67.
Na temelju članka 5. stavka 1. točke a.
Pravilnika o načinu pregleda umrlih te utvrđivanja vremena i uzroka smrti
(»Narodne novine« broj 46/11), članka 28. točke 21. Statuta Primorsko-goranske
županije (»Službene novine PGŽ« broj 23/09) i članka 84. Poslovnika Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 41/09),
Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 30. sjednici održanoj 30.
svibnja 2012. godine donijela je
ODLUKU
o mrtvozorenju na području
Primorsko-goranske županije
Članak
1.
Ovom Odlukom o mrtvozorenju na području
Primorsko- goranke županije (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuje se:
-najmanji broj mrtvozornika potreban za
obavljanje poslova mrtvozorenja na području jedinica lokalne samouprave u
Primorsko-goranskoj županiji (u daljnjem tekstu: Županija),
-naknada za rad i troškove rada mrtvozornika,
-tijelo za nadzor nad radom mrtvozornika,
-ostala prava i obveze mrtvozornika u
obavljanu poslova mrtvozorenja.
Članak
2.
Pod poslovima mrtvozorenja podrazumijeva se
pregled, odnosno kontrolni pregled osobe umrle izvan zdravstvene ustanove te
utvrđivanje vremena i uzroka smrti.
Članak
3.
Pregled umrle osobe te utvrđivanje vremena i
uzroka smrti obavlja mrtvozornik.
Mrtvozornik može biti doktor medicine.
Iznimno, mrtvozornik može biti i drugi osposobljeni zdravstveni radnik, uz
suglasnost Ministarstva zdravlja.
Svi mrtvozornici obvezni su završiti
osposobljavanje za obavljanje pregleda umrlih i druge edukacije propisane
Pravilnikom o načinu pregleda umrlih te utvrđivanja vremena i uzroka smrti koji
donosi ministar zdravlja.
Članak
4.
Potreban broj mrtvozornika utvrđuje se
sukladno broju stanovnika pojedine jedinice lokalne samouprave, kako slijedi:
-za područje jedinice lokalne samouprave koja
ima do 3.000 stanovnika: najmanje dva mrtvozornika,
-za područje jedinice lokalne samouprave koja
ima od 3.000 do 15.000 stanovnika: najmanje tri mrtvozornika,
-za područje jedinice lokalne samouprave koja
ima od 15.000 do 30.000 stanovnika: najmanje četiri mrtvozornika,
-za područje Grada Rijeke: najmanje 1
mrtvozornik na svakih 15.000 stanovnika.
Članak
5.
Mrtvozornike imenuje Županijska skupština Primorsko-
goranske županije posebnom odlukom, na temelju prijedloga predstavničkih tijela
jedinica lokalne samouprave.
Prijedlog za imenovanje mrtvozornika
predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave obvezno je dostaviti u roku od
60 dana od primitka obavijesti Županije o potrebi imenovanja mrtvozornika na
njezinom području. U protivnom, Županijska skupština imenovat će mrtvozornike
na prijedlog Župana.
O imenovanim mrtvozornicima Županija
izvješćuje nadležni matični ured.
Članak
6.
Poslovi mrtvozorenja obavljaju se sukladno
odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti i Pravilnika o načinu pregleda umrlih
te utvrđivanja vremena i uzroka smrti.
Poslovi mrtvozorenja obavljaju se
svakodnevno, tijekom 24 sata.
Pregled osobe umrle izvan zdravstvene
ustanove mrtvozornik obavlja u pravilu na mjestu smrti, najkasnije u roku od 12
sati nakon primitka obavijesti o činjenici smrti, odnosno mrtvorođenja.
Mrtvozornik je obvezan podatke vezane uz
utvrđivanje vremena i uzroka smrti upisivati u propisane obrasce (potvrda o
smrti, dozvola za ukop/kremiranje, očevidnik o obavljenim pregledima umrlih
osoba, popratnica za prijevoz i obdukciju) koje samostalno nabavlja, sukladno
potrebi.
Mrtvozornik je obvezan voditi očevidnik o
izvršenim pregledima umrlih osoba te ga dostavljati na ovjeru Povjerenstvu za
nadzor nad radom mrtvozornika, sukladno odredbama Pravilnika o načinu pregleda
umrlih te utvrđivanja vremena i uzroka smrti.
Osoba imenovana za mrtvozornika svoje
ovlaštenje dokazuje iskaznicom koju na propisanom obrascu izdaje Županija.
Članak
7.
Mrtvozornici imaju pravo na naknadu za svoj
rad u visini od 250,00 kuna bruto po svakom obavljenom pregledu umrle osobe.
Osim naknade iz stavka 1. ovoga članka,
mrtvozornicima pripada i pravo na nadoknadu troškova prijevoza u visini 30%
cijene goriva (benzin eurosuper 95) po prijeđenom kilometru, po svakom
obavljenom pregledu umrle osobe, kao i pravo na nadoknadu troškova nabave
obrazaca iz članka 6. stavka 4. ove Odluke.
