39.
Temeljem članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12 i 19/
13) te članka 21. Statuta Grada Novi Vinodolski (Službene
Novine PGŽ 12/13 i 18/14), sukladno relevantnim odredbama Zakona o udrugama (»Narodne novine« broj 74/14,
dalje u tekstu: Zakon o udrugama), Zakona o financijskom
poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija
(»Narodne novine« broj 121/14, dalje u tekstu: Zakon o
financijskom poslovanju) te Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i
projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge
(»Narodne novine« broj 26/15, dalje u tekstu: Uredba),
gradonačelnik Grada Novi Vinodolski, Oleg Butković,
dipl.ing., dana 21. rujna 2015. godine donosi
P R A V I L N I K
o financiranju programa i projekata od interesa
za opće dobro koje provode udruge na području
Grada Novi Vinodolski
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji, mjerila i
postupci koje Grad Novi Vinodolski (dalje u tekstu:
Grad), raspolažući sredstvima iz javnih izvora, primjenjuje
prilikom financiranja i ugovaranja programa / projekata od
interesa za opće dobro koje provode udruge koje svojim
aktivnostima doprinose ispunjavanju ciljeva i prioriteta
definiranih strateškim i planskim dokumentima Grada i
ovim Pravilnikom.
(2) Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na udruge,
na odgovarajući se način primjenjuju i u odnosu na druge
organizacije civilnog društva, kada su one, u skladu s uvjetima javnog natječaja ili poziva (u nastavku teksta: natječaj) za financiranje programa i projekata, prihvatljivi prijavitelji, odnosno partneri.
(3) Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na financiranje programa i projekata ustanova čiji je osnivač ili suosnivač Grad. Iznosi financiranja tih programa i projekata bit
će definirani od strane Gradskog vijeća Grada kroz donošenje proračun Grada i program javnih potreba.
Članak 2.
Ako posebnim propisom nije drugačije određeno,
odredbe Pravilnika primjenjuju se kada se udrugama odobravaju financijska sredstva proračuna Grada za:
.provedbu programa i projekata kojima se ispunjavaju
ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim
dokumentima, te ovim Pravilnikom,
.provedbu programa javnih potreba utvrđenih posebnim zakonom,
.obavljanje određene javne ovlasti na području Grada
povjerene posebnim zakonom,
.pružanje socijalnih usluga na području Grada temeljem posebnog propisa,
.sufinanciranje obveznog doprinosa korisnika financiranja za provedbu programa i projekata ugovorenih
iz fondova Europske unije i inozemnih javnih izvora
za udruge s područja Grada,
.podršku institucionalnom i organizacijskom razvoju
udruga s područja Grada,
.programe ili projekte zapošljavanja,
.donacije i sponzorstva i
.druge oblike i namjene dodjele financijskih sredstava
iz proračuna Grada.
Članak 3.
(1) Projektom se smatra skup aktivnosti koje su usmjerene ostvarenju zacrtanih ciljeva čijim će se ostvarenjem
odgovoriti na uočeni problem i ukloniti ga, vremenski su
ograničeni i imaju definirane troškove i resurse.
(2) Programi su kontinuirani procesi koji se u načelu
izvode u dužem vremenskom razdoblju kroz niz različitih
aktivnosti čiji su struktura i trajanje fleksibilniji. Mogu
biti jednogodišnji i višegodišnji, a Grad će natječajima i javnim pozivima poticati organizacije civilnog društva na
izradu višegodišnjih programa u svrhu izgradnje kapaciteta
i razvoja civilnoga društva u gradu.
(3) Jednodnevne i višednevne manifestacije su aktivnosti
koje provode organizacije civilnog društva i neprofitne
organizacije s ciljem davanja dodatne ponude na području
Grada i razvoja Grada općenito. Mogu biti sportske, kulturne, zabavne, socijalne, humanitarne, gastronomske i
druge.
(4) Građanske inicijative predstavljaju skup aktivnosti
koje s ciljem rješavanja uočenog problema na dijelu ili cijelom području Grada osmisli i provodi dio građana Grada
okupljenih u mjesni odbor, udrugu, školu i sl, u pravilu
su komunalnog ili humanitarnog karaktera, a cilj im je podizanje razine kvalitete življenja u zajednici kroz poticanje
aktivnog građanstva i korištenje lokalnih potencijala.
II. PREDUVJETI ZA FINANCIRANJE KOJE OSIGURAVA GRAD
Definiranje prioritetnih područja financiranja
Članak 4.
Gradonačelnik će, u postupku donošenja Proračuna
Grada, prije raspisivanja natječaja za dodjelu financijskih
sredstava udrugama, utvrditi prioritete financiranja koji
moraju biti usmjereni postizanju ciljeva te će u okviru svojih mogućnosti, u Proračunu Grada osigurati financijska
sredstva za njihovo financiranje, a sve u skladu sa odredbama Zakona, Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 5.
