6.
Na temelju članka 53. stavak 3. Zakona o lokalnoj i podružnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01), članka 5. Odluke o ustrojstvu i
djelokrugu Općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 4/02) i članka 28. Statuta Općine Jelenje (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 24/01) Općinsko vijeće Općine Jelenje, na
svojoj 16. sjednici održanoj dana 24. lipnja 2003. god. donijelo je
PRAVILNIK
o unutarnjem ustroju Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Jelenje
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se unutarnji ustroj, radna mjesta, broj potrebnih
službenika i namještenika, te opis poslova i zadaća sa stručnim uvjetima
potrebnim za obavljanje tih poslova u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine
Jelenje.
Članak 2.
Djelokrug rada Jedinstvenog upravnog odjela određen je člankom 4. Odluke o
ustrojstvu i djelokrugu Općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 4/02).
II. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA POSLOVA JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 3.
Radom Jedinstvenog upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Članak 4.
Pročelnik je odgovoran za zakonito i pravodobno obavljanje poslova i zadaća
iz nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela.
Suglasno prethodnom stavku, pročelnik nadzire rad službenika i namještenika,
te primjenjuje stegovna ovlaštenja predviđena zakonom i drugim općim aktima.
Članak 5.
U obavljanju poslova i zadataka utvrđenih ovim Pravilnikom, službenici i
namještenici su obvezni postupati pravodobno i zakonito. Prilikom korištenja sredstva
opreme kao i drugih sredstva rada, službenici i namještenici su dužni brinuti
se o pravilnoj upotrebi, rukovanju kao i održavanju tih sredstava.
Članak 6.
Službenici i namještenici su za svoj rad odgovorni pročelniku. Službenici i
namještenici su dužni čuvati službenu i drugu propisima utvrđenu tajnu. U
obavljanju poslova i zadataka službenici su dužni međusobno surađivati.
Članak 7.
Službenici imaju pravo potpisa na osnovi ovlaštenja pročelnika.
Članak 8.
Poslovi i zadaće utvrđeni ovom Odlukom obavljaju se u punom radnom vremenu.
Članak 9.
Godišnji plan i program rada Jedinstvenog upravnog odjela donosi, uz
prethodnu suglasnost Općinskog poglavarstva Općine Jelenje, pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela. Godišnji program rada sadrži prikaz poslova i
radnih zadataka iz djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela. Prijedlog godišnjeg
programa za sljedeću kalendarsku godinu, pročelnik dostavlja Općinskom
poglavarstvu Općine Jelenje najkasnije do 15. prosinca tekuće godine.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati u
izradi plana i programa iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i zadaćama
koje izvršavaju.
Članak 10.
Izvještaj o ostvarenju plana i programa za proteklu kalendarsku godinu
izrađuje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i podnosi ga Općinskom
poglavarstvu Općine Jelenje na usvajanje najkasnije do 31. siječnja tekuće
godine. Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su
sudjelovati u izradi izvještaja iz stavka 1. Ovog članka u vezi s poslovima i
zadaćama koje izvršavaju.
III. RADNA MJESTA I STRUČNA SPREMA
Članak 11.
U Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Jelenje ustrojavaju se sljedeća radna
mjesta i poslovi:
1. PROČELNIK JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
- VII/1 strčne spreme pravnog ili ekonomskog smjera
- 5 godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: rukovodi radom odjela, osigurava zakonit rad odjela, planira,
organizira, koordinira i kontrolira rad unutar odjela, provodi i osigurava
izvršenje odluka Općinskog vijeća i Poglavarstva Općine Jelenje, izrađuje
koncepte akata iz nadležnosti odjela, po ovlaštenju načelnika donosi akte iz
nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela, izrađuje program rada odjela te
podnosi izvješća, i druge obveze utvrđene Zakonom, Statutom i drugim aktima
Općine, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika.
Prati propise iz oblasti javne potrošnje, sudjeluje u izradi bilance
općinskih prihoda, obrađuje zahtjeve korisnika za osiguranje sredstva iz
proračuna, izrađuje kalkulacije sredstva za pojedine namjene temeljem utvrđenih
kriterija, izrađuje nacrte plansko-financijskih dokumenata Općine, izrađuje
mjesečna izvješća o financijskom poslovanju i proračunu, vrši kontrolu namjenskog
korištenja sredstva korisnika proračuna, dnevno prati prihode Općine, izrađuje
financijske dokumente za plaćanje obveza, te vodi cjelokupni platni promet,
obračunava plaće i naknade, vodi blagajničko poslovanje, obavlja i druge
poslove po nalogu načelnika.
