36.
Na temelju članka 35. i članka 53. stavka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« RH broj 33/01, 60/01 i 129/05) i
članka 19. Statuta Grada Novi Vinodolski (»Službene novine« PGŽ broj 24/ 01,
18/03, 23/05 i 7/06) Gradsko vijeće Grada Novog Vinodolskog, na sjednici
održanoj dana 23. listopada 2006. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela
Grada Novog Vinodolskog
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo, nazivi, djelokrug rada, rukovođenje i
druga pitanja značajna za rad upravnih tijela Grada Novog Vinodolskog (u
daljnjem tekstu: upravna tijela Grada).
Članak 2.
Upravna tijela Grada ustrojavaju se u skladu s rasporedom i opsegom poslova
te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog
obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, učinkovitog rukovođenja
njihovim radom i odgovornostima u radu.
Upravna tijela Grada obavljaju upravne, stručne i ostale poslove iz
samoupravnog djelokruga Grada Novog Vinodolskog te poslove državne uprave
prenesene na Grad, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Članak 3.
Unutarnje ustrojstvo upravnih tijela Grada, nazivi radnih mjesta s opisom
poslova i uvjetima potrebnim za njihovo obavljanje, broj službenika i
namještenika koji te poslove obavljaju te druga pitanja od značaja za rad
upravnih tijela i upravljanje poslovima uređuje se Pravilnikom o unutarnjem
redu.
Pravilnik iz stavka 1. donosi Gradsko poglavarstvo (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo).
Članak 4.
U obavljanju poslova iz svog djelokruga upravna tijela Grada koriste pečat
koji sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, naziv
Primorsko-goranska županija, naziv Grad Novi Vinodolski, naziv upravnog tijela.
Članak 5.
Sredstva za rad upravnih tijela Grada osiguravaju se u proračunu Grada te iz
drugih prihoda u skladu sa zakonom.
II. DJELOKRUG RADA UPRAVNIH TIJELA GRADA
Članak 6.
Upravna tijela Grada jesu:
1. Ured Grada,
2. Upravni odjel za urbanizam i razvoj,
3. Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša,
4. Upravni odjel za financije.
Članak 7.
Ured Grada obavlja upravne, stručne, pravne, protokolarne, administrativno-tehničke
poslove koji se odnose na:
- stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja i organizacije
sjednica Poglavarstva, Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća,
- organizaciju poslova u svezi s protokolarnim primanjima i prigodnim
svečanostima,
- stručne i administrativne poslove za potrebe gradonačelnika i zamjenika
gradonačelnika, predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća i radnih tijela
Gradskog vijeća,
- suradnju tijela Grada s državnim i županijskim tijelima, medijima,
ustanovama, udrugama, političkim strankama i građanima,
- prava nacionalnih manjina,
- ostvarivanje prava na pristup informacijama,
- razmatranje predstavki i pritužbi na rad upravnih tijela Grada,
- obavljanje stručnih i tehničkih poslova za potrebe mjesnih odbora,
- radne odnose službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada,
- poslove prijema i otpreme pošte,
- vođenje pisarnice i arhive Grada,
- vođenje postupaka javne nabave u skladu sa zakonom i odlukom o izvršavanju
proračuna,
- provođenje mjera zaštite na radu, priprema programa i mjera zaštite i
spašavanja i suradnja sa nadležnim tijelima,
- održavanje čistoće poslovnog prostora Grada koje koriste upravna tijela
Grada te ostale prostore po nalogu predstojnika, kao i tekuće održavanje istih
prostora,
- osiguranje lokalnih potreba stanovnika u području brige o djeci, odgoju i
obrazovanju, praćenje rada ustanove predškolskog odgoja kojoj je Grad vlasnik i
osnivač, suradnja sa ustanovama odgoja i obrazovanja na pripremi programa iznad
državnog standarda koji će se financirati iz gradskog proračuna, stipendiranje
darovitih srednjoškolaca i studenata, te osiguranje drugih programa u funkciji
odgoja i obrazovanja,
- osiguranje lokalnih potreba stanovnika u području kulture, tehničke
kulture i športa, kao i suradnja sa udrugama iz područja športa i kulture te
praćenje rada ustanova u kulturi kojima je Grad vlasnik i osnivač, kao i
osiguranje lokalnih potreba stanovnika u području vatrogastva,
- osiguranje lokalnih potreba stanovnika u području zdravstva i socijalne
skrbi u većem obimu od zakonom propisanog (sukladno socijalnom programu Grada),
suradnja s udrugama i ustanovama na području zdravstva i socijalne skrbi u
cilju unapređenja boljih uvjeta života, stipendiranje darovitih, socijalno
ugroženih srednjoškolaca i studenata, te osiguranje drugih programa u funkciji
zdravstva i socijalne skrbi.