Grad može financirati programe ili projekte te jednokratne aktivnosti udruga koje pridonose razvitku slijedećih
područja:
1)LJUDSKA I MANJINSKA PRAVA, DEMOKRATIZACIJA I RAZVOJ CIVILNOG DRUŠTVA
-zaštiti i promicanju ljudskih prava i prava nacionalnih
manjina
-jednakosti i ravnopravnosti
-mirotvorstvu i borbi protiv nasilja i diskriminacije
-razvoju demokratske političke kulture
-zaštiti i promicanju prava manjinskih društvenih skupina
-održivom razvoju i razvoju lokalne zajednice
-međunarodnoj razvojnoj suradnji;
2) STVARALAŠTVO MLADIH
-zaštiti, brizi i izobrazbi djece i mladih
-aktivnom sudjelovanju djece i mladih u društvu
3) ZAŠTITA OKOLIŠA I ODRŽIVI RAZVOJ
-zaštiti okoliša i prirode
4) OBRAZOVANJE, KULTURA I SPORT
-razvoju i promicanju znanosti
-obrazovanja
-cjeloživotnog učenja
-kulture i umjetnosti
-tehničke i informatičke kulture
-zaštiti i očuvanju kulturnih dobara
-sporta i rekreacije
5)ZDRAVSTVENA I SOCIJALNO HUMANITARNA
ZAŠTITA
-zaštiti i promicanju prava osoba s invaliditetom i djece
s teškoćama u razvoju,
-zaštiti i promicanju prava starijih i nemoćnih
-socijalnim uslugama i humanitarnoj djelatnosti
-zaštiti zdravlja
-prevenciji i borbi protiv svih oblika ovisnosti
6)UDRUGE PROISTEKLE IZ DOMOVINSKOG
RATA
-promicanju i očuvanju vrijednosti Domovinskog rata
Nadležnost za aktivnosti u postupku odobravanja
financiranja
Članak 6.
(1) Za provedbu odredbi ovog Pravilnika u postupcima
dodjele sredstava za financiranje programa i projekata u
skladu sa prioritetnim područjima nadležan je nadležni
upravni odjel Grada.
(2) Zadaća nadležnog upravnog odjela Grada iz prethodnog stavka, u postupku pripreme i provedbe javnog
natječaja ili javnog poziva za dodjelu financijskih sredstava
udrugama su:
.predložiti konkretne prioritete i programska područja
na godišnjoj razini,
.predložiti natječajnu dokumentaciju,
.pratiti tijek javnog objavljivanja i provedbe natječaja,
.utvrditi prijedlog sastava povjerenstva (koje obavlja
provjeru propisanih uvjeta natječaja i ocijenjivanje
prijava),
.razmotriti ocjene programa i projekata i prijedloge za
financiranje na temelju kriterija iz natječaja,
.utvrditi prijedlog odluke o financiranju projekata i
programa udruga, sukladno prijedlogu Povjerenstva;
.organizirati stručno praćenje provedbe projekata
financiranih na temelju natječaja i
.pripremiti izvještaje o provedbi i rezultatima natječaja.
Okvir za dodjelu financijskih sredstava i kapaciteti za
provedbu natječaja
Članak 7.
Imajući u vidu raspoloživi iznos financijskih sredstava
planiranih u proračunu Grada, namijenjen za zadovoljenje
dijela javnih potreba kroz dodjelu putem natječaja udrugama, Grad će unaprijed predvidjeti financijski okvir
dodjele financijskih sredstava udrugama po objavljenom
natječaju, koji obuhvaća:
.ukupan iznos raspoloživih sredstava,
.iznose predviđene za pojedina programska područja
(djelatnosti) ako će se natječaji raspisivati za više programskih područja,
.najniži i najviši iznos pojedinačnih ugovora o dodjeli
financijskih sredstava i
.očekivani broj udruga s kojima će se ugovoriti provedba programa ili projekata u okviru pojedinog
natječaja.
Članak 8.
Grad će pri financiranju programa i projekata primjenjivati osnovne standarde planiranja i provedbe financiranja,
odnosno praćenja i vrednovanja financiranja i izvještavanja, definirane Uredbom.
III. MJERILA ZA FINANCIRANJE
Članak 9.
Grad će dodjeljivati sredstva za financiranje programa i
projekata udrugama, potencijalnim korisnicima (u daljnjem
tekstu: Korisnici) uz uvjet da:
.su upisani u odgovarajući Registar;
.su registrirani kao udruge, zaklade, ustanove ili druge
pravne osobe čija temeljna svrha nije stjecanje dobiti
(organizacije civilnoga društva)
.su se svojim statutom opredijelili za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima
promiču uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s
Ustavom i zakonom;
.program/projekt/inicijativa, koji prijave na javni natječaj/poziv Grada, bude ocijenjen kao značajan (kvalitetan, inovativan i koristan) za razvoj civilnoga društva i
zadovoljenje javnih potreba Grada definiranih razvojnim i strateškim dokumentima, odnosno uvjetima svakog pojedinog natječaja/poziva;
.su uredno ispunili obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Grada i drugih javnih izvora;
.nemaju dugovanja s osnove plaćanja doprinosa za
mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza
te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada;
.se protiv Korisnika, odnosno osobe ovlaštene za
zastupanje i voditelja programa/projekta ne vodi
kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za prekršaje ili kaznena djela definirana Uredbom;
.općim aktom imaju uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrola te način sprječavanja
sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima;
.imaju utvrđen način javnog objavljivanja programskog
i financijskog izvješća o radu za proteklu godinu (mrežne stranice udruge ili drugi prikladan način);
.imaju zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa ili projekta, programa javnih potreba, javnih ovlasti, odnosno pružanje socijalnih usluga;
.imaju uređen sustav prikupljanja članarina te uredno
predaju sva izvješća Gradu i drugim institucijama.
Članak 10.
Osim uvjeta iz prethodnog članka Pravilnika, Grad može
natječajem propisati i dodatne uvjete koje trebaju ispunjavati udruge u svrhu ostvarivanja prednosti u financiranju,
kao što su:
.primjena sustava osiguranja kvalitete djelovanja u
neprofitnim organizacijama;
.uključenost volonterskog rada, posebice mladih koji
na taj način stječu znanja i vještine potrebne za uključivanje na tržište rada i aktivno sudjelovanje u demokratskome društvu;
.umrežavanje i povezivanje sa srodnim udrugama,
ostvarivanje međusektorskog partnerstva udruga s
predstavnicima javnog i poslovnog sektora u svrhu
jačanja potencijala za razvoj lokalne zajednice i dr.
