17.
Na temelju odredbe iz članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01) te članka 24. Statuta Grada Bakra
(»Službene novine« PGŽ broj 29/01) i članka 11. st. 2. Odluke o ustrojstvu
Upravnog odjela Grada Bakra (»Službene novine« PGŽ broj 05/03) i Odluke o
izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu Upravnog odjela Grada Bakra (»Službene
novine« PGŽ broj 15/03) Gradsko vijeće Grada Bakra, na sjednici održanoj dana
8. srpnja 2003. godine donijelo je ovaj
PRAVILNIK
o unutarnjem redu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom, u skladu sa Odlukom o ustrojstvu Upravnog odjela Grada
Bakra (u daljnjem tekstu: Odluka) i Zakonom o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (u daljnjem tekstu: Zakon) uređuje unutrašnji ustroj
upravnog odjela, radna mjesta, opis poslova koji se obavljaju na radnim
mjestima, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj službenika i
namještenika, te druga pitanja sukladno Zakonu i Odluci.
Članak 2.
U Jedinstvenom upravnom odjelu (u daljnjem tekstu: Upravni odjel) obavljaju
se poslovi iz samoupravnog djelokruga Grada, propisani naročito odredbom iz
članka 19. Zakona, kao i eventualno preneseni poslovi državne uprave i
preneseni poslovi iz samoupravnog djelokruga Županije (članak 20. Zakona).
Djelokrug rada Upravnog odjela određen je člankom 2. Odluke o ustrojstvu
Upravnog odjela Grada Bakra.
Članak 3.
Upravni odjel je smješten u zgradi sjedišta Grada.
Na zgradi iz st. 1. ovog članka, mora biti istaknuta natpisna ploča koja
osim sadržaja propisanoga Naputkom za provođenje Uredbe o sadržaju naziva
tijela državne uprave, lokalne i mjesne samouprave (»Narodne novine« broj 61/
94), mora još sadržavati i grb Grada, utvrđen prema posebnom propisu.
U obavljanju poslova radi kojih je osnovan, Upravni odjel rabi pečat i
zaglavlje akata propisanoga oblika i sadržaja, kako je utvrđeno stavkom 2. ovog
članka.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNOG ODJELA
Članak 4.
U Upravnom odjelu ustrojava se radno mjesto pročelnik upravnog odjela.
Uvjeti za raspored na radno mjesto pročelnika upravnog odjela su:
- VSS, pravnog smjera;
- 5 godina radnog staža;
- položen državni stručni ispit.
Članak 5.
U okviru Upravnog odjela ustrojavaju se sljedeće ustrojstvene jedinice:
- Odsjek za financije, proračun i računovodstvo,
- Odsjek za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju,
- Odsjek za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo,
- Ured gradonačelnika.
Unutar pojedinih ustrojstvenih jedinica utvrđuju se slijedeća radna mjesta,
broj izvršitelja i uvjeti za raspored:
ODSJEK ZA FINANCIJE, PRORAČUN I RAČUNOVODSTVO
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VŠS ekonomske ili druge odgovarajuće
struke,
- 5 godine radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
-stručni suradnik za financije, 1 izvršitelj - VSS ekonomske ili druge
odgovarajuće struke,
- 3 godine radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
-računovodstveni referent, 2 izvršitelja - SSS ekonomske ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
-referent za obračun
i naplatu komunalnih prihoda, 1 izvršitelj - SSS ekonomske ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit,
ODSJEK ZA KOMUNALNI SUSTAV, URBANIZAM I EKOLOGIJU
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VŠS građevinskog ili arhitektonskog
usmjerenja,
- 5 godine radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- referent za komunalni sustav I, 1 izvršitelj - SSS građevinskog
usmjerenja;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- referent za komunalni sustav II, 1 izvršitelj - SSS građevinskog
usmjerenja,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- komunalni redar, 1 izvršitelj - SSS građevinskog usmjerenja,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- domar, 1 izvršitelj - SSS ili KV tehničke struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen vozački ispit »B« kategorije.
ODSJEK ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE, GOSPODARSTVO I PODUZETNIŠTVO
- voditelj odsjeka, 1 izvršitelj - VSS, pravnog usmjerenja,
- 5 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- stručni suradnik za gospodarstvo 1 izvršitelj - VSS, ekonomskog ili drugog
odgovarajućeg usmjerenja,
- 3 godine radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
-samostalni referent za
upravno-pravne poslove, 1 izvršitelj - VSS pravnog ili drugog odgovarajućeg
usmjerenja,
- 3 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
URED GRADONAČELNIKA
- predstojnik ureda, 1 izvršitelj - VSS, društvenog ili upravnog usmjerenja,
- 5 godine radnog staža u struci,
- aktivno znanje jednog stranog jezika;
- položen državni stručni ispit,
- administrativni tajnik, 1 izvršitelj - SSS upravne ili druge odgovarajuće
struke; usmjerenja,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
-voditelj protokola grada i
referent za društvene djelatnosti,
socijalne i zdravstvene poslove, 1 izvršitelj - SSS odgovarajuće struke;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- administrativni referent, 1 izvršitelj - SSS upravne ili druge
odgovarajuće struke,
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- administrator, 2 izvršitelja - SSS upravne ili druge odgovarajuće struke;
- 1 godina radnog staža u struci,
- položen državni stručni ispit.
