67.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
(»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00 i 114/019), članka
35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«
33/01, 60/01 i 129/05) i članka 18. Statuta Općine Lokve (»Službene novine« 37/05),
Općinsko vijeće Općine Lokve, na sjednici održanoj 30. lipnja 2006. godine
donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup javnih površina
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se uvjeti, način i postupak davanja u zakup javne
površine na području Općine Lokve (u daljem tekstu: Općina) za postavljanje
privremenih objekata, te održavanje blagdanskih, prigodnih ili javnih
manifestacija, lokacije za postavljanje privremenih objekata, naknada za
korištenje javne površine (zakupnina).
Privremeni objekti iz stavka 1. ovog članka su: montažni objekt, kiosk,
pokretna radnja, pokretna naprava, uslužna naprava, naprava za zabavu, zabavni
park, štand i ugostiteljska terasa (u daljem tekstu: privremeni objekti).
Javne površine u smislu ove Odluke su: ulice, javni prolazi, parkirališta,
pločnici, šetališta, parkovi i druge javno prometne površine.
Članak 2.
Pojedini pojmovi iz članka 1. ove Odluke imaju sljedeća značenja:
1. Montažni objekt u smislu ove Odluke je jednoprostorna ili višeprostorna
lako demontažna i prenosiva cjelina izgrađena od više konstrukcijskih dijelova
koji se povezuju bez primjene građevinskih vezova i koji se povezuju na podlogu
bez ubetoniravanja ili sličnog trajnog povezivanja.
Oblikovanje montažnih objekata mora biti kvalitetno, sukladno ambijentu
lokacije i ne smije estetski narušavati okolinu. Najveća dozvoljena površina
montažnog objekta iznosi 36 m2.
2. Kiosk je privremena, tehnološki dovršena cjelovita i tipizirana prostorna
jedinica, lagane konstrukcije koji se može premještati i uklanjati s lokacije u
komadu. Postavljanje na terenu izvodi se suhom montažom na odgovarajućoj
podlozi.
Najveća dozvoljena površina kioska iznosi 12 m2.
3. Pokretna radnja je prostorna neovisna i prenosiva prostorna jedinica (u
pravilu na kotačima) predviđena za obavljanje uslužne, ugostiteljske i
trgovačke djelatnosti (ambulantna prodaja). Najveća dozvoljena površina
pokretne radnje iznosi 12 m2.
4. Pokretna naprava je pokretna lako prenosiva i prostorno neovisna jedinica
na kojoj se vrši izrada i prodaja umjetničkih predmeta, te prodaja druge vrste
usluga (portreti, nakit, slike, boce i dr.).
Najveća dozvoljena površina pokretne naprave je 3 m2.
5. Uslužna naprava je automat za cigarete, automat za sladoled, hladnjak za
piće i sladoled, peć za pečenje kokica, kestena, kukuruza, palačinki i slične
naprave koje moraju biti izrađene od ovlaštenog proizvođača.
Najveća dozvoljena površina uslužne naprave je 4 m2.
6. Naprava za zabavu je uređaj ili naprava predviđena za razonodu djece i
odraslih (vrtuljak, karting staza, jastuk za skakanje i sl., drugi uređaji u
sastavu zabavnog parka, te šator za cirkuske zabave i druge prilike).
7. Zabavni park je prostorno definirana cjelina čija tlocrtna organizacija,
odnosno zauzeće javne površine ovisi o broju i vrsti naprava za zabavu.
8. Štand je tipiziran, lako prenosivi element predviđen za prodaju
proizvoda, prezentiranje proizvoda, pružanje usluga i slično.
Najveća dozvoljena površina štanda je 5 m2.
9. Ugostiteljska terasa je dio javne površine na kojoj se postavlja
namještaj i oprema za pružanje ugostiteljskih usluga kao i zaštitni, te
dekorativni elementi (vaze sa cvijećem, zaštitna ograda, suncobrani, tende i
sl.).
10. Blagdanom, prigodnom i javnom manifestacijom smatra se svako događanje u
kraćem vremenskom razdoblju koje može biti propraćeno ugostiteljskom,
trgovačkom ili zabavnom djelatnošću.
II. LOKACIJE ZA POSTAVLJANJE PRIVREMENIH OBJEKATA
Članak 3.
Poglavarstvo Općine utvrđuje veličinu i izgled privremenih objekata koji se
mogu postavljati na određenoj lokaciji, kao i lokaciju, broj i namjenu
privremenih objekata iz članka 2. ove Odluke donošenjem Plana lokacije za
postavljanje privremenih objekata (u daljem tekstu: Plan).
Članak 4.