Članak 11.
(1) Grad neće financirati programe i projekte organizacija koji se financiraju po posebnim propisima, vjerskih i
političkih organizacija te organizacija civilnog društva
koje ne zadovoljavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom
odnosno svakim pojedinačno raspisanim pozivom i natječajem.
(2) Grad neće iz proračuna Grada financirati aktivnosti
udruga koje se sukladno Zakonu i drugim pozitivnim propisima smatraju gospodarskom djelatnošću udruga.
IV. POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA
Izrada i objava godišnjeg plana raspisivanja natječaja
Članak 12.
(1) Nadležni odjel Grada će, u roku od 30 dana od donošenja proračuna za sljedeću kalendarsku godinu, izraditi i
na mrežnim stranicama Grada objaviti godišnji plan raspisivanja javnih natječaja i drugih programa za financiranje
svih oblika programa i projekata od interesa za opće
dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu: godišnji
plan natječaja), kao najavu javnih natječaja i drugih programa financiranja programa ili projekata udruga, koje planira provesti u tijeku jedne kalendarske godine.
(2) Godišnji plan natječaja sadrži podatke o davatelju
financijskih sredstava, području, nazivu i planiranom vremenu objave natječaja, ukupnom iznosu raspoloživih sredstava, rasponu sredstava namijenjenom za financiranje
pojedinog programa odnosno projekta, očekivanom broju
programa i projekata koji će se ugovoriti za financiranje i
eventualno druge podatke.
Javni natječaj
Članak 13.
Financiranje svih programa i projekata u području:
odgoja i obrazovanja, kulture, tehničke kulture, sporta,
socijalne skrbi, zdravstva, razvoja i demokratizacije društva, razvoja mjesne samouprave, gospodarstva, poljoprivrede, ribarstva, te povećanja turističke ponude povezanog
s nekom od prethodnih područja, provodi se putem natječaja, čime se osigurava transparentnost dodjele financijskih
sredstava i omogućava dobivanje što je moguće većeg
broja kvalificiranih prijava, odnosno odabir najkvalitetnijih
programa i projekata te se šira javnost obavještava o prioritetnim područjima djelovanja.
Članak 14.
Financijska sredstva proračuna Grada dodjeljuju se bez
objavljivanja natječaja, odnosno izravno, samo u iznimnim
slučajevima:
.kada nepredviđeni događaji obvezuju davatelja financijskih sredstava da u suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardnu natječajnu proceduru i problem je moguće
riješiti samo izravnom dodjelom bespovratnih financijskih sredstava,
.kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja za koje se
financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina
organizacija operativno sposobna za rad na području
djelovanja i/ili zemljopisnom području na kojem se
financirane aktivnosti provode,
. kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi kojoj su
zakonom, drugim propisom ili aktom dodijeljene
određene javne ovlasti (Crveni križ i dr.),
.kada se prema mišljenju Povjerenstva, u čijem radu
sudjeluju predstavnici nadležnog upravnog odjela
Grada, jednokratno dodjeljuju financijska sredstva
do 5.000,00 kuna za aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u godišnjem planu
udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava
iznosi najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata
udruga.
Članak 15.
(1) U slučajevima kada se financijska sredstva dodjeljuju
bez raspisivanja javnog natječaja ili javnog poziva, Grad i
Korisnik sredstava dužni su sklopiti Ugovor o izravnoj
dodjeli sredstava kojim će se definirati na koje će se konkretne aktivnosti sredstva proračuna Grada utrošiti te
poštivati osnovne standarde financiranja vezane uz planiranje financijskih sredstava, ugovaranje, praćenje financiranja, javno objavljivanje i izvještavanje.
(2) Sve odredbe ovog Pravilnika, Uredbe i drugih pozitivnih propisa se na odgovarajući način primjenjuju i u slučajevima kada se financijska sredstva proračuna Grada
dodjeljuju bez raspisivanja javnog natječaja.
Dokumentacija za provedbu natječaja
Članak 16.
(1) Dokumentaciju za provedbu natječaja (u nastavku:
natječajna dokumentacija), na prijedlog nadležnog upravnog odjela Grada, utvrđuje Gradonačelnik Grada.
(2) Obvezna natječajna dokumentacija obuhvaća:
1. tekst natječaja,
2. upute za prijavitelje,
3. obrasce za prijavu programa ili projekta:
3.1. obrazac opisa programa ili projekta
3.2. obrazac proračuna programa ili projekta
4. popis priloga koji se prilažu prijavi
5.obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa ili
projekta
6. obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja
7.obrazac ugovora o o financiranju programa ili projekta
8. obrasce za izvještavanje:
8.1.obrazac opisnog izvještaja provedbe programa ili
projekta
8.2.obrazac financijskog izvještaja provedbe programa ili projekta
(3) Kao prilog financijskom planu dostavljaju se dokumenti na osnovu kojih je isti utvrđen (ponude, izjave suradnika o cijeni koštanja njihovih usluga, procjene troškova i
sl.).
Članak 17.
Ovisno o vrsti natječaja, nadležni upravni odjel Grada
može predložiti, a Gradonačelnik Grada utvrditi da natječajnu dokumentaciju za prijavu programa ili projekta
čine i:
1. obrazac izjave o partnerstvu, kada je primjenjivo
2. obrazac životopisa voditelja programa ili projekta
3.obrazac izjave o programima ili projektima udruge
financiranim iz javnih izvora
4.obrazac izjave izvoditelja aktivnosti naveden u opisu
programskih ili projektnih aktivnosti da je upoznat s
programom ili projektom i svojim sudjelovanjem u
provedbi, ako je primjenjivo.
