151.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i
članka 46. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 24/ 09 i 11/10), Gradsko vijeće Grada Rijeke na sjednici 21. prosinca
2011. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Rijeke za 2012. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad),
upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Gradonačelnika Grada Rijeke (u
daljnjem tekstu: Gradonačelnik) u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u
svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i prihodi od
prodaje nefinancijske imovine te rashodi poslovanja i rashodi za nabavu
nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i
zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od
aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna vezani uz
provođenje investicija, davanje kapitalnih pomoći i donacija za razdoblje od
2012. do 2014. godine, razrađeni po pojedinim programima proračunskih
korisnika, po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračune
sljedećih godina i po izvorima financiranja za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima i to: tijelima gradske uprave, ustanovama kojima je
Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), osnovnim školama kojima se
financiraju decentralizirane funkcije (u daljnjem tekstu: osnovne škole),
vijećima nacionalnih manjina, mjesnim odborima te ostalim korisnicima koji su u
njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
U okviru razdjela 004-Glava 00401, razdjela 005-Glava 00501, Razdjela
006-Glava 00601, razdjela 009-Glava 00901 i razdjela 010-Glava 01001 i 01003,
osigurana su sredstva za rashode tijela gradske uprave po pojedinim programima,
projektima i aktivnostima, a u ostalim Glavama unutar pojedinog razdjela
osigurana su sredstva za krajnje korisnike.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo do visine
i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, Gradonačelnik može odlučiti da se
pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a
najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati
iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do iznosa uplaćenih sredstava.
Neplanirani, a uplaćeni namjenski prihodi i primici mogu se koristiti prema
naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima uz prethodnu suglasnost
Gradonačelnika.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj
godini prenose se u narednu proračunsku godinu.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje
Gradonačelnik ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna,
programu javnih potreba ili drugom aktu Gradskog vijeća Grada Rijeke (u
daljnjem tekstu: Gradsko vijeće).
Članak 5.
Odjel gradske uprave za financije obvezan je, u roku od osam dana od dana
donošenja Proračuna, izvijestiti sva tijela gradske uprave o odobrenim
sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u daljnjem roku od
osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su određena kao
nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, vijeća nacionalnih
manjina i mjesni odbori, za koje su sredstva planirana u posebnim glavama,
obvezni su dostaviti proračunski nadležnim tijelima gradske uprave svoje
financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po
mjesecima do 15. siječnja 2012. godine.
Tijela gradske uprave obvezna su Odjelu gradske uprave za financije
dostaviti zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za koje su
nadležna, izrađen po mjesecima, u narednih osam dana.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih financijskih planova iz stavka 3.
ovoga članka sukladno raspoloživim sredstvima.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po ugovorima koji zahtijevaju
plaćanje u slijedećim godinama samo uz suglasnost Gradonačelnika.
Odjel gradske uprave za financije izvršava Proračun i o tome izvještava
Gradonačelnika.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici pravnih osoba koje su korisnici
Proračuna, odgovorni su za planiranje i izvršavanje svoga dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu odredbe stavka 4. ovoga članka
podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje
naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava te za utvrđivanje prava
naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Pročelnici tijela gradske uprave i čelnici pravnih osoba koje su korisnici
Proračuna odgovorni su za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i ekonomično
raspolaganje proračunskim sredstvima.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su planirana sredstva proračunske zalihe u iznosu od
1.000.000,00 kuna, koja će se koristiti za zakonom utvrđene namjene.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za davanje pozajmica.
Članak 8.
Gradonačelnik mjesečno izvještava Gradsko vijeće o korištenju proračunske
zalihe iz članka 7. ove Odluke.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima
ostvaruje Grad.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare obavljanjem djelatnosti, prihod
su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama pojedinih tijela gradske uprave,
uplaćuju se na jedinstveni račun prihoda Proračuna.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole i vijeća
nacionalnih manjina ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti
isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovoga članka mogu preuzimati obveze i
plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani namjenski
prihodi iz stavka 1. ovoga članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih
prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave nadziru ostvarenje i trošenje
prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovoga članka obvezni su o ostvarenju
prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna
tijela gradske uprave.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavka 1. ove Odluke koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu
i koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom
proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se
financijski planovi proračunskih korisnika za narednu godinu.
Članak 12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare iz donacija i drugih izvora, prihodi su
Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za
čije su financiranje planirani prihodi iz stavka 1. ovoga članka, isključivo do
iznosa naplaćenih prihoda.
VI. VLASTITI PRIHODI
Članak 13.
Prihodi koje proračunski korisnici iz članka 10. stavka 1. ove Odluke
ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima (vlastiti
prihodi) planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i
uplaćuju na njihov račun.