Članak 8.
Upravi odjel za urbanizam i razvoj obavlja stručne, pravne poslove i druge
poslove koji se odnose na:
- provođenje postupaka izrada planske i programske dokumentacije iz područja
prostornog uređenja,
- koordiniranje aktivnosti na poslovima zaštite graditeljskog naslijeđa koji
pored provođenja postupaka koji se odnose na izvođenje radova na objektima pod
zaštitom obuhvaća i davanje inicijative za utvrđivanje odgovarajuće zaštite
kulturnog dobra,
- vođenje imovinsko-pravnih postupaka koji se odnose na pravni promet
nekretnina u vlasništvu Grada, a koje se posebno odnosi na popis građevinskog
zemljišta, pravni promet zemljišta i objekata u vlasništvu Grada, namjena,
uvjeti, mjerila za korištenje, visina kupoprodajne cijene i ostalog vezanog za
ovu oblast,
- zastupanja pred sudovima i drugim tijelima osim onih poslova zastupanja
pred sudovima i drugim tijelima koji su ovom Odlukom povjereni Upravnom odjelu
za komunalni sustav i zaštitu okoliša,
- vođenje i priprema svih poslova koji se odnose na pomorsko dobro, a
obuhvaćaju pokretanje postupka oko određivanje granice pomorskog dobra, upisa
pomorskog dobra, izrade akata i provođenje postupaka koji se odnose na
izdavanje koncesijskih odobrenja, pokretanje postupka dobivanja koncesije za
luke posebne namjene i plaža na području Grada, uređenje i zaštita pomorskog
dobra i dr.,
- provođenje postupaka javne nabave u skladu sa zakonom i odlukom o
izvršavanju proračuna,
- pripremanje i koordiniranje aktivnosti kod osnivanja trgovačkih društava
kojih je osnivač ili suosnivač Grad,
- pripremanje, provođenje i koordiniranje rada sa nadležnim tijelima koje se
odnose na raspolaganje poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu RH, a isto tako
na projekte koje potiču nadležna ministarstva i nadležni uredi iz oblasti
poljoprivrede,
- provođenje aktivnosti koje se odnose na razvoj poduzetništva na području
Grada, a obuhvaća planiranje inicijalnih sredstava za razvoj poduzetništva,
suradnju sa nadležnim državnim i županijskim tijelima, osnivanje poduzetničkog
centra, osmišljavanje poslovnih zona kroz izradu prostornih planova i dr.,
- pripremanje i sve ostale radnje koje se odnose na izgradnju i održavanje
kapitalnih objekata na području Grada, a koji obuhvaćaju sportske objekte i
objekte iz oblasti kulture,
- vođenje geografsko-informacijskog sustava (GIS),
- poslovi i priprema programa i mjera zaštite od požara i vatrogastva.
Članak 9.
