2.
Na temelju članka 33. Statuta Općine Fužine (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 37/05 i 07/06) Općinsko vijeće Općine Fužine,
na svojoj sjednici održanoj dana 21. studenoga 2006. godine donosi
ODLUKU
o donošenju Projekta ukupnog razvoja Općine Fužine 2006. - 2011.
Članak 1.
Donosi se Projekt ukupnog razvoja Općine Fužine 2006. - 2011.
Članak 2.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-01/7
Ur. broj: 2112/03-01-06-04
Fužine, 21. studenoga 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE FUŽINE
Predsjednik
Miljenko Fak, v.r.
PROJEKT UKUPNOG RAZVOJA OPĆINE
FUŽINE
2006. - 2011.
SAŽETAK
Fužine, prosinac 2006. godine
RIJEČ AUTORA
Općina Fužine se u zadnjim godinama razvija kao turistička i
obrtničko-industrijska destinacija. Evidentan je problem neadekvatne
iskorištenosti turističkog značaja Općine Fužine, kao i spori razvoj
poljoprivrednih i turističkih kapaciteta, te kapaciteta servisnih i uslužnih
djelatnosti.
Općina Fužine ima šanse za održivi gospodarski razvoj, ali razvoj mora
krenuti u razvojnom smjeru turističke, poljoprivredne, servisne i uslužne
destinacije kroz izgradnju turističkih i rekreativnih zona, izgradnju
smještajnih kapaciteta seoskog ruralnog turizma, te kroz povećanje kvalitete
svih usluga i servisa.
Prostor za ukupni razvoj Općine Fužine je vrlo vrijedan i logičan slijed
razvoja mora biti u što boljoj iskorištenosti postojećeg prostora urbaniziranih
zona, poljoprivrednog zemljišta, sportsko rekrecijskih i turističkih zona, što
će rezultirati sa većom zaposlenosti te većim ukupnim prihodima.
Općina Fužine je brdsko planinska JLS koja se mora razvijati u smjeru
održivog razvoja zimskog, ljetnog, izletničkog, seoskog, lovnog, ribolovnog,
sportskog, zdravstvenog i kulturnog turizma, kao i u smjeru održivog razvoja
poljoprivrede u sinergiji sa turizmom. U razvoju turizma potrebno je najviše
osloniti se na autohtoni ekološki turistički proizvod: tradiciju, organizaciju
izleta, ugostiteljstvo - gastro brand, agro turizam, igre i kulturne događaje
koncerte, te ostale kulturne događaje u Fužinama, kao i na području ostalih
naselja Općine Fužine i okolnih općina.
Razvoj drvne industrije, drvoprerađivača, te ostalih povezanih obrtničkih,
proizvodnih i servisnih djelatnosti se očekuje kroz kapacitete postojećih
poslovnih zona i postojećih pogona u naseljima.
Za razvoj drvne industrije i drvoprerađivača, te zimskog, ljetnog,
izletničkog, seoskog, lovnog, ribolovnog, sportskog, zdravstvenog i kulturnog
turizma nisu potrebna velika sredstva i ulaganja. Najveća ulaganja su potrebna
u kvalitetan management.
Radnici za potrebe turističkih i industrijskih - obrtničkih proizvodnih
djelatnosti postoje kako u Općini Fužine, tako i u obližnjim Lokvama, Delnicama
i ostalim općinama Gorskog Kotara, Primorsko goranske i Karlovačke županije.
Međutim u drvnoj industriji te u ostalim proizvodnim djelatnostima nedostaju
visokostručni radnici koji su potrebni za razvoj u smjeru finalnih
industrijskih proizvoda, stolarije, namještaja itd. Za razvoj zimskog, ljetnog,
izletničkog, seoskog, lovnog, ribolovnog, sportskog, zdravstvenog i kulturnog
turizma potrebna su ulaganja u doškolovanje domaćeg stanovništva - turističkih
radnika iz svih zanimanja.
U razvoju poljoprivrede potrebno je najviše osloniti se na proizvodnju
autohtonih ekoloških finalnih prehrambenih proizvoda, mesa, mliječnih
proizvoda, meda, gljiva, itd, koji se mogu plasirati u turizmu Općine Fužine,
šire regije Gorskog Kotara, Istre i Primorja, te u hrvatskim trgovačkim
lancima.
