Temeljem čl. 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(Narodne novine, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11,
144/12 i 19/13) te čl. 68. i članka 37. Statuta Općine Čavle (»Službene novine
PGŽ« broj 20/14, 26/14), a sukladno odredbama Zakona o udrugama (Narodne
novine, broj 74/14), Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu
neprofitnih organizacija - nastavno Zakon (Narodne novine, broj 121/14) i
Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa
i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge - nastavno: Uredba
(Narodne novine, broj 26/15), Općinski načelnik Općine Čavle 26. studenog 2015.
godine donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupci za dodjelu i
korištenje sredstava proračuna Općine Čavle (u nastavku teksta: Općine)
udrugama čije aktivnosti pridonose zadovoljenju javnih potreba i ispunjavanju
ciljeva i prioriteta definiranih strateškim i planskim dokumentima Općine.
Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na udruge na odgovarajući se način
primjenjuju i na druge organizacije civilnoga društva kada su one, u skladu s
uvjetima javnog natječaja ili poziva (u nastavku teksta: natječaj) za
financiranje programa, projekata i manifestacija, prihvatljivi prijavitelji
odnosno partneri.
Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na financiranje programa, projekata i
manifestacija ustanova čiji je osnivač ili suosnivač Općina. Iznose
financiranja tih programa i projekata definirat će upravni odjel Općina Čavle
kroz proračun i program javnih potreba.
Članak 2.
Ako posebnim propisom nije drukčije određeno, odredbe ovog Pravilnika
primjenjuju se kada se udrugama odobravaju financijska sredstva proračuna
Općina za:
-provedbu programa, projekata i manifestacija kojima se ispunjavaju ciljevi
i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima;
-obavljanje određene javne ovlasti na području Općine povjerene posebnim
zakonom;
-sufinanciranje obveznog doprinosa korisnika financiranja za provedbu
programa i projekata ugovorenih iz fondova Europske unije i inozemnih javnih
izvora za udruge s područja Općine;
-druge oblike i namjene dodjele financijskih sredstava iz proračuna Općine.
Članak 3.
Projektom se smatra skup aktivnosti koje su usmjerene ka ostvarenju
zacrtanih ciljeva čijim će se ostvarenjem odgovoriti na uočeni problem i
ukloniti ga, vremenski su ograničene i imaju definirane troškove i resurse.
Programi su kontinuirani procesi koji se u načelu izvode u dužem razdoblju
kroz niz različitih aktivnosti čiji su struktura i trajanje fleksibilniji. Mogu
biti jednogodišnji i višegodišnji.
Jednodnevne i višednevne manifestacije su aktivnosti koje provode udruge ili
druge organizacije civilnoga društva i neprofitne organizacije radi dodatne
ponude na području Općine i razvoja Općine općenito. Mogu biti sportske,
kulturne, zabavne, socijalne, humanitarne, gastronomske i druge.
Građanske inicijative predstavljaju skup aktivnosti koje s ciljem rješavanja
uočenog problema na dijelu ili cijelom području Općine osmisli i provodi dio
građana Općine okupljenih u udrugu, školu i sl., u pravilu su komunalnog ili
humanitarnog karaktera, a cilj im je podizanja razine kvalitete življenja u
zajednici kroz poticanje aktivnog građanstva i korištenje lokalnih potencijala.
Članak 4.
Upravni odjel Općine će, u postupku donošenja Proračuna, prije raspisivanja
natječaja za dodjelu financijskih sredstava udrugama utvrditi prioritete
financiranja koji moraju biti usmjereni postizanju ciljeva definiranih
strateškim i razvojnim dokumentima Općine te će, u okviru svojih mogućnosti, u
proračunu osigurati financijska sredstva za njihovo financiranje, a sve u
skladu s odredbama Zakona, Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 5.
Za provedbu odredaba ovog Pravilnika u postupcima dodjele sredstava za
financiranje programa i projekata u sljedećim prioritetnim područjima: kultura,
tehnička kultura, sport, odgoj i obrazovanje, socijalna skrb, zdravstvo,
ekologija i zaštita okoliša, razvoj i demokratizacija društva, razvoj mjesne
samouprave i povećanje turističke ponude ako je povezano s nekim od prethodnih prioritetnih područja
nadležan je upravni odjel Općine.
Članak 6.
Zadaća je upravnog odjela iz prethodnog članka ovog Pravilnika, u postupku
pripreme i provedbe javnog natječaja ili javnog poziva za dodjelu financijskih
sredstava udrugama sljedeće:
-predložiti prioritete i programska područja natječaja;
-predložiti kriterije prihvatljivosti i uvjete prijave;
-predložiti natječajnu dokumentaciju:
-javno objaviti i provesti natječaj;
-utvrditi prijedlog sastava ocjenjivačkog povjerenstva odnosno stručnih
radnih skupina za ocjenu projekata i programa;
-razmotriti ocjene projekata i prijedloge za financiranje na temelju
kriterija iz natječaja;
-utvrditi prijedlog odluke o financiranju projekata i programa udruga;
-organizirati stručno praćenje provedbe i provjeru projekata financiranih
temeljem natječaja i
-pripremiti izvještaje o provedbi i rezultatima natječaja Uredu za udruge.
