39.
Sukladno odredbama Zakona o arhivskom gradivu i arhivama (»Narodne novine«
broj 105/97 i 64/00), na temelju članka 17. i članka 18. Pravilnika o zaštiti i
čuvanju arhivskog i registraturnog gradiva izvan arhiva (»Narodne novine« broj
63/04) te članka 48. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 i 129/05), Gradsko Poglavarstvo
Grada Opatije, na sjednici održanoj 3. 10. 2006. godine, donosi
PRAVILNIK
o zaštiti i obradi arhivskoga i registraturnog gradiva
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom uređuje prikupljanje, odlaganje, način i uvjeti čuvanja,
obrada, odabiranje i izlučivanje, korištenje i zaštita arhivskog i
registraturnog gradiva koje je nastalo, zaprimljeno je ili se koristi u
poslovanju Grada Opatije i njegovih prednika (u daljnjem tekstu: Grad), kao i
predaja gradiva nadležnom arhivu.
Sastavni dio ovoga Pravilnika je Poseban popis arhivskog i registraturnog
gradiva Grada Opatije s rokovima čuvanja, koji obuhvaća cjelokupno arhivsko i
registraturno gradivo koje nastaje u njegovu poslovanju, a na koje suglasnost
daje nadležni državni arhiv.
Članak 2.
Grad je stvaratelj i imatelj javnog arhivskog i registraturnog gradiva.
Arhivsko gradivo su zapisi ili dokumenti koji su nastali u obavljanju
djelatnosti Grada, a od trajnog su značaja za kulturu, povijest i druge
znanosti bez obzira na mjesto i vrijeme nastanka i neovisno o obliku i nosaču
na kojem su sačuvani.
Zapisi su dokumenti i to osobito: spisi, isprave, pomoćne uredske i poslovne
knjige, kartoteke, karte, nacrti, crteži, plakati, tiskanice, slikopisi,
pokretne slike (filmovi i videozapisi), zvučni zapisi, mikrooblici, strojno
čitljivi zapisi, datoteke, a uključuju i programe i pomagala za njihovo
korištenje.
Arhivsko gradivo nastaje odabiranjem iz registraturnog gradiva.
Registraturno gradivo jest cjelina zapisa ili dokumenata nastalih ili
primljenih djelovanjem i radom Grada.
Nadzor nad zaštitom cjelokupnog arhivskog i registraturnog gradiva Grada
obavlja nadležni državni arhiv.
Članak 3.
Temeljni pojmovi u smislu ovoga Pravilnika:
1. Arhiva (pismohrana) je ustrojstvena jedinica u kojoj se odlaže i
čuva arhivsko odnosno registraturno gradivo do predaje nadležnom državnom
arhivu.
2. Arhivska jedinica gradiva jest najmanja logičko-sadržajna jedinica
organizacije gradiva (predmet, dosje, spis, periodički definirani upisnik,
zapisnik i sl.).
3. Arhivska knjiga je evidencija ulaska gradiva u arhivu prema
vrstama i količinama.
4. Arhivskim (registraturnim) gradivom smatra se cjelokupna
dokumentacija koja je nastala radom Grada ili je u posjedu Grada bez obzira na
evidentiranost kroz službene evidencije (dokumentacija nastala u uredskom
poslovanju, službenom poslovanju, evidencije i sl.).
5. Izlučivanje je postupak kojim se iz neke cjeline gradiva izdvajaju
jedinice čiji je utvrđeni rok čuvanja istekao.
6. Konvencionalno gradivo je gradivo za čije isčitavanje nisu
potrebni posebni uređaji.
7. Nadležni rukovoditelj je rukovoditelj gradskoga upravnog tijela u
čijoj je nadležnosti upravljanje zapisima.
8. Nekonvencionalno gradivo je gradivo za čije su iščitavanje
potrebni posebni uređaji, a može biti na optičko-magnetskim medijima, na
mikrofilmu ili na CD-u.
9. Odabiranje arhivskog gradiva je postupak kojim se iz
registraturnog gradiva temeljem utvrđenih propisa odabire arhivsko gradivo za
trajno čuvanje.
10. Odgovorna osoba za arhivu je rukovoditelj ustrojstvene jedinice u
čijem je sastavu organizirana arhiva, odnosno osoba kojoj takva ovlast pripada
temeljem unutarnjeg ustroja ili na koju takvu ovlast prenese odgovorna osoba.
11. Osoba zadužena za arhivu je osoba koja neposredno obavlja poslove
arhive.
12. Pisarnica je posebno organizirana služba u kojoj se obavljaju
uredski poslovi (prijem i pregled akata, upisivanje akata, dostava akata u rad,
administrativno-tehnička obrada akata, otprema akata, razvođenje akata,
stavljanje akata u arhivu i njihovo čuvanje).
13. Poseban popis arhivskog i registraturnog gradiva Grada Opatije s
rokovima čuvanja (u daljnjem tekstu: Poseban popis) je popis jedinica
gradiva organiziran prema sadržajnim cjelinama (poslovnim područjima) Grada, s
označenim rokovima čuvanja za svaku jedinicu gradiva.
14. Tehnička jedinica gradiva je jedinica fizičke organizacije
gradiva (svežanj, kutija, knjiga, fascikl, mapa, mikrofilmska rola, magnetska
traka, CD i sl.).
15. Zbirna evidencija gradiva je popis jedinica cjelokupnog gradiva u
posjedu Grada bez obzira na mjesto čuvanja, koji je organiziran prema
sadržajnim (dokumentacijskim) cjelinama.
Članak 4.
Arhivsko i registraturno gradivo nastalo tijekom rada i poslovanja Grada
predstavlja jednu cjelinu i u pravilu se ne može dijeliti.
Registraturno gradivo može se dijeliti ili spajati zbog promjene unutarnjeg
ustroja stvaratelja, prenošenja dijela ili svih poslova na drugog stvaratelja,
kao i zbog preuzimanja dijela ili svih poslova drugog stvaratelja, a sve uz
prethodno pribavljeno mišljenje nadležnog državnog arhiva, sukladno zakonu.
II. UREDSKO POSLOVANJE
Članak 5.
Uredsko poslovanje Grada vodi se sukladno odredbama Uredbe o uredskom
poslovanju (»Narodne novine« broj 38/87 i 42/88), Uputstva za izvršenje Uredbe
o uredskom poslovanju (»Narodne novine« broj 49/87 i 38/88), Pravilnika o
jedinstvenim klasifikacijskim oznakama stvaralaca i primalaca akata (»Narodne
novine« broj 38/88) i Plana klasifikacijskih oznaka i brojčanih oznaka
stvaratelja i primatelja akata upravnih tijela grada za tekuću godinu.
Uredsko poslovanje temelji se na načelu zatvorenoga dokumentacijskog
ciklusa, koji obuhvaća primanje akata, upisivanje akata u osnovnu evidenciju,
dostavu akata u rad, razvođenje i odlaganje akata.
Članak 6.
Službenici gradskih upravnih tijela dužni su dovršene predmete odmah vratiti
pisarnici.
Dovršeni predmeti razvode se u odgovarajućim rubrikama urudžbenog zapisnika
/upisnika/ i odlažu u pisarnici po klasifikacijskim oznakama.
Članak 7.
Plan klasifikacijskih oznaka za svaku godinu donosi nadležni rukovoditelj.
Članak 8.
Registraturno gradivo predaje se u središnju arhivu u sređenom stanju i u
tehnički oblikovanim jedinicama uz sumarni popis.
III. OBVEZE STVARATELJA I IMATELJA JAVNOGA ARHIVSKOG I REGISTRATURNOG
GRADIVA
Članak 9.
