43.
Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o
zakupu poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/97, 174/04 i 38/09)
i članka 15. Statuta Općine Skrad (»Službene novine« broj 24/01, 03/06, 16/06,
54/08 i 32/09) Općinsko vijeće Općine Skrad, na sjednici održanoj 22. rujna
2009. donosi
ODLUKU
o uvjetima i postupku natječaja za davanje u zakup
poslovnog prostora u vlasništvu Općine Skrad
I. OSNOVNE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuje se zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Općine Skrad kao i poslovnog prostora
na kojem Općina Skrad ima pravo raspolaganja i korištenja.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
poslovnog prostora smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i
garažno mjesto.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom Općinski načelnik Općine Skrad (u daljnjem tekstu:
Načelnik):
1. donosi financijski plan zakupnine za
tekuću godinu,
2. utvrđuje visinu zakupnine,
3. odlučuje o stupanju u prava i obveze
dosadašnjeg zakupnika sukladno odredbama ove Odluke,
4. donosi plan održavanja gradnje, kupnje i
rekonstrukcije poslovnih prostora,
5. imenuje radno tijelo za provođenje javnog
natječaja,
6. obavlja i druge poslove koje proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Upravne, stručne i ostale poslove vezane za
upravljanje poslovnim prostorima iz članka 2. ove Odluke obavlja Jedinstveni
upravni odjel Općine Skrad.
II. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
5.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja, objavljuju se u
tisku.
Natječaj je otvoren najmanje osam (8) dana
računajući od dana objave u dnevnom tisku.
Članak
6.
Postupak natječaja provodi radno tijelo koje
broji najmanje tri člana, a imenuje ga Načelnik.
Članak
7.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće:
a) adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora
b) početni iznos jedinične zakupnine mjesečno
po m2
c) vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup
d) iznos jamčevine kao i odredbu da mu,
ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora odnosno ukoliko
ugovor ne sklopi u roku kojeg odredi Načelnik, iznos jamčevine neće biti vraćen
e) rok do kojeg se može podnijeti pisana
prijava za učešće u javnom natječaju
f) dan i sat kad se može pogledati poslovni prostor
g) odredbu da na javnom natječaju ne može
učestvovati natjecatelj koji prema Općini Skrad ne ispunjava obveze
h) odredbu da zakupnik u zakup uzima poslovni
prostor u viđenom stanju, te da će ga urediti i privesti ugovorenoj namjeni o
vlastitom trošku.
Članak
8.
Pismena prijava za sudjelovanje u natječaju
mora sadržavati:
- prijavu za natječaj iz koje treba biti
vidljivo naziv obrta, ime, prezime i prebivalište vlasnika obrta, odnosno
naziv, adresa, MB (za tvrtke)
- presliku osobne iskaznice (za vlasnika
obrta) i obrtnice, odnosno rješenja o upisu u sudski registar
- obavijest o razvrstavanju poslovnog
subjekta prema NKD-u
- ponuđeni iznos mjesečne zakupnine, izražen
u kunama
- dokaz da je natjecatelj uplatio jamčevinu
- izjavu da će se u poslovnom prostoru
obavljati isključivo djelatnost navedena u natječaju, ovjerenu kod javnog
bilježnika.
Članak
9.
Radno tijelo za provedbu natječaja otvara
pristigle ponude te utvrđuje:
- da li ponuda ispunjava sve uvjete
natječaja,
- iznos jedinične zakupnine po m2 poslovnog prostora.
Radno tijelo utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača
prema visini ponuđene jedinične zakupnine uz uvjet da su ispunjeni svi uvjeti
iz natječaja.
Na temelju obrazloženog prijedloga radnog
tijela, konačnu odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača donosi Načelnik.
S najpovoljnijim ponuditeljem sklapa se
ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak
10.
O postupku javnog natječaja vodi se zapisnik
u koji se unose podaci o zakupcu, poslovnom prostoru, mjestu i vremenu
otvaranja ponuda, imenu i prezimenu članova radnog tijela, početnom iznosu
zakupnine, sudionicima natječaja, podnesenim ponudama, konačno postignutoj
visini zakupnine te odabranom zakupniku.
Članak
11.
Nakon provedenog natječaja, zainteresiranim
natjecateljima, na njihov se zahtjev uručuje preslika zapisnika iz članka 10.
ove Odluke.
Članak
12.
Iznimno od članka 5. stavka 1. ove Odluke
Općina može sadašnjem zakupniku poslovnoga prostora koji u potpunosti izvršava
obveze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je
ugovor sklopljen, ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 1. ovoga članka u roku od 30 dana, zakupodavac će raspisati javni
natječaj za davanje u zakup poslovnoga prostora u kojem će početni iznos
zakupnine biti onaj koji je ponuđen zakupniku iz stavka 1. ovoga članka.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka
prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnoga prostora imaju osobe
iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskoga rata i članova
njihovih obitelji.
Članak
13.
Visinu jamčevine odlukom o raspisivanju
natječaja za zakup poslovnog prostora određuje Načelnik i ne može biti manja od
jedne mjesečne rate.
Jamčevina koju su položili natjecatelji čije
ponude nisu prihvaćene vratit će im se nakon završetka javnog natječaja a
najkasnije u roku od 8 dana od dana potpisivanja ugovora s najpovoljnijim
ponuđačem.
Iznos jamčevine najpovoljnijeg ponuđača
zadržat će se do isteka ugovora o zakupu poslovnog prostora, nakon čega se
vraća ukoliko su sve obveze podmirene.
