36.
Na temelju članka 19. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 129/05), članka 10. i 33. Statuta
Općine Dobrinj (»Službene novine« PGŽ broj 6/03) te članka 27. Poslovnika o radu
Općinskog vijeća Općine Dobrinj (»Službene novine« PGŽ broj 17/03) Općinsko
vijeće Općine Dobrinj, na 10. sjednici održanoj 7. rujna 2006. godine, donijelo
je
ODLUKU
o stipendijama Općine Dobrinj
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti i kriteriji za stjecanje prava na dodjelu
stipendija učenicima srednjih škola i studentima, postupak dodjele stipendija
te prava i obveze korisnika stipendija na području Općine Dobrinj.
Članak 2.
Stipendije se dodjeljuju za školovanje u srednjim školama i za studij u
Republici Hrvatskoj.
Sredstva za stipendije osiguravaju se u Proračunu Općine Dobrinj.
Članak 3.
Visinu mjesečnog iznosa stipendije utvrđuje Općinsko poglavarstvo Općine
Dobrinj u skladu s raspoloživim proračunskim sredstvima za svaku
školsku/akademsku godinu posebno.
Općina Dobrinj, s obzirom na različitu visinu stipendija, dodjeljuje 4
(četiri) vrste stipendija:
- stipendija za učenike srednjih škola,
- stipendija za studente,
- stipendija temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice,
- socijalna stipendija za učenike odnosno studente.
Članak 4.
Stipendija se dodjeljuje za vrijeme redovitog školovanja u srednjoj školi
odnosno za vrijeme redovitog studija.
Apsolventu se priznaje status redovitog studenta najduže godinu dana od dana
završetka akademske godine u kojoj je odslušao predavanja.
Stipendija se isplaćuje jednom mjesečno, do svakog 15. u mjesecu, za
protekli mjesec, u razdoblju od mjeseca rujna zaključno s lipnjem za učenike
odnosno od mjeseca listopada zaključno s lipnjem za studente.
II. UVJETI ZA STJECANJE PRAVA I KRITERIJI ZA DOBIVANJE STIPENDIJE
Članak 5.
Pravo na dodjelu stipendije imaju učenici odnosno studenti koji podnesu
zahtjev za dodjelu stipendije, a koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da nisu stariji od 27 godina,
- da imaju prebivalište na području Općine Dobrinj, bez prekida najmanje 2
(dvije) godine,
- da su redoviti učenici srednje škole odnosno redoviti studenti,
- da ne ponavljaju školsku odnosno akademsku godinu za koju podnose zahtjev,
- da nisu korisnici stipendije po nekoj drugoj osnovi.
Članak 6.
Kriteriji za dodjelu stipendije za učenike, stipendije za studente odnosno
stipendije temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice:
- uspjeh učenika srednje škole u prethodnoj školskoj godini, izražen
prosjekom ocjena, nije niži od 4,0 odnosno u osmom razredu od 4,5 odnosno uspjeh
studenta u prethodnoj akademskoj godini, izražen prosjekom ocjena, nije niži od
3,00 odnosno u posljednjem razredu srednje škole nije niži od 4,00.
Pored općeg kriterija iz stavka 1. ovog članka učenici odnosno studenti za
dodjelu stipendije temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice
moraju ispunjavati poseban kriterij:
- ostvareno zapaženo postignuće na području obrazovanja (nagrade na
strukovnim natjecanjima, objavljeni radovi odnosno sudjelovanje u znanstvenim i
stručnim projektima), kulture ili sporta.
Članak 7.
Kriteriji za dodjelu socijalne stipendije:
- učenik odnosno student je dijete samohranog roditelja ili bez roditelja,
- učenik, student odnosno roditelj ili osoba koja ga uzdržava ostvaruje
pomoć za uzdržavanje ili koji od drugih oblika pomoći temeljem rješenja Centra
za socijalnu skrb,
- prosječni neto prihod po članu domaćinstva u prethodna tri mjeseca ne
prelazi iznos od 100% neoporezivog dijela mjesečne plaće prema važećim
propisima Republike Hrvatske na dan raspisivanja natječaja.
III. POSTUPAK DODJELE STIPENDIJE
Članak 8.
