11.
Na temelju članka 49. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09,
10/13 i 36/13) općinski načelnik Općine Dobrinj dana 25.
travnja 2016. godine donosi
PRAVILNIK
o načinu ocjenjivanja rada službenika i namještenika
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Pravilnikom o načinu ocjenjivanja rada službenika i
namještenika (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje rada službenika i namještenika u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Dobrinj (u daljem
tekstu: Odjelu), te postupak i način provođenja ocjenjivanja. Odredbe ovog pravilnika odnose se na sve ocjene
rada (u daljem tekstu: ocjene), koje se utvrđuju službenicima i namještenicima, odnosno ocjenu probnog rada službenika i namještenika, te redovnu ocjenu rada.
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i
ženski spol.
Članak 3.
Postupak ocjenjivanja rada službenika i namještenika
provodi se u cilju poticanja kvalitetnog i profesionalnog
obavljanja poslova i zadataka, motiviranja službenika i
namještenika na konstantno unapređenje svojih stručnih
znanja i vještine, u svrhu napredovanja, te u svrhu davanja
priznanja, odnosno nagrađivanja službenika i namještenika.
Članak 4.
Redovno ocjenjivanje službenika i namještenika vrši se
najmanje jednom godišnje i obuhvata u pravilu razdoblje
od 1. siječnja do 31. prosinca.
Ocjena probnog rada obavlja se po isteku, odnosno
završetku razdoblja probnog rada.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se najkasnije do
31. ožujka za prethodnu godinu.
Članak 5.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici koji su u razdoblju ocjenjivanja radili kraće od šest mjeseci, osim službenika i namještenika koji su na probnom radu.
Članak 6.
Službenike ocjenjuje pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela.
Pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela ocjenjuje
općinski načelnik.
2. ELEMENTI OCJENJIVANJA
Članak 7.
Ocjena rada službenika i namještenika daje se po sljedećim elementima:
1. kvantiteta rada,
2. kvaliteta rada,
3. pravovremenost u obavljanju poslova,
4. sposobnost usvajanja novih znanja i vještina,
5. odnos prema radu,
6.odnos prema nadređenim, radnim kolegama i strankama.
Svaki od elemenata od 1. do 6. iz stava 1. ovoga članaka
ocjenjuje se brojem od »pet« do »jedan«. Prosječna brojčana ocjena dobije se zbrajanjem pojedinačnih ocjena po
svakom elementu, što se potom dijeli sa šest i zaokružuje
na dvije decimale, i to tako što se sve decimale nakon
druge odbijaju.
Članak 8.
Kvantiteta rada: ocjenjuje se količina rada u smislu je li
je službenik i namještenik obavljao samo poslove svog radnog mjesta, poslove svog radnog mjesta i dodatne poslove,
poslove svog radnog mjesta i posebne poslove, kao i radni
učinak.
Članak 9.
Kvaliteta rada: ocjenjuje se stručnost u radu, pridržavanje propisanih procedura u radu, pravilnost rada, urednost,
temeljitost i preciznost u radu, stupanj ispunjenja utvrđenih
radnih ciljeva.
Ocjenom kvalitete rada utvrđuje se u kolikoj mjeri je
službenik i namještenik kvalitetno, točno i precizno ispunio
utvrđene radne ciljeve u definiranim vremenskim rokovima pri čemu se uzima u obzir težina utvrđenih radnih
ciljeva, potrebno vrijeme za ispunjenje istih, te stupanj
opterećenost službenika i namještenika zadacima vezanim
za radne ciljeve u danom razdoblju ocjenjivanja.
Članak 10.
Pravovremenost u obavljanju poslova: ocjenjuje se vrijeme potrebno za obavljanje poslova, poštivanje propisanih
i naloženih rokova, izvršavanje poslova na vrijeme, samostalnost u radu kojom se utvrđuje koliko je službenik i
namještenik sposoban planirati i ispunjavati utvrđene
radne ciljeve samostalno i bez kontinuirane pomoći pretpostavljenih.
Članak 11.
Sposobnost usvajanja novih znanja i vještina potrebnih
za kvalitetnije obavljanje posla:
ocjenjuje se odnos prema uvođenju novih praksi u radu,
stvaralačka sposobnost i inicijativa te sposobnosti iznalaženja rješenja i davanja ideja kojima se unapređuju radni
procesi.
