26.
Na temelju članka 7. stavka 1. točke 2. Zakona o ustanovama (»Narodne
novine« broj 76/93, 29/97 i 47/99) članka 96. stavka 1. Zakona o socijalnoj
skrbi (»Narodne novine« broj 73/97, 27/01, 59/01, 82/01 i 103/03) i članka 40.
Statuta Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije« broj
23/01, 4/02, 13/02, 12/03, 3/05 i 9/06) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na
sjednici 21. travnja 2006. godine, donijelo je
ODLUKU
o osnivanju Doma za dnevni boravak djece »Tić« Rijeka
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom osniva se Dom za dnevni boravak djece »Tić« Rijeka kao javna
ustanova socijalne skrbi (u daljnjem tekstu: Ustanova).
Ustanova se osniva za obavljanje djelatnosti socijalne skrbi - pružanja
usluge dnevnog boravka djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci bez
roditelja ili djeci koju roditelji zanemaruju ili zlorabe svoje roditeljske
dužnosti (u daljnjem tekstu: korisnik) ili je to iz drugih razloga u interesu
korisnika, a bez pružanja usluge smještaja korisnicima.
Članak 2.
Osnivač Ustanove je Grad Rijeka.
Osnivačka prava i dužnosti u ime osnivača obavlja Gradsko vijeće Grada
Rijeke.
Članak 3.
Ustanova ima svojstvo pravne osobe i upisuje se u sudski registar Trgovačkog
suda u Rijeci.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I DJELATNOST USTANOVE
Članak 4.
Naziv Ustanove glasi: DOM ZA DNEVNI BORAVAK DJECE »TIĆ« RIJEKA.
Skraćeni naziv Ustanove glasi: DOM ZA DJECU »TIĆ« RIJEKA.
Članak 5.
Sjedište Ustanove je u Rijeci, Beli Kamik bb.
Članak 6.
Ustanova obavlja sljedeće djelatnosti:
- pružanje usluge dnevnog boravka korisnicima bez odgovarajuće roditeljske
skrbi, korisnicima bez roditelja ili korisnicima koje roditelji zanemaruju ili
zlorabe svoje roditeljske dužnosti ili je to iz drugih razloga u interesu
korisnika,
- pružanje psihosocijalne pomoći korisnicima s područja Grada Rijeke,
Primorsko-goranske županije, Istarske županije i Ličko-senjske županije,
- pružanje usluge prehrane korisnicima za vrijeme boravka, održavanja osobne
higijene, brige o zdravlju, čuvanja, odgoja i provođenja slobodnih aktivnosti i
igara s korisnicima, a za korisnike koji se školuju pomoć u učenju i vođenju
brige o školskim i izvanškolskim aktivnostima.
Osim djelatnosti utvrđenih u stavku 1. ovoga članka, Ustanova može obavljati
i druge djelatnosti koje služe obavljanju djelatnosti upisane u sudski registar
(kao što je suradnja s državnim tijelima, ustanovama i udrugama u cilju
prevencije zanemarivanja i zlostavljanja korisnika u bilo kojem obliku), ako se
one u manjem opsegu ili uobičajeno obavljaju uz djelatnosti iz stavka 1. ovoga
članka.
III. TIJELA USTANOVE
Članak 7.
Tijela Ustanove su:
1. Upravno vijeće,
2. Ravnatelj,
3. Stručno vijeće.
1. Upravno vijeće
Članak 8.
Ustanovom upravlja Upravno vijeće.
Upravno vijeće ima pet (5) članova, a čine ga:
- 3 (tri) predstavnika iz reda osnivača (predsjednik i dva člana),
- 1 (jedan) predstavnik iz reda stručnih radnika Ustanove,
- 1 (jedan) predstavnik iz reda roditelja ili skrbnika korisnika Ustanove.
Članove Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 1. ovoga članka imenuje
osnivač na način predviđen njegovim općim aktom.
Jednog člana Upravnog vijeća iz stavka 2. podstavka 2. ovoga članka imenuju
između sebe stručni radnici Ustanove, a jednog člana Upravnog vijeća iz stavka
2. podstavka 3. ovoga članka imenuju roditelji odnosno skrbnici korisnika
Ustanove.
Članovi Upravnog vijeća imenuju se na vrijeme od četiri (4) godine.
Članak 9.
Predstavnici osnivača u Upravnom vijeću moraju biti osobe visoke ili više
stručne spreme društvenog usmjerenja iz organizacije, udruge ili druge pravne
osobe koja se bavi humanitarnom, socijalnom ili drugom društvenom djelatnošću,
te osoba koja svojim znanjem i iskustvom stečenim u navedenim djelatnostima
može doprinijeti radu Upravnog vijeća.
Članak 10.
Nadležnost Upravnog vijeća te način njegovog rada i odlučivanja utvrdit će
se Statutom Ustanove.
2. Ravnatelj
Članak 11.
Poslovodni i stručni voditelj Ustanove je ravnatelj.
Ravnatelj organizira i vodi poslovanje Ustanove, predstavlja i zastupa
Ustanovu, te obavlja druge poslove sukladno zakonu. Ravnatelj je odgovoran za
zakonitost rada Ustanove.
Članak 12.
Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće Ustanove.
Mandat ravnatelja traje četiri (4) godine, a ista osoba može ponovno biti
imenovana za ravnatelja.
Za ravnatelja Ustanove može biti imenovana osoba koja ima visoku stručnu
spremu i najmanje tri (3) godine radnog iskustva u djelatnosti socijalne skrbi
ili u drugoj društvenoj djelatnosti.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, za ravnatelja Ustanove može biti
imenovana i osoba koja ima višu stručnu spremu, najmanje pet (5) godina radnog
iskustva u djelatnosti socijalne skrbi i najmanje trogodišnje iskustvo u
voditeljskim poslovima.
Ravnatelj Ustanove imenuje se na temelju javnog natječaja koji se objavljuje
u najmanje jednom (1) javnom glasilu.
Postupak imenovanja ravnatelja utvrdit će se Statutom Ustanove, sukladno
zakonu.
Članak 13.
Ravnatelj može biti razriješen dužnosti prije isteka vremena na koje je
imenovan.
Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja prije isteka vremena na koje
je imenovan na način i u slučajevima određenim Zakonom o ustanovama i Statutom
Ustanove.
3. Stručno vijeće
Članak 14.
Stručno vijeće čine svi stručni radnici Ustanove.
Stručno vijeće:
- sudjeluje u utvrđivanju plana i programa rada Ustanove te prati njegovo
ostvarivanje,
- raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima rada, potiče i promiče stručni
rad,
- obavlja i druge stručne poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
Nadležnost Stručnog vijeća te način njegovog rada i odlučivanja utvrdit će
se Statutom Ustanove.
IV. SREDSTVA POTREBNA ZA OSNIVANJE I POČETAK RADA USTANOVE
Članak 15.
Sredstva za osnivanje, početak rada i poslovanje Ustanove osiguravaju se u
proračunu osnivača te iz drugih izvora, sukladno zakonu.
Članak 16.
Prostor za rad Ustanove osigurava osnivač.
V. NAČIN RASPOLAGANJA S DOBITI USTANOVE
Članak 17.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Ustanova ostvari dobit, ta će se dobit
upotrijebiti isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti Ustanove, sukladno
planu i programu rada.
VI. POKRIVANJE GUBITAKA USTANOVE
Članak 18.
Ustanova za obveze prema trećima odgovara cijelom svojom imovinom.
Osnivač Ustanove solidarno i neograničeno odgovara za njene obveze.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Ustanova ostvari gubitak, isti će pokriti
osnivač.
VII. OGRANIČENJA GLEDE RASPOLAGANJA NEKRETNINAMA I DRUGOM IMOVINOM USTANOVE
Članak 19.
Ustanova ne može bez suglasnosti osnivača steći, opteretiti ili otuđiti
nekretnine i drugu imovinu čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene
Statutom Ustanove.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Do imenovanja ravnatelja Ustanove sukladno ovoj Odluci, osnivač imenuje
Tamaru Žakulu Desnicu, prof., za privremenog ravnatelja Ustanove.
Privremeni ravnatelj Ustanove obavit će, pod nadzorom osnivača, sve poslove
u svezi s upisom Ustanove u sudski registar i u upisnik ustanova socijalne
skrbi, te ishodovanjem potrebnih dozvola za početak rada Ustanove.
Upravno vijeće imenovat će se sukladno odredbama ove Odluke nakon što
Ustanova, sukladno zakonu, započne s radom.
Članak 21.
Ovlašćuje se privremeni ravnatelj da u roku od osam (8) dana od dana stupanja
na snagu ove Odluke podnese nadležnom ministarstvu zahtjev za ocjenu
sukladnosti ove Odluke sa zakonom, te da u roku od osam (8) dana od dana
donošenja rješenja ministarstva podnese zahtjev za upis Ustanove u sudski
registar i u upisnik ustanova socijalne skrbi.
Članak 22.
Statutom Ustanove pobliže će se urediti sva ostala pitanja od važnosti za
obavljanje djelatnosti i poslovanje Ustanove.
Statut Ustanove donosi Upravno vijeće uz suglasnost osnivača, na prijedlog
privremenog ravnatelja Ustanove.
Članak 23.
Sve troškove u svezi osnivanja Ustanove snosi osnivač.
Članak 24.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-01/64
Ur. broj: 2170-01-10-06-3
Rijeka, 21. travnja 2006.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić Bukovac, v.r.