46.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2016. godini (»Narodne novine« broj
32/ 16), članka 28. točke 23. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13 - pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika
Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09,
16/13 i 25/13 - pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske
županije na 27. sjednici održanoj 5. svibnja 2016. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane funkcije učeničkih domova
u 2016. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije učeničkih domova u 2016.
godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini
financiranja rashoda učeničkih domova u okvirima bilanciranih sredstava po
namjenama utvrđenim u Odluci Vlade RH o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2016. godini.
II.
OBVEZE UČENIČKIH DOMOVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA ZA 2016.
GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2016. godinu
(»Službene novine« broj 34/15 - u daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju
Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja proračuna utvrđene su obveze
učeničkih domova kojima je Županija osnivač, a koje su uvrštene u Registar
korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2016. godine dostave upravnom tijelu nadležnom za
obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2016. godinu. Planovi se razrađuju po tromjesečjima,
vodeći računa o dospijeću planiranih obveza.
Učeničkim domovima koji pravovremeno ne dostave financijske planove Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje proračunskih
sredstava.
Temeljem članka 22. Odluke o izvršavanju Proračuna, učenički domovi su dužni
u postupcima javne nabave koji se djelomično ili u cijelosti financiraju
proračunskim sredstvima uključiti i predstavnika Županije.
Člankom 33. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza učeničkih
domova da dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o poslovanju najkasnije 30
dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 3/15 i 93/15).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih sredstava,
odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2016.
godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za financiranje
smještaja i prehrane učenika srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda
učeničkih domova u okvirima navedenih sredstava temeljem bilanciranih sredstava
po namjenama i to:
1. Materijalni rashod do iznosa od 525.604,00 kune,
2. Naknade za smještaj i prehranu u učeničkim domovima do iznosa od
5.336.100,00 kuna,
3. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja do iznosa od 392.036,00 kuna.
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se učeničkim domovima sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji
obuhvaćaju:
.skupinu 32 - Materijalni rashodi,
.skupinu 34 - Financijski rashodi.
Učeničkim domovima financiraju se materijalni rashodi do visine stvarnog
troška i to:
.Naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na način kako
je to utvrđeno Kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim
ustanovama.
.Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
.Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora
za službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora
prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
.Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i
opreme, servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih aparata,
te usluge mjerenja emisija plinova.
.Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se učeničkim
domovima temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola i
učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su učenički domovi
koji imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima
priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
V.
2. NAKNADE ZA SMJEŠTAJ I PREHRANU UČENIKA U UČENIČKIM DOMOVIMA
Naknade za smještaj i prehranu učenika u učeničkim domovima čiji je osnivač
Primorsko-goranska županija, financiraju se učenicima u slijedećem iznosu:
.6.300,00 kuna po učeniku godišnje financira se smještaj i prehrana
učenicima od I. do IV. razreda srednjih škola.
Učenički domovi su dužni u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke,
uskladiti svoje financijske planove za 2016. godinu s iznosom utvrđenim u
Rasporedu sredstava za materijalne i financijske rashode po učeničkim domovima
za 2016. godinu iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 3-UD koji je sastavni dio
ove Odluke.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Učenički domovi su obvezni u svrhu planiranja i izvršavanja svojih
Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili doznaku sredstava,
koristiti računalni program »Riznica PGŽ«.
Prilikom korištenja sustava učenički domovi su dužni pridržavati se
Korisničkih uputa »Riznica PGŽ« - »Korisnici proračuna-troškovno mjesto u
Riznici« iz 2012. godine te eventualnih dopuna i/ili izmjena istih.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim planom
plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom na žiro račun učeničkog doma (kroz
knjigu K22) ili direktno dobavljačima (kroz knjigu K09), i to na temelju
zahtjeva učeničkog doma za transfer/plaćanje putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje učeničkih domova unutar knjige K- 11 unose se u Program
svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva puta
mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća računa.
Elementi računa koji se unose u program »Riznica PGŽ« moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju
kojeg se unose.
Ravnatelj učeničkog doma svojim potpisom na Zahtjevu za plaćanje jamči da je
odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu i da isti u potpunosti
odgovaraju elementima originalnog dokumenta.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u mjesecu, a drugi
Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane) učenički domovi dostavljaju
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel odobrava plaćanje samo
ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim pozicijama proračuna,
vrstom troška i opisom troška koji obavezno mora odgovarati kontu).
Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2016. godini financiraju se
učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do 30. lipnja i od 01. rujna do
31. prosinca tekuće godine.
VII.
3. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG
ODRŽAVANJA
a. Rashodi za materijal, dijelove i usluge investicijskog održavanja
Učenički domovi su dužni tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu,
prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u
funkciji učeničkog doma, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji temeljem
dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja učeničkih domova u 2016. godini (u
daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog održavanja), sukladno utvrđenom
iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje učeničkih domova u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, koji moraju zadovoljavati potrebe nastavnog procesa, tj.
o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog održavanja
zgrada u 2016. godini kako slijedi:
-otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
-održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
-održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
-održavanje krovova,
-održavanje elektroinstalacija,
-održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
-održavanje unutrašnjih uređenja,
-ostali zahvati.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu provodi javnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2016. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu rashoda investicijskog
održavanja. Prije početka postupka nabave radova, učeničkom domu se dostavlja
na znanje preslika troškovnika planiranih radova.
U postupak nabave uključen je predstavnik učeničkog doma i Upravnog odjela
za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik učeničkog doma.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u obavezi je dostaviti domu presliku
dokumentacije o izvršenim radovima temeljem koje će dom radove evidentirati u
svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika, učenički domovi
takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune operativnog plana.
b. Rashodi za usluge hitnih intervencija / otklanjanja nedostataka
utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom ovlaštene tvrtke
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za hitnom neplaniranom
intervencijom / otklanjanjem nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili
zapisnikom ovlaštene tvrtke, učenički domovi dužni su prije početka radova
prijaviti potrebu Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, uz obveznu dostavu
izvješća o nastalom događaju i troškovnika planiranih radova. Ukoliko se utvrdi
stvarna potreba izvršenja radova, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje daje
učeničkom domu suglasnost za izvršenje radova.
Po završetku radova učenički dom dužan je dostaviti Upravnom odjelu za odgoj
i obrazovanje zahtjev za plaćanjem izvedenih radova, presliku računa i ostalu
valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
VIII.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi učenički dom i
neka druga ustanova (subjekt), korisnici su obvezni zaključiti međusobni
sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema kriterijima i mjerilima
utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da učenički dom i neka druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužni su u dogovore uključiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Učenički dom podmiruje isključivo svoj dio troškova, dok preostali dio
troškova ustanova (subjekt) s kojom zajednički koristi prostor ili sredstva
rada podmiruje izravno dobavljačima, ili sredstva za plaćanje obveza doznačuje
na žiro-račun učeničkog doma.
IX.
Ravnatelj učeničkog doma odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost
podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
X.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine svojim
odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema korisnicima.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-04/16-01/4
UR.BROJ: 2170/1-01-01/4-16-24
Rijeka, 5. svibnja 2016.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić, v.r.
*tablica
se nalazi na
kraju dokumenta*