Grad kao stvaratelj i imatelj javnog arhivskog i registraturnog gradiva
dužan je:
- savjesno čuvati gradivo u sređenom stanju i osigurati ga od oštećenja do
predaje nadležnome državnom arhivu,
- na zahtjev nadležnoga državnog arhiva dostavljati popis gradiva i javljati
sve nastale promjene,
- pribavljati mišljenje državnog arhiva prije poduzimanja mjera koje se
odnose na gradivo,
- redovito odabirati arhivsko gradivo iz registraturnog gradiva i redovito
periodički izlučivati gradivo kojemu su istekli rokovi čuvanja,
- omogućiti ovlaštenim djelatnicima državnog arhiva obavljanje stručnog
nadzora nad čuvanjem gradiva.
Grad je dužan izvijestiti nadležni državni arhiv o svakoj promjeni statusa i
ustroja radi davanja mišljenja o postupanju s arhivskim i registraturnim
gradivom.
IV. PRIKUPLJANJE, OBRADA I ČUVANJE GRADIVA
Članak 10.
Konvencionalno i nekonvencionalno gradivo prikuplja se, zaprima, obrađuje,
evidentira, odabire i izlučuje, te osigurava od oštećenja, uništenja i
zagubljena u pismohrani.
Određene cjeline gradiva mogu se čuvati i obrađivati i izvan pismohrane ako
je to potrebno radi poslovanja i ako je tako utvrđeno ovim Pravilnikom ili
posebnim odobrenjem.
Izvan pismohrane može se čuvati i obrađivati računovodstvena dokumentacija i
nekonvencionalno gradivo.
Upravno tijelo ili ustrojstvena jedinica koja čuva ili obrađuje neku cjelinu
gradiva izvan pismohrane dužna je to gradivo evidentirati te pismohrani
redovito dostavljati podatke o jedinicama gradiva koje posjeduje, a radi upisa
u zbirnu evidenciju iz članka 11. ovoga Pravilnika i provođenja postupka
odabiranja i izlučivanja.
Članak 11.
U okviru uredovanja arhive vodi se:
1. Arhivska knjiga kao knjiga evidencije ulaska arhivskog i registraturnog
gradiva u arhivu,
2. Zbirna evidencija o gradivu organizirana kao popis arhivskih jedinica
gradiva unutar sadržajnih cjelina, kao opći inventarni pregled cjelokupnog
arhivskog i registraturnog gradiva koje je po bilo kojoj osnovi u posjedu
Grada. Zbirna evidencija sadrži: redni broj, oznaku, naziv, sadržaj, vrijeme
nastanka, količinu, nosač, rok čuvanja i napomenu.
Članak 12.
Arhivska knjiga ima funkciju sumarnog popisa arhivskoga i registraturnog
gradiva odloženog u arhivu.
Upis arhivskoga i registraturnog gradiva iz prethodne godine vrši se
najkasnije do travnja tekuće godine.
U arhivsku knjigu upisuje se i gradivo iz članka 10. ovoga Pravilnika koje
je zadržano kod pojedinih ustrojstvenih jedinica.
Redni brojevi upisa u arhivsku knjigu teku kontinuirano bez obzira na
godište i vrstu gradiva, a pojedine rubrike se popunjavaju na način utvrđen
točkom III. Uputstva za izvršenje Uredbe o uredskom poslovanju.
Prijepis (preslika) upisa u Arhivsku knjigu i Zbirne evidencije za prethodnu
godinu dostavlja se nadležnom državnom arhivu redovito jednom godišnje.
1. Konvencionalno gradivo
Članak 13.
Riješeni predmeti i dovršeni spisi stavljaju se u tehničke arhivske jedinice
(određene omote, fascikle, registratore, arhivske kutije, svežnjeve, uveze ili
arhivske mape).
U upravnom tijelu, odnosno ustrojstvenoj jedinici u kojoj je gradivo
nastalo, čuva se najviše dvije godine od završetka predmeta. Nakon toga roka
gradivo se obvezno predaje u arhivu, osim u slučaju iz članka 10. ovoga
Pravilnika.
Rukovoditelj upravnog tijela, odnosno ustrojstvene jedinice odgovoran je za
arhivsko i registraturno gradivo koje nastaje u njegovom poslovnom području, od
trenutka zaprimanja i obrade do predaje arhivi na daljnje čuvanje.
Svaki djelatnik odgovoran je za gradivo za koje je zadužen u pogledu
sadržaja dodataka, pravodobne obrade, te ukupnog stanja predmeta kojim
raspolaže.
Svaki djelatnik koji je zadužen za gradivo do predaje u pismohranu, dužan ga
je tijekom godine odlagati po utvrđenom planu koji odgovara naravi posla, te ga
svrstavati u odgovarajuće arhivske jedinice, a na svakoj arhivskoj jedinici
ispisati naziv ustrojstvene jedinice, godinu nastanka gradiva, naziv i vrstu
gradiva, raspon brojeva predmeta i rok čuvanja gradiva.
Članak 14.
Arhivsko i registraturno gradivo predaje se u pismohranu u sređenom stanju u
tehnički oblikovanim i označenim arhivskim jedinicama.
Gradivo iz prethodnog stavka ovoga članka predaje se pismohrani putem
interne dostavne knjige ili uz popis (primopredajni zapisnik) koji potpisuje
ovlašteni djelatnik i djelatnik zadužen za pismohranu.
Službenik zadužen za pismohranu obvezatno pregledava preuzeto gradivo i
provjerava točnost upisanih podataka.
Članak 15.
Po prijemu i obradi arhivskoga i registraturnog gradiva na način propisan
odredbama ovoga Pravilnika, gradivo se raspoređuje u odgovarajućim prostorijama
pismohrane na police odnosno ormare.
Arhivsko i registraturno gradivo u pismohrani razvrstava se prema sadržajnim
cjelinama, vremenu nastanka, vrstama gradiva i rokovima čuvanja. Nakon
smještaja gradiva jednog godišta na police i u ormare obavlja se numeriranje
arhivskih jedinica.
Arhivsko gradivo (gradivo trajne vrijednosti) odlaže se u centralnoj
pismohrani odvojeno od registraturnog gradiva (gradiva s ograničenim rokovima
čuvanja).
Gradivo određenog stupnja tajnosti čuva se u zaključanim metalnim ormarima
(kasama).
2. Nekonvencionalno gradivo
Članak 16.
Nekonvencionalno gradivo obuhvaća:
- elektroničke isprave (dokumente) izrađene pomoću računala i drugih
elektroničkih uređaja sa svojstvima definiranim Zakonom o elektroničkoj ispravi
(»Narodne novine« broj 150/05),
- podatke evidentirane u elektroničkim bazama podataka na osnovi kojih se
putem informacijskog sustava stvaraju konvencionalni dokumenti,
- digitalne slike dokumenata nastale postupkom digitalizacije
konvencionalnih dokumenata.
Članak 17.
Elektroničke isprave (dokumenti) čuvaju se izvorno u informacijskom sustavu
i na medijima koji omogućuju trajnost elektroničkog zapisa za utvrđeno vrijeme
čuvanja, i čine elektroničku arhivu.
Elektronička arhiva mora osigurati:
- da se elektroničke isprave čuvaju u obliku u kojem su izrađene, otpremljene,
primljene i pohranjene i koji materijalno ne mijenja informaciju odnosno
sadržaj isprava,
- da su elektroničke isprave u čitljivom obliku za cijelo vrijeme čuvanja
dostupne osobama koje imaju pravo pristupa tim ispravama,
- da se čuvaju podaci o elektroničkim potpisima kojima su elektroničke
isprave potpisane kao i podaci za ovjeru tih elektroničkih potpisa,
- da su elektroničke isprave pohranjene u takvom obliku i pomoću takve
tehnologije i postupaka koji uz ugrađene elektroničke potpise pružaju razumno
jamstvo za njihovu vjerodostojnost i cjelovitost za cijelo vrijeme čuvanja,
- da je za svaku elektroničku ispravu moguće vjerodostojno utvrditi
podrijetlo, stvaratelja, vrijeme, način i oblik u kojem je zaprimljena u sustav
na čuvanje,
- da su elektroničke isprave pohranjene u takvom obliku i pomoću takve
tehnologije i postupaka koji pružaju razumno jamstvo da ne mogu biti mijenjane
i da se ne mogu neovlašteno brisati,
- da postupci održavanja i zamjene medija za pohranu elektroničkih isprava
ne narušavaju cjelovitost i nepovredivost elektroničkih isprava, i
- da se elektroničke isprave mogu sigurno, pouzdano i vjerodostojno zadržati
u razdoblju koje je utvrđeno zakonom ili drugim propisima kojima se uređuju
obveze čuvanja odgovarajućih isprava na papiru.
