46.
Temeljem članka 78. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine«
broj 76/07, 38/09, 55/11, 90/11 i 50/12), članka 16. Pravilnika o grobljima
(»Narodne novine« broj 99/02) i članka 33. Statuta Grada Kastva (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 26/ 09) Gradsko vijeće Grada Kastva na
41. sjednici održanoj 25. listopada 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izradi detaljnog plana uređenja groblja (DPU 8)
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom pristupa izradi Detaljnog plana uređenja DPU 8 za izdvojeno
građevinsko područje izvan naselja G2 (u daljnjem tekstu: Plan).
Članak 2.
Odlukom o izradi utvrđuje se pravna osnova za izradu Plana, obuhvat, ocjena
stanja u obuhvatu Plana, ciljevi i programska polazišta Plana, popis potrebnih
stručnih podloga potrebnih za izradu Plana, način pribavljanja stručnih
rješenja, vrsta i način pribavljanja geodetskih podloga, popis tijela i osoba
određenih posebnim propisima koja izdaju zahtjeve za izradu Plana iz područja
svog djelokruga te drugih sudionika koji će sudjelovati u izradi Plana, rok za
izradu Plana, odnosno njegovih pojedinih faza i rok za pripremu zahtjeva za
izradu Plana te izvori financiranja izrade Plana.
PRAVNA OSNOVA ZA IZRADU PLANA
Članak 3.
(1) Pravna osnova za izradu Plana utvrđena je člankom 26. i člankom 81.
Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07, 38/09,
55/11, 90/11 i 50/12).
(2) Nadalje, pravna osnova proizlazi iz odredbi članka 7. Odluke o izradi
Izmjena i dopuna prostornog plana uređenja Grada Kastva (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 21/11, 10/12)
(3) Nositelj izrade Izmjene i dopune Plana je Jedinstveni upravni odjel
Grada Kastva (u daljnjem tekstu: Odjel), a odgovorna osoba je pročelnica
Odjela.
OBUHVAT PLANA
Članak 4.
Obuhvat Plana uključuje područje planirano prostornim planom uređenja Grada
Kastva.
OCJENA STANJA U OBUHVATU PLANA
Članak 5.
Lokacija obuhvata Plana na kojoj se planira novo groblje i crkva nalazi se
neposredno uz cestu koja iz Kastva vodi prema Viškovu te uz granicu sa Općinom
Viškovo. Okomito na navedenu cestu, neposredno uz lokaciju groblja vode šumski
putevi, koji uz primjerenu rekonstrukciju mogu postati glavni prilaz u kompleks
groblja. Potrebno je kvalitetno i koordinirano postaviti ostale koridore
prometne i komunalne infrastrukture s odgovarajućim stručnim službama u domeni
komunalne infrastrukture. Područje novog groblja potrebno je opremiti
komunalnom infrastrukturom - vodopskrba, odvodnja, elektroopskrba, javna
rasvjeta te telekomunikacijska mreža za potrebe uprave groblja.
Unutar obuhvata Plana nema niti jedne postojeće građevine, teren je šumovit
i u padu. Radi se o danas posve neizgrađenom području rijetke šumske
bjelogorične vegetacije i mediteranske makije bez osobito vrijednih elemenata u
domeni zaštite prirode koji bi utjecali na osnovnu planersku koncepciju.
Ponikve koje se tu pojavljuju mogu eventualno usmjeriti oblikovanje grobnih
polja.
CILJEVI I PROGRAMSKA POLAZIŠTA PLANA
Članak 6.
(1) Plan mora ponuditi cjelovito i sveobuhvatno rješenje, potrebno je voditi
računa o realnim i provedivim postavkama Plana, koje će uz odgovarajuće
vrednovanje okolnog prostora ponuditi suvremeni jasni i funkcionalni koncept i
novu kvalitetu grobnih prostora zajedno sa svim pratećim programima.
(2) Plan mora sadržavati: program uređenja groblja sa izvješćem o
pogodnosti lokacije, programom potreba i etapnost i uvjete realizacije i
korištenja; plan kompleksa groblja na katastarsko topografskoj karti; raster i
razmještaj ukopnih parcela za grobno polje; nacrte i uvjete za gradnju i
opremanje ukopnog mjesta.
