74.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 35. Statuta Općine Viškovo (»Službene
novine PGŽ« broj 25/09.), Općinsko vijeće Općine Viškovo na 26. sjednici
održanoj dana 14. prosinca 2011. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Viškovo
za 2012. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka, rashoda i izdataka Proračuna Općine Viškovo za 2012. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun) i njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava
Općine Viškovo (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje dugom te financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava,
pojedine ovlasti Općinskog načelnika u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda proračuna sastoji se
od prihoda i rashoda prema ekonomskoj klasifikaciji. Pod prihodima iskazani su
prihodi od poreza, pomoći iz inozemstva (darovnice) i od subjekata unutar općeg
proračuna, prihodi od imovine, prihodi od upravnih i administrativnih
pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada, prihodi od prodaje
proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija, kazne, upravne mjere
i ostali prihodi. U rashodima su rashodi za zaposlene, materijalni rashodi,
financijski rashodi, subvencije, pomoći unutar općeg proračuna, naknade
građanima i kućanstvima, ostali rashodi i rashodi za nabavu neproizvedene i
proizvedene dugotrajne imovine.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate
zajmova.
Posebni dio proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje
kapitalnih pomoći i donacija za razdoblje 2012. do 2014. godine, koji su
razrađeni po pojedinim programima, po godinama u kojima će rashodi za programe
teretiti proračune sljedećih godina i po izvorima financiranja za cjelovitu
izvedbu programa.
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna
iskazani su prema proračunskim klasifikacijama: a) organizacijska, b)
ekonomska, c) funkcijska, d) lokacijska, e) programska klasifikacija i izvorima
financiranja.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
3.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim
sredstvima i dospjelim obvezama.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva
osigurana u proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
proračunom, mogu se do iznosa neutrošenih sredstava izvršavati u sljedećoj
godini uz suglasnost UO za financije, proračun i gospodarstvo.
Proračunski korisnici i upravna tijela Općine
odgovorni su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje
nadležnosti, za njihovu uplatu u Proračun i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Prihodi proračuna ubiru se i uplaćuju u
proračun u skladu sa zakonom ili drugim propisima, neovisno o visini prihoda
planiranih u proračunu.
Članak
4.
Namjenski prihodi i primici proračuna jesu
pomoći, donacije, prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene
imovine u vlasništvu Općine, naknade s naslova osiguranja i namjenski primici
od zaduživanja.
Prihodi i primici iz stavka 1. ovoga članka
uplaćuju se u Proračun.
Ustanove Općine imaju pravo zadržati i
koristiti prihode iz donacija, prihode po posebnim propisima i druge prihode.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka obavezno se
planiraju u financijskom planu i koriste isključivo za namjene utvrđene planom.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju
prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno izvješćivati nadležno tijelo
općinske uprave.
Članak
5.
Namjenski prihodi iz članka 4. ove Odluke
koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću
proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u
nižem opsegu nego što je iskazano u Proračunu, korisnik može preuzeti i plaćati
obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane pomoći,
donacije i prihodi za posebne namjene i namjenski primici od zaduživanja mogu
se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za tekuću
godinu.
Prihodi kojima je posebnim zakonskim
odredbama utvrđena namjena mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda
Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom da se vodi knjigovodstvena
evidencija o visini pozajmice i izvršenim povratima.
Članak
6.
Vlastiti prihodi jesu prihodi koje
proračunski korisnici ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u tržišnim
uvjetima koji se ne financiraju iz proračuna.
Vlastiti prihodi iz stavka 1. ovog članka ne
uplaćuju se u Proračun već se koriste za pokriće troškova programa za koje su
uprihodovani.
O korištenju namjenskih prihoda koje
proračunski korisnik ostvari obavljanjem vlastite djelatnosti, a koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, odlučuje po godišnjem obračunu
financijskog plana upravno vijeće ustanove, odnosno ravnatelj ako tijelo
upravljanja nije osnovano.
Korisnici su dužni sredstva doznačena iz
Proračuna do 31. prosinca 2012. godine, uključujući i vlastite prihode, a za
koja nisu iskazane obveze u bilanci na dan 31. prosinca 2012. godine vratiti u
Proračun.
Način i rok povrata sredstava iz stavka 1.
ovog članka odredit će Općinski načelnik.
Članak
7.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to tijelima Općinske
uprave, ustanovama kojima je Općina osnivač: Dječji vrtić »Viškovo« i Javna
ustanova Narodna knjižnica i čitaonica »Halubajska zora« Viškovo (u daljnjem
tekstu: ustanove Općine), Turističkoj zajednici Općine Viškovo, predstavniku
bošnjačke i vijeću srpske nacionalne manjine, Mjesnom odboru Marčelji te
ostalim korisnicima po pojedinim programima, projektima i aktivnostima.
Članak
8.
Proračunska sredstva koristit će se samo za
namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine utvrđene u Posebnom dijelu
Proračuna.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret Proračuna samo za namjene i do visine utvrđene Proračunom ako su za to
ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti.
Članak
9.