Podaci evidentirani u elektroničkim bazama podataka i digitalne slike
dokumenata nastale postupkom digitalizacije konvencionalnih dokumenata čuvaju
se na način koji ih osigurava od neovlaštenog pristupa, brisanja, mijenjanja
ili gubitka podataka, sukladno važećim standardima te dobroj praksi upravljanja
i zaštite informacijskih sustava.
Postupci izrade sigurnosnih kopija i obnove podataka trebaju biti takvi da
omoguće sigurnu i cjelovitu obnovu podataka u kratkom roku.
Elektronički zapisi arhiviraju se i čuvaju na način da je iz njih moguće
obnoviti podatke i da se osigurava mogućnost njihova pregledavanja i korištenja
u slučaju gubitka ili oštećenja podataka u računalnom sustavu u kojem se
obavlja pohrana i obrada zapisa kao i oštećenja ili uništenja infrastrukture
koja omogućava korištenje podataka.
Cjelovitost, čitljivost i ispravnost arhivskih kopija elektroničkih zapisa
redovito se provjerava u skladu sa deklariranom vrijednošću vijeka trajanja i
od proizvođača deklariranim uvjetima čuvanja medija na kojemu su arhivske
kopije pohranjene. Prije isteka deklariranih vrijednosti vrši se presnimavanje
na nove medije.
Članak 18.
Za postupak provođenja arhiviranja podataka u skladu s ovim Pravilnikom
odgovoran je zaduženi djelatnik kojeg određuje nadležni rukovoditelj.
V. KORIŠTENJE GRADIVA
Članak 19.
Korištenje gradiva odobrava osoba odgovorna za rad pismohrane.
Arhivsko i registraturno gradivo može se koristiti u prostorijama pismohrane
samo uz nazočnost službenika zaduženog za pismohranu.
Korištenje se ostvaruje neposrednim uvidom u traženo gradivo, izdavanjem
preslika ili izdavanjem originala.
Svaki uvid u gradivo ili izdavanje preslike gradiva potrebno je upisati u
evidenciju - Knjigu posudbe.
Originalno arhivsko i registraturno gradivo može se izdati na privremeno
korištenje samo putem odgovarajuće potvrde (reversa) i obveznog upisa u Knjigu
posudbe.
Članak 20.
Osoba koja je preuzela gradivo na korištenje, dužna je isto vratiti u roku
naznačenom u reversu.
Revers se izdaje u tri primjerka. Jedan primjerak potvrde (reversa) ostavlja
se na mjestu gdje je gradivo izdvojeno, drugi primjerak uzima djelatnik
pismohrane, a treći primjerak dobiva djelatnik odnosno korisnik gradiva.
Poslije korištenja gradivo se obvezno vraća na mjesto odakle je uzeto, a
revers se poništava.
Članak 21.
Izdavanje arhivskog i registraturnog gradiva za vanjske korisnike, koji
temeljem zakona i drugih propisa imaju pravo uvida u informacije sadržane u
gradivu, obavlja se temeljem pisane zamolbe tražitelja.
Korištenje gradiva može se uskratiti u slučajevima koje propisuje Zakona o
pravu na pristup informacijama (»Narodne novine« broj 172/03).
Članak 22.
Krajem svake godine odnosno prije godišnjeg ulaganja novog gradiva u
pismohranu, službenik pismohrane vrši provjeru je li tijekom godine posuđeno
gradivo vraćeno u pismohranu.
Utvrdi li se da posuđeno gradivo nije vraćeno u pismohranu, službenik će
zatražit povrat gradiva. Ukoliko korisnik gradiva posuđeno gradivo treba i u
slijedećoj godini, to će se pisano utvrditi uz potpis korisnika gradiva i
djelatnika pismohrane.
VI. POSTUPAK ODABIRANJA I IZLUČIVANJA GRADIVA
Članak 23.
Redovito, a najkasnije pet godina od posljednjeg provedenog postupka,
obavlja se odabiranje arhivskog i izlučivanje onog dijela registraturnog
gradiva kojem je prema utvrđenim propisima prošao rok čuvanja, kako bi se u
arhivi pravovremeno oslobodio prostor za prirast novog gradiva.
Odabiranje arhivskog i izlučivanje registraturnog gradiva obavlja se samo
ako je gradivo sređeno i popisano na način propisan odredbama ovoga Pravilnika.
Odabiranje arhivskog i izlučivanje registraturnog gradiva obavlja se
temeljem Pravilnika o vrednovanju te postupku odabiranja i izlučivanja
arhivskog gradiva (»Narodne novine« broj 90/02) kao i Posebnog popisa iz članka
1. stavka 2. ovoga Pravilnika.
Članak 24.
Rokovi čuvanja navedeni u Posebnom popisu iz članka 1. stavka 2. ovoga
Pravilnika počinju teći:
- kod uredskih knjiga i evidencija - od kraja godine posljednjeg upisa,
- kod vođenja postupaka - od kraja godine u kojoj je postupak dovršen,
- kod rješenja, dozvola, odobrenja, potvrda sa ograničenim trajanjem - od
kraja godine u kojoj su rješenja, dozvole ili odobrenja prestali vrijediti ili
su se prestali primjenjivati,
- kod računovodstvene i knjigovodstvene dokumentacije - od dana prihvaćanja
završnog računa za godinu na koju se ta dokumentacija odnosi,
- kod personalnih listova - od godine osnutka personalnog lista,
- kod disciplinskih postupaka - nakon okončanja postupka,
- kod ostalog gradiva - od kraja godine u kojoj je gradivo nastalo.
Članak 25.
Postupak za izlučivanje registraturnog gradiva pokreće nadležni
rukovoditelj, prijedlogom koji se dostavlja nadležnom državnom arhivu.
Prijedlog sadrži podatke o nazivu stvaratelja gradiva, vrsti gradiva koje će
se izlučivati i razdoblju u kojemu je gradivo nastalo.
Po primitku odobrenja da se izlučivanju može pristupiti, odgovorna osoba iz
stavka 1. ovoga članka imenuje petočlano povjerenstvo koje obavlja poslove u
svezi s izlučivanjem.
Popis gradiva za izlučivanje mora sadržavati: naziv stvaratelja gradiva,
ustrojstvenu jedinicu u kojoj je gradivo nastalo, jasan i točan naziv vrste
gradiva koja će se izlučivati, starost gradiva (vrijeme nastanka) i količinu
gradiva (izraženu brojem svežnjeva, registratora, knjiga i sl.).
Za svaku vrstu gradiva ukratko se obrazlaže razlog za izlučivanje i
uništenje (npr. istek roka čuvanja, nepotrebnost za daljnje poslovanje, statistički
obrađeno i sl.).
Članak 26.
Prema potrebi, u pripremi izlučivanja može sudjelovati i stručni djelatnik
nadležnoga državnog arhiva.
Članak 27.
Popis gradiva predloženog za izlučivanje, potpisan od predsjednika i članova
Povjerenstva dostavlja se nadležnome državnom arhivu.
