22.
Na temelju odredaba članaka 26. a i 26. b stavak 3. Zakona o prostornom
uređenju (»Narodne novine« broj 30/ 94, 68/98, 35/99, 61/00, 32/02 i 100/04),
članaka 3. i 8. Odluke o II. izmjeni i dopuni Odluke o Prostornom planu Općine
Opatija unutar granica Općine Matulji (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 2/99 i 3/05) i članka 5. Programa mjera za unapređenje stanja u
prostoru Općine Matulji od 2005. do 2009. godine (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 6/05 i 15/06 - ispravak), a u skladu s člankom
20. Statuta Općine Matulji (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
24/01, 18/03), Općinsko vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana 19.
prosinca 2006. godine donijelo je
ODLUKU
o donošenju Urbanističkog plana uređenja
4 Radne zone RZ 12
Članak 1.
Donosi se Urbanistički plan uređenja 4 Radne zone RZ 12 (u nastavku teksta:
Plan).
Članak 2.
Plan iz članka 1. je dokument prostornog uređenja koji se sastoji od
tekstualnog i grafičkog dijela, kako slijedi:
TEKSTUALNI DIO:
1. POLAZIŠTA
1.1. Položaj, značaj i posebnosti radne zone u prostoru
općine
1.1.1. Osnovni podaci o stanju u prostoru
1.1.2. Prostorno razvojne značajke
1.1.3. Infrastrukturna opremljenost
1.1.4. Zaštićene prirodne, kulturno-povijesne cjeline i
ambijentalne vrijednosti posebnosti
1.1.5. Obveze iz planova šireg područja
1.1.6. Ocjena mogućnosti i ograničenja razvoja u odnosu na
gospodarske podatke i prostorne pokazatelje
2. CILJEVI PROSTORNOG UREĐENJA
2.1. Ciljevi prostornog uređenja općinskog značaja
2.1.1. Odabir prostorne i gospodarske strukture
2.1.2. Prometna i komunalna infrastruktura
2.1.3. Očuvanje prostornih posebnosti radne zone
2.2. Ciljevi prostornog uređenja radne zone
2.2.1. Racionalno korištenje i zaštita prostora
2.2.2. Unapređenje uređenja radne zone i komunalne
infrastrukture
3. PLAN PROSTORNOG UREĐENJA
3.1. Program gradnje i uređenja prostora
3.2. Osnovna namjena prostora
3.3. Iskaz prostornih pokazatelja za namjenu, način
korištenja i uređenja površina
3.4. Prometna i ulična mreža
3.5. Komunalna infrastrukturna mreža
3.6. Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite površina
3.6.1. Uvjeti i način gradnje
3.6.2. Mjere zaštite ambijentalnih cjelina
3.7. Sprječavanje nepovoljna utjecaja na okoliš
ODREDBE ZA PROVOĐENJE
1. Uvjeti određivanja i razgraničavanja površina javnih i
drugih namjena
2. Uvjeti smještaja građevina gospodarskih djelatnosti
3. Uvjeti smještaja građevina javnih i ostalih
zajedničkih djelatnosti
4. Uvjeti i način gradnje ostalih građevina
5. Uvjeti uređenja odnosno gradnje, rekonstrukcije i
opremanja, prometne, telekomunikacijske i
komunalne mreže s pripadajućim objektima i
površinama
5.1. Uvjeti gradnje prometne mreže
5.1.1. Javna parkirališta
5.2. Uvjeti gradnje telekomunikacijske mreže
5.3. Uvjeti gradnje komunalne infrastrukturne mreže
6. Uvjeti uređenja javnih zelenih površina
7. Mjere zaštite ambijentalnih vrijednosti
8. Postupanje s otpadom
9. Mjere sprječavanja nepovoljna utjecaja na okoliš
10. Mjere provedbe plana
GRAFIČKI DIO:
1. KORIŠTENJE I NAMJENA
POVRŠINA mj 1:5000
2. Prometna i komunalna infrastrukturna
mreža
2.1. PROMETNA MREŽA mj 1:5000
2.2. TELEKOMUNIKACIJE mj 1:5000
2.3. VODOOPSKRBA mj 1:5000
2.4. ODVODNJA OTPADNIH VODA mj 1:5000
2.5. ENERGETIKA mj 1:5000
3. UVJETI KORIŠTENJA, UREĐENJA
I ZAŠTITE POVRŠINA mj 1:5000
4. NAČIN I UVJETI GRADNJE mj 1:5000
1. UVJETI ODREĐIVANJA I RAZGRANIČAVANJA POVRŠINA JAVNIH I DRUGIH NAMJENA
Članak 3.
Određivanje i razgraničavanje površina javnih i drugih namjena se provodi
sukladno kartografskom prikazu br. 1 »Korištenje i namjena površina« i prema
točki 1. Odredbi za provođenje Plana.
U prostoru obuhvata plana određene su sljedeće namjene:
GOSPODARSKA NAMJENA:
K poslovne i proizvodne namjene
PROMETNA NAMJENA
IT intermodalni terminal (kontejnerski)
KT kamionski terminal
ZAJEDNIČKA NAMJENA (JAVNA I OSTALA)
M4 mješovita namjena - zajednički sadržaji javnih,
uslužnih i ugostiteljsko-turističkih namjena
M5 mješovita namjena - zajednički sadržaji prometnih i
uslužnih namjena
M6 mješovita namjena - zajednički sadržaji
komunalno-servisnih i uslužnih namjena
R1 sportsko-rekreacijska namjena
INFRASTRUKTURNA NAMJENA
IS1 110 kV trafostanica
IS2 heliodrom
ZELENE POVRŠINE
Z zaštitne zelene površine
Š2 zaštitna šuma
JAVNE PROMETNE POVRŠINE
- državna cesta
- sabirne i ostale - pristupne ceste
- magistralna željeznička pruga
- industrijski kolosijek
GOSPODARSKA NAMJENA
Članak 4.
Gospodarska namjena - poslovna, proizvodna (K)
Određuje se za površine (platoi B2, C1, C2, C3, D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7,
E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9, E10, F1, F2, F3, G1, G2, G3 i G4)
namijenjene organizaciji šireg raspona proizvodnih i poslovnih djelatnosti
prerađivačke industrije, prijevoza, skladištenja i trgovine srednjih i većih
poslovnih subjekata, i to primarno:
- laka industrija dorada, pakiranje, obrada, finalni proizvodi
- proizvodni centri visoko sofisticiranih tehnoloških procesa
- industrijsko-trgovinska slobodna zona (carinska)
- tehnološki parkovi
- logistički centri, skladišta, veletrgovina
- robni terminali
Na tim površinama može se organizirati bilo koja od proizvodnih i poslovnih
djelatnosti, uz uvjet da je u skladu s Odredbama ovog Plana, kao i sadržaji
društvenog standarda zaposlenih (ugostiteljstvo, rekreacija, dječji vrtić i
sl.).
PROMETNA NAMJENA
Članak 5.
Intermodalni terminal (IT)
Površina intermodalnog terminala (plato A1) namijenjena je uređenju
površina, građevina i uređaja za prekrcaj i prijevoz kontejnera željezničkim i
cestovnim prijevoznim sredstvima uređenju ranžirnih željezničkih kolosjeka i
cestovnih prometnica, sa dizalicama, površinama za manipuliranje kontejnerima i
skladišnim prostorom.
U sklopu površine intermodalnog terminala mogu se organizirati i sadržaji
carine, špedicije, skladištenja, kamionskog parkirališta i drugi prateći
sadžaji.
Kamionski terminal (KT)
Površina (platoi A2 i A3) je namijenjena organizaciji kamionskog terminala.
Kapacitet terminala je do 500 kamiona - teških vozila.
U sklopu površine kamionskog terminala mogu se organizirati i prateći
sadržaji skladištenja i pohrane opreme, društvene prostorije, ugostiteljstvo i
drugi prateći sadržaji.
ZAJEDNIČKA NAMJENA (JAVNA I OSTALA)
Članak 6.
Zajednička namjena određena je za površine na kojima se organiziraju prateći
sadržaji u funkciji svih ili više korisnika radne zone.
Mješovita namjena - zajednički sadržaji javnih, uslužnih i
ugostiteljsko-turističkih namjena (M4)
Određuje se za površinu (plato oznake B1) namijenjenu uređenju zajedničkih -
pratećih sadržaja radne zone: uslužnih djelatnosti, ugostiteljsko-turističkih
djelatnosti (hotel, restoran i sl.), ureda, telefonske centrale, javnog
parkirališta i sl.
Na toj površini mogu se organizirati i ambulanta, dječji vrtić i slične
javne namjene.
Mješovita namjena - zajednički sadržaji prometnih i uslužnih namjena (M5)
Određuje se za površinu (plato oznake H1) namijenjenu organizaciji putničkog
željezničkog stajališta i autobusnog parkirališta (kolodvora), sa podcentrom
zone (ugostiteljtvo, usluge i sl.) i javnim parkiralištem.
Mješovita namjena - zajednički sadržaji komunalno-servisnih i uslužnih
namjena (M6)
Određuje se za površinu (plato B3) namijenjenu organizaciji skladištenja i
distribucija plina, benzinske postaje i radinice za servisiranje i održavanje
teških vozila - kamiona.
Na toj površini mogu se organizirati i stanica za tehnički pregled vozila,
vatrogasni dom, služba tehničkog održavanja zone i zajednička kotlovnica
(energana) zone.
Sportsko-rekreacijska namjena (R1) određena je na prostoru koji je zbog
reljefa nepogodan za uređenje funkcionalnih površina - platoa gospodarske
namjene.
Najmanje 70% površine treba sačuvati u prirodnom obliku kao zaštitnu zelenu
površinu, a na ostalom prostoru mogu se urediti otvorena sportska igrališta,
trim staza, staza za testiranje vozila, javno parkiralište i prateća građevina.
INFRASTRUKTURNA NAMJENA
Članak 7.
Trafostanica (IS1) je površina namijenjena izgradnji 110 kV trafostanice
planirane u drugoj etapi realizacije radne zone
»Heliodrom« (IS2) je površina dimenzija cca 100/100 m, namijenjena
organizaciji heliodroma i pratećih sadržaja.
ZELENE POVRŠINE
Članak 8.
Zelene površine u obuhvatu plana su zaštitne zelene površine i zaštitna
šuma.
Zaštitne zelene površine (Z) definiraju se u sklopu granica radne zone,
pretežito na površinama postojeće šume koje su zbog strmog terena neprimjerene
za uređenje građevnih čestica gospodarske namjene.
Te površine su u funkciji odjeljivanja pojedinih sadržaja u prostoru,
zaštite od buke, vizualnih ograda, zaštite od vremenskih nepogoda i oblikovanja
prostora.
Zaštitne zelene površine određene ovim planom su javne površine.
U sklopu tih površina mogu se, uz njegovanje postojećeg zelenila i njegovu
dopunu, uređivati i pješačke staze, manji rekreacijski sadržaji i slično. U
sklopu tih površina formiraju se i građevne čestice sustava odvodnje otpadnih
voda, u skladu s člankom 91. ovih Odredbi i, prema potrebi, drugi manji
infrastrukturni objekti.
Zaštitna šuma (Š2) je šumska površina u obuhvatu plana, a izvan granica
radne zone. Površina se zadržava u prirodnom obliku, sa zaštitnom i oblikovnom
funkcijom.