(3) Unutar obuhvata Plana planira se i župna crkva sa župnim domom na
površini od cca 3500 m2, a površina od cca 23.500,00 m2
predviđena je za smještaj građevina i pripadajućih prostora groblja. Oproštajne
prostore - mrtvačnicu sa oproštajnom kapelicom i pomoćnim prostorima potrebno
je locirati uz ulaz u groblje, a pogonski, radni i službeni dio smjestiti blizu
ulaza, s posebnim kolnim prilazom. Prateće usluge (prodaju cvijeća, svijeća,
opreme i sl.) treba smjestiti izvan prostora, a u blizini ulaza u groblje. Na
groblju je potrebno osigurati prostor - odlagalište, zatvoreno ili ograđeno i
to posebno za organski a posebno za kruti otpad.
(4) Posebnu pažnju posvetiti kvalitetnom prometnom rješenju i formiranju
komunikacijskih vanjskih i unutarnjih (kolnih i pješačkih) koridora, kao i
rješenju parkirališnih prostora. Parkiralište za potrebe groblja dimenzionirano
u skladu s posebnim propisima treba biti izvan groblja i odvojeno od ceste. Sve
javne površine moraju biti izvedene bez prostornih barijera za kretanje osoba s
invaliditetom.
(5) Valorizirati (unutarnje i vanjske) vizure i prostorne kvalitete koje mogu
biti ugrađene u programska i projektna rješenja. Predvidjeti zelene, odnosno
parkovne površine koje iznose minimalno 10% površine groblja, te odmorišta za
sjedenje.
(6) Pri planiranju, projektiranju i izgradnji groblja potrebno je
koordinirati brojne izravne i neizravne faktore koji usmjeravaju njegovo
oblikovanje-dijelom je to kršćanska tradicija koja uključuje pisanu i običajnu
tradiciju; dijelom su to posebni zakoni i propisi; dijelom i recentna pozitivna
iskustva drugih.
(7) U daljim fazama izrade Plana, potrebno je razraditi modele načina
vršenja sahrane, te uz prethodne analize utvrditi realne potrebe za pojedinim
takvim modelima. Mogući načini vršenja sahrane su ukopi u grobove jednorednog
ili dvorednog tipa, ukop urni u pretince, ukop u niše, javni ukop, a razmotriti
i mogućnost i realnu potrebu za izradu posebnih skulptorski oblikovanih
grobnica.
POPIS STRUČNIH PODLOGA POTREBNIH ZA IZRADU PLANA
Članak 7.
Za potrebe izrade Plana koristit će se stručna podloga Urbanistička studija
novog groblja Kastav izrađena 2011. godine, katastarsko-topografske podloge te
eventualno druge podloge koje iz područja svog djelokruga osiguravaju tijela i
osobe određene posebnim propisima iz članka 79. Zakona.
NAČIN PRIBAVLJANJA STRUČNIH PODLOGA (RJEŠENJA)
Članak 8.
Stručnu podlogu - Urbanističku studiju novog groblja Kastav iz 2011. godine
izradila je tvrtka Plan 21 d.o.o. iz Rijeke, odgovorni voditelj Bojan Bilić,
dipl. ing. arh. koja je temeljem provedenog postupka prikupljanja ponuda
odabrana kao najpovoljniji izvršitelj.
Stručna rješenja, koja za potrebe izrade Plana iz područja svog djelokruga
osiguravaju tijela i osobe određene posebnim propisima, pribavit će se, u
skladu s odredbama članka 79. Zakona o prostornom uređenju i gradnji, u roku od
30 dana od dana dostave ove Odluke.
POPIS TIJELA I OSOBA ODREĐENIH POSEBNIM PROPISIMA, KOJA DAJU ZAHTJEVE ZA
IZRADU PLANA IZ PODRUČJA SVOG DJELOKRUGA TE DRUGIH SUDIONIKA KOJI ĆE
SUDJELOVATI U IZRADI PLANA
Članak 9.