Vlastiti prihodi iz stavka 1. ovoga članka koji ne budu iskorišteni u ovoj
proračunskoj godini ne prenose se u narednu proračunsku godinu.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave nadziru ostvarenje i trošenje
prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici iz članka 10. stavka 1. ove Odluke obvezni su o
ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno izvješćivati
proračunski nadležna tijela gradske uprave.
O korištenju prihoda koje proračunski korisnik iz članka 10. stavka 1. ove
Odluke ostvari obavljanjem poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima, a koji ne
budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, odluku donosi tijelo upravljanja,
odnosno čelnik proračunskog korisnika ako tijelo upravlja
nja nije osnovano, po godišnjem izvještaju o izvršenju
financijskog plana.
VII. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 14.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koju je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom stavke Proračuna izdaje pročelnik
nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstva za plaće, materijalne rashode i programe koja su u Posebnom
dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, osnovnim školama, vijećima
nacionalnih manjina i mjesnim odborima, izvršava se prijenosom na njihov račun
temeljem naloga za prijenos sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela
gradske uprave.
Članak 15.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i ustupanje
radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 16.
Proračunskim korisnicima, kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za
plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava
zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima,
kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 17 .
Osnovica za obračun plaća službenika i namještenika Grada utvrđuje se
kolektivnim ugovorom odnosno odlukom Gradonačelnika, u suglasnosti s propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i namještenika Grada utvrđuje
Gradsko vijeće općim aktom, na prijedlog Gradonačelnika.
Osnovicu i koeficijente za obračun plaće Gradonačelnika i zamjenika
Gradonačelnika koji svoju dužnost obavljaju profesionalno te visinu naknade za
rad zamjenika Gradonačelnika koji svoju dužnost obavlja bez zasnivanja radnog
odnosa, utvrđuje Gradsko vijeće općim aktom, na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 18.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, sredstva
za rad vijeća nacionalnih manjina, sredstva za rad Savjeta mladih, naknade
troškova za rad članova Gradskog vijeća, članova radnih tijela Gradskog vijeća,
naknade troškova i nagrade za rad članova vijeća nacionalnih manjina te članova
kazališnih i upravnih vijeća ustanova u vlasništvu Grada Rijeke te naknade
troškova za rad članova Savjeta mladih, isplaćivat će se temeljem odluka
Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika Ureda Grada.
Članak 19.
Naknade troškova za rad članova kulturnih vijeća isplaćivat će se temeljem
odluke Gradonačelnika, po nalogu pročelnika Odjela gradske uprave za kulturu.
Članak 20.
Naknade troškova za rad članova vijeća mjesnih odbora isplaćivat će se
temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika Odjela za gradsku
samoupravu i upravu.
Članak 21.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda. Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih
godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel gradske uprave za financije na
temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave
u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak 22.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Odjel gradske uprave za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se
Odjelu gradske uprave za financije.
Evidenciju izdanih i primljenih instrumenata osiguranja plaćanja vodi Odjel
gradske uprave za financije.
VIII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 23.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata sredstava iz Proračuna bila nezakonita
i/ili neopravdana, proračunski korisnik mora odmah zahtijevati povrat
proračunskih sredstava u Proračun.
IX. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 24.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim slučajevima i na temelju
prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovne banke poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su
Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom
do 31. prosinca 2012. godine.
Članak 26.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu, ako su za kupnju
osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno
interes Grada, donosi Gradsko vijeće.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu trgovačkog društva, Gradsko vijeće može odlučiti da se dionice odnosno
udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu trgovačkog
društva mogu se koristiti samo za otplatu
duga ili za nabavu nefinancijske i financijske imovine Grada
sukladno Zakonu o proračunu.
XI. OTPIS DUGOVA
Članak 27.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati dug Gradu ako bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja
odnosno zbog drugog opravdanog razloga, sukladno propisima.
XII. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM GRADA
Članak 28.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada upravljaju tijela gradske uprave
te pravne osobe (ustanove i trgovačka društva) kojih je Grad osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva njezino
korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe mora imovinom iz
stavka 1. ovoga članka upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj
imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Odjel
gradske uprave za financije.
Članak 29.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Odjelu gradske uprave za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici pravnih osoba koji upravljaju
imovinom Grada dužni su Odjelu gradske uprave za financije dostaviti podatke o
svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
XIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 30.