JAVNE PROMETNE POVRŠINE
Članak 9.
Prometne površine se namjenjuju gradnji i rekonstrukciji javnih prometnih
površina (cestovnih i željezničkih) u koje je uključeno:
- državna cesta D8 s planiranom rekonstrukcijom zbog formiranja novih
križanja - cestovnih priključaka radne zone
- nerazvrstane ceste - planirane sabirne i pristupne ceste u sklopu radne
zone, s planiranim križanjima i okretištima, uključuju ukupan profil ceste:
kolnik, pločnik, zemljišni pojas i druge dijelove prometnice. U površine ceste
se po potrebi uključuju površine kontaktnog zaštitnog zelenila na pojasu uz
cestu.
- magistralna željeznička pruga Rijeka - Šapjane - Ilirska Bistrica
(određuje se koridor ukupne širine 20 m) s mogućnošću izgradnje drugog
kolosjeka s jedne ili druge strane postojećeg kolosijeka.
- planirani industrijski kolosjek za priključenje intermodalnog terminala na
magistralnu prugu (određuje se koridor širine 10 m).
Javne prometne površine (cestovne) namijenjuju se i vođenju infrastrukturnih
vodova u sklopu komunalnog opremanja zone.
OSTALE NAMJENE
Članak 10.
Površine, odnosno građevne čestice namjena određenih simbolom u
kartografskom prikazu br. 1 »Namjena i korištenje površina«, i to:
- javna parkirališta
- autobusno parkiralište (kolodvor)
- benzinska postaja
- stajalište željeznice i
- uređaji za pročišćavanje otpadnih voda,
određuju se sukladno ovim Odredbama za provođenje Plana u sklopu pojedine
cjeline - platoa određenog u kartografskom prikazu br. 4 »Način i uvjeti
gradnje«.
Članak 11.
Površine uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, separatora masti i ulja i
upojnih građevina u sklopu zaštitnih zelenih površina određuju se prema Članku
91. ovih Odredbi za provođenje plana.
Također se mogu u sklopu površina drugih namjena (gospodarske ili zaštitnog
zelenila) odrediti površine- građevne čestice za sljedeće namjene:
- 20/0,4 kV trafostanice
- crpne stanice
- kaptaže i uređaji za korištenje pročišćenih otpadnih voda u tehnološke
svrhe
- uređenje dijelova zaštitnih zelenih površina uz javne prometne površine
kao parkovnih površina
2. UVJETI SMJEŠTAJA GRAĐEVINA GOSPODARSKIH DJELATNOSTI
Članak 12.
Smještaj građevina gospodarskih djelatnosti moguć je u sklopu površina
gospodarske namjene (K) određenih u kartografskom prikazu br. 1 »Korištenje i namjena
površina«.
Građevine gospodarskih djelatnosti grade se neposrednom provedbom ovog
plana.
Oblik i veličina građevnih čestica
Članak 13.
Oblik i veličina građevnih čestica načelno su određeni u kartografskim
prikazu br. 4 »Način i uvjeti gradnje« kao platoi B2, C1, C2, C3, D1, D2, D3,
D4, D5, D6, D7, E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9, E10, F1, F2, F3, G1, G2, G3
i G4.
Na površini pojedinog platoa može se formirati više građevnih čestica, uz
sljedeće uvjete:
- da najmanja širina građevne čestice mjereno uz građevni pravac iznosi 30 m
za građevne čestice površine do 5000 m2, a 50 m za građevne čestice
površine preko 5000 m2,
- da je osiguran javni kolni i pješački priključak na javnu prometnu
površinu prema odredbama iz članka 25. ovih Odredbi,
- da oblik i veličina građevne čestice omogućava organizaciju svih sadržaja
tehnološkog procesa (građevina, parkiranje, pomoćni i glavni ulazi, građevine
komunalne infrastrukture i sl.).
Najmanja dopuštena veličina građevne čestice je 5000 m2 za platoe
B2, C1, C2, C3, D1, D2, D3, D4, D5, E1, E2, E3, E4, E5, E7, E8, E9, E10, F1,
F2, F3, G2, G3 I G4.
Najmanja dopuštena veličina građevne čestice je 2500 m2 za platoe
D6, D7, E6 i G1.
Najveća dopuštena veličina građevne čestice u načelu se poklapa s veličinom
pojedinog platoa. Izuzetno se mogu objediniti dva platoa u jednu građevnu
česticu, ali ukupne površine koja nije veća od 60.000 m2.
Do 20% površine platoa može se namijeniti uređenju javnih prometnih
površina, građevina komunalne infrastrukture, ili za uređenje zelenih površina.
Namjena građevina
Članak 14.
Na pojedinoj građevnoj čestici, uz uvjet da su u skladu s propisanim mjerama
zaštite okoliša i ostalim odredbama ovog Plana, mogu se organizirati sljedeće
djelatnosti (prema nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti):
- Prerađivačka industrija
- Trgovina na veliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikla te
predmeta za osobnu uporabu i kućanstvo
- Prijevoz, skladištenje i veze.
Članak 15.
Uz građevine osnovne namjene, u sklopu građevne čestice mogu se graditi i
ostale građevine:
- nadstrešnice i trijemovi,
- prometne i manipulativne površine i parkirališta,
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- druge građevine prema zahtjevima tehnološkog procesa.
Veličina i površina građevina
Članak 16.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,35.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,6.
Izuzetno se za plato F3 određuje najveći koeficijent izgrađenosti kig
= 0,30 i najveći koeficijent iskorištenosti kis = 0,50.
Najmanji dopušteni koeficijent iskorištenosti iznosi kis = 0,2.
Nadstrešnice - natkriveni otvoreni prostori (iznimno zatvoreni s jedne
strane kada se postavljaju uz osnovnu građevinu), veličine do 10% površine
građevne čestice, ne uključuju se u izračun izgrađenosti i iskorištenosti
građevne čestice.
Članak 17.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 2 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (ko
te platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova.je V =
12,0 m.
Dijelovi građevina mogu biti do 50% viši od najveće dopuštene visine
građevina. Najveća dopuštena površina viših dijelova građevine je 10% od bruto
izgrađene površine građevine.
Nadstrešnice su najveće dopuštene visine V = 5,0 m.
Članak 18.
Ispod građevine osnovne namjene može se graditi podrumska etaža (garaža i
pomoćni prostori), ukopana sa svih strana i najviše 1 m iznad kote konačno
zaravnatog platoa. Do podruma se može urediti kolni pristup najveće dopuštene
širine 8 m. Podrum se uključuje u izračun iskorištenosti građevne čestice.
Podrum se ne uključuje u izračun visine građevine.
Smještaj građevina na građevnoj čestici
Članak 19.
Gradivi dio građevne čestice određen je najmanjim udaljenostima od
regulacijskog pravca i od ostalih granica građevne čestice.
Građevni pravac udaljen je od regulacijskog pravca najmanje 12,0 m, a od
ruba uređenog platoa najmanje 9,0 m.
Granica gradivog dijela čestice prema ostalim granicama građevne čestice je
udaljena najmanje 7,0 m od granica građevne čestice i 4,0 m od ruba uređenog
platoa.
Građevine osnovne namjene i pomoćne građevine mogu se graditi unutar
gradivog dijela građevne čestice.
Više građevina na jednoj građevnoj čestici grade se kao sklop, niz ili na
međusobnom razmaku od najmanje 6 m.
Iznimno, izvan gradivog dijela čestice mogu se graditi i uređivati:
- prometne i manipulativne površine i parkirališta
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- nadstrešnice nad ulazom, dubine do 2 m ispred građevnog pravca i lagane
nadstrešnice iznad parkirališta na udaljenosti najmanje 3,0 m od granice
građevne čestice.
Članak 20.
Smještaj građevine na građevnoj čestici mora, ovisno o namjeni građevine i
organizaciji tehnološkog procesa, omogućiti neometan kolni pristup i
manevriranje vozila i organizaciju protupožarnih pristupa.
Oblikovanje građevina
Članak 21.
Građevine treba oblikovati u slogu suvremene arhitekture poslovnih
građevina, uključujući montažnu gradnju u betonu ili čeliku, primjenu
suvremenih materijala i slobodniju kolorističku obradu.
Pročelja skladno oblikovati ujednačenom raščlambom ploha i otvora, a
primjenjene materijale, dimenzije i tipove otvora unificirati.
Sklop građevina na jednoj čestici treba činiti oblikovnu cjelinu usklađenih
gabarita, a kod svih elemenata sklopa (osnovne i pomoćne građevine) primjeniti
iste principe oblikovanja i iste materijale završne obrade.
Krovište građevine može biti ravno ili koso, nagiba kojeg predviđa usvojena
tehnologija građenja. Vrsta pokrova ne određuje se.
Na krovište je dopušteno ugraditi kupole za prirodno osvjetljenje i
kolektore sunčane energije.
Uređenje građevnih čestica
Članak 22.
Neizgrađeni dijelovi građevnih čestica namjenjuju se uređenju prometnih,
parkirnih i manipulativnih prostora, infrastrukture i zelenih površina.
Građevne čestice se uređuju kao platoi. Maksimalne površine platoa i
orjentacijske nivelacijske kote platoa određene su u kartografskom prikazu br
4. »Način i uvjeti gradnje«. Nivelacijske kote platoa mogu se mijenjati obzirom
na planirano uređenje građevne čestice i priključak na javnu prometnu površinu,
a platoi se mogu izvesti u više nivoa.
Površine građevne čestice izvan površine određene za uređenje platoa, uz
izuzetak uređenog kolnog pristupa, uređuju se kao zelene površine - pokosi
usjeka i nasipa.
Potporni zidovi izvode se maksimalnih visina do 5,0 m, a veće visinske
razlike savladavaju se oblikovanjem terena (pokosima) u sklopu zelenih površina
unutar građevne čestice ili izvedbom platoa u više razina.
Oblikovanjem terena ne smiju se narušiti uvjeti korištenja susjednih
građevnih čestica i javnih prometnih površina.
Građevne čestice mogu se ograđivati ogradom visine do 2 m. Ograde se izvode
od kamena, metala ili prefabriciranih betonskih elemenata.
Ograda se u načelu postavlja rubom građevne čestice ili rubom uređenog
platoa. Parkirališta za zaposlene i posjetioce mogu se urediti izvan ograđenog
dijela građevne čestice.
Članak 23.
Organizacijom kolnog priključka i prometa unutar građevne čestice, obzirom
na vrstu djelatnosti i tehnološki proces, mora se osigurati neometano odvijanje
prometa na javnim prometnim površinama i propisani protupožarni pristupi
građevini.
Obveza je svakog korisnika da osigura unutar građevne čestice najmanji broj
parkirnih-garažnih mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Površine parkirališta uređuju se sadnjom visokog zelenila ili nadstrešnicama
od laganih materijala.
Članak 24.
Najmanje 15 % površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina, u
pravilu uz rubove građevne čestice. Ozelenjeni pokosi nasipa platoa uključuju
se izračun zelene površine.
Postojeće visoko zelenilo treba u što većoj mjeri sačuvati i uključiti u
planirane zelene površine.
Zelene površine u sklopu građevne čestice uređuju se prema odredbama za
javne zelene površine, uz naglašeniju primjenu biljnih vrsta koje se habitusom
ne izdvajaju od autohtonih vrsta, ali bojom i cvijetom obogaćuju ambijent.