Članak 18.
Raspisivanje natječaja i pripremu natječajne dokumentacije za svaki poziv ili natječaj provodi nadležni upravni
odjel Grada, sukladno odredbama ovog Pravilnika i Pravilnika o unutarnjem redu.
Članak 19.
(1) Sva natječajna dokumentacija po svome obliku i
sadržaju mora biti u skladu s odredbama Uredbe i ovoga
Pravilnika.
(2) Obrasci koji su sastavni dio natječajne dokumentacije popunjavaju se isključivo putem računala te dostavljaju
u papirnatom i elektroničkom obliku.
(3) Prijava u papirnatom obliku sadržava obvezne
obrasce vlastoručno potpisane od strane osobe ovlaštene
za zastupanje i voditelja projekta, te ovjerene službenim
pečatom organizacije.
(4) Dokumentacija za prijavu u papirnatom obliku šalje
se preporučeno poštom, dostavljačem ili osobno (predaja u
pisarnici Grada), uz napomenu vezanu uz definiranje natječaja, dok se dokumentacija u elektroničkom obliku dostavlja na CD-u, DVD-u ili USB sticku, u prilogu dokumentacije u papirnatom obliku.
Objava natječaja
Članak 20.
Natječaj s cjelokupnom natječajnom dokumentacijom
objavljuje se na mrežnim stranicama Grada i mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, a
obavijest o objavljenom natječaju može se objaviti i u
dnevnom glasilu, na društvenim mrežama ili se o tome javnost može obavijestiti putem tiskovne konferencije koju
organizira Grad koji raspisuje natječaj kao i slanjem elektroničke pošte na odgovarajuće adrese.
Rokovi za provedbu natječaja
Članak 21.
(1) Rok podnošenja prijedloga programa ili projekata na
natječaj će biti najmanje 30 dana od datuma objave.
(2) Ocjenjivanje prijavljenih projekta ili programa,
donošenja odluke o financiranju projekata ili programa i
vrijeme potpisivanja ugovora s udrugama čiji su projekti
ili programi prihvaćeni za financiranje mora biti dovršeno
u roku od 45 dana, računajući od zadnjeg dana za dostavu
prijedloga programa ili projekta.
Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta
natječaja i ocjenjivanje prijava
Članak 22.
(1) Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih
uvjeta natječaja i ocjenjivanje prijava imenuje gradonačelnik Grada na prijedlog pročelnika nadležnog upravnog
odjela Grada.
(2) Povjerenstvo za ocjenjivanje je nezavisno stručno
procjenjivačko tijelo kojega mogu sačinjavati predstavnici
Grada, znanstvenih i stručnih institucija, nezavisni stručnjaci i predstavnici organizacija civilnog društva.
Provjera ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja
Članak 23.
Po isteku roka za podnošenje prijava na natječaj, Povjerenstvo će pristupiti postupku ocjene ispunjavanja propisanih (formalnih) uvjeta natječaja, a sukladno odredbama
Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 24.
U postupku provjere ispunjavanja formalnih uvjeta
natječaja provjerava se:
.je li prijava dostavljena na pravi natječaj ili javni poziv
i u zadanome roku
.je li zatraženi iznos sredstava unutar financijskih pragova postavljenih u natječaju ili javnom pozivu
.ako je primjenjivo, je li lokacija provedbe projekta
prihvatljiva
.ako je primjenjivo, jesu li prijavitelj i partner prihvatljivi sukladno uputama za prijavitelje natječaja
.jesu li dostavljeni, potpisani i ovjereni svi obvezni
obrasci te
.jesu li ispunjeni drugi formalni uvjeti natječaja.
Članak 25.
(1) Ocjena ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja ne
smije trajati duže od sedam dana od dana isteka roka za
podnošenje prijava na natječaj, nakon čega Povjerenstvo
za provjeru propisanih uvjeta donosi odluku koje se prijave
upućuju u daljnju proceduru, odnosno stručno ocjenjivanje,
a koje se odbijaju iz razloga ne ispunjavanja propisanih
uvjeta natječaja.
(2) Propisane (formalne) uvjete natječaja ne ispunjavaju
prijave koje su u suprotnosti s prethodnim člankom ovog
Pravilnika.
Članak 26.
(1) Sve udruge čije prijave budu odbijene iz razloga neispunjavanja propisanih uvjeta, o toj činjenici moraju biti
obaviještene u roku od najviše osam radnih dana od
dana donošenja odluke, nakon čega imaju narednih osam
dana od dana prijema obavijesti, podnijeti prigovor gradonačelniku Grada koji će u roku od tri dana od primitka prigovora odlučiti o istome.
(2) U slučaju prihvaćanja prigovora od strane gradonačelnika Grada, prijava će biti upućena u daljnju proceduru,
odnosno na stručno ocjenjivanje, a u slučaju ne prihvaćanja
prigovora, prijava će biti odbijena.
Ocjenjivanje prijavljenih programa ili projekata i javna
objava rezultata
Članak 27.
Povjerenstvo u postupku ocjenjivanja razmatra i ocjenjuje prijave koje su ispunile formalne uvjete natječaja
sukladno kriterijima koji su propisani uputama za prijavitelje te daje prijedlog za odobravanje financijskih sredstava
za programe ili projekte kao i prijedlog visine odobrenih
sredstava, o kojem, uzimajući u obzir sve činjenice, odluku
donosi gradonačelnik Grada.
Članak 28.