Ukoliko najpovoljniji ponuđač odustane od
sklapanja ugovora o zakupu poslovnog prostora, odnosno ukoliko ne postupi prema
odredbi članka 7. stavka 1. točke d. ove Odluke iznos jamčevine neće mu biti
vraćen.
Članak
14.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku i
mora sadržavati:
- naznaku ugovornih strana
- podatke o poslovnom prostoru
- djelatnost koja će se obavljati u poslovnom
prostoru
- odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi te rok njihova plaćanja
- rok predaje poslovnog prostora zakupniku
- vrijeme na koje je ugovor sklopljen
- iznos zakupnine i rokove plaćanja
- odredbe o prestanku ugovora posebno o
otkazu i otkaznim rokovima
- mjesto i vrijeme sklapanja ugovora.
III. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE I NAMJENE
Članak
15.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku
provođenja natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od jedinične
zakupnine utvrđene odlukom Načelnika.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po
jednom m2 korisne površine, a
prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi.
Za određivanje granica zona iz stavka 2. ovog
članka primjenjuju se granice zona utvrđene Odlukom o komunalnoj naknadi.
Članak
16.
Zakupnina za poslovni prostor plaća se u
mjesečnim iznosima.
Mjesečna zakupnina obračunava se umnoškom
poslovnog prostora i jedinične zakupnine.
Članak
17.
Visinu jedinične zakupnine za izračun zakupa
poslovnog prostora posebnom odlukom određuje Načelnik.
Odluka iz prethodnog stavka objavljuje se u
»Službenim novinama Primorsko goranske županije«.
Članak
18.
Visina zakupnine za pojedine poslovne
prostore u kojima se obavljaju djelatnosti od općinskog ili javnog interesa
odredit će se posebnom odlukom.
Članak
19.
Namjenu poslovnog prostora određuje Načelnik,
prije raspisivanja natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
IV. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
20.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno
vrijeme, a najduže na rok do deset godina.
Iznimno od prethodnog stavka, ugovor o zakupu
može se sklopiti i na duži rok, ukoliko se u poslovnom prostoru obavljaju
djelatnosti od općinskog ili javnog interesa.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo
u svrhu i na način utvrđen ugovorom o zakupu poslovnog prostora sukladno
odredbama Zakona o zakupu poslovnog prostora te ove Odluke.
Zakupnik ne smije bez suglasnosti zakupodavca
činiti preinake poslovnog prostora kojim se bitno mijenja konstrukcija,
raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora.
Zakupnik ne smije bez suglasnosti zakupodavca
zakupljeni poslovni prostor dati u podzakup.
Članak
21.
Primopredaja poslovnog prostora obavlja se na
osnovi zapisnika u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora (adresa na
kojoj se poslovni prostor nalazi, površina, izgled i sl.) i uređaja u vrijeme
primopredaje poslovnog prostora (vodomjer, električno brojilo i sl.).
Zapisnikom se obvezno utvrđuje da je
zakupodavac predao, a zakupnik primio poslovni prostor u viđenom stanju.
Zapisnik o primopredaji poslovnog prostora
potpisuju obje ugovorne strane.
Zakupnik se useljuje u poslovni prostor u
roku utvrđenom ugovorom.
Sklopljenim ugovorom o zakupu poslovnog
prostora potvrđuje se da je zakupodavac predao, a zakupnik primio poslovni
prostor u viđenom stanju te da je zakupnik suglasan da će prostor urediti o
vlastitom trošku.
Članak
22.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
poslovnog prostora.
Pod tekućim održavanjem smatra se: čišćenje,
soboslikarski radovi, eventualna izmjena podne obloge, sitniji popravci na
instalacijama i slično.
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti
popravke oštećenja poslovnog prostora koje je sam prouzročio ili su ih
prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.
Članak
23.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu
poslovnog prostora zakupnik može odnijeti uređaje koje je ugradio u poslovni
prostor, ako se time ne oštećuje poslovni prostor te ako je podmirio sva
dugovanja prema Općini.
Članak
24.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
na način propisan Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Zakupodavac će otkazati ugovor o zakupu
poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o
trajanju zakupa ako i poslije pisane opomene zakupodavca zakupnik:
- ako zakupnik ne plati zakupninu ili
troškove centralnog grijanja dva mjeseca,
- ako ne koristi zakupljene poslovne prostore
za namjenu iz ugovora,
- ako zakupljene poslovne prostore daje u
podzakup, bez suglasnosti zakupodavca,
- ako ne snosi troškove tekućeg održavanja,
- ako ne koristi poslovne prostore duže od
mjesec dana.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
25.
Danom početka primjene ove Odluke prestaje
važiti Odluka o uvjetima i provođenju natječaja za davanje u zakup poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Skrad (»Službene novine« broj 14/97).
Članak
26.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora koji su
sklopljeni do stupanja na snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka ugovornog
roka.
Članak
27.
Načelnik može određene poslovne prostore u
vlasništvu Općine Skrad dati na uporabu pravnim osobama kojima je Općina Skrad
osnivač, kao i humanitarnim, kulturnim, sportskim, socijalnim, zdravstvenim,
školskim i sličnim ustanovama, neprofitnim organizacijama i udrugama od
općinskog ili javnog interesa.
Prostori iz stavka 1. ovog članka ne smatraju
se poslovnim prostorima u smislu Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora.
Načelnik svojim Zaključkom odlučuje o davanju
na uporabu prostora iz stavka 1. ovog članka, roku i načinu njegova korištenja.
Članak
28.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 372-03/09-01/1
Ur. broj: 2112/04-09-01-01
Skrad, 23. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE SKRAD
Predsjednik
Ivan
Crnković, v. r.