Okvir za dodjelu financijskih sredstava i kapaciteti za provedbu natječaja
Članak 7.
Imajući u vidu raspoloživi iznos financijskih sredstava planiranih u
proračunu Općine namijenjen zadovoljenju dijela javnih potreba kroz dodjelu
putem natječaja udrugama, Općina će unaprijed predvidjeti financijski okvir
dodjele financijskih sredstava udrugama po objavljenom natječaju koji obuhvaća:
-ukupan iznos raspoloživih sredstava;
-iznose predviđene za pojedina programska područja (djelatnosti) ako će se
natječaji raspisivati za više programskih područja;
-najniži i najviši iznos pojedinačnih ugovora o dodjeli financijskih
sredstava i
-očekivani broj udruga s kojima će se ugovoriti provedba programa ili
projekata u sklopu pojedinog natječaja.
Članak 8.
Općinski načelnik donosi odluku o osnivanju Povjerenstva za pripremu i
provedbu natječaja/poziva za financiranje javnih potreba Općine.
Povjerenstvo ima 3 (tri) člana. Članovi Povjerenstva su djelatnici upravnog
odjela Općine.
Povjerenstvo djeluje u skladu s ovim Pravilnikom i Uredbom, te drugim
pozitivnim propisima.
Članak 9.
Općina će prije objave javnog poziva ili natječaja izraditi obrasce
natječajne dokumentacije temeljem kojih će udruge prijavljivati svoje programe
ili projekte.
Općina može natječajni postupak i praćenje provedbe i vrednovanja rezultata
provoditi i putem odgovarajućeg informacijskog sustava.
Članak 10.
Općina će pri financiranju programa i projekata primjenjivati osnovne
standarde planiranja i provedbe financiranja, odnosno praćenja i vrednovanja
financiranja i izvještavanja definirane Uredbom.
III. MJERILA ZA FINANCIRANJE
Članak 11.
Općina će dodjeljivati sredstva za financiranje programa i projekata
udrugama, potencijalnim korisnicima (u daljnjem tekstu: Korisnici) uz uvjet da:
-su upisani u odgovarajuće registre;
-su registrirani kao udruge, zaklade, ustanove ili druge pravne osobe čija
temeljna svrha nije stjecanje dobiti (organizacije civilnoga društva);
-su se svojim statutom opredijelile za obavljanje djelatnosti i aktivnosti
koje su predmet financiranja i kojima promiču uvjerenja i ciljeve koji nisu u
suprotnosti s Ustavom i zakonom;
-program/projekt, koji prijave na javni natječaj Općine, bude ocijenjen kao
značajan (kvalitetan, inovativan i koristan) za razvoj civilnoga društva i
zadovoljenje javnih potreba Općine definiranih razvojnim i strateškim
dokumentima, odnosno uvjetima svakog pojedinog natječaja;
-su uredno ispunili obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o
financiranju iz proračuna Općina i drugih javnih izvora;
-nemaju dugovanja s osnove plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno
osiguranje i plaćanje poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i
proračunu Općine;
-se protiv korisnika odnosno osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja
programa/projekta ne vodi kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za
prekršaje ili kaznena djela definirana Uredbom;
-imaju utvrđen način javnog objavljivanja programskog i financijskog
izvješća oradu za proteklu godinu (mrežne stranice udruge ili drugi prikladan
način);
-imaju zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za
provedbu programa ili projekta, programa javnih potreba, javnih ovlasti,
odnosno pružanje socijalnih usluga;
-imaju definirane alternativne izvore financiranja (sustav prikupljanja
članarina, donacije, sponzorstva, gospodarske djelatnosti i dr.) te
-uredno predaju sva izvješća Općini i drugim institucijama i tijelima.
Članak 12.
Osim uvjeta iz prethodnog članka ovog Pravilnika, Općina može natječajem
propisati i dodatne uvjete koje udruge trebaju ispunjavati u svrhu ostvarivanja
prednosti u financiranju, kao što su:
-primjena sustava osiguranja kvalitete djelovanja u neprofitnim
organizacijama;
-uključenost volonterskog rada, posebice mladih, koji na taj način stječu
znanja i vještine potrebne za uključivanje na tržište rada i aktivno
sudjelovanje u demokratskom društvu;
-umrežavanje i povezivanje sa srodnim udrugama, ostvarivanje međusektorskog
partnerstva udruga s predstavnicima javnog i poslovnog sektora u svrhu jačanja
potencijala za razvoj lokalne zajednice i dr.
Članak 13.
Općina neće financirati programe i projekte organizacija koji se financiraju
po posebnim propisima i političkih organizacija te organizacija civilnoga
društva koje ne zadovoljavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom odnosno svakim
pojedinačno raspisanim pozivom i natječajem.
Općina neće iz proračuna financirati aktivnosti udruga koje se sukladno
zakonu i drugim pozitivnim propisima smatraju gospodarskom djelatnošću udruga,
neovisno da li ih je udruga kao takve upisala u Statut i prijavila nadležnom
tijelu ili ne.