(1) Nakon donošenja odluke o programima ili projektima kojima su odobrena financijska sredstva, Grad će
javno objaviti rezultate natječaja s podacima o udrugama,
programima ili projektima kojima su odobrena sredstva i
iznosima odobrenih sredstava financiranja.
(2) Grad će, u roku od osam radnih dana od dana donošenja odluke o dodjeli financijskih sredstava obavijestiti
udruge čiji projekti ili programi nisu prihvaćeni za financiranje o razlozima ne prihvaćanja prijave, odnosno ne financiranja njihova projekta ili programa uz navođenje ostvarenog broja bodova po pojedinim kategorijama ocjenjivanja i
obrazloženja iz opisnog dijela ocjene ocjenjivanog projekta
ili programa.
Prigovor na odluku o dodjeli financijskih sredstava
Članak 29.
(1) Odluka o dodjeli sredstava će se objaviti na web stranici Grada Novog Vinodolskog www.novi-vinodolski.hr, u
roku od 8 dana od dana donošenja te se navedena Odluka
se smatra dostavljenom sudionicima Javnog natječaja
danom objave na službenim stranicama Grada i od dana
objave počinje teći rok za prigovor.
(2) Prijavitelji na natječaj koji su nezadovoljni odlukom
o dodjeli financijskih sredstava imaju pravo podnošenja
prigovora u roku od osam radnih dana od dana primitka
pisane obavijesti, a podnijeti prigovor ne odgađa izvršenje
odluke i daljnju provedbu natječajnog postupka.
(3) Prigovor se može podnijeti isključivo na natječajni
postupak te eventualno bodovanje nekog kriterija s 0
bodova, ukoliko udruga smatra da je u prijavi dostavila
dovoljno argumenata za drugačije bodovanje.
(4) Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva, može se na njihov zahtjev u roku od 8 dana od
dana primitka pisane obavijesti o rezultatima natječaja
omogućiti uvid u zbirnu ocjenu njihovog programa ili projekta uz pravo i obvezu Grada da zaštiti tajnost podataka o
osobama koje su ocjenjivale program ili projekt.
Sklapanje ugovora o financiranju programa ili projekata
Članak 30.
(1) Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska
sredstva Grad će potpisati ugovor o financiranju programa
ili projekata najkasnije 30 dana od dana donošenja odluke
o financiranju.
(2) U slučaju da je odobreno samo djelomično financiranje programa ili projekta, nadležni upravni odjel Grada je
obvezan prethodno pregovarati o stavkama proračuna programa ili projekta i aktivnostima u opisnom dijelu programa ili projekta koje treba izmijeniti, u kojem slučaju
je rok za ugovaranje moguće dodatno produljiti za najviše
30 dana. Tako izmijenjeni obrasci prijave postaju sastavni
dio ugovora.
(3) Prilikom pregovaranja Grad će prioritet financiranja
staviti na aktivnostima koje će učinkovitije ostvariti ciljeve
iz razvojnih i strateških dokumenata Grada.
Članak 31.
(1) Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji su isti za sve
korisnike u okviru jednog javnog natječaja i posebnog
dijela.
(2) Postupak ugovaranja, opći uvjeti koji se odnose na
ugovore o dodjeli financijskih sredstava udrugama iz javnih
izvora za program ili projekt te posebni dio ugovora uredit
će se temeljem odredbi Uredbe i drugih pozitivnih propisa
Republike Hrvatske i Grada.
(3) Općim uvjetima koji se odnose na ugovore o dodjeli
bespovratnih financijskih sredstava udrugama utvrđuju se
opće obveze, obveza dostavljanja podataka i financijskih i
opisnih izvještaja, odgovornost, sukob interesa, povjerljivost, javnost i vidljivost, vlasništvo/korištenje rezultata i
opreme, procjena i praćenje projekta, izmjene i dopune
ugovora, prijenos prava, provedbeni rok programa ili projekta, produženje, odgađanje, viša sila i rok dovršetka,
raskid ugovora, rješavanje sporova, opravdani troškovi,
plaćanje i kamata na zakašnjelo plaćanje, računi i tehničke
i financijske provjere, konačni iznos financiranja od strane
davatelja financijskih sredstava, te povrat sredstava i pripadajućih kamata i sredstva za osiguranje povrata sredstva u
slučaju ne vraćanja neutrošenih ili nenamjenski utrošenih
sredstava.
(4) Posebni dio ugovora čine specifičnosti svakog ugovora kao što su ugovorne strane, naziv programa ili projekta, iznos financiranja, rokovi provedbe i slično.
Praćenje provedbe odobrenih i financiranih programa i
projekata i vrednovanje provedenih natječaja
Članak 32.
(1) Grad će u suradnji s korisnikom financiranja, s ciljem
poštovanja načela transparentnosti trošenja proračunskog
novca i mjerenja vrijednosti povrata za uložena sredstva
pratiti provedbu financiranih programa ili projekata
udruga, sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o fiskalnoj
odgovornosti, Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, Uredbi, ovom Pravilniku
i drugim pozitivnim propisima.
(2) Kroz postupke praćenja će se razvijati partnerski
odnos između davatelja financijskih sredstava i udruge
kao provoditelja projektnih i programskih aktivnosti, a
na temelju praćenja i vrednovanja rezultata pojedinačnih
programa i projekta, u cilju utvrđivanja učinkovitosti ulaganja i razine promjena koje su se u lokalnoj zajednici
odnosno u društvu dogodile zahvaljujući provedbi potpore,
Grad će vrednovati rezultate i učinke cjelokupnog javnog
natječaja ili javnog poziva i planirati buduće aktivnosti u
pojedinom prioritetnom području financiranja.
Članak 33.