Nadležni državni arhiv izdaje rješenje kojim može predloženo gradivo za
izlučivanje u cijelosti ili djelomično odobriti ili odbiti.
Članak 28.
Po primitku rješenja o odobrenju izlučivanja iz članka 27. ovoga Pravilnika
odgovorna osoba donosi odluku o izlučivanju kojom se utvrđuje način uništavanja
odnosnog gradiva.
O postupku uništavanja izlučenog gradiva sastavlja se zapisnik, od kojeg se
jedan primjerak dostavlja nadležnom državnom arhivu.
Članak 29.
Ako gradivo sadrži povjerljive podatke, uništavanje se provodi na način da
podaci ne budu dostupni osobama koje nemaju pravo uvida u njih.
Članak 30.
Izlučivanje registraturnog gradiva utvrđivat će se u arhivskoj knjizi
odnosno Zbirnoj evidenciji gradiva u arhivi s naznakom broja i datuma rješenja
nadležnoga državnog arhiva o odobrenju izlučivanja.
Članak 31.
Arhivsko gradivo Grada predaje se nadležnome državnom arhivu temeljem Zakona
o arhivskom gradivu i arhivima (»Narodne novine« broj 105/97 i 64/00) i
Pravilnika o predaji arhivskog gradiva arhivima (»Narodne novine« broj 90/02).
Arhivsko gradivo predaje se nakon provedenog odabiranja i izlučivanja, u
izvorniku, sređeno i tehnički opremljeno, označeno, popisano i cjelovito za
određeno vremensko razdoblje.
O predaji arhivskog gradiva nadležnom državnom arhivu sastavlja se zapisnik
čiji je sastavni dio popis predanog gradiva.
VII. SLUŽBENICI VEZANI UZ RAD PISMOHRANE
Članak 32.
Stručne poslove na zaštiti arhivskog i registraturnog gradiva u pismohrani
obavljaju službenici zaduženi aktima o unutarnjem ustroju upravnih tijela Grada
i rasporedu na odnosna radna mjesta.
Članak 33.
Službenik u pismohrani mora imati najmanje srednju stručnu spremu i položen
državni stručni ispit, kao i položen stručni ispit za službenika u pismohrani
sukladno Pravilniku o stručnom usavršavanju i provjeri stručne osposobljenosti
djelatnika u pismohranama (»Narodne novine« broj 93/04).
Ukoliko službenik iz stavka 1. ovoga članka nema položen stručni ispit,
dužan ga je položiti u roku od jedne godine od dana prijama u službu, odnosno u
roku od jedne godine od početka primjene ovog Pravilnika (zatečeni službenici).
Članak 34.
Službenik u arhivi dužan je:
- pripremati gradiva od unutarnjih ustrojstvenih jedinica, formirati
arhivske jedinice, označiti ih potpunim oznakama i odložiti u spremište,
- srediti i popisati gradiva,
- osiguravati materijalno-fizičku zaštitu gradiva,
- odabirati arhivsko gradivo,
- izlučivati registraturno gradivo kojem su prošli rokovi čuvanja,
- pripremati predaju arhivskog gradiva nadležnom državnom arhivu,
- izdavati gradiva na korištenje, te voditi evidenciju o tome.
Članak 35.
Službenik u arhivi dužan je u svojem radu pridržavati se etičkog kodeksa
arhivista, a posebice:
- čuvati integritet gradiva i na taj način pružati jamstvo da ono
predstavlja trajno i pouzdano svjedočanstvo prošlosti,
- dokumentirati svoje postupke pri obradi gradiva i opravdati ih,
- poštivati slobodu pristupa informacijama i propise u svezi s
povjerljivošću podataka i zaštitom privatnosti i postupati unutar granica
pozitivnih zakonskih propisa,
- ne služiti se svojim položajem za vlastitu ili bilo čiju neopravdanu
korist,
- nastojati postići najbolju stručnu razinu sustavno i stalno obnavljajući
svoje znanje s područja arhivistike i dijeliti s drugima rezultate svojih
istraživanja i iskustava.
Članak 36.
Prilikom raspoređivanja na druge poslove ili prestanka službe odgovorna
osoba za rad arhive odnosno službenik u pismohrani dužan je izvršiti
primopredaju arhivskoga i registraturnog gradiva s osobom koja preuzima arhivu.
VIII. PROSTOR PISMOHRANE
Članak 37.
Grad osigurava primjeren prostor i opremu za smještaj i zaštitu arhivskoga i
registraturnog gradiva.
Materijalna (fizičko-tehnička) zaštita arhivskog i registraturnog gradiva
obuhvaća fizičko-tehničku zaštitu od oštećenja, uništenja ili nestanka.
Materijalna zaštita osigurava se:
- obaveznim zaključavanjem prostorija arhive, zatvaranjem prozora i
isključivanjem strujnog toka kada se u spremištu ne radi,
- redovitim otprašivanjem spremišta i odloženog gradiva, te prozračivanjem
prostorija,
- održavanjem odgovarajuće temperature (12-18oC) i vlažnosti
(50-70 %), i
- redovitim otklanjanjem nedostataka koji bi mogli dovesti do oštećenja
gradiva.
Članak 38.
Odgovarajućim prostorom za pohranu arhivskoga i registraturnog gradiva
smatraju se prostorije koje su suhe, prozračne, osigurane od požara, udaljene
od mjesta otvorenog plamena i od prostorije u kojima se čuvaju lako zapaljive
tvari, bez vodovodnih, kanalizacijskih, plinskih i električnih instalacija te
razvodnih vodova i uređaja centralnog grijanja bez odgovarajuće zaštite, te
zaštićene od nadolaska nadzemnih i podzemnih voda.
Sve instalacije moraju uvijek biti ispravne i pod nadzorom.
U prostorijama pismohrane zabranjeno je pušenje.
Članak 39.
Prostorije pismohrane moraju imati odgovarajući inventar kao što su police,
ormari, ljestve, stol i sl.
Prostorije moraju biti osigurane valjanim uređajima za sigurno zatvaranje
vrata, te opremljene odgovarajućim brojem protupožarnih aparata na prah.
Članak 40.
Pristup u pismohranu dozvoljen je samo osobi odgovornoj za rad arhive
odnosno službeniku zaduženom za pismohranu.
Brigu o uređenju pismohrane, te nadzor nad radom u pismohrani provodi
nadležni rukovoditelj.
IX. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 41.
Odgovorne osobe za cjelokupno arhivsko i registraturno gradivo nastalo
tijekom poslovanja Grada i njegovih prednika obvezne su postupati u skladu s
odredbama ovoga Pravilnika i drugim propisima kojima se uređuje arhivsko i
registraturno gradivo i arhiva.
Članak 42.
Izmjene i dopune ovoga Pravilnika donose se na način i po postupku utvrđenim
za njegovo donošenje.
Članak 43.
Na pitanja koja nisu uređena ovim Pravilnikom primjenjuje se Zakon o
arhivskom gradivu i arhivama, njegovi podzakonski akti i drugi propisi kojima
se uređuje rukovanje i rokovi čuvanja arhivskog i registraturnog gradiva.
Članak 44.
Ovaj se Pravilnik, s Posebnim popisom koji čini njegov sastavni dio,
primjenjuje tek po pribavljenoj suglasnosti od nadležnog državnog arhiva.
Članak 45.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Pravilnik se objavljuje i na web stranici Grada Opatije.
Klasa: 036-01/06-01/01
Ur. broj: 2156/01-20/01-06-2
Opatija, 3. listopada 2006.
Predsjednik
Gradskog poglavarstva
dr. sc. Amir Muzur, v. r.
