41.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11 i 144/12) i
članka 34. Statuta Općine Omišalj (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 30/ 09 i 14/13), Općinsko vijeće Općine Omišalj, na sjednici 14.
kolovoza 2013. godine, donijelo je
STATUT
OPĆINE OMIŠALJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Omišalj, njezina obilježja, javna priznanja i
druge nagrade, ovlasti i način rada tijela Općine Omišalj, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Općine Omišalj.
Članak
2.
Općina Omišalj je jedinica lokalne
samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Omišalj
određeni su zakonom.
Općina Omišalj obuhvaća područja naselja:
Omišalj i Njivice.
Granice Općine Omišalj mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanom zakonom.
Članak
3.
Općina Omišalj je pravna osoba.
Sjedište Općine Omišalj je u Omišlju,
Prikešte 13.
Tijela Općine Omišalj i Upravni odjel Općine
Omišalj imaju pečate s grbom Republike Hrvatske.
Izgled, čuvanje i upotreba pečata iz stavka
3. ovog članka uređena je zakonom i podzakonskim propisima.
II. OBILJEŽJA OPĆINE OMIŠALJ
Članak
4.
Općina Omišalj ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Omišalj i izražava pripadnost Općini Omišalj.
Članak
5.
Grb Općine Omišalj čini trokutasto srcoliki
štit. U crvenom polju srebrna (bijela) dvokatna kula s košenom bazom i
kruništem (četiri zuba) izlazi iz mora (plavo polje) u dnu štita. Iznad
kruništa kule u sredini je zlatna šesterokraka (Frankopanska) zvijezda.
Članak
6.
Zastava Općine Omišalj je jednobojna, srebrne
(bijele) boje s grbom u sredini na sjecištu dijagonala. Kontura grba je
obrubljena zlatnom bojom.
Članak
7.
Posebnom odlukom Općinskog vijeća uređuje se
način isticanja, uporabe i zaštite grba i zastave Općine Omišalj.
Članak
8.
Dan Općine Omišalj je »Duhovski utorek«, prvi
utorak nakon blagdana Duhova.
U Općini Omišalj svečano se obilježavaju i:
- 15. kolovoza, blagdan Velike Gospe (Vela
Gospoja), zaštitnice župe Omišalj
- 8. rujna, blagdan Male Gospe (Mala
Gospoja), zaštitnice župe Njivice.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
9.
U Općini Omišalj dodjeljuju se javna
priznanja za izniman doprinos i postignuća od osobitog značaja za razvitak i
ugled Općine Omišalj, a osobito za naročite uspjehe u unapređivanju
gospodarstva, zaštite okoliša, kulture, sporta i drugih javnih djelatnosti, te
za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Javna priznanja Općine Omišalj dodjeljuje
Općinsko vijeće Općine Omišalj.
Članak
10.
Javna priznanja Općine Omišalj su:
- počasni građanin Općine Omišalj,
- nagrade Općine Omišalj,
- Zlatna plaketa Općine Omišalj.
Članak
11.
Počasnim građaninom Općine Omišalj može biti
proglašen državljanin Republike Hrvatske ili strani državljanin koji je svojim
radom, znanstvenim ili političkim djelovanjem, značajno pridonio napretku i
promicanju ugleda Općine Omišalj, te ostvarenju i razvoju međusobnih odnosa s
drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave u zemlji i
inozemstvu.
Počasni građanin Općine Omišalj ne stječe
posebna prava odnosno obveze.
Članak
12.
Nagrade Općine Omišalj su:
- nagrada za životno djelo i
- godišnja nagrada.
Nagrada Općine Omišalj za životno djelo je
javno priznanje koje se dodjeljuje fizičkoj osobi za cjelokupno postignuće na
unapređivanju znanosti, gospodarstva, zaštite okoliša, zdravstva i socijalne
skrbi, sporta, umjetnosti, kulture, odgoja i obrazovanja i drugih oblika
društvenog života, koje predstavlja izuzetan doprinos razvitku i ugledu Općine
Omišalj.
Godišnja nagrada Općine Omišalj je javno
priznanje koje se dodjeljuje domaćoj ili stranoj fizičkoj ili pravnoj osobi za
postignuće i doprinos koji su od osobitog značaja za Općinu Omišalj iz područja
navedenih u stavku 2. ovog članka.
Članak
13.
