41.
Na temelju članka 48. i 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/ 01 i 129/05) i članka 27., 33. i
45. Statuta Općine Lokve (»Službene novine« broj 37/05) i članka 16. Odluke o
ustrojstvu i djelokrugu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve (»Službene
novine« broj 11/06), Općinsko poglavarstvo Općine Lokve, na sjednici održanoj
25. travnja 2006 godine donijelo je
PRAVILNIK
o unutarnjem ustrojstvu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se unutrašnji ustroj, radna mjesta, broj potrebnih
službenika i namještenika, opis poslova i radnih zadataka sa stručnim i drugim
uvjetima potrebnim za obavljanje tih poslova, radni odnosi, plaće i dodaci na
plaće, ostala materijalna prava službenika i namještenika, odmori i dopusti kao
i druga pitanja regulirana zakonom i Odluci o unutrašnjem ustroju Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve, koja se odnosne na djelokrug i ostalo vezano uz Jedinstveni
upravni odjel Općine Lokve.
Članak 2.
Djelokrug rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve određen je člancima
17. i 18. Odluke o ustrojstvu i djelokrugu Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Lokve (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj /06).
II. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA POSLOVIMA JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 3.
Radom Jedinstvenog upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Pročelnika imenuje Općinsko poglavarstvo na temelju javnog natječaja, u
skladu sa uvjetima iz ovog Pravilnika i zakona.
Natječajnu komisiju za imenovanje pročelnika imenuje Općinsko poglavarstvo
Općine Lokve.
Članak 4.
Pročelnik je odgovoran za zakonito i pravodobno obavljanje poslova i zadaća
iz nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela.
Suglasno prethodnom stavku, pročelnik nadzire rad službenika i namještenika,
te primjenjuje stegovna ovlaštenja predviđena zakonom i drugim općim aktima
Općine Lokve.
Članak 5.
U obavljanju poslova i zadataka utvrđenih ovim pravilnikom, službenici i
namještenici su obvezni postupati pravodobno i zakonito.
Prilikom korištenja opreme i drugih sredstava rada, službenici i
namještenici su dužni brinuti se o pravilnoj upotrebi, rukovanju kao i
održavanju tih sredstava.
Članak 6.
Službenici i namještenici su za svoj rad odgovorni pročelniku.
Službenici i namještenici su dužni čuvati službenu i drugu propisima
utvrđenu tajnu.
U obavljanju poslova i zadataka službenici su dužni međusobno surađivati.
Članak 7.
U obavljanju određenih i dodijeljenih im poslova i zadataka koje službenici
samostalno rješavaju, na osnovi ovlaštenja pročelnika imaju pravo potpisivati
iste.
Ovlaštenjem iz prethodnog stavka ovoga članka određuju se poslovi i akti
koje službenik može samostalno potpisivati.
Ovlaštenje se može povući u svako doba.
Članak 8.
U službu može biti primljena osoba koja nema položen stručni ispit pod
uvjetom da isti polože u zakonskom roku koji se računa od dana rasporeda u
službu.
Članak 9.
Probni rad za sve osobe koje se primaju u službu na neodređeno vrijeme traje
3 (tri) mjeseca.
Tijekom probnog rada obavlja se provjera stručnih i drugih radnih
sposobnosti od strane Općinskog načelnika i pročelnika.
Ako osoba ne zadovoljava na probnom radu, otkazuje se služba.
Članak 10.
Poslovi i zadaće utvrđeni ovom Pravilnikom obavljaju se u punom radnom
vremenu.
Članak 11.
Godišnji plan i program rada Jedinstvenog upravnog odjela donosi, uz
prethodnu suglasnost Općinskog poglavarstva Općine Lokve, pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Godišnji program rada sadrži prikaz poslova i radnih zadataka iz djelokruga
Jedinstvenog upravnog odjela.
Prijedlog godišnjeg programa za sljedeću kalendarsku godinu, pročelnik
dostavlja Općinskom poglavarstvu Općine Lokve u pravilu prilikom donošenja
prijedloga proračuna za narednu godinu, a najkasnije do 31. prosinca tekuće
godine.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati
u izradi plana i programa iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i radnim
zadacima koje izvršavaju.
Članak 12.
Izvješće o ostvarenju plana i programa za proteklu kalendarsku godinu
izrađuje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i podnosi ga Općinskom
poglavarstvu Općine Lokve u pravilu u vrijeme kada ono raspravlja o godišnjem
obračunu Proračuna za proteklu godinu.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati
u izradi izvještaja iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i radnim
zadacima koje izvršavaju.
III. UNUTRAŠNJE USTROJSTVO RADNA MJESTA I STRUČNA SPREMA
Članak 13.
U Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lokve ustrojavaju se sljedeća radna
mjesta i poslovi:
1. PROČELNIK JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Uvjeti:
- VII/1 stupanj stručne spreme pravnog ili ekonomskog smjera
- 5 godina radnog iskustva od kojih je poželjno najmanje 1 godinu na
poslovima iz lokalne samouprave ili poslovima u državnoj službi
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit ili njegovo polaganje u zakonskom roku
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: rukovodi radom odjela, osigurava zakonit rad odjela, planira,
organizira, koordinira i kontrolira rad unutar odjela, provodi i osigurava
izvršavanje odluka Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva, izrađuje koncepte
akata iz nadležnosti odjela, po ovlaštenju Općinskog načelnika donosi akte iz
nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela, izrađuje program rada odjela te
podnosi izvješća, ima druga prava, dužnosti i odgovornosti utvrđene Zakonom,
Statutom i drugim aktima Općine Lokve, obavlja i druge poslove po nalogu
Općinskog načelnika.
Članak 14.
