15.
Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 86/08,
61/11, 4/18, i 96/18) i članka 43. stavka 3. točke 12.Statuta Općine Matulji (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 38/ 09, 8/13, 17/14, 29/14,
4/15-pročišćeni tekst, 39/15, i 7/18), na prijedlog pročelnice Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Matulji, Općinski načelnik dana 4.siječnja 2019. godine
donosi:
PRAVILNIK O UNUTARNJEM REDU
JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
OPĆINE MATULJI
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela
OpćineMatulji (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Jedinstveni
upravni odjel), nazivi i djelokrug poslova unutarnjih ustrojstvenih jedinica,
način upravljanja Jedinstvenim upravnim odjelom, nazivi i opis poslova radnih
mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta te broj izvršitelja,
vođenje upravnog postupka i rješavanje u upravnim stvarima, radno vrijeme i
odnosi sa strankama, odgovornost za povrede službene dužnosti te ostala pitanja
od značaja za rad Jedinstvenog upravnog odjela.
Uspostava i ustrojstvo unutarnje revizije Općine Matulji uređuje se posebnim
propisima.
Članak 2.
U Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju se upravni i stručni poslovi
određeni zakonom, Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Matulji i drugim propisima.
Članak 3.
Izrazi sa rodnim značenjem koji se koriste u ovom Pravilniku odnose se
jednako na muški i ženski rod bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom
rodu.
Kod donošenja rješenja kojima se odlučuje o pravima, obvezama i
odgovornostima službenika koristi se naziv radnog mjesta u rodu koji odgovara
spolu službenika raspoređenog na odnosno radno mjesto.
II.UNUTARNJE USTROJSTVO JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 4.
Unutarnje ustrojstvene jedinice u Jedinstvenom upravnom odjelu su odsjeci.
Odsjek se ustrojava kao samostalna ustrojstvena jedinica za obavljanje
upravnih i/ili stručnih međusobno povezanih poslova iz djelokruga Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak 5.
U Jedinstvenom upravnom odjelu kao unutarnje ustrojstvene jedinice
ustrojavaju se sljedeći odsjeci:
1. Odsjek za proračun i financije,
2. Odsjek za komunalni sustav
3. Odsjek za samoupravu i upravu.
Članak 6.
U Odsjeku za proračun i financije obavljaju se sljedeći upravni i stručni
poslovi:
-izrada i izvršavanje proračuna Općine Matulji,
-izrada polugodišnjeg izvještaja i godišnjeg obračuna proračuna te
financijskih izvještaja tijekom godine,
-konsolidacija financijskih izvještaja proračunskih korisnika,
-vođenje knjigovodstvenih evidencija,
-razrez i naplata općinskih poreza kao i prisilnu naplatu istih,
-financijske operative,
-obavljanje i drugih poslova po nalogu Općinskog načelnika,
-obavljanje i drugih poslova kada je to utvrđeno posebnim zakonom, drugim
propisima i Statutom Općine Matulji.
Odsjek za proračun i financije može, poslove iz stavka 1. ovog članka,
obavljati i za potrebe drugih jedinica lokalne samouprave, kao i za potrebe
drugih korisnika čija se djelatnost financira i iz Proračuna Općine.
Članak 7.
Odsjek za komunalni sustav obavlja upravne i druge stručne poslove koji se
odnose na:
-funkcioniranje i razvoj komunalnog gospodarstva (obavljanje komunalnih
djelatnosti i održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne
ispravnosti, koordinacije rada pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine
komunalne djelatnosti, donošenje programa održavanja i gradnje objekata i
uređaja komunalne infrastrukture,
-utvrđivanje obveznika i razrez komunalne naknade, komunalnog doprinosa, kao
i prisilnu naplatu istih,
-provođenje komunalnog reda,
-uređenje prometa na području općine Matulji, organizaciju prijevoza u
lokalnom cestovnom prometu i autotaksi prijevoz,
-poslove provođenja mjera zaštite i uređenja prostora vezane uz druge
propise (držanje kućnih ljubimaca, zaštitu od požara, vatrogastvo, civilnu
zaštitu i drugo),
-pripreme za projektiranje i izgradnju, ishođenje lokacijskih i građevinskih
dozvola, praćenje investicija i kontrola utroška sredstava iz Programa gradnje
i objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Programa održavanja objekata i
uređaja komunalne infrastrukture«.