Sredstva za rad mrtvozornika iz stavka 1. i
2. ovoga članka isplaćuju se iz Proračuna Županije, s pozicije upravnog tijela
Županije nadležnog za poslove zdravstva, u tekućem mjesecu za protekli mjesec,
na temelju dostavljenog mjesečnog izvješća mrtvozornika o obavljenim pregledima
umrlih osoba i obračuna troškova.
Članak
8.
S imenovanim mrtvozornicima Županija sklapa
ugovor kojim se pobliže uređuju njihova prava i obveze u obavljanu poslova
mrtvozorenja.
Članak
9.
Nadzor nad radom imenovanih mrtvozornika na
području Županije obavlja Povjerenstvo za nadzor nad radom mrtvozornika.
Povjerenstvo ima četiri člana i to:
-jedan predstavnik iz redova imenovanih
mrtvozornika,
-jedan predstavnik iz redova doktora medicine
specijalista sudske medicine i/ili doktora medicine specijalista patološke
anatomije,
-jedan predstavnik Nastavnog zavoda za javno
zdravstvo Primorsko-goranske županije i
-jedan predstavnik Županije.
Članove Povjerenstva imenuje Županijska
skupština, na prijedlog Župana.
Članovi Povjerenstva imenuju se na vrijeme od
četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana za člana.
Članak
10.
Povjerenstvo se sastaje najmanje dva puta
godišnje. Svaki imenovani član Povjerenstva može zatražiti izvanredan sastanak
Povjerenstva.
Izvanredni sastanak Povjerenstva mogu
zatražiti i Župan, te pročelnik upravnog tijela Županije nadležnog za poslove
zdravstva.
Povjerenstvo u obavljanju nadzora nad radom
mrtvozornika posebno:
-ovjerava evidenciju mrtvozornika iz članka
12. ove Odluke,
-ovjerava očevidnik mrtvozornika o obavljenim
pregledima umrlih iz članka 6. stavka 5. ove Odluke,
-razmatra primjedbe mrtvozornika vezane uz
obavljanje mrtvozorničke službe na pojedinom području te, po potrebi,
obavješćuje Ministarstvo zdravlja o primjedbama mrtvozornika,
-predlaže mjere za unapređenje rada mrtvozorničke
službe na pojedinom području i o predloženim mjerama obavješćuje Ministarstvo
zdravlja,
-nadzire provedbu propisa koji reguliraju
način pregleda umrlih i utvrđivanja vremena i uzroka smrti,
-izrađuje godišnje izvješće o obavljenim
obdukcijama i radu mrtvozorničke službe koje dostavlja Ministarstvu zdravlja,
Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo i upravnom tijelu Županije nadležnom za
poslove zdravstva, najkasnije do 28. veljače tekuće godine za prethodnu godinu.
Članak
11.
Članovi Povjerenstva imaju pravo na naknadu
za nazočnost na sjednici Povjerenstva, u visini neto iznosa dnevnice za
službeno putovanje u zemlji koja se isplaćuje zaposlenima u upravnim tijelima
Županije.
Osim naknade iz stavka 1. ovoga članka, član
Povjerenstva ima pravo i na nadoknadu troškova prijevoza, ukoliko je mjesto
njegovog stanovanja udaljeno od mjesta održavanje sjednice Povjerenstva više od
20 kilometara. Naknada troškova prijevoza priznaje se u visini cijene putne
karte sredstvima javnog prijevoza od mjesta stanovanja člana Povjerenstva do
mjesta održavanja sjednice.
Sredstva za naknade iz stavka 1. i 2. ovoga
članka isplaćuju se iz Proračuna Županije, s pozicije upravnog tijela Županije
nadležnog za poslove zdravstva.
Članak
12.
Županija vodi evidenciju mrtvozornika na svom
području.
Evidencija iz stavka 1. ovoga članka sadrži
sljedeće podatke:
-ime i prezime mrtvozornika,
-godinu rođenja i mjesto prebivališta
(adresa),
-podatke o tome kada je i gdje osposobljen za
obavljanje pregleda umrlih utvrđivanje vremena i uzroka smrti te ispunjavanje
potvrde o smrti,
-područje na kojem mrtvozornik obavlja
pregled umrlih,
-dan nastupa mrtvozorničke dužnosti i dan
razrješenja te dužnosti.
Članak
13.
Poslove vezane uz organizaciju i rad
mrtvozorničke službe iz nadležnosti Županije obavlja upravno tijelo Županije
nadležno za poslove zdravstva.
Članak
14.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o mrtvozorenju na području Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 33/03, 16/04, 33/04, 3/ 05, 18/05, 28/05, 16/06, 39/06, 27/07,
9/08, 21/08, 42/08, 39/ 09 i 44/11), osim odredbi članka 3. koje prestaju
važiti danom stupanja na snagu odluke o imenovanju mrtvozornika sukladno
odredbama ove Odluke.
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/12-01/4
Ur. broj: 2170/1-01-01/4-12-29
Rijeka, 30. svibnja 2012.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Ingo Kamenar