Upravi odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša obavlja upravne, stručne,
pravne i druge poslove koji se odnose na:
- funkcioniranje i razvoj komunalnog gospodarstva (donošenje programa
održavanja i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture),
- utvrđivanje obveznika, vođenje evidencije i razrez komunalne naknade i
komunalnog doprinosa kao i prisilna naplata istih,
- poslove komunalnog redarstva koji obuhvaćaju nadzor i kontrolu u
djelokrugu poslova ovog Odjela,
- izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture sa poslovima rješavanja
imovinsko-pravnih odnosa, naknada za zemljišta, projektiranja, do izgradnje,
primopredaje i preuzimanja objekata u vlasništvo (nerazvrstane prometnice s
okolišem, građevine vodoopskrbe i odvodnje, izgradnja plinovodnih sustava,
groblja, izgradnja i uređenje komunalnih odlagališta te ostale građevine),
- provođenje postupaka javne nabave u skladu sa zakonom i odlukom o
izvršavanju proračuna,
- zastupanje pred sudovima i drugim nadležnim tijelima u predmetima koji se
odnose na komunalnu djelatnost,
- koordinacija i suradnja s komunalno-trgovačkim društvima, ustanovama i
tijelima u čijoj je nadležnosti izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih
javnih prostora od interesa za Grad,
- gospodarenje poslovnim prostorima u vlasništvu Grada koje obuhvaća davanje
u zakup i naplatu, te najam stanova u vlasništvu Grada kao i vođenje popisa
stanova i najmoprimaca i visine najamnine,
- gospodarenje i zakupi javnih površina, evidencija zakupoprimaca, te
prisilna naplata,
- kontrolu i uređenje prometa odnosno analiza postojećih i predlaganje novih
prometnih rješenja lokalnog značaja i autotaxi prijevoz, kao i izdavanje
prometnih suglasnosti te suglasnosti za prekope i zauzeća javno prometnih
površina, te prisilna naplata,
- geodetske poslove osnivanja i vođenja katastra vodova, evidencije naselja,
ulica i kućnih brojeva, te određivanje kućnih brojeva,
- poslove u svezi s javnom rasvjetom, održavanjem zelenih površina,
čišćenjem javno-prometnih površina, čišćenjem mora i plaža, potrebe u slučaju
dezinsekcije i deratizacije, održavanje javnih WC-a, održavanje fontana,
održavanje groblja, veterinarska služba, iluminacija i dekoracija grada,
održavanje autobusnih čekaonica, gospodarenje sa skloništima, te sanacija
neuređenih deponija,
- poslove zaštite okoliša s izradom programa i drugih akata utvrđenih
zakonom.
Članak 10.
Upravni odjel za financije obavlja stručne, pravne i druge poslove koji se
odnose na:
- planiranje i izrada proračuna,
- planiranje i praćenje likvidnosti,
- kontrola izvršavanja proračuna,
- izrada polugodišnjeg izvještaja o izvršavanju proračuna i godišnjeg
obračuna proračuna, te izrada tromjesečnih statističkih izvješća,
- provedba postupaka vezanih za zaduživanje Grada i davanje jamstava,
praćenje zaduživanja i izradu izvješća o stanju duga,
- poslove osiguranja imovine te službenika i namještenika Grada, praćenje
izvršavanja obveza i potraživanja po osiguranju, prijave štete i poduzimanje
radnji za utvrđivanje visine štete i naplatu štete,
- blagajničko poslovanje, poslovi obračuna i isplate plaća za službenike i
namještenike Grada i korisnike proračuna po odluci Poglavarstva,
- prijem i unos izvadaka platnog prometa te njihovo knjiženje u sve
formirane analitike,
- izvršavanje plaćanja temeljem naloga (gradonačelnika, upravnih tijela
Grada i korisnika proračuna), kontrola naloga za plaćanje u skladu s
financijsko-računovodstvenim propisima,
- vođenje evidencije ulaznih računa te evidentiranje i aktiviranje izdanih i
primljenih sredstava osiguranja plaćanja,
- vođenje knjigovodstvenog popisa imovine u vlasništvu Grada,
- praćenje i naplata poreznih i neporeznih prihoda Grada, te analitičko
praćenje naplate prihoda koje ostvaruju upravna tijela Grada, a koje temeljem
Zakona o komunalnom gospodarstvu i drugih propisa nisu u nadležnosti drugih
upravnih tijela Grada,
- provođenje postupaka javne nabave u skladu sa zakonom i odlukom o
izvršavanju proračuna,
- vođenje evidencije svih postupaka javne nabave,
- pripremu, izradu i realizaciju projekata i programa suradnje s Europskom
unijom koji su od interesa za Grad,
- poslove planiranja i nabavke informatičkog sustava i opreme.