Zlatna plaketa Općine Omišalj je javno
priznanje koje se dodjeljuje domaćoj ili stranoj fizičkoj ili pravnoj osobi za
izniman doprinos razvitku i promicanju ugleda i interesa Općine Omišalj u svim
područjima gospodarskog i društvenog života.
Članak
14.
Uvjeti, postupak i način dodjeljivanja javnih
priznanja Općine Omišalj utvrđuju se odlukom Općinskog vijeća.
Članak
15.
Pored javnih priznanja utvrđenih u članku 10.
ovog Statuta, Općina Omišalj dodjeljuje sljedeće nagrade:
- nagrade sportašima za sportska postignuća
međunarodne vrijednosti i značaja,
- nagrade učenicima osnovnih i srednjih
škola, studentima i njihovim nastavnicima-mentorima za sudjelovanje i
postignute rezultate na državnim i međunarodnim natjecanjima.
Uvjeti, postupak, način dodjeljivanja i
iznosi nagrada iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se odlukom Općinskom vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
16.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Omišalj
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima.
Članak
17.
Općina Omišalj surađuje s općinama i
gradovima na području Primorsko-goranske županije i s Primorsko- goranskom
županijom radi ostvarivanja zajedničkih interesa na unapređivanju gospodarskog
i društvenog razvitka.
Posebnu suradnju Općina Omišalj ostvaruje s
općinama na području otoka Krka i s Gradom Krkom radi ostvarivanja zajedničkih
interesa.
Članak
18.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada
ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti
za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
sadržaj i oblici suradnje uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća
Članak
19.
Sporazum o suradnji Općine Omišalj i općine
ili grada druge države objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
20.
Općina Omišalj je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine
Omišalj.
Članak
21.
Općina Omišalj u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana,
a koji nisu Ustavom Republike Hrvatske ili zakonom dodijeljeni državnim
tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Općina Omišalj obavlja poslove iz
samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine
djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i ovim Statutom.
Članak
22.
Općina Omišalj može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 21. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva,
ustanove, ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s
posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje Općinski načelnik
sklapa sporazum o osnivanju zajedničkog upravnog tijela kojim se propisuje
financiranje, način upravljanja, odgovornost, statusna pitanja službenika i
namještenika i druga pitanja od značaja za to tijelo.
Odluka iz stavka 2. ovog članka sadrži način,
uvjete, kriterije, visina sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
Članak
23.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Omišalj, čije je obavljanje
od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave,
prenijeti na Primorsko- goransku županiju, u skladu sa njezinim Statutom.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Omišalj prenijeti na mjesni
odbor na području Općine Omišalj ako ocjeni da je to učinkovitije.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije da joj, uz suglasnost središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave,
povjeri obavljanje određenih poslova iz samoupravnog djelokruga županije na području
te jedinice, ako može osigurati dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Postupak iz stavka 3. ovog članka Općina
Omišalj može pokrenuti i zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili
više jedinica lokalne samouprave.
Odluke iz stavaka 1., 2. i 3. ovog članka
donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika i sadrže način, uvjete,
kriterije, visinu sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
24.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
25.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Omišalj, o prijedlogu općeg akta, kao i
o drugim pitanjima određenim zakonom, a tiču se samoupravnog djelokruga o kojem
Općinsko vijeće ima pravo donositi odluke.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma može temeljem odredaba zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina
vijećnika, Općinski načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na području Općine
Omišalj i 20% ukupnog broja birača Općine Omišalj.
Članak
26.
Osim slučajeva propisanih člankom 25.
Statuta, referendum se raspisuje i za opoziv Općinskog načelnika i njegovog
zamjenika, ako raspisivanje referenduma predloži 20% ukupnog broja birača
Općine Omišalj.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja
zaprimljeni prijedlog propisanog broja birača u roku od 8 dana od dana
zaprimanja prijedloga središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu radi utvrđivanja da li je prijedlog podnesen
od potrebnog broja birača.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog podnesen
od potrebnog broja birača, Općinsko vijeće raspisuje referendum u roku od 30
dana od dana zaprimanje odluke središnjeg tijela državne uprave.
Ako se na referendumu donese odluka o opozivu
Općinskog načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom objave
rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade
Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
za opoziv Općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12
mjeseci od održanih izbora ni ranije održanog referenduma za opoziv, kao i ni u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori za Općinskog načelnika.