Odluku o tome smatra li se neka djelatnost udruge gospodarskom ili ne,
ukoliko ju je udruga propustila upisati u Statut i prijaviti nadležnom tijelu
kao takvu, donijet će Upravni odjel Općine koji provodi natječajni postupak.
IV. POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA
Izrada i objava godišnjeg plana raspisivanja natječaja
Članak 14.
Upravni odjel Općine će u roku od 30 dana od usvajanja proračuna za sljedeću
kalendarsku godinu izraditi i na mrežnim stranicama Općine objaviti godišnji
plan raspisivanja javnih natječaja i drugih programa za financiranje svih
oblika programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (u
daljnjem tekstu: godišnji plan natječaja), kao najavu javnih natječaja i drugih
programa financiranja programa ili projekata udruga, koje planira provesti u
tijeku jedne kalendarske godine.
Godišnji plan natječaja sadrži podatke o davatelju financijskih sredstava,
području, nazivu i planiranom vremenu objave natječaja, ukupnom iznosu
raspoloživih sredstava, rasponu sredstava namijenjenih financiranju pojedinog
programa odnosno projekta, očekivanom broju programa i projekata koji će se
ugovoriti za financiranje i eventualno druge podatke.
Javni natječaj
Članak 15.
Financiranje svih programa i projekata u području: kultura, tehnička
kultura, sport, odgoj i obrazovanje, socijalna skrb, zdravstvo, ekologija i
zaštita okoliša, razvoj i demokratizacija društva, razvoj mjesne samouprave i
povećanje turističke ponude povezanog s nekom od prethodnih područja, provodi
se putem natječaja čime se osigurava transparentnost dodjele financijskih
sredstava i omogućava dobivanje što je moguće većeg broja kvalificiranih
prijava, odnosno odabir najkvalitetnijih programa i projekata te se šira
javnost obavještava o prioritetnim područjima djelovanja.
Članak 16.
Financijska sredstva proračuna Općina dodjeljuju se bez objavljivanja
natječaja, odnosno izravno samo u iznimnim slučajevima:
-kada nepredviđeni događaji obvezuju davatelja financijskih sredstava da u
suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti
standardnu natječajnu proceduru i problem se može riješiti samo izravnom
dodjelom bespovratnih financijskih sredstava;
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje
imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja
za koje se financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina organizacija
operativno sposobna za rad na području djelovanja i/ili zemljopisnom području
na kojem se financirane aktivnosti provode;
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi kojoj su zakonom, drugim
propisom ili aktom dodijeljene određene javne ovlasti (Crveni križ i dr.);
-kada se prema mišljenju povjerenstva u čijem radu sudjeluju predstavnici
Upravnog odjela Općine, jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 5.000,00
kuna za aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u
godišnjem planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi
najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa
i projekata udruga.
Članak 17.
Sve odredbe ovog Pravilnika, Uredbe i drugih pozitivnih propisa primjenjuju
se na odgovarajući način i u slučajevima kada se financijska sredstva proračuna
Općine dodjeljuju bez raspisivanja javnog natječaja ili javnog poziva, u kojem
slučaju Općina i korisnik sredstava sklapaju ugovor o izravnoj dodjeli
sredstava kojim će se definirati na koje će se konkretne aktivnosti sredstva
proračuna Općina utrošiti te poštovati osnovne standarde financiranja vezane uz
planiranje financijskih sredstava, ugovaranje, praćenje financiranja, javno
objavljivanje i izvještavanje.
Dokumentacija za provedbu natječaja
Članak 18.
Dokumentaciju za provedbu natječaja (u nastavku: natječajna dokumentacija),
na prijedlog upravnog odjela, utvrđuje općinski načelnik sukladno usvojenim
Programima javnih potreba.
Obvezna natječajna dokumentacija obuhvaća:
1. tekst natječaja;
2. upute za prijavitelje;
3. obrasce za prijavu programa ili projekta;
3.1. obrazac opisa programa ili projekta;
3.2. obrazac proračuna programa ili projekta;
4. popis priloga koji se prilažu prijavi;
5. obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa ili
projekta;
6. obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog
financiranja;
7. obrazac ugovora o financiranju programa ili
projekta;
8. obrasce za izvještavanje;
8.1. obrazac opisnog izvještaja provedbe programa ili
projekta;
8.2. obrazac financijskog izvještaja provedbe programa
ili projekta;
Kao prilog financijskom planu mogu se zatražiti dokazi temeljem kojih je taj
plan utvrđen (ponude, izjave suradnika o cijeni koštanja njihovih usluga,
procjene troškova i sl.), što će biti definirano svakim zasebnim natječajem.
Članak 19.