Članak 11.
Na temelju posebnog akta Gradskog poglavarstva, upravna tijela Grada iz
članka 6. ove Odluke neke poslove iz svoga djelokruga rada mogu obavljati i za
potrebe drugih proračunskih korisnika, čija se djelatnost financira i iz
proračuna Grada.
Na temelju posebnog akta Gradskog poglavarstva, može se obavljanje nekih
poslova iz samoupravnog djelokruga upravnih tijela iz članka 6. ove Odluke
povjeriti drugim subjektima, a u skladu sa zakonom.
III. RUKOVOĐENJE UPRAVNIM TIJELIMA GRADA
Članak 12.
Radom Upravnih odjela Grada rukovodi pročelnik, a Uredom Grada rukovodi
predstojnik.
Pročelnike i predstojnika iz stavka 1. ovog članka, na prijedlog
gradonačelnika imenuje Gradsko poglavarstvo na način propisan zakonom.
Članak 13.
Pročelnici i predstojnik upravnih tijela Grada za svoj rad odgovaraju gradonačelniku
i Gradskom poglavarstvu.
Pročelnici i predstojnik upravnih tijela Grada osobno je odgovoran za
zakonit, pravilan i pravodoban rad upravnog tijela kojim rukovodi, kao i za
izvršavanje zadataka i poslova iz njegove nadležnosti.
Pročelnici i predstojnik upravnih tijela Grada organizira obavljanje poslova
u upravnom tijelu, izdaje službenicima i namještenicima upute za obavljanje
poslova, brine se o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i
namještenika tijekom službe, osigurava funkcioniranje upravnog tijela te
obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i drugim aktima Grada.
Članak 14.
Usmjeravanje djelovanja upravnih tijela Grada u obavljanju poslova iz
njihova samoupravnog djelokruga odnosno poslova državne uprave koji su im
povjereni zakonom, kao i nadzor nad radom upravnih tijela, u nadležnosti su
Gradskog poglavarstva i gradonačelnika.
Članak 15.
Upravna tijela Grada svoju djelatnost obavljaju u okviru radnog vremena,
čiji početak i završetak te raspored u tjednu, utvrđuje Gradsko poglavarstvo
posebnom odlukom.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Pravilnik o unutarnjem redu iz članka 3. ove Odluke donijet će se u roku od
60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Nakon donošenja Pravilnika iz stavka 1. ovog članka donijet će se rješenja o
rasporedu za službenike i namještenike u roku od 30 dana od dana stupanja na
snagu Pravilnika o unutarnjem redu.
Službenici i namještenici u upravnim tijelima Grada kojima se mijenja
djelokrug rada nastavljaju s radom na poslovima na kojima su zatečeni u
trenutku stupanja na snagu ove Odluke do donošenja rješenja iz stavka 2. ovog
članka.
Upravna tijela Grada koja preuzimaju poslove uslijed promjena u djelokrugu
rada, a koje su do sada obavljala druga upravna tijela, preuzimaju te poslove,
opremu, pismohranu i drugu dokumentaciju, kao i prava i obveze razmjerno
preuzetim obvezama.
Članak 17.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustroju i
djelokrugu Gradske uprave Grada Novi Vinodolski (»Službene novine« PGŽ broj
18/93, 24/97 i 20/ 06).
Članak 18.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 030-02/06-20/3
Ur. broj: 2107/02-01-06-1
Novi Vinodolski, 24. listopada 2006.
GRADSKO VIJEĆE GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Gradskog vijeća
Milorad Komadina, dipl. iur., v. r.