26.
Na temelju članka 3. i članka 6. stavka 2. Zakona o zakupu poslovnog
prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/ 97 i 174/04), članka 35. stavka 2.
i članka 391. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«
broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00 i 114/01), te članka 24.
Statuta Grada Bakra (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 29/01)
Gradsko vijeće Grada Bakra, na 7. sjednici održanoj 11. listopada 2006. godine
donijelo je
ODLUKU
o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Grada Bakra
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i prestanak zakupa poslovnog prostora, te
međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u
vlasništvu Grada Bakra, kao i poslovnog prostora na kojem Grad Bakar ima pravo
raspolaganja i korištenja.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti, način i tijelo ovlašteno za provođenje
javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora iz stavka 1. ovog
članka.
Poslovnim prostorom iz stavka 1. ovog članka neposredno gospodari i upravlja
Gradsko poglavarstvo Grada Bakra (u daljnjem tekstu: Gradsko poglavarstvo).
Članak 2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu poslovnog prostora smatraju se
poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada namijenjena obavljanju poslovne
djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatraju se jedna ili više prostorija u poslovnoj ili
stambenoj zgradi namijenjenih obavljanju poslovne djelatnosti koje, u pravilu,
čine građevinsku cjelinu i imaju zaseban glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila u garaži.
Članak 3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju poslovnim prostorom Gradsko
poglavarstvo:
- donosi plan održavanja i rekonstrukcije poslovnih prostora;
- donosi financijski plan zakupnine za tekuću godinu;
- utvrđuje veličinu parametra »a« za određivanje visine zakupnine za svaku
godinu;
- odlučuje o davanju poslovnog prostora u zakup;
- odlučuje o namjeni poslovnog prostora;
- raspisuje natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora;
- određuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup;
- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijem ponuditelju;
- daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup;
- odobrava adaptaciju poslovnog prostora;
- odlučuje o povratu uloženih sredstava zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava zakupodavca i zakupnika u
poslovni prostor;
- odlučuje o prestanku zakupa poslovnog prostora;
- odobrava sklapanje novog ugovora o zakupu sa sadašnjim zakupnikom
poslovnog prostora nakon isteka ugovora o zakupu, sukladno odredbama Zakona i
ove Odluke;
- imenuje Komisiju za provođenje javnog natječaja za davanje u zakup
poslovnog prostora;
- obavlja i druge poslove koji proizlaze iz Zakona i ove Odluke.
Članak 4.
Stručne i administrativne poslove za Gradsko poglavarstvo, kao i ostale
poslove vezane za upravljanje poslovim prostorima obavlja Jedinstveni upravni
odjel, Odsjek za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo u
suradnji sa ostalim Odsjecima.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak 5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja određene djelatnosti utvrđuje
Gradsko poglavarstvo na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela, Odsjeka za
imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo.
Članak 6.
U naselju Bakar, u ulici Primorje poslovni prostori mogu se davati u zakup
za obavljanje: ugostiteljske, trgovačke, turističke, bankarske, servisne i
galerijske djelatnosti, te djelatnosti obrta koji su neposredno vezani za
prodaju svojih usluga kupcima.
Poslovni prostori u naselju i ulici iz stavka 1. ovog članka ne mogu se davati
u zakup za uredske prostore, skladišta i radionice proizvodnog značaja.
Članak 7.
U Domovima kulture u svim naseljima na području Grada Bakra, poslovni se
prostori mogu davati u zakup samo za obavljanje ugostiteljske, trgovačke,
sportske i rekreacijske djelatnosti, te za uredske prostore.
Članak 8.
Odobrenje za dopunu asortimana u poslovnom prostoru namijenjenom za
obavljanje djelatnosti trgovine daje Jedinstveni upravni odjel na prijedlog
Odsjeka za imovinsko- pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka može se dati samo pod uvjetom da je
zakupnik ugovorenu djelatnost u poslovnom prostoru obavljao najmanje 6 mjeseci
prije podnošenja zahtjeva za dopunu asortimana i da uredno ispunjava sve
ugovorne obveze u pogledu plaćanja zakupnine i ostalih troškova, u kojem
slučaju će se sačiniti dodatak ugovora o zakupu.
III. RADNJE KOJE PRETHODE ZASNIVANJU ZAKUPA
Članak 9.
Prije donošenja Odluke o raspisivanju javnog natječaja Odsjek za komunalni
sustav, urbanizam i ekologiju Zapisnikom utvrđuje stanje i opremeljenost
poslovnog prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se opća opremljenost prostora
(stanje podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i
stanje sanitarnog čvora, vodovodne i elektro instalacije), primjerenost
postojećeg stanja uređenja prostora planiranim namjenama, kao i potreba
ulaganja u preuređenje istog radi ispunjavanja minimalnih tehničkih uvjeta radi
njegovog osposobljavanja za obavljanje utvrđene djelatnosti.
Članak 10.
Pod ispunjavanjem minimalnih tehničkih uvjeta uređenja prostora u smislu
članka 9. stavka 2. ove Odluke podrazumijeva se izvođenje sljedećih radova:
1. Vodoinstalaterski radovi, i to:
- izrada vodovodnog priključka sa redukcijskim ventilom uz razvod
instalacije do sanitarnog čvora;
- zamjena dotrajalih instalacija vodovoda i kanalizacije;
2. Elektroinstalaterski radovi, i to:
- izrada glavnog voda s razvodnom pločom primara i sekundara;
- uređenje instalacija u sanitarnom čvoru;
- ugradnja ormara glavnog voda po elektroenergetskoj suglasnosti HEP-a;
- izrada instalacija za IPR tipkalo;
- zamjena dotrajalih rasvjetnih tijela, prekidača i utičnica;
- zamjena razvoda elektroinstalacija po nalogu HEP-a.
3. Zidarski radovi, i to:
- sanacija vlage, te otklanjanje uzroka vlage;
- grubo i fino žbukanje zidova;
- radovi hidroizolacije i betonske podloge podova;
- ugradnja gips kartonskih ploča kod pregradnje ili sanacije zidova i
stropova.
4. Izgradnja novog ili rekonstukcija postojećeg sanitarnog čvora, i to:
- ugradnja ili zamjena sanitarnih uređaja, instalacija, podne i zidne
keramike.
5. Stolarski radovi, i to:
- zamjena vanjske i unutarnje dotrajale stolarije ili bravarije.
6. Staklarski radovi, i to:
- zamjena razbijenih stakala u prostoru.
7. Parketarski radovi, i to:
- popravak ili zamjena dotrajalog parketa, laminata i slično.
8. Krovopokrivački i limarski radovi na samostojećim prostorima, i to:
- popravak ili zamjena pokrova i ravnog krova;
- zamjena ili popravak limarije i oluka.
9. Strojarski radovi, i to:
- sanacija i rekonstrukcija postojeće instalacije centralnog grijanja,
ventilacije i klimatizacije.
10. Zemljani radovi, i to:
- ukopavanje podova radi dobivanja potrebne visine prostora;
11. Soboslikarsko-ličilački radovi:
- ličenje postojeće vanjske i unutarnje stolarije i bravarije, ličenje
unutarnjih zidova i stropova u poslovnim prostorima namijenjem za obavljanje
uredske djelatnosti, te ličenje prostora sanitarnog čvora.
Članak 11.
Ako bi radi osposobljavanja prostora za obavljanje utvrđene djelatnosti bilo
potrebno zadrijeti u zajedničke dijelove nekretnine, dozvoljava se, sukladno
propisu kojim se uređuju međuvlasnički odnosi, izvršiti popravke i zamjenu
elemenata u zajedničkim dijelovima i uređajima u zgradi ako se isti odnose na
postavljanje vodova za svjetlo, plin, energiju, vodu, telefon i slične uređaje,
pod uvjetom da su dotrajali odnosno nisu prikladni za uporabu.
Članak 12.
Radi utvrđivanja stanja prostora i neophodnosti izvođenja radova iz članka
10. i 11. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo imenuje Komisiju.
Komisija iz stavka 1. ovog članka sastoji se od predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda djelatnika u Jedinstvenom upravnom odjelu, Odsjeku za
komunalni sustav, urbanizam i ekologiju, na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Članak 13.
Izuzetno od odredbe članka 10. i 11. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo može,
kada to ocijeni opravdanim, posebnim zaključkom utvrditi potrebu izvođenja i
drugih radova radi osposobljavanja prostora za obavljanje utvrđene djelatnosti.
Članak 14.
Radovi utvrđeni člankom 10., 11. i 13. ove Odluke izvode se na teret
proračunskih sredstava Grada Bakra ako nisu obuhvaćeni rizicima utvrđenim
ugovorom o osiguranju (npr. požar, lom i puknuće cijevi i sl.) kojeg s
osiguravateljem sklapa upravitelj zgrade u kojoj se prostor nalazi.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 15.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka, sadašnjem zakupniku poslovnog
prostora koji u potpunosti izvršava ob
veze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka
roka na koji je ugovor sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora o
zakupu sukladno dosadašnjem ugovoru o zakupu, odnosno sukladno odredbama Odluke
o zakupu poslovnog prostora koja je na snazi u trenutku isteka ugovora.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka zakupniku će se dostaviti pismenim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz stavka 2. ovog članka u roku od
30 dana, raspisat će se natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora u kojem
će početni iznos zakupnine biti onaj koji je ponuđen zakupniku iz stavka 2.
ovog članka.
III.a) javni natječaj
Članak 16.
Javni natječaj iz članka 15. stavka 1. ove Odluke provodi Komisija koju
imenuje Gradsko poglavarstvo na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Komisija se sastoji od tri člana i istog broja zamjenika.
Komisiju iz stavka 2. ovog članka čine dva člana iz Odsjeka za
imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo i jedan član iz Odsjeka
za financije i proračun.
Predsjednik Komisije iz stavka 3. ovog članka je član Komisije iz Odsjeka za
imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo i poduzetništvo.
Članak 17.
Javni natječaj iz članka 15. stavka 1. ove Odluke objavljuje se u dnevnom
tisku, ističe na poslovnom prostoru koji se daje u zakup i na oglasnoj ploči
zakupodavca, najmanje 15 dana prije održavanja javnog natječaja.
Javni natječaj obvezno sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog prostora;
2. početni iznos mjesečne zakupnine u kunama po m2;
3. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u zakup;
4. rok za podnošenje pisanih prijava za sudjelovanje u javnom natječaju;
5. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa, kojeg mora položiti svaki
sudionik u javnom natječaju, u visini tromjesečnog iznosa početne zakupnine, s
naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne
zaključi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente
osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se
zadržava kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih
potraživanja Grada koja proizlaze iz ugovora o zakupu tijekom prva 3 (tri)
mjeseci trajanja Ugovora o zakupu;
6. iznos troška objave natječaja kojeg utvrđuje Jedinstveni upravni odjel,
Odsjek za financije i proračun;
7. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda;
8. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni prostor i izvršiti uvid u
zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i opremljenosti poslovnog prostora;
9. datum početka obavljanja djelatnosti u prostoru;
10. odredbu da natjecatelj koji dobije poslovni prostor u zakup mora, prije
sklapanja ugovora o zakupu, dostaviti ovjerenu bianco zadužnicu kao instrument
osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih potraživanja Grada koja
proizlaze iz ugovora o zakupu, a koji će se naplatiti u slučaju da zakupnik u
tijeku trajanja ugovornog odnosa ili po isteku ugovora o zakupu ne podmiri
dospjelu zakupninu i ostale troškove.
11. odredbu o obvezi dostave osnovnih podataka o ponuđaču (prebivalište,
državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u upisnik nadležnog registra
za pravne osobe), te dokaz da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje
djelatnosti koja je određena kao namjena poslovnog prostora, a osobe koje po
članku 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova
njihovih obitelji (»Narodne novine« br. 174/04) imaju pravo zaključenja ugovora
pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja trebaju dostaviti dokaze kojima
dokazuju to pravo;
12. odredbu da je punomoćnik natjecatelja dužan najkasnije do održavanja
javnog natječaja (otvaranja ponuda) dostaviti punomoć za zastupanje (za fizičke
osobe ovjerenu kod javnog bilježnika, a za pravne osobe ponumoć potpisanu od
zakonskog zastupnika i pečaćenu pečatom pravne osobe), ako natjecatelj nije u
mogućnosti osobno prisustvovati javnom natječaju;
13. odredbu o obvezi ponuđača da da izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa
propisane Odlukom o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Grada Bakra, te da
je upoznat sa stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup;
14. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj dužan najkasnije u roku od 15
dana od dana provedenog javnog natječaja ili do roka određenog u Odluci
Poglavarstva preuzeti poslovni prostor i sklopiti Ugovor o zakupu. Ukoliko
najpovoljniji ponuditelj ne postupi po navedenom bez opravdanog razloga,
smatrat će se da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te će se odluka o
dodjeli poslovnog prostora staviti izvan snage, a natječaj za predmetni prostor
ponoviti;
15. odredbu da na javnom natječaju ne može sudjelovati pravna ili fizička
osoba koja je već stekla pravo zakupa za poslovni prostor koji je predmet
natječaja, ali nije sklopila ugovor o zakupu ili je isti sklopila pa otkazala;
16. odredbu da se uvjeti natječaja za obavljanje obrtničke ili samostalne
profesionalne djelatnosti odnose i na članove obitelji smrtno stradalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, članove obitelji zatočenog ili
nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, HRVI iz Domovinskog rata,
dragovoljca iz Domovinskog rata, ostale branitelje iz Domovinskog rata koji su
proveli u obrani suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12 mjeseci, pod
uvjetom da nisu korisnici mirovine ostvarene po Zakonu o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine«
broj 174/04), te da pravo prvenstva mogu ostvariti samo jednokratno;
17. odredbu da kod provođenja javnog natječaja za garažu, na javnom
natječaju može sudjelovati samo osoba koja posjeduje prometnu i vozačku
dozvolu;
18. odredbu da na javnom natječaju za zakup garaže prednost ima pravna ili
fizička osoba koja u zgradi ili neposredno u blizini zgrade u kojoj se garaža
nalazi, koristi stan ili poslovni prostor;
19. odredbu da zakupnik uzima u zakup poslovni prostor u viđenom stanju, te
da je dužan urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku, te da se
odriče prava primjene instituta stjecanja bez osnove i poslovodstva bez naloga
(bez obzira da li je u prostor ulagao sa ili bez suglasnosti zakupodavca) osim
u slučajevima utvrđenim odredbama iz članka 49. i 50. ove Odluke;
20. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao ovršna isprava sukladno odredbi
članka 23. stavka 2. Zakona o zakupu poslovnog prostora, a na trošak zakupnika;
21. odredbu da u javnom natječaju ne može sudjelovati natjecatelj koji po
bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja ima dospjelih, a nepodmirenih
dugovanja prema Gradu Bakru, kao ni zakupnik poslovnog prostora koji ne
ispunjava obveze iz ugovora o zakupu ili ih neuredno ispunjava;
22. i druge posebne uvjete za sudjelovanje u javnom natječaju koje utvrđuje
Gradsko poglavarstvo.
Članak 18.
Natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora provodi se na temelju pisanih
ponuda predanih putem pošte ili osobno u pisarnicu Grada Bakra.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana od dana objave najtečaja.
Članak 19.
Pisana prijava za sudjelovanje u javnom natječaju mora sadržavati:
- zahtjev u kojem mora biti navedeno ime i prezime natjecatelja i njegovo
prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka s adresom sjedišta (za pravnu
osobu), te naziv banke i broj računa radi povrata garantnog pologa;
- dokaz da je natjecatelj uplatio garantni polog;
- dokaz da je natjecatelj uplatio trošak objave natječaja;
- presliku osobne iskaznice ukoliko je natjecatelj fizička osoba;
- izvornik ili ovjerenu presliku aktualnog izvatka iz obrtnog registra;
- izvornik ili ovjereni preslik rješenja o upisu u sudski registar ili
Izvatke iz sudskog registra ne starije od 15 (petnaest) dana iz kojih mora biti
vidljivo da je pravna osoba registirana za djelatnost za koju se javni natječaj
provodi, te ime i prezime osobe ovlaštene za zastupanje;
- izvornik ili ovjeren preslik rješenja o registraciji udruge ili političke
stranke izdanog od nadležnog tijela, ako je natjecatelj udruga ili politička
stranka;
- potvrdu porezne uprave o podmirenim poreznim obvezama i doprinosima za
mirovinsko i zdravstveno osiguranje;
- uvjerenje o nekažnjavanju izdano od nadležnog suda;
- izvornik ili ovjereni preslik dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo
osobe iz članka 17. točke 16. ove Odluke.
Prijava iz stavka 1. ovog članka podnosi se do određenog roka utvrđenog u
tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj omotnici na adresu Grad Bakar,
Primorje 39, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA NA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP
POSLOVNOG PROSTORA«.
Dokaze i isprave iz stavka 1. ovog članka Komisija zadržava do okončanja
postupka, a potom izvornike istih vraća natjecateljima a preslike zadržava, dok
se izvornici dokaza i isprava najpovoljnijeg natjecatelja trajno zadržavaju.
Članak 20.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija i to najkasnije osam dana od proteka
roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda Komisija utvrđuje da li je akt o raspisivanju javnog
natječaja propisno objavljen, te upoznaje natjecatelje o eventualnim izmjenama
vezanim za podatke o poslovnom prostoru, te s uvjetima i načinom provođenja
javnog natječaja.
Prije otvaranja ponuda predsjedavajući Komisije zapisnički uzima podatke
svih natjecatelja i utvrđuje njihov identitet. Ako Komisija utvrdi da netko od
prisutnih natjecatelja ili punomoćnika nije dokazao svoj identitet, isključit
će ga s javnog natječaja. Komisija utvrđuje da li natjecatelji ispunjavaju
uvjete iz akta o raspisivanju javnog natječaja za pristup javnom natječaju, te
nakon što se zapisnički utvrdi koji natjecatelji ispunjavaju uvjete,
predsjedavajući Komisije započinje s provođenjem javnog natječaja. Nakon
unošenja podataka o natjecateljima u zapisnik otvaranje ponuda započinje i više
niti jedna osoba ne može sudjelovati u javnom natječaju.
Članak 21.
Ukoliko na natječaju sudjeluje i udovolje uvjetima postignutim na natječaju
više osoba, koji temeljem članka 17. točke 16. ove Odluke ostvaruju pravo
prvenstva, prvenstveni red između tih osoba utvrđuje se na način da se pravo
zakupa ostvaruje sljedećim redom:
- članovi obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog
rata,
- članovi obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz
Domovinskog rata,
- HRVI iz Domovinskog rata,
- dragovoljci iz Domovinskog rata,
- ostali hrvatski branitelji iz Domovinskog rata koji su proveli u obrani
suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12 mjeseci.
Ako se ni prema odredbi iz stavka 1. ovog članka ne može utvrditi red
prvenstva, osobe koje ostvaruju red prvenstva moraju između sebe nastaviti
iznositi ponude.
Članak 22.
Komisija konstatira ukupan broj primljenih ponuda, te pristupa otvaranju
istih i to redoslijedom prema danu i satu primitka.
Članak 23.
O provođenju postupka javnog natječaja vodi se Zapisnik koji sadrži:
- datum i vrijeme provođenja javnog natječaja;
- imena članova Komisije;
- podatke o poslovnom prostoru;
- podatke o ponuditeljima prisutnima na otvaranju ponuda;
- osnovne podatke o svakom ponuđaču;
- namjenu prostora;
- popis priloga ponudi;
- visinu ponuđene mjesečne zakupnine.
Zakašnjele ili nepotpune ponude se ne razmatraju.
U znak prihvaćanja Zapisnika iz stavka 1. ovog članka, svi prisutni
natjecatelji i članovi Komisije ga potpisuju.
Nakon završetka javnog otvaranja ponuda zainteresiranim se natjecateljima,
na njihov zahtjev uručuje preslika Zapisnika iz stavka 1. ovog članka.
Komisija potom utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja, te
cjelokupnu dokumentaciju proslijeđuje na razmatranje Gradskom poglavarstvu.
III.b) odabir najpovoljnije ponude
Članak 24.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude, temeljem Zapisnika Komisije sa
otvaranja ponuda, donosi Gradsko poglavarstvo.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz
natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
U slučaju da su dva ili više ponuđača ponudili jednak iznos mjesečne
zakupnine, a ispunjavaju uvjete iz natječaja, najpovoljnija ponuda odredit će
se izvlačenjem.
Članak 25.
Odluka Gradskog poglavarstva o odabiru najpovoljnije ponude dostavlja se
svim ponuđačima u roku od 8 dana od dana donošenja iste.
U Odluci o odabiru najpovoljnije ponude mora se navesti i iznos zakupnine
kojeg je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Ukoliko natjecatelj koji je sudjelovao u javnom natječaju, a čija ponuda
nije izabrana kao najpovoljnija, smatra da je poslovni prostor dan u zakup
fizičkoj ili pravnoj osobi koja ne ispunjava uvjete ili ako smatra da postupak
javnog natječaja nije pravilno proveden, ima pravo u roku od 8 (osam) dana od
dana primitka Odluke iz stavka 1. ovog članka uložiti prigovor Gradskom
poglavarstvu koje je dužno po istom postupiti i donijeti Odluku u roku od 8
(osam) dana od dana primitka prigovora.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u pismenom otpravku dostavljena
podnositelju prigovora.
Članak 26.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog
rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« br. 174/04) koje su
sudjelovale i udovoljile uvjetima natječaja dužne su u roku od 8 dana od dana
primitka odluke o odabiru najpovoljnije ponude izjasniti žele li koristiti
pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako je stiglo prije isteka roka na
adresu Grada Bakra. Kada je izjašnjenje upućeno poštom preporučeno, dan predaje
pošti smatra se danom predaje Gradu Bakru.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz stavka 1. ovog članka smatrat
će se da ne žele koristiti pravo prvenstva na zaključenje ugovora o zakupu.
Članak 27.
Na osnovi Odluke o odabiru najpovoljnije ponude i izjašnjenja osoba iz
članka 26. ove Odluke, Gradsko poglavarstvo donosi odluku o tome s kojim
natjecateljem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Odluka iz stavka 1. ovog članka mora obvezno sadržavati:
- adresu, površinu i namjenu poslovnog prostora;
- ime i adresu prebivališta najpovoljnijeg natjecatelja (za fizičku osobu),
te tvrtku i sjedište natjecatelja (za pravnu osobu);
- ugovorenu mjesečnu zakupninu izraženu u kunama po m2;
- iznos uplaćenog garantnog pologa;
- rok početka plaćanja zakupnine i početka obavljanja djelatnosti;
- datum i sat primopredaje poslovnog prostora.
Članak 28.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač izabran za zaključenje ugovora
postaje stalni polog koji služi kao sredstvo osiguranja plaćanja zakupnine i
ostalih troškova, a ostalim ponuđačima se garantni polog vraća najkasnije osam
dana nakon donošenja odluke o odabiru ponuđača s kojim će se zaključiti ugovor
o zakupu.
Ukoliko ponuđač izabran za zaključenje ugovora o zakupu na samom natječaju
ili u kasnijem periodu odustane od zaključenja ugovora o zakupu ili u razdoblju
od pet mjeseci od zaključenja ugovora raskine ugovor o zakupu, odnosno ako
prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane
natječajem, gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak 29.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u zakup ponovit će se u slučaju ako
se ne izvrši izbor, te u slučaju iz članka 28. stavka 2. ove Odluke.
III. c) davanje poslovnog prostora u podzakup
Članak 30.
Gradsko poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg
zakupnika sljedećim osobama:
1. supružniku (bračnom ili izvanbračnom drugu) ili djeci (usvojenicima i
pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da nastave obrt za
ugovorenu djelanost;
2. supružniku ili djeci (usvojenicima i pastrocima) zakupnika, ako zakupnik
umre, pod uvjetom da poslovni prostor - garažu - nastavi koristiti za ugovorenu
djelatnost i da ima trajno boravište na adresi dosadašnjeg zakupnika;
3. pravnoj osobi koja nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg
zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom sljedništvu (rješenje
nadležnog Trgovačkog suda).
Članak 31.
Gradsko poglavarstvo može odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog
prostora u podzakup, i to u pismenom obliku, u slijedećim slučajevima odnosno
osobama:
- dio prostora u poslovnim prostorima u kojima se obavlja zdravstvena ili
obrazovna djelatnost;
- dio prostora u poslovnim prostorima većim od 50 m2 namijenjenim
za uredsku djelatnost;
- supružniku, djeci (usvojenicima ili pastorcima), te zaposlenicima koji su
najmanje 5 godina bili zaposleni kod zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju
zajednički obrt;
- bankama za postavu bankomata, uz obvezu zakupnika da za površinu poslovnog
prostora koji se daje u podzakup prihvati povećanje ugovorene zakupnine za 3
(tri) put;
- u drugim slučajevima kada to Gradsko poglavarstvo ocijeni opravdanim.
Poslovni prostor koji je dan u zakup temeljem Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine«
broj 174/04) ne može se dati u podzakup.
Članak 32.
Uz uvjete iz članka 31. ove Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju
ispuniti i sljedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti ukoliko je to potrebno prema zakonskim
propisima;
- podmirenje dužne zakupnine, kamata i ostalih troškova za poslovni prostor.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak 33.
Zakup poslovnog prostora zasniva se ugovorom o zakupu.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se u pisanom obliku.
Ugovor o zakupu sklopljen protivno odredbi iz stavka 2. ovog članka ništav
je.
Ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili osoba koju gradonačelnik pismeno
ovlasti.
Članak 34.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se na određeno vrijeme u
trajanju od najmanje 5 godina do najduže 10 godina.
Gradsko poglavarstvo određuje trajanje zakupa u Odluci o raspisivanju
natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora.
Iznimno, ugovor o zakupu može se zaključiti na određeno vrijeme, kraće od
vremena propisanog u stavku 1. ovog članka, ako je poslovni prostor predmet
naknade prema posebnom zakonu.
Članak 35.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora mora sadržavati:
1. naznaku ugovornih strana;
2. podatke po poslovnom prostoru (površinu i detaljan opis poslovnog
prostora s elementima kvalitete i opremljenosti utvrđenih zapisnikom prilikom
objavljivanja natječaja);
3. djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru;
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi, te
zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja;
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku;
6. rok do kojeg je zakupnik dužan početi obavljati djelatnost;
7. vrijeme na koje je ugovor o zakupu zaključen;
8. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te instrumente osiguranja plaćanja
i uvjete njihova korištenja;
9. odredbu o obvezi zakupnika da plaća komunalnu naknadu i druge troškove
vezane za redovito korištenje poslovnog prostora,
10. odredbu o obvezi zakupnika da u ugovorenom roku uredi poslovni prostor
prema uvjetima iz natječaja;
11. odredbu da zakupnik u zakup uzima prostor u viđenom stanju, te da ga je
dužan urediti i privesti namjeni o vlastitom trošku, te da se odriče prava
primjene instituta stjecanja bez osnove i poslovodstva bez naloga (bez obzira
da li je u poslovni prostor ulagao sa ili bez suglasnosti zakupodavca) osim u
slučajevima iz članka 49. i 50. ove Odluke;
12. odredbe o zabrani davanja poslovnog prostora u podzakup ili na
korištenje nekim drugim pravnim osobama, osim u slučajevima predviđenim ovom
odlukom;
13. odredbu kojom zakupnik izričito pristaje na povećanje zakupnine koje će
uslijediti tijekom trajanja zakupa prema Odluci Gradskog poglavarstva, kao i da
je zakupnik suglasan da se za povećanje zakupnine neće sačinjavati dodatak
ugovora o zakupu;
14. odredbu da zakupnik ne može vršiti preinake poslovnog prostora bez
prethodne pismene suglasnosti zakupodavca;
15. odredbe o prestanku ugovora, posebno o otkazu i otkaznim rokovima;
16. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao ovršna isprava u smislu Zakona
o javnom bilježništvu;
17. mjesto i datum zaključenja ugovora, te popis ugovornih strana;
18. odredbu da se sastavnim dijelom ugovora smatra zapisnik o primopredaji
poslovnog prostora koji se potpisuje za zakupnikom prilikom primopredaje
poslovnog prostora.
Članak 36.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u roku od 8 dana od dana kada je
pismeno pozvan na zaključenje ugovora o zakupu.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog članka ne potpiše ugovor o zakupu,
smatrat će se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je zakupnik odustao od zaključenja ugovora ukoliko do vremena
za potpis ugovora ne pruži sredstva osiguranja na koja se obvezao svojom
ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora, ishođenja i ovjere instrumenata
osiguranja.
Članak 37.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora ugovorne strane sastavljaju zapisnik
u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora.
Članak 38.
U slučaju otkaza ugovora o zakupu od strane zakupodavca, Gradsko poglavastvo
može odobriti sklapanje nagodbe ukoliko zakupnik prije pokretanja ili u tijeku
ovršnog ili parničnog postupka ispuni sljedeće uvjete:
- u slučaju neplaćanja zakupnine, podmiri cjelokupno dugovanje zakupnine,
kamata i ostalih troškova;
- u slučaju nekorištenja prostora, započne s korištenjem prostora;
- u slučaju davanja prostora drugome na korištenje ili u podzakup bez
suglasnosti zakupodavca, isprazni prostor od bespravnog korisnika.
Osim ispunjavanja uvjeta iz prethodnog stavka zakupnik mora prihvatiti
povećanje visine zakupnine za 20 % u odnosu na ugovorenu zakupninu.
V. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak 39.
Visina zakupnine poslovnog prostora utvrđuje se u postupku provođenja
natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od osnovne zakupnine utvrđene
stavkom 2. ovog članka.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po 1 m2 korisne
površine poslovnog prostora, a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi i
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.
Za poslovni prostor u kojem se obavlja više djelatnosti zakupnina se
određuje prema djelatnosti za koju je ovom Odlukom određena veća osnovna
zakupnina.
Zakupnina za poslovni prostor utvrđuje se prema Tabeli za utvrđivanje
zakupnine koja je sastavni dio ove Odluke.
Članak 40.
Korisna površina je površina poslovnog prostora koja se dobije mjerenjem
između zidova prostorija poslovnog prostora uključujući ulazno-izlazni prostor,
sanitarni čvor, površinu izloga i galerije.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko nisu na javno prometnim
površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u visini od 50% od cijene
zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod
kojih se visina zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog
poslovnog prostora.
Članak 41.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor obračunava se umnoškom korisne
površine poslovnog prostora i jednične zakupnine utvrđene odlukom Gradskog
poglavarstva.
Vrijednost veličine »a« za poslovni prostor utvrđuje Gradsko poglavarstvo za
svaku kalendarsku godinu.
Odluka o veličini parametra »a« objavljuje se u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Članak 42.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu zakupninu najkasnije do 5-og u
mjesecu za mjesec za koji se plaća.
Članak 43.
Za određivanje zakupnine za poslovni prostor utvrđuju se 5 (pet) zona kako
slijedi:
1. ZONA I. - naselje Bakar s obalnim pojasom do granice s Općinom Kostrena i
Gradom Kraljevica, te područjem »industrijske zone«;
2. ZONA II. - naselje Hreljin, Praputnjak, Krasica, Škrljevo, Kukuljanovo;
3. ZONA III. - naselja Plase (Ružić selo) i Zlobin (osim predjela Zlobinsko
brdo do izgradnje vodovoda).
4. ZONA IV. - naselja Plosna i Ponikve.
5. ZONA V. - predio naselja Zlobin - Zlobinsko brdo.
VI. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak 44.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti samo u svrhu i način određen
ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s obavljanjem djelatnosti u poslovnom
prostoru u slučaju godišnjeg odmora i uređenja prostora koje je prethodno
pismeno odobrio zakupodavac.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka obveza plaćanja zakupnine i ostalih
troškova ne prestaje.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik podmiruje zakupninu, a prestane
s obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju iz stavka 2. ovog članka.
Članak 45.
Zakupodavac je dužan predati poslovni prostor zakupniku u roku utvrđenom
ugovorom o zakupu.
Ako ugovorom o zakupu nije utvrđeno u kakvom je stanju zakupodavac dužan
zakupniku predati poslovni prostor, poslovni prostor mora biti u stanju
prikladnom za obavljanje djelatnosti predviđene ugovorom o zakupu.
Članak 46.
Zakupnik ne smije početi koristiti poslovni prostor prije zaključenja
ugovora o zakupu i potpisivanja zapisnika o primopredaji poslovnog prostora.
Potpisom ugovora o zakupu i zapisnika o primopredaji poslovnog prostora
zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor primio u viđenom stanju odnosno u
stanju u kojem se može upotrebljavati za djelatnost utvrđenu ugovorom, te da je
suglasan da će prostor urediti o vlastitom trošku.
Članak 47.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora,
kao i o svom trošku izvršiti popravke oštećenja koja je sam prouzročio ili su
ih prouzročile osobe koje se koriste zakupnikovim poslovnim prostorom.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje, soboslikarski radovi, sitniji
popravci na instalacijama i slično.
Članak 48.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove korištenja zajedničkih uređaja
i obavaljanja zajedničkih usluga u visini koja se utvrđuje međuvlasničkim
ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada, odnosno u visini koju odredi
Gradsko poglavarstvo za zgrade koje su u vlasništvu Grada Bakra u cijelosti.
Članak 49.
Zakupnik smije samo uz izričito pismenu suglasnost zakupodavca činiti
preinake poslovnog prostora kojima se bitno mijenja konstrukcija, raspored,
površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora, s time da se međusobni
odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Zakupodavac je dužan u roku od 30 dana od prijema obavijesti o namjeri
izvođenja radova pisanim putem dati suglasnost ili istu uskratiti.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka posebno će se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne može biti duži od roka na koji
je ugovor zaključen;
- pravo zakupnika na povrat izvršenih, a neamortiziranih ulaganja, ukoliko
Gradsko poglavarstvo otkaže ugovor o zakupu prije isteka ugovorenog roka za
amortizaciju izvršenih radova;
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih, a neamortiziranih sredstava u
slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe iz stavka 2. ovog članka, zakupnik ima pravo na povrat
sredstava uloženih u nužne radove ako je preuzeo poslovni prostor koji nije
prikladan za obavljanje ugovorene djelatnosti, ili ako za vrijeme trajanja
ugovora o zakupu nastane potreba nužnih radova, kroz umanjanje najviše do 50%
mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg nužnih radova i vrijeme
izvođenja radova prethodno utvrđeni ugovorom, te da je zapisnikom o izvršenim
radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u ugovorenom opsegu, uz
obveznu dostavu izvornih računa i dokaza o plaćanju istih.
Vrijednost nužnih radova ne smije biti veća od visine 50%-tne zakupnine za
razdoblje za koje je ugovor zaključen.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik će se osloboditi obveze
plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje radova.
Članak 50.
Iznimno, zakupniku s kojim je ugovorena dvostruko veća zakupnina od početne
zakupnine određene u natječaju za davanje u zakup poslovnog prostora, može se
odobriti naknada uloženih sredstava u uređenje poslovnog prostora za vrijeme
trajanja ugovora o zakupu, no samo pod uvjetom ako je dobio pismenu suglasnost
Grada za uređenje poslovnog prostora.
Naknada uloženih sredstava u uređenje poslovnog prostora odobrit će se na
temelju ispostavljene vjerodostojne isprave o izvršenim radovima i to za
sljedeće radove:
- izradu vodovodnog priključka (vodoinstalaterski radovi);
- izradu glavnog voda s razvodnom pločom (elektroinstalaterski radovi);
- zidarske radove;
- izradnju sanitarnog čvora;
- stolarske i bravarske radove na fasadi prostora;
- izvedbu telefonske i plinske instalacije.
Odluku o povratu uloženih sredstava u uređenje poslovnog prostora, te o
visini sredstava donosi Gradsko poglavarstvo.
Odobrena sredstva iz prethodnog stavka vraćaju se zakupniku na način da se
odobreni iznos prebija s iznosom mjesečne zakupnine do isplate odobrenog iznosa
s time da se odobreni iznos mora platiti do isteka roka zakupa poslovnog
prostora.
Članak 51.
Zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio poslovnog prostora dati u
podzakup bez izričitog pismenog odobrenja Gradskog poglavarstva.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka Gradsko poglavarstvo donosi na prijedlog
Jedinstvenog upravnog odjela, Odsjeka za imovinsko-pravne poslove, gospodarstvo
i poduzetništvo.
Podzakup poslovnog prostora odobrit će se isključivo pod uvjetom da su
prethodno podmirene sve obveze iz ugovora o zakupu.
Zakupnik jamči zakupodavcu da će podzakupac poslovni prostor upotrebljavati
prema uvjetima iz ugovora o zakupu.
Podzakup prestaje kada prestaje i zakup.
VII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak 52.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način propisan zakonom, ovom
Odlukom i Ugovorom o zakupu.
Članak 53.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora u svako doba,
bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o trajanju zakupa ako:
1. zakupnik i poslije pisane opomene zakupodavca koristi poslovni prostor
protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju štetu koristeći ga bez dužne pažnje;
2. zakupnik ne plati dospjelu zakupninu ili troškove za dva uzastopna
mjeseca ili tri mjeseca u bilo kojem razdoblju tekuće godine;
3. bez odobrenja zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora;
4. bez odobrenja zakupodavca izda dio ili cijeli poslovni prostor drugome u
podzakup protivno ugovoru i ovoj Odluci.
Članak 54.
Nakon prestanka ugovora o zakupu zakupnik je dužan predati zakupodavcu
poslovni prostor u roku od 8 (osam) dana od dana prestanka ugovora o zakupu, u
stanju u kojem ga je primio s tim da uređaje koje je ugradio u poslovni prostor
može odnijeti ako se time ne oštećuje poslovni prostor.
Prilikom predaje ispražnjenog poslovnog prostora sastavlja se zapisnik o
stanju u kojem se nalazi poslovni prostor u vrijeme predaje.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 55.
Ugovori o zakupu sklopljeni prije stupanja na snagu ove Odluke ostaju na
snazi do isteka roka na koji su sklopljeni.
Članak 56.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju vrijediti Odluka o davanju u zakup
poslovnog prostora (»Službene novine« Primorsko-goranske županije br. 7/98) i
Odluka o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog
prostora (»Službene novine« Primorsko-goranske županije br. 7/98).
Članak 57.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-01/10
Ur. broj: 2170-02-01-06-13
Bakar, 11. listopada 2006.
GRADSKO VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Milan Rončević, v. r.