- spremačica - čistačica, 1 izvršitelj - NSS, osmogodišnja škola,
- bez radnog staža.
Popis radnih mjesta, s opisom poslova nalazi se u privitku ovog Pravilnika i
njegov je sastavni dio, ali se ne objavljuje, već se zajedno s izvornikom ovog
Pravilnika nalazi i čuva u Upravnom odjelu.
Članak 6.
U Odsjeku za financije, proračun i računovodstvo obavljaju se sljedeći
poslovi:
- razrez i naplata gradskih prihoda,
- planiranje i praćenje gradskih prihoda i proračunskih rashoda,
- izrada nacrta i prijedloga Proračuna, izvršenje i praćenje izvršenja,
- izrada završnog obračuna Proračuna,
- sudjelovanje u izradi financijskih planova odsjeka u okviru Odjela,
- evidentiranje prihoda i rashoda - vođenje knjigovodstva,
- staranje o osiguranju imovine, vođenje evidencije polica osiguranja i
naplata štete nastale na toj imovini,
- vođenje financijske operative i platnog prometa s računa Grada,
- drugi poslovi propisani zakonima, podzakonskim propisima i općim aktima
Grada,
- upravljanje računalnim sustavom.
Članak 7.
U Odsjeku za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju obavljaju se ove grupe
poslova:
- osiguranje uvjeta za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom područja
Grada, organizacijom izrade studija i elaborata, kao stručnih podloga za izradu
i donošenje prostorno-planskih dokumenata, te osobitom suradnjom sa
stručnjacima svih relevantnih profila,
- suradnja s ostalim susjednim jedinicama lokalne samouprave, na utvrđivanju
i provedbi zajedničkih i posebnih interesa u upravljanju prostorom,
- djelatna suradnja sa svim specijaliziranim institucijama čija je
djelatnost gospodarsko i prostorno planiranje i ekologija, kao i zaštita
čovjekova okoliša (inspekcija),
- aktivna suradnja s nedržavnim udrugama kojima je cilj zaštita i
unapređenje čovjekova okoliša,
- osnivanje i vođenje katastra vodova,
- osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva, te
određivanje kućnih brojeva,
- suradnja i stručna pomoć mjesnoj samoupravi, radi poboljšanja uvjeta
života u svim mjestima,
- uređenje naselja,
- unapređenje kvalitete stanovanja,
- izgradnja i održavanje komunalnih objekata zajedničke komunalne potrošnje
i lokalne infrastrukture (javna rasvjeta, zelene površine i oprema parkova,
čišćenje javnih površina, čišćenje plaža i mora, održavanje nerazvrstanih
cesta, pločnika i dr. uređaja na tim cestama, dezinsekcija i deratizacija,
održavanje čistoće javnog zahoda, održavanje groblja, javnog sata, održavanje
autobusnih stajališta, sanacija i održavanje deponija, veterinarske usluge,
iluminacija i dekoracija i dr.),
- nadzor nad provedbom i poštivanjem propisa iz oblasti komunalnog reda,
- nadzor nad izvršavanjem obveza od strane komunalnih društava u
suvlasništvu Grada, kao i ostalih koja obavljaju određene komunalne poslove,
- kontrola izvršavanja obveza koncesionara,
- drugi poslovi propisani državnim propisima i općim aktima Grada,
- suradnja prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna i rashoda
proračunskih sredstava sa ostalim Odsjecima,
- i drugi poslovi u skladu s pozitivnim propisima i drugim zakonskim aktima.
Članak 8.
U Odsjeku za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo
obavljaju se ove grupe poslova:
- poticanje razvoja gospodarstva, osobito malog i srednjeg poduzetništva i
turizma,
- poticanje suradnje gospodarskih subjekata,
- korištenja prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada,
- izrada elaborata i drugih stručnih podloga u svrhu pripreme planiranja
prostornih i dr. potreba na području Grada u suradnji sa Odsjekom za komunalni
sustav,
- osiguranje inicijalnih sredstava za razvoj poduzetničkih aktivnosti,
- ispitivanje mogućnosti razvoja poljoprivrede i ribarstva, osnivanje burze
ribe,
- izrada kriterija i mjerila za korištenje i namjenu poslovnih prostora i
društvenih domova,
- ispitivanje interesa za obavljanje pojedinih vrsta poduzetničkih
aktivnosti,
- vođenje evidencija o gospodarskim potencijalima Grada,
- zaštite potrošača,
- pravni, savjetodavni, administrativno - stručni i pomoćni poslovi u
funkciji izvršavanja zadaća Vijeća, Poglavarstva i radnih tijela Vijeća i
Poglavarstva, te upravnih tijela,
- vođenje svih prvostupanjskih upravnih postupaka iz nadležnosti Odjela,
- pravni poslovi u svezi vođenja upravnih parničnih i dr. postupaka,
- suradnja prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna i rashoda
proračunskih sredstava sa ostalim Odsjecima,
- i drugi poslovi sukladno pozitivnim zakonskim propisima i podzakonskim
aktima.