2. TAJNIK
- IV I VI/1 supanj stručne spreme upravnog, ekonomskog ili drugog
odgovarajućeg smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: pomaže Jedinstvenom upravnom odjelu u organiziranju sjednica
Općinskog vijeća i Poglavarstva Općine Jelenje, vodi zapisnike Općinskog vijeća
te priprema materijale za prijedloge dnevnog reda, odluka i zaključaka sjednica
Općinskog vijeća i Poglavarstva Općine Jelenje, vodi evidenciju o postavljenim
pitanjima vjećnika i brine za dostavu odgovora, vodi evidenciju o nagrađenima
Općine Jelenje, obavlja upravno-administrativno i tehničke poslove za stalna i
povremena radna tijela Općinskog vijeća i Poglavarstva, obavlja poslove
pisarnice i arhive, vodi i sastavlja izvješće temeljem Odluke o socijalnoj
skrbi, pomaže u tehničkom dijelu pripremu izbora (lokalnih, županijskih i
državnih), obavlja i druge poslove po nalogu načelnika i pročelnika.
3. SAMOSTALNI REFERENT ZA KOMUNALNI SUSTAV
- IV ili VI/1 stupanj stručne spreme građevinskog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: vrši snimanje stanja iz oblasti komunalmog sustava (stambeni i
poslovni prostor, te komunalije), vrši evidenciju korištenja poslovnog prostora
po namjenama i zonama, izrađuje koncepte i nacrte pojedinačnih akata kojima se
rješava o pravima i obvezama fizičkih i pravnih osoba, prati provođenje općih
akata iz oblasti komunalnog sustava, brine se za njihovo provođenje i ukazuje
na probleme i stanje u oblasti komunalnog sustava, izrađuje planove i programe
rada po vrstama djelatnosti (stambeni prostor, poslovni prostor, ostale
komunalne djelatnosti, nerazvrstane ceste i drugo), izrađuje izvješća o
realizaciji planova, ugovara i nadzire poslove na realizaciji komunalnog programa,
obračunava i izdaje rješenja za komunalni doprinos, obavlja i druge poslove po
nalogu načelnika i pročelnika.
Prati prihode i naplatu svih vrsta prihoda, kao i prisilne naplate, vrši
obračun dotacija i priprema naloga za isplatu korisnicima proračunskih
sredstava, ispisuje rješenja, unosi podatke o uplatama po svim vrstama prihoda
te izrađuje mjesečne i godišnje izvještaje, obavlja poslove evidencije groblja
Općine Jelenje, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika i pročelnika.
4. SAMOSTALNI REFERENT ZA PRAVNE POSLOVE
-VII/1 stupanj stručne spreme pravnog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: izrađuje nacrte općih akata koje donosi Općinsko vijeće i
Poglavarstvo Općine Jelenje, brine se za njihovu objavu i dostavlja ih na
nadzor nadležnom županijskom uredu, prati sve pravne propise bitne za
financiranje Općine, pruža pravnu pomoć građanima, priprema inicijative za
donošenje Zakona. Priprema izvješća i obrazloženje akata koji se predlažu
Općinskom vijeću i Poglavarstvu Općine Jelenje, pomaže vijećnicima u izradi
amandmana i akata, vrši sve imovinsko-pravne postupke pred organima državne
uprave i redovnim sudovima, izrađuje koncepte pojedinačnih akata u vezi s
imovinom Općine, po punomoći zastupa načelnika u postupcima pred upravnim
organima ili sudovima, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika i
pročelnika.
5. KOMUNALNI REDAR
- IV. stupanj stručne spreme
- probni rad 3 mjeseca
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: obilazi područja Općine Jelenje u svrhu nadzora održavanja
komunalnog reda, rješenjem naređuje pravnim i fizičkim osobama radnje za
održavanje komunalnog reda, prati stanje komunalne opreme na području Općine
Jelenje i podnosi zahtjeve za nabavku nove odnosno održavanje, priprema
pokretanje prekršajnog postupka, provodi i druge radnje neophodne za održavanje
komunalnog reda, sudjeluje u radu pri pripremi akata iz oblasti komunalnih
djelatnosti, obavlja i druge poslove po nalogu načelnika i pročelnika.
IV. RADNI ODNOS
Članak 12.
Pročelnika imenuje Općinsko poglavarstvo Općine Jelenje na temelju javnog
natječaja na rok od 4 godine, u skladu sa uvjetima utvrđenima ovom odukom.
Za popunu drugih poslova i zadaća dostavlja se prijava o slobodnim poslovima
Zavodu za zapošljavanje, a Općinsko poglavarstvo može odrediti i da se raspiše
natječaj.
Članak 13.
Ispunjavanje uvjeta koje zahtijeva pojedino radno mjesto dokazuje se
odgovarajućim osobnim dokumentima i dokumentima nadležne organizacije, odnosno
ustanove. Svi dokumenti kojima se dokazuje ispunjavanje traženih uvjeta moraju
biti u orginalu ili u prijepisu ovjereni od za to nadležnih tijela.
Članak 14.
U postupku izbora kandidata za zasnivanje radnog odnosa, provjeravaju se
stručne i druge radne sposobnosti službenika. Provjera iz stavka 1. ovog članka
obavlja se razgovorom, testiranjem i provjerom izvršenja zadataka iz domene
radnog mjesta za koju se kandidat natjecao.
Članak 15.