Zelene površine u sklopu građevne čestice mogu se opremiti rasvjetom,
stazama, klupama, koševima za otpatke i drugim elementima urbane opreme.
Priključenje građevne čestice na javno-prometnu površinu i komunalnu
infrastrukturu
Članak 25.
Građevna čestica mora imati izravni kolni i pješački pristup na javnu
prometnu površinu sabirnu ili pristupnu cestu, minimalne širine 9 m (vozne
trake 2 x 3,5 m + pločnik 2,0 m).
Ako se na jednom platou organizira više građevnih čestica, treba u sklopu
platoa definirati kolni i pješački pristup (prometnicu) prema odredbama članka
68. ovih Odredbi.
Članak 26.
Građevna čestica mora biti priključena na javni vodovod, javnu kanalizaciju
i niskonaponsku mrežu. Odvodnja oborinskih voda rješava se na odgovarajući
način u sklopu pojedine građevne čestice.
Članak 27.
Priključci na javnu prometnu površinu i komunalnu infrastrukturu, označeni u
kartografskom prikazu br. 4 »Način i uvjeti gradnje«, načelno su određeni prema
visinskim elementima prometnica i platoa i mogu se odrediti na drugoj poziciji
regulacijskog pravca, uz uvjet da nagib pristupa ne prelazi 10 %. Jedna
građevna čestica može imati više kolnih priključaka.
3. UVJETI SMJEŠTAJA GRAĐEVINA JAVNIH I OSTALIH ZAJEDNIČKIH DJELATNOSTI
Članak 28.
Smještaj građevina zajedničkih sadržaja radne zone javne, uslužne,
ugostiteljsko-turističke, prometne, komunalno-servisne i sportsko-rekreacijske
namjene moguć je u sklopu površina određenih u kartografskom prikazu br. 1.
»Korištenje i namjena površina«:
M4 zajednički sadržaji javnih, uslužnih i
ugostiteljsko-turističkih namjena
M5 zajednički sadržaji prometnih i uslužnih namjena
M6 zajednički sadržaji komunalno-servisnih i uslužnih
namjena
R1 sportsko-rekreacijska namjena
Građevine zajedničkih sadržaja radne zone grade se neposrednom provedbom
ovog plana.
MJEŠOVITA NAMJENA - ZAJEDNIČKI SADRŽAJI JAVNIH, USLUŽNIH I
UGOSTITELJSKO-TURISTIČKIH NAMJENA (M4)
Oblik i veličina građevne čestice
Članak 29.
Oblik i veličina građevne čestice određeni su u kartografskim prikazu br. 4
»Način i uvjeti gradnje« kao plato B1.
Za građevinu digitalne telefonske centrale, ukoliko se gradi kao izdvojena
građevina, može se formirati izdvojena građevna čestica prema odredbama članka
84. ovih Odredbi.
Namjena građevine
Članak 30.
Zajednički sadržaji javnih, uslužnih i ugostiteljsko-turističkih namjena
obuhvaćaju:
- urede (uprava zone, agencije, sjedišta poduzeća, financijski servisi i
sl.)
- uslužne djelatnosti (banka, pošta, trgovine, druge usluge)
- ugostiteljsko-turističke djelatnosti (hotel kapaciteta do 100 kreveta,
restoran i samoposluživanje kapaciteta do 500 obroka, caffe-bar i sl.)
- digitalnu telefonsku centralu (izdvojeni pretplatnički stupanj).
U sklopu građevine mogu se organizirati i druge javne namjene: ambulanta,
dječji vrtić i sl.
Veličina i površina građevine
Članak 31.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,20.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,50.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 3 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (kote platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V
= 12,0 m.
Dijelovi građevine mogu biti do 25% viši od najveće dopuštene visine
građevina. Najveća dopuštena površina viših dijelova građevine je 10% od bruto
izgrađene površine građevine.
Ispod građevine osnovne namjene može se graditi podrumska etaža (garaža i
pomoćni prostori), ukopana sa svih strana i najviše 1 m iznad kote konačno
zaravnatog platoa. Do podruma se može urediti kolni pristup najveće dopuštene
širine 8 m. Podrum se uključuje u izračun iskorištenosti građevne čestice.
Podrum se ne uključuje u izračun visine građevine.
Smještaj jedne ili više građevina na građevnoj čestici
Članak 32.
Gradivi dio građevne čestice određen je najmanjim udaljenostima od
regulacijskog pravca i od ostalih granica građevne čestice.
Građevni pravac udaljen je od regulacijskog pravca najmanje 10,0 m.
Granica gradivog dijela čestice prema ostalim granicama građevne čestice je
udaljena najmanje 6,0 m od granica građevne čestice.
Na građevnoj čestici gradi se jedna ili više građevina organiziranih kao
sklop, niz ili na međusobnom razmaku od najmanje 6 m.
Iznimno, izvan gradivog dijela čestice mogu se graditi i uređivati:
- prometne i manipulativne površine i parkirališta,
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- nadstrešnice nad ulazom, dubine do 2 m ispred građevnog pravca i lagane
nadstrešnice iznad parkirališta na udaljenosti najmanje 3,0 m od granice građevne
čestice.
Oblikovanje građevine
Članak 33.
Građevina se oblikuje u suvremenom arhitektonskom izrazu javnih građevina,
uz visoku kakvoću izvedbe i primijenjenih materijala. Pri tome pored
funkcionalnih karakteristika namjene treba uvažavati i osobitosti
mikrolokacije.
Pročelja skladno oblikovati ujednačenom raščlambom ploha i otvora, a
primijenjene materijale, dimenzije i tipove otvora unificirati.
Glavne ulaze u građevinu potrebno je oblikovno naglasiti.
Sklop građevina treba činiti oblikovnu cjelinu usklađenih gabarita, kod svih
elemenata sklopa (osnovne i ostale građevine) primijeniti iste principe
oblikovanja i iste materijale završne obrade.
Krovište građevine može biti ravno ili koso, nagiba kojeg predviđa usvojena
tehnologija građenja. Vrsta pokrova se ne određuje.
Na krovište je dopušteno ugraditi kolektore sunčane energije i antenu GSM
mreže.
Uređenje građevne čestice
Članak 34.
Neizgrađeni dijelovi građevne čestice namjenjuju se uređenju parkirnih
površina, infrastrukture i zelenih površina.
Potporni zidovi izvode se maksimalnih visina do 3,0 m, a veće visinske
razlike savladavaju se oblikovanjem terena.
Građevna čestica se ne ograđuje.
U sklopu građevne čestice, uređuje se javno parkiralište kapaciteta 60
parkirnih mjesta za osobne automobile i 30 parkirnih mjesta za kamione.
Kapacitet parkirališta ne uključuje se u izračun potrebnog broja parkirnih
mjesta građevne čestice.
Unutar građevne čestice potrebno je osigurati najmanji broj parkirnih-garažnih
mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Površine parkirališta uređuju se sadnjom visokog zelenila ili nadstrešnicama
od laganih materijala.
Najmanje 20 % površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina.
Postojeće visoko zelenilo treba u što većoj mjeri sačuvati i uključiti u
planirane zelene površine.
Priključenje građevne čestice na javno-prometnu površinu i komunalnu
infrastrukturu
Članak 35.
Građevna čestica mora biti priključena na javni vodovod, javnu kanalizaciju
i niskonaponsku mrežu. Odvodnja oborinskih voda rješava se na odgovarajući
način u sklopu pojedine građevne čestice.
Priključak na javnu prometnu površinu i komunalnu infrastrukturu, označen u
kartografskom prikazu br. 4 »Način i uvjeti gradnje« može se odrediti na drugoj
poziciji regulacijskog pravca, uz uvjet da nagib pristupa ne prelazi 10 %.
Građevna čestica može imati više kolnih priključaka.
MJEŠOVITA NAMJENA - ZAJEDNIČKI SADRŽAJI PROMETNIH I USLUŽNIH NAMJENA (M5)
Oblik i veličina građevne čestice
Članak 36.
Oblik i veličina građevne čestice određeni su u kartografskim prikazu br. 4
»Način i uvjeti gradnje« kao plato H1.
Namjena građevine
Članak 37.
Zajednički sadržaji prometnih i uslužnih namjena obuhvaćaju:
- putničko željezničko stajalište
- autobusno parkiralište (kolodvor) i
- javno parkiralište
U sklopu prateće građevine mogu se organizirati čekaonica i prodaja karata,
uredi, uslužne i trgovačke djelatnosti i ugostiteljstvo.
Veličina i površina građevine
Članak 38.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,15.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,30.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 2 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (kote platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V
= 10,0 m.
Smještaj jedne ili više građevina na građevnoj čestici
Članak 39.
Gradivi dio građevne čestice određen je najmanjim udaljenostima od
regulacijskog pravca i od ostalih granica građevne čestice.
Građevni pravac udaljen je od regulacijskog pravca najmanje 20,0 m.
Granica gradivog dijela čestice prema ostalim granicama građevne čestice je
udaljena najmanje 6,0 m od granica građevne čestice.
Na građevnoj čestici gradi se jedna ili više građevina organiziranih kao
sklop, niz ili na međusobnom razmaku od najmanje 6 m.
Iznimno, izvan gradivog dijela čestice mogu se graditi i uređivati:
- prometne i manipulativne površine i parkirališta,
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- nadstrešnice nad ulazom, dubine do 2 m ispred građevnog pravca i lagane
nadstrešnice iznad parkirališta na udaljenosti najmanje 3,0 m od granice
građevne čestice.
Oblikovanje građevine
Članak 40.
Građevina se oblikuje prema odredbama iz članka 33. ovih Odredbi.
Uređenje građevne čestice
Članak 41.
Neizgrađeni dijelovi građevne čestice namjenjuju se uređenju parkirnih
površina, infrastrukture i zelenih površina.
Potporni zidovi izvode se maksimalnih visina do 3,0 m, a veće visinske
razlike savladavaju se oblikovanjem terena
Građevna čestica se ne ograđuje.
Kapacitet autobusnog parkirališta (kolodvora) je najmanje 10 mjesta.
U sklopu građevne čestice uređuje se javno parkiralište kapaciteta 120
parkirnih mjesta. Kapacitet parkirališta ne uključuje se u izračun potrebnog
broja parkirnih mjesta građevne čestice.
Unutar građevne čestice potrebno je osigurati najmanji broj
parkirnih-garažnih mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Površine parkirališta uređuju se sadnjom visokog zelenila ili nadstrešnicama
od laganih materijala.
Najmanje 20 % površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina.
Postojeće visoko zelenilo treba u što većoj mjeri sačuvati i uključiti u
planirane zelene površine.
Priključenje građevne čestice na javno-prometnu površinu i komunalnu
infrastrukturu
Članak 42.
Građevna čestica mora biti priključena na javni vodovod, javnu kanalizaciju
i niskonaponsku mrežu. Odvodnja oborinskih voda rješava se na odgovarajući
način u sklopu pojedine građevne čestice.
Priključak na javnu prometnu površinu i komunalnu infrastrukturu, označen u
kartografskom prikazu br. 4 »Način
i uvjeti gradnje« može se odrediti na drugoj poziciji
regulacijskog pravca, uz uvjet da nagib pristupa ne prelazi 5 %. Građevna
čestica može imati više kolnih priključaka.
MJEŠOVITA POSLOVNA NAMJENA - ZAJEDNIČKI SADRŽAJI KOMUNALNO-SERVISNIH I
USLUŽNIH NAMJENA (M6)
Članak 43.
Na površini plata B3 mogu se organizirati građevne čestice sljedećih
sadržaja:
- skladištenje i distribucija plina,
- benzinska postaja,
- servisni i slični zajednički sadržaji.
SKLADIŠTENJE I DISTRIBUCIJA PLINA
Članak 44.
Građevna čestica sadržaja skladištenja i distribucije plina (postrojenja za
isparavanje UNP-a) određuje se u sklopu platoa B3, najmanje dopuštene veličine
5000 m2 i najveće dopuštene veličine 30.000 m2.
Postrojenje je u funkciji opskrbe isparenim plinom radne zone i potencijalno
korisnika u širem prostoru, a obuhvaća podzemne spremnike UNP-a,
mjerno-regulacijsku stanicu s isparivačem i odonizatorom i prateće sadržaje
(skladište, radionice, prostor za zaposlenike i sl.).
U sklopu građevne čestice može se organizirati i zajednička kotlovnica -
energana zone.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,15.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,30.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 2 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (kote platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V
= 12,0 m.
Granica gradivog dijela čestice je udaljena najmanje 10,0 m od granica
građevne čestice.
Unutar građevne čestice potrebno je osigurati najmanji broj
parkirnih-garažnih mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Najmanje 20% površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina.
Građevna čestica ograđuje se zaštitnom žičanom ogradom visine 2,0 m.
Građevna čestica mora imati neposredni kolni priključak na javnu prometnu
površinu ili pristupni put prema odredbama članka 68. ovih Odredbi.
Građevna čestica može imati i priključak na željezničku prugu - industrijski
kolosjek.
BENZINSKA POSTAJA
Članak 45.
Najmanja dopuštena veličina građevne čestice je 1500 m2, a
najveća dopuštena veličina građevne čestice je 3000 m2.
U sklopu benzinske postaje moguće je uređenje parkirnih površina i prateće
građevine sa sadržajima trgovine, skladišta i sanitarija.
Prateća građevina je najveće dopuštene površine 200 m2.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 1 etaža, a najveća dopuštena
visina građevine mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V = 6,0 m.
Prostor s agregatima za istakanje goriva može se natkriti nadstrešnicom
površine do 500 m2, najveće visine V = 8,0 m.
Prateća građevina i nadstrešnica moraju biti udaljene od granica građevne
čestice najmanje 5 m.
Benzinska postaja mora imati odgovarajući kolni priključak neposredno na
javnu prometnu površinu - cestu oznake PC2.
Najmanje 20% površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina.
SERVISI I SLIČNI ZAJEDNIČKI SADRŽAJI
Članak 46.
Na površini platoa B3 mogu se organizirati građevne čestice radionica za
servisiranje i održavanje teških vozila - kamiona, stanice za tehnički pregled
vozila, vatrogasnog doma i radionica i pomoćnih - skladišnih prostora službe
tehničkog održavanja zone.
Najmanja dopuštena veličina građevne čestice je 3.000 m2, a
najveća dopuštena veličina građevne čestice je 10.000 m2.
Za gradnju građevina iz stavka 1. ovog članka vrijede odredbe iz članaka 15.
- 27. ovih Odredbi.
SPORTSKO-REKREACIJSKI CENTAR (R1)
Članak 47.
Oblik i veličina građevne čestice određeni su u kartografskim prikazu br. 4
»Način i uvjeti gradnje« i br. 1 »Korištenje i namjena površina«.
Površina je namijenjena uređenju otvorenih sportskih igrališta (tenis,
odbojka, košarka, višenamjensko igralište), trim staze, staze za testiranje
vozila dužine do 2000 m, javnom parkiralištu i građevini sa pratećim
sadržajima.
Te površine i građevine mogu obuhvatiti najviše 30 % površine građevne
čestice.
U sklopu građevine s pratećim sadržajima mogu se organizirati garderoba,
sanitarije, pohrana opreme i manji ugostiteljski sadržaj.
Najveća dopuštena površina građevine je 300 m2.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 1 etaža, a najveća dopuštena
visina građevine mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V = 6,0 m.
Granica gradivog dijela čestice udaljena je najmanje 20,0 m od svih granica
građevne čestice.
Građevina se oblikuje prema odredbama iz članka. 33. ovih Odredbi.
Javno parkiralište u sklopu građevne čestice mora biti kapaciteta najmanje
60 parkirnih mjesta.
Građevna čestica se ne ograđuje.
Najmanje 70% površine građevne čestice treba sačuvati u prirodnom obliku, te
urediti kao zaštitnu zelenu površinu u skladu s odredbama članka 104. i 105.
ovih Odredbi.
4. UVJETI I NAČIN GRADNJE OSTALIH GRAĐEVINA
Članak 48.
Smještaj građevina prometne namjene moguć je u sklopu površina određenih u
kartografskom prikazu br. 1 »Korištenje i namjena površina«:
IT intermodalni terminal
KT kamionski terminal
Građevine prometne namjene grade se neposrednom provedbom ovog plana.
INTERMODALNI TERMINAL (IT)
Oblik i veličina građevne čestice
Članak 49.
Oblik i veličina građevne čestice određeni su u kartografskim prikazu br. 4.
»Način i uvjeti gradnje« kao plato A1.
Namjena građevine
Članak 50.
Površina intermodalnog terminala namijenjena je uređenju ranžirnih
željezničkih kolosjeka i cestovnih prometnica, sa dizalicama, površinama za
manipuliranje kontejnerima i skladišnim prostorom veličine do 20.000 m2.
U sklopu intermodalnog terminala mogu se organizirati i slijedeće građevine
- sadržaji:
- carina, špedicija i druge prateće djelatnosti
- carinsko skladište
- drugi skladišni prostori
- drugi prateći sadžaji (sanitarije, ugostiteljstvo i sl.).
Veličina i površina građevine
Članak 51.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,15.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,20.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 2 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (kote platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V
= 12,0 m.
Visine dizalica i uređaja intermodalnog terminala određene su potrebama
tehnološkog procesa.
Smještaj jedne ili više građevina na građevnoj čestici
Članak 52.
Građevni pravac udaljen je od regulacijskog pravca najmanje 20,0 m.
Granica gradivog dijela čestice prema ostalim granicama građevne čestice je
udaljena najmanje 7,0 m od granica građevne čestice.
Iznimno, izvan gradivog dijela čestice mogu se graditi i uređivati:
- prometne i manipulativne površine i parkirališta,
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- portirnica - kontrolni punkt, površine do 100 m2 i visine V =
5,0 m.
Oblikovanje građevine
Članak 53.
Građevine se oblikuju prema odredbama iz članka 21. ovih Odredbi.
Uređenje građevne čestice
Članak 54.
Maksimalna površina platoa i orjentacijska nivelacijska kota platoa određene
su u kartografskom prikazu br 4. »Način i uvjeti gradnje«.
Građevna čestica ograđuje se ogradom visine do 2 m.
U sklopu građevne čestice, izvan ograđenog dijela, uređuje se javno parkiralište
kapaciteta 60 parkirnih mjesta. Kapacitet parkirališta ne uključuje se u
izračun potrebnog broja parkirnih mjesta građevne čestice.
Unutar građevne čestice potrebno je osigurati najmanji broj
parkirnih-garažnih mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Unutar građevne čestice uređuje se kamionsko parkiralište kapaciteta do 200
parkirnih mjesta.
Najmanje 15 % površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina, u
pravilu uz rubove građevne čestice.
Priključenje građevne čestice na javno-prometnu površinu i komunalnu
infrastrukturu
Članak 55.
Građevna čestica mora biti priključena na javni vodovod, javnu kanalizaciju
i niskonaponsku mrežu. Odvodnja oborinskih voda rješava se na odgovarajući
način u sklopu pojedine građevne čestice.
Priključak na javnu prometnu površinu i komunalnu infrastrukturu, označen u
kartografskom prikazu br. 4 »Način i uvjeti gradnje« može se odrediti na drugoj
poziciji regulacijskog pravca, uz uvjet da nagib pristupa ne prelazi 5 %.
Priključak treba organizirati na način da se osigura dovoljni prostor izvan
površine javne prometnice za zaustavljanje vozila pri čekanju na ulazak.
KAMIONSKI TERMINAL (KT)
Oblik i veličina građevne čestice
Članak 56.
Oblik i veličina građevne čestice određeni su u kartografskim prikazu br. 4
»Način i uvjeti gradnje« platoima A2 i A3.
U prvoj etapi dopušteno je građevnu česticu kamionskog terminala formirati
samo u sklopu platoa A2.
Namjena građevine
Članak 57.
U sklopu površine građevne čestice može se graditi jedna ili više građevina
sa sljedećim pratećim sadržajima za korisnike kamionskog terminala:
- društvene prostorije s ugostiteljskim sadržajem
- uredski prostori
- boksovi za pohranu opreme
- sanitarije
- drugi prateći sadržaji
Kapacitet terminala je do 500 kamiona - teških vozila.
Veličina i površina građevine
Članak 58.
Najveći dopušteni koeficijent izgrađenosti (odnos izgrađene površine
zemljišta pod svim građevinama i ukupne površine građevne čestice) iznosi kig
= 0,05.
Najveći dopušteni koeficijent iskorištenosti (odnos ukupne - brutto
izgrađene površine svih etaža u građevinama i površine građevne čestice) iznosi
kis = 0,10.
Najveći dopušteni broj nadzemnih etaža je E = 2 etaže, a najveća dopuštena
visina građevina mjerena od najniže točke konačno zaravnatog terena kojeg
pokriva građevina (kote platoa) do sljemena ili najviše kote ravnog krova je V
= 10,0 m.
Smještaj jedne ili više građevina na građevnoj čestici
Članak 59.
Građevni pravac udaljen je od regulacijskog pravca najmanje 12,0 m.
Granica gradivog dijela čestice prema ostalim granicama građevne čestice je
udaljena najmanje 7,0 m od granica građevne čestice.
Iznimno, izvan gradivog dijela čestice mogu se graditi i uređivati:
- prometne i manipulativne površine i parkirališta,
- potporni zidovi,
- komunalni objekti i uređaji,
- portirnica - kontrolni punkt, površine do 50 m2 i visine V =
5,0 m.
Oblikovanje građevine
Članak 60.
Građevine se oblikuju prema odredbama iz članka 21. ovih Odredbi.
Uređenje građevne čestice
Članak 61.
Maksimalne površine platoa i orjentacijske nivelacijske kote platoa određene
su u kartografskom prikazu br 4. »Način i uvjeti gradnje«. Nivelacijske kote
platoa mogu se mijenjati obzirom na planirano uređenje građevne čestice i
priključak na javnu prometnu površinu, a platoi se mogu izvesti u više nivoa.
Građevna čestica ograđuje se ogradom visine do 2 m.
Unutar građevne čestice potrebno je osigurati najmanji broj
parkirnih-garažnih mjesta određen člankom 83. ovih Odredbi.