Zaključno postoje svi preduvjeti za kvalitetan održivi razvoj Općine Fužine,
povećanje gospodarskih aktivnosti, povećanje standarda lokalnog stanovništva i
najznačajnije obnovu Općine Fužine kao mondene i ugodne destinacije za rad i
stanovanje.
RIJEČ NAČELNIKA OPĆINE FUŽINE
Prema mišljenju načelnika Općine Fužine postoje velike šanse za povećanje
gospodarskih aktivnosti, povećanje standarda lokalnog stanovništva i
najznačajnije demografsku obnovu naselja na području Općine Fužine, kroz razvoj
turističke izletničke djelatnosti kao vodeće djelatnosti u suradnji s
poljoprivredom i proizvodnjom hrane, te postojećim drvoprerađivačkim,
obrtničkim i servisnim djelatnostima.
Načelnik Općine Fužine smatra da cilj razvoja općine u slijedećih 10 godina
treba postaviti vrlo visoko, na način da
1. Općina Fužine mora dostići u razvoju naselja u okolici Bohinjskog jezera
do 2011. godine, te da nakon toga
2. Općina Fužine mora dostići u razvoju naselja u okolici Bledskog jezera do
2016. godine.
Jedini način da se navedeno postigne je realizacija svih razvojnih projekata
Općine Fužine, naročito projekata razvoja turističkih, rekreativnih i poslovnih
zona, te obnova i zaštita povijesnih sklopova i građevina i tradicijske
prometne infrastrukture.
A) UVODNI DIO
1. UVOD
Sadržaj istraživanja i analiza koje su provedene u ovoj studiji je:
- Uvod i definiranje istraživanja s ukratko opisanom misijom projekta,
ciljevima, metodama istraživanja, financijskim metodama i prognozama.
- Istraživanje i analiza poslovanja gospodarstva Općine Fužine u zadnje 2
godine i prognoza poslovanja gospodarstva Općine Fužine po djelatnostima za
razdoblje od 2006. do 2011. godine bez promjena u razvoju gospodarstva Općine
Fužine. Područje istraživanja su bili gospodarski subjekti, pravne osobe: mala,
srednja i velika poduzeća i obrtnici (fizičke osobe) u sadašnjim
administrativnim granicama Općine Fužine.
- Prijedlog scenarija razvoja gospodarstva Općine Fužine,
1. Razvoj poljoprivrede, proizvodnja hrane
2. Razvoj trgovine, ugostiteljstva, zimskog i ljetnog turizma, sportskog
turizma, agro i seoskog turizma, te zdravstvenog turizma
3. Razvoj proizvodnih djelatnosti, obrtništva i servisnih djelatnosti
4. Razvoj šumarstva i lovnog gospodarstva
5. Razvoj intelektualnih, financijskih i drugih usluga
- Istraživanje i analiza razvoja gospodarstva Općine Fužine za predložena
razvojna scenarija za razdoblje od 2006. do 2011. godine.
- Zaključci, preporuke i planovi realizacije promjena u gospodarstvu Općine
Fužine
Ovaj dio PUR-a je temeljni dokument za donošenje općinske politike
gospodarenja prostorom čija je uloga da dosegne kvalitativno i kvantitativno poboljšanje
uvjeta života i poslovanja gospodarstva u Općini Fužine u sljedećih 6 godina.
