91.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2008. godini (»Narodne
novine« broj 52/08) i članka 61. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06, 17/06 -
pročišćeni tekst, 8/07 i 44/07) Poglavarstvo Grada Rijeke, na sjednici održanoj
dana 10. lipnja 2008. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja osnovnih škola Grada Rijeke u
2008. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i
postupak dostavljanja relevantnih podataka za financiranje rashoda osnovnih
škola Grada Rijeke te način njihova plaćanja, sukladno planiranim i osiguranim
sredstvima u Proračunu Grada Rijeke.
Ova Odluka se primjenjuje u suglasju s
Proračunom Grada Rijeke za 2008. godinu i Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada
Rijeke za 2008. godinu te Odlukom o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2008. godini (»Narodne novine« broj 52/08).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se
sredstva za sljedeće rashode:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
III.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih
i financijskih rashoda
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju
rashode nužne za realizaciju nastavnog plana i programa osnovnoškolskog
obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda škola iz točke V. i VI. ove Odluke su:
a) broj osnovnih škola, broj područnih škola,
broj učenika, broj razrednih odjela i broj osobnih računala u školi za rashode
iz točke V. ove Odluke,
b) stvarni rashodi iz točke VI. ove Odluke.
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke,
financiraju se rashodi skupine 32 i 34 sukladno Računskom planu za proračunsko
računovodstvo.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ove točke su:
- cijena po učeniku u iznosu od 20,00 kn
mjesečno,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od
250,00 kn mjesečno,
- cijena po područnoj školi u iznosu od
500,00 kn mjesečno,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od
5.000,00 kn mjesečno,
- cijena po računalu u iznosu 50,00 kn
mjesečno.
Podaci u smislu stavka 1. ove točke utvrđuju
se na dan 30. rujna tekuće školske godine.
Osnovnoj glazbenoj školi »Ivan Matetić
Ronjgov« po ovoj Odluci financiraju se samo materijalni i financijski rashodi
temeljem kriterija iz stavka 1. i mjerila iz stavka 2. ove točke (izuzev po
računalima).
Školama se mjesečno doznačuju sredstva prema
kriterijima i mjerilima iz ove točke, u pravilu, do 10. u mjesecu za tekući
mjesec. Škola je obvezna dostavljati mjesečni izvještaj o ostvarenim rashodima
(na petoj razini Računskog plana) do 25-tog u mjesecu za tekući mjesec na
Tablici 1: Izvještaj o ostvarenim mjesečnim rashodima, koja je sastavni dio ove
Odluke.
Tablica iz stavka 1. ovoga članka nije
predmet objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke
IV.b) ove Odluke, financiraju se sljedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona
o osnovnom školstvu,
- zakupnine za zakupljeni prostor i opremu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine,
- zdravstveni pregledi zaposlenika,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po
ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i
rashodi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
- odvoz komunalnog otpada,
- komunalna naknada i naknada za uređenje
voda.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ove točke su ispostavljeni računi dobavljača/izvoditelja (za isporučenu robu,
radove i usluge) školi te rješenja donesena od nadležnih tijela.
VII.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od
značenja za financiranje ostalih rashoda i način njihovog plaćanja
Podatke o rashodima iz točke VI. ove Odluke
škole dostavljaju Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, na
utvrđenim tablicama (s preslikama računa i rješenja) koje su sastavni dio ove
Odluke.
Tablice iz stavka 1. ovoga članka nisu
predmet objave u »Službenim novinama« Primorsko goranske županije.
VIII.
Energenti
Rashodi za energente (električna energija,
centralno grijanje s toplom vodom, lož ulje i plin) koje škola koristi za
grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitih školskih
programa, škola iskazuje na Tablici 2: Energenti za grijanje, pogon i rasvjetu.
Škola je dužna planirati, pravovremeno
naručivati, izvršiti plaćanje, te voditi evidenciju o utrošenim količinama
energenata po vrstama.
Potrošnja energenata ne smije prijeći planske
godišnje veličine (za školsku godinu).
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti
zbog kojih bi potrošnja energenata prešla planirane veličine, škola je dužna
unaprijed zatražiti suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i
školstvo, za daljnju nabavu energenata uz pismeno obrazloženje.
Ispunjena tablica i preslike računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo odmah po
primitku računa.
Sredstva za plaćanje izdataka za energente
Grad Rijeka doznačava na račun škole sukladno iskazanim podacima.
IX.
Prijevoz učenika
Podaci o javnom prijevozu učenika iskazuju se
u Tablici 3: Prijevoz učenika javnim prijevozom.
Javni prijevoz financira se u iznosu mjesečne
pokazne karte, prema zonama javnog prijevoza. Grad Rijeka zadužuje školu da
pravovremeno organizira prijevoz, izvršava plaćanje ispostavljenih računa, te
vodi evidenciju o izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna
dostaviti popis s imenima i adresama prebivališta učenika koji imaju pravo
korištenja javnog prijevoza.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa. Sredstva za plaćanje rashoda za prijevoz učenika
doznačavaju se na račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima.
X.
Zakupnine za zakupljeni prostor i opremu
Rashode za zakupnine škola iskazuje Gradu
Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo na Tablici 4: Zakupnine za
prostor i opremu.
Škola može, kada je to nužno za ostvarivanje
nastavnog plana i programa, uzimati u zakup prostor i opremu.
Škola je dužna prije zaključivanja ugovora o
uzimanju u zakup prostora ili opreme pribaviti suglasnost Grada Rijeke, Odjela
gradske uprave za odgoj i školstvo, na utvrđenu godišnju visinu rashoda za
zakupnine. Uz prijedlog ugovora, škola je dužna dostaviti izvedbeni nastavni
program za školsku godinu po mjesecima i razrednim odjelima s ukupnim mjesečnim
i godišnjim fondom sati nastave te fondom sati zakupa.
Ispunjena tablica i preslike računa za
zakupninu dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zakupljeni
prostor i opremu Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XI.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine
Rashode za obveznu pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine škola iskazuje na Tablici 5: Pedagoška
dokumentacija za početak i kraj školske godine.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine prema posebnom popisu koji propisuje Ministarstvo
znanosti, obrazovanja i športa.
Ispunjena tablica i preslike računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za pedagošku
dokumentaciju Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim
podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XII.
Zdravstveni pregledi zaposlenika
Rashode za zdravstvene preglede zaposlenika
škola iskazuje na Tablici 6: Zdravstveni pregledi zaposlenika.
Zdravstveni pregledi zaposlenika iz stavka 1.
ove točke su obvezni godišnji pregledi zaposlenika škole.
Sredstva se doznačuju školi prema stvarnom
rashodu, i to:
- od 1. siječnja do 30. travnja najviše do
iznosa 120,00 kuna po pregledu za zaposlenika, a 472,14 kuna za preglede
zaposlenika - kuharica i pomoćnih kuharica (prvi godišnji pregled 312.32 kuna,
drugi godišnji pregled 159,82 kuna) a
- od 1. svibnja najviše do iznosa 165,000
kuna po pregledu za zaposlenika, a 535,58 kuna za preglede zaposlenika -
kuharica i pomoćnih kuharica (prvi godišnji pregled 355,02 kuna, drugi godišnji
pregled 180,56 kuna).
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju
se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku
računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zdravstvene
preglede zaposlenika, Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XIII.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po
inspekcijskim nalazima, kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja
Rashodi za otklanjanje nedostataka utvrđenih
po inspekcijskim nalazima, kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja škola sukladno važećim propisima škole iskazuju se na
Tablici 7: Inspekcijski nalazi i kontrola instalacija, postrojenja, opreme.
Škola je dužna sama organizirati otklanjanje
nedostataka i redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja u smislu
provedbe propisa o sigurnosti na radu, čije neotklanjanje ugrožava sigurnost
učenika i škole, i to:
- periodične preglede i kontrolna ispitivanja
te servisiranje vatrogasnih aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim
opasnostima,
- izradu procjene opasnosti i odgovarajućih
planova prema propisima kojima se regulira zaštita na radu i zaštita od požara,
- ispitivanje hidrantske unutarnje mreže,
- pregled ispravnosti i servisiranje
kotlovnica, toplinskih podstanica, klima uređaja, AKU stanice i ostalih sustava
centralnog grijanja prije početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- ispitivanje sustava za dojavu požara,
- ispitivanje tipkala za daljinsku iskapčanje
napajanja,
- ispitivanje panik rasvjete,
- mjerenje emisija onečišćujućih tvari u
zraku,
- ispitivanje svih ostalih aparata i uređaja.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola
instalacija i postrojenja od strane ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci
čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, škola je dužna otkloniti
nedostatke uz prethodnu suglasnost Grada Rijeke, kao i otkloniti nedostatke
utvrđenih po rješenjima upravnih tijela.
Škola naručuje po provedenom postupku sukladno
Zakonu o javnoj nabavi i prethodno ishodovane pismene suglasnosti Grada Rijeke,
Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo.
Sredstva se doznačuju školi za nabavu
materijala i dijelova te usluga tekućeg održavanja i sitnog inventara.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje iskazanih rashoda Grad
Rijeka doznačava na račun osnovne škole, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XIV.
Odvoz komunalnog otpada
Rashodi za odvoz komunalnog otpada škola
iskazuju na Tablici 8: Odvoz komunalnog otpada.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za odvoz
komunalnog otpada Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XV.
Komunalna naknada i naknada za uređenje voda
Rashodi za komunalnu naknadu i naknadu za
uređenje voda škola iskazuje na Tablici 9: Komunalna naknada i naknada za
uređenje voda.
Škola je dužna plaćati komunalnu naknadu i
naknadu za uređenje voda sukladno rješenjima donesenih od nadležnih tijela.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za komunalnu
naknadu i naknadu za uređenje voda Grad Rijeka doznačava na
račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XVI.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg održavanja
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg održavanja odnose se na:
- održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme.
XVII.
Održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme
Tekuće i investicijsko održavanje
Sredstva za tekuće održavanje (hitne
intervencije i tekući popravci) su namijenjena za popravke kvarova koji se ne
mogu planirati, uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u
ispravnom stanju, a njihovo neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i rad
škole.
Prijava za izvršavanje hitne intervencije i
tekućeg popravka dostavlja se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo.
Po zaprimanju prijave Odjel gradske uprave za
odgoj i školstvo postupa sukladno Naputku o nabavi roba, usluga i ustupanju
radova u Gradu Rijeci i drugim aktima Grada Rijeke, te obavlja poslove stručnog
nadzora nad izvršenom hitnom intervencijom i tekućim popravkom.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po
ispostavljenom računu izvoditelja radova.
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
investicijskim održavanjem objekta i ugrađene opreme koje koristi, s procjenom
vrijednosti tih ulaganja.
Temeljem prijavljenih potreba i stvarnog
stanja objekata i opreme izrađuje se prijedlog operativnog plana investicijskog
ulaganja u objekte i opremu osnovnog školstva.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po
ispostavljenom računu izvoditelja radova.
XVIII.
Plan rashoda za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja za rashode iz točke XVII. ove Odluke donosi
Poglavarstvo Grada Rijeke.
XIX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
kapitalnom izgradnjom, rekonstrukcijom i sanacijom školskih građevina za čije
je ostvarivanje potrebito višegodišnje ulaganje.
Temeljem prijava škola ocjenjuje se
opravdanost potrebe te izrađuje lista i status kapitalnih projekata osnovnih
škola.
Investicijski projekt/elaborat izrađuje se uz
obvezno primjenjivanje školskih standarda i normativa prostora i opreme. Po
završenoj izradi projekta, isti se dostavlja Poglavarstvu Grada Rijeke na
usvajanje.
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
nabavkom nove opreme, zamjenom dotrajale opreme, nabavkom nedostatnih nastavnih
sredstava i pomagala s procjenom vrijednosti tih potreba.
Po prihvaćenom Planu rashoda iz točke XX. ove
Odluke škole su dužne započeti postupak nabave opreme sukladno Zakonu o javnoj
nabavi.
Po okončanju postupka nabave, Gradu Rijeci,
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, potrebno je uz Zahtjev za
doznačavanje sredstava dostaviti ovjerenu presliku računa te svu drugu potrebnu
dokumentaciju (narudžbenice, ponude i ostalo sukladno propisima).
XX.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnih škola Grada
Rijeke donosi Poglavarstvo Grada Rijeke, a zatim se prosljeđuje nadležnom
Ministarstvu radi dobivanja prethodne suglasnosti.
XXI.
Osiguranje i štete na imovini
Sredstva za osiguranje imovine škole i od
opće odgovornosti škola osiguravaju se u Proračunu Grada Rijeke. Odluku o
predmetu i vrsti osiguranja imovine škole donosi Poglavarstvo Grada Rijeke
početkom proračunske godine. Poslove sklapanja Ugovora s osiguravateljima i
naplatu štete obavlja Odjel gradske uprave za financije.
Po sklapanju Ugovora s osiguravateljima Odjel
gradske uprave za odgoj i školstvo obavještava škole o predmetu i vrsti
osiguranja, te načinu postupanja škola po osiguranom štetnom događaju.
XXII.
Ravnatelj škole je odgovoran za točnost,
pravodobnost i istinitost iskazanih podataka o rashodima na utvrđenim
tablicama, prijavama i zahtjevima na temelju kojih Grad Rijeka vrši plaćanja,
kao i za namjensko trošenje tih sredstava.
Ako škola ne dostavi račune u roku (prije
roka dospijeća plaćanja) i na propisan način, plaćanje zateznih kamata škola je
dužna izvršiti na teret sredstava koja se doznačuju prema točci V. ove Odluke.
Škola je obvezna provoditi nabavu roba,
usluga i radova u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i Naputkom o javnim
nabavama Grada Rijeke.
Škola je obvezna sredstva Proračuna Grada
Rijeka koristiti samo za namjene utvrđene ovom Odlukom.
Škola je obvezna pridržavati se Odluke o
izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2008. godinu, te dati sve potrebite
podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
XXIII.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno
koriste osnovna i srednja škola, ili škola i druga ustanova, obvezatne su zaključiti
Sporazum o razgraničenju materijalnih i financijskih rashoda na sljedeći način:
- rashodi koje škole financiraju iz ukupnih
sredstava prema kriteriju opsega djelatnosti razgraničavaju se sporazumom,
- rashodi koje Grad Rijeka financira prema
kriteriju stvarnog troška razgraničavaju se razmjerno udjelu u korištenju
prostora i sredstava rada kao i ostali rashodi.
Škola je dužna Gradu Rijeci dostaviti
presliku Sporazuma o razgraničenju rashoda.
XXIV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Klasa: 022-05/08-01/45-115
Ur. broj: 2170-01-10-08-1
Rijeka, 10. lipnja 2008.
POGLAVARSTVO
GRADA RIJEKE
Predsjednik
Poglavarstva
mr. sc. Vojko Obersnel, v.r.