Najmanje 15 % površine građevne čestice uređuje se kao zelena površina, u
pravilu uz rubove građevne čestice. Ozelenjeni pokosi nasipa platoa uključuju
se izračun zelene površine.
Priključenje građevne čestice na javno- prometnu površinu i komunalnu
infrastrukturu
Članak 62.
Građevna čestica mora biti priključena na javni vodovod, javnu kanalizaciju
i niskonaponsku mrežu. Odvodnja oborinskih voda rješava se na odgovarajući
način u sklopu pojedine građevne čestice.
Priključak na javnu prometnu površinu i komunalnu infrastrukturu, označen u
kartografskom prikazu br. 4 »Način i uvjeti gradnje« može se odrediti na drugoj
poziciji regulacijskog pravca, uz uvjet da nagib pristupa ne prelazi 5 %.
Priključak treba organizirati na način da se osigura dovoljni prostor izvan
površine javne prometnice za zaustavljanje vozila pri čekanju na ulazak.
5. UVJETI UREĐENJA ODNOSNO GRADNJE, REKONSTRUKCIJE I OPREMANJA, PROMETNE,
TELEKOMUNIKACIJSKE I KOMUNALNE MREŽE S PRIPADAJUĆIM OBJEKTIMA I POVRŠINAMA
5.1. UVJETI GRADNJE PROMETNE MREŽE
Članak 63.
Uvjeti gradnje prometne mreže određeni su kartografskim prikazom 2.1.
»Prometna i ulična mreža« i točkom 3.4. »Prometna mreža« tekstualnog dijela
plana.
CESTOVNI PROMET
Članak 64.
Obuhvatom plana dijelom trase prolazi državna cesta D8 Rijeka - Rupa.
Za državnu cestu D8 definiran je zaštitni pojas - koridor širine 60 m, u
sklopu kojeg je moguća rekonstrukcija ceste zbog formiranja planiranih
priključaka.
Priključci na državnu cestu se izvode kao križanja tipa 3 (prema HRN
U.C4.050), sa zasebnom trakom za lijeve skretače i izljevnim »klinom« za desne
skretače na glavnoj prometnici te s fizičkim kanaliziranjem prometnih tokova na
sporednom privozu.
Priključci A1 i A3 predviđeni su kao T križanja, dok je priključak A2
predviđen kao četverokrako križanje, kako bi se omogućilo korektno povezivanje
željezničke postaje Brgud s državnom cestom.
Za navedene zahvate potrebna je suglasnost nadležne uprave za ceste.
Članak 65.
U kartografskim prikazima br 1. »Korištenje i namjena površina« i 2.1.
»Prometna mreža« određene su površine građevnih čestica javnih prometnih
površina koje uključuju uređenje kolnika, nogostupa, usjeka, nasipa i ostalih
objekata ceste, i uređenih zelenih površina.
U sklopu tih površina dopuštena je parcelacija u skladu s planiranom etapnom
realizacijom.
Članak 66.
Sabirne ceste (SC1 do SC3) trebaju imati tehničke karakteristike za računsku
brzinu 60 km/h, uzdužne nagibe do 6 %, a u zoni križanja s prometnicama nižeg
ranga do 4 %, najmanje 3 prometne trake širine 3,25 m i rubne trake širine 0,30
m i ukupnu širinu planuma najmanje 16 m (uključuje i obostrane pješačke
nogostupe širine min 1,8 m, pojas uređenog zelenila i pojas za vođenje
infrastrukture). U krivinama se predviđa proširenje kolnika (za teretno vozilo
s prikolicom) i umetanje prijelaznica.
Za sabirnu cestu SC1 se osigurava koridor - građevna čestica širine 28 m, a
za ostale sabirne ceste širine 24 m.
Članak 67.
Ostale - pristupne ceste (PC1 do PC5) trebaju imati najmanje dvije prometne
trake širine 3,25 m i rubne trake širine 0,30 m, uzdužne nagibe do 7 %, a u
zoni križanja do 5 %, širinu planuma najmanje 11 m, širina parcele 19 m,
priključci na minimalnoj udaljenosti 50 m. U krivinama se predviđa proširenje
kolnika (za teretno vozilo s prikolicom) i umetanje prijelaznica.
Pješački nogostupi uređuju se dvostrano, najmanje širine 1,5 m.
Za ostale - pristupne ceste se osigurava koridor - građevna čestica širine
19 m.
Priključci pristupnih cesta na sabirnu cestu se izvode kao križanja tipa 2
(prema HRN U.C4.050), s »kapljom« na pristupnoj cesti označenom horizontalnom
signalizacijom (bez fizički izdignutog otoka). Minimalni radijusi zaobljenja za
desne skretače iznose 15,0 m.
Članak 68.
Uz prometnice određene ovim planom mogu se, u slučaju formiranja više
građevnih čestica na jednom platou, definirati i druge pristupne ceste u sklopu
platoa. Te prometnice uređuju se u skladu s odredbama za ostale-pristupne
ceste, uz mogućnost uređenja jednostranog pješačkog nogostupa širine 1,5 m i
ukupne širine građevne čestice od 9,0 m.
Članak 69.
Na svim planiranim cestama u zoni predviđen je dvosmjerni kolni promet i dvostrani
pješački promet.
Kolnička konstrukcija treba biti dimenzionirana za teški promet.
Na mjestima oštrih zavoja potrebno je ugraditi odbojnike, a tamo gdje se
javljaju potporni zidovi zaštitne ograde.
Sva oprema, horizontalna i vertikalna signalizacija mora se izvesti u skladu
s postojećim zakonima i propisima.
Članak 70.
Odvodnja oborinskih voda s javnih prometnih površina određena je u točki 3.5.3.
tekstualnog dijela plana i kartografskim prikazom br. 2.3. »Odvodnja otpadnih
voda«. Planirana je mreža oborinske kanalizacije s 8 manjih podsustava s
separatorima za masti i ulja i upojnim bunarima.
Članak 71.
Izdvojeni pješački putevi uređuju se minimalne širine 2,0 m.
Uređenje zelenih površina u sklopu građevnih čestica javnih prometnih
površina određeno je člankom 105. ovih Odredbi.
Članak 72.
Pješačke prijelaze preko prometnica (rubnjake) i ostale elemente potrebno je
izvesti na način da se spriječi stvaranje arhitektonskih barijera za kretanje
invalida.
Članak 73.
Na prostoru platoa B3 predviđena je izgradnja benzinske postaje prema
odredbama članka 45. ovih Odredbi.
JAVNI PRIJEVOZ
Članak 74.
Planirane sabirne ceste SC1 i SC2 moraju imati odgovarajuće elemente za
javni cestovni prijevoz.
Autobusna stajališta uređuju se u sklopu građevne čestice sabirne ceste, na
lokacijama određenim u kartografskom prikazu br. 2.1. »Prometna i ulična
mreža«, a prema Pravilniku o minimalnim uvjetima za projektiranje i izgradnju
autobusnih stajališta na javnim cestama.
Članak 75.
U sklopu platoa H1 planirano je parkiralište autobusa - autobusni kolodvor,
kapaciteta min 10 autobusa.
ŽELJEZNIČKI PROMET
Članak 76.
Za magistralnu željezničku prugu Rijeka - Šapjane - Ilirska Bistrica
određuje se koridor širine 20 m, kojim je osigurana mogućnost izgradnje drugog
kolosjeka s jedne ili druge strane postojećeg kolosijeka.
Članak 77.
U sklopu intermodalnog terminala formiraju se ranžirni kolosjeci koji se
priključuju na magistralnu željezničku prugu s obje strane, kolosjekom
maksimalnog nagiba 24 0/00. Za industrijski kolosijek
određuje se koridor širine 10 m.
Članak 78.
Cestovni nadvožnjak planirane osnovne - sabirne ceste zone preko željezničke
pruge i dijela ranžirnih kolosjeka intermodalnog terminala potrebno je izvesti
na način da se osigura minimalna svijetla visina, rekonstrukcija pruge - drugi
kolosjek i organizacija ranžirnih kolosjeka.
Članak 79.
U sklopu platoa H1 rezervira se prostor za organizaciju putničkog stajališta
željeznice s pratećim sadržajima.
Članak 80.
Svi zahvati vezani na sustav željezničkog prometa, kao i zahvati na
kontaktnim platoima željezničke pruge, trebaju se projektirati i izvesti uz
suglasnost i posebne uvjete HŽ-a.
ZRAČNI PROMET
Članak 81.
Uz plato B3 planira se mogućnost uređenja heliodroma. Za heliodrom treba
osigurati slobodnu površinu dimenzija cca 100 x 100 m.
Heliodrom je primarno u funkciji radne zone (interventna i poslovna
funkcija), a može biti i u funkciji šireg područja, obzirom na prometnu
dostupnost lokacije.
5.1.1. JAVNA PARKIRALIŠTA
Članak 82.
Javna parkirališta planiraju se u sklopu površina centralnih sadržaja,
intermodalnog terminala, željezničkog stajališta i zone sportsko - rekreacijske
namjene. Za javno parkiralište može se odrediti posebna građevna čestica.
Određuju se minimalni kapaciteti javnih parkirališta:
- plato A1 60 mjesta
- plato B1 60 mjesta za osobna vozila i 30 mjesta za
kamione
- plato H1 120 mjesta
- zona SRC-a 60 mjesta
Kapaciteti javnih parkirališta ne uključuju se u izračun potrebnog broja
parkirnih mjesta u sklopu građevnih čestica.
Na javnom parkiralištu treba osigurati najmanje 5% parkirališnih mjesta za
automobile invalida.
Površina parkirališta uređuje se sadnjom visokog zelenila ili nadstrešnicama
od laganih materijala, a najmanje 20 % površine se uređuje kao zelena površina.
Članak 83.
Obveza je svakog korisnika da osigura unutar građevne čestice određeni
najmanji broj parkirnih-garažnih mjesta prema slijedećim odredbama ili prema
potrebama tehnološkog procesa:
1 mjesto na 2 zaposlena
1 mjesto za svako gospodarsko vozilo uključeno u tehnološki proces
1 mjesto na 20 m2 poslovnog prostora trgovačke, uslužne ili sl.
namjene javnog karaktera
1 mjesto na 60 m2 veletrgovačkog poslovnog prostora
1 mjesto na 4 sjedeća mjesta ugostiteljskog sadržaja
1 mjesto na 1 smještajnu jedinicu u hotelu
U postupku za ishođenje lokacijske dozvole potrebno je utvrditi i eventualne
dodatne parkirališne potrebe. Pri tome je potrebno voditi računa o broju i
strukturi zaposlenih, očekivanom broju posjetitelja i intenzitetu opskrbnog
prometa.
5.2. UVJETI GRADNJE TELEKOMUNIKACIJSKE MREŽE
Članak 84.
Na kartografskom prikazu br. 2.2. »Komunalna infrastruktura -
telekomunikacije« prikazana je postojeća TK mreža i planirana TK kanalizacija
područja.
U okviru novoplaniranih koridora prometnica (nogostupi), izgraditi TK
kanalizaciju kapaciteta 2/3 kom polietilenskih ili fleksibilnih PEHD / FD
cijevi & 50 ili 40 mm, sa standardiziranim montažnim zdencima oznake i
unutarnjih dimenzija D1 (90/60/70 cm) ili D2 (90/100/70 cm), a istu je potrebno
vezati u najpovoljnijim mjestima na priključne toč
ke 1 i 2 postojeće TK kanalizacije koja je izgrađena uz
autocestu (dionica Jušići Rupa).