U Odjelu su ustrojena po Odsjecima slijedeća radna mjesta:
2. ODSJEK ZA KOMUNALNI SUSTAV, IMOVINU, PLANIRANJE, RAZVOJ TE PROMET I
EKOLOGIJU
2.1.) SAMOSTALNI REFERENT ZA KOMUNALNE POSLOVE
Uvjeti:
- VI/1 ili VII stupanj stručne spreme građevinskog ili drugog tehničkog
smjera
- 3 godine radnog iskustva na poslovima vezanim uz građevinarstvo ili SSS
stupanj stručne spreme građevinskog ili drugog tehničkog smjera
- 6 godina radnog iskustva na poslovima vezanim uz građevinarstvo
- položen državni stručni ispit ili njegova obveza polaganja u zakonskom
roku
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: organizira i koordinira rad službe, priprema i izrađuje
planove i prijedloge programa izgradnje i održavanja objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, te ostalih objekata u vlasništvu Općine Lokve,
organizira pružanje komunalnih i drugih usluga građanima, predlaže elemente i
kriterije za utvrđivanje politike gospodarenja prostorom (prostorno i
urbanističko planiranje, uređenje prostora, zaštita okoliša i sl.), te priprema
smjernice odnosno izrađuje prijedloge programa i odluka iz te domene, predlaže
smjernice i vodi brigu o gospodarenju nekretninama u vlasništvu Općine Lokve,
sudjeluje u izradi prostorno planske dokumentacije, organizira i sudjeluje u
provođenju potrebnih radnji u postupku donošenja planova, sudjeluje i provodi
određene radnje u izradi projektne i druge dokumentacije iz svoje nadležnosti, te
ishodovanja akata temeljem kojih se može graditi, organizira i vodi brigu o
nadzoru nad izgradnjom i održavanjem infrastrukturnih, komunalnih i drugih
objekata i uređaja, prati i sudjeluje u ostvarenju programa, planova i ugovora,
te priprema izvješća o njihovom ostvarenju, predlaže smjernice, sudjeluje u
izradi ili izrađuje prijedloge akata iz svoje nadležnosti, daje mišljenja,
tumačenja i odgovore po predmetima u okviru svoje nadležnosti, sudjeluje u
pripremi prijedloga zaključaka i potrebnih suglasnosti po zaprimljenim
zahtjevima, po potrebi sudjeluje u radu stalnih i povremenih radnih tijela u
okviru svoje nadležnosti, sudjeluje i priprema ugovaranje poslova iz svoje
domene, obavlja stručne poslove pripreme i realizacije oko prodaje i otkupa
nekretnina, u okviru svoje nadležnosti prima stranke i daje određena tumačenja
i obrazloženja, obavlja i sve druge poslove po nalogu pročelnika i
gradonačelnika.
2.2.) KOMUNALNI REDAR-DOMAR
Uvjeti:
- IV. stupanj stručne spreme
- 2 godine iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit ili njegovo polaganje u zakonskom roku
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: obavlja poslove nadzora provođenja i održavanja komunalnog
reda, rješenjem naređuje pravnim i fizičkim osobama radnje za održavanje
komunalnog reda, prati izvođenje radova sukladno propisima Općine Lokve,
zabranjuje odnosno nalaže postupanja sukladno propisima, prati stanje objekata
i uređaja komunalne infrastrukture, komunalne opreme i prometne signalizacije
na području Općine Lokve, podnosi izvještaje i zahtjeve za njihovo održavanje
odnosno zamjenu, predlaže pokretanje prekršajnog postupka te izdaje rješenja o
prekršaju po skraćenom postupku, izriče mandatne kazne, naplaćuje naknade
propisane odlukama Općine Lokve, poduzima i druge radnje neophodne za
održavanje komunalnog reda, obavlja prijevoz za službene potrebe, skrbi o
redovnom održavanju službenog voznog parka, obavlja manje poslove održavanja
službenih prostorija i ostalih objekata u vlasništvu Općine Lokve, obavlja i
druge poslove po nalogu Općinskog načelnika i pročelnika.
3. ODSJEK ZA PRORAČUN I FINANCIJE
3.1. SAMOSTALNI REFERENT ZA FINANCIJE, PLANSKE I ANALTIČKE POSLOVE
Uvjeti:
- VI/1 ili VII. stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 3 godine radnog iskustva na ekonomski poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit ili njegovo polaganje u zakonskom roku
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: izrađuje prijedlog proračuna, izmjena i dopuna proračuna i prateće
dokumente, sudjeluje u definiranju programa (svrhe, ciljeva i strukture
programa), izrađuje ostale planske dokumente i njihove izmjene i dopune
(tromjesečne financijske planove i plan nabave), sastavlja financijske
izvještaje: o novčanim tijekovima, o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine
i obveza, te bilješke uz financijske izvještaje, izrađuje polugodišnji
izvještaj o izvršenju proračuna i godišnji obračun proračuna, prati javne
natječaja te
priprema materijale za prijavu Općine Lokve za
sufinanciranje raznih projekata i programa od strane RH, PGŽ-a i sl., vrši
nadzor nad njihovim trošenjem te dostavlja potrebna izvješća u svezi istih,
vrši kontrolu namjenskog korištenja sredstava, brine o prilivu sredstava u
proračun i plaćanju dospjelih obveza, organizira i nadzire poslove obračuna
naknade članovima predstavničkih i izvršnih tijela, autorskih honorara te
ostalih naknada za isplatu korisnicima proračunskih sredstava te ugovora o djelu,
obračuna plaće i drugih primanja službenika i namještenika, kao i obračuna po
osnovi ugovora o povremenom radu (ugovor o djelu i sl.), izrade kalkulacije
sredstava za pojedine namjene temeljem utvrđenih kriterija, poslove financijske
analize (ocjene boniteta), obrade zahtjeva korisnika za osiguranje sredstava iz
proračuna, zatim priprema dokumente za zaduživanje i izrađuje otplatne planove
za dodijeljene zajmove, organizira i koordinira rad službe, prati propise iz
oblasti javnih financija, obavlja i druge poslove po nalogu Općinskog načelnika
i pročelnika.
3.2. SAMOSTALNI STRUČNI SURADNIK ZA PLANSKO-ANALITIČKE, EKONOMSKE I RAZVOJNE
PROJEKTE
Uvjeti:
- VI/1 ili VII/1 stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 2 godine radnog iskustva na poslovima knjigovodstva i bilanciranja
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- poznavanje jednog, a po mogućnosti i dva svjetska jezika
- položen državni stručni ispit ili njegovo polaganje u zakonskom roku
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: prati državne i županijske natječaje objavljene u Narodnim
novinama i na WEB stranicama, iste obrađuje te priprema potrebnu dokumentaciju
prema istima, priprema potrebnu dokumentaciju prema pristupnim fondovima EU-a,
obavlja poslove oko dodjele Općinskih kredita te prati naplatu istih, obavlja
poslove financijskog knjigovodstva, analitičkog knjigovodstva nefinancijske
imovine, financijske imovine i obveza, vodi knjige ulaznih i izlaznih računa,
sastavlja financijske izvještaje, bilance, izvještaje o prihodima i rashodima,
izvještaje o obvezama, vodi potrebne evidencije uz isplate ostalih oblika
dohotka (RS, PK, ID), ispisuje naloge za platni promet za sve obveze i druge
proračunske izdatke, vodi blagajničko poslovanje, vrši podizanje gotovine sa
računa i njenu isplatu kao i uplatu gotovine na račun, vodi knjigu ulaznih
računa u skladu s propisima, uparuje kopije naloga za plaćanje sa dnevnim
izvacima po žiroračunu te kontrolira njihovo provođenje, po prekontroliranim
dnevnim izvacima razdužuje knjigu ulaznih računa, piše naloge za plaćanje
(virmane) za sva plaćanja u vezi sa proračunom, te ih svakodnevno ili po nalogu
predaje poslovnici FINE ili banke, izrađuje mjesečna izvješća o obračunu i
isplati plaće i predaje ih nadležnoj instituciji u zakonskom roku, prati
naplatu sljedećih prihoda (komunalni doprinosi, zakup poslovnog prostora,
prodaja grobnih objekata, koncesije, naplata anuiteta po zajmovima, priprema
postupak prisilne naplate, vrši obračun kamata, izrađuje izvještaje o naplati
praćenih prihoda te obavlja i druge poslove po nalogu pročelnika i Općinskog
načelnika.
4. SLUŽBA OPĆINSKOG NAČELNIKA, OPĆINSKOG VIJEĆA I POGLAVARSTVA
4.1. SAMOSTALNI REFERENT ZA UPRAVNO PRAVNE POSLOVE
Uvjeti:
- VII/1 stupanj spreme pravnog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- poznavanje jednog svjetskog jezika
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: izrađuje nacrte općih akata koje donosi Općinsko vijeće i
Poglavarstvo, prati sve pravne propise bitne za funkcioniranje Općine Lokve,
inicira donošenje akata i drugih propisa, priprema izvješća i obrazloženja
akata koji se predlažu Općinskom vijeću i Poglavarstvu, pomaže vijećnicima u
izradi amandmana na predložene akte i izradi prijedloga akata, obavlja poslove
pripreme svih vrsta izbora, vodi imovinsko-pravne postupke pred organima
državne uprave i redovnim sudovima, izrađuje prijedloge ugovora, priprema
natječaje, te koncepte pojedinačnih akata u vezi s imovinom Općine Lokve, po
punomoći zastupa Općinu Lokve u postupcima pred upravnim tijelima ili sudovima,
u ostvarenju Odluke o socijalnoj skrbi izrađuje odgovarajuća rješenja, vodi i
izrađuje izvještaje, prati istek roka ugovora o zakupu i ugovora o koncesiji, u
okviru svoje nadležnosti prima stranke i daje odgovarajuća obrazloženja i
tumačenja, pomaže u obradi državnih i županijskih natječaja objavljenih u
»Narodnim novinama« i na WEB stranicama kao i onih koje raspisuju predpristupni
fondovi EU-a obavlja i druge poslove po nalogu Općinsko načelnika i pročelnika.
4.2.) ADMINISTRATIVNI REFERENT
Uvjeti:
- IV/1 ili VI./1 stupanj stručne spreme, upravnog ili drugog odgovarajućeg
društvenog smjera
- 3 godine radnog iskustva,
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada PC-u
- položen državni stručni ispit ili njegovo polaganje u zakonskom roku
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: vrši protokolarne poslove za potrebe općinskog načelnika,
općinskog poglavarstva, sudjeluje u organizaciji i pripremi sjednica općinskog
vijeća i poglavarstva, dostavlja materijale za sjednice općinskog poglavarstva
i vijeća, vodi i izrađuje zapisnik sa istih, izrađuje pismene otpravke istih,
vodi poslove arhive, skrbi o arhivskom materijalu i surađuje s Državnim arhivom
vezano uz arhivsku građu, predlaže pravila klasifikacije i urudžbiranja
predmeta, vodi registar odluka općinskog vijeća, vodi poslove pisarnice,
dostavlja akte na nadzor i objavu, vodi evidenciju o postavljenim pitanjima
vijećnika i brine za pravovremenu dostavu odgovora, vodi evidenciju o
nagrađenima Općine Lokve, obavlja upravno-administrativno i tehničke poslove za
stalna i povremena radna tijela Općinskog vijeća, prima stranke i usmjerava ih
nadležnim osobama, vodi telefonsku centralu, obavlja poslove pisarnice i
arhive, obavlja poslove evidencije, za potrebe tijela Općine Lokve vodi poslove
iz područja socijalne skrbi, vodi zapisnike javnih rasprava u postupku
donošenja prostornih planova i drugih javnih rasprava uz djelokrug rada
općinskih tijela, organizira i vodi poslove suradnje između Općine i raznih
udruga te obavlja i druge poslove po nalogu Predsjednika Općinskog vijeća,
Općinskog načelnika i pročelnika
4.2.) ČISTAČICA, 1/2 radnog vremena
Uvjeti:
- SSS ili završena osnovna škola
- 1 godina radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada PC-u
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: obavlja poslove redovnog čišćenja službenih prostorija u kojoj
su smještena tijela Općine Lokve, kao i ostalih prostorija koje se koriste u
službene svrhe, priprema i po potrebi loženje peći u službenim poslovnim
prostorijama uprave, te obavlja druge poslove po nalogu Predsjednika Općinskog
vijeća, Općinskog načelnika i pročelnika
IV. RADNI ODNOSI
Članak 15.
Službenici i namještenici primaju se u službu putem natječaja koji se
objavljuje u dnevnom tisku.
Odluku o raspisivanju natječaja donosi Općinsko Poglavarstvo, po službenoj
dužnosti ili na prijedlog Pročelnika.
Rok za podnošenje prijava na natječaj ne smije biti kraći od 8 dana niti
duži od 15 dana.
Molbe pristigle na natječaj razmatra komisija koja se sastoji od 3 člana
koje imenuje Općinsko poglavarstvo.
Predsjednik komisije je Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve.
Rješenje o prijemu u službu i rješenje o rasporedu donosi pročelnik.
Članak 16.
Ispunjavanje uvjeta koje zahtijeva pojedino radno mjesto dokazuje se
odgovarajućim osobnim dokumentima i dokumentima nadležne tijela, odnosno
ustanove.
Svi dokumenti kojima se dokazuje ispunjavanje traženih uvjeta moraju biti u
originalu ili u prijepisu ovjereni od za to nadležnih tijela.
Članak 17.
U postupku izbora kandidata za zasnivanje radnog odnosa provjeravaju se
stručne i druge radne sposobnosti službenika.
Provjera iz stavka 1. Ovog članka obavlja se razgovorom, testiranjem i
provjerom izvršenja zadataka iz domene radnog mjesta za koje se kandidat
natjecao.
Provjeru iz ovog članka obavlja Komisija iz članka 15. ovog Pravilnika.
U službu može biti primljena osoba koja nema položen državni stručni ispit
pod uvjetom da isti položi u zakonskom roku, koji se računa od dana rasporeda.
Odredbe iz prethodnog stavka ovog članka primjenjuju se i na izbor i
imenovanje pročelnika.
Članak 18.
O izboru između natjecatelja koji ispunjavaju uvjete natječaja odlučuje se
rješenjem o prijemu u službu u kojemu se obvezno navode stručna sprema, struka
i ostvareni radni staž u struci, vrijeme trajanja službe te podaci o položenom
državnom stručnom ispitu.
Po raspisanom natječaju ne mora se izvršiti izbor ali se u tom slučaju
donosi Odluka o poništenju natječaja.
Protiv odluke o poništenju natječaja nije dopušteno ulaganje pravnih
lijekova i ona se mora dostaviti svim prijavljenim kandidatima.
Tijekom probnog rada obavlja se provjera stručnih i drugih radnih sposobnosti
službenika.
Provjeru iz prethodnog stavka obavlja komisija od 3 člana koje imenuje
Općinsko poglavarstvo.
Članovi komisije moraju imati stručnu spremu najmanje istog stupnja kao i
službenik čije se stručne i druge sposobnosti provjeravaju.
Predsjednik Komisije je Voditelj Odsjeka u koji se službenik prima u radni
odnos.
Komisija dnevno prati kvalitetu obavljanja poslova i zadaća službenika, kao
i stupanj racionalnog trošenja radnog vremena, sredstava za rad i materijala.
Komisija vodi zapisnik o svom radu, kojeg potpisuju svi članovi, prije
isteka roka utvrđenog za probni rad, te dostavlja pročelniku svoju ocjenu o
rezultatima rada službenika u pokusnom radu.
Na osnovi negativne ocjene komisije i vlastite ocjene, pročelnik donosi
rješenje o prestanku radnog odnosa službenika.
Odredbe ovog članka odgovarajuće se odnose i na vježbenike.
Članak 19.
Službenik i namještenik može biti rješenjem pročelnika raspoređen i na radno
mjesto za obavljanje poslova i zadaća koji odgovaraju njegovim stručnim odnosno
radnim sposobnostima, kada to proizlazi iz potreba obavljanja poslova i
zadataka u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak 20.
Pročelnik može privremeno rasporediti službenika na drugo radno mjesto koje
ne odgovara njegovom stupnju stručne spreme i bez njegova pristanka, u zakonom
predviđenim slučajevima te na način i po uvjetima predviđenim zakonom.
Službenik i namještenik iz stavka 1. ovog članka ostvaruje pravo na plaću
radnog mjesta s kojeg je raspoređen, ako je to za njega povoljnije.
Članak 21.
Općinsko poglavarstvo Općine Lokve, na prijedlog pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela, odobrava u tekućem mjesecu rad duži od punog radnog vremena
kao i preraspodjelu radnog vremena za naredni mjesec.
IV. VJEŽBENICI
Članak 22
Radi stjecanja radnog iskustva i osposobljavanje za samostalni rad u
zanimanju za koje se školovao, u službu se može primiti vježbenik.
Vježbenik se prima na određeno vrijeme, ovisno o stupnju stručne spreme i
to:
- za osposobljavanje za poslove I. vrste 16 mjeseci
- za osposobljavanje za poslove II. vrste 14 mjeseci
- za osposobljavanje za poslove III. vrste 12 mjeseci.
Odluku o zasnivanju radnog odnosa sa vježbenikom donosi Općinsko
poglavarstvo.
Članak 23.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža, vježbenik ima pravo na plaću u
iznosu od 85% plaće radnog mjesta najnižeg koeficijenta za istu stručnu spremu.
Po isteku vježbeničkog staža, isti se ocjenjuje, a ocjenu njegova rada daje
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 24
Pročelnik je dužan pratiti stručni rad i razvoj službenika i namještenika
tijekom rada, te za službenike koji svojom stručnošću i odnosom prema radu
postiže zapažene rezulta
te rada predložiti Općinskom poglavarstvu da razmotri
mogućnost daljnjeg usavršavanja i osposobljavanja u skladu s potrebama
Jedinstvenog upravnog odjela.
Općinsko poglavarstvo donosi program stručnog usavršavanja službenika i
namještenika i organizira provođenje programa.
Članak 25.
Osim uvjeta iz prethodnog članka ovog Pravilnika, za pojedina radna mjesta
moraju biti ispunjeni posebni uvjeti, ako su oni propisani, kao obvezni,
posebnim zakonom.
V. PLAĆE I DODACI NA PLAĆE
Članak 26.
Plaću službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve
čini osnovna plaća i dodaci na osnovnu plaću.
Osnovna plaća je umnožak koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta na
koje je raspoređen službenik ili namještenik i osnovice iz ove Odluke, uvećan
za 0,5 % za svaku navršenu godinu radnog staža.
Dodaci na osnovnu plaću su dodaci propisanih posebnim zakonskim i
podzakonskim propisima te aktima Općine Lokve kojima se reguliraju radni
odnosi.
Članak 27.
Plaća se isplaćuje unatrag jedanput mjesečno za protekli mjesec.
Od jedne do druge isplate plaće ne smije proći više od 30 dana.
Članak 28.
Općina Lokve je obvezna, na zahtjev službenika ili namještenika izvršiti
uplatu obustava iz plaće (kredit, uzdržavanje i sl.).
Članak 29.
Osnovna plaća službenika i namještenika uvećat će se:
- za prekovremeni rad 50%
- za rad subotom 25%
- za rad nedjeljom 35%.
Dodaci iz prethodnog stavka ovog članka međusobno se ne isključuju.
Ukoliko službenik ili namještenik radi na blagdane, neradne dane utvrđene zakonom
i na Uskrs ima pravo na plaću uvećanu za 150%.
Prekovremenim radom, kad je rad službenika i namještenika organiziran u
radnom tjednu od ponedjeljka do petka, smatra se svaki sat rada duži od 8 sati
dnevno, kao i svaki sat rada subotom i nedjeljom.
Umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi prekovremenog rada, službenik ili
namještenik može koristiti jedan ili više slobodnih radnih dana prema
ostvarenim satima prekovremenog rada u omjeru 1:1,5 (1 sat prekovremenog rada =
1 sati i 30 minuta redovnog sata rada), te mu se u tom slučaju izdaje rješenje
u kojem se navodi broj i vrijeme korištenja slobodnih dana, kao i vrijeme kad
je taj prekovremeni rad ostvaren.
Članak 30.
Ukoliko službenik ili namještenik radi prekovremeno na način da je nazočan
sjednicama tijela Općine Lokve propisanih posebnom Odlukom Općinskog vijeća,
isti može ostvariti svoje pravo na prekovremeni rad na način propisan
prethodnim člankom ili pak da koristi pravo na naknadu propisanu Odlukom
Općinskog vijeća kojom se regulira naknada za rad izvan radnog vremena.
Općina Lokve je obvezna, na pismeni zahtjev službenika ili namještenika
izvršiti mu naknadu za prekovremeni rad na način kako je to zatražio, uplatu
obustava iz plaće (kredit, uzdržavanje i sl.).
Članak 31.
Za vrijeme godišnjeg odmora i državnih blagdana, službeniku (namješteniku)
isplaćuje se naknada plaće u visini kao da je radio u redovnom radnom vremenu.
Za vrijeme bolovanja službeniku/namješteniku pripada naknada plaće u visini
određenoj zakonskim propisima.
Članak 32.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža, vježbenik ima pravo na plaću u
iznosu od 85% plaće radnog mjesta najnižeg koeficijenta za istu stručnu spremu.
VI. OSTALA MATERIJALNA PRAVA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
Članak 33.
Općina Lokve isplatiti će službeniku ili namješteniku regres za korištenje
godišnjeg odmora u visini od najmanje 1.500,00 kuna neto.
Isplata regresa izvršiti će se u cijelosti najkasnije do dana početka
korištenja godišnjeg odmora.
Članak 34.
Službeniku i namješteniku koji odlazi u mirovinu pripada pravo na otpremninu
u visini 5 proračunskih osnovica.
Članak 35.
Obitelj službenika i namještenika ima pravo na pomoć u slučaju:
- smrti službenika i namještenika koji izgubi život u obavljanju službe
odnosno rada, u visini 4 proračunske osnovice i troškove pogreba,
- smrti službenika i namještenika u visini 2 proračunske osnovice i troškove
pogreba.
Službenik i namještenik ima pravo na pomoć u slučaju smrti supružnika ili
djeteta u visini 2 proračunske osnovice, a u slučaju smrti roditelja, očuha ili
maćehe u visini 1 proračunske osnovice.
Članak 36.
Službenik ili namještenik ima pravo na pomoć u slučaju:
- bolovanja službenika ili namještenika dužeg od 90 dana, u visini 1
proračunske osnovice, jednom godišnje,
- nastanka teške invalidnosti službenika i namještenika,djeteta ili
supružnika, u visini 1 proračunske osnovice,
- radi nabave prijeko potrebnih medicinskih pomagala odnosno pokrića
participacije pri liječenju odnosno kupnji prijeko potrebnih lijekova za službenika
ili namještenika, dijete ili supružnika, u visini 1 proračunske osnovice.
Članak 37.
Kada je službenik ili namještenik upućen na službeno putovanje, pripada mu
puna naknada prijevoznih troškova, dnevnice i ostaloga u skladu s posebnim
propisima.
Članak 38.
Službenici i namještenici su kolektivno osigurani od posljedica nesretnog
slučaja za vrijeme obavljanja službe odnosno rada, kao i u slobodnom vremenu,
tijekom 24 sata.
Članak 39.
Službeniku i namješteniku pripada pravo na isplatu jubilarne nagrade za
neprekidnu službu odnosno rad u tijelima lokalne samouprave kada navrše:
- 5 godina, u visini 1/2 proračunske osnovice,
- 10 godina, u visini 0,75 proračunske osnovice,
- 15 godina, u visini 1,00 proračunske osnovice,
- 20 godina, u visini 1,25 proračunske osnovice,
- 25 godina, u visini 1,50 proračunske osnovice,
- 30 godina, u visini 1,75 proračunske osnovice,
- 35 godina, u visini 2 proračunske osnovice,
- 40 godina, u visini 3 proračunske osnovice.
Jubilarna nagrada isplaćuje se prvog narednog mjeseca od mjeseca u kojem je
službenik ili namještenik ostvario pravo na jubilarnu nagradu.
Iznimno, ako službeniku i namješteniku prestaje služba odnosno rad u Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine Lokve, a ostvario je pravo na jubilarnu nagradu, nagrada
će se isplatiti službeniku i namješteniku ili njihovim nasljednicima,
slijedećeg mjeseca po prestanku službe ili rada.
Članak 40.
Općina Lokve će iz Općinskog proračuna, službeniku ili namješteniku za svako
dijete do 15 godina starosti u prigodi Dana svetog Nikole isplatiti iznos
određen posebnim propisima, najkasnije do 31. prosinca tekuće godine.
Članak 41.
Službenik ili namještenik kojem služba ili rad prestaje zbog poslovno
uvjetovanog otkaza, ima pravo na otpremninu u visini 70% njegove prosječne
mjesečne plaće isplaćene u zadnja tri mjeseca prije stavljanja na raspolaganje,
za svaku godinu radnog staža ostvarenog u Općini Lokve
VI. RADNO VRIJEME, ODMORI I DOPUSTI
Članak 42.
Puno radno vrijeme službenika i namještenika je 40 sati tjedno.
Tjedno radno vrijeme raspoređeno je na 5 radnih dana, od ponedjeljka do
petka.
Članak 43.
Službenik i namještenik koji radi puno radno vrijeme ima svakog radnog dana
pravo na odmor (stanku) od 30 minuta, a koristi ga u skladu s posebnim aktom
Općinskog poglavarstva.
Vrijeme odmora iz prethodnog stavka ovog članka ubraja se u radno vrijeme i
ne može se odrediti u prva 3 sata nakon početka radnog vremena niti u zadnja
dva sata prije završetka radnog vremena.
Dnevno i tjedno radno vrijeme Jedinstvenog upravnog Odjela Općine Lokve
određuje se posebnim aktom Općinskog poglavarstva.
Članak 44.
Između dva uzastopna radna dana službenik i namještenik ima pravo na odmor
od najmanje 12 sati neprekidno.
Članak 45.
Službenik i namještenik ima pravo na tjedni odmor u trajanju od 48 sati
neprekidno.
Dani tjednog odmora su subota i nedjelja.
Ako je prijeko potrebno da službenik ili namještenik radi na dan (dane)
tjednog odmora, osigurava mu se korištenje jednog odmora tijekom slijedećeg
tjedna.
Ako službenik ili namještenik radi potrebe posla ne može koristiti tjedni
odmor na način iz prethodnog stavka ovog članka, može ga koristiti naknadno u
dogovoru, odnosno prema odluci Pročelnika.
Članak 46.
Službenik ili namještenik ima za svaku kalendarsku godinu pravo na plaćeni
godišnji odmor u trajanju od najmanje 18 radnih dana.
Članak 47.
Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora službeniku ili namješteniku isplaćuje
se naknada plaće u visini kao da je radio u redovnom radnom vremenu.
Ništavan je sporazum o odricanju od prava na godišnji odmor ili o isplati
naknade umjesto korištenja godišnjeg odmora.
Članak 48.
Pri utvrđivanju trajanja godišnjeg odmora ne uračunavaju se subote,
nedjelje, neradni dani i blagdani.
Razdoblje privremene nesposobnosti za rad, koje je utvrdio ovlašteni
liječnik, ne uračunava se u trajanje godišnjeg odmora.
Članak 49.
Službenik ili namještenik koji se prvi puta zaposlio ili ima prekid službe odnosno
rada između dva radna odnosa duži od 8 dana, stječe pravo na godišnji odmor
nakon 6 mjeseci neprekidnog rada.
Prekid zbog privremene nesposobnosti za rad, vojne vježbe ili drugog zakonom
određenog opravdanog razloga ne ubraja se u rok iz prethodnog stavka ovog
članka
Članak 50.
Službenik i namještenik ima pravo na jednu dvanaestinu godišnjeg odmora za
svaki navršeni mjesec dana rada:
- ako u kalendarskoj godini u kojoj je zasnovao radni odnos nije ostvario
pravo na godišnji odmor, jer nije proteklo 6 mjeseci neprekidnog rada, i
- ako mu radni odnos prestaje prije nego navrši 6 mjeseci neprekidnog rada.
Članak 51.
Godišnji odmor od 18 radnih dana službenika i namještenika uvećava se prema
pojedinačno određenim mjerilima:
1.s obzirom na složenost poslova
- VSS stručna sprema 5 dana
- VSŠ stručna sprema 3 dana
- SSS stručna sprema 1 dan
2.s obzirom na dužinu radnog staža
Od 5 do 10 godina radnog staža 2 dana
Od 10 do 15 godina radnog staža 3 dana
Od 15 do 20 godina radnog staža 4 dana
Od 20 do 25 godina radnog staža 5 dana
Od 25 do 30 godina radnog staža 6 dana
Od 30 do 35 godina radnog staža 7 dana
Od 35 i više godina radnog staža 8 dana.
3.s obzirom na posebne socijalne uvjete
- roditelju, posvojitelju ili skrbniku s
jednim malodobnim djetetom 2 dana
- roditelju, posvojitelju ili skrbniku za
svako daljnje malodobnim dijete
još po 1 dan
- samohranom roditelju 4 dana
- roditelju, posvojitelju ili skrbniku
djeteta s invaliditetom, bez obzira na
ostalu djecu 3 dana
- osobi s invaliditetom 3 dana
4.s obzirom na ostvarene rezultate
- koji su ocijenjeni s »naročito uspješan« 2 dana
- koji su ocijenjeni s »uspješan« 1 dan.
Ukupno trajanje godišnjeg odmora određuje se na način da se 18 radnih dana
uveća za zbroj svih dodatnih radnih dana utvrđenih točkama 1. do 4. prethodnog
stavaka ovog članka, s time da ukupno trajanje godišnjeg odmora ne može
iznositi više od 30 radnih dana u godini.
Članak 52.
Vrijeme korištenja godišnjeg odmora utvrđuje se planom korištenja godišnjeg
odmora.
Plan korištenja godišnjeg odmora donosi Općinski načelnik, a nakon prethodno
pribavljenog mišljenja Pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela, vodeći računa i
o pisanoj želji svakog pojedinog službenika i namještenika.
Plan korištenja godišnjeg odmora iz stavka 2.ovog članka donosi se na
početku kalendarske godine, a najkasnije do kraja travnja.
Članak 53.
Plan korištenja godišnjeg odmora sadrži:
- ime i prezime službenika odnosno namještenika
- službeničko ili radno mjesto
- ukupno trajanje godišnjeg odmora
- vrijeme korištenja godišnjeg odmora.
Članak 54.
Na osnovi Plana korištenja godišnjeg odmora, Općinski načelnik ili Pročelnik
Odjela kada je na to ovlašten, donosi za svakog službenika i namještenika
posebno rješenje kojim mu utvrđuje trajanje godišnjeg odmora prema mjerilima iz
ovog Pravilnika, ukupno trajanje godišnjeg odmora te vrijeme korištenja
godišnjeg odmora.
Članak 55.
Protiv rješenja o korištenju godišnjeg odmora službenik i namještenik može
uložiti prigovor Općinskom načelniku.
Članak 56.
Službenik i namještenik može koristiti godišnji odmor u neprekidnom trajanju
ili u dva dijela.
Ako službenik ili namještenik koristi godišnji odmor u dva dijela, prvi dio
mora biti u trajanju od najmanje 2 tjedna neprekidno i mora se koristiti
tijekom kalendarske godine za koju ostvaruje pravo na godišnji odmor.
Drugi dio godišnjeg odmora službenik i namještenik mora iskoristiti
najkasnije do 30. lipnja iduće godine.
Članak 57.
Godišnji odmor odnosno prvi dio koji je prekinut ili nije korišten u
kalendarskoj godini u kojoj je stečen zbog bolesti ili porodnog dopusta odnosno
zbog vojne vježbe ili drugog opravdanog razloga, službenik i namještenik ima
pravo koristiti do 30. lipnja iduće godine.
Vrijeme korištenja godišnjeg odmora iz prethodnog stavka ovog članka
određuje Općinski načelnik ili Pročelnik Odjela kada je na to ovlašten.
Članak 58.
Službenik i namještenik u slučaju prestanka službe odnosno rada zbog
prelaska na rad k drugom poslodavcu ima pravo iskoristiti godišnji odmor na
koji je stekao pravo u Odjelu u kojem mu prestaje služba odnosno radni odnos.
Članak 59.
Službenik i namještenik ima pravo koristiti tri puta po jedan dan godišnjeg
odmora prema svom zahtjevu i u vrijeme koje sam odredi, ali je o tome dužan
obavijestiti Općinskog načelnika ili Pročelnika najmanje jedan dan prije.
Članak 60.
Službeniku i namješteniku može se odgoditi odnosno prekinuti korištenje
godišnjeg odmora radi izvršenja važnih i neodgodivih službenih poslova.
Odluku o odgodi odnosno prekidu korištenja godišnjeg odmora iz prethodnog
stavka ovog članka donosi Općinski načelnik odnosno Pročelnik Odjela kada je na
to ovlašten.
Službeniku i namješteniku kojem je odgođeno ili prekinuto korištenje
godišnjeg odmora, mora se omogućiti naknadno korištenje odnosno nastavljanje
korištenja godišnjeg odmora.
Članak 61.
Službenik i namještenik ima pravo na naknadu stvarnih troškova prouzročenih
odgodom odnosno prekidom korištenja godišnjeg odmora.
Troškovima iz prethodnog stavka ovog članka smatraju se putni i drugi
troškovi.
Putnim troškovima iz prethodnog stavka ovog članka smatraju se stvarni
troškovi prijevoza koji je službenik ili namještenik koristio u polasku i
povratku iz mjesta prebivališta do mjesta u kojem je koristio godišnji odmor u
trenutku prekida, kao i dnevnice u povratku do mjesta zaposlenja prema
propisima o naknadi troškova za službena putovanja.
Drugim troškovima smatraju se ostali izdaci koji su nastali za službenika
ili namještenika zbog odgode odnosno prekida godišnjeg odmora, što dokazuje
odgovarajućom dokumentacijom.
Članak 62.
Službenik i namještenik ima pravo na dopust uz naknadu plaće (plaćeni
dopust) u jednoj kalendarskoj godini u slijedećim slučajevima:
- zaključenje braka 5 radnih dana
- rođenje djeteta 5 radnih dana
- smrt supružnika, roditelja, očuha i
maćehe, djeteta, posvojitelja, posvojenika
i unuka 5 radnih dana
- smrti ostalih krvnih srodnika zaključno s
četvrtim stupnjem srodstva, odnosno
tazbinskih srodnika zaključno s drugim
stupnjem srodstva 2 radna dana
- selidbe u istom mjestu stanovanja 1 radni dan
- selidbe u drugo mjesto stanovanja 3 radna dana
- kao dobrovoljni davatelj krvi (za svako
davanje računajući i sam dan davanja) 2 radna dana
- teške bolesti djeteta ili roditelja izvan
mjesta stanovanja 3 radna dana
- polaganje državnog stručnog ispita
prvi put 10 radnih dana
odnosno za drugo polaganje 3 radna dana
- nastupanje u kulturnim li sportskim
priredbama 1 radni dan
- sudjelovanje na sindikalnim susretima,
seminarima, obrazovanju i sl. 2 radna dana
- elementarne nepogode koja je neposredno
zadesila službenika i namještenika 5 radnih dana.
Službenik i namještenik ima pravo na plaćeni dopust za svaki smrtni slučaj
naveden u prethodnom stavku ovog članka, neovisno o broju dana plaćenog dopusta
koje je tijekom iste godine iskoristio po drugim osnovama.
U slučaju dobrovoljnog davanja krvi dani plaćenog dopusta, u pravilu se
koriste neposredno nakon davanja krvi, a u slučaju nemogućnosti korištenja
neposredno nakon davanja krvi dani plaćenog dopusta koristiti će se u dogovoru
s Općinskim načelnikom.
Članak 63.
Službeni i namještenik za vrijeme stručnog ili općeg školovanja,
osposobljavanja ili usavršavanja na koje je upućen od strane Općinskog
načelnika ima pravo na plaćeni dopust u slijedećim slučajevima:
- za svaki ispit po predmetu 2 dana i
- za diplomski rad 5 dana.
Službenik i namještenik za vrijeme stručnog ili općeg školovanja,
osposobljavanja ili usavršavanja za vlastite potrebe, ima pravo na plaćeni
dopust u slijedećim slučajevima:
- za svaki ispit po predmetu 1 dan i
- za diplomski rad 2 dana.
Članak 64.
Službenik i namještenik može koristiti plaćeni dopust isključivo u vrijeme
nastupa okolnosti na osnovi kojih ima pravo na plaćeni dopust, osim u slučaju
dobrovoljnog davanja krvi.
Ukoliko okolnosti iz prethodnog članka nastupe u vrijeme korištenja godišnjeg
odmora ili u vrijeme odsutnosti iz službe odnosno s rada bog privremene
nesposobnosti za rad (bolovanje), službenik i namještenik ne može ostvariti na
plaćeni dopust za dane kada je koristio godišnji odmor ili je bio na bolovanju
osim u slučaju dobrovoljnog davanja krvi.
Članak 65.
Službeniku i namješteniku može se odobriti dopust bez naknade (neplaćeni
dopust) do 30 dana u tijeku jedne kalendarske godine pod uvjetom da je takav
dopust opravdan i da neće izazvati teškoće u obavljanju poslova, a osobito radi
gradnje, popravka ili adaptacije kuće ili stana, njege člana uže obitelji,
liječenje na vlastiti trošak, sudjelovanje na kulturnim i sportskim priredbama,
vlastitog školovanja ili doškolovanja, specijalizacije i to:
- za pripremu i polaganje ispita od 5 do 10 radnih dana
- za sudjelovanje na stručnim
seminarima od 5 do 10 radnih dana
- za pripremanje i polaganje ispita
radi stjecanja posebnih znanja i
vještina (učenje stranih jezika,
informatičko obrazovanje i sl.) od 2 do 5 radnih dana.
Odluku o dužini i vremenu korištenja neplaćenog dopusta iz prethodnog stavka
ovog članka donosi Općinski načelnik
Članak 66.
Za vrijeme neplaćenog dopusta službeniku i namješteniku miruju prava i
obveze iz službe odnosno radnog odnosa.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 67.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, Službenici i namještenici zaposleni u
Odjelu rasporedit će se na radna mjesta utvrđena ovim Pravilnikom, ovisno o
svojoj stručnoj spremi i poslovima koje obavljaju.
Službenici koji nemaju položen stručni ispit dužni su ga položiti u roku
određenom u važećoj Odluci o ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve.
Članak 68.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 023-05/06-01/02
Ur. broj: 2112-02/3-06-01
Lokve, 25. travnja 2006.
OPĆINSKO POGLAVARSTVO OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Davorin Cenčić, v.r.