POSEBAN POPIS ARHIVSKOGA I
REGISTRATURNOG GRADIVA
GRADA OPATIJE S ROKOVIMA ČUVANJA
Red. br. NAZIV - VRSTA GRADIVA Rok čuvanja
I. PODRUČNI USTROJ
1. Granice područja grada trajno
2. Granice područja mjesnih odbora (mjesnih područja) trajno
II. GRADSKO VIJEĆE, POGLAVARSTVO GRADA I NJIHOVA RADNA TIJELA
3. Akti s konstituirajućih sjednica trajno
4. Akti o imenovanju predsjednika i članova odbora, komisija i drugih radnih
tijela trajno
5. Popis vijećnika Gradskog vijeća trajno
6. Popis članova Poglavarstva Grada trajno
7. Poziv za sjednicu s prilozima 5 godina
8. Zapisnici sa sjednica s prilozima trajno
9. Usvojeni akti sa sjednica Gradskog vijeća i Poglavarstva i njihovih
radnih tijela trajno
10. Program rada i izvješća o radu Gradskog vijeća i Poglavarstva trajno
11. Poslovnici o radu Gradskog vijeća i Poglavarstva i njihovih radnih
tijela trajno
12. Vijećnička pitanja i odgovori na pitanja 10 godina
13. Etničke i nacionalne zajednice i manjine - vijeća i popis predstavnika
trajno
14. Osnivanje ustanova, trgovačkih i komunalnih društava, agencija trajno
III. ZBOROVI GRAĐANA
15. Odluke o sazivanju 5 godina
16. Pozivi za zbor građana, zapisnici sa održanih zborova, odgovori na
zahtjeve sa zbora građana 5 godina
IV. REFERENDUM
17. Inicijativa za uvođenje referenduma 5 godina
18. Odluka o raspisivanju referenduma 5 godina
19. Osnivanje tijela za provođenje referenduma i rukovođenje glasovanjem 5
godina
20. Objavljivanje akata donesenih na referendumu trajno
V. JAVNA PRIZNANJA
21. Prijedlozi s obrazloženjem i inicijative za dodjelu javnih priznanja 3
godine
22. Odluka o dodjeli javnih priznanja trajno
VI. GRBOVI I ZASTAVE
23. Unikati grbova, zastava, himne trajno
24. Akti koji se odnose na grbove i ambleme trajno
25. Akti koji se odnose na zastave trajno
VII. NASELJA
26. Odluka o imenovanju ulica i trgova, promjena imena ulica i numeracija
kućnih brojeva trajno
VIII. OPĆI POSLOVI
27. Statut grada trajno
28. Ostali normativni akti trajno
29. Registar općih akata trajno
30. Urudžbeni zapisnik, upisnici i druge knjige koje imaju karakter
urudžbenog zapisnika trajno
31. Kazalo, imenici i registri koji se vode uz urudžbeni zapisnik i upisnik
trajno
32. Arhivska knjiga, zapisnici o škartiranju, popis građe, zapisnici o predaji
građe nadležnom
arhivu u pisanom obliku i diskete trajno
33. Službeni listovi, časopisi i brošure procjena
34. Rješenja o utvrđivanju oznaka unutarnjih organizacijskih jedinica, o
vođenju urudžbenog
zapisnika, upisnika predmeta (upravnog postupka) i popisa o planu arhivskih
znakova trajno
35. Informacije, analize i uputstva u vezi s primjenom zakonskih propisa 10
godina
36. Evidencija štambilja, pečata i žigova trajno
37. Spisi nadležnih organa i ustanova o pojavama i zbivanjima u svezi s
Gradom trajno
38. Spisi koji se odnose na borbu za samostalnost i priznavanje Republike
Hrvatske trajno
39. Okružnice i uputstva o postupcima u radu dostavljene od nadležnih tijela
trajno
40. Akti o čuvanju registraturnog gradiva i izlučivanju arhivskog gradiva
trajno
41. Dostavne knjige, knjige za poštu i druge pomoćne uredske knjige 5 godina
42. Manje važno dopisivanje (obavještajnoga) informativnog i urgentnog
karaktera 2 godine
43. Izvješća nadležnom tijelu o rješavanju upravnih stvari 5 godina
44. Tipizirani podnesci, zamolnice, urgencije, reklamacije stranaka, pozivi,
obavijesti, opomene,
informacije općeg karaktera 3 godine
45. Rješenja o administrativnim zabranama, honorarima, imenovanjima
privremenih komisija
i druga tipizirana manje značajna rješenja, ukoliko nisu sastavni dio
predmeta 3 godine
46. Akti o rješavanju upravnih stvari u prvom stupnju nakon okončanja
pravomoćnosti 3 godine
47. Akti o rješavanju upravnih stvari u drugom stupnju nakon okončanja
pravomoćnosti 3 godine
48. Rješenja o rasporedu sredstava naknade vijećnicima za nazočnost
sjednicama Gradskog
vijeća i Poglavarstva Grada, kao i o drugim naknadama 5 godina
49. Poziv za davanje mišljenja, prijedloga i primjedbi putem javne rasprave
3 godine
50. Pozivi za ostale nenavedene sastanke 5 godina
51. Prijedlozi upravnih tijela Poglavarstvu i Gradskom vijeću za donošenje
akata s prilozima 2 godine
52. Uvjerenja i potvrde strankama 3 godine
53. Inspekcijska izvješća i nalazi 5 godina
54. Zamolbe, predstavke i pritužbe građana i drugih pravnih subjekata, te
prepiske u svezi istog 3 godine
55. Korespondencija sa korisnicima proračuna, drugim institucijama, pravnim
subjektima
i fizičkim osobama 3 godine
56. Prijedlozi za odlikovanje domaćih osoba i organizacija 5 godina
57. Odluke o odlikovanjima domaćih osoba i organizacija trajno
58. Pokroviteljstva - odluke, ugovori i drugo 5 godina
59. Nagrada Grada Opatije trajno
60. Ostale nagrade Grada Opatije trajno
IX. MJESNA SAMOUPRAVA
61. Osnivanje mjesnih odbora trajno
62. Odluke i rješenja izbornog povjerenstva za izbor tijela mjesnih odbora 5
godina
63. Odluka o organizaciji i radu mjesnih odbora 5 godina
64. Programi i planovi mjesnih odbora 5 godina
65. Prepiska u svezi izrade štambilja i pečata mjesnih odbora 5 godina
66. Pozivi za sjednicu vijeća mjesnog odbora s prilozima 3 godine
67. Zapisnici sa sjednice vijeća mjesnog odbora s prilozima trajno
68. Usvojeni akti na sjednicama vijeća mjesnih odbora trajno
69. Izvještaji, informacije i upiti koji se dostavljaju Gradskom vijeću i
Poglavarstvu 3 godine
70. Ugovori o korištenju prostora mjesnog odbora 5 godina
71. Aktivnosti mjesnih odbora (zahtjevi i prijedlozi građana, inicijative i
sl.) 3 godine
X. MATERIJALNO-FINANCIJSKO POSLOVANJE
72. Proračun, završni račun proračuna i odluka o izvršenju proračuna trajno
73. Izvještaj o izvršenju proračuna, rebalans proračuna trajno
74. Glavna knjiga financijskog knjigovodstva trajno
75. Konačni obračun plaća trajno
76. Završni račun organa s prilozima trajno
77. Knjiga osnovnih sredstava trajno
78. Elaborati o popisu sredstava trajno
79. Periodična i godišnja izvješća o naplati poreza i doprinosa 6 godina
80. Naredba za prijenos sredstava sa pozicija proračuna 6 godina
81. Poslovne knjige analitičkog knjigovodstva 10 godina
82. Dnevnik financijsko-analitičkog knjigovodstva 10 godina
83. Ostale poslovne knjige 10 godina
84. Kreditni predmeti po odobrenim kreditima 10 godina
85. Sudske administrativne zabrane 10 godina
86. Inventurne liste 10 godina
87. Akti u svezi javnih prihoda 10 godina
88. Rješenja o razrezu gradskih poreza 10 godina