Praćenje će se vršiti na dva načina: odobravanjem opisnih i financijskih izvješća korisnika sredstava te kontrolom
»na licu mjesta« od strane službenika nadležnog upravnog
odjela Grada, u dogovoru s korisnikom sredstava.
Članak 34.
Izvješća koja je korisnik dužan dostaviti na propisanim
obrascima i u propisanim rokovima su opisno i financijsko
izvješće.
Članak 35.
(1) Izvješća se podnose na za to definiranim obrascima.
(2) Uz opisna izvješća dostavljaju se popratni materijali
kao što su isječci iz novina, video zapisi, fotografije i dr.
(3) U financijskom izvještaju navode se cjelokupni troškovi programa, projekta ili inicijative, neovisno o tome
iz kojeg su izvora financirani. Obvezno se dostavljaju i
dokazi o nastanku troška podmirenog iz sredstava Grada
(preslici faktura, ugovora o djelu ili ugovora o autorskom
honoraru s obračunima istih) te dokazi o plaćanju istih
(preslik naloga o prijenosu ili izvoda sa žiro računa).
Članak 36.
Vrednovanje provedenog programa ili projekta u pravilu provodi i sam korisnik financijskih sredstava dodatnim
analizama rezultata programa ili projekta (samovrednovanje, anketni upitnici i dr.).
Zabrana dvostrukog financiranja
Članak 37.
Bez obzira na kvalitetu predloženog programa ili projekta Grad neće dati financijska sredstva za aktivnosti
koje se već financiraju iz nekog javnog izvora i po poseb
nim propisima - kada je u pitanju ista aktivnost, koja se
provodi na istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike, osim ako se ne radi o koordiniranom sufinanciranju
iz više različitih izvora.
V.PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI
FINANCIRANJA I UDIO SUFINANCIRANJA
Članak 38.
(1) Odobrena financijska sredstva finacijske potpore
korisnik je dužan utrošiti isključivo za realizaciju programa/projekta/manifestacije/inicijative utvrđenog Proračunom i Ugovorom.
(2) Sredstva se smatraju namjenski utrošenim ako su
korištena isključivo za financiranje prihvatljivih i opravdanih troškova u realizaciji programa utvrđenog ugovorom.
(3) Svako odstupanje od proračuna smatrat će se nenamjenskim trošenjem sredstava.
Prihvatljivi troškovi
Članak 39.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik
financiranja, a koji ispunjavaju sve slijedeće kriterije:
.nastali su za vrijeme razdoblja provedbe programa ili
projekta u skladu s ugovorom, osim troškova koji se
odnose na završne izvještaje, troškova revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do datuma odobravanja završnog izvještaja. Postupci javne nabave za robe,
usluge ili radove mogu započeti prije početka provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti sklopljeni
prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora;
.moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekta ili programa,
.nužni su za provođenje programa ili projekta koji je
predmetom dodjele financijskih sredstava,
.mogu biti identificirani i provjereni i koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja
prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih
organizacija,
.trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, osobito u
odnosu na štedljivost i učinkovitost.
Članak 40.
U skladu s opravdanim troškovima iz prethodnog članka
i kada je to relevantno za poštivanje propisa o javnoj
nabavi, opravdanim se smatraju slijedeći izravni troškovi
udruge i njezinih partnera:
.troškovi zaposlenika angažiranih na programu ili projektu koji odgovaraju stvarnim izdacima za plaće te
porezima i doprinosima iz plaće i drugim troškovima
vezanim uz plaću, sukladno odredbama ovog Pravilnika i Uredbe;
.putni troškovi i troškovi dnevnica za zaposlenike i
druge osobe koje sudjeluju u projektu ili programu,
pod uvjetom da su u skladu s pravilima o visini iznosa
za takve naknade za korisnike koji se financiraju iz
sredstava državnog proračuna;
.troškovi kupnje ili iznajmljivanja opreme i materijala
(novih ili rabljenih) namijenjenih isključivo za program ili projekt, te troškovi usluga pod uvjetom da
su u skladu s tržišnim cijenama;
.troškovi potrošne robe;
.troškovi podugovaranja;
.troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora
uključujući troškove financijskih usluga (informiranje,
vrednovanje konkretno povezano s projektom, revizija, umnožavanje, osiguranje, itd.).
Članak 41.
Osim izravnih, korisniku sredstava se može odobriti i
pokrivanje dijela neizravnih troškova kao što su: energija,
voda, uredski materijal, sitan inventar, telefon, pošta i
drugi indirektni troškovi koji nisu povezani s provedbom
programa, u maksimalnom iznosu do 25% ukupnog odobrenog iznosa financiranja iz proračuna Grada.
Vrijednost volonterskog rada i doprinosa u naravi
Članak 42.
(1) Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u
proračunu programa ili projekta, ne predstavljaju stvarne
izdatke i nisu opravdani troškovi. Ukoliko drugačije nije
navedeno u ugovoru o dodjeli financijskih sredstava, doprinosi u naravi ne mogu se tretirati kao sufinanciranje od
strane udruge.
(2) Troškovi zaposlenika koji rade na projektu ili programu ne predstavljaju doprinos u naravi i mogu se smatrati kao sufinanciranje u proračunu projekta ili programa
kada ih plaća korisnik ili njegovi partneri. Ukoliko opis
programa ili projekta predviđa doprinose u naravi, takvi
se doprinosi moraju osigurati.
Članak 43.
(1) Kada se tako utvrdi uvjetima natječaja i ugovorom,
doprinos rada volontera može biti priznat kao oblik sufinanciranja.