Ovisno o vrsti natječaja, upravni odjel Općina može predložiti, a općinski
načelnik utvrditi da natječajnu dokumentaciju za prijavu programa ili projekta
čine i:
1.obrazac izjave o partnerstvu, kada je primjenjivo;
2.obrazac životopisa voditelja programa ili projekta;
3.obrazac izjave o programima ili projektima udruge financiranim iz javnih
izvora;
4.obrazac izjave izvoditelja aktivnosti navedenu u opisu programskih ili
projektnih aktivnosti da su upoznati s programom ili projektom i svojim
sudjelovanjem u provedbi, ako je primjenjivo.
Članak 20.
Raspisivanje natječaja i pripremu natječajne dokumentacije za svaki poziv
ili natječaj provodi upravni odjel Općine, sukladno odredbama ovog Pravilnika.
Članak 21.
Sva natječajna dokumentacija mora oblikom i sadržajem biti u skladu s
odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.
Obrasci koji su sastavni dio natječajne dokumentacije popunjavaju se
računalom te šalju u papirnatom obliku.
Prijava u papirnatom obliku sadržava obvezne obrasce vlastoručno potpisane
od strane osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja projekta te ovjerene
službenim pečatom.
Dokumentacija za prijavu u papirnatom obliku šalje se preporučeno poštom,
kurirom ili osobno (predaja u pisarnici Općine), uz napomenu (npr. naziv
natječaja).
Objava natječaja
Članak 22.
Natječaj s cjelovitom natječajnom dokumentacijom objavljuju se na mrežnim
stranicama Općine i mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade Republike
Hrvatske, a obavijest o objavljenom natječaju može se objaviti i u dnevnim
glasilima, na društvenim mrežama.
Rokovi za provedbu natječaja
Članak 23.
Natječaj za podnošenje prijedloga projekta ili programa bit će otvoren
najmanje 30 dana od datuma objave.
Ocjenjivanje prijavljenih projekta ili programa i donošenje odluke o
financiranju projekata ili programa moraju biti dovršeni u roku od 60 dana,
računajući od zadnjeg dana za dostavu prijava programa ili projekta.
Provjera ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja
Članak 24.
Po isteku roka za podnošenje prijava na natječaj, povjerenstvo upravnog
odjela Općina pristupit će postupku ocjene ispunjavanja propisanih (formalnih)
uvjeta natječaja, a sukladno odredbama Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 25.
U postupku provjere ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja provjerava se:
-je li prijava dostavljena na pravi natječaj ili javni poziv i u zadanome
roku;
-je li zatraženi iznos sredstava unutar financijskih pragova postavljenih u
natječaju ili javnom pozivu
-ako je primjenjivo, je li lokacija provedbe projekta prihvatljiva;
-ako je primjenjivo, jesu li prijavitelj i partner prihvatljivi sukladno
uputama za prijavitelje natječaja;
-jesu li dostavljeni, potpisani i ovjereni svi obvezni obrasci te
-jesu li ispunjeni drugi formalni uvjeti natječaja.
Članak 26.
Ocjena ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja ne smije trajati duže od
sedam dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na natječaj, nakon čega
predsjednik/ca povjerenstva upravnog odjela Općine donosi odluku koje se
prijave upućuju u daljnju proceduru, odnosno stručno ocjenjivanje, a koje se
odbijaju jer ne ispunjavaju propisane uvjete natječaja.
Članak 27.
Sve udruge čije prijave budu odbijene iz razloga neispunjavanja propisanih
uvjeta natječaja, o toj činjenici moraju biti obaviještene u roku od osam dana
od dana donošenja odluke, nakon čega imaju narednih osam dana od dana primitka
obavijesti podnijeti prigovor načelniku Općine, koji će u roku od tri dana od
primitka prigovora o njemu odlučiti.
U slučaju prihvaćanja prigovora od strane načelnika Općine prijava će biti
upućena u daljnju proceduru, a u slučaju neprihvaćanja prigovora prijava će
biti odbijena.
Ocjenjivanje prijavljenih programa ili projekata i javna objava rezultata
Članak 28.
Općinski načelnik donosi odluku o osnivanju Povjerenstva za procjenu prijava
pristiglih na objavljene natječaje/ pozive za financiranje javnih potreba
Općine.
Povjerenstvo za ocjenjivanje nezavisno je stručno ocjenjivačko tijelo koje
mogu sačinjavati predstavnici Općina, znanstvenih i stručnih institucija, nezavisni
stručnjaci i predstavnici organizacija civilnog društva. Povjerenstvo ima 3
člana.
Članak 29.
Povjerenstvo za ocjenjivanje razmatra i ocjenjuje prijave koje su ispunile
formalne uvjete natječaja sukladno kriterijima propisanim uputama za
prijavitelje te daje prijedlog za odobravanje financijskih sredstava za
programe ili projekte o kojem, uzimajući u obzir sve činjenice, odlučuje
načelnik Općine.
Članak 30.
Nakon donošenja odluke o programima ili projektima kojima su odobrena
financijska sredstva, Općina će javno objaviti rezultate natječaja s podacima o
udrugama, programima ili projektima kojima su odobrena sredstva i iznosima
odobrenih sredstava financiranja odnosno onima kojima financiranje nije
odobreno.