Postavom privremenih objekata ne smije se onemogućiti ili bitno narušiti
osnovna namjena površine na kojoj se kiosk, odnosno naprava postavlja.
Privremeni objekti ne smiju se postavljati:
1. na ulaz u objekt u kojem se nalazi drugi poslovni ili stambeni prostor,
2. na udaljenosti manjoj od 10 m od sjecišta ceste koje čine raskrižje,
3. na udaljenosti manjoj od 1,20 m od ivice kolnika,
4. uz aktivna pročelja prizemlja građevine na udaljenosti manjoj od 2 m od
pročelja, osim ugostiteljskih terasa,
5. na nogostupu ukoliko ugrožavaju kretanje pješaka,
6. na javno prometnim površinama koje su u funkciji prometa ili parkiranja
vozila,
7. u parkovima i na ostalim uređenim zelenim površinama osim u slučaju kada
to predviđeno projektom uređenja navedene površine,
8. na mjestima gdje bi postavljanje objekata ugrožavalo održavanje objekata
i uređaja komunalne infrastrukture.
Članak 5.
Ugostiteljske terase se u pravilu postavljaju u neposrednoj blizini objekta
u kojem se nalazi ugostiteljski poslovni prostor, u pravilu uz pročelje zgrade
i sa minimalnom pješačkom komunikacijom na pločniku od 1,20 m.
Opremu ugostiteljske terase čine: stol, stolica, zaštita od sunca (suncobran
ili tenda), pomična ograda, vaze sa cvijećem i naprava za prodaju sladoleda
(automat ili hladnjak), koji može biti pomičan ili nepomičan.
Članak 6.
Postavljanjem ugostiteljske terase na neuređenoj javnoj površini, zakupnik
je dužan o svom trošku urediti terasu, sukladno uvjetima utvrđenim Zaključkom
Poglavarstva, bez prava na povrat uloženih sredstava.
Nije dozvoljeno postavljanje čvrsto ugrađene opreme terase, betoniranje i
drugi čvrsti radovi na terasi ukoliko to nije predviđeno projektom na koji je
suglasnost dalo Poglavarstvo.
III. POSTUPAK DODJELE JAVNE POVRŠINE U ZAKUP
Članak 7.
Javna površina daje se u zakup putem javnog natječaja, a samo u izuzetnim
slučajevima, u vrijeme turističke sezone, neposrednom pogodbom.
Javnim natječajem dodjeljuje se javna površina za postavljanje privremenih
objekata u zakup na određeno vrijeme do najduže na rok do 5 godina.
Općinsko poglavarstvo određuje trajanje zakupa u odluci o raspisivanju
natječaja.
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim kuvertama.
Neposrednom pogodbom dodjeljuju se javne površine:
- za postavljanje ugostiteljskih terasa neposredno uz objekt u kojem se
obavlja ugostiteljska djelatnost,
- za postavljanje privremenih naprava ispred objekta u kojem se obavlja
trgovinska djelatnost,
- na lokacijama namijenjenim zakupu za vrijeme blagdana, prigodnih i javnih
manifestacija.
Članak 8.
Natječaj za zakup javne površine raspisuje Općinsko Poglavarstvo.
Natječaj provodi Komisija, tj. radno tijelo Poglavarstva nadležno za
provođenje natječaja.
Komisija je savjetodavno i stručno tijelo, a sastoji se od predsjednika i
četiri člana koje imenuje Općinsko poglavarstvo sa zadaćom obavljanja poslova u
svezi javnih površina propisanih ovom Odlukom.
Mandat članova Komisije traje do isteka trajanja mandata članovima Općinskog
poglavarstva koji su je imenovali.
Natječaj se provodi na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili
osobno u službene prostorije Općine Lokve.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je najmanje 8, a najviše 15 dana od dana
objave natječaja.
Članak 9.
Natječaj se objavljuje u dnevnom tisku i sadrži:
1. lokaciju i namjenu zbog koje se javna površina daje u zakup,
2. početni iznos zakupnine po m2 javne površine,
3. vrijeme trajanja zakupa,
4. vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,
5. iznos jamčevine,
6. rok za podnošenje ponude,
7. rok u kojem je odabrani ponuditelj dužan sklopiti ugovor o zakupu,
8. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa u visini jednostrukog iznosa
početne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat pologa u
slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane natječajem,
9. obvezu ponuditelja da dostavi izvod iz trgovačkog ili obrtnog registra iz
kojeg je vidljivo njegovo pravo obavljanja djelatnosti na lokaciji za koju se
natječe,
10. obvezu zakupnika da ishodi lokacijsku, odnosno građevinsku dozvolu
ukoliko je ista potrebna prema posebnim propisima, odnosno da ishodi sve
potrebne dozvole,
11. obvezu dostave osnovnih podataka o ponuđaču (prebivalište, državljanstvo
za fizičke osobe i podatke o upisu u upisnik nadležnog registra za pravne
osobe) te dokaz da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je
određena kao namjena javne površine,
12. datum početka obavljanja djelatnosti na javnoj površini,
13. odredbu o obvezi dostave potvrde o podmirenim svim poreznim i neporeznim
obavezama prema Općini Lokve odnosno naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih
a nepodmirenih dugovanja prema Općini ili prema Mirovinskom i zdravstvenom
osiguranju ili prema Poreznoj upravi.