Članak 9.
Ured gradonačelnika obavlja osobito ove poslove:
- poslove glede neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima,
- poslove koordinacije rada Vijeća mjesnih odbora,
- nadzor nad zakonitošću rada tijela Vijeća mjesnih odbora,
- protokolarne poslove u funkciji izvršavanja zadaća Vijeća, Poglavarstva i
radnih tijela Vijeća i Poglavarstva,
- upravne poslove u rješavanju o pravima iz socijalnog programa Grada,
- poslove iz oblasti odgoja, obrazovanja, kulture i športa i
- poslove iz domene primarne zdravstvene zaštite, rada i socijalne skrbi,
- suradnje prilikom izrade nacrta i prijedloga Proračuna i rashoda
proračunskih sredstava sa ostalim odsjecima.
Članak 10.
Upravni odjel u okviru svoga djelokruga, propisanoga Zakonom i ovim
Pravilnikom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih akata Vijeća i
Poglavarstva.
Radi ostvarivanja funkcija iz stavka 1. ovog članka Upravni odjel je obvezan
postupati po uputama, smjernicama, zaključcima i drugim aktima Poglavarstva.
III. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA UPRAVNOG ODJELA
Članak 11.
Radom upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Odsjecima i Uredom gradonačelnika rukovode voditelji, odnosno predstojnik
Ureda.
Članak 12.
Na pitanja rada, zapošljavanja, ocjenjivanja, nagrađivanja radnika i drugih
pitanja koja nisu regulirana ovim Pravilnikom neposredno će se primjenjivati
važeći propisi.
Članak 13.
Sredstva za rad Upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu Grada, na temelju
godišnjega Plana rada gradske uprave, što ga Vijeću, zajedno s nacrtom
Proračuna, podnosi Poglavarstvo, na prijedlog pročelnika odjela.
Plan iz stavka 1. ovog članka obvezno sadrži:
- popis grupa poslova koji se planiraju, prikazano po organizacijskim
dijelovima,
- vremenske normative (dnevne, tjedne, mjesečne ili godišnje - ovisno o
karakteru poslova) za izvršavanje pojedinih poslova,
- planiranu godišnju količinu i trajanje pojedinog posla,
- broj izvršitelja koji će raditi na izvršavanju određenog posla.
IV. RASPORED RADNOG VREMENA
Članak 14.
Odluku o radnom vremenu, rasporedu radnog vremena (početak i završetak),
uredovnom radnom vremenu, te o drugim srodnim pitanjima donosi Poglavarstvo na
prijedlog pročelnika Odjela.
Pri donošenju Odluke iz st. 1. ovog članka Poglavarstvo se rukovodi osobito:
- propisima RH,
- potrebom usklađivanja s radnim vremenom ostalih jedinica lokalne i
područne samouprave, kao i državnih tijela,
- potrebom usklađivanja s radnim vremenom komunalnih društava i drugih
subjekata s kojima Upravni odjel mora surađivati u izvršavanju svojih zadaća,
- klimatskim prilikama,
- prometnoj povezanosti i
- drugim interesima i potrebama građana, izraženih putem tijela Vijeća
mjesnih odbora.
Odluka iz st. 1. objavljuje se u službenom glasilu PGŽ i na oglasnim pločama
Grada.
Članak 15.
Plaće djelatnika određuje Gradsko vijeće Grada Bakra prema Odluci o plaćama
službenika i namještenika kojima se plaće osiguravaju iz Proračuna Grada.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Službenici i namještenici zaposleni u Upravnom odjelu rasporedit će se na
odgovarajuća radna mjesta ovisno o svojoj stručnoj spremi i radnom stažu.
Službenici i namještenici koji nemaju položen državni stručni ispit, dužni
su isti položiti najkasnije u roku od godine dana od dana rasporeda na
odgovarajuće radno mjesto.
Članak 17.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana po objavi u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti:
- Odluka o upravnim tijelima Grada Bakra (»Službene novine« PGŽ broj 21/01).
Klasa: 011-01/03-01/02
Ur. broj: 2170-02-01-03-1/ES
Bakar, 8. srpnja 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Bakra
Desimir Širola, dipl. ing., v. r.