19.
Na osnovi članka 11. stavka 2. i članka 15. stavka 2. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 178/04),
te članka 21., 31., 33. i 85. Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine«
Primorsko- goranske županije broj 3/06) i članka 27., 29. i 30. Poslovnika o
radu Općinskog vijeća Općine Dobrinj (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 17/06), Općinsko vijeće Općine Dobrinj, na 9. sjednici održanoj
dana 8. lipnja 2006. godine, donijelo je
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima u Općini Dobrinj
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom određuju se komunalne djelatnosti od lokalnog značenja koje se
pod uvjetima iz članka 1. stavak 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu obavljaju
poduzeća u vlasništvu Općine Dobrinj (u nastavku teksta: Općina), te
djelatnosti koje se mogu obavljati na temelju koncesije i na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju obavljanja poslova (u nastavku teksta: Ugovor) te uvjeti
i mjerila za provedbu prikupljanja ponuda i postupka javnog natječaja odnosno
za povjeravanje komunalnih djelatnosti u Općini.
II. ODREĐENJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak 2.
Komunalne djelatnosti u smislu ove Odluke jesu:
1. opskrba pitkom vodom,
2. odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda,
3. odvodnja atmosferskih voda,
4. crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i crnih
jama,
5. sakupljanje i odvoz komunalnog otpada,
6. tržnice na malo,
7. redovito održavanje zgrada i objekata u javnoj funkciji,
8. naplata parkirališta,
9. prijevoz pokojnika,
10. obavljanje dimnjačarskih poslova,
11. održavanje javnih površina,
12. održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,
13. održavanje nerazvrstanih cesta,
14. dezinsekcija i deratizacija,
15. zaštita bilja,
16. održavanje groblja,
17. javna rasvjeta i
18. zimska služba.
III. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI
a) Komunalno poduzeće
Članak 3.
Komunalne djelatnosti opskrbe pitkom vodom, odvodnje, pročišćavanja otpadnih
voda i sakupljanja i odvoza komunalnog otpada povjerene su na obavljanje
trgovačkom društvu PONIKVE d.o.o. iz Krka temeljem članka 4. stavka 2. Zakona o
komunalnom gospodarstvu.
Članak 4.
Komunalne djelatnosti odvodnje atmosferskih voda, tržnice na malo, redovito
održavanje zgrada i objekata u javnoj funkciji, održavanja javnih površina,
održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,
održavanja groblja, održavanja nerazvrstanih cesta i zimske službe povjerene su
na obavljanje trgovačkom društvu KOMUN d.o.o. iz Dobrinja temeljem članka 4.
stavak 1. točka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
b) Koncesija
Članak 5.
(1) Komunalne djelatnosti, koje se mogu obavljati na temelju koncesije u
Općini jesu:
- crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih, sabirnih i crnih
jama,
- naplata parkirališta,
- prijevoz pokojnika i
- obavljanje dimnjačarskih poslova.
(2) Osim prava obavljanja komunalnih djelatnosti iz stavka 1. ovog članka,
koncesijom se može steći pravo izgradnje i korištenja objekata i uređaja
komunalne infrastrukture u cilju obavljanja tih komunalnih djelatnosti.
(3) Djelatnosti iz stavka 1. ovog članka mogu se povjeriti na obavljanje
trgovačkom društvu, javnoj ustanovi ili službi - vlastitom pogonu u vlasništvu
ili suvlasništvu Općine.
c) Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova
Članak 6.
(1) Komunalne djelatnosti, koje se mogu obavljati na temelju Ugovora u
Općini jesu:
- održavanje javne rasvjete,
- dezinsekcija i deratizacija i
- zaštita bilja.
(2) Djelatnosti iz stavka 1. ovog članka mogu se povjeriti na obavljanje
trgovačkom društvu, javnoj ustanovi ili službi - vlastitom pogonu u vlasništvu
ili suvlasništvu Općine.
IV. UVJETI ZA PROVEDBU POSTUPKA
Članak 7.
(1) Postupak podnošenja ponuda za obavljanje komunalnih djelatnosti temeljem
koncesije iz članka 5. ove Odluke i za obavljanje komunalnih djelatnosti
temeljem Ugovora iz članka 6. ove Odluke provodi se prikupljanjem ponuda ili
javnim natječajem objavljenim u jednom od dnevnih glasila.
(2) Odluku o prikupljanju ponuda ili objavi javnog natječaja iz prethodnog
stavka donosi Poglavarstvo Općine Dobrinj (u nastavku teksta: Poglavarstvo).
(3) Odluku o povjeravanju poslova pravnoj osobi iz članka 5. stavak 3. i
članka 6. stavak 2. donosi Općinsko vijeće.
Članak 8.
(1) Postupak prikupljanja ponuda provodi se pozivom na dostavu ponude za
najmanje 5 (pet) ponuditelja.
(2) Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati sve elemente potrebne
ponuditeljima za pravovaljano podnošenje ponude, sukladno članku 10. stavak 1.
ove Odluke.
Članak 9.
(1) Postupak prikupljanja ponuda i javni natječaj iz članka 7. ove Odluke
provodi Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja, (u nastavku teksta:
Povjerenstvo), koje imenuje Poglavarstvo, posebno za svaki postupak.
(2) Povjerenstvo se sastoji od predsjednika i dva člana.
Članak 10.