Utvrđuje se popis tijela i osoba određenih posebnim propisima koji će
sudjelovati u izradi Plana iz područja svog djelokruga rada:
1.Javna ustanova Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije,
Rijeka, Splitska 2,
2.HRVATSKE VODE Zagreb, Vodnogospodarski odjel za vodno područje primorsko
istarskih slivova, Rijeka, Đure Šporera 3,
3.Ministarstvo unutarnjih poslova, PU Primorsko- goranska, Inspektorat
unutarnjih poslova, Inspekcija zaštite od požara, Rijeka,
4.PGŽ, Upravni odjel za graditeljstvo i zaštitu okoliša Rijeka, Riva 10,
5.Komunalno društvo »VODOVOD I KANALIZACIJA« d.o.o, za vodovod i odvodnju,
PRJ Vodovod, Rijeka, Dolac 14,
6.Komunalno društvo »VODOVOD I KANALIZACIJA« d.o.o, za za vodovod i
odvodnju, PRJ Kanalizacija, Rijeka, Dolac 14,
7.HRVATSKA ELEKTROPRIVREDA d.d. Zagreb, Distribucijsko područje
»Elektroprimorje« Rijeka, Rijeka, Viktora Cara Emina 2,
8.HRVATSKA ELEKTROPRIVREDA d.d. Zagreb, Prijenosno područje Rijeka, Opatija,
Maršala Tita 166,
9.Županijska uprava za ceste, Rijeka, Nikole Tesle 9/ X, 51000 Rijeka,
10.Državna uprava za zaštitu i spašavanje, PU Rijeka, Ružićeva 16,
11.Ured državne uprave u PGŽ - Odjel za rad, zdravstvo i socijalnu skrb
(Sanitarna inspekcija) Rijeka, Riva 10,
12.Nastavni Zavod za javno zdravstvo Primorsko- goranske županije,
Krešimirova 52a, 51000 Rijeka,
13.Ministarstvo poljoprivrede, Ulica grada Vukovara 78, 10000 ZAGREB,
14.Komunalno društvo »Čistoća«, Rijeka, Dolac 14,
15.Energo d.o.o. Rijeka, Dolac 14,
16.Općina Viškovo, Viškovo, Vozišće 3.
ROK ZA IZRADU PLANA
Članak 10.
Rokovi za izradu pojedinih faza Plana:
-dostava zahtjeva za izradu Plana - u roku 30 dana,
-izrada Prijedloga plana za javnu raspravu - u roku 30 dana od dostave
zahtjeva za izradu Plana,
-javni uvid u prijedlog Plana - trajanje 30 dana,
-izrada izvješća o javnoj raspravi - u roku 15 dana,
-izrada nacrta konačnog prijedloga - u roku 15 dana,
-dostava mišljenja tijela i osoba određenih posebnim propisima - u roku 30
dana,
-izrada konačnog prijedloga plana - u roku 15 dana,
-pribavljanje mišljenja Zavoda za prostorno uređenje Primorsko-goranske
županije na konačni prijedlog Plana u roku od 30 dana od zaprimanja zahtjeva,
-izrada konačnog prijedloga Plana za donošenje Odluke o donošenju - u roku
10 dana.
ZABRANA I VRIJEME TRAJANJA ZABRANE IZDAVANJA AKATA KOJIMA SE ODOBRAVAJU
ZAHVATI U PROSTORU, ODNOSNO GRAĐENJE TIJEKOM IZRADE I DONOŠENJA PLANA
Članak 11.
Tijekom izrade do donošenja Plana zabranjeno je izdavanje akata kojima se odobravaju
zahvati u prostoru na području obuhvata Plana.
IZVORI FINANCIRANJA
Članak 12.
Izrada Plana financira se iz Proračuna Grada Kastva.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 13.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/12-01/10
Ur. broj: 2170-05/01-1-12-7
Kastav, 25. listopada 2012.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KASTVA
Predsjednik
Dalibor Ćiković, mag. ing. aedif., v.r.