Upravni odjel za proračun, financije i
gospodarstvo obvezan je, u roku od osam dana od stupanja na snagu Proračuna,
izvijestiti upravne odjele koji su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom
dijelu Proračuna o odobrenim sredstvima u Proračunu, a oni su obvezni u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom sve krajnje korisnike.
Proračunski korisnici - Općinske ustanove dužni su Upravnom odjelu za proračun,
financije i gospodarstvo u roku od narednih 15 dana dostaviti svoje financijske
planove usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu izrađene po mjesecima za
cijelu godinu.
Članak
10.
Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i
otuđenju pokretnina i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
0,5% prihoda Proračuna bez primitaka ostvarenih u 2011. godini ako je stjecanje
i otuđivanje planirano u Proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima.
Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i
pravilno planiranje i izvršavanje proračuna.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava Općinski
načelnik.
Upravni odjel za proračun, financije i
gospodarstvo Općine Viškovo izvršava Proračun i o tome izvještava Općinskog
načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti Općinski
načelnik te pročelnici Upravnih odjela, odgovorni su za provedbu Odluke o
izvršavanju proračuna, kako za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka
iz svoje nadležnosti, tako i za izvršavanje svih zadataka sukladno namjenama i
svotama utvrđenim u Posebnom dijelu Proračuna u okviru pripadajućeg razdjela.
Članak
11.
Upravni odjel za proračun, financije i
gospodarstvo podnosit će Općinskom načelniku mjesečno izvješće o poslovanju
Proračuna, a Općinskom vijeću polugodišnje izviješće sa stanjem na dan 30.
lipnja i godišnje izvješće sa stanjem na dan 31. prosinca.
Članak
12.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je
kada se sredstva Proračuna izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći iznad
10.000 kuna, te za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad 20.000
kuna. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
U ugovorima za subvencije, donacije i pomoći
temeljem natječaja o financiranju javnih potreba utvrdit će se dinamika dodjele
sredstava ovisno o visini ukupno odobrenih sredstava. Tako će se sredstva do 10.000
kn dodijeliti u dva navrata (polugodišnje), do 20.000 kn u četiri navrata
(kvartalno), a iznad 20.000 kn mjesečno. Kapitalne pomoći veće od 10.000 kn
koje se doznačuju po zahtjevu neće se moći isplatiti u cjelokupnom iznosu
tijekom prvog polugodišta.
Ugovorima će se obvezati korisnike sredstava
da dostave polugodišnje i godišnje izvještaje o realizaciji programa (propisani
obrasci za izvještaje FINI odnosno Državnom uredu za reviziju sa specifikacijom
utroška sredstava Proračuna Općine Viškovo uz obrazloženje).
Članak
13.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu
nisu osigurana sredstva , ili za namjene za koje se tijekom godine pokaže da za
njih nisu utvrđena dovoljna sredstva koristit će se sredstva izdvojena za
proračunsku zalihu u svoti od 100.000,00 kn.
U skladu sa člankom 56. Zakona o proračunu,
iznos sredstava za nepredviđene rashode u visini proračunske pričuve planiran
je korištenjem brojčane oznake 385 i naziva Proračunska zaliha. Tijekom godine
ti rashodi će se evidentirati na teret računa stvarnih rashoda kojima prema
vrsti pripadaju. Odstupanja izvršenja od plana na tim računima obrazlažu se
financiranjem sredstvima planiranim pod stavkom Proračunska zaliha te zbroj
odstupanja mora odgovarati iznosu potrošenom na Proračunskoj zalihi.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe
odlučuje Općinski načelnik.
O korištenju proračunske zalihe iz stavka 1.
ovog članka Općinski načelnik je obvezan svaki mjesec izvijestiti Općinsko
vijeće te uz polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna.
Članak
14.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda
Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel za
proračun, financije i gospodarstvo na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak
15.
Isplata proračunskih sredstava obavlja se
temeljem vjerodostojne knjigovodstvene dokumentacije ili naloga za prijenos
sredstava koju potpisom ovjerava nalogodavac uz oznaku pozicije Proračuna.
Nalogodavci za izvršenje stavki iz Posebnog
dijela Proračuna, temeljem Odluka Općinskog vijeća i Općinskog načelnika su:
1. Za Razdjel 1 Predstavnička i izvršna
tijela, Glava 1, Glava 2, Glava 3 - Općinski načelnik
2. Za Razdjel 2, Glava 1: Ured načelnika -
Pročelnica UO Ureda načelnika,
3. Za Razdjel 2, Glava 2: Predškolski odgoj i
školstvo i Glava 3: Kultura i sport (izuzev kapitalnih projekata) - Pročelnica
UO Ureda načelnika,
4. Za Razdjel 2, Glava 4: - Socijalna skrb,
primarna zdravstvena zaštita i briga o djeci (izuzev kapitalnih projekata)-
Pročelnica UO Ureda načelnika,
5. Za Razdjel 3, Glava 1: - UO za proračun,
financije i gospodarstvo i Glava 2: Gospodarstvo - Pročelnik UO za proračun,
financije i gospodarstvo,
6. Za Razdjel 4, Glava 1 Prostorno i
urbanističko planiranje i Glava 2 Komunalne djelatnosti, zaštita i unapređenje
prirodnog okoliša Glava 3: Kapitalni projekti - (i kapitalni projekti u drugim
razdjelima) Pročelnica UO za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju.