Općina će, u roku od 8 radnih dana od donošenja odluke o dodjeli
financijskih sredstava obavijestiti udruge čiji projekti ili programi nisu
prihvaćeni za financiranje o razlozima ne financiranja njihova projekta ili
programa uz navođenje ostvarenog broja bodova po pojedinim kategorijama
ocjenjivanja i obrazloženja iz opisnog dijela ocjene ocjenjivanog projekta ili
programa.
Prigovor na odluku o dodjeli financijskih sredstava
Članak 31.
Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva može se na njihov zahtjev
u roku od 8 dana od dana primitka pisane obavijesti o rezultatima natječaja
omogućiti uvid u ocjenu njihova programa ili projekta uz pravo Općina da
zaštiti tajnost podataka o osobama koje su ocjenjivale program ili projekt.
Članak 32.
Općina će udrugama koje su nezadovoljne odlukom o dodjeli financijskih
sredstava omogućiti pravo na prigovor, što će jasno biti naznačeno i u samom
tekstu natječaja.
Članak 33.
Prigovor se može podnijeti isključivo na natječajni postupak te eventualno
bodovanje nekog kriterija sa 0 bodova ako udruga smatra da je u prijavi
dostavila dovoljno argumenata za drugačije bodovanje.
Prigovor se ne može podnijeti na odluku o neodobravanju sredstava ili visini
dodijeljenih sredstava.
Članak 34.
Prigovori se podnose upravnom odjelu u pisanom obliku, u roku od 8 radnih
dana od dana dostave pisane obavijesti o rezultatima natječaja, a odluku po
prigovoru, uzimajući u obzir sve činjenice, donosi općinski načelnik.
Rok za donošenje odluke po prigovoru je osam dana od dana primitka
prigovora.
Sklapanje ugovora o financiranju programa ili projekata
Članak 35.
Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Općina će potpisati
ugovor o financiranju programa ili projekata najkasnije 30 dana od dana
donošenja odluke o financiranju.
U slučaju da je odobreno samo djelomično financiranje programa ili projekta,
upravni odjel Općine ima obvezu prethodno pregovarati o stavkama proračuna
programa ili projekta i aktivnostima u opisnom dijelu programa ili projekta
koje treba izmijeniti, koji postupak je potrebno okončati prije potpisivanja
ugovora. Tako izmijenjeni obrasci prijave postaju sastavni dio ugovora.
Prilikom pregovaranja Općina će prvenstvo financiranja dati aktivnostima
koje će učinkovitije ostvariti ciljeve iz razvojnih i strateških dokumenata Općina.
Članak 36.
Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji moraju biti isti za sve korisnike u
sklopu jednog javnog natječaja, i posebnog dijela.
Postupak ugovaranja, opći uvjeti koji se odnose na ugovore o dodjeli
financijskih sredstava udrugama iz javnih izvora za program ili projekt te
posebni dio ugovora uredit će se temeljem odredaba Uredbe i drugih pozitivnih
propisa RH i Općine.
Praćenje provedbe odobrenih i financiranih programa i projekata i
vrednovanje provedenih natječaja
Članak 37.
Općina će u suradnji s korisnikom financiranja radi poštovanja načela
transparentnosti trošenja proračunskog novca i mjerenja vrijednosti povrata za
uložena sredstva pratiti provedbu financiranih programa ili projekata udruga,
sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o fiskalnoj odgovornosti, Zakonu o
financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, Uredbi, ovom
Pravilniku i drugim pozitivnim propisima.
Članak 38.
Praćenje će se provoditi na dva načina: odobravanjem opisnih i financijskih
izvješća korisnika sredstava te kontrolom na licu mjesta od strane službenika
upravnog odjela Općine ili tijela koje on za to ovlasti, u dogovoru s
korisnikom sredstava.
Članak 39.
Izvješća koja je korisnik dužan dostaviti na propisanim obrascima i u
propisanim rokovima jesu opisno i financijsko izvješće.
Članak 40.
Izvješća se podnose na za to definiranim obrascima.
Uz opisna izvješća dostavljaju se popratni materijali kao što su isječci iz
novina, video zapisi, fotografije i dr.
U financijskom izvješću navode se cjelokupni troškovi programa, projekta ili
inicijative, neovisno o tome iz kojeg su izvora financirani te udio troškova
financiranih sredstvima Općina u ukupnim troškovima. Prilikom podnošenja
izvješća za projekte i manifestacije, obvezno se dostavljaju i dokazi o nastanku
troška podmirenog iz sredstava Općina (preslike računa, ugovora o djelu ili
ugovora o autorskom honoraru s obračunima) te dokazi o njihovu plaćanju
(preslik naloga o prijenosu ili izvoda sa žiro računa), a prilikom podnošenja
izvješća o realizaciji programa, navedena dokumentacija i dokazi dostavljaju se
na uvid, temeljem poziva nadležnog upravnog odjela Općina.
Članak 41.
Vrednovanje provedenog programa ili projekta u pravilu provodi i sam
korisnik financijskih sredstava dodatnim analizama rezultata programa ili
projekta (samovrednovanje, anketni upitnici i dr.).
Zabrana dvostrukog financiranja
Članak 42.