Odluka o opozivu Općinskog načelnika i
njegovog zamjenika koji je izabran zajedno s njim donesena je ako se na
referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasovali, uz uvjet da ta
većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog broja birača upisanih u popis birača u
jedinici.
Članak
27.
Općinsko vijeće dužno se izjasniti o
podnesenom prijedlog propisanog broja članova predstavničkog tijela, Općinskog
načelnika ili većine vijeća mjesnih odbora te ako prijedlog prihvati, donijeti
odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od dana zaprimanja
prijedloga.
Ako je prijedlog za raspisivanje referenduma
predložio propisani broj birača, predsjednik Općinskog vijeća u roku od 8 dana
od dana zaprimanja prijedloga dostavlja prijedlog središnjem tijelu državne
uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu radi utvrđivanja
ispravnosti podnesenog prijedloga. Ako središnje tijelo državne uprave nadležno
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za
raspisivanje referenduma ispravan, Općinsko vijeće će u roku od 30 dana od dana
zaprimanja odluke o ispravnosti prijedloga raspisati referendum.
Članak
28.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
29.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine Omišalj, odnosno na području za koje
se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
30.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 25. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
31.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
32.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz
djelokruga Općine Omišalj.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana te vrijeme
u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje mjesnih zborova građana nije
obvezujuće za Općinsko vijeće.
Članak
33.
Mjesni zbor građana saziva predsjednik
Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na mjesnom
zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis
birača mjesnog odbora za čije područje je sazvan mjesni zbor građana.
Izjašnjavanje građana na mjesnom zboru
građana je javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
34.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka
l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u
popis birača Općine Omišalj. Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe prema
imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi radi su
nevažeći.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
35.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Omišalj kao i na rad Upravnog odjela
Općine Omišalj, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se
obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine Omišalj odnosno pročelnik Upravnog odjela Općine Omišalj dužan je
odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Općine Omišalj, te sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom).
VII. TIJELA OPĆINE OMIŠALJ
Članak
36.
Tijela Općine Omišalj su Općinsko vijeće i
Općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
37.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi akte u okviru djelokruga
Općine Omišalj, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
38.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine Omišalj,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje i polugodišnje izvješće o
izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine Omišalj u visini
pojedinačne vrijednosti više od 0,5 % iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u
godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje. Stjecanje i otuđivanje
nekretnina i pokretnina, te raspolaganje ostalom imovinom mora biti planirano u
proračunu Općine Omišalj i provedeno u skladu sa zakonom,
- odluku o promjeni granice Općine Omišalj,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Upravnog
odjela Općine Omišalj,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu Omišalj,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
39.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća je počasna i za to nositelji funkcije ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci
Općinskog vijeća.
Članak
40.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- dostavlja Statut, Poslovnik, proračun ili
drugi opći akt predstojniku Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji
zajedno sa izvatkom iz zapisnika u roku od 15 dana od dana donošenja,
- dostavlja akte koje donosi Općinsko vijeće
bez odgode Općinskom načelniku,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
41.
Općinsko vijeće čini 13 vijećnika.
Članak
42.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine, a počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do stupanja na
snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna
i za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s
posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
43.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno
lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti
presude,
- ako mu prestane prebivalište na područja
Općine Omišalj, danom prestanka prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Vijećniku kojem prestane hrvatsko
državljanstvo, a koji je državljanin države članice Europske unije, mandat ne
prestaje prestankom hrvatskog državljanstva.
Članak
44.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona. Vijećnik je dužan u roku od 8
dana od dana prihvaćanja nespojive dužnosti o tome obavijestiti predsjednika
Općinskog vijeća, a mandat mu počinje mirovati protekom tog roka.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive
dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 2. ovog članka, smatrat će se da
mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata
staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog
zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a mirovanje mandata počinje teći od
dana dostave pisanog zahtjeva sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o
općem upravnom postupku.
Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može
trajati kraće od 6 mjeseci, a vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog
dana od dana dostave pisane obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
45.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku i
zamjeniku Općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine Omišalj te u svezi s tim
koristiti njihove stručne i tehničke usluge,
- uvida u registar birača za vrijeme dok
obavlja dužnost.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti
odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih
mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
46.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća u
obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
47.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatni odbor,
- Odbor za izbor i imenovanja i razrješenja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za razvoj, gospodarstvo i
poduzetništvo,
- Odbor za prostorno uređenje i zaštitu
okoliša,
- Odbor za komunalno gospodarstvo,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za kulturu, sport i društvene
djelatnosti,
- Odbor za odgoj, obrazovanje, socijalnu skrb
i zdravstvenu zaštitu,
- Odbor za međunarodnu i međuopćinsku
suradnju i javna priznanja.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Općinsko vijeće Poslovnikom o
radu Općinskog vijeća.