Za izgradnju TK kanalizacije na pojedinim planiranim pravcima izgradnje
novih prometnica (nogostupi), treba osigurati koridor širine 40 - 50 cm.
Od glavne trase TK kanalizacije svaku novoplaniranu građevinu - građevnu
česticu potrebno je vezati sa 1 kom priključnih - privodnih fleksibilnih FD
cijevi (& 40 ili & 50 mm (priključak na TK mrežu). Za velike korisnike
predvidjeti 2 kom FD cijevi. Točna trasa privodne TK kanalizacije i povezivanje
na priključne točke određuje se projektnom dokumentacijom građevine, odnosno
lokacijskom i građevnom dozvolom, uz suglasnost T-HT-a odnosno Hrvatske
agencije za telekomunikacije.
Novu TK kanalizaciju koncentrirati do građevine centralnih sadržaja na
platou B1 (digitalne telefonske centrale).
Temeljem Zakona o telekomunikacijama investitori moraju izgraditi kabelsku
kanalizaciju za pretplatničke telekomunikacijske vodove, za kabelsku
distribuciju i zajednički antenski sustav, koji su potrebni za pojedinu
građevinu, te potpunu telekomunikacijsku instalaciju primjerenu namjeni
građevine, uključujući i vodove za kabelsku distribuciju i zajednički antenski
sustav u skladu sa glavnim projektom (potrebna suglasnost T-HT-a odnosno
Hrvatske agencije za telekomunikacije).
Kabelske TK ormariće (uvodna - priključna kutija) smjestiti na mjestu
koncentracije kućne TK instalacije i vanjske kabelske TK mreže, odgovarajućeg
kapaciteta - broja parica, u pravilu na ulazu objekta (građevine) na
pristupačnom mjestu radi lakšeg održavanja.
Unutarnje TK instalacije u objektu mogu se izvesti tehnologijom strukturnog
kabliranja, sukladno standardu ISO/ IEC 11801.
Točna pozicija priključka građevine odrediti će se glavnim projektom
pojedine građevine.
Dimenzije rova su u prosjeku 0,4 x 0,8 m, osim na prekopima prometnica gdje
je dubina 1,0 m.
Na platou B1, u sklopu građevine centralnih sadržaja ili kao samostojeći
objekt na izdvojenoj građevnoj čestici najmanje veličine 80 m2,
osigurati građevinski prostor od cca 20 m2 za smještaj nove
digitalne telefonske centrale (komutacijski čvor) odgovarajućeg kapaciteta
glavnih TK priključaka, kao i opreme za smještaj nove GSM bazne postaje.
Planirana trasa TK infrastrukture pretpostavlja realiziranu prometnicu -
javnu površinu. Ukoliko u trenutku potrebe za izgradnjom dijela TK infrastrukture
planirane građevine ne budu izgrađene, dozvoljava se investitoru da u dogovoru
sa nadležnim službama odredi alternativne trase kao privremeno ili trajno
rješenje, ukoliko ova promjena ne remeti koncepciju plana.
Pri projektiranju i izvođenju TK infrastrukture obvezatno se pridržavati
važećih propisa kao i propisa o minimalnim udaljenostima od ostalih
infrastrukturnih objekata, te pribaviti suglasnosti ostalih korisnika
infrastrukturnih koridora.
Članak 85.
Telekomunikacijsko povezivanje RZ12 na javnu telekomunikacijsku mrežu u
domeni je operatera tj. davatelja usluga u nepokretnoj (fiksnoj) i pokretnoj
(mobilnoj) mreži (T-HT), a uključivati će sljedeće:
- ugradnju TK opreme za novi komutacijski čvor (digitalna telefonska
centrala)
- ugradnju TK opreme za novu GSM baznu postaju sa pripadajućim antenama u/na
građevini centralnih sadržaja
- optičko povezivanje novoga komutacijskog čvora i GSM bazne postaje (preko
Rupe) na višu telekomunikacijsku razinu Rijeka
- ugradnju bakrenih xDSL kabela odgovarajućeg kapaciteta u nove TK cijevi i
iste koncentrirati u građevini M1, uvažavajuči faznost izgradnje nove radne
zone, tj. ovisiti će o željama investitora odnosno korisnika na njihov zahtjev.
5.3. UVJETI GRADNJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURNE MREŽE
Članak 86.
Gradnju instalacija, objekata i uređaja komunalne infrastrukture treba
izvesti u skladu s tehničkim uvjetima navedenim u tekstualnom dijelu Plana i
kartografskim prikazima br. 2. »Komunalna infrastrukturna mreža«.
Horizontalni i vertikalni razmaci i križanja pojedinih instalacija trebaju
se izvesti u skladu s važećim tehničkim propisima.
U projektiranju i realizaciji instalacija, objekata i uređaja komunalne
infrastrukture, dopuštena su manja odstupanja ukoliko ne narušavaju uvjete
korištenja javnih prometnih površina i građevnih čestica gospodarske namjene.
Vodoopskrba
Članak 87.
Gradnju vodoopskrbnog sustava treba izvesti u skladu s tehničkim uvjetima
navedenim u tekstualnom dijelu Plana (točka 3.5.2.) i kartografskim prikazom
br. 2.3. »Vodoopskrba«.
Članak 88.
Vodoopskrba korisnika unutar obuhvata Plana osigurava se iz postojećeg
vodoopskrbnog sustava, uz nužne dogradnje sustava proizišle iz dodatnih potreba
za vodom. Opskrbne vodospreme za potrebe RZ-12 će biti postojeće VS »Miklavija«
zapremine 1000 m3 i VS »Kavrani Breg« zapremine 1090 m3.
Članak 89.
Trase razvodne i protupožarne vodovodne opskrbne mreže vode se planiranim
prometnicama, u zajedničkom kanalu s ostalim instalacijama. Glavni cjevovodi su
1 150 mm i 1 100 mm, od »Duktile« nodularnog liva, za radni pritisak do 10
bara.
Cijevi se polažu u rov s pješčanom oblogom. Nadsloj nad cjevima je najmanje
120 cm.
Za protupožarnu zaštitu planiraju se nadzemni požarni hidranti 80 mm na
propisanom međusobnom razmaku (100 m).
Priključci na opskrbnu mrežu ostvaruju se preko vodomjera montiranog ispred
ograde građevne čestice.
Odvodnja otpadnih voda
Članak 90.
Elemente sustava odvodnje otpadnih voda treba izvesti u skladu s tehničkim
uvjetima navedenim u tekstualnom dijelu Plana (točka 3.5.3.) i kartografskim
prikazom br. 2.4. »Odvodnja otpadnih voda«.
Članak 91.
Sanitarno-potrošne i slične otpadne vode i dio tehnoloških otpadnih voda
zbrinjavati će se na području obuhvata Plana sa 6 lokalnih uređaja za obradu
otpadnih voda.
Planirani su tipski kompaktni uređaji odgovarajućeg visokog stupnja i
tehnologije pročišćavanja (Bio-disk). Pročišćena otpadna voda upuštat će se u
podzemlje upojnim građevinama.
Građevna čestica uređaja, koja uključuje i separatore masti i ulja oborinske
kanalizacije i upojnu građevinu, utvrđuje
se u sklopu površine zaštitnih zelenih površina ili površina
gospodarske namjene, najmanje površine 1200 m2, uz osiguranje
odgovarajućeg kolnog priključka. Građevna čestica se ograđuje i uređuje zelenilom,
a uređaji se izvode ukopani ili poluukopani.
Članak 92.
Prije odvođenja u javnu kanalsku mrežu, svaki pogon ima obavezu tehnološke
otpadne vode zasebnom opremom obraditi na nivo sanitarno-potrošnih otpadnih
voda. U skladu s važećim propisima iz njih se prethodno moraju izdvojiti sve
opasne i štetne tvari.
Članak 93.
Oborinske vode s krovova, pješačkih i zelenih površina prikupljaju se i
upuštaju upojnim građevinama direktno u podzemlje.
Oborinske vode s cestovnih i drugih javnih površina će se s više kanalskih
mreža preko upojnih bunara upuštati u tlo. Oborinske vode je potrebno prije
toga osloboditi masti i ulja preko tipskih separatora.
Odvodnja oborinskih voda s radnih platoa gospodarske namjene rješava se u
sklopu pojedine građevne čestice. Ti lokalni sustavi također moraju imati
separatore masti i ulja, ukoliko svojom djelatnošću ili veličinom prometnih -
parkirnih i manipulativnih površina mogu prouzročiti zagađenje podzemnih voda.
Članak 94.
Trase kanalskih mreža unutar obuhvata Plana položene su prema konfiguraciji
terena i uzdužnim profilima prometnica po kojima su kanali maksimalno vode.
Kanalska mreža obje kanalizacije predviđena je od PVC cijevi s betonskim
oknima i poklopcima prema očekivanom opterećenju, profila 1 40, 1 30 i 1 25,
niže od vodovodne mreže i s minimalnim razmakom 50 cm cijevi od cijevi.
Dimenzioniranje upojnih bunara temelji se na stvarnoj upojnosti tla na
određenoj lokaciji. Upojni bunar može biti zajednički za oba tipa efluenta.
Članak 95.
Dopušta se korištenje pročišćenih otpadnih voda u tehnološke svrhe i gradnja
potrebnih kaptaža i uređaja.
Elektroenergetika
Članak 96.
Postojeći 110 kV dalekovod TS 110/20 kV MATULJI - TS 110/20 kV ILIRSKA
BISTRICA koji dijelom trase prolazi obuhvatom plana zadržava se u funkciji koju
ima i danas. Izgradnja objekata ispod njega ili u njegovoj blizini, ograničena
je posebnim propisima i za takve slučajeve neophodna je prethodna suglasnost
vlasnika voda (HEP-PRIJENOS d.o.o. Zagreb, PrP Opatija).
Postojeći 20(110) kV nadzemni vod TS 110/20 kV MATULJI TS 20/0.4 kV Ciborica
moguće je rekonstruirati na 110 kV naponski nivo, ako se pojavi određena
energetska potreba koja je od strateške važnosti za Državu ili Županiju.
Izgradnja objekata ispod njega ili u njegovoj blizini, ograničena je posebnim
propisima i za takve slučajeve neophodna je prethodna suglasnost vlasnika voda
(HEP Operator distribucijskog sustava d.o.o.)
Članak 97.
Unutar obuhvata plana planirana je izgradnja nove TS 110/20 kV. Za novu TS
110/20 kV potrebno je izgraditi novi 110 kV priključak i pripadajuću 20 kV
mrežu. Nova TS 110/ 20 kV bit će se samostojeća građevina sa vanjskim 110 kV
postrojenjem, a obzirom na predviđeno vršno opterećenje, potrebno ju je graditi
za kapaciteta 2x20(40) MVA. Za potrebe gradnje trafostanice osigurava se
površina od cca 100x100 m.
Članak 98.
Lokacije novih trafostanica 20/0.4 kV odredit će se unutar platoa budućih
korisnika. Trafostanice se mogu graditi kao ugradbene u objektu ili kao
samostojeće građevine.