Članak
16.
Sredstva za tekuće rashode korisnika
Proračuna izvršavat će se u približnim dvanaestinama plana, a u skladu s
raspoloživim sredstvima.
Rashodi Ustanova Općine i Mjesnog odbora
Marčelji koji se financiraju iz Proračuna podmirivat će se direktnim plaćanjem
dobavljača dok će se sredstva za plaće i ostale rashode za zaposlene uplatiti
na račun Ustanova Općine.
Radi pravodobnog obračunavanja i doznačavanja
proračunskih sredstava u 2012. godini za plaće i druge rashode, korisnici koji
se financiraju iz proračuna obvezni su nadležnom Upravnom odjelu Općine
dostaviti rješenje o zasnivanju i o prestanku radnog odnosa radnika.
Rješenje iz stavka 1. Ovog članka korisnici
su obvezni dostaviti u roku od osam dana od dana zasnivanja ili prestanka
radnog odnosa.
IV. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
17.
Početkom 2012. godine Općina neće biti
zadužena.
U 2012. godini Općina će se zadužiti u iznosu
od 2.700.000 kn za potrebe nabave opreme i uređenja okoliša novog vrtića te
izrade projekata rekonstrukcije zgrade Općine i Doma hrvatskih branitelja.
Proračunski korisnici - ustanove Općine mogu
se zaduživati samo uz suglasnost Općine Viškovo sukladno zakonskim propisima.
V. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročiti kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Ugovor o
oročavanju sklapa Općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja slobodnim novčanim
sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se plasirati samo s povratom do 31. prosinca 2012. godine.
Članak
19.
Općinski načelnik može, u skladu s uredbom
Vlade, na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje
ili odobriti obročnu otplatu duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove
mogućnosti otplate duga od kojeg inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan
dug.
Općinski načelnik može, u skladu s uredbom Vlade,
otpisati ili djelomično otpisati potraživanje.
Pod dugovima se u ovom članku ne
podrazumijevaju dugovi prema Općini s naslova javnih davanja.
VI. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA
Članak
20.
Proračun, proračunski korisnici-ustanove
Općine i Mjesni odbor Marčelji primjenjuju proračunsko računovodstvo. Upravni
odjel za proračun, financije i gospodarstvo obavezan je prikupiti, uskladiti i
konsolidirati njihove mjesečne, tromjesečne, polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje, a za MO Marčelji izraditi financijske izvještaje, sve
sukladno zakonskim propisima o financijskom izvješćivanju.
Članak
21.
Kontrola postupaka u pripremi i izvršavanju
proračuna, praćenje primjene proračunskog računovodstva te poslovi financijskog
izvješćivanja obavljat će se u Upravnom odjelu za proračun, financije i
gospodarstvo.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže. Ako
se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da su sredstva bila nepravilno korištena
korisniku će se umanjiti sredstva u visini nenamjenskog korištenja sredstava
ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava na stavkama s kojih su
sredstva bila nenamjenski utrošena. Odluku o umanjenju i obustavi doznake
sredstava donijet će Općinski načelnik.
Članak
22.
Upravni odjeli Općine i proračunski korisnici
- ustanove Općine obvezni su provoditi postupak nabave roba, usluga i ustupanje
radova sukladno zakonskim propisima.
Plan nabave Općine Viškovo za 2012. godinu
donosi Općinski načelnik kao odgovorna osoba.
VII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
23.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda / primitaka i rashoda / izdataka Proračun se
mora uravnotežiti izmjenama i dopunama Proračuna prema postupku za donošenje
proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava najviše do 10% rashoda i izdataka na Proračunskoj stavci koja se
umanjuje.
Proračunska sredstva koja se odnose na
prihode od namjenskog povećanja cijena usluga komunalnih društava u
suvlasništvu Općine mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i
Računa financiranja ovisno o njihovom trošenju.
Općinski načelnik o odobrenoj preraspodjeli
sredstava polugodišnje izvješćuje Općinsko vijeće.
Članak
24.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2012. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihodi proračuna za 2012. godinu. Također u Proračunu se iskazuje
prihod po osnovi namjenskih sredstava za razvoj komunalnih društava Autotrolej
i Čistoća iako neće biti ostvaren fizičkom doznakom sredstava na žiro- račun
Proračuna.
Rashodi poslovanja za koje je nastala obveza
u 2012. godini rashodi su proračuna za 2012. godinu, neovisno o plaćanju.
O rezultatu poslovanja odlučuje Općinsko
vijeće donošenjem Odluke o raspodjeli rezultata za 2012. godinu.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2012. godine.
Klasa: 400-08/11-01/10
Ur. broj: 2170-09-11-01-12
Viškovo, 14. prosinca 2011.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Igor Rubeša, ing., v.r.