3B2 HTML
6.
Na temelju članka 35. stavak 2. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98,
137/99, 22/00, 73/00 i 114/01), članka 6. stavak 2. Zakona o
zakupu poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96
i 124/97) i članka 15. Statuta Grada Kastva (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 24/01), Gradsko vijeće Grada Kastva, na svojoj sjednici održanoj dana 30. siječnja 2003. godine, donosi
ODLUKU
o poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Kastva
I. OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i prestanak zakupa, međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Grada Kastva, te uvjeti i postupak davanja u zakup poslovnog prostora.
Poslovnim prostorom iz stavka 1. ovoga članka, neposredno gospodari i upravlja Gradsko poglavarstvo Grada
Kastva (u daljnjem tekstu: Gradsko poglavarstvo).
Članak 2.
Poslovnim prostorom, u smislu ove Odluke i Zakona o
zakupu poslovnog prostora, smatraju se poslovna zgrada,
poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti, ako se u pretežitom dijelu koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatraju se jedna ili više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjenih obavljanju
poslovne djelatnosti koje, u pravilu, čine građevinsku cjelinu
i imaju zaseban glavni ulaz, bez obzira da li se nalazi u poslovnoj ili stambenoj zgradi.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila u garaži.
Članak 3.
U gospodarenju, upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom Gradsko poglavarstvo:
1. odlučuje o davanju poslovnog prostora u zakup,
2. odlučuje o namjeni poslovnog prostora, te o tome podnosi izvješće Gradskom vijeću,
3. odlučuje o promjeni ili proširenju namjene poslovnog
prostora,
4. odlučuje o zamjeni poslovnog prostora,
5. predlaže plan održavanja te plan gradnje, kupnje, prodaje i rekonstrukcije poslovnih prostora,
6. raspisuje natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora,
7. određuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor
koji se daje u natječaj,
8. provodi postupak po provedenom natječaju,
9. daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup,
10. odobrava adaptaciju poslovnog prostora,
11. odlučuje o povratu uloženih sredstava zakupnika u
poslovni prostor,
12. odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava zakupnika
i zakupodavca u poslovni prostor,
13. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog prostora,
14. imenuje Komisiju za provođenje javnog natječaja za
davanje u zakup poslovnog prostora,
15. obavlja i druge poslove koji proizlaze iz Zakona i ove
Odluke.
Članak 4.
Stručne i administrativne poslove za Gradsko poglavarstvo, te ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima u vlasništvu Grada Kastva obavlja Jedinstveni
upravni odjel Grada Kastva.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak 5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja određene
djelatnosti utvrđuje Gradsko poglavarstvo na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela Grada Kastva, prije raspisivanja
natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
Gradsko poglavarstvo određuje namjenu poslovnog prostora u skladu s prostorno planskom dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju svakog pojedinog
prostora, pojedine ulice ili Grada kao cjeline, te da ona bude
u funkciji obogaćivanja trgovačke i uslužne ponude i zadovoljavanja javnih potreba stanovništva.
Članak 6.
Gradsko poglavarstvo može odobriti postojećem zakupniku promjenu namjene poslovnog prostora ukoliko ocijeni da
bi nova namjena u smislu odredbe člasnka 5. stavak 2. ove
Odluke kvalitetnije osigurala valorizaciju poslovnog prostora.
Promjena namjene poslovnog prostora može se odobriti
postojećem zakupniku pod uvjetom da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao najmanje
jednu godinu prije podnošenja zahtjeva za promjenu djelatnosti.
Članak 7.
Prilikom donošenja odluke o prenamjeni poslovnog prostora, Gradsko poglavarstvo obavezno razmatra i donosi odluku o visini zakupnine, određujući visinu zakupnine za cijeli
prostor u visini jednakoj dvostrukom iznosu osnovne zakupnine utvrđene na način propisan u članku 16. ove Odluke.
Odredba prethodnog stavka ovoga članka neće se primjenjivati ukoliko bi njena primjena značila umanjenje iznosa
zakupnine u odnosu na njezin dosadašnji iznos.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 8.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja
(u daljnjem tekstu: natječaj) kojeg raspisuje i donosi odluku
o odabiru najpovoljnije ponude Gradsko poglavarstvo.
Natječaj provodi Komisija za provođenje javnog natječaja
za davanje u zakup poslovnog prostora (u daljnjem tekstu:
Komisija).
Komisija iz prethodnog stavka ovoga članka sastoji se od
predsjednika i dva člana, te istog broja zamjenika. Članove
Komisije imenuje Gradsko poglavarstvo.
Članak 9.
Iznimno od odredbe članka 8. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima,
usvojenicima i pastorcima zakupnika, ako zakupnik umre,
pod uvjetom da ispunjavaju uvjete za nastavak obavljanja
ugovorene djelatnosti,
2. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima,
usvojenicima i pastorcima zakupnika, ako zakupnik poslovnog prostora - garaže umre, a novi zakupnik ima trajno boravište na adresi dosadašnjeg zakupnika,
3. pravnoj osobi koja nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz
o pravnom sljedništvu.
Članak 10.
Natječaj za zakup poslovnog prostora objavljuje se u
dnevnom tisku i na oglasnoj ploči Grada Kastva.
Način, uvjete i postupak provođenja natječaja za davanje
u zakup poslovnog prostora utvrđuje Gradsko poglavarstvo
posebnom odlukom.