Ukoliko se nove TS grade kao samostojeće građevine, a biti će u vlasništvu
HEP-a, potrebno je formirati nove građevne čestice s osiguranim pristupom na
javnu prometnu površinu. Građevne čestice su minimalne površine 30 m2
za TS 1x630 kVA ili 50 m2 za TS 2x630 kVA.
Članak 99.
Vodovi 20 kV naponskog nivoa izvode se podzemnim kabelima po načelnim
trasama prikazanim u grafičkom dijelu. Moguća odstupanja trasa biti će
obrazložena kroz projektnu dokumentaciju. Nove trafostanice graditi će se za
kabelske priključke na srednjem naponu i kabelske rasplete na niskom naponu.
Članak 100.
Trase buduće niskonaponske mreže izvoditi će se prema zasebnim projektima.
Niskonaponska mreža izvoditi će se podzemnim kabelima.
Članak 101.
Javna rasvjeta prometnica, pristupnih cesta i pješačkih staza unutar zone
plana riješiti će se prema zasebnim projektima, koji će definirati njeno
napajanje i upravljanje, tip stupova i njihov razmještaj u prostoru, odabir
armatura i sijalica i traženi nivo osvijetljenosti.
Plinoopskrba
Članak 102.
Lokalna stanica sa podzemnim spremnicima UNP-a, internom
mjerno-regulacijskom stanicom, isparivačem i odonizatorom, locirati će se u
sklopu površine mješovite namjene M6 (platoa B3) na izdvojenoj građevnoj
čestici, uz primjenu propisanih mjera zaštite.
Srednjetlačna mreža plinovoda polaže se u sklopu površina osnovne mreže
prometnica radne zone, u pješčanoj posteljici na dubini min 1 m i razmaka min 1
m od ostalih komunalnih instalacija.
Građevna čestica priključuje se na srednjetlačni plinovod ogrankom s
priključnim ormarićem smještenim uz rub građevne čestice.
Mrežu plinovoda izvesti karakteristika koje dopuštaju eventualno
priključenje na zemni plin u drugoj fazi.
6. UVJETI UREĐENJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
ZAŠTITNE ZELENE POVRŠINE
Članak 103.
Zaštitne zelene površine (Z) određene u kartografskom prikazu br. 1
»Korištenje i namjena površina« su javne zelene površine.
Neizgrađene površine u sklopu površine sportsko rekreacijske namjene
(najmanje 75 % ukupne površine), kao i neizgrađeni dijelovi građevnih čestica
prometnica - sabirnih i pristupnih cesta u radnoj zoni, također se koriste kao
javne zelene površine.
Članak 104.
Javne zelene površine se u sklopu radne zone čuvaju i uređuju u funkciji
oblikovanja i zaštite prostora (zaštita od erozije, modifikator mikroklime
posebno zaštita od vjetra, odvajanje od prometnih tokova, zaštita od buke i
dr.).
U sklopu zaštitnih zelenih površina mogu se uređivati pješački putevi,
odmorišta i manji rekreacijski sadržaji.
Dio zaštitnih zelenih površina može se namijeniti građevinama odvodnje
otpadnih voda, trafostanicama i drugim manjim infrastrukturnim građevinama.
Članak 105.
U zaštitnim zelenim površinama potrebno je sačuvati postojeće prirodno
zelenilo i strukturu krajobraza.
Zaštitne zelene površine obuhvaćaju pretežito površine postojeće šume, a
hortikulturne intervencije obuhvaćaju uglavnom prorjedu i sanaciju.
Naglašenije intervencije planiraju se uz novoformirane rubove zelenila prema
planiranim javnim prometnim površinama i građevnim česticama gospodarske
namjene.
Pri uređenju zaštitnih zelenih površina, drvoreda i zelenih površina uz
prometnice i zelenila na površinama građevnih čestica treba primarno koristiti
stablašice autohtonih i parkovnih vrsta pogodnih za lokalnu klimu i tlo.
Površine zelenila u sklopu građevnih čestica javnih prometnih površina
uređuju se sadnjom pretežno autohtonih vrsta stablašica i niskog raslinja. Na
potezima uz ceste sade se drvoredi. Uz potporne i ogradne zidove sade se
penjačice i grupe višeg grmlja. Nasipi cesta zatravnjuju se.
ZAŠTITNA ŠUMA
Članak 106.
Površina postojeće šume u obuhvatu plana, a izvan površine radne zone,
određuje se kao zaštitna šuma (Š2). Šuma ima oblikovnu i sanitarno zaštitnu
funkciju.
U zaštitnoj šumi se osigurava održavanje i poboljšavanje općekorisnih
funkcija šume uz isključivo sanitarnu sječu.
Šuma se čuva u postojećem stanju, uređuje nužnom melioracijom, štiti od
štetnika i požara, a prema potrebi se na novoformiranim rubovima (zbog uređenja
novih prometnih površina) predviđa nova sadnja istim vrstama.
7. MJERE ZAŠTITE AMBIJENTALNIH VRIJEDNOSTI
Članak 107.
Zaštita ambijentalnih vrijednosti prostora osigurava se primjenom svih
odredbi ovog plana, odnosnih zakonskih akata, kao i organizacijom i praćenjem
provedbe plana u skladu s postavljenim smjernicama i odredbama.
Članak 108.
Postojeće šumske površine u sklopu zaštitnih zelenih površina na višim i
strmijim dijelovima obuhvaćenog prostora, gdje čine kompaktnije sastojine, se u
cjelosti čuvaju u postojećem stanju.
Članak 109.
Uređenje zaštitnih zelenih površina, rubnih šumskih površina i zelenih
površina u sklopu građevnih čestica provoditi temeljem jedinstvenog oblikovnog
koncepta, s postepenom gradacijom od potpuno prirodnog do parkovno oblikovanog
prostora.
8. POSTUPANJE S OTPADOM
Članak 110.
Postupanje s otpadom potrebno je provoditi izbjegavanjem i smanjenjem nastajanja
otpada, sprečavanjem nenadziranog postupanja s otpadom, iskorištavanjem
vrijednih svojstava otpada i odlaganjem otpada na odlagalište.
Proizvođači otpada i svi sudionici u postupanju s otpadom dužni su
pridržavati se odredbi Zakona o otpadu (»Narodne novine« broj 151/03, 111/06) i
podzakonskih propisa donesenih temeljem Zakona.
Članak 111.
Provođenje mjera za postupanje s komunalnim otpadom osigurava Općina, a
skuplja ga ovlaštena pravna osoba.
Provođenje mjera za postupanje s neopasnim industrijskim, ambalažnim,
građevnim, električkim i elektroničkim otpadom, otpadnim vozilima i otpadnim
gumama osigurava Županija, a skupljaju ga ovlaštene pravne osobe.
Provođenje mjera postupanja s opasnim otpadom osigurava Vlada Republike
Hrvatske, a skupljaju ga ovlaštene pravne osobe.
Članak 112.
Proizvođač otpada dužan je, u skladu s načelima ekološkog i ekonomskog
postupanja, na propisan način obraditi i/ili odložiti otpad koji nastaje iz
njegove djelatnosti.
Komunalni otpad, odnosno otpad koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu
iz kućanstava, skuplja se u propisane spremnike koji se postavljaju na
organiziranim sakupljalištima uređenim na javnim površinama ili u sklopu
pojedine građevne čestice, s kolnim prilazom za komunalno vozilo.
Tehnološki otpad (industrijski, ambalažni, građevni, električki i
elektronički otpad, otpadna vozila i otpadne gume), do odvoženja, odvojeno će
skupljati svaki proizvođač otpada u sklopu svog prostora.
Proizvođač tehnološkog otpada može privremeno, na propisani način, skladištiti
otpad unutar svog poslovnog prostora.
Za skupljanje svog otpada moraju se koristiti odgovarajući spremnici,
kontejneri i druga oprema kojom će se spriječiti rasipanje i proljevanje
otpada, te širenje prašine, mirisa i buke.
Članak 113.
Zabranjeno je gospodarenje opasnim otpadom u cijeloj zoni, odnosno
skladištenje, obrada, zbrinjavanje ili trajno odlaganje opasnog otpada.
Članak 114.
Proizvođač otpada čija se vrijedna svojstva mogu iskoristiti dužan je otpad
razvrstati na mjestu nastanka, odvojeno skupljati po vrstama i svojstvima te
osigurati propisne uvjete skladištenja za osiguranje kakvoće u svrhu ponovne
obrade. Ako proizvođač otpada ne može iskoristiti vrijedna svojstva otpada,
potrebno je prema zakonu i drugim pravnim propisima otpad dokumentirati,
prijavljivati na burzi otpada i kao krajnju mjeru odložiti. Odložiti se smiju
samo ostaci nakon obrade otpada ili otpad koji se ne može obraditi gospodarski
isplativim postupcima uz propisane granične vrijednosti emisija u okoliš.
Članak 115.
Radi sprječavanja nenadziranog postupanja s otpadom potrebno je voditi
propisanu evidenciju i redovito dostavljati podatke o proizvedenom, skupljenom
i obrađenom otpadu nadležnom tijelu (katastar emisija u okoliš pri Uredu
Državne uprave).
Članak 116.
U zoni obuhvata Plana nije dozvoljeno trajno odlaganje otpada.
9. MJERE SPRJEČAVANJA NEPOVOLJNA UTJECAJA NA OKOLIŠ
Članak 117.
Zaštita okoliša provodi se sukladno Zakonu o zaštiti okoliša (»Narodne
novine« broj 82/94 i 128/99), Zakonu o zaštiti zraka (»Narodne novine« broj
178/04), Zakonu o zaštiti od buke (»Narodne novine« broj 20/03), Zakonu o
vodama (»Narodne novine« broj 107/95) Zakonu o otpadu (»Narodne novine« broj
151/03 i 111/06) i drugim zakonima i provedbenim propisima donesenim temeljem
Zakona.
Općina Matulji Programom zaštite okoliša utvrđuje mjere za sprječavanje
nepovoljnog utjecaja na okoliš i mjere usmjerene na unapređenje stanja okoliša.
Ovim Planom određuju se kriteriji zaštite okoliša koji obuhvaćaju zaštitu
tla, zraka, vode, te zaštitu od prekomjerne buke i mjere posebne zaštite.
Članak 118.
Unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja nije dopuštena organizacija
gospodarske djelatnosti čija tehnologija može štetnim i prekomjernim emisijama nepovoljno
utjecati na okoliš, odnosno nije u skladu s propisanim mjerama zaštite okoliša.
Izmjenom i dopunom prostornog plana Općine Opatija unutar granica Općine
Matulji, zabranjena je gradnja poslovnih građevina za obavljanje djelatnosti
razvrstanih u slijedeća podpodručja prema Nacionalnoj klasifikaciji
djelatnosti:
- Područje DF Proizvodnja koksa, naftnih derivata i
nuklearnih goriva
- Područje DG Proizvodnja kemikalija, kem. proizvoda,
umj. vlakana
- Područje DI Proizvodnja ostalih nemetalnih
mineralnih proizvoda
- Područje DJ 27 Proizvodnja metala
Članak 119.
Odlukom o sanitarnoj zaštiti vode za piće na Riječkom području, (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije 6/94, 12/94, 12/95, 17/96 i 24/ 96)
zabranjeno je u zoni djelomičnog ograničenja, u kojoj se nalazi i ova radna
zona, građenje industrijskih pogona i drugih objekata bazne, kemijske i
metalurške industrije, farmaceutske, te industrije koja koristi radioaktivne
tvari, kao i nekontrolirano odlaganje otpadnih tvari.
Članak 120.
U sklopu RZ 12 ne mogu se planirati proizvodne građevine za koje je prema
Pravilniku o procjeni utjecaja na okoliš (NN 59/00, 136/04 i 85/06) potrebna izrada
studije utjecaja na okoliš.
Nepovoljni utjecaj na okoliš planiranih djelatnosti u obuhvatu Plana
potrebno je svesti na najmanju moguću razinu.
Preporuča se organizacija mjerne stanice za praćenje osnovnih parametara
stanja okoliša u prostoru radne zone.
Zaštita tla
Članak 121.
Na prostoru unutar obuhvata prevladava karbonatni kompleks (K1) s
izraženijim pokrivačem crvenice u ponikvama. Prostor je općenito povoljnih
geotehničkih karakteristika za gradnju i nije podložan eroziji.
Prostor nema posebnih vrijednosti kao šumsko ili poljoprivredno tlo koje bi
trebalo štititi.
Članak 122.
Unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja nije dozvoljen unos štetnih
tvari u tlo, izravno ili putem dispozicije otpadnih voda.
Zabranjeno je nepropisno odlaganje tehnološkog i drugog otpada, kojim se
može prouzročiti zagađenje tla i podzemnih voda.
Zaštita zraka
Članak 123.
Zaštita zraka provodi se sukladno odredbama Zakona o zaštiti zraka (»Narodne
novine« broj 178/04) i propisa donesenih temeljem Zakona.
Članak 124.
Prije izgradnje gospodarske građevine koja bi mogla biti izvor onečišćenja
zraka treba utvrditi mjere zaštite primjenom najboljih dostupnih tehnologija,
tehničkih rješenja i mjera. Najveći dopušteni porast imisijskih koncentracija
zbog novog izvora onečišćenja određen je Uredbom o preporučenim i graničnim
vrijednostima kakvoće zraka (»Narodne novine« broj 101/96.).
Članak 125.
Stacionarni izvori (tehnološki procesi, industrijski pogoni, uređaji i
objekti iz kojih se ispuštaju u zrak onečišćujuće tvari) onečišćenja zraka
moraju biti proizvedeni, opremljeni, rabljeni i održavani na način da ne
ispuštaju u zrak tvari iznad graničnih vrijednosti emisije određenih Uredbom o
graničnim vrijednostima emisije onečišćujućih tvari u zrak iz stacionarnih
izvora (»Narodne novine« broj 140/97).
Vlasnici - korisnici stacionarnih izvora dužni su:
- prijaviti izvor koji onečišćuje zrak, te svaku njegovu promjenu -
rekonstrukciju nadležnom tijelu uprave i lokalne samouprave,
- osigurati redovito praćenje emisije iz izvora i o tome voditi očevidnik,
- redovito dostavljati podatke u katastar onečišćavanja okoliša.
Članak 126.
Uz korištenje električne energije, poticati korištenje čistih energenata:
ukapljenog naftnog plina, sunčeve energije i sl.
Članak 127.
U organizaciji tehnološkog procesa i uređenjem građevne čestice spriječiti
raznošenje prašine, širenje neugodnih mirisa i sl., kojima se može pogoršati
uvjete korištenja susjednih građevnih čestica.
Zaštita voda
Članak 128.
Zaštita voda se provodi sukladno Zakonu o vodama (»Narodne novine« broj broj
107/95).
Unutar obuhvata plana i okolnog prostora nema površinskih vodotokova.
Prostor je u zoni djelomičnog ograničenja kojom se štite priobalni izvori od
Preluka do Kantride (odnosi se na slivno područje izvora u gradu Rijeci, a
prema namjeni i nivou zaštite predstavljaju izvore 2. reda). Mjere zaštite
objavljene su u Odluci o sanitarnoj zaštiti vode za piće
na Riječkom području, (»Službene novine« Primorsko- goranske
županije broj 6/94, 12/94, 12/95, 17/96 i 24/96).
Unutar zaštitne zone djelomičnog ograničenja je dozvoljeno postojanje svih
pogona i objekata i obavljanje djelatnosti, uz obaveznu primjenu vodoprivrednih
mjera zaštita voda. Izuzetak čini postojanje i građenje industrijskih pogona i
drugih objekata bazne, kemijske i metalurške industrije, farmaceutske te
industrije koja koristi radioaktivne tvari.
Članak 129.
Zaštita podzemnih voda provodi se primarno pravilnim zbrinjavanjem
sanitarno-potrošnih, tehnoloških i oborinskih voda, u skladu s člancima 91. -
93. ovih Odredbi za provođenje.
Svi korisnici prostora dužni su priključiti se na javni sustav odvodnje
otpadnih voda, brinuti se o zaštiti i održavanju vodovodne mreže, hidranata i
drugih vodovodnih uređaja unutarsvoje čestice, te štititi pitku i sanitarnu
vodu od zagađivanja.
Otpadne vode od pranja radnih površina, automobila, drugih vozila, strojeva
i sl, onečišćene deterdžentima i drugim sredstvima, ne smiju se upuštati u tlo.
Članak 130.
Korisnici moraju osigurati da opasne i druge tvari koje se ispuštaju u
sustav javne odvodnje otpadnih voda ili u drugi prijemnik, te u vodama koje se
nakon pročišćavanja ispuštaju iz sustava javne odvodnje otpadnih voda u prirodni
prijemnik, budu u okvirima graničnih vrijednosti pokazatelja i dopuštene
koncentracije prema Pravilniku o graničnim vrijednostima pokazatelja, otpadnih
i drugih tvari u otpadnim vodama (»Narodne novine« broj 40/99).
Članak 131.
U organizaciji sustava za pročišćavanje otpanih voda preporuča se stupanj
pročišćavanja i tehnologija koja omogućava ponovno korištenje pročišćenih
otpadnih voda kao tehnoloških voda.
Zaštita od buke
Članak 132.
Mjere zaštite od buke provode se sukladno odredbama Zakona o zaštiti od buke
(»Narodne novine« broj 20/03) i provedbenih propisa koji se donose temeljem
Zakona. Do donošenja odgovarajućeg provedbenog propisa primjenjuje se Pravilnik
o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave
(»Narodne novine« broj 37/90).
Najveća dopuštena razina buke utvrđuje se prema propisanim vrijednostima za
industrijska, skladišna i servisna postrojenja.
Članak 133.
Za planirane građevine - sadržaje, primjenom mjera zaštite od buke kod
projektiranja, građenja i odabira tehnologije, osigurati što manju emisiju
zvuka, i to:
- odabirom i uporabom malobučnih strojeva, uređaja i sredstava za rad i
transport
- izvedbom odgovarajuće zvučne izolacije građevina u kojima su izvori buke
- uređenjem planiranih javnih zelenih površina i zelenih površina u sklopu
građevnih čestica
Posebne mjere zaštite
Članak 134.
Za prostor u obuhvatu plana nije utvrđena obveza izgradnje skloništa osnovne
zaštite. Sklanjanje ljudi osigurava se mjerama koje se utvrđuju Planom zaštite
i spašavanja Općine Matulji.
Članak 135.
Zaštitu od požara potrebno je provoditi sukladno Zakonu o zaštiti od požara
(»Narodne novine« broj 58/93 i 33/05) i provedbenih propisa donesenih temeljem
Zakona.
Za izvedbenu projektnu dokumentaciju za izgradnju građevina za koje su
posebnim propisima predviđene mjere zaštite od požara, ili posebnim uvjetima
građenja zatražen prikaz primijenjenih mjera zaštite od požara, obveza je
investitora ishoditi suglasnost od nadležnih državnih upravnih tijela.
Radi spašavanja osoba iz građevina i gašenja požara na građevinama i
otvorenom prostoru građevine moraju imati vatrogasne pristupe propisanih
tehničkih karakteristika. Vatrogasni pristupi osiguravaju se javnim prometnim
površinama i površinama u sklopu građevnih čestica.
Prilikom gradnje vodoopskrbne mreže potrebno je izvesti vanjsku hidrantsku
mrežu, nadzemne hidrante na propisanim međusobnim razmacima.
Gradnju građevina i postrojenja za skladištenje i promet zapaljivih tekućina
i plinova potrebno je provoditi sukladno Zakonu o zapaljivim tekućinama i
plinovima (»Narodne novine« broj 108/95) te propisa donesenih temeljem tog
Zakona.
Članak 136.
Zaštita od potresa provodi se protupotresnim projektiranjem građevina i
građenjem u skladu s seizmičkim kartama, zakonima i propisima.
Protivpotresno projektiranje građevina, kao i građenje, provoditi sukladno
Zakonu o građenju i postojećim tehničkim propisima.
Sve građevine moraju biti statički proračunate i dimenzionirane prema
pravilima struke i na osnovi geotehničkih istražnih radova, te moraju
zadovoljavati tehničke propise za građenje u seizmičkim područjima. Maksimalni
očekivani intezitet potresa za povratni period od 500 godina uz 63 % vjerojatnosti,
za ovo područje je 8o MSK-64 ljestvice.
Članak 137.
Mogućnost evakuacije ljudi i pristup interventnih vozila osigurava se
uvjetima gradnje novih prometnica, te određivanjem udaljenosti građevina od
prometnica i određivanjem visina građevina.
Članak 138.
Kod gradnje novih građevina i uređenja javnih površina potrebno je postupiti
sukladno odredbama Pravilnika o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s
invaliditetom i smanjene pokretljivosti (»Narodne novine« broj 151/05).
10. MJERE PROVEDBE PLANA
Članak 139.
Provedba plana, gradnja i uređenje površina vršit će se sukladno ovim
Odredbama, cjelokupnom tekstualnom i kartografskom dijelu Plana i zakonskim
odredbama.
Članak 140.
Lokacijske dozvole za planiranu gradnju i zahvate u prostoru izdaju se
neposrednom provedbom ovog Plana.
Članak 141.
Lokacijska dozvola za gradnju građevina se ne može utvrditi ako nije
izgrađena cesta na koju je osiguran priključak građevne čestice na javnu
prometnu površinu i pripadajuća mreža komunalne infrastukture koja se planira u
trupu ceste. Iznimno se dozvola može izdati ako je prije izdana lokacijska i
građevinska dozvola za cestu te ako je trasa ceste iskolčena na terenu.
Članak 142.
Posebne uvjete građenja koji nisu navedeni u Planu utvrdit će nadležna
tijela državne uprave, odnosno pravne osobe s javnim ovlastima kada je to
određeno posebnim propisima, a obzirom na detaljni program izgradnje i uređenja
pojedine građevne čestice.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 143.
Plan iz članka 1. ove Odluke ovjeren je pečatom Općinskog vijeća Općine
Matulji i potpisom predsjednika Općinskog vijeća.
Članak 144.
Dva izvornika Plana čuvaju se u pismohrani Općine Matulji, te dva u Uredu za
prostorno uređenje, stambeno-komunalne poslove, graditeljstvo i zaštitu okoliša
Primorsko- goranske županije, Ispostava Opatija.
Članak 145.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 350-01/06-01/15
Ur. broj: 2156-04-06-23
Matulji, 19. prosinca 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Općinskog vijeća Općine Matulji
Mario Ćiković, ing., v.r.