-upravljanje vodama,
-investicijsko održavanje imovine Općine,
-prometno redarstvo,
-koordinaciju sa tijelima, ustanovama i trgovačkim društvima u čijoj
nadležnosti je izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih javnih prostora
od interesa za Općinu Matulji (telefon, elektrodistributivna mreža, državne i
županijske ceste i dr.),
-geodetske poslove osnivanja i vođenja katastra vodova, izvorna evidencija
naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva.
Odsjek za komunalni sustav može, poslove iz stavka 1. ovog članka obavljati
i za druge jedinice lokalne samouprave i ostale pravne subjekte na temelju
posebnog ugovora.
Članak 8.
Odsjek za samoupravu i upravu obavlja upravne i stručne poslove, koji se
odnose na:
-upravljanje i raspolaganje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine,
-rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, parcelacije i geodetske podloge,
-zakup poslovnih prostora i najam stanova u vlasništvu Općine kao i vođenje
popisa stanova, najmodavca i visine najamnine,
-ugovaranje zakupa javno-prometnih površina i naplata istih,
-postupke javne nabave,
-sudjelovanje Općine u sudskim postupcima te imovinsko-pravnim upravnim
postupcima,
-radni odnosi službenika i namještenika Odjela, vođenje pisarnice i arhive,
-obavljanje stručnih, pravnih, protokolarnih savjetodavnih i
administrativno-tehničkih poslova u svezi s radom Općinskog načelnika,
zamjenika Općinskog načelnika, predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
članova radnih tijela Općinskog vijeća i vijeća mjesnih odbora,
-osiguranje ostvarivanja prava na pristup informacijama,
-osiguranje ostvarivanja provedbe Uredbe o zaštiti osobnih podataka,
-sudjelovanje u izradi akata iz nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela i
Općinskog vijeća,
-suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnim za
poslove navedene u ovom članku.
Odsjek za samoupravu i upravu može poslove iz stavka 1. ovog članka
obavljati i za druge jedinice lokalne samouprave i ostale pravne subjekte na
temelju posebnog ugovora.
Članak 9.
U Jedinstvenom upravnom odjelu se osim poslova koji se obavljaju u odsjecima
na način propisan u člancima 6.,7., i 8. ovog Pravilnika, obavljaju i sljedeći
poslovi:
-pripreme te praćenja izrade i donošenja dokumenata prostornog uređenja,
-pripreme za projektiranje i izgradnju, praćenje investicija i kontrola
utroška sredstava,
-osiguravanje uvjeta za gospodarenje, zaštitu i upravljanje prostorom
Općine, kroz prostorno planiranje i uređenje u cilju razvoja gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti na području općine te zaštite
kulturnih i prirodnih dobara,
-zaštite i unapređenja prirodnog okoliša i zdravlja (neposredne mjere
zaštite, edukacije djece i stanovništva, akcije popularizacije programa
održivog razvoja i dr.),
-pripreme i praćenja izrade dokumenata potrebnih za realizaciju izgradnje
općinskih razvojnih projekata, osim projekata obuhvaćenih programom izgradnje
komunalne infrastrukture (izrada idejnog rješenja, ishođenje lokacijske
dozvole, odnosno drugoga odgovarajućeg akta),
-pripreme i praćenja izrade stručnih podloga, studija i drugih dokumenata
potrebnih za izradu prostornih planova i drugih pripadajućih akata,
-suradnje sa susjednim jedinicama lokalne samouprave u vezi s namjenom
prostora na kontaktnim područjima općine i susjednih jedinica lokalne samuprave
te na zajedničkoj infrastrukturi općine i susjednih jedinica lokalne
samouprave,
-praćenja mogućnosti kandidiranja projekata iz djelokruga upravnog tijela za
financiranje putem programa Europske unije, Republike Hrvatske i drugih
subjekata,
-izrade programe mjera i projekte razvoja malog gospodarstva te prati,
analizira i izvještava o provedbi programskih projekata i poticajnih mjera u
ostvarenju ciljeva razvoja malog gospodarstva,
-koji se odnose na općinske programe poticanja poduzetništva i gospodarstva,
-koordinacije projekata sa hrvatskim partnerima koji omogućuju regionalni
razvoj pomoću pripremi za nastup na zajedničkom europskom tržištu te pronalazak
inozemnih partnera spremih za uključivanje u investiranje u općinsko
gospodarstvo,
-suradnje s Turističkom zajednicom Općine Matulji radi vođenja koordinacije
nad planovima i mjerama podrške svih oblika razvoja općinskog turizma,
-koordinacije razvojnih projekata u suradnji sa udruženjem obrtnika Opatija,
-osiguravanja lokalnih potreba u oblasti predškolskog odgoja i naobrazbi,
-osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u oblasti kulture (utvrđivanje i
praćenje programa javnih potreba u kulturi, djelatnosti knjižnice te razvijanje
amaterizma, kulturnog stvaralaštva i dr.),
-osiguravanja lokalnih potreba u sportu i tjelesnoj kulturi (utvrđivanje i
praćenje programa javnih potreba, pomoć u financiranju sportskih klubova,
udruga i školskih sportskih klubova),
-osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u oblasti socijalne skrbi i
primarne zdravstvene zaštite,
-osiguravanja lokalnih potreba u oblasti obrazovanja i odgoja,
-zaštite kulturne baštine.
