20.
Temeljem članka 6. Zakona o zakupu i prodaji poslovnoga prostora (»Narodne
novine« broj 91/96, 124/97 i 174/04), članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim
stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96), Zakona o obveznim odnosima
(»Narodne novine« broj 35/05) i članka 26. Statuta Općine Malinska-Dubašnica
(»Službene novine« PGŽ broj 9/02 i 46/04), Općinsko vijeće Općine
Malinska-Dubašnica, na sjednici održanoj 20. listopada 2006. godine, donijelo
je sljedeću
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Malinska-Dubašnica
1. OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i prestanak zakupa te međusobna prava i
obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica,
te poslovnog prostora na kojima Općina Malinska-Dubašnica ima pravo
raspolaganja i korištenja.
Članak 2.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju poslovnim prostorom Općinsko
poglavarstvo Općine Malinska-Dubašnica (u daljnjem tekstu Poglavarstvo):
1. utvrđuje elemente za određivanje visine zakupnine,
2. donosi plan održavanja, gradnje, kupnje, zamjene i rekonstrukcije
poslovnih prostora, odobrava adaptaciju i rekonstrukciju poslovnog prostora, te
odlučuje o ulaganju sredstava u isti,
3. utvrđuje namjenu poslovnog prostora, te odlučuje o promjeni ili dopuni
namjene,
4. odlučuje o davanju poslovnog prostora u zakup, raspisuje natječaj za
davanje poslovnog prostora u zakup i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi,
5. daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup,
6. odlučuje o prestanku zakupa poslovnog prostora,
7. obavlja druge poslove koji proizlaze iz Zakona i ove Odluke.
Članak 3.
Ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima iz članka 2. ove
Odluke obavlja Jedinstveni upravni odjel, Odjeljak za komunalno gospodarstvo,
prostorno uređenje i upravljanje imovinom.
2. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak 4.
Namjenu poslovnog prostora, odnosno djelatnosti koje će se obavljati u
poslovnom prostoru utvrđuje Općinsko poglavarstvo, prije raspisivanja natječaja
za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
Namjena se utvrđuje sukladno odredbama važeće prostorno planske
dokumentacije i Zakona, na način da omogući zadovoljavanje potreba stanovništva
i obogaćivanje turističke ponude.
Članak 5.
Promjenu ugovorene djelatnosti Općinsko poglavarstvo može odobriti ako
ocijeni da bi nova namjena omogućila kvalitetnije ispunjenje uvjeta iz stavka
2. prethodnog članka. Promjena ugovorene djelatnosti može se ugovoriti pod
sljedećim uvjetima:
- ako je zakupnik u određenom poslovnom prostoru obavljao ugovorenu
djelatnost najmanje dvije godine do podnošenja zahtjeva za promjenu
djelatnosti,
- ako zakupnik prihvati promjenu zakupnine, koja se izračunava uvećanjem
početnog iznosa zakupnine za novu namjenu iz natječaja za 50%. Ukoliko je
prethodno ugovorena zakupnina veća od iznosa dobivenog povećanjem zakupnine iz
natječaja za 50% za novu djelatnost, primjenjivat će se ugovorena zakupnina.
Članak 6.
Dopuna ugovorene djelatnosti Općinsko poglavarstvo može odobriti pod uvjetom
da zakupnik ugovorenu djelatnost u prostoru obavlja najmanje godinu do
podnošenja zahtjeva za dopunu djelatnosti.
3. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 7.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu
natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u javnom tisku.
Postupak natječaja do donošenja odluke o najpovoljnijoj ponudi provodi
Povjerenstvo za provedbu postupka odabira najpovoljnije ponude (u daljnjem
tekstu: Povjerenstvo), koje imenuje Općinsko poglavarstvo. Povjerenstvo ima
predsjednika i 2 člana. Stručne i administrativne poslove za potrebe
Povjerenstva obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 8.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće elemente:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora,
2. početni iznos zakupnine,
3. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup,
4. dan, vrijeme i mjesto provedbe otvaranja zatvorenih ponuda natjecatelja,
5. iznos jamčevine koju treba položiti,
6. rok do kojeg se može podnijeti pisana prijava,
7. dan i sat kad se može razgledati poslovni prostor,
8. odredbu da na natječaju ne može sudjelovati natjecatelj koji je zakupnik
poslovnog prostora u vlasništvu Općine Malinska-Dubašnica, a koji ne ispunjava
obveze ugovora o zakupu ili ih neuredno ispunjava, ili koji ima nepodmirenih
obveza za poreze i doprinose,
9. odredbu da je najpovoljniji natjecatelj dužan u roku koji utvrdi Općinsko
poglavarstvo preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu, jer će se u
protivnom smatrati da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te će se ugovor
sklopiti sa sljedećim najpovoljnijim natjecateljem,
10. odredbu da najpovoljniji natjecatelj nema pravo na povrat jamčevine ako
u određenom roku ne sklopi ugovor o zakupu,
11. odredbu da natjecatelj mora ispunjavati zakonske uvjete za obavljanje
djelatnosti koja je utvrđena kao namjena poslovnog prostora,
12. odredbu da zakupodavac može odrediti da se ugovor o zakupu sklopi kao
ovršna isprava sukladno odredbi članka 23. stavak 2. Zakona o zakupu poslovnog
prostora,
13. dokumentaciju koju treba priložiti,
14. druge posebne uvjete za sudjelovanje u natječaju.
Članak 9.
Predstavnici natjecatelja ili njihovi punomoćnici, mogu nazočiti otvaranju
ponuda.
Natjecatelj koji odustaje od natječaja, obvezan je povući svoju ponudu do
početka otvaranja ponuda.
Članak 10.
Prije otvaranja ponuda predsjednik Povjerenstva ili druga osoba koju odredi
Općinsko poglavarstvo upoznaje nazočne predstavnike natjecatelje s odredbama
ove odluke, te odluke Općinskog poglavarstva o raspisivanju natječaja za
davanje u zakup poslovnog prostora.
Povjerenstvo najprije konstatira koje su ponude zakašnjele, te nisu predmet
natječaja.
Nakon prethodnog postupka Povjerenstvo pristupa otvaranju ponuda
redoslijedom primitka ponuda. Ako je više ponuda primljeno istovremeno,
redoslijed između njih utvrđuje se abecednim redom prvog slova tvrtke, ili
prvog slova prezimena za fizičke osobe.
Članak 11.
O postupku otvaranja ponuda, Povjerenstvo vodi zapisnik u koji se naročito
unose sljedeći podaci: mjesto i vrijeme otvaranja ponuda, ime i prezime članova
Povjerenstva, imena i prezimena nazočnih predstavnika natjecatelja, broj
primljenih ponuda, broj zakašnjelih ponuda i popis natjecatelja čije su ponude
zakašnjele, obavijesti o povlačenju, popis natjecatelja čije se ponude
razmatraju i ponuđeni iznos zakupnine, te primjedbe natjecatelja.
Zapisnik potpisuju predsjednik i članovi povjerenstva, te prisutni
natjecatelji.
Članak 12.
Nakon provedbe postupka javnog otvaranja ponuda, Povjerenstvo u roku od 3
dana od javnog otvaranja ponuda obavlja pregled prispjelih ponuda, utvrđuje
koji natjecatelji ispunjavanju uvjete iz natječaja i daje prijedlog Općinskom
poglavarstvu za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude.
Članak 13.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude donosi Općinsko poglavarstvo.
Natjecatelj koji je sudjelovao u postupku natječaja ima pravo podnijeti
prigovor na odluku o odabiru najpovoljnije ponude, koji se podnosi Općinskom
poglavarstvu u roku od 8 dana od dana primitka odluke.
Članak 14.
Jamčevina koju je uplatio natjecatelj čija je ponuda odabrana kao
najpovoljnija, uračunava se u iznos zakupnine, a ostalim natjecateljima se
vraća u roku od 8 dana od dana donošenja odluke o odabiru najpovoljnije ponude,
bez prava na kamate.
Natjecatelj koji ponudi najpovoljniju ponudu, nema pravo na povrat jamčevina
ukoliko odustane od sklapanja ugovora o zakupu poslovnog prostora.
Članak 15.
Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom obliku. Ugovor u ime zakupodavca
potpisuje načelnik Općine Malinska-Dubašnica.
Članak 16.
Ponuditelj koji u natječaju ponudi najpovoljniju ponudu, dužan je u roku
koji utvrdi Općinsko poglavarstvo preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o
zakupu, jer će se u protivnom smatrati da je odustao od sklapanja ugovora o
zakupu, te će se ugovor sklopiti sa sljedećim najpovoljnijim natjecateljem.
Članak 17.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora ugovorne strane sastavljaju
zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora.
Potpisom ugovora o zakupu zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor primio u
viđenom stanju, odnosno u stanju upotrebe za obavljanje utvrđene namjene.
4. ZAKUPNINA
Članak 18.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku natječaja, na način da zakupnina ne
smije biti niža od iznosa početne zakupnine.
Članak 19.
Početnu zakupninu po m2 poslovnog prostora utvrđuje odlukom
Općinsko poglavarstvo prema zoni u kojoj se nalazi poslovni prostor i
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.
Članak 20.
Zakupodavac može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i na način određen
ugovorom o zakupu.
Članak 21.
Zakupnik je dužan snositi naknadu za troškove korištenja zajedničkih
dijelova zgrade i uređaja, koja se utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između
vlasnika posebnih dijelova zgrade.
Članak 22.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način utvrđen Zakonom, ovom
Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak 23.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora ukoliko nakon
uručenja pisane opomene zakupnik:
- koristi poslovni prostor protivno ugovoru o zakupu ili mu nanosi štetu
koristeći ga bez dužne pažnje,
- u roku od 15 dana od dana priopćenja pismene opomene ne plati dospjelu
zakupninu,
- bez pismenog odobrenja zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora,
- bez pismenog odobrenja zakupodavca daje poslovni prostor u podzakup.
Članak 24.
O otkazu ugovora o zakupu iz prethodnog članka odluku donosi Općinsko
poglavarstvo.
Protiv odluke Općinskog poglavarstva zakupnik može uložiti prigovor u roku
od 8 dana od primitka odluke.
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave, a objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-02/1
Ur. broj: 2142/05-01-06-15
Malinska, 20. listopada 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE MALINSKA-DUBAŠNICA
Predsjednik
Josip Sormilić, v.r.