Članak 12.
Odnos prema radu: ocjenjuje se poštivanje radnog vremena i prisustvo na poslu, učinkovitost u korištenju radnog
vremena, odgovornost, marljivost, pouzdanost, inicijativa,
sposobnost rješavanja problema, posvećenost poslu.
Članak 13.
Odnos prema nadređenim, radnim kolegama i strankama:
ponašanje prema nadređenim i drugim zaposlenim,
poštivanje općih standarda pristojnosti i ljubaznosti, sposobnost priznavanja greški i prihvaćanja odgovornosti,
spremnost prihvaćanja i davanja konstruktivnih kritika i
sugestija, oblici komunikacije sa pretpostavljenim i drugim
zaposlenim, radna etika službenika i namještenika.
Članak 14.
Određivanje dodatnog kriterija nije obavezno, ali se
može iskoristiti kao opcija u slučajevima gdje već utvrđeni
kriteriji ne odgovaraju u potpunosti prirodi posla. Dodatni
kriterij moraju se službenik i namješteniku odrediti unaprijed za razdoblje ocjenjivanja.
3. POSTUPAK PRAĆENJA I OCJENJIVANJA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
Članak 15.
Službenik i namješteniku se za svako razdoblje ocjenjivanja utvrđuju najmanje tri, a najviše pet radnih ciljeva.
Izuzetno, ako s obzirom na prirodu radnog mjesta i propisane poslove i zadatke postoji teškoća u određivanju više
radnih ciljeva, službenik i namješteniku se mogu utvrditi
dva radna cilja.
Radni ciljevi po pravilu proizlaze iz opisa i svrhe radnog
mjesta, a moraju biti ostvarivi i po mogućnosti mjerljivi sa
postavljenim realnim rokovima.
Članak 16.
Utvrđivanje radnih ciljeva službenika i namještenika
provodi se u suradnji pročelnika i općinskog načelnika i
u pravilu proizlaze iz ciljeva utvrđenih na nivou konkretne
organizacijske jedinice.
Radne ciljeve službenik i namješteniku koji je na probnom radu utvrđuje mentor službenika i namještenika na
probnom radu koji je dužan službenik i namješteniku
detaljno objasniti što se od njega očekuje u okviru svakog
utvrđenoga radnog cilja.
Radni ciljevi za naredno razdoblje utvrđuju se po pravilu
u toku razgovora o ocjenjivanju za prethodno razdoblje
ocjenjivanja.
Utvrđeni radni ciljevi unose se u obrazac za ocjenjivanje,
koji je sastavni dio ovog pravilnika.
Članak 17.
Utvrđeni radni ciljevi mogu se izmijeniti ako dođe do
promjene u prioritetima Odjela odnosno Odsjeka ili ako
nastupe okolnosti zbog kojih se radni ciljevi ne mogu
ostvariti.
Izmjene radnih ciljeva utvrđuju se na isti način kao radni
ciljevi, a obrazac u koji su unesene izmjene prilaže se
obrascu kojim su utvrđeni prvobitni radni ciljevi.
Članak 18.
U toku razdoblja ocjenjivanja pročelnik Odjela je dužan
nadgledati rad službenika i namještenika i prikupljati podatke o tome koliko je službenik i namještenik uspješan u
radu, uzimajući u obzir prirodu poslova, radne uvjete i stupanj iskustva službenika i namještenika.
Članak 19.
Ocjene su: »odličan«, »vrlo dobar«, »dobar«, »zadovoljava« i »ne zadovoljava«.
a)ocjena »odličan« - dodjeljuje se službeniku ili namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost najviše
kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno izvršavanje službe,
b)ocjena»vrlo dobar« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost
naročito dobar i osigurava prvorazredno izvršavanje
službe,
c)ocjena»dobar« - dodjeljuje se službeniku ili namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost prosječne
kvalitete osiguravajući pouzdano obavljanje službe,
d)ocjena»zadovoljava« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih standarda kvalitete i preciznosti u obavljanju službe,
e)ocjena»ne zadovoljava« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost
ispod minimuma standarda kvalitete te nije dovoljan
da osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe.