Bez obzira na kvalitetu predloženog programa ili projekta Općina neće dati
financijska sredstva za aktivnosti koje se već financiraju iz državnog
proračuna i po posebnim propisima kada je u pitanju ista aktivnost, koja se
provodi na istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike, osim ako se ne
radi o koordiniranom sufinanciranju iz više različitih izvora.
V.PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI
FINANCIRANJA I UDIO SUFINANCIRANJA
Članak 43.
Odobrena sredstva financijske potpore korisnik je dužan utrošiti isključivo
za realizaciju programa/projekta/manifestacije/inicijative utvrđene proračunom
i ugovorom.
Sredstva se smatraju namjenski utrošenim ako su korištena isključivo za
financiranje prihvatljivih i opravdanih troškova u realizaciji programa
utvrđenog ugovorom.
Svako odstupanje od proračuna bez odobrenja upravnog odjela smatrat će se
nenamjenskim trošenjem sredstava.
Prihvatljivi troškovi
Članak 44.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja, a koji
ispunjavaju sljedeće kriterije:
-nastali su u razdoblju provedbe programa ili projekta u skladu s ugovorom,
osim troškova koji se odnose na završne izvještaje, troškova revizije i
troškova vrednovanja, a plaćeni su do datuma odobravanja završnog izvještaja.
Postupci javne nabave za robe, usluge ili radove mogu početi prije početka
provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti sklopljeni prije prvog dana
razdoblja provedbe ugovora. Iznimno, natječajem se može definirati da su
prihvatljivi troškovi i troškovi nastali prije raspisivanja natječaja, ukoliko
se radi o aktivnostima projekta ili programa tekuće godine koje iz objektivnih
razloga ne mogu biti realizirane nakon potpisivanja ugovora;
-moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekta ili programa;
-nužni su za provedbu programa ili projekta koji je predmetom dodjele
financijskih sredstava;
-mogu biti identificirani i provjereni i računovodstveno su evidentirani kod
korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih
organizacija;
-trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog
financijskog upravljanja, osobito u pogledu na štedljivost i učinkovitost.
Članak 45.
U skladu s opravdanim troškovima iz prethodnog članka i kada je to
relevantno za poštovanje propisa o javnoj nabavi, opravdanim se smatraju
sljedeći izravni troškovi udruge i njezinih partnera:
-troškovi zaposlenika angažiranih na programu ili projektu koji odgovaraju
stvarnim izdacima za plaće te porezima i doprinosima iz plaće i na plaću te
drugim troškovima vezanim uz plaću, sukladno odredbama ovog Pravilnika i
Uredbe, a u visini definiranoj svakim zasebnim natječajem;
-putni troškovi i troškovi dnevnica za zaposlenike i druge osobe koje
sudjeluju u projektu ili programu, pod uvjetom da su u skladu s pravilima o
visini iznosa za takve naknade definiranima svakim zasebnim natječajem;
-troškovi kupnje ili unajmljivanja opreme i materijala (novih ili rabljenih)
namijenjenih isključivo za program ili projekt, te troškovi usluga pod uvjetom
da su u skladu s tržišnim cijenama;
-troškovi potrošne robe;
-troškovi podugovaranja (podugovaranje partnera i suradnika na programu ili
projektu nije moguće);
-troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora uključujući troškove
financijskih usluga (informiranje, vrednovanje konkretno povezano s projektom,
revizija, umnožavanje, osiguranje, itd.).
Točan postotak prihvatljivosti pojedinih izravnih troškova u ukupnom udjelu
financiranja iz proračuna Općine, utvrdit će se svakim zasebnim natječajem.
Članak 46.
Osim izravnih, korisniku sredstava može se odobriti i pokrivanje dijela
neizravnih troškova kao što su: energija, voda, uredski materijal, sitan
inventar, telefon, pošta i drugi indirektni troškovi koji nisu povezani
isključivo s provedbom programa, u maksimalnom iznosu 20% ukupnog odobrenog
iznosa financiranja iz proračuna Općine.
Točan postotak prihvatljivosti neizravnih troškova u ukupnom udjelu
financiranja iz proračuna Općina, utvrdit će se svakim zasebnim natječajem.
Vrijednost volonterskog rada i doprinosa u naravi
Članak 47.
Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u proračunu programa ili
projekta, ne predstavljaju stvarne izdatke i nisu opravdani troškovi. Ako u
ugovoru o dodjeli financijskih sredstava nije navedeno drugačije, doprinosi u
naravi ne mogu se tretirati kao sufinanciranje od strane udruge.
Troškovi zaposlenika koji rade na projektu ili programu ne predstavljaju
doprinos u naravi i mogu se smatrati sufinanciranjem u proračunu projekta ili
programa kada ih plaća korisnik ili njezini partneri. Ako opis programa ili
projekta predviđa doprinose u naravi, takvi se doprinosi moraju osigurati.
Članak 48.
Kada se tako utvrdi uvjetima natječaja i ugovorom, doprinos rada volontera
može biti priznat kao oblik sufinanciranja.