Članak 10.
Postupak odabira ponuda provodi Komisija, a konačnu odluku donosi
Poglavarstvo.
Najpovoljnija ponuda je ponuda koja zadovoljava interes lokalne zajednice za
novim, kvalitetnim i raznovrsnim sadržajima, te ponuda ponuđača koji je ponudio
najviši iznos zakupnine, uz uvjet ispunjenja ostalih uvjeta iz natječaja.
Ukoliko se javi više ponuditelja koji ispunjavaju uvjete utvrđene ovom
Odlukom, a ponudili su istu visinu zakupnine, raspisati će se ponovljeni
natječaj.
U slučaju da je više ponuditelja zadovoljilo uvjete iz stavka 3. prednost
ima ponuditelj koji je ranije predao ponudu.
Članak 11.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude dostavlja se svim ponuđačima u roku
od 15 dana od dana donošenja odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije ponude koja se dostavlja svim
ponuđačima, navodi se i iznos zakupnine kojeg je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Članak 12.
U ime Općinskog poglavarstva ugovor o zakupu potpisuje Općinski načelnik.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. površinu i detaljan opis javne površine koja se daje u zakup,
4. datum s kojim će zakupodavac predati zakupniku javnu površinu u posjed,
5. rok do kojeg je zakupnik dužan početi obavljati djelatnosti,
6. djelatnost koju će zakupnik obavljati na predmetnoj javnoj površini,
7. odredbe o obvezi zakupnika da plaća poreze i druge naknade vezane uz
korištenje javne površine,
8. odredbe o vremenu na koje je ugovor zaključen,
9. odredbe o zabrani davanja javne površine u podzakup ili na korištenje
nekim drugim pravnim poslom,
10. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te instrumente osiguranja
plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
11. odredbe o prestanku ugovora,
12. mjesto i datum zaključenja ugovora, te potpis ugovornih strana.
Članak 13.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu potpisati u roku od 8 dana od dana kada je
pismeno pozvan na zaključenje ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog članka ne potpiše ugovor, smatra
se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se da je ponuđač odustao od zaključenja ugovora ukoliko do vremena za
potpis ugovora ne pruži sredstva osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora, ishođenja i ovjere instrumenata
osiguranja, te upisa u zemljišne knjige.
Ugovor o zakupu lokacije najpovoljniji ponuditelj mora sklopiti u roku od 8
dana od dana odabira.
Ukoliko najpovoljniji ponuditelj odustane od sklapanja ugovora o zakupu
lokacije, nema pravo na povrat jamčevine, a ugovor o zakupu lokacije zaključuje
se sa sljedećim najpovoljnijim ponuditeljem.
Jamčevina ponuditelja čija je ponuda bila prihvaćena uračunava se u
zakupninu, a jamčevina koju su položili ponuditelji čije ponude nisu prihvaćene
vratit će im se u roku od osam dana od dana zaključenja natječaja.
Članak 14.
Na temelju ugovora o zakupu zakupnik postavlja privremeni objekt pod uvjetom
da posjeduje i ostalu potrebnu dokumentaciju propisanu zakonom, ugovor sa
poduzećem zaduženom za čišćenje javnih površina radi čišćenja lokacije i odvoza
smeća i dokaz o izvršenoj uplati zakupnine za privremene objekte koji se daju u
sezonski zakup, a za kioske odredbu po kojoj ugovor postaje ovršna isprava.
Zakupnik ne smije javnu površinu dati u zakup ili na korištenje drugoj
pravnoj ili fizičkoj osobi.
Korisnik javne površine dužan je pridržavati se odredbi o komunalnom redu i
ostale zakonske regulative koja regulira obavljanje predmetne djelatnosti.
Članak 15.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu ukoliko se zakupnik ne pridržava
ugovorenih obveza kao i odredbi iz ove Odluke.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu i u slučaju potrebe uređenja javne
površine i privođenja namjeni određenoj prema važećem detaljnom planu i
dokumentu uređenja.