Istraživanje i analize su napravljene prema znanstvenoj metodologiji
strategijskog managementa i metodologiji izrade PUR-a usvojenoj od Uprave za
regionalni razvoj Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
2. RAZVOJNI PROBLEMI I RAZVOJNA OGRANIČENJA
Razvojni problemi Općine Fužine (na temelju provedene ankete):
- demografski problemi - depopulacija
- nedostatak razvojnih planova i poduzetničkih inicijativa
- nedostatak izvora financiranja
- stagnacija razvoja gospodarstva
- nedostatak stručnjaka
- nezainteresiranost građana i poduzetnika
- nedostatak turističke infrastrukture - skijalište - ugostiteljski objekti
- neiskorišteni prirodni resursi
- zbrinjavanje otpada
- nedostatno istraživanje prirodnih fenomena
- naše stanovništvo se ne zapošljava u dovoljnoj mjeri
- vrlo slaba naseljenost - vrlo loša demografska slika
- nedovoljna gastronomska ponuda
- nedovoljni smještajni kapaciteti
- 80% neobrađene zemlje
- zastarjela mehanizacija
- zemlja pretežno u vlasništvu RH (neriješeni vlasnički odnosi)
- zemljišne knjige
- usitnjenost zemljišta
- nema/nedovoljno poslovnih partnera
- neosigurano tržište
- nepoznavanje onoga što nam integracijski procesi nose (EU) - prednosti i
nedostaci
Razvojna ograničenja Općine Fužine:
- česte promjene zakonskih propisa
- Zakonodavstvo RH, npr. Zakon o poljoprivrednom zemljištu, i ostali
- neobjedinjavanje komparativnih prednosti jedinica LS i uklapanje u
strategiju RH
- država ne ulaže dovoljno u infrastrukturu - pogranično područje i područje
od posebne državne skrbi (komunalnu, socijalnu i poslovnu)
B) RAZVOJ GOSPODARSTVA - RESURSI I MODELI RAZVOJA
VIZIJA RAZVOJA GOSPODARSTVA OPĆINE FUŽINE
NAŠA VIZIJA
2011. g. Općina Fužine bit će moderna regija na nivou razvoja naselja u
okolici Bohinjskog jezera u Sloveniji, u kojoj su kvaliteta života i prirodne ljepote
biti vodeće u RH. Nositelj dinamičnog gospodarskog razvoja je malo i srednje
poduzetništvo u sektoru turizma, ugostiteljstva, poljoprirede i drvne
industrije, a turističke djelatnosti i proizvodnja se baziraju na održivom
korištenju lokalnih prirodnih resursa i sirovina i stvara visok stupanj dodane
vrijednosti. Naše turističke usluge i proizvodi prepoznati su i cijenjeni na
domaćem i izvoznom tržištu, a nastaju spajanjem tradicionalnih vrijednosti ovog
područja s modernom tehnologijom. Ekonomsko-socijalni razvoj određen je
potrebama ljudi i omogućuje socijalnu, ekonomsku, zdravtsvenu i pravnu
sigurnost sadašnjih i budućih generacija.
Na temelju navedene vizije utvrđuju se četiri strateška prioritetna razvojna
cilja:
1. Rast turističke industrije kao ključnog pokretača razvoja Općine Fužine:
Sektor turizma potencijalno je od velike važnosti za Općinu Fužine. Bolje
prometne veze između kopnenih i obalnih područja Županije znače da se može
razvijati dosljedna turistička ponuda za cijelu Županiju. Posve je sigurno da
će planinske ljepote Općine Fužine te projekti razvoja turističkih i
rekreativnih zona: Adrenalinski centar Vrata, skijališta i zabavno-sportski
centri u Fužinama, Liču i u Vratima, umjetni otok - zabavni park na jezeru
Bajer, plovilo -turistički brod na jezeru Bajer, sletna pista za ultra lake
letjelice, te ostali projekti turističkog razvoja, biti značajni u europskim
razmjerima, te da će biti glavni pokretači ovog sektora i gospodarskog razvoja
Općine Fužine.
2. Tehnološki razvijeni poljoprivredni i prehrambeni proizvodi s regionalnim
obilježjima prisutni na hrvatskom i EU tržištu. Cilj je potaknuti korištenje
značajnog poljoprivrednog potencijala Općine Fužine. Sada se taj potencijal ne
realizira zbog ovisnosti o tradicionalnim sektorima i metodama obrade,
rascjepkanosti zemljišta te nedovoljnog uvođenja i plasiranja novih proizvoda.
Cilj je potaknuti restrukturiranje i modernizaciju sektora putem odgovarajućih
strukturnih intervencija, te putem osiguranja odgovarajuće fizičke i ekonomske
infrastrukture.
3. Razvijeno malo i srednje poduzetništvo s povećanim udjelom proizvodnje i
izvoza finalnih proizvoda s naglaskom na prerađivačku industriju baziranu na
prirodnim resursima. Ovaj glavni razvojni cilj uviđa potrebu za strateškim
strukturnim intervencijama i odgovarajućem osiguranju fizičke i ekonomske
infrastrukture kako bi se podupirao pristup korištenja gospodarskog bogatstva
Općine Fužine koji je više usmjeren na potražnju i konkurentnost. Veća
izloženost konkurenciji EU-a predstavljat će veće izazove tradicionalnim
privredama i postojećim gospodarskim subjektima. Radi dugoročnog razvoja
gospodarstva moraju se utvrditi i podržavati nove prilike koje su usmjerene na
izvoz. Mala i srednja poduzeća u Općini Fužine, kao i sektor obrtništva predstavljaju
značajan potencijal za buduću konkurentnost regije.
4. Razvoj društvene i fizičke infrastrukture i ulaganje u ljudske resurse će
zajedno s razvojem gospodarstva voditi poboljšanju kvalitete života i ostanku
mladih obitelji u Općini Fužine. Podizanje standarda života svih građana u
Općini Fužine. Od jednake i neposredne važnosti je i potreba za smanjivanjem
stalnog «odljeva mozgova, budući da mladi i poduzetni stanovnici Općine Fužine
odlaze drugdje u potrazi za boljim ekonomskim prilikama. Zadržavanje mladih
obitelji, poduzetnika i onih s ključnim kvalifikacijama od bitne je važnosti
ako u Općini Fužine želimo izgraditi aktivno društvo i gospodarstvo.
1. RAZVOJ TRGOVINE, UGOSTITELJSTVA, ZIMSKOG I LJETNOG TURIZMA, SPORTSKOG
TURIZMA, AGRO I SEOSKOG TURIZMA, TE ZDRAVSTVENOG TURIZMA
Prioriteti i mjere razvoja turizma 2006. - 2011.:
PRIORITET 2: Razvoj ljudskih i institucionalnih kapaciteta za razvoj turizma
Mjera 8: Izraditi i implementirati obrazovni program turističke edukacije
(za postojeće i početničke kadrove)
Mjera 9: Razvoj i unapređenje kapaciteta svih subjekata u turizmu i uvođenje
certifikata kvalitete - naročito ugostiteljstva kroz gastro brend
PRIORITET 3: Razvoj cjelovite ponude turističke destinacije
Mjera 10: Razvoj selektivnih oblika turizma i izgradnja osnovne
infrastrukture za razvoj novih oblika turističke ponude uz prioritet zaštite
okoliša i održivi razvoj
Mjera 11: Očuvanje prirodne, kulturne i tradicijske baštine kao temeljnog
resursa za razvoj turizma
RAZVOJ TURIZMA - SPORTSKI - EKO - KULTURNI TURIZAM
ZONE UGOSTITELJSKO-TURISTIČKE NAMJENE I SPORTSKO REKREACIJSKE NAMJENE
Ugostiteljsko-turistička namjena (T)
Na površinama ugostiteljsko-turističke namjene (T) smještaju se sadržaji: hoteli,
moteli, pansioni, izletišta, ugostiteljske građevine i slično.
Uz osnovnu djelatnost moguće je na površinama osnovne namjene smjestiti i
upravne, uredske i ostale djelatnosti koje upotpunjuju osnovnu namjenu.
Fužine:
zona »Glavica« - T11, površine 2,37 ha, neizgrađena
zona »Vrelo« - T12, površine 8,50 ha, neizgrađena
zona »Bajer« T16, površine 7,68 pretežito neizgrađena
zona »Majer« - T15, površine 3,02 ha, pretežito neizgrađena
Lič:
zona »Veliko Brdo«, T14, površine 6,39 ha, neizgrađena
Sportsko-rekreacijska namjena (R)
Na površinama sportsko-rekreacijske namjene (R) smještaju se sadržaji
namijenjeni sportskim i rekreacijskim aktivnostima.
Na područjima sportsko-rekreacijske namjene moguća je izgradnja otvorenih i
zatvorenih natjecatjeljskih, rekreacijskih, sportskih građevina sa ili bez
gledališta te drugi prostori koji služe osnovnoj djelatnosti koja se obavlja na
tim površinama i u građevinama, isključujući novo stanovanje.
Fužine:
zona »Fužine« (R13), površine 6,69 ha, neizgrađena
zona »Bajer« (R14), površine 1,10 ha, neizgrađena,
Lič:
zona »Rudine« (R15), površine 21,13 ha, neizgrađena
Vrata:
zona »Široko Brdo« R11, površine 7,01 ha, neizgrađeno
»ski« zona »Vrata« - R12, površine 9,49 ha, neizgrađena
Benkovac Fužinski
»ski« zona (R16) površine 134,50 ha, neizgrađena
Zone ugostiteljsko-turističke namjene i sportsko rekreacijske namjene Općine
Fužine predstavljaju glavne prirodne resurse za razvoj turističkih djelatnosti,
sportskog turizma, zimskog turizma, ljetnog turizma, agro seoskog turizma i
ugostiteljstva, te ukupnog razvoja Općine Fužine.