Korisnik koji će na provedbi programa ili projekta angažirati volontere može
odrediti stvarnu vrijednost volonterskog rada (npr. prema internim smjernicama
organizacije koje služe za određivanje plaća zaposlenika) koja može biti veća
od natječajem definiranog prihvatljivog iznosa, ali za potrebe izvještavanja o
pokazateljima provedbe programa ili projekata, korisnik će izvještavati samo u
okvirima natječajem definirane vrijednosti volonterskog sata.
Neprihvatljivi troškovi
Članak 49.
Neprihvatljivim troškovima projekta ili programa smatraju se:
-dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova;
-dospjele kamate;
-stavke koje se već financiraju iz drugih izvora;
-kupnja zemljišta ili građevina, osim kada je nužno za izravnu provedbu
projekta/programa, kada se vlasništvo mora prenijeti na udrugu i/ili partnere
najkasnije po završetku projekta/programa;
-gubitci na tečajnim razlikama;
-zajmovi trećim stranama;
-troškovi reprezentacije, hrane i alkoholnih pića, ukoliko drugačije nije
definirano natječajem,
-troškovi smještaja (osim u slučaju višednevnih i međunarodnih programa ili
u iznimnim slučajevima kada se pregovaranjem s nadležnim upravnim odjelom dio
tih troškova može priznati kao prihvatljiv trošak), ukoliko natječajem nije
definirano drugačije;
-drugi troškovi definirani svakim zasebnim natječajem.
Modeli plaćanja
Članak 50.
Općina će svakim pojedinačnim natječajem definirati model, odnosno načine i
postupke plaćanja, sukladno odredbama Uredbe i ovog Pravilnika.
U slučaju da Općina ni jedan od Uredbom predviđenih modela plaćanja ne bude
prihvatljiv, može utvrditi i drugačiji model plaćanja, koji u oba primjera mora
biti istaknut u javnom pozivu ili natječaju.
Udio sufinanciranja programa ili projekta
Članak 51.
Općina će svakim pojedinačnim natječajem definirati obvezu i minimalan
postotak sufinanciranja provedbe projekta ili programa od strane korisnika
financiranja.
VI. VRIJEME TRAJANJA POTPORE OPĆINE
Članak 52.
Sva financijska sredstva koja Općina dodjeljuje putem natječaja odnose se, u
pravilu, na aktivnosti koje će se provoditi u kalendarskoj godini za koju se
raspisuju, što će se definirati samim natječajem.
U slučaju raspisivanja natječaja za financiranje višegodišnjih programa i
projekata, financiranje će se ugovarati na godišnjoj razini.
Korisnici kojima Općina odobri višegodišnju potporu mogu istu vrstu potpore
zatražiti i ostvariti tek kad istekne prethodna višegodišnja potpora Općina.
Članak 53.
Korisnici višegodišnjih potpora Općina mogu se u periodu trajanja te potpore
javiti na druge natječaje i pozive Općina isključivo predlaganjem drugih
projekata i manifestacija u tom i ostalim programskim područjima.
VII.NAJVIŠI UKUPAN IZNOS FINANCIJSKE
POTPORE I ISPLATA ODOBRENIH SREDSTAVA
Članak 54.
Visina sredstava koja će svaki korisnik financijske potpore ostvariti iz
proračuna Općine biti će definirana procedurom propisanom ovim Pravilnikom, u
skladu s kriterijima za svako pojedino područje raspisano natječajem.
VIII.OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, KONAČNI IZNOS FINANCIRANJA
I POVRAT SREDSTAVA
Obveza dokumentiranja projektnih aktivnosti od strane korisnika financiranja
Članak 55.
Korisnik financiranja obvezan je voditi precizne i redovite račune vezane uz
provedbu projekta ili programa korištenjem odgovarajućih računovodstvenih
sustava sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
Računi i troškovi vezani uz projekt ili program moraju biti lako
prepoznatljivi i provjerljivi. To se može postići korištenjem odvojenih računa
za dani projekt ili program ili osigurati da se troškovi vezani uz projekt ili
program mogu lako identificirati i pratiti do računovodstvenih i
knjigovodstvenih sustava udruge i u njima.
Članak 56.
Korisnik financiranja obvezan je omogućiti Općini, inspektorima proračunskog
nadzora Ministarstva financija i svim vanjskim revizorima koji obavljaju provjere
sukladno Uredbi da provjere, ispitivanjem dokumenata ili kontrolama na licu
mjesta, provedbu projekta ili programa i po potrebi provedu reviziju na temelju
prateće dokumentacije za račune, računovodstvene dokumente i sve ostale
dokumente relevantne za financiranje projekta ili programa, i u razdoblju od
sedam godina nakon završne isplate.
Članak 57.