Trajanje probnog rada za određena radna mjesta u Jedinstvenom upravnom
odjelu određeno je ovim pravilnikom. Tijekom probnog rada obavlja sa provjera
stručnih i drugih radnih sposobnosti službenika. Provjeru iz prethodnog stavka
obavlja komisija od 3 člana koje imenuje pročelnik. Članovi komisije moraju imati
stručnu spremu najmanje istog stupnja kao i službenik čije se stučne i druge
sposobnosti provjeravaju. Komisija dnevno prati kvalitetu obavljanja poslova i
zadaća službenika, kao i stupanj racionalnog trošenja radnog vremena, sredstva
za rad i materijala.
Komisija vodi zapisnik o svom radu, kojeg potpisuju svi članovi, prije
isteka roka utvrđenog za probni rad, te dostavlja pročelniku svoju ocjenu o
rezultatima rada službenika u pokusnom radu. Na osnovi negativne ocjene
komisije i vlastite ocjene, pročelnik donosi odluku o prestanku radnog odnosa
službenika.
Odredbe ovog članka ne odnose se na pripravnike.
Članak 16.
Komisija od 3 člana za praćenje probnog rada Pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela imenuje Općinsko poglavarstvo Općine Jelenje.
Članak 17.
Službenik i namještenik može biti raspoređen i na druge poslove koji nisu u
skladu s njegovom stručnom spremom.
Članak 18.
Službenik i namještenik može biti odlukom pročelnika raspoređen i na radnom
mjestu za obavljanje poslova i zadaća koji odgovaraju njegovim stručnim odnosno
radnim sposobnostima, kada to proizlazi iz potreba obavljanja poslova i
zadataka u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak 19.
Pročelnik može privremeno rasporediti službenika na drugo radno mjesto koje
ne odgovara njegovom stupnju stručne spreme i bez njegovog pristanka, u
slučajevima privremenog povećavanja, odnosno smanjenja opsega posla, zastoja u
obavljanju određenih poslova, zamjene odsutnog službenika i u slučaju drugih
izvanrednih okolnosti iz kojih proizlazi potreba takvog rasporeda, ali ne duže
od 3 mjeseca.
Službenik i namještenik iz stavka 1. ovog članka ostvaruje pravo na plaću
radnog mjesta s kojeg je raspoređen, ako je to za njega povoljnije.
Članak 20.
Općinsko poglavarstvo Općine Jelenje, na prijedlog pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela, odobrava u tekućem mjesecu rad duži od punog radnog vremene
kao i preraspodjelu radnog vremena za naredni mjesec.
Članak 21.
Radni odnos s osobom koja je završila stručno obrazovanje radi svog
osposobljavanja za samostalni rad u zanimanju za koje se školovala (radni odnos
pripravnika) zasniva se na određeno vrijeme. Odluku o zasnivanju radnog odnosa
sa pripravnikom donosi Općinsko poglavarstvo.
Pripravnički staž traje:
- za osobe koje su završile IV. stupanj stručne spreme 6 mjeseci
- za osobe koje su završile VI. stupanj stručne spreme 9 mjeseci
- za osobe koje su završile VII. stupanj stručne spreme 12 mjeseci
Članak 22.
Ocjenu rada pripravnika daje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 23.
Pročelnik je dužan pratiti stručni rad i razvoj službenika i namještenika
tijekom rada, te za službenika koji svojom stručnošću i odnosom prema radu
postiže zapažene rezultate rada predložiti Općinskom poglavarstvu da razmotri
mogućnost daljnjeg usavršavanja i osposobljavanja u skladu s potrebama
Jedinstvenog upravnog odjela.
Općinsko poglavarstvo donosi program stručnog usavršavanja službenika i
namještenika i organizira provođenje programa.
V. PLAĆE I NAKNADE SLUŽBENIKA
Članak 24.
Plaću čini osnovna plaća, dodaci po osnovi radnog staža i uvijeta rada težih
od normalnih vrednovanih u osnovnoj plaći.
Plaće i naknade službenika i namještenika utvrdit će se Pravilnikom o
plaćama u skladu s odgovarajućim pozitivnim propisima.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Danom stupnja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu
upravnog odjela Općine Jelenje (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 8/94) i Odluka o izmjeni i dopuni Odluka o ustojstvu upravnog odjela Općine
Jelenje (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 2/96).
Članak 26.
Službenici i namještenici u Jedinstvenom upravnom odjelu nastavljaju s radom
na poslovima na kojima su zatečeni u trenutku stupanja na snagu ovog
Pravilnika.
Članak 27.
Službenici i namještenici, koji su raspoređeni na poslove i radne zadatke
prema rješenjima u skladu s odredbama Odluke o ustrojstvu upravnog odjela
Općine Jelenje (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 8/94) i
odluke o izmjeni i dopuni Odluke o ustrojstvu upravnog odjela Općine Jelenje
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 2/96), ostaju na istim
poslovima i radnim zadacima bez promjene rješenja.
Članak 28.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osam dana od dana objave, a objavit će se u
»Službenim novinama« Primorsko-goranske županje.
Klasa: 010-08/03-02-01
Ur. broj: 2170-04-03-1
Jelenje, 26. lipnja 2003.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Općinskog vijeća
Damir Maršanić, v. r.