Predlaže se da se pristupi izradi projektne dokumentacije, DPU-a, UPU-a, i
ishodovanju dozvola za izgradnju infrastrukture kako bi navedena područja bila
što pripravnija za ulaganja.
2. RAZVOJ POLJOPRIVREDE, PROIZVODNJA HRANE
Prioriteti i mjere razvoja poljoprivrede i proizvodnje hrane 2006. - 2011.:
PRIORITET 1: Institucionalna i financijska podrška razvoju poljoprivrede
Mjera 1: Razvoj stočarske i ratarske proizvodnje i podrška zadrugarstvu u
poljoprivredi.
Mjera 2: Podrška osnivanju malih prehrambeno-proizvodnih i prerađivačkih
kapaciteta, kao i kapaciteta akvakulture (sušare, sirane, prerada mesa,
uzgajališta riba, kožare, prerada vune i sl.)
Mjera 3: Potpora razvoju tržišta za lokalne poljoprivredne proizvode
(osiguravanje tržišta za lokalne proizvođače)
Mjera 4: Poticanje i podrška razvoju eko- poljoprivrede
Mjera 5: Osnivanje institucija za istraživanja i razvoj poljoprivrede i
davanje potpore suradnji proizvođača i institucija za istraživanja i razvoj
poljoprivrede
Mjera 6: Uvođenje novih tehnologija u cilju unapređenja konkurentnosti
poljoprivrednih proizvoda
Mjera 7: Programi ruralnog razvoja (socijalno-kulturni i gospodarski
programi radi poboljšanja uvjeta života na selu i uključivanja zajednice).
POPIS ODRŽIVIH PROJEKATA SA PODRUČJA POLJOPRIVREDE U SKLOPU PROGRAMA UKUPNOG
RAZVOJA OPĆINE FUŽINE
. Proizvodnja sira iz kravljeg mlijeka na obiteljskim poljoprivrednim
gospodarstvima - obiteljske sirane
. Proizvodnja autohtonih polutvrdih sireva iz kozjeg i ovčjeg mlijeka -
obiteljske zadružne sirane
. Proizvodnja palete pasteriziranih autohtonih mliječnih proizvoda -
obiteljske sirane
. Proizvodnja svježeg kravljeg sira - obiteljske sirane
. Proizvodnja puževa i podizanje farmi puževa
. Branje šumskih gljiva i prerada u paletu salata od šumskih gljiva (vrganj,
lisičarka, žuta i crna truba, prosenjak, panjevača, sunčanica, rujnica, šumski
šampinjon...)
. Branje šumskih gljiva i prerada u kečap i ajvar (vrganj, lisičarka, žuta i
crna truba, prosenjak, panjevača, sunčanica, rujnica, šumski šampinjon...)
. Branje i sušenje ljekovitoga bilja (majčina dušica, neven, gospina trava,
stolisnik, trputac, maslač, šipak, glog, lipa, bazga...)
. Branje i izrada napitaka od borovih (jela, smreka) iglica
. Uzgoj ekološki i održivi zeljastog i korjenastog povrća (brokula, kupus,
kelj, salata, radić, mrkva, peršin...)
. Uzgoj sjemenskog krumpira i merkatilnog krumpira
. Obnova starih sorti voćnjaka šljive, jabuke, kruške
. Podizanje nasada ekoloških i održivih jabuka, krušaka i šljiva i njihova
prerada u voćne rakije, sokove, pekmeze, đemove
. Podizanje nasada ekoloških i održivih bobičastog voća: jagoda, kupina,
malina i pripitomljena borovica i njihova prerada u sokove, đemove, pekmeze i
voćne rakije
. Ekološko pčelarstvo - ekološka proizvodnja meda, propolisa, peluda,
pčelinjeg voska, matične mliječi
. Ekološka proizvodnja pčela na okvirima
MODELI RAZVOJA POLJOPRIVREDE
1. ZADRUGE RAZVOJNI GOSPODARSKI SUBJEKTI U POLJOPRIVREDI
2. MODEL RAZVOJA - MLIJEČNO GOVEDARSTVO
3. MODEL RAZVOJA - Povrtlarstvo
4. PROIZVODNJA VINOGRADARSKIH PUŽEVA
5. EKOLOŠKI UZGOJ PČELA NA OKVIRIMA S LEGLOM - NUKLEUSA SUKLADNO PROPISIMA O
EKOLOŠKOJ POLJOPRIVREDNOJ PROIZVODNJI
3. RAZVOJ PROIZVODNIH, OBRTNIČKIH I SERVISNIH DJELATNOSTI
Prioriteti i mjere razvoja poduzetništva 2006. - 2011.:
PRIORITET 4: Stvaranje uvjeta za brzi razvoj poduzetništva
Mjera 12: Povećanje institucionalne i financijske potpore razvoju
poduzetništva
Mjera 13: Uklanjanje administrativnih prepreka razvoju poduzetništva
(ubrzanje procesa dobivanja dozvola, donošenje urbanističkih planova i
donošenje detaljnih planova uređenja naselja)
Mjera 14: Marketing regije
Mjera 15: Provedba programa unapređenja tržišne orijentacije malih
poduzetnika
Mjera 16: Izgradnja povjerenja i suradnje između poduzetnika i lokalnih
vlasti
PRIORITET 5: Povećanje konkurentnosti tvrtki
Mjera 17: Uvođenje certifikata kvalitete
Mjera 18: Uvođenje novih tehnologija i primjena inovacija u proizvodnim
subjektima
Mjera 19: Osnivanje clustera u drvnoj industriji zajedno s drvoprerađivačima
susjednih općina i gradova
VIZIJA, CILJEVI I MISIJA
Vizija
Industrija općenito, kao i industrijska prerada drva funkcionira kao moderna,
organizirana, međusobno povezana, složena asocijacija proizvođača, trgovaca,
uslužnih i konzultantskih društava i infrastrukturnih ustanova. Ona zauzima
vrlo važno mjesto prema udjelu u BDP-u Općine Fužine. Industrija prerade drva
je orijentirana na konkurentne visoko kvalitetne proizvode visokog stupnja
obrade, nadprosječno je profitna, te je važno područje zapošljavanja i
zadržavanja stanovništva u većini gradova. Zasnovana je na jakom razvoju
proizvoda, tehnologije i vođenja proizvodnje. Ona je ekološki prihvatljiva i
ekoučinkovita u ekosustavnom gospodarenju kao općoj koncepciji održivog
razvoja.
Osnovni ciljevi
a) Promijeniti postojeću industrijsku strukturu u sektoru u korist izvoza
finalnih proizvoda,
b) Povećati učešće finalnih proizvoda na tržištu,
c) Povećati konkurentnost finalnih proizvoda,
d) Povećati zaposlenost,
e) Osigurati zadržavanje stanovništva,
f) Poticati razvoj i zaštitu industrije prerade i proizvodnje namještaja.
Misija
Razraditi i ostvariti strategiju kao skup mjera, instrumenata i
pretpostavki, kojima se regulira (potiče) ostvarenje vizije i postavljenih
osnovnih ciljeva. Predložena strategija razvoja zamišljena je kao početak
sustavnog i sveobuhvatnog oblikovanja razvojnih mogućnosti proizvodnog i
drvoprerađivačkog sektora.
4. RAZVOJ INTELEKTUALNIH, FINANCIJSKIH I DRUGIH USLUGA
Prioriteti i mjere razvoja društvene i fizičke infrastrukture i ulaganje u
ljudske resurse 2006. - 2011.:
PRIORITET 6: Povećanje razine vještina i znanja radno sposobnog stanovništva
u cilju povećanja njihove konkurentnosti na tržištu rada
Mjera 20: Provedba programa prekvalifikacije, dokvalifikacije i stjecanja
kvalifikacija radne snage u suradnji privatnog i javnog sektora te povećanje
znanja i vještina socijalno isključenih grupa (kompjutersko opismenjavanje)
Mjera 21: Povezivanje obrazovnih sustava s gospodarstvom u cilju poboljšanja
praktičnih aspekta nastave i vještina radne snage
PRIORITET 7: Modernizacija društva, stvaranje uvjeta za održivi povratak, te
naseljavanje mladih obitelji
Mjera 22: Razvoj institucionalnih i apsorpcijskih kapaciteta svih sudionika
regionalnog razvoja i partnerstva među njima
Mjera 23: Smanjenje društveno uvjetovanih razlika temeljenih na ekonomskim,
zdravstvenim, nacionalnim, vjerskim, spolnim i rodnim obilježjima (Izrada i
implementacija programa ravnopravnosti spolova, te podizanje svijesti i znanja
javnosti o važnosti tolerancije, mira, ljudskih prava i njihovog ostvarivanja,
te izgradnje suradničkih odnosa).
Mjera 24: Stvaranje i promocija uvjeta za održivi povratak i naseljavanje
mladih obitelji
Mjera 25: Unapređenje zdravstvene i socijalne infrastrukture i
opremljenosti, te jačanje izvaninstitucionalne zdravstvene i socijalne skrbi
Mjera 26: Promocija i provođenje športsko-rekreativnih aktivnosti građana te
provođenje programa tjelesne i zdravstvene kulture djece i mladih
Mjera 27: Unaprjeđenje infrastrukture i opremljenosti obrazovnih institucija
- sadržajno prilagođavanje potrebama razvoja općine
Mjera 28: Značajna institucionalna i financijska podrška razvoju civilnog
društva
PRIORITET 8: Unapređenje kulturne ponude i razvoj zapostavljenih oblika
kulture
Mjera 29: Podrška razvoju programa institucionalne i vaninstitucionalne
kulture i kulture mladih
Mjera 30: Očuvanje, obnova i stavljanje u funkciju kulturnih, arheoloških i
etnoloških znamenitosti i lokacija
Mjera 31: Informatizacija ustanova u kulturi putem novih tehnologija
komuniciranja i umrežavanja
PRIORITET 9: Povećanje kvalitete života lokalnog stanovništva uz primjenu
principa održivog razvoja
Mjera 32: Izgradnja komunalne infrastrukture
Mjera 33: Uspostava sustava praćenja za adekvatno upravljanje kakvoćom
zraka, vode i tla i međunarodne suradnje u području zaštite i upravljanja
kakvoćom voda,
Mjera 34: Izrada i implementacija programa zaštite i održivog upravljanja
šumama
Mjera 35: Izgradnja sustava za pročišćavanje štetnih emisija industrijskih i
drugih postrojenja
Mjera 36: Podići izobrazbu i tehničku opremljenost lokalnih sudionika o
važnosti procesa prostornoga planiranja, smanjenja štetnih utjecaja na okoliš i
ekološkoj održivosti ekonomsko-socijalnog razvoja
Mjera 37: Povećanje kvalitete zdravlja te produženje trajanja i kvalitete
života pojedinca i populacije kroz programe i kampanje usmjerene na zdravlje
MODEL RAZVOJA - PROJEKT OSNIVANJA PODUZETNIČKOG CENTRA FUŽINE
CILJ PROJEKTA
Cilj projekta osnivanja Poduzetničkog centra je jačanje institucionalne
podrške gospodarskim subjektima putem poduzetničkog centra.
OPIS PROJEKTA
Osnivač Poduzetničkog centra je Općina Fužine. Otvorena je mogućnost
uključivanja i drugih osnivača: institucija, pravnih ili fizičkih osoba.
Osnivači će osigurati stručno osoblje, prostor i opremu za provedbu utvrđenih
programa, kao i dio financijskih sredstava za njihovo djelovanje.
Korisnici projekta su pravne osobe, fizičke osobe, obrtnici i građani koji
žele započeti ili dati potporu nekom poduzetničkom projektu na području
navedenih JLS.
Poduzetnički centar će biti dio poduzetničke infrastrukture u okviru koje će
se zadovoljavati potrebe poduzetnika, a u cilju:
. promidžba poduzetništva, informiranje u poduzetništvu o poticajnim mjerama
koje mogu koristiti poduzetnici, povezivanje poduzetnika i sl.
. pomoć u pripremi i izradi poslovnih planova;
. organizacija seminara, radionica, trbina i drugih oblika dopunskog
obrazovanja u poduzetništvu, i sl.
Sažetak plana rada Poduzetničkog centra po temama i projektima:
1. Realizacija projekta sklapanja ugovora sa jednom ili dvije poslovne banke
o subvencioniranju kamata za poduzetničke kredite
2. Projekt izrade prioriteta u obnovi i izgradnji objekata gospodarske,
prometne i komunalne infrastrukture
3. Organizacija marketinških akcija i promocija izgradnje i razvoja
poslovanja poduzetničkih zona.