Članak
48.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i
razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Općinskog vijeća.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
49.
Općinski načelnik zastupa Općinu Omišalj i
nositelj je izvršne vlasti Općine Omišalj.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri
godine, a počinje prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata
izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata
izbora novog Općinskog načelnika.
U obavljaju izvršne vlasti Općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine Omišalj,
odluke o izvršenju proračuna, te godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja o
izvršenju proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine Omišalj u skladu sa zakonom i ovim
Statutom,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom Općine Omišalj čija pojedinačna
vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u
godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina, odnosno raspolaganju ostalom imovinom. Ako je taj
iznos veći do 1.000.000,00 kuna, općinski načelnik može odlučivati najviše do
1.000.000,00 kuna, a ako je taj iznos manji od 70.000,00 kuna, tada može
odlučivati najviše do 70.000,00 kuna. Stjecanje i otuđivanje nekretnina i
pokretnina, te raspolaganje ostalom imovinom mora biti planirano u proračunu
Općine Omišalj i provedeno u skladu sa zakonom,
- upravlja prihodima i rashodima Općine
Omišalj,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Omišalj,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu Upravnog
odjela Općine Omišalj,
- donosi pravilnik o ocjenjivanju službenika
i namještenika Upravnog odjela Općine Omišalj, s kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinom provođenja ocjenjivanja,
- donosi i druge opće akte koji se odnose na
prava i obveze iz radnih odnosa službenika i namještenika Upravnog odjela
Općine Omišalj,
- donosi odluku o osnivanju te odluku o
imenovanju i razrješenju članova Savjeta općinskog načelnika,
- imenuje i razrješava pročelnika Upravnog
odjela Općine Omišalj,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- imenuje i razrješava predstavnike Općine
Omišalj u tijelima javnih ustanova i ustanova kojih je osnivač Općina Omišalj,
trgovačkih društava u kojima Općina Omišalj ima udjele ili dionice i drugih
pravnih osoba kojih je Općina Omišalj osnivač, ako posebnim zakonom nije
drugačije određeno,
- utvrđuje plan prijma u službu Upravnog
odjela Općine Omišalj,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova
uređenja i obavljanja drugih poslova prostornog uređenja zavodu za prostorno
uređenje velikog grada,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama
do osnivanja fonda za gospodarenje nekretninama,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog
pogona,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju programa održavanja komunalne infrastrukture
i programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu
godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za
određivanje reda prvenstva za kupnju stana iz programa društveno poticane
stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Omišalj,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine Omišalj i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Upravnog odjela Općine
Omišalj u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Omišalj, odnosno
poslova državne uprave, ako su preneseni Općini Omišalj,
- nadzire rad Upravnog odjela Općine Omišalj
u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik dostavlja odluku o
imenovanju i razrješenju iz stavka 3. alineje 14. Općinskom vijeću u roku od 8
dana od dana donošenja i objavljuje je u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
Članak
50.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu.
Članak
51.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
52.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Omišalj:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća u roku od 8 dana od dana donošenja, ako ocijeni da je tim
aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u
roku od 8 dana od dana donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik je dužan bez odgode o tome
obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u županiji i dostaviti mu odluku
o obustavi općeg akta,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
53.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji
zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova
iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za
njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak
54.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika sami odlučuju hoće li dužnost obavljati profesionalno.
Oni su dužni u roku od 8 dana od dana
stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest Upravnom odjelu Općine Omišalj o
tome da li će dužnost obnašati profesionalno.
Ukoliko se ne postupi na način određen u
stavku 2. ovog članka, smatra se da dužnost obavljaju volonterski.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu
promijeniti način obavljanja dužnosti u tijeku mandata, dostavom pisane
obavijesti o promjeni načina obavljanja dužnosti Upravnom odjelu Općine
Omišalj.
Članak
55.
Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom dostave pisane ostavke, sukladno pravilima
o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom prestanka prebivališta na područja
Općine Omišalj,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
U slučaju prestanka mandata Općinskog
načelnika nastupom okolnosti iz stavka 1. ovog članka prije isteka 2 godine
mandata, pročelnik Upravnog odjela Općine Omišalj dužan je u roku od 8 dana
obavijestiti Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika,
radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.
U slučaju prestanka mandata Općinskog
načelnika nakon isteka 2 godine mandata, dužnost Općinskog načelnika do kraja
mandata obnaša zamjenik koji je izabran zajedno s njim.
Članak
56.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
opozvati u slučajevima i u postupku propisanom člankom 26. ovog Statuta.
VIII. UPRAVNI ODJEL
Članak
57.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Omišalj kao i poslova državne uprave prenijetih na Općinu
Omišalj ustrojava se Upravni odjel Općine Omišalj.
Upravni odjel osniva se i ukida odlukom
Općinskog vijeća kojom se uređuje njegovo ustrojstvo, djelokrug i druga pitanja
značajna za njihov rad.
Članak
58.
Upravni odjel, u okviru prava i dužnosti
Općine Omišalj, priprema prijedloge odluka i drugih općih akata, neposredno
izvršava opće i pojedinačne akte koje donosi Općinsko vijeće i Općinski načelnik,
prati stanje u upravnim područjima za koje je osnovan, rješava u upravnim
stvarima, nadzire provođenje općih akata Općinskog vijeća, poduzima mjere za
koje je ovlašten općim aktima Općinskog vijeća.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga
članka Upravni odjel dužan je raditi po smjernicama i preporukama Općinskog
vijeća i Općinskog načelnika.
Članak
59.
Upravni odjel dužan je svojim radom omogućiti
učinkovito ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak
60.
Upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na
temelju javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika
iz stavka 1. ovoga članka u slučajevima određenim zakonom.
Članak
61.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Upravnog
odjela kojim upravlja, pročelnik Upravnog odjela odgovoran je Općinskom
načelniku.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga
članka pročelnik Upravnog odjela dužan je u svom radu pridržavati se uputa
Općinskog načelnika.
Članak
62.
Sredstva za rad Upravnog odjela Općine
Omišalj osiguravaju se u Proračunu Općine Omišalj, Državnom proračunu i iz
drugih prihoda u skladu sa zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak
63.
Općina Omišalj u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za
koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
64.
Općina Omišalj osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 63. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
Obavljanje određenih javnih djelatnosti
Općina Omišalj može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama na temelju
pisanog ugovora ili odluke o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
65.
Na području Općine Omišalj osnivaju se mjesni
odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori osnivaju se za pojedina naselja
ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po
postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća,
kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
66.
Na području Općine Omišalj mjesni odbori su:
Mjesni odbor naselja Omišalj i Mjesni odbor naselja Njivice.
Članak
67.
Tijela mjesnog odbora su: vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
68.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi vijeća mjesnog odbora
biraju se na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, razmjernim izbornim
sustavom, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje
izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora broji pet članova.
Općina Omišalj dužna je provoditi izbore za
članove vijeća mjesnih odbora. Izbore raspisuje Općinsko vijeće.
Provođenje izbora za članove vijeća mjesnog
odbora, kao i druga pitanja u vezi s izborom članova vijeća mjesnog odbora
uređuju se odlukom Općinskog vijeća.
Članak
69.
Vijeće mjesnog odbora većinom glasova svih
članova bira predsjednika vijeća mjesnog odbora iz svog sastava na vrijeme od
četiri godine.
Članak
70.
Vijeće mjesnog odbora:
- donosi program rada i izvješće o radu
mjesnog odbora,
- donosi financijski plan i godišnji
izvještaj o izvršenju financijskog plana,
- donosi plan malih komunalnih akcija i
utvrđuje prioritete u njihovoj realizaciji,
- donosi pravila mjesnog odbora,
- donosi poslovnik o svom radu,
- bira i razrješava predsjednika vijeća
mjesnog odbora,
- saziva mjesni zbor građana,
- odlučuje o korištenju sredstava osiguranih
u proračunu Općine Omišalj za pojedine namjene sukladno općim aktima vijeća,
- surađuje s drugim mjesnim odborima na
području općine Omišalj,
- osniva radna tijela vijeća mjesnog odbora
te bira i razrješava njihove članove,
- surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima od interesa za građane s područja mjesnog odbora,
- obavlja i druge poslove utvrđene posebnim
propisima, odlukama i drugim općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
71.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora osobito u odnosu na vođenje brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju
zadovoljavanja lokalnih potreba građana u području zdravstva, socijane skrbi,
kulture, sporta i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
72.