Tekuće otplate glavnice duga Grada, iskazane u Računu financiranja Proračuna
u iznosu od 63.007.600,00 kuna te pripadajuće kamate u iznosu od 24.553.200,00
kuna, iskazane u Razdjelu 002 Odjel gradske uprave za komunalni sustav,
Razdjelu 004 Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, Razdjelu 006 Odjel
gradske uprave za kulturu, Razdjelu 007 Odjel gradske uprave za sport i
tehničku kulturu i Razdjelu 008 Odjel gradske uprave za financije, imaju u izvršavanju
Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Grad će u 2012. godini preuzeti izvršena ulaganja u prometnice u iznosu od
35.340.000,00 kuna, koja je financiralo trgovačko društvo Rijeka promet d.d.,
radi evidentiranja izvršenih ulaganja i povećanja vrijednosti imovine u
poslovnim knjigama Grada te iznos obveze za povrat izvršenih ulaganja iskazati
u Računu financiranja na stavci primljenih zajmova od trgovačkih društava u
javnom sektoru.
Grad će u 2012. godini, na temelju ugovora o zajmu s Ministarstvom financija
Republike Hrvatske, planirati primitak od zaduživanja u iznosu od 3.712.000,00
kuna za sufinanciranje provođenja EU projekta »ŽCGO Marišćina«, sufinanciranog
iz Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), Komponente III Regionalni razvoj, Operativni
program Zaštita okoliša, koje se zaduživanje sukladno propisima ne uključuje u
opseg mogućeg zaduženja Grada.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i ustanova
čiji je osnivač Grad, može se dugoročno zadužiti samo za investiciju i uz
suglasnost nadležnih tijela Grada, sukladno pozitivnim propisima i Statutu
Grada Rijeke.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi i ustanovi iz
stavka 4. ovoga članka sukladno pozitivnim propisima i Statutu Grada Rijeke, uz
prethodnu suglasnost ministra financija. Dana jamstva uključuju se u opseg
zaduženja Grada.
Zahtjev Gradu za izdavanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva
podnosi odgovorna osoba pravne osobe ili ustanove iz stavka 4. ovoga članka
putem nadležnog tijela gradske uprave, uz suglasnost Odjela gradske uprave za
financije. Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen
financijski plan, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za
nabavu financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima
kreditiranja te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate).
XIV. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA, FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA I IZVJEŠTAVANJE
Članak 31.
Proračun i proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, vijeća
nacionalnih manjina i mjesni odbori, primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za korisnike iz stavka
1. ovoga članka obvezna su prikupiti, uskladiti i konsolidirati njihova
polugodišnja i godišnja izvješća te ih dostaviti Odjelu gradske uprave za
financije.
Članak 32.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvještavanja, obavljaju se u Odjelu gradske uprave za
financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Odjelu gradske uprave za
financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Članak 33.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje i dostavlja Gradonačelniku
polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u rokovima propisanim
Zakonom o proračunu.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna Gradskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, vijeća nacionalnih
manjina i mjesni odbori, dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske
uprave, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 32/11).
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač ili većinski vlasnik dužno je
dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i
izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske uprave, najkasnije u roku od mjesec
dana od isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog
Zakonom o računovodstvu (»Narodne novine« broj 109/07).
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu)
mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog
pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno tijelo gradske uprave dužno je izvještaj o poslovanju proračunskih
korisnika odnosno trgovačkog društva dostaviti Gradonačelniku u daljnjem roku
od mjesec dana od isteka roka iz stavka 3. i 4. ovoga članka.
Članak 34.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, osnovne škole, vijeća nacionalnih
manjina i mjesni odbori, dužni su dostaviti polugodišnje i godišnje financijske
izvještaje nadležnom tijelu gradske uprave.
Nadležno tijelo gradske uprave konsolidira financijske izvještaje iz stavka
1.ovoga članka za pojedine korisnike i dostavlja ga Odjelu gradske uprave za
financije.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje konsolidirani polugodišnji i
godišnji financijski izvještaj za Proračun i proračunske korisnike i dostavlja
ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom Pravilnikom iz članka 33. stavka 3.
ove Odluke.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 35.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda i/ili izdataka odnosno
smanjenja prihoda i/ili primitaka Gradonačelnik može poduzeti mjere za
uravnoteženje Proračuna propisane Zakonom o proračunu.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između proračunskih korisnika,
utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 36.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog
razdjela i između pojedinih razdjela na prijedlog pročelnika tijela gradske
uprave uz prethodno pribavljeno mišljenje Odjela gradske uprave za financije, s
tim da umanjenje pojedine stavke rashoda ne može biti veće od 5% sredstava
utvrđenih na stavci rashoda koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama u smislu stavka 1. ovoga članka Gradonačelnik
izvještava Gradsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna.
Članak 37.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2012. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao prihodi
Proračuna za 2012. godinu.
Rashodi za koje je nastala obveza u 2012. godini rashodi su Proračuna za
2012. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda odnosno o pokriću manjka prihoda iz prethodne godine
odlučuje Gradsko vijeće.
XVI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 38.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«,
a stupa na snagu 1. siječnja 2012. godine.
Klasa: 021-05/11-01/231
Ur. broj: 2170-01-16-00-11-34
Rijeka, 21. prosinca 2011.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.