Akt o raspisivanju natječaja obavezno sadrži:
- adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora,
- vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup,
- početni iznos mjesečne zakupnine po m2, određen u
EUR,
- odredbu o tome da li se daje u zakup uređeni ili neuređeni poslovni prostor ili ga je zakupnik dužan urediti i privesti namjeni o svom trošku, te pod kojim uvjetima,
- iznos garantnog pologa radi sudjelovanja u natječaju,
- rok za podnošenje prijava za sudjelovanje u natječaju,
- uvjete i dokaze koje natjecatelji moraju ispunjavati odnosno dostaviti radi sudjelovanja u natječaju,
- podatke o načinu provođenja natječaja.
Članak 11.
Na prijedlog Komisije, odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi Gradsko poglavarstvo.
Na temelju odluke o odabiru najpovoljnije ponude za zakup poslovnog prostora, sa zakupnikom se sklapa ugovor o
zakupu poslovnog prostora.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se na određeno vrijeme.
Članak 12.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora posebice sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o poslovnom prostoru i zgradi u kojoj se isti
nalazi (mjesto u zgradi, površinu poslovnog prostora izraženu u četvornim metrima),
3. djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru,
4. visinu mjesečne zakupnine po četvornom metru zakupljenog poslovnog prostora,
5. odredbu o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u
zgradi, te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihovog plaćanja,
6. rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
7. rok početka obavljanja djelatnosti u poslovnom prostoru,
8. vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
9. ukupni iznos zakupnine i drugih naknada, te način i rok
njihovog plaćanja,
10. odredbu o prestanku ugovora, posebno o otkazu i otkaznim rokovima,
11. odredbu da zakupnik uzima poslovni prostor u viđenom stanju, te ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku,
12. odredbu da zakupnik ne može vršiti preinaku poslovnog prostora bez prethodne pisane suglasnosti zakupodavca,
13. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu,
14. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i potpise ugovornih strana,
15. odredbe o obvezi održavanja poslovnog prostora,
odredbe o zabrani davanja poslovnog prostora u podzakup
ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom bez pisane
suglasnosti zakupodavca.
Članak 13.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se u pisanom
obliku.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se po dobivanju mišljenja nadležnog Općinskog državnog odvjetništva
ili istekom roka u kojem je mišljenje trebalo biti dano.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora u ime zakupodavca
potpisuje gradonačelnik ili osoba koju gradonačelnik ovlasti.
Članak 14.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora ugovorne strane sastavljaju zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora i uređaja u vrijeme primopredaje s potpisom ugovornih strana.
IV. VISINA ZAKUPNINE
Članak 15.
Zakupninu za pojedini poslovni prostor utvrđuje Gradsko
poglavarstvo, vodeći računa o položajnim pogodnostima
područja u kojem se nalazi pojedini poslovni prostor, vrsti
djelatnosti koja će se obavljati u pojedinom poslovnom prostoru, te valorizaciji svakog pojedinog poslovnog prostora
kako bi bio u funkciji obogaćivanja trgovačke, ugostiteljske,
turističke i druge uslužne ponude, te zadovoljavanja javnih
potreba stanovništva Grada Kastva.
Članak 16.
Visina zakupnine za poslovni prostor određuje se umnoškom zakupnine utvrđene na način propisan u članku 15.
ove Odluke i korisne površine poslovnog prostora izražene
u četvornim metrima.
Članak 17.
Korisna površina poslovnog prostora je površina koja se
dobije izmjerom između zidova prostorije uključujući
ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor, površinu izloga i galerije, izražena u četvornim metrima.
U korisnu površinu ulaze i otvorene površine, ukoliko nisu javno prometne, za koje se visina zakupnine određuje sukladno odredbi članka 23. Odluke o porezima Grada Kastva
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 27/
01) kojom je utvrđena visina poreza na korištenje javnih površina.
V. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak 18.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i
na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik ne smije bez pisane suglasnosti zakupodavca
vršiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled
poslovnog prostora.
Članak 19.
Zakupnik ne smije početi koristiti poslovni prostor prije
sklapanja ugovora o zakupu i potpisivanja zapisnika o primopredaji poslovnog prostora.
Potpisom ugovora o zakupu i zapisnika o primopredaji
poslovnog prostora zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor primio u viđenom stanju odnosno u stanju u kojem se
može upotrebljavati za djelatnost utvrđenu ugovorom, te
da je suglasan da će prostor urediti o vlastitom trošku.
Članak 20.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog
prostora.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje, soboslikarski radovi, održavanje stolarije, sitni popravci na instalacijama i slično.
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti popravke oštećenja poslovnog prostora, koje je sam prouzročio ili su ih
prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom.
Članak 21.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove zajedničkih uređaja i obavljanje zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrade, odnosno u visini koju odredi Gradsko
poglavarstvo za zgradu koja je u cijelosti u vlasništvu Grada
Kastva.
Članak 22.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora, zakupnik može odnijeti uređaje koje je ugradio u poslovni prostor, ako se time ne oštećuje poslovni prostor.
VI. PRESTANAK ZAKUPA
Članak 23.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način
propisan Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje važiti Odluka o
poslovnim prostorima Općine Kastav (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 28/96).
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/03-01/1
Ur. broj: 2170-05-01-103-8
Kastav, 30. siječnja 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KASTVA
Predsjednik vijeća
Ivo Mladenić, v.r.
|