(2) Korisnik koji će na provedbi programa ili projekta
angažirati volontere može odrediti stvarnu vrijednost
volonterskog rada (npr. prema internim smjernicama organizacije koje služe za određivanje plaća zaposlenika) koja
može biti i veća od navedenog prihvatljivog iznosa, ali za
potrebe izvještavanja o pokazateljima provedbe programa
ili projekata, korisnik će izvještavati samo u okvirima u
ovom članku navedene vrijednosti volonterskog sata.
Neprihvatljivi troškovi
Članak 44.
Neprihvatljivim troškovima projekta ili programa smatraju se:
.dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova;
.dospjele kamate;
.stavke koje se već financiraju iz javnih izvora;
.kupovina zemljišta ili građevina, osim kada je to
nužno za izravno provođenje projekta/programa,
kada se vlasništvo mora prenijeti na udrugu i/ili partnere najkasnije po završetku projekta/programa;
.gubitci na tečajnim razlikama;
.zajmovi trećim stranama;
.troškovi reprezentacije, hrane i alkoholnih pića (osim
u iznimnim slučajevima kada se kroz pregovaranje s
nadležnim upravnim odjelom Grada dio tih troškova
može priznati kao prihvatljiv trošak);
.troškovi smještaja (osim u slučaju višednevnih i međunarodnih programa ili u iznimnim slučajevima kada se
dio tih troškova može priznati kao prihvatljiv trošak),
Modeli plaćanja
Članak 45.
(1) Grad će svakim pojedinačnim natječajem definirati
model, odnosno načine i postupke plaćanja, sukladno
odredbama Uredbe i ovog Pravilnika.
(2) U slučaju da Gradu niti jedan od Uredbom predviđenih modela plaćanja ne bude prihvatljiv, može utvrditi i
drugačiji model plaćanja, koji u oba primjera mora biti istaknut u javnom pozivu ili natječaju.
VI. VRIJEME TRAJANJA FINANCIRANJA
Članak 46.
(1) Sva financijska sredstva koje Grad dodjeluje putem
natječaja odnose se, u pravilu, na aktivnosti koje će se provoditi u kalendarskoj godini za koju se raspisuju, osim višegodišnjeg financiranja koje se odobrava na rok do četiri (4)
godine, što će se definirati samim natječajem.
(2) Višegodišnje financiranje iz stavka 1. ovog članka
ugovara se na godišnjoj razini, s propisanim programskim
i financijskim vrednovanjem korištenja financijske potpore
Grada u prethodnom vremenskom razdoblju.
(3) Korisnici kojima Grad odobri višegodišnja financijska sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu tu istu vrstu
potpore zatražiti i ostvariti tek kad istekne prethodna višegodišnja potpora Grada.
(4) Nastavak financiranja višegodišnjih programa i iznos
potpore u narednoj godini ovisi o rezultatima praćenja i
vrednovanja aktivnosti realiziranih u okviru tog programa
u tekućoj godini, o čemu odluku donosi gradonačelnik
Grada, sukladno podnesenim izvješćima, a u skladu s
odredbama Uredbe i ovog Pravilnika.
(5) Grad će poticati korisnike višegodišnjeg financiranja
na izradu programa samofinanciranja koji će omogućiti njihovu održivost i razvoj.
Članak 47.
Korisnici višegodišnjeg financiranja Grada mogu se u
razdoblju trajanja financiranja javiti na druge natječaje i
pozive Grada isključivo kroz predlaganje drugih projekata,
inicijativa i manifestacija u tom i ostalim programskim područjima.
VII.NAJVIŠI UKUPAN IZNOS FINANCIJSKIH
SREDSTAVA I ISPLATA ODOBRENIH
SREDSTAVA
Članak 48.
Visina sredstava koje će svaki korisnik financijskih sredstava ostvariti iz proračuna Grada bit će definirana kroz
proceduru propisanu ovim Pravilnikom, u skladu s Kriterijima za svako pojedino područje raspisano Javnim pozivom.
VIII.OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH
AKTIVNOSTI, KONAČAN IZNOS FINANCIRANJA I POVRAT SREDSTAVA
Obveza dokumentiranja projektnih aktivnosti od strane
korisnika financiranja
Članak 49.
(1) Korisnik financiranja je u obvezi voditi precizne i
redovite račune vezane uz provođenje projekta ili programa koristeći odgovarajuće računovodstvene sustave
sukladno o propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
(2) Računi i troškovi vezani uz projekt ili program
moraju biti lako prepoznatljivi i provjerljivi. To se može
ostvariti korištenjem odvojenih računa za dani projekt ili
program ili osigurati da se troškovi vezani uz projekt ili
program mogu lako identificirati i pratiti do i unutar računovodstvenih i knjigovodstvenih sustava udruge.
Članak 50.
Korisnik financiranja je obvezan omogućiti davatelju
financijskih sredstava, inspektorima proračunskog nadzora
Ministarstva financija i svim vanjskim revizorima koji vrše
provjere sukladno Uredbi da provjere, ispitivanjem dokumenata ili putem kontrola na licu mjesta, provođenje projekta ili programa i po potrebi izvrše reviziju na temelju
prateće dokumentacije za račune, računovodstvene dokumente i sve ostale dokumente relevantne za financiranje
projekta ili programa, i u razdoblju od sedam godina
nakon završne isplate.
Članak 51.