Korisnik financiranja obvezan je dopustiti proračunskom nadzoru i svim
vanjskim revizorima koji obavljaju nadzor temeljem Uredbe da na licu mjesta
provedu provjere i nadzor u skladu s postupcima sadržanim u važećim propisima
za zaštitu financijskih interesa Republike Hrvatske od prevara i drugih
nepravilnosti. Radi toga korisnik će omogućiti odgovarajući pristup osoblju ili
predstavnicima Općina, proračunskom nadzoru kao i svim vanjskim revizorima koji
obavljaju provjere i nadzor sukladno Uredbi mjestima i lokacijama na kojima se
provodi program ili projekt, uključujući njegov informatički sustav te sve
dokumente i baze podataka vezane uz tehničko i financijsko upravljanje
projektom/programom te poduzeti sve mjere da olakša njihov rad.
Članak 58.
Pored izvješća navedenih u ovom Pravilniku, dokumenti koje je korisnik
financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:
-popis članova i podatke o uplaćenim članarinama;
-računovodstvenu evidenciju (računalno ili ručno obrađenu) iz
računovodstvenog sustava udruge, poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih
lista, popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka;
-dokaze o postupcima nabave poput natječajne dokumentacije, ponuda od
sudionika natječaja i izvještaja o procjenama;
-dokaze o obvezama poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata - dokaze o
isporučenim uslugama, poput odobrenih izvještaja, narudžbenica, prijevoznih
karata (uključujući aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na seminarima,
konferencijama i tečajevima (uključujući relevantnu dokumentaciju i dobivene
materijale, potvrde) itd.;
-dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj robi dobavljača;
-dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih
zapisnika;
-dokaze o kupnji, poput računa i priznanica;
-dokaze o uplatama poput bankovnih izvoda, potvrda o skidanju sredstava s
računa, dokaze o plaćanju podugovarača;
-putne naloge i izvješća s puta, a za troškove goriva putni radni list,
sažet prikaz prijeđene kilometraže, prosječnu potrošnju goriva korištenih
vozila te troškove održavanja;
-evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput ugovora, platnih
lista, radnih lista. Za zaposlenike koji su angažirani na temelju ugovora o
radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu odgovorne osobe,
prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko
osiguranje, osiguranje i neto primanja.
Konačan iznos financiranja od strane Općine
Članak 59.
Konačan iznos sredstava koji Općina treba isplatiti korisniku financiranja
ne može biti veći od najvišeg iznosa bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru
čak i ako ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni ukupan proračun
naveden u obrascu proračuna programa ili projekta.
Kao dopuna i bez prejudiciranja prava na raskid ugovora sukladno odredbama
ove Uredbe i ovog Pravilnika, Općina će temeljem obrazložene odluke ako se
projekt ili program ne provodi ili se neadekvatno, djelomično ili s odgađanjem
provodi, smanjiti prvobitno predviđena bespovratna sredstva u skladu sa
stvarnom provedbom projekta ili programa pod uvjetima sadržanim u ugovoru.
Povrat sredstava
Članak 60.
Općina će od korisnika financiranja u pisanom obliku zatražiti povrat
sredstava za provedbu odobrene potpore u slučaju kada utvrdi da korisnik
financiranja:
-nije realizirao program ili projekt utvrđen proračunom i ugovorom;
-nije utrošio sva odobrena sredstva;
-sredstva nije koristio namjenski;
-iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.
Članak 61.
Korisnik financiranja će Općinu, najkasnije u roku od 45 dana od primitka
zahtjeva, sukladno uputama davatelja financijskih sredstava da to učini vratiti
sve iznose uplaćene preko utvrđenog konačnog iznosa kao i sva neutrošena
sredstva te nenamjenski utrošena sredstva.
Ako korisnik ne vrati sredstva u roku koji je Općina utvrdio, Općina će
povećati dospjele iznose dodavanjem zatezne kamate.
Iznosi koji se trebaju vratiti davatelju financijskih sredstava mogu se
prebiti bilo kojim potraživanjem koje korisnik financiranja ima prema Općini.
To neće utjecati na pravo ugovornih stranaka da se dogovore o plaćanju u
ratama.
Članak 62.
U slučaju kada korisnik financiranja ne vrati sredstava Općini, Općina će
donijeti odluku da prijave tog prijavitelja koje pristignu na natječaj u
naredne dvije (2) godine ne uzme u razmatranje.
U tom slučaju, takva odredba mora biti istaknuta u natječaju.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 63.
Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi
političke stranke, koalicije ili kandidata, davati izravnu potporu političkoj
stranci, koaliciji ili kandidatu ni prikupljati financijska sredstva za financiranje
političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme trajanja ugovora.
Članak 64.
Na sadržaj natječajne dokumentacije vezane za financiranje udruga sredstvima
proračuna Općina koji nije uređen ovim Pravilnikom primjenjivat će se neposredno
odredbe Zakona i Uredbe.
Članak 65.
Zadužuje se upravni odjeli Općine da u roku od 30 dana od dana stupanja na
snagu ovog Pravilnika pripremi prijedloge natječajne dokumentacije definirane
ovim Pravilnikom.
Članak 66.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim novinama
Primorsko goranske županije.
KLASA: 022-05/15-01/44
URBROJ: 2170-03-15-01-4
Čavle, 26. studenoga 2015.
Općinski načelnik
Željko Lambaša, v.r.