III.NAČIN UPRAVLJANJA UPRAVNIM
ODJELOM
Članak 10.
Jedinstvenim upravnim odjelom rukovodi pročelnik.
Unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Jedinstvenog upravnog odjela rukovodi
voditelj.
Članak 11.
Za zakonitost i učinkovitost rada Jedinstvenog upravnog odjela pročelnik
odgovara Općinskom načelniku odnosno zamjeniku Općinskog načelnika u dijelu
povjerenih mu poslova Općinskog načelnika.
Za zakonitost i učinkovitost rada odsjeka voditelj odgovara Pročelniku i
Općinskom načelniku, odnosno zamjeniku Općinskog načelnika u dijelu povjerenih
mu poslova Općinskog načelnika.
Članak 12.
U razdoblju od upražnjenja radnog mjesta Pročelnika do imenovanja Pročelnika
na način propisan zakonom, odnosno u razdoblju dulje odsutnosti Pročelnika,
Općinski načelnik imenuje osobu koja će privremeno obavljati iste poslove i to
iz reda službenika Jedinstvenog Upravnog odjela.
U razdoblju kraće odsutnosti Pročelnika, njegove poslove može obavljati
službenik Jedinstvenog Upravnog odjela kojeg za to pisano ovlasti Pročelnik.
U slučaju upražnjenja radnog mjesta voditelja odsjeka ili njegove
odsutnosti, odsjekom neposredno upravlja Pročelnik.
U slučaju dulje odsutnosti voditelja odsjeka, njegove poslove može obavljati
službenik istog ili drugog odsjeka kojeg za to pisano ovlasti Pročelnik.
IV.POPIS RADNIH MJESTA, STRUČNI I DRUGI UVJETI ZA RASPORED NA RADNA
MJESTA TE BROJ IZVRŠITELJA
Članak 13.
Popis radnih mjesta u Jedinstvenom Upravnom odjelu, sa nazivima i opisom
poslova radnog mjesta, stručni i drugi uvjeti za prijam u službu i raspored na
radna mjesta, te broj izvršitelja propisani su u Dodatku 1. ovog Pravilnika i
čine njegov sastavni dio.
Članak 14.
Jedinstvenom upravnom odjelu privremeno se sistematizira radno mjesto
Koordinator projekta EU UP. 02.2.2.08.0063 - Dječji vrtić Matulji - mjesto
cjelovitog razvoja djeteta, za obavljanje poslova provedbe EU projekta.
Osoba iz stavka 1. ovog članka prima se u službu na određeno vrijeme za
vrijeme trajanja EU projekta »Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i
predškolskog odgoja i obrazovanja«, broj poziva: UP. 02.2.2.08 u sklopu ESF Operativnog
programa »Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.«, u trajanju od 28
mjeseci.
Posebni uvjet za raspored na privremeno radno mjesto osobe iz stavka 1. ovog
članka je aktivno znanje engleskog jezika u govoru i pismu i poznavanje rada na
računalu.
Privremena sistematizacija radnog mjesta Koordinator projekta EU UP.
02.2.2.08.0063 - Dječji vrtić Matulji - mjesto cjelovitog razvoja djeteta
utvrđena je u Dodatku 2. ovog Pravilnika i čini njegov sastavni dio.
Članak 15.
Koordinator projekta EU UP. 02.2.2.08.0063 - »Dječji vrtić Matulji - mjesto
cjelovitog razvoja djeteta« za vrijeme koordiniranja na projektu iz članka 13.a
ovog Pravilnika, ostvaruje samo pravo na plaću i staž osiguranja, a nema pravo
na priznavanje stvarnih materijalnih troškova i drugih prava iz radnog odnosa
koja ostvaruju službenici u Jedinstvenom upravnom odjelu temeljem Pravilnika o
radu.
Članak 16.
U Jedinstvenom Upravnom odjelu radna mjesta službenika klasificiraju se
prema standardnim mjerilima utvrđenim Zakonom o službenicima i namještenicima u
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi: potrebno stručno znanje,
složenost poslova, samostalnost u radu, stupanj suradnje s drugim tijelima i
komunikacije sa strankama te stupanj odgovornosti i utjecaj na donošenje
odluka.
Članak 17.
Službenik može biti raspoređen na upražnjeno radno mjesto ako ispunjava opće
uvjete za prijam u službu propisane zakonom te posebne uvjete za raspored na
radno mjesto propisane zakonom, Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine« broj 74/10 i
125/14-u nastavku teksta:Uredba) i ovim Pravilnikom.
Posebni uvjet za raspored na sva radna mjesta službenika je položen državni
stručni ispit. Osoba bez položenoga državnoga stručnog ispita može biti raspoređena
pod pretpostavkama propisanima zakonom.
Posebni uvjet za raspored na radno mjesto višeg savjetnika za gospodarstvo i
potporu razvojnim projektima je aktivno znanje engleskog jezika u govoru i
pismu.
Posebni uvjet za raspored na sva radna mjesta službenika je poznavanje rada
na računalu.
Obveza probnog rada utvrđuje se u skladu sa zakonom.
V.VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE U UPRAVNIM STVARIMA
Članak 18.
U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojeg je vođenje tog
upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.
Službenik ovlašten za rješavanje u upravnim stvarima ovlašten je i za
vođenje postupka koji prethodi rješavanju upravne stvari.
Kada je službenik u opisu poslova kojeg je vođenje upravnog postupka ili
rješavanje o upravnim stvarima odsutan, ili postoje pravne zapreke za njegovo
postupanje, ili to radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno
rješavanje upravne stvari nadležan je Pročelnik Jedinstvenog Upravnog odjela.
Ako nadležnost za rješavanje pojedine stvari nije određena Zakonom, drugim
propisom, ni ovim Pravilnikom, za rješavanje upravne stvari nadležan je
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
VI.RADNO VRIJEME I ODNOSI SA
STRANKAMA
Članak 19.
Raspored radnog vremena i uredovno vrijeme za rad sa strankama te druga
srodna pitanja određuje Općinski načelnik posebnom odlukom.
Članak 20.
Na zgradi u kojoj djeluje Općinska uprava ističu se nazivi upravnih tijela,
u skladu sa propisima o uredskom poslovanju.
Na vratima službenih prostorija ističu se osobna imena dužnosnika i
službenika te naznaka poslova koje obavljaju.
Članak 21.
Podnošenje prigovora i pritužbi građana osigurava se ustanovljavanjem
sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim
tijelima Općine Matulji te sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom).
VII. POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI
Članak 22.
Pročelnik i službenici Jedinstvenog upravnog odjela odgovaraju za počinjene
povrede službene dužnosti, ako povjerene poslove ne obavljaju savjesno, stručno
i u predviđenim rokovima, te ako se ne pridržavaju zakona, drugih propisa, ovog
pravilnika te drugih akata ili pravila vezanih za obavljanje službene dužnosti.
Povrede službene dužnosti mogu biti lake i teške.
Teške povrede službene dužnosti propisuju se zakonom, a lake povrede zakonom
i ovim pravilnikom.
Članak 23.
Kao lake povrede službene dužnosti, pored već utvrđenih zakonom, smatraju se
i:
1.nemaran ili nesavjestan odnos prema imovini koja je povjerena u službi ili
u svezi sa službom;
2.nekorektan odnos i neuljudno ponašanje prema suradnicima, drugim
službenicima i namještenicima ili strankama;
3.uskraćivanje ili ne pružanje stručne pomoći drugim službenicima i
namještenicima u izvršavanju njihove službe i radnih zadataka;
4.učestalo primanje privatnih posjeta kojima se ometa proces rada i ostali
službenici i namještenici;
5.prikrivanje manjih oštećenja na imovini ili sredstvima povjerenim
službeniku ili namješteniku u službi ili u svezi sa službom;
6.nedovoljno vođenje brige o osobnoj urednosti i izgledu obzirom na poslove
koji se obavljaju;
7.nejavljanje neposredno nadređenom službeniku u slučaju zakašnjenja na
posao;
8.više od tri puta tijekom mjesec dana neopravdanog kašnjenja na rad ili
ranijeg odlaska s posla ili korištenje dnevnog odmora dulje od 30 minuta, kao i
u slučaju nejavljanja nadređenom službeniku;
9.nepoduzimanje ili nedovoljno poduzimanje mjera zaštite na radu;
10. neizvršavanje pisanih i/ili usmenih naputaka za rad.
Članak 24.
U slučajevima teških i lakih povreda službenih dužnosti, prema Pročelniku i
službenicima Upravnog odjela pokrenuti će se postupak propisan zakonom.
VIII.OSTALA PITANJA OD ZNAČAJA ZA RAD UPRAVNOG ODJELA
Članak 25.
Službenici se u Jedinstvenom upravnom odjelu primaju sukladno zakonu.
Ostala pitanja vezana uz prijam u službu te prava i obveze te odgovornosti
službenika, utvrđuju se Pravilnikom o radu kojeg donosi Općinski načelnik.
Članak 26.
Pročelnik je ovlašten za potpisivanje akata iz djelokruga rada Jedinstvenog
upravnog odjela, osim onih akata koji se upućuju čelnicima i zamjenicima
čelnika predstavničke i izvršne vlasti državnih tijela i tijela jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave, a koje potpisuje Općinski načelnik.
Članak 27.
Pročelnik može ovlastiti voditelja ili nekog od službenika Upravnog odjela
za potpisivanje akata iz njegovog djelokruga rada.
Članak 28.
Pročelnik može putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan
način davati izvješća o obavljanju poslova iz djelokruga rada Jedinstvenog
upravnog odjela.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela može postupati po odredbi stavka 1.
ovog članka samo na temelju prethodnog odobrenja Općinskog načelnika.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Službenici zatečeni na radu u Jedinstvenom upravnom odjelu na dan stupanja
na snagu ovog Pravilnika, biti će raspoređeni na radna mjesta u skladu sa ovim
Pravilnikom, u rokovima i na način propisanim zakonom.
Pročelnik Jedinstvenog Upravnog odjela donijet će rješenja o rasporedu
službenika na radna mjesta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog
Pravilnika
Članak 30.
Kandidati za prijam u službu, odnosno službenici koji na dan rasporeda ne
ispunjavaju uvjet za raspored na radno mjesto za koje je propisan stručni ispit
za službenike u pismohrani, a ispunjavaju ostale uvjete za raspored , mogu biti
primljene u službu, odnosno raspoređene, uz uvjet da u roku od 12 mjeseci od
dana rasporeda polože stručni ispit, u protivnom će se prvog dana nakon isteka
roka za polaganje ispita smatrati da odnosni službenik više ne ispunjava uvjete
za raspored na odnosno radno mjesto.
Članak 31.
Rješenja o rasporedu zatečenih službenika donesena na temelju Pravilnika o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji (KLASA:011-01/10-01/7,
URBROJ:2156-04-01 od 01. rujna 2010. godine, Izmjene i dopune Pravilnika o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji
(KLASA:011-01/12-01/3, URBROJ:2156-04-01-12-02 od 08.02.2012. godine,
Pravilnika o unutarnjem redu Jedinstvenog Upravnog odjela Općine Matulji od 30.
prosinca 2016. godine (KLASA:022-05/16-01/29 URBROJ:2156-04-01-16-4) i dopuna
Pravilnika o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji
(KLASA:KLASA:100-01/18-01/ 0018, URBROJ: 2156/04-01-3-02-18-0001) od 25
listopada 2018. godine, ostaju na snazi.
Članak 32.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o
unutarnjem redu Jedinstvenog Upravnog odjela Općine Matulji od 30. prosinca
2016. godine (KLASA:022-05/16-01/29 URBROJ:2156-04-01-16-4) i dopuna Pravilnika
o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Matulji
(KLASA:KLASA:100-01/18-01/ 0018, URBROJ: 2156/04-01-3-02-18-0001) od 25
listopada 2018. godine.
Članak 33.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu slijedeći dan nakon objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 011-01/19-01/0010
URBROJ: 2156/04-01-3-02-19-0002
OPĆINSKI NAČELNIK OPĆINE MATULJI
Mario Ćiković
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*