Pravilima mjesnog odbora uređuje se način
konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava,
obveza i dogovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga
pitanja od značenja za rad mjesnog odbora.
Članak
73.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
- predstavlja mjesni odbor,
- saziva sjednice vijeća mjesnog odbora,
predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama i potpisuje akte koje donosi vijeće
mjesnog odbora,
- provodi i osigurava provođenje odluka
vijeća mjesnog odbora,
- vodi mjesne zborove građana,
- informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
- brine o javnosti rada mjesnog odbora,
- obavlja i druge poslove koje mu povjeri
vijeće mjesnog odbora.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad
odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
74.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i
dužnost:
- prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog
odbora,
- predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz
djelokruga vijeća mjesnog odbora,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu sjednica vijeća mjesnog odbora,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svog djelokruga rada povjeri vijeće mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava
i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.
Članak
75.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće.
Članak
76.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
rada mjesnih odbora obavlja Upravni odjel sukladno općem aktu Općinskog vijeća
kojim se uređuje ustrojstvo i način rada Upravnog odjela.
Članak
77.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih
odbora obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može raspustiti vijeće
mjesnog odbora ako ono učestalo krši Statut Općine Omišalj, pravila mjesnog
odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove.
Članak
78.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
XI. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH
MANJINA
Članak
79.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
Omišalj sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima u skladu s
Ustavom Republike Hrvatske i zakonima.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE OMIŠALJ
Članak
80.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Omišalj, čine imovinu Općine Omišalj.
Članak
81.
Imovinom Općine Omišalj upravljaju Općinski
načelnik i Općinsko vijeće u skladu sa zakonom i ovim Statutom pažnjom dobrog
domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine Omišalj donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, u
skladu sa zakonom i Statutom.
Članak
82.
Općina Omišalj ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Omišalj su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine
Omišalj i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine Omišalj odnosno u kojima Općina Omišalj ima
udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina Omišalj u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
83.
Temeljni financijski akt Općine Omišalj je
proračun.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi rashoda i izdataka i drugih plaćanja Općine Omišalj iskazuju se
u proračunu Općine Omišalj.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi i izdaci proračuna moraju biti
utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
84.
Proračun Općine Omišalj i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
85.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom
financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje
od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
86.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju rashodi i izdaci utvrđeni proračunom, proračun
se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih
prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
87.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine Omišalj nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine Omišalj nadzire Ministarstvo
financija.
XIII. AKTI OPĆINE OMIŠALJ
Članak
88
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
89.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
90.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
91.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 88. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim
Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Upravnog odjela Općine
Omišalj.
Članak
92.
Upravni odjel Općine Omišalj u izvršavanju
općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
93.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih
akata koje donose u samoupravnom djelokrugu Općinsko vijeće i Općinski načelnik
obavljaju nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu,
sukladno posebnom zakonu.
Članak
94.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavlja Ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je
dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku Ureda
državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika
koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan Statutom i
Poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg akta.
Članak
95.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Omišalj i
postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
96.
Opći akti Općinskog vijeća se prije nego što
stupe na snagu objavljuju u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti stupaju na snagu najranije osmoga
dana od dana njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga,
općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu dan nakon objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
97.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
Upravnog odjela Općine Omišalj je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
98.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije« i na web stranicama Općine
Omišalj.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava
se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata
na web stranicama Općine Omišalj.
Javnost rada Upravnog odjela Općine Omišalj
osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog
priopćavanja.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
99.
Način djelovanja Općinskog načelnika i
zamjenika Općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
100.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje o predloženoj promjeni Statuta.
Članak
101.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Omišalj (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 30/09 i 14/13),
Svi opći i drugi akti donijeti na temelju
dosadašnjeg Statuta Općine Omišalj ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s
odredbama ovog Statuta.
Članak
102.
Ovaj Statut stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-01/9
Ur. broj: 2142-06-13-01-3
Omišalj, 14. kolovoza 2013.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Krešimir
Kraljić, dipl. iur., v. r.