Otkazni rok za otkaz ugovora o zakupu javne površine za postavljanje kioska
je 30 dana, a za ostale privremene objekte 8 dana.
Zakupnik nema pravo na naknadu štete u slučajevima otkaza ugovora o zakupu
iz ovog članka.
Ukoliko zakupnik ne prihvati najviši iznos ponuđene zakupnine, gubi pravo
prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu.
U slučaju prestanka zakupa iz razloga utvrđenih stavkom 2. ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat razmjernog dijela zakupnine za period u kojem je
ugovor otkazan.
Članak 16.
Javna površina iz članka 7. stavak 4. ove Odluke, koja se daje u zakup
neposrednom pogodbom, na zahtjev stranke, može se koristiti za obavljanje
djelatnosti utvrđene Zaključkom Poglavarstva, odnosno Planom, na temelju
Ugovora o zakupu javne površine i uz uvjete utvrđene ovom Odlukom.
Zakup javne površine iz prethodnog stavka, na rok do 3 dana vrši se temeljem
Odobrenja za zakup javne površine kojeg izdaje na prijedlog komunalnog redara
Općinski načelnik, uz uvjete propisane odredbama ove Odluke i ono obavezno
sadrži:
- veličinu i namjenu lokacije koje se daje u zakup prema Planu lokacija,
- rok zakupa lokacije, odnosno javne površine,
- iznos zakupa po m2 za vrijeme trajanja zakupa,
- obveze korisnika nakon napuštanja zakupljene lokacije te prema potrebi i
- druge obveze.
IV. NAKNADA ZA KORIŠTENJE JAVNE POVRŠINE (ZAKUPNINA)
Članak 17.
Naknada za korištenje javne površine (zakupnina) utvrđuje se različito
ovisno o lokaciji i namjeni javne površine koja se daje u zakup i roka na koji
se ista daje u zakup.
Visinu naknade po m2 javne površine iz ovog članka donosi
Poglavarstvo kroz Plan lokacija za postavljanje privremenih objekata, u kojemu
se utvrđuje početna cijena za privremene objekte koji se daju u zakup putem
javnog natječaja (članak 3., stavak 2.), kao i cijena zakupa privremenih
objekata koji se daju u zakup neposrednom pogodbom (članak 3., stavak 4.).
Članak 18.
Poglavarstvo Općine može posebnim zaključkom odobriti privremenu uporabu
javne površine, bez naknade, u svrhu održavanja akcija zaštite okoliša,
humanitarnih, kulturnih i sportskih akcija, te za održavanje manifestacija pod
pokroviteljstvom Općine.
U slučaju održavanja prigodnih svečanosti ili iz drugih opravdanih razloga,
Odjel može odrediti privremeno uklanjanje objekta s određene lokacije. Ovakvo
uklanjanje ne može trajati dulje od 5 dana.
V. NADZOR
Članak 19.
Nadzor nad provedbom ove odluke vrši Odjel putem komunalnog redara.
Posebne odredbe koje se odnose na mjere za provođenje nadzora utvrđene su
Odlukom o komunalnom redu.
Članak 20.
U provođenju nadzora komunalni redar ovlašten je:
1. narediti fizičkim i pravnim osobama radnje, ako pregledom utvrdi da se
one ne obavljaju ili se obavljaju suprotno odredbama ove odluke,
2. naložiti uklanjanje privremenog objekta postavljenog bez odobrenja
odjela, odnosno suprotno odobrenju i odredbama ugovora o zakupu,
3. predložiti pokretanje prekršajnog postupka,
4. izricati i naplaćivati mandatne novčane kazne,
5. poduzimati i druge radnje i mjere za koje je ovlašten.
Članak 21.
Komunalni redar, rješenjem će naložiti uklanjanje privremenih objekata iz
članka 2. ove odluke:
1. ako je privremeni objekt postavljen suprotno odredbama ove Odluke,
2. ako je privremeni objekt postavljen na lokaciji na kojoj je to zabranjeno
odredbom članka, 4. ove Odluke,
3. ako je privremeni objekt postavljen suprotno odredbi članka 3. ove
Odluke,
4. ako je privremeni objekt postavljen bez potrebnog odobrenja ili
zaključenog ugovora o zakupu,
5. ako se privremeni objekt za koji je izdano odobrenje ne koristi duže od 7
dana i,
6. ako je odobrenje ili ugovor o zakupu prestao istekom roka ili otkazom.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 22.
Ugovori o zakupu javne površine zaključeni prije stupanja na snagu ove
odluke ostaju vrijediti do isteka ugovora.
Članak 23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 350-07/06-01/01
Ur. broj: 2112-02/1-06-02
Lokve, 30. lipnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Mirko Turukalo, v.r.