89. Izvješća o proračunskom nadzoru i unutarnjoj kontroli 10 godina
90. Revizija proračunskih korisnika 10 godina
91. Državna revizija - nalaz 10 godina
92. Tromjesečni financijski planovi proračuna 5 godina
93. Knjigovodstvene isprave na temelju kojih se vrše knjiženja 6 godina
94. Knjige putnih naloga za motorno vozilo i izvještaji o potrošnji goriva 6
godina
95. Obračuni putnih troškova, izvješća sa službenog putovanja 5 godina
96. Dokumentacija o osiguranju imovine 6 godina
97. Općenito akti o porezima i doprinosima iz nadležnosti Grada 5 godina
98. Obračunski listovi plaća 3 godine
99. Periodični obračuni i periodični blagajnički izvještaji i pomoćni
obrasci pri raznim obračunima 3 godine
100. Putni računi (troškovi za službena putovanja) 6 godine
101. Dokumentacija koja služi za obračun akontacije i plaće 2 godine
102. Zahtjevi korisnika o dodjeli sredstava iz proračuna 1 godina
103. Prijedlog i nacrt proračuna, te prijedlog završnog računa proračuna 1
godina
104. Nalozi za sve vrste isplata: računa, ugovora, honorara, pretplata 5
godina
105. Police osiguranja 5 godina
XI. KADROVSKI POSLOVI
1. Zasnivanje i prestanak radnog odnosa
106. Akti u svezi zasnivanja radnog odnosa, rasporeda službenika i
namještenika, te prestanku
radnog odnosa 10 godina
107. Matične knjige djelatnika trajno
108. Osobni dosjei djelatnika trajno
109. Registri djelatnika trajno
110. Evidencija radnih knjižica djelatnika trajno
111. Evidencije iz radnih odnosa (vježbenici, stipendisti i dr.) trajno
112. Natječaji, oglasi, prijave na natječaj, izbor kandidata i rješavanje
prigovora 5 godina
113. Praktični rad učenika i studenata 3 godine
114. Ostale evidencije o djelatnicima (izostanci, zakašnjenja, bolovanja) 3
godine
115. Dopisivanje u svezi zapošljavanja vježbenika 5 godina
116. Upiti, zamolbe, zahtjevi i dopisivanje u svezi zapošljavanja i
prestanka radnog odnosa 5 godina
117. Prigovori djelatnika (na radno mjesto, plaću i dr.) 5 godina
118. Nagrade za rad, novčane pomoći i otpremnine 5 godina
119. Ugovori o djelu i autorski ugovori 5 godina
120. Statistička izvješća iz radnih odnosa 10 godina
2. Radno vrijeme, odmori, dopusti, bolovanja
121. Rješenja o skraćenom radnom vremenu 5 godina
122. Rješenja o prekovremenom radu i dopunskom radu 5 godina
123. Molbe i rješenja o korištenju godišnjeg odmora 3 godine
124. Molbe i rješenja o plaćenom i neplaćenom dopustu 3 godine
125. Plan korištenja godišnjih odmora 3 godine
126. Rješenja o zamjeni za vrijeme odsutnosti djelatnika 5 godina
127. Civilna služba 5 godina
3. Zdravstveno i mirovinsko-invalidsko osiguranje
128. Prijave i odjave djelatnika kod Zavoda zdravstvenog i mirovinskog
osiguranja trajno
129. Evidencija popunjenih obrazaca za izdavanje zdravstvenih iskaznica 6
godina
130. Dokumentacija u svezi s dječjim doplatkom 3 godine
131. Upiti, zahtjevi, zamolbe i ostalo dopisivanje u svezi ostvarivanja
prava iz zdravstvenog
i mirovinsko-invalidskog osiguranja 6 godina
4. Disciplinska i materijala odgovornost
132. Predmeti disciplinskog postupka 10 godina
133. Predmeti u svezi s pokretanjem kaznenog postupka kod nadležnog suda 10
godina
134. Predmeti u svezi s materijalnom odgovornošću djelatnika 10 godina
135. Ostala dokumentacija u svezi s radnim sporovima 10 godina
5. Stručno osposobljavanje, usavršavanje, specijalizacije, prekvalifikacije
136. Prijave za polaganje stručnih ispita i dopisivanje 10 godina
137. Planovi obrazovanja i stručnog osposobljavanja djelatnika 10 godina
138. Programi tečajeva za stručno obrazovanje djelatnika 10 godina
139. Evidencije o položenim stručnim ispitima trajno
140. Predmeti u svezi specijalizacija, prekvalifikacija i dr. 10 godina
6. Raspodjela plaće
141. Akti u svezi plaće djelatnika 10 godina
142. Rješenja o naknadi za odvojeni život i putni troškovi 5 godina
143. Odluka o raspodjeli sredstava za plaće 5 godina
144. Odluke o vrednovanju poslova i radnih zadaća, koeficijentu ili
vrijednosti boda trajno
145. Odluka o regresu za godišnji odmor i o vrijednosti toplog obroka 5 godina
146. Ostalo dopisivanje u svezi s raspodjelom plaće 3 godine
147. Izvješća o isplaćenim plaćama 3 godine
148. Prijava podataka o isplaćenoj plaći trajno
XII. POSLOVI ZAŠTITE NA RADU, ZAŠTITE OD POŽARA,
CIVILNE ZAŠTITE I SKLONIŠTA
149. Program mjera zaštite na radu i zaštite od požara trajno
150. Program osposobljavanja djelatnika iz područja zaštite na radu i
zaštite od požara trajno
151. Predmeti o ozljedama na radu 50 godina
152. Evidencije o ozljedama na radu trajno
153. Godišnja i druga izvješća iz područja zaštite na radu i zaštite od
požara trajno
154. Zapisnici o redovitim i izvanrednim pregledima o stanju zaštite na radu
i zaštite od požara,
te zapisnici sa sjednica Odbora zaštite na radu 10 godina
155. Zapisnici i rješenja inspekcije zaštite na radu i osiguranje od požara
trajno
156. Pozivi za sjednice zaštite na radu s prilozima 3 godine
157. Uvjerenja o osposobljavanju djelatnika za protupožarnu zaštitu i
zaštitu na radu trajno
158. Dokumentacija u svezi s održavanjem i osiguravanjem objekata,
instalacija i opreme
(atesti, jamstveni listovi i sl.) 5 godina
159. Upiti, zahtjevi i ostalo dopisivanje s područja zaštite na radu i
zaštite od požara 3 godine
160. Akti u svezi civilne zaštite, zaštite i spašavanja i obrambenih
priprema trajno
161. Akti u svezi javnih blokovskih skloništa trajno
162. Ugovori o zakupu skloništa i zapisnici o primopredaji skloništa trajno
XIII. POSLOVI URBANIZMA, EKOLOGIJE I GOSPODARENJA ZEMLJIŠTEM
163. Urbanistički planovi sa pratećom dokumentacijom trajno
164. Urbanistički uvjeti uređenja prostora trajno
165. Razvojni, provedbeni i drugi planovi trajno
166. Građevinske dozvole s prilozima trajno
167. Izmjene i dopune građevinskih dozvola i rješenja za gradnju trajno
168. Akti u svezi katastra vodova u gradu trajno
169. Evidencija o katastru vodova u gradu trajno
170. Prostorni planovi trajno
171. Ugovori o prodaji građevinskog zemljišta trajno
172. Ugovori o zamjeni zemljišta sa dokumentacijom trajno
173. Odluke o raspisivanju natječaja za prodaju građevinskog zemljišta
trajno
174. Općenito o prostornom planiranju 5 godina
175. Akti u svezi uređenja građevinskog zemljišta trajno
176. Zapisnici o procjeni nekretnina 10 godina
177. Akti o općoj zaštiti čovjekove okoline trajno
178. Mjere u svezi zaštite čovjekove okoline iz nadležnosti Grada trajno
179. Ostalo u svezi zaštite okoline 5 godina
180. Akti u svezi nekretnina u vlasništvu Grada trajno
181. Akti o građevinskom zemljištu na području grada trajno
182. Akti i evidencija o poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Grada trajno
183. Ostalo akti iz nekretnina trajno
184. Prikupljanje geodetske dokumentacije 10 godina
185. Geodetske izmjere - općenito trajno
186. Izvlaštenja trajno
187. Utvrđivanje naknade za izvlaštene nekretnine trajno
188. Ugovor o ustanovljenju služnosti trajno
189. Odricanje od vlasništva i predaja u posjed trajno
190. Naknada za oduzeto zemljište trajno
191. Ukidanje svojstva javnog dobra trajno
192. Tabularne izjave trajno
XIV. POSLOVI KOMUNALNOG SUSTAVA
1. Stambeni poslovi
193. Akti kojima se utvrđuje ili prestaje stanarsko pravo, rješenja koja
zamjenjuju ugovor
o korištenju stana trajno
194. Akti kojima se utvrđuje što se smatra stanom, poslovnim prostorom ili
obiteljskom kućom trajno
195. Akti kojima se utvrđuju stanarski odnosi i odnosi etažnih vlasnika
trajno
196. Akti koji se odnose na davanje stana u najam trajno
197. Akti kojima se utvrđuje pravo stanara ili vlasnika za obavljanje
djelatnosti u dijelu stana
i akti kojima se zabranjuje obavljanje djelatnosti trajno
198. Akti kojima se utvrđuje da li se zajedničke prostorije u stambenoj
zgradi koriste namjenski trajno
199. Rješenje o iseljenju, sustanarstvu i utvrđivanju odgovarajućeg stana
trajno
200. Rješenje o bespravnom useljenju, rješenja koja osiguravaju stan
vlasnicima i druga rješenja trajno
201. Rješenja o rušenju bespravno izgrađenih objekata trajno
202. Utvrđivanje stanarine, viška stambenog prostora, plaćanje povišene
stanarine 10 godina
203. Akti o osiguranju dokaza kod prodaje stanova 10 godina
204. Odluka o davanju stana na korištenje trajno
205. Akti o stanarini 5 godina
206. Akti o ostalim pitanjima iz stambene oblasti 5 godina
207. Akti i evidencija o stambenim zgradama u vlasništvu Grada trajno
2. Poslovni prostori
208. Rješenja koja se odnose na provođenje nadzora nad zaključenjem ugovora
o poslovnom
prostoru trajno
209. Ugovori o zakupu poslovnog prostora i zapisnici o primopredaji
poslovnog prostora trajno
210. Zapisnici o provođenju licitacije i odluke o davanju u zakup poslovnog
prostora trajno
211. Ugovori o suglasnosti za uređenje poslovnog prostora trajno
212. Zaključci Poglavarstva o naknadi uloženih sredstava u uređenje
poslovnog prostora trajno
213. Akti kojima se odobrava pretvaranje stanova u poslovne prostore,
prenamjena djelatnosti
u poslovnim prostorima i rekonstrukcija i izgradnja poslovnog prostora
trajno
214. Rješenja o naknadi - povratu u vlasništvo temeljem Zakona o naknadi za
imovinu oduzetu
za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine trajno
215. Ugovori o kupnji, prodaji, zamjeni, rekonstrukciji, izgradnji poslovnog
prostora
te zasnivanju prava služnosti trajno
216. Zapisnici, odluke i zaključci o kupnji, prodaji, zamjeni,
rekonstrukciji i izgradnji
poslovnog prostora trajno
217. Računi za zakupninu, naknada za korištenje poslovnog prostora, režijski
troškovi, troškovi
uređenja poslovnog prostora i obračuni kamata 10 godina
218. Opomene, otkazi, prijedlozi za ovrhu, tužbe, prigovori, žalbe i ostala
dokumentacija vezana
za sudske i upravne sporove u svezi s korištenjem i raspolaganjem poslovnim
prostorom 10 godina
219. Akti kojima se uređuju zakupni odnosi (zasnivanje i prestanak) 10
godina
220. Dokumentacija za pristup natječaju za zakup, prodaju, zamjenu, kupnju,
rekonstrukciju
i izgradnju poslovnog prostora 10 godina
221. Akti o uređenju i povratu uloženih sredstava u uređenje poslovnog
prostora 10 godina
222. Akti o prodaji poslovnog prostora 10 godina
3. Ostali komunalni poslovi
223. Utvrđivanje poslova komunalne djelatnosti trajno
224. Akti o koncesijama i koncesijska odobrenja 5 g. po isteku
koncesije
225. Akti o spomeničkoj renti trajno
226. Akti o grobljima trajno
227. Cestovni promet - općeniti akti 5 godina
228. Akti o izgradnji i održavanju cesta i cestovne infrastrukture 5 godina
229. Akti o lokalnim i nerazvrstanim cestama trajno
230. Ostali akti o lokalnim cestama 5 godina
231. Akti o sigurnosti cestovnog prometa 10 godina
232. Akti u svezi pomorskog dobra iz nadležnosti grada trajno
233. Općenito o pomorskom prometu iz nadležnosti grada 5 godina
234. Rješenja iz oblasti prometa trajno
235. Rješenja o prekopima javnih površina 5 godina
236. Autobusni i kamionski kolodvori - osnivanje i korištenje trajno
237. Općenito o izgradnji objekata trajno
238. Akti o komunalnoj naknadi 6 godina
239. Akti o tržnicama na veliko 10 godina
240. Akti o tržnicama na malo 10 godina
241. Akti o određivanju privremenih lokacija za kioske, zabavište i druge
pokretne objekte
na javnim površinama 5 godina
242. Obavještavanje i dopisivanje sa zakupnicima i drugim subjektima 5
godina
243. Akti općenite prirode iz vodoprivrede 5 godina
244. Koncesije taksi prijevoza 5 godina
po isteku
245. Ostalo iz taksi prijevoza 5 godina
246. Obračun troškova izgradnje i komunalne infrastrukture 10 godina
247. Izrada ugovora o financiranju izgradnje 5 godina
248. Izrada ugovora o građenju 5 godina
249. Izrada ugovora o nadzoru nad izgradnjom 5 godina
250. Gradnja objekta (od raspisivanja natječaja do primopredaje objekta)
trajno
251. Uređenje zelenih površina 5 godina
252. Razvojni planovi trajno
253. Komunalno redarstvo - neupravni postupak 3 godine
254. Komunalno redarstvo - upravni postupak 5 godina
XV. POSLOVI PODUZETNIŠTVA
255. Gospodarska kretanja trajno
256. Gospodarski razvoj trajno
257. Poticanje razvoja obrtništva i malog poduzetništva 5 godina
258. Politika cijene 3 godine
259. Životni standard 5 godina
260. Radno vrijeme trgovina 3 godine
261. Radno vrijeme ugostiteljstva 3 godine
262. Turistička djelatnost - općenito trajno
263. Akti u svezi poduzetničkih inkubatora 10 godina
264. Akti u svezi programa rada održavanja objekata 3 godine
265. Ugovori u svezi održavanja konzalting usluga, neposrednih pogodbi i dr.
10 godina
266. Objedinjeni plan investicijskih ulaganja 3 godine
267. Ostalo iz oblasti poduzetništva 3 godine
268. Zapisnici o radu povjerenstva 5 godina (od proteka godine
prestanka rada povjerenstva)
269. Odluke i zaključci povjerenstva i komisija 5 godina (od proteka godine
prestanka rada povjerenstva)
XVI. ODGOJ, OBRAZOVANJE I ŠKOLSTVO
270. Analiza stanja u oblasti predškolskog odgoja trajno
271. Analiza stanja u oblasti osnovnog školstva trajno