Stipendije se dodjeljuju na temelju javnog natječaja kojeg raspisuje Poglavarstvo
Općine Dobrinj na početku školske/ akademske godine.
Natječaj se objavljuje u Novom list ili na oglasnoj ploči Općine Dobrinj
odnosno web stranici Općine Dobrinj.
Općinsko poglavarstvo provodi natječaj, utvrđuje rezultate i donosi odluku o
dodjeli stipendija.
Prijave na natječaj za dodjelu stipendija podnose se na obrascu koji se može
podići u prijemnoj pisarnici Općine Dobrinj ili preuzeti s web stranice Općine
Dobrinj.
Jedinstveni upravni odjel vodi evidenciju dodijeljenih stipendija, ispunjava
obveze i nadzire ispunjavanje obveza odnosno obavlja druge poslove sukladno
odluci Općinskog poglavarstva.
Članak 9.
Sadržaj natječaja:
- naziv tijela koje objavljuje natječaj,
- naznaku uvjeta i kriterija za dodjelu stipendija,
- visinu iznosa, posebno za stipendiju za učenike, stipendiju za studente,
stipendiju temeljem kriterija doprinosa razvoju lokalne zajednice i socijalnu
stipendiju,
- rok za podnošenje prijava,
- prilozi koji se prilažu uz prijavu,
- naziv tijela kojem se zahtjevi podnose.
- rok u kojem će biti objavljeni rezultati natječaja.
Članak 10.
Prijavi na natječaj, ovisno o vrsti stipendije, prilažu se slijedeći
prilozi:
- preslika domovnice,
- potvrda o prebivalištu,
- potvrda o redovnom upisu u tekuću školsku/akademsku godinu,
- svjedodžba o uspjehu u posljednjoj godini školovanja za učenike i studente
prve godine studija odnosno za ostale studente prijepis ocjena s prethodne
godine studija,
- priznanja, diplome i potvrde o rezultatima sa takmičenja iz prethodne
godine,
- opis doprinosa i uloge kandidata u području za koje se prijavljuje i
načina na koji doprinosi lokalnoj zajednici,
- preslika rješenja Centra za socijalnu skrb,
- potvrda poslodavatelja o ukupno isplaćenoj plaći u posljednja tri mjeseca
koji prethode mjesecu u kojem je podnijeta prijava, za sve zaposlene članove
domaćinstva,
- izjavu kojom pod materijalnom i kaznenom odgovornošću jamči za istinitost
podataka,
- drugu dokumentaciju koju je ovlašteno zatražiti Poglavarstvo po pregledu
prijavi na natječaj.
IV. GUBITAK PRAVA NA ISPLATU STIPENDIJE
Članak 11.
Korisnik stipendije koji neopravdano prekine školovanje, koji promijeni
prebivalište u tijeku školske/akademske godine odnosno za kojeg se naknadno
utvrdi da je dostavio netočne podatke prilikom podnošenja prijave na natječaj,
gubi pravo na stipendiju.
Korisnik stipendije je dužan obavijestiti Jedinstveni upravni odjel, u roku
od 15 dana od dana nastanka razloga za gubitak prava na stipendiju, radi
prekida isplate stipendije.
U slučaju da ne postupi sukladno odredbama iz prethodnog stavka, korisnik
stipendije je dužan vratiti cjelokupan iznos primljene stipendije u roku koji
će odrediti Općinsko poglavarstvo.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Korisnici stipendije su obvezni dati volonterski doprinos lokalnoj zajednici
sukladno Odluci Poglavarstva Općine Dobrinj.
Članak 13.
Općinsko poglavarstvo Općine Dobrinj može privremeno ili trajno prekinuti
isplatu stipendija ukoliko zbog nastupa izvanrednih okolnosti u financiranju
nije u mogućnosti osigurati sredstava potrebna za daljnju isplatu stipendija.
Članak 14.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj vodi evidenciju odobrenih
stipendija, vrši isplatu i obavlja druge poslove u skladu s odlukom Općinskog
poglavarstva.
Članak 15.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-29/10
Ur. broj: 2141-04-06-01-4
Dobrinj, 7. rujna 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog vijeća
Zoran Kirinčić, v.r.