(1) Javni natječaj mora sadržavati:
- djelatnost za koju se daje koncesija odnosno povjerava obavljanje
komunalne djelatnosti temeljem Ugovora,
- vrijeme na koje se daje koncesija odnosno vrijeme za koje se povjerava
obavljanje komunalne djelatnosti temeljem Ugovora,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje poslova, te način i rok plaćanja,
- potrebno jamstvo izvršitelja za ispunjavanje koncesije, odnosno Ugovora,
- način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
- rok važenja ponude,
- isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
- mjesto i vrijeme održavanje sjednice Povjerenstva za provedbu natječaja,
- uvjete za odabir najpovoljnije ponude.
(2) Javni natječaj iz stavka 1. ovog članka objavljuje se u dnevnom tisku i
na oglasnoj ploči Općine Dobrinj.
Članak 11.
Ponude se podnose u dvostruko zapečaćenom omotu prijamnoj službi (pisarnici)
Općine neposredno ili putem pošte s naznakom »NE OTVARAJ - ZA NATJEČAJ« u roku
od najmanje 15 dana od dana objave natječaja.
Članak 12.
Uz ponudu ponuditelji su dužni priložiti sljedeće:
- dokaz da su registrirani za obavljanje komunalne djelatnosti (obrtnica ili
izvod iz registra trgovačkog suda),
- potvrdu BON 1 i BON 2,
- potvrdu Porezne uprave o stanju duga,
- izjavu o nekažnjavanju odgovorne osobe,
- reference tvrtke za obavljanje komunalne djelatnosti (stručna i tehnička
sposobnost i znanje, iskustvo, poslovni ugled, broj zaposlenog osoblja i oprema
i drugi uređaji).
Članak 13.
(1) Povjerenstvo će provesti otvaranje pristiglih ponuda na sjednici koja se
mora održati najranije tri dana od isteka roka za podnošenje ponuda, radi
utvrđivanja prispjelosti ponuda podnesenih putem pošte.
(2) Radu Povjerenstva mogu prisustvovati ponuditelji.
(3) O tijeku postupka otvaranja prispjelih ponuda vodi se zapisnik koji
potpisuju predsjednik i članovi Povjerenstva.
(4) Ponude koje ne sadržavaju isprave navedene u pozivu odnosno u javnom
natječaju smatrati će se nepravovaljanim.
(5) Na osnovi pristiglih ponuda Povjerenstvo će donijeti Zaključak o
prijedlogu za odabir ponude, te isti uputiti Poglavarstvu, zajedno sa svim
pristiglim ponudama i ispravama koje uz njih prileže, radi donošenja Odluke o
izboru osobe kojoj će se dodijeliti koncesija odnosno kojoj će se povjeriti
poslovi temeljem Ugovora.
V. MJERILA ZA ODABIR PONUDE
Članak 14.
(1) Odluku o izboru osobe kojoj će se dodijeliti koncesija odnosno kojoj će
se povjeriti poslovi temeljem Ugovora donosi Općinsko vijeće, naročito na
temelju povoljnosti ponude (financijske i tehničke), sposobnosti za ostvarenje
koncesije odnosno Ugovora, poslovnog ugleda podnositelja ponude i povoljnosti
ponude za provedbu mjera očuvanja i zaštite okoliša.
(2) Općinsko vijeće može donijeti odluku kojom se ne izabere niti jedna od
ponuda pristiglih na natječaj.
VI. UGOVOR O KONCESIJI
Članak 15.
(1) Ugovor o koncesiji s odabranim podnositeljem ponude sklapa Poglavarstvo
na temelju Odluke o izboru.
(2) Ugovor o koncesiji obvezno sadrži:
- djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje,
- vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,
- visinu i način plaćanja naknade za koncesiju,
- cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
- prava i obveze davatelja koncesije,
- prava i obveze korisnika koncesije,
- jamstva korisnika koncesije,
- uvjete otkaza ugovora,
- ugovorne kazne.
(3) Ugovor o koncesiji može se sklopiti najdulje na vrijeme od 30 (trideset)
godina, a vrijeme određuje Poglavarstvo kod donošenja odluke o prikupljanju
ponuda ili objavi javnog natječaja.
VII. UGOVOR O POVJERAVANJU OBAVLJANJA POSLOVA KOMUNALNE DJELATNOSTI
Članak 16.
(1) Ugovor o povjeravanju obavljanja poslova komunalne djelatnosti s
odabranim podnositeljem ponude sklapa Poglavarstvo na temelju Odluke o izboru.
(2) Ugovor o povjeravanju obavljanja poslova komunalne djelatnosti obvezno
sadrži:
- djelatnost za koju se sklapa ugovor,
- vrijeme na koje se sklapa ugovor,
- vrstu i opseg poslova,
- način određivanja cijene za obavljanje poslova te način i rok plaćanja,
- jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.
(3) Ugovor o povjeravanju obavljanja poslova komunalne djelatnosti može se
sklopiti najdulje na vrijeme od 4 (četiri) godine, a vrijeme određuje
Poglavarstvo kod donošenja Odluke o prikupljanju ponuda ili objavi javnog
natječaja.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
(1) Ugovori sklopljeni prije ove Odluke ostaju na snazi do isteka Ugovora.
(2) Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-29/09
Ur. broj: 2142-04-06-01-4
Dobrinj, 8. lipnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog vijeća
Zoran Kirinčić, v. r.