272. Analiza stanja u oblasti srednjeg školstva trajno
273. Akti o osnivanju predškolskih ustanova trajno
274. Akti o osnivanju škola trajno
275. Akti u svezi predškolskog odgoja 5 godina
276. Akti u svezi školstva iz nadležnosti grada 5 godina
277. Ugovori s pratećom dokumentacijom o dodjeli učeničkih i studentskih
stipendija 10 godina
278. Evidencija učenika i studenata korisnika stipendije trajno
279. Korespondencija s korisnicima proračuna iz područja predškolskog
odgoja, obrazovanja
i školstva 3 godine
280. Razni izvještaji korisnika iz područja predškolskog odgoja, obrazovanja
i školstva 3 godine
281. Financiranje predškolskog odgoja 5 godina
282. Financiranje osnovnog školstva 5 godina
283. Financiranje srednjih škola 5 godina
284. Ostale djelatnosti u ustanovama predškolskog odgoja 5 godina
285. Međunarodna suradnja iz područja predškolskog odgoja, obrazovanja i
školstva 10 godina
286. Manifestacije iz područja predškolskog odgoja, obrazovanja i školstva 3
godine
287. Naredbe za isplatu sredstava 6 godina
XVII. ZDRAVSTVO I SOCIJALNA SKRB
288. Analiza stanja u oblasti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi trajno
289. Akti u svezi zaštite od zarazne bolesti trajno
290. Stacionirani, poliklinički i klinički sadržaji zdravstvene zaštite
trajno
291. Akti vezani za planiranje potreba socijalne skrbi u gradu trajno
292. Akti općenito iz socijalne skrbi 10 godina
293. Akti iz sanitarno-zdravstvenog područja - općenito 5 godina
294. Akti iz veterinarstva u nadležnosti grada 5 godina
295. Akti koji se odnose na primarnu zdravstvenu zaštitu 5 godina
296. Izvještaji iz područja socijalne skrbi trajno
297. Rješenja Centra za socijalnu skrb 5 godina
298. Rješenja o odobrenju potpora iz socijalnog programa Grada 5 godina
299. Akti u svezi pružanja potpora projektima i programima udruga radi
dodatne psihosocijalne
zaštite pojedinih skupina građana 5 godina
300. Akti iz programa tjelesnog i mentalnog zdravlja 5 godina
301. Pripomoć umirovljenicima 5 godina
302. Obrasci podnesenih zahtjeva i dokumentacija za potpore i pomoći
temeljem gradskog
socijalnog programa 3 godine
303. Razni dopisi iz područja zdravstva i socijalne skrbi 2 godine
304. Akti projekta trajno
305. Akti projekta Rijeka trajno
XVIII. KULTURA
306. Programi javnih potreba u kulturi 5 godina
307. Statistički podaci i izvještaji o korisnicima javnih potreba u kulturi
trajno
308. Akti u svezi rada kulturnih vijeća s prilozima, ocjenama i zapisnicima
5 godina
309. Izvještaji korisnika programa o realiziranim programima 2 godine
310. Ugovori o prihvaćanju programa iz oblasti kulture 5 godina
311. Akti u svezi djelovanja ustanova u kulturi 5 godina
312. Kulturne manifestacije trajno
313. Međunarodna suradnja u kulturi trajno
314. Akti u svezi djelovanja u kulturi udruga i građana od interesa za Grad
5 godina
315. Ugovori o korištenju prostora u nadležnosti Odjela gradske uprave za
kulturu 2 godine (od isteka roka
trajanja ugovora)
316. Likovna djelatnost 5 godina
317. Glazbena djelatnost 5 godina
318. Scenska djelatnost 5 godina
319. Kazališna djelatnost 5 godina
320. Izdavačka djelatnost 5 godina
321. Amaterizam 5 godina
322. Kinematografska djelatnost 5 godina
323. Knjižnična djelatnost 5 godina
324. Muzejsko - galerijska djelatnost 5 godina
325. Mjere zaštite kulturnih dobara trajno
326. Spomenička renta trajno
327. Planovi, programi i izvještaji o izvršenju zaštitnih radova na
zaštićenim kulturnim dobrima trajno
328. Stručna mišljenja i druga rješenja u svezi zaštite kulturnih dobara
trajno
329. Zaštita pokretnih kulturnih dobara trajno
330. Konzervatorska dokumentacija i dokumentacija u svezi zaštite pokretnih
i nepokretnih
kulturnih dobara trajno
331. Vanjska suradnja (ugovori, komisije i drugo) 5 godina
332. Financiranje - odobrenja i nalozi 5 godina
333. Zapisnici i nalozi o stanju pokretnih i nepokretnih kulturnih dobara
trajno
334. Dopisivanje i ostala prepiska manjeg značaja (ako nije dio predmeta) 2
godine
XIX. SPORT I TEHNIČKA KULTURA
335. Akti iz djelatnosti sporta i tehničke kulture 5 godina
336. Akti sportskih klubova i udruga trajno
337. Javne potrebe iz oblasti sporta i tehničke kulture 5 godina
338. Programi javnih potreba u sportu 15 godina
339. Programi javnih potreba u tehničkoj kulturi 15 godina
340. Zapisnici o radu povjerenstava ili komisija za odobravanje javnih
potreba u sportu
i tehničkoj kulturi trajno
341. Sportska natjecanja trajno
342. Evidencija registriranih sportaša natjecatelja, članova školskih i
sportskih klubova trajno
343. Evidencija sportskih klubova, udruga i istaknutih pojedinaca iz sporta
i tehničke kulture trajno
344. Ugovori o prihvaćanju programa iz oblasti sporta i tehničke kulture 5
godina
345. Izvještaji o izvršenju programa 2 godine (nakon isteka
ugovornih obveza)
346. Akti u svezi međunarodne suradnje iz oblasti sporta i tehničke kulture
trajno
347. Akti u svezi suradnje sa strukovnim udrugama, školama i ostalim
korisnicima 5 godina
348. Investicijska ulaganja i održavanje objekata iz nadležnosti Odjela
gradske uprave
za sport i tehničku kulturu 10 godina
349. Projektna dokumentacija trajno
350. Dokumentacija u svezi infrastrukture trajno
351. Vanjska suradnja (ugovori, komisije i drugo) 5 godina
352. Dopisivanje i ostala prepiska manjeg značaja (ako nije dio predmeta) 2
godine
XX. POSLOVI UNUTARNJE REVIZIJE, PRORAČUNSKOG NADZORA
I UNUTARNJE KONTROLE
353. Zapisnici o unutarnjoj reviziji, proračunskom nadzoru i unutarnjoj
kontroli 10 godina
354. Izvještaji, analize i drugo 5 godina
355. Dopisivanje i ostala prepiska (ako nije dio predmeta) 2 godine
356. Akti u svezi predlaganja mjera za unapređenje stanja i organizacije
rada 5 godina
357. Nalozi za otklanjanje nedostataka trajno
358. Revizijska izvješća trajno
XXI. JAVNA NABAVA
359. Odluke o imenovanju stručnog povjerenstva za vođenje postupka nabave 4
godine
360. Ugovori o ustupanju radova, nabavi roba ili usluga sa troškovnicima 4
godine (nakon
izvršenja ugovora)
361. Dokumentacija o postupku nabave ako je postupak završio bez sklapanja
ugovora 4 godine (nakon
provedenog postupka
nabave)
362. Dokumentacija o postupku nabave ako je postupak nabave završio
sklapanjem ugovora 4 godine (nakon
izvršenja ugovora)
363. Evidencija javne nabave i evidencija nabave male vrijednosti trajno
364. Izvješća o nabavi trajno
365. Projektna dokumentacija za radove trajno