Korisnik financiranja je obvezan dopustiti proračunskom
nadzoru i svim vanjskim revizorima koji vrše nadzor temeljem Uredbe da na licu mjesta izvrše provjere i nadzor u
skladu s postupcima sadržanim u važećim propisima za
zaštitu financijskih interesa Republike Hrvatske od prevara i drugih nepravilnosti. Radi toga korisnik će omogućiti odgovarajući pristup osoblju ili predstavnicima davatelja financijskih sredstava, proračunskom nadzoru kao i
svim vanjskim revizorima koji vrše provjere i nadzor
sukladno Uredbi mjestima i lokacijama na kojima se provodi program ili projekt, uključujući njegovim informatičkim sustavima te svim dokumentima i bazama podataka
vezanim uz tehničko i financijsko upravljanje projektom/
programom te poduzeti sve mjere da olakša njihov rad.
Članak 52.
Pored izvještaja navedenih u ovom Pravilniku, dokumenti koje je korisnik financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:
.popis članova i podatke o uplaćenim članarinama;
.računovodstvenu evidenciju (kompjuterski ili ručno
obrađenu) iz računovodstvenog sustava udruge,
poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih lista,
popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka;
.dokaze o postupcima nabave poput natječajne dokumentacije, ponuda od sudionika natječaja i izvještaja
o procjenama;
.dokaze o obvezama poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata;
.dokaze o isporučenim uslugama, poput odobrenih
izvještaja, narudžbenica, prijevoznih karata (uključujući aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na
seminarima, konferencijama i tečajevima (uključujući
relevantnu dokumentaciju i dobivene materijale,
potvrde,), itd.;
.dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj
robi dobavljača;
.dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih zapisnika;
.dokaze o kupnji, poput računa i priznanica,
.dokaze o uplatama poput bankovnih izvoda, potvrda
o skidanju sredstava s računa, dokaze o plaćanju
podugovarača,
.za troškove goriva sažeti prikaz prijeđene kilometraže,
prosječnu potrošnju goriva korištenih vozila, troškove
goriva i održavanja;
.evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput
ugovora, platnih lista, radnih lista, a za zaposlenike
koji su angažirani na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu
odgovorne osobe, prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko osiguranje, osiguranje i neto primanja.
Konačan iznos financiranja od strane Grada
Članak 53.
(1) Konačan iznos sredstava koji Grad treba isplatiti
korisniku financiranja ne može biti veći od najvišeg iznosa
bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i ako
ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni
ukupan proračun naveden u obrascu proračuna programa
ili projekta.
(2) Kao dopuna i bez prejudiciranja prava na raskid ugovora sukladno odredbama Uredbe i ovog Pravilnika, davatelj financijskih sredstava će, temeljem obrazložene odluke
ako se projekt ili program ne provodi ili se neadekvatno,
djelomično ili s odlaganjem provodi, smanjiti bespovratna
sredstva prvobitno predviđena u skladu sa stvarnim provođenjem projekta ili programa pod uvjetima sadržanim u
ugovoru.
Povrat sredstava
Članak 54.
Grad će od Korisnika financiranja u pisanom obliku
zatražiti povrat sredstava za provedbu odobrenog programa ili projekta u slučaju kada utvrdi da Korisnik financiranja:
.nije realizirao program ili projekt utvrđen proračunom
i ugovorom,
.nije utrošio sva odobrena sredstva,
.sredstva nije koristio namjenski,
.iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.
Članak 55.
(1) Korisnik financiranja će Gradu, najkasnije u roku od
45 dana od primitka zahtjeva, sukladno uputama davatelja
financijskih sredstava da to učini vratiti sve iznose uplaćene
preko utvrđenog konačnog iznosa kao i sva neutrošena
sredstva te nenamjenski utrošena sredstva.
(2) Ukoliko korisnik ne vrati sredstva u roku koji je
utvrdio Grad, Grad će povećati dospjele iznose dodavanjem zatezne kamate.
(3) Iznosi koji se trebaju vratiti davatelju financijskih
sredstava mogu se prebiti bilo kojim potraživanjem koje
korisnik financiranja ima prema Gradu. To neće utjecati
na pravo ugovornih stranaka da se dogovore o plaćanju
u ratama.
Članak 56.
(1) U slučaju kada korisnik financiranja nije vratio sredstva sukladno odredbama Uredbe i ovog Pravilnika, Grad
će aktivirati sredstva osiguranja plaćanja koje je korisnik
financiranja sukladno uvjetima natječaja dostavio prije
potpisivanja ugovora.
(2) Sredstva osiguranja plaćanja koja ne budu realizirana, vraćaju se se korisniku financiranja nakon odobrenja
konačnog izvještaja o provedbi programa ili projekta.
Članak 57.
(1) U slučaju kada korisnik financiranja ne vrati sredstava Gradu, Grad će donijeti odluku da prijave koje na
natječaj pristignu od strane tog prijavitelja u narednom razdoblju ne uzme u razmatranje.
(2) U tom slučaju, takva odredba mora biti istaknuta u
natječaju
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 58.
Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili
drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata,
davati izravnu potporu političkoj stranci, koaliciji ili kandidatu niti prikupljati financijska sredstva za financiranje
političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme
trajanja ugovora.
Članak 59.
Odredbe natječajne dokumentacije vezane za financiranje udruga sredstvima proračuna Grada koje nisu definirane ovim Pravilnikom ili su u suprotnosti s odredbama
snažnijih akata (Uredba i Zakon), primjenjivat će se
direktno na način kako su ih definirale odredbe tih akata.
Članak 60.
Ovaj Pravilnik će se objaviti u Službenom novinama
PGŽ, a stupa na snagu osmog dana od dana objave.
Članak 61.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Kriteriji za vrednovanje programa javnih potreba Grada Novi
Vinodolski (Službene novine PGŽ 28/14).
Klasa: 400-02/15-20/10
Urbroj: 2107/04-02-15-2
Novi Vinodolski, 21. rujna 2015.
Gradonačelnik
Oleg Butković dipl. ing.
|