4. Organizacija marketinških akcija i promocija razvoja turističke
industrije Općine Fužine: izgradnja Adrenalinskog centra Vrata, izgradnja
zatvorenog klizališta, izgradnja umjetnog otoka - zabavnog centra na jezeru
Bajer, izgradnja skijaških staza, uređenje postaja ceste Karoline, uređenje
željezničkih postaja, itd.
5. Organizacija marketinških akcija i promocija razvoja kulturnog i
sportsko-rekreativnog turizma - cilj je uvrstiti lokalne spomenike kulture i
sportsko rekreativne kapacitete u program posjete domaćih i stranih turista
Hrvatskoj
6. Organizacija marketinških akcija i promocija razvoja agro turizma,
trgovine i proizvodnje suvenira, kao i razvoja ugostiteljstva usko povezanog s
lokacijama spomenika kulture i sportsko rekreativnih kapaciteta
7. Promocija razvoja agro turizma - poticanje osnivanja obiteljskih
poljoprivrednih gospodarstava koja će cijele godine nuditi ekološki čiste
lokalne proizvode, meso, mliječne proizvode, voće i povrće te usluge smještaja
8. Organizacija marketinških akcija i promocija lovnog turizma, vožnje
biciklama, planinarenja i kulturnog turizma
9. Uređenje šetnica i biciklističkih staza
10. Organizacija marketinških akcija i promocija razvoja hotelske ponude,
razvoja apartmanske ponude, razvoja apartmanske ponude »Pod stoljetnim
krovovima«
11. Izrada i koncipiranje poticajnih mjera za razvoj seoskog ruralnog
turizma
12. Organizacija marketinških akcija i promocija projekata stavljanja u
gospodarsku funkciju nekorištenih gospodarskih prostora
13. Edukacija, izrada poticajnih mjera i organizacija marketinških akcija
vezano za razvoj autohtonog ugostiteljstva
14. Edukacija za nove eko poljoprivredne djelatnosti
15. Razvoj malog i srednjeg poduzetništva, pomoć u osnivanju OPG-a, obrta i
poduzeća vezano za sve gore navedene projekte
16. Promocija Projekata Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva
17. Promocija Projekata Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka
18. Promocija Projekata Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog
gospodarstva
19. Promocija Projekata i programa JLS i Primorsko-goranske županije
20. Promocija Projekata i programa RH i EU
21. Promocija i izvedba projekata i programa za MSP u okviru predpristupnih
fondova EU (CARDS, PHARE, IPA, INTERREG)
C) PLAN PROVEDBE PUR-a
Projekt ukupnog razvoja (PUR) je temeljni dokument Općine Fužine za
provođenje općinske politike razvoja i korištenje predpristupnih i strukturnih
fondova EU kojima se financiraju programi za smanjenje razlika u razvoju među
članicama (strukturni fondovi). Kod razrade ovog PUR-a korišten je pristup i
metodologija strukturnih fondova, što će rezultirati pojavom potrebe za učenjem
i prilagodbom novom pristupu interdisciplinarnih radnih metoda temeljenih na
partnerstvu.
Izrada PUR-a trajala je od travnja 2006. do listopada 2006.
Načela provedbe
Glavna načela provedbe PUR-a bit će sljedeća načela partnerstva:
. Konsenzus i međuovisnost
. Jadnakost
. Raznolikost
. Odgovornost: Općina Fužine ima krajnju odgovornost za pripremu i provedbu
Projekta ukupnog razvoja.
. Obvezanost: Općina Fužine je na najvišoj razini u potpunosti obvezan na
proces i načela PUR-a. PUR predstavlja okvir za srednjoročni društveno
ekonomski razvoj Općine Fužine. Obvezanost uključuje stavljanje na raspolaganje
potrebnih resursa za izradu i provedbu PUR-a.
. Transparentnost i otvorenost: Izrada i provedba PUR-a provode se na
transparentan i otvoren način te uz odgovarajuće obavještavanje javnosti.
. Partnerstvo i konzultacije sa zainteresiranim stranama: Sve relevantne
zainteresirane strane, i na nacionalnoj i na lokalnoj razini, trebaju biti
konzultirane u svakoj ključnoj fazi izrade i provedbe projekta. Svi partneri
(Županija, lokalne zainteresirane strane, ključna ministarstva, EU, Project
Management Consulting d.o.o.) podupiru jedni druge u cilju visokokvalitetnog
programa i provedbe kvalitetnih projekata. Sva pitanja, odnosno interesi,
raspravljaju se na otvoren i transparentan način.