Članak 20.
Ocjena se utvrđuje kao:
a)ocjena po kriteriju stupnja ispunjenja dogovorenih
radnih ciljeva,
b)ocjena u odnosu na sve preostale kriterije ocjenjivanja,.
Ocjena iz stava 1. točke a ovog članaka, po kriteriju
stupnja ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva numeričkog je
tipa, i određuje se tako što se ispunjenje svakog cilja ocjenjuje brojčanom ocjenom od 1 do 5, a potom se izračunava
prosječna ocjena za sve ciljeve za cijelo razdoblje ocjenjivanja.
Ocjena iz stava 1. točke b izračunava se tako što se službenik i namještenik ocjenjuje ocjenama od 1 do 5 prema
svakom preostalom kriteriju iz članaka 7. ovog pravilnika
pojedinačno, nakon čega se izračunava prosječna ocjena
prema svim preostalim kriterijima zajedno.
Konačna ocjena se dobije kad se zbir prosječne ocjene iz
stava 1. točke a i prosječne ocjene iz stava 1. točke b podijeli sa brojem 2. službenik i namještenik koji ne ostvari
minimalno 50% očekivanja ne može dobiti ocjenu »zadovoljava«. Konačna ocjena se izražava sa slijedećom skalom:
a) »ne zadovoljava« (ispod 1,50);
b) »zadovoljava« (1,50 - 2,49);
c) »dobar« (2,50 - 3,49);
d) »vrlo dobar« (3,50 - 4,50 ) i
e) »odličan« (4,50 do 5,00)
Članak 21.
Službenik i namješteniku koji je na probnom radu zadovoljio kao zadovoljavajuća ocjena smatra se konačna
ocjena utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika:
»zadovoljava«, »dobar« i »vrlo dobar«.
Službenik i namješteniku koji je na probnom radu nije
zadovoljio nezadovoljavajuća ocjena smatra se konačna
ocjena utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika
»ne zadovoljava«.
Članak 22.
Istekom razdoblja za ocjenjivanje, pročelnik Odjela ispunjava obrazac za ocjenjivanje službenika i namještenika
koji je sastavni dio ovog pravilnika.
Članak 23.
Pročelnik Odjela u obrazac za ocjenjivanje unosi komentare o stupnju ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva i prijedlog ocjene za svaki postavljeni radni cilj i za sve ostale kriterije ocjenjivanja iz članaka 7. ovog Pravilnika.
Članak 24.
Pročelnik Odjela i službenik ili namještenik moraju obaviti razgovor.
Razgovor sa službenik i namještenikom obavlja se u
atmosferi otvorenog dijaloga između službenika i namještenika i pročelnika Odjela.
Službenik i namještenik iznosi mišljenje o ispunjenju
utvrđenih radnih ciljeva, a zatim pročelnik Odjela iznosi i
obrazlaže svoje mišljenje o radu službenika i namještenika,
prijedlog ocjene.
U toku razgovora sa službenik i namještenikom pročelnik, na osnovu argumenata koje je službenik i namještenik
izložio o svom radu, može izmijeniti prijedlog ocjene koju
je prethodno utvrdio u obrascu uz odgovarajuće obrazloženje.
Članak 25.
Poslije obavljenog razgovora, službenik i namještenik
unosi svoje komentare u obrazac za ocjenjivanje, uključujući i razloge mogućeg neslaganja sa ocjenom, upisuje
datum kada je dao komentar i potpisuje obrazac.
Nakon unošenja komentara službenika i namještenika
pročelniku potpisuje obrazac za ocjenjivanje.
Članak 26.
Nakon potpisivanja obrasca za ocjenjivanje pročelnik
donosi rješenje o ocjenjivanju službenika ili namještenika.
Načelnik donosi rješenje o ocjenjivanju pročelnika
Odjela.
4. NAPREDOVANJE
Članak 27.
Na osnovu rezultata ocjene rada službenik i namještenik
može napredovati u viši platni razred u okviru radnog mjesta sukladno Pravilniku ounutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog djela Općine Dobrinj.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 023-05/16-01/1
URBROJ: 2142-04-02-16-1
Dobrinj, 25. travnja 2016.
Općinski načelnik
Neven Komadina, v.r.
|