12.
Na temelju članka 26. Izmjene i dopune Statuta Općine Ravna Gora (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 12/06), Odbor za statutarno-pravna
pitanja Općinskog vijeća Općine Ravna Gora, na sjednici održanoj 10. travnja
2006. godine, utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Općine Ravna Gora.
Pročišćeni tekst Statuta Općine Ravna Gora obuhvaća Statut Općine Ravna Gora
(»Službene novine« Primorsko- goranske županije broj 26/01), te njegove izmjene
i dopune objavljene u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije broj
12/06, u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 012-03/06-01/2
Ur. broj: 2112/07-01-06-3
Ravna Gora, 10. travnja 2006.
Predsjednik
Odbora za statutarno-pravna pitanja
Općinskog vijeća Općine Ravna Gora
Jasna Škorić, v. r.
STATUT OPĆINE RAVNA GORA
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom podrobnije se uređuje status, ustrojstvo i samoupravni
djelokrug Općine Ravna Gora (u daljnjem tekstu: Općina) i to:
- status, područje i granice,
- samoupravni djelokrug,
- obilježja, pečat, Dan Općine i javna priznanja,
- ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine,
- ustrojstvo, ovlasti i način rada Jedinstvenog upravnog odjela,
- financiranje i imovina,
- oblici konzultiranja građana,
- provođenje referenduma,
- mjesna samouprava,
- ustrojstvo i rad javnih službi,
- akti Općine,
- oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne, te područne (regionalne)
samouprave,
- druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.
II. STATUS, PODRUČJE I GRANICE
Članak 2.
Općina je jedinica lokalne samouprave.
Naziv Općine je: OPĆINA RAVNA GORA.
Sjedište Općine je u Ravnoj Gori, Ulica Ivana Gorana Kovačića 177.
Općina je pravna osoba.
Članak 3.
Općina obuhvaća područje sljedećih naselja: Ravna Gora, Stara Sušica, Stari
Laz, Kupjak, Leskova Draga i Šije.
Područje i granice Općine određeni su i mogu se mijenjati na način i po
postupku propisanim zakonom.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 4.
Općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog
djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, Zakonom o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi i ovim Statutom.
Članak 5.
Općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i sport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
U skladu s posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka, Općina će odrediti poslove čije je djelatnosti dužna
organizirati te poslove koje može obavljati.
Članak 6.
Općinsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog
djelokruga Općine iz članka 5. ovog Statuta mogu prenijeti na
Primorsko-goransku županiju, odnosno mjesnu samoupravu.
Općinsko vijeće Općine može tražiti od Skupštine Primorsko-goranske županije
da se pojedini poslovi iz njezina samoupravnog djelokruga povjere Općini, ako
Općina za to može osigurati dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Članak 7.
Poslovi državne uprave koji se obavljaju u Općini određuju se zakonom.
Troškovi obavljanja poslova državne uprave koji su preneseni na tijela
Općine i Jedinstveni upravni odjel podmiruju se iz državnog proračuna.
Prava i obveze tijela Općine i Jedinstvenog upravnog odjela u obavljanju
poslova iz stavka 1. ovog članka pobliže će se urediti zakonom kojim se uređuje
državna uprava.
IV. OBILJEŽJA, PEČAT, DAN OPĆINE I JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Općina ima svoja obilježja.
Obilježja Općine su:
- grb Općine Ravna Gora,
- zastava Općine Ravna Gora.
Članak 9.
Grb Općine je modificirani povijesni grb Ravne Gore.
Grb Općine je na hrvatskom štitu, dok je svečani grb na ugarskom štitu.
Unutar štita na zelenom tlu je grad s tornjem i crvenim krovovima, ispred
kojeg vodi cesta u žuto-zlatnoj boji. U pozadini grada su tri pećinasta brda
bijelo-srebrne boje, time da je srednje više. Desno je žuto-zlatno sunce, a
lijevo bijelo-srebrni rastući polumjesec na plavom nebu.
Članak 10.
Zastava Općine je svijetlo plave boje s grbom Općine u sredini, tako da se
središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom u kojoj se sijeku dijagonale
zastave.
Svečana zastava ima grb u sredini na ugarskom štitu.
Omjer dužine i širine zastave je 2:1.
Članak 11.
Uporaba i čuvanje grba i zastave uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća
u skladu sa zakonom.
Članak 12.
Općinsko vijeće, Općinsko poglavarstvo, Općinski načelnik i Jedinstveni
upravni odjel imaju pečat čiji je izgled, sadržaj i način uporabe utvrđen
posebnim propisima.
Način njihove uporabe i čuvanja uređuju se posebnom odlukom Općinskog
poglavarstva.
Članak 13.
15. listopad, kada se slavi blagdan sv. Terezije Avilske i župe Ravna Gora,
prigodno se obilježava kao Dan Općine Ravna Gora.
Članak 14.
Radi odavanja javnog priznanja za postignuća, uspjehe i doprinos od osobitog
značaja za razvitak i ugled Općine, a naročito za uspjehe u unapređivanju
gospodarstva, znanosti, obrazovanja, kulture, tjelesne kulture, zaštiti i
unapređivanju prirodnog okoliša, zdravstva, socijalne skrbi i drugim
djelatnostima od značaja za Općinu, Općina dodjeljuje javna priznanja i
nagrade.
Članak 15.
Općinsko vijeće može proglasiti počasnim građaninom Općine osobe koje su se
istakle naročitim zaslugama za Općinu.
Počasnom građaninu, domaćem ili stranom državljaninu, dodjeljuje se posebna
povelja Općine.
Dodjeljivanje povelje znak je počasti i ne daje nikakva posebna prava, a
može se opozvati ako se počastvovani pokaže nedostojnim takve počasti.
Članak 16.
Javna priznanja, nagrade i povelje iz članka 14. i 15. ovog Statuta
dodjeljuju se pod uvjetima i na način propisan posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
V. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA OPĆINE
1. Predstavničko tijelo - Općinsko vijeće
Članak 17.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave
koje donosi akte u okviru djelokruga Općine te obavlja druge poslove u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 18.
Općinsko vijeće:
1. donosi Statut Općine,
2. donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog
djelokruga Općine,
3. donosi Proračun, odluku o izvršavanju Proračuna i godišnji obračun
Proračuna Općine,
4. bira i opoziva, odnosno imenuje i razrješuje:
- predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- Općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika,
- članove Općinskog poglavarstva,
5. osniva i bira članove radnih tijela Općinskog vijeća te imenuje i
razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisima i ovim Statutom,
6. uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela Općine,
7. osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
8. odlučuje o dodjeli javnih priznanja, nagrada i povelja,
9. obavlja i druge poslove koji su zakonom, ovim Statutom ili drugim
propisima stavljeni u djelokrug Općinskog vijeća.
Članak 19.
Općinsko vijeće broji jedanaest članova, odnosno vijećnika.
Članovi Općinskog vijeća biraju se na način i po postupku određenom zakonom.
Članak 20.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koji se biraju
većinom glasova svih članova.
Prijedlog za predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća podnosi Odbor
za izbor, imenovanja, dodjelu povelja, priznanja i nagrada ili jedna trećina
članova Općinskog vijeća.
Članak 21.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice Općinskog vijeća, predsjeda
sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jednom u
tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi
zahtjev najmanje jedne trećine članova Općinskog vijeća u roku od 15 dana od
primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 3.
ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 4. ovog članka sjednicu može sazvati, na
zahtjev jedne trećina članova Općinskog vijeća, čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Ostala prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća
potonje se uređuju Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 22.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima traje četiri
godine, a mandat člana Općinskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje
do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak 23.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje
dužnosti koja se prema odredbama po
sebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja
nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u
skladu s odredbama posebnog zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća na temelju prestanka
mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 24.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Član Općinskog vijeća za svoj rad u Općinskom vijeću ima pravo na naknadu
troškova u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 25.
Član Općinskog vijeća ima pravo i dužnost sudjelovati u radu Općinskog
vijeća i tijela u koje je izabran, odnosno imenovan.
Član Općinskog vijeća ima pravo predlagati raspravu o pitanjima iz
nadležnosti Općinskog vijeća te Općinskom vijeću predlagati akte i davati
prijedloge sukladno ovom Statutu i Poslovniku Općinskog vijeća.
Član Općinskog vijeća ima pravo Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog
načelnika i ostalim članovima Općinskog poglavarstva postavljati pitanja koja
se odnose na njihov rad ili na poslove iz njihove nadležnosti.
Član Općinskog vijeća ima i druga prava i dužnosti utvrđene posebnim
zakonom, ovim Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 26.
Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina
članova Općinskog vijeća.
O donošenju Statuta Općine, Proračuna i Godišnjeg obračuna Proračuna,
Poslovnika Općinskog vijeća, izboru i razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, te izboru i razrješenju Općinskog načelnika i
članova Općinskog poglavarstva, kao i o povjerenju Općinskom načelniku i
članovima Općinskog poglavarstva, Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova svih
članova.
Članak 27.
Sjednice Općinskog vijeća su javne. Nazočnost javnosti može se isključiti
samo iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se javno, ako Općinsko vijeće ne
odluči da se, u skladu s Poslovnikom ili drugim općim aktom, o nekom pitanju
glasuje tajno.
Poslovnikom se podrobnije propisuju način sazivanja sjednice, utvrđivanje
dnevnog reda, predsjedavanje, praćenje rasprave i sudjelovanje u radu i
odlučivanju, održavanje reda i disciplinske mjere, tijek sjednice, postavljanje
pitanja Općinskom načelniku i članovima Općinskog poglavarstva, odlučivanje i
glasovanje, vođenje zapisnika i druga proceduralna pitanja.
Članak 28.
Općinsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika, nakon
provedenih izbora za članove Općinskog vijeća, na prvoj sjednici na kojoj je
nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Članak 29.
Prva, konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća saziva se u roku od trideset
dana od dana objave izbornih rezultata.
Konstituirajuću sjednicu Općinskog vijeća saziva čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave
ili osoba koju on ovlasti.
Ako se konstituirajuća sjednica ne održi u zakazanom roku, ovlašteni sazivač
odmah će sazvati novu konstituirajuću sjednicu koja se treba održati u roku od
petnaest dana.
Konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća, do izbora predsjednika,
predsjeda najstariji član.
Članak 30.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene odbore i druga radna tijela u
svrhu pripreme odluka iz njegovog djelokruga.
Stalni odbori Općinskog vijeća jesu:
1. Mandatni odbor,
2. Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu povelja, priznanja i nagrada,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za mjesnu samoupravu.
Članak 31.
Općinsko vijeće može, uz stalna radna tijela osnovana ovim Statutom,
osnovati i druga stalna ili povremena radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela iz stavka 2. članka 30. i stavka 1. članka
31. utvrđuje se da li je tijelo stalno ili povremeno, uređuje se njegov naziv,
sastav te djelokrug i način rada.
2. Izvršna tijela - Općinski načelnik i Općinsko poglavarstvo
Članak 32.
Izvršna tijela u Općini su Općinski načelnik i Općinsko poglavarstvo.
Članak 33.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda svojih članova, u pravilu
između nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u
Općinskom vijeću, na način i po postupku utvrđenim Poslovnikom, u skladu s ovim
Statutom i zakonom.
Prijedlog za Općinskog načelnika podnosi Odbor za izbor, imenovanja, dodjelu
povelja, priznanja i nagrada ili jedna trećina članova Općinskog vijeća.
Članak 34.
Općinski načelnik ima u pravilu dva zamjenika, koji se biraju većinom
glasova svih članova Općinskog vijeća, na prijedlog općinskog načelnika.
Članak 35.
Općinski načelnik zastupa Općinu.
Općinski načelnik obavlja poslove utvrđene ovim Statutom, u skladu sa
zakonom.
Članak 36.
Općinski načelnik odgovoran je središnjim tijelima državne uprave za
obavljanje poslova državne uprave prenijetih u djelokrug tijela Općine.
Članak 37.
Općinski načelnik, u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine,
ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je
tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Općinskog vijeća da
u roku od petnaest dana ukloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne
učini, Općinski načelnik je dužan u roku
od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne
uprave u županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za
nadzor nad zakonitošću rada tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 38.
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje zamjenik, u skladu s ovim
Statutom.
Općinski načelnik, u skladu s ovim Statutom, može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku. Pri obavljanju povjerenih
poslova zamjenik je dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost
Općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
Članak 39.
Izvršne poslove u Općini obavlja Općinsko poglavarstvo.
Općinsko poglavarstvo, uključujući predsjednika i njegove zamjenike ima 5
(pet) članova.
Općinski načelnik predsjednik je Općinskog poglavarstva.
Zamjenici općinskog načelnika iz članka 34. ovog Statuta po položaju su
zamjenici predsjednika Općinskog poglavarstva.
Općinski načelnik obavlja svoju dužnost profesionalno ili volonterski, o
čemu odluku donosi Općinsko vijeće, vodeći računa o ustrojstvu i načinu rada
Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 40.
Članove Općinskog poglavarstva bira Općinsko vijeće na prijedlog općinskog
načelnika u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, većinom glasova svih članova, na
vrijeme od četiri godine.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine može biti biran za člana
Općinskog poglavarstva.
Članovi Općinskog poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više
određenih područja iz djelokruga Općine.
Članak 41.
Općinsko poglavarstvo:
1. priprema prijedloge općih akata,
2. izvršava ili osigurava provedbu općih akata Općinskog vijeća,
3. usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog odjela Općine u obavljanju
poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga te nadzire njegov rad,
4. upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine kao
i njezinim prihodima i rashodima, u skladu sa zakonom i ovim Statutom,
5. utvrđuje prijedlog Statuta, Proračuna, Odluke o izvršenju Proračuna i
Godišnjeg obračuna Proračuna,
6. donosi Poslovnik o radu Općinskog poglavarstva,
7. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i aktima
Općinskog vijeća.
Članovi Općinskog poglavarstva nemaju pravo odlučivati o pitanjima iz stavka
1. točke 4. ovog članka kada su osobno ili preko članova uže obitelji
zainteresirana strana.
Članak 42.
Općinsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici
nazočna većina njegovih članova.
Odluke kojima raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine kao
i njezinim prihodima i rashodima, Općinsko poglavarstvo donosi većinom glasova
svih članova.
Ustrojstvo, način rada i odlučivanja Općinskog poglavarstva podrobnije se uređuje
njegovim poslovnikom u skladu s ovim Statutom i zakonom.
Članak 43.
Općinsko poglavarstvo je odgovorno Općinskom vijeću.
Članak 44.
Općinsko vijeće može općinskom načelniku, pojedinom članu Općinskog
poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini iskazati nepovjerenje i
razriješiti ga dužnosti prije isteka vremena na koje je izabran.
Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja može podnijeti najmanje jedna trećina
članova Općinskog vijeća.
O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati
prije nego što protekne sedam dana od dana njegova podnošenja.
Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se
provesti najkasnije u roku 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku
Općinskog vijeća.
Članak 45.
Odluka o nepovjerenju prihvaćena je ako je za nju glasovala većina svih
članova Općinskog vijeća.
Kada Općinsko vijeće izglasa nepovjerenje Općinskom načelniku ili Općinskom
poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novog Općinskog načelnika u roku od
30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i Općinskom
poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti,
Općinski načelnik i Općinsko poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju
se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novog Općinskog načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i članu Općinskog
poglavarstva ne prestaje dužnost člana Općinskog vijeća.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Općinskog poglavarstva
Općinsko vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako Općinsko vijeće ne izglasa nepovjerenje, članovi Općinskog vijeća koji
su podnijeli prijedlog ne mogu ponovo podnijeti isti prijedlog prije isteka
roka od šest mjeseci od njegovog odbijanja.
Članak 45.a
Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju Općinskom
poglavarstvu.
Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinskog načelnika ne donese odluku
kojom potvrđuje povjerenje Općinskom poglavarstvu, time se smatra da je
Općinskom poglavarstvu iskazano nepovjerenje.
VI. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 46.
Za obavljanje svih poslova iz samoupravnog djelokruga Općine kao i poslova
državne uprave prenijetih na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo Upravnog odjela iz stavka 1. ovog članka uređuje Općinsko vijeće
posebnim aktom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 47.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog
natječaja imenuje Općinsko poglavarstvo.
Općinsko poglavarstvo može razriješiti pročelnika iz stavka 1. ovog članka:
1. ako pročelnik sam zatraži razrješenje,
2. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima kojima se uređuju
radni odnosi dovode do prestanka radnog odnosa,
3. ako pročelnik ne postupa po propisima ili općim aktima Općine Ravna Gora,
ili neosnovano ne izvršava odluke tijela Općine Ravna Gora, ili postupa protivno
njima,
4. ako pročelnik svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Općini
Ravna Gora veću štetu, ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti
koje mogu štetiti interesima službe u obavljanju poslova općine.
Pročelnik koji bude razriješen sukladno stavku 2. ovog članka rasporedit će
se na drugo slobodno radno mjesto u Jedinstvenom upravnom odjelu općine, za
koje ispunjava stručne uvjete.
Na prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja u svezi s radom
pročelnika koja nisu uređena ovim Statutom, primjenjuju se odredbe zakona
kojima se uređuju radni odnos službenika i namještenika u tijelima jedinice
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 48.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svoje nadležnosti priprema prijedloge
odluka i drugih akata, neposredno izvršava akte Općinskog vijeća, Općinskog
poglavarstva i Općinskog načelnika, prati stanja u upravnim područjima za koje
je osnovan, rješava u upravnim stvarima, nadzire provođenje općih akata,
poduzima mjere za koje je ovlašten općim aktima, te obavlja i druge poslove
sukladno zakonu i drugim aktima Općine Ravna Gora.
Jedinstveni upravni odjel dužan je svojim radom omogućiti učinkovito
ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
U obavljanju poslova iz stavka 1. i 2. ovog članka Jedinstveni upravni odjel
je dužan postupati po smjernicama i preporukama Općinskog načelnika i Općinskog
poglavarstva.
Članak 49.
Upravne, stručne i ostale poslove u tijelima Općine Ravna Gora obavljaju
službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga tijela u kojima
rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja od značenja za rad
službenika i namještenika u upravnim tijelima općine uređuju se posebnim aktima
Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva u skladu sa zakonom.
Službenici u upravnim tijelima Općine poticati će se na trajno stručno
osposobljavanje i usavršavanje putem tečajeva, seminara i školovanja.
Članak 50.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti poslovanja, Općina može zajedno i u
sporazumu s drugim jedinicama lokalne samouprave zajednički organizirati
obavljanje pojedinih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, te u tom cilju
osnovati zajednička tijela, upravne odjele i službe, odnosno zajednička
trgovačka društva i ustanove, u skladu sa zakonom i njihovim statutima i općim
aktima.
VII. FINANCIRANJE I IMOVINA
Članak 51.
Općina ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno
raspolaže.
Prihodi Općine moraju biti razmjerni s poslovima koje obavljaju tijela
Općine u skladu sa zakonom.
Prihodi Općine su osobito:
1. općinski porezi, prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe,
2. prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i imovinskih prava,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u njezinom
vlasništvu, odnosno u kojima ima udio ili dionice,
4. prihodi od naknada za koncesiju koje daje Općinsko vijeće,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina
u skladu sa zakonom,
6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,
7. sredstva, pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u državnom
proračunu,
8. sredstva, pomoći i dotacije Primorsko-goranske županije, predviđena u
proračunu Primorsko-goranske županije,
9. drugi prihodi određeni zakonom i aktima Općinskog vijeća i Općinskog
poglavarstva.
Članak 52.
Imovinu Općine čine sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja
pripadaju Općini.
Općina mora upravljati, koristiti se i raspolagati svojom imovinom pažnjom
dobrog domaćina.
Općina vodi evidenciju o svojoj imovini.
Općinsko poglavarstvo može nekretninu u vlasništvu Općine otuđiti ili njom
na drugi način raspolagati samo na temelju javnog natječaja i uz naknadu
utvrđenu po tržnoj cijeni, osim ako zakonom nije drugačije određeno.
VIII. OBLICI KONZULTIRANJA GRAĐANA
Članak 53.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju u lokalnim poslovima putem
referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Općinsko vijeće i Općinsko poglavarstvo mogu, prije donošenja odgovarajućih
općih akata iz njihova djelokruga, konzultirati građane, odnosno tražiti
prethodna mišljenja građana o odnosnim ili drugim pitanjima iz djelokruga
Općine.
Konzultiranje u smislu stavka 2. ovog članka obavit će se napose ako je iz
nekih razloga donošenje odgovarajuće odluke posebice značajno za građane i
druge subjekte, odnosno za stanje u Općini.
Članak 54.
Konzultiranje u smislu članka 53. ovog Statuta obavlja se anketiranjem
građana, organiziranjem javnih rasprava na mjesnim zborovima, prikupljanjem
mišljenja vijeća mjesnih odbora i na druge odgovarajuće načine.
Članak 55.
Kada je to propisano posebnim zakonom, akt se prije donošenja stavlja na
javnu raspravu.
Odlukom Općinskog vijeća može se pojedino pitanje iz njegovog samoupravnog
djelokruga staviti na javnu raspravu.
Odluka iz stavka 2. ovog članka donosi se većinom glasova ukupnog broja
članova Općinskog vijeća.
Članak 56.
Na javnu raspravu akt se stavlja u obliku nacrta.
Nacrt akta utvrđuje Općinsko poglavarstvo, a na javnu raspravu iznosi se uz
odgovarajuće obrazloženje.
Zajedno s utvrđivanjem nacrta akta Općinsko poglavarstvo ujedno osniva
tijelo koje će pratiti javnu raspravu.
Obavijest o tome da se nacrt akta stavlja na javnu raspravu objavljuje se,
kada je to propisano zakonom u lokalnom tisku, a za ostale akte na oglasnoj
ploči Općine i mjesne samouprave.
Stavljanje akta na javnu raspravu mora biti popraćeno podacima o trajanju
javne rasprave, načinu na koji se mogu stavljati primjedbe i prijedlozi, mjestu
i vremenu trajanja uvida u nacrt akta i o stručnom tijelu koje prikuplja
rezultate javne rasprave.
Javna rasprava traje najmanje petnaest dana od dana objave obavijesti iz stavka
4. ovog članka.
Članak 57.
Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se stručnom tijelu koje je osnovano radi
praćenja javne rasprave.
Tijelo iz stavka 1. ovog članka prikuplja primjedbe i prijedloge na nacrt
akta te svoje mišljenje o primjedbama i prijedlozima upućuje Općinskom
poglavarstvu.
Općinsko poglavarstvo, najkasnije u roku 60 dana od završetka javne
rasprave, utvrđuje prijedlog akta te ga zajedno s izvješćem o provedenoj javnoj
raspravi dostavlja Općinskom vijeću.
Smatra se da je akt koji je razmatran na javnoj raspravi donijet od strane
Općinskog vijeća ako je za taj akt glasovala većina od ukupnog broja članova
Općinskog vijeća.
Članak 58.
Građani imaju pravo Općinskom vijeću predlagati donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz njegovog djelokruga.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako
ga potpisom podrži najmanje deset posto birača upisanih u popis birača Općine
te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku tri mjeseca od prijema
prijedloga.
IX. PROVOĐENJE REFERENDUMA
Članak 59.
Građani Općine mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim
poslovima putem referenduma, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 60.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta,
o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao
i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.
Referendum, na temelju odredaba zakona i ovog Statuta, raspisuje Općinsko
vijeće na prijedlog jedne trećine njegovih članova, na prijedlog Općinskog
poglavarstva, na prijedlog polovice mjesnih odbora i na prijedlog 20% birača
upisanih u popis birača Općine.
Članak 61.
Obrazloženi se prijedlog za raspisivanje referenduma dostavlja predsjedniku
Općinskog vijeća koji je dužan u roku od 60 dana od zaprimanja uvrstiti
prijedlog na dnevni red sjednice Općinskog vijeća.
Odluka o raspisivanju referenduma je donijeta ako za takvu odluku glasuje
većina od ukupnog broja članova Općinskog vijeća.
Odluka o raspisivanju referenduma se objavljuje u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije, lokalnom tisku i na drugi pogodan način.
Od dana objave odluke o raspisivanju referenduma do dana održavanja
referenduma, ne smije proći manje od 20, niti više od 40 dana.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na području
Općine i upisani su u popis birača.
Na referendumu se odlučuje većinom glasova građana koji su glasovali, uz
uvjet da je referendumu pristupila većina od ukupnog broja birača upisanih u
popis birača Općine.
Članak 62.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće.
O istom pitanju, odnosno pitanjima ne može se ponovo raspisivati referendum
prije proteka šest mjeseci od dana održavanja referenduma.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
a) Osnivanje mjesnih odbora
Članak 63.
Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana, na
području Općine osnivaju se mjesni odbori.
Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih manjih
naselja, ili za dio većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebno
razgraničenu cjelinu (dio naselja).
Članak 64.
Utvrđuje se da su na području Općine po prijašnjim propisima osnovani mjesni
odbori kako slijedi:
1. Mjesni odbor Kupjak za područje naselja: Kupjak, Leskova Draga i Šije,
2. Mjesni odbor Stara Sušica za područje naselja Stara Sušica,
3. Mjesni odbor Stari Laz za područje naselja Stari Laz.
Utvrđuje se da mjesni odbori iz stavka 1. ovog članka udovoljavaju
kriterijima iz članka 63. stavak 2. ovog Statuta, odnosno članka 57. stavak 2.
Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, te se ovim Statutom
potvrđuje njihovo osnivanje i oni nastavljaju rad, sa svojstvom pravne osobe,
suglasno zakonu i ovom Statutu.
Članak 65.
Za područje Općine za koje nisu osnovani mjesni odbori, mjesni odbori će se
osnovati u roku od dvanaest mjeseci od stupanja na snagu ovog Statuta, o čemu
će odlučiti Općinsko vijeće odgovarajućom dopunom ovog Statuta, odnosno
statutarnom odlukom, polazeći od odgovarajućih inicijativa i prijedloga u
smislu članka 66. i 67. ovog Statuta.
Članak 66.
Za preustroj osnovanih mjesnih odbora u smislu njihova teritorijalnog
preustrojstva, te osnivanje novog, odnosno novih mjesnih odbora za područje
Općine za koje mjesni odbori nisu osnovani, inicijativu mogu dati građani i
njihove organizacije i udruženja, zborovi građana, vijeća mjesnih odbora (za
područja gdje su mjesni odbori osnovani), te Odbor za mjesnu samoupravu
Općinskog vijeća (u daljnjem tekstu: Odbor za mjesnu samoupravu).
Inicijativa u smislu stavka 1. ovog članka pokreće se u pisanom obliku
Odboru za mjesnu samoupravu i mora sadržavati: osnovne podatke o predlagatelju,
ime mjesnog odbora, područje mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora te razlo
ge zbog kojih se traži osnivanje novog mjesnog odbora,
odnosno preustroj postojećeg.
Članak 67.
Na temelju inicijative u smislu članka 66. ovog Statuta i samoinicijativno
Odbor za mjesnu samoupravu utvrđuje prijedlog izmjene Statuta, odnosno
prijedlog statutarne odluke u smislu članka 65. ovog Statuta, te ga upućuje
Općinskom vijeću.
Ako Odbor za mjesnu samoupravu prijedlog u smislu stavka 1. ovog članka
podnosi samoinicijativno, dužan je o tome tražiti mišljenje zbora građana
odnosnog područja.
b) Tijela mjesnog odbora - izbor, ovlasti i nadzor zakonitosti
Članak 68.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju
biračko pravo. Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na
postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor
članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Prvu konstituirajuću sjednicu vijeća mjesnog odbora saziva Općinski načelnik
ili osoba koju on ovlasti, u roku od 30 dana od dana objave izbornih rezultata.
Konstituirajućoj sjednici vijeća mjesnog odbora do izbora predsjednika vijeća mjesnog
odbora predsjedava najstariji član.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora može brojiti pet do sedam članova, što se utvrđuje
pravilima mjesnog odbora.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće.
Članak 69.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog
odbora, poslovnik o svom radu u skladu sa Statutom, financijski plan i godišnji
obračun, te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Članak 70.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim glasovanjem bira predsjednika
vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora predstavlja mjesni odbor i za svoj rad
odgovara vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenijeti u
smislu članka 6. stavak 1. ovog Statuta odgovara Općinskom načelniku.
Članak 71.
Vijeće mjesnog odbora, u skladu sa Statutom, radi raspravljanja o potrebama
i interesima građana te davanje prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog
značenja, može sazvati mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji čini
određenu cjelinu (dio naselja ili sl.)
Mjesni zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog
odbora kojeg odredi vijeće.
Članak 72.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati zakona i ovog Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Općinsko
poglavarstvo koje može raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši
ovaj Statut, pravila mjesnog odbora ili ne obavlja povjerene mu poslove.
c) Utvrđivanje programa rada mjesnog odbora
Članak 73.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada mjesnog odbora, te ga
podnosi na potvrdu zboru, odnosno zborovima građana.
Program rada iz stavka 1. ovog članka mora se zasnivati na realnim potrebama
i mogućnostima, a donosi se najkasnije do kraja listopada prethodne godine, za
narednu godinu.
Članak 74.
Program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti te izvore sredstava za
njihovu realizaciju.
Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovog članka dostavlja se Općinskom
poglavarstvu.
Aktivnosti iz stavka 1. ovog članka odnose se osobito na:
- vođenje brige o uređenju, čistoći i izgledu naselja s područja mjesnog
odbora,
- potrebe obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti,
- potrebe stanovnika u oblasti brige o djeci, obrazovanju i odgoju, te
javnom zdravlju,
- potrebe socijalne skrbi,
- potrebe u kulturi, tjelesnoj kulturi i športu,
- zaštitu okoliša.
d) Osnove pravila mjesnih odbora
Članak 75.
Osnovama pravila mjesnih odbora smatraju se odredbe članka 68. do 74. ovog
Statuta.
Osim osnova pravila mjesnih odbora u smislu stavka 1. ovog članka, kao
osnove pravila mjesnih odbora propisuje se i sljedeće:
a) izbor predsjednika i članova vijeća mjesnog odbora ograničava se na
najviše tri uzastopna mandata,
b) predsjednik i članovi vijeća mjesnog odbora navedene dužnosti obavljaju
volonterski - bez naknade,
c) predsjednik vijeća mjesnog odbora saziva sjednice vijeća, predsjedava im
i iste je dužan sazvati najmanje jednom u dva mjeseca.
Suglasno osnovama pravila, odnosno odredbama stavka 1. i 2. ovog članka,
mjesni odbori, uz prethodno mišljenje Općinskog poglavarstva, donose pravila
mjesnog odbora.
e) Način financiranja djelatnosti mjesnih odbora
Članak 76.
Za djelatnost mjesnih odbora, u smislu osiguravanja nužnih sredstava za
njihovo poslovanje (minimalne administrativne i slične troškove), te za
obavljanje povjerenih im poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, mjesnim
odborima se sredstva osiguravaju u Proračunu Općine.
Za financiranje svojih djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog
članka, mjesni odbori mogu osiguravati druga sredstva i to:
a) prihodi od imovine i imovinskih prava mjesnih odbora,
b) dotacije pravnih subjekata i građana,
c) druga sredstva.
f) Obavljanje administrativnih i drugih poslova za mjesne odbore
Članak 77.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način administrativnog i
financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima.
Članak 78.
Upravni odjel Općine osigurava odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći
mjesnim odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih
odgovarajućih poslova.
Pomoć u smislu stavka 1. ovog članka razumijeva i obvezu izravnog vođenja
računovodstvenog poslovanja za mjesne odbore, koji odluče da im to poslovanje
obavlja općinska uprava.
XI. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak 79.
Za obavljanje odgovarajućih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, Općina
može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom vlasništvu, sukladno zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka djelatnosti iz njihova
djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak 80.
Općina nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu trgovačkih
društava i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezni su Općinu
redovito izvještavati o svom radu, odnosno poslovanju, u rokovima kako odluči
Općinsko vijeće.
XII. AKTI OPĆINE
Članak 81.
Općinsko vijeće donosi Statut Općine, Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
Proračun Općine, Godišnji obračun Proračuna, odluke, zaključke, rješenja,
preporuke, naredbe, naputke, te daje autentična tumačenja odredbi ovog Statuta
i drugih općih akata kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Općine i
to na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom.
Članak 82.
Odluka i drugi opći akt prije stupanja na snagu, objavljuje se u službenom
glasilu Primorsko-goranske županije.
Odluka i drugi opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove
objave.
Iznimno, od odredbe stavka 2. ovog članka, općim se aktom može iz osobito
opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.
Iznimno od odredbe stavka 2. i 3. ovog članka, odluka i drugi akt kojim se
vrši izbor i imenovanje, odnosno opoziv i razrješenje, stupa na snagu danom
izbora i imenovanja, odnosno opoziva i razrješenja, osim ako samim aktom nije
drugačije određeno.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak 82.a
Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća na
način i u postupku propisanom ovim Statutom te obavlja nadzor nad zakonitošću
rada Jedinstvenog upravnog odjela koji obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga
Općine Ravna Gora.
Članak 83.
Općinsko poglavarstvo o poslovima iz svoje nadležnosti donosi odluke,
naredbe, upute, zaključke, rješenja, preporuke i druge akte određene zakonom
ili ovim Statutom i to na način i po postupku utvrđenom Poslovnikom.
Akti što ih donosi Općinsko poglavarstvo objavljuju se, na temelju zaključka
Općinskog poglavarstva, u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Članak 84.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi
pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
kada je to određeno zakonom, pojedinačne akte kojima se rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, donose tijela državne
uprave.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka koje donosi Jedinstveni
upravni odjel, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu
Primorsko-goranske županije, a protiv pojedinačnih akata koja u prvom stupnju
donose tijela županije, može se izjaviti žalba nadležnom ministarstvu.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o
općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred
tijelima jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima protiv konačnih
pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se pokrenuti upravni spor.
Odredbe ovog članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose osobe kojima
su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak 85.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi razreza lokalnih poreza, doprinosa
i naknada, odnosno poreza, doprinosa i naknada koji su prihod Općine Ravna
Gora, donosi se po skraćenom upravnom postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod pojedinačnih akata kojima se
rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba kojima je
Općina Ravna Gora osnivač.
Članak 85.a
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva Općine
Ravna Gora kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih
i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se
izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
XIII. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE, TE PODRUČNE (REGIONALNE)
SAMOUPRAVE
Članak 86.
Općina posebno surađuje s pripadajućom Primorsko-goranskom županijom, te
jedinicama lokalne samouprave s područja Gorskog kotara.
Članak 87.
Radi suradnje i promicanja zajedničkih interesa u smislu članka 86. ovog
Statuta, Općina s drugim općinama može osnovati trgovačko društvo i ustanove u
zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela, te uspostaviti druge
odgovarajuće oblike suradnje.
Članak 88.
Općina može uspostaviti i posebne prijateljske odnose i suradnju s drugim
općinama u Republici Hrvatskoj, kao i s odgovarajućim jedinicama lokalne
samouprave drugih država, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje, odnosno sklapanju sporazuma o
suradnji s jedinicama drugih država, te sadržaju i oblicima te suradnje donosi
Općinsko vijeće većinom glasova svih članova.
Odluka iz stavka 2. ovog članka dostavlja se na nadzor središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Sporazum o suradnji Općine s jedinicama lokalne samouprave drugih država
objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
XIV. JAVNOST RADA
Članak 89.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog poglavarstva i njihovih radnih tijela, te
vijeća mjesnih odbora je javan.
Javnost rada tijela iz stavka 1. ovog članka osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
Način ostvarivanja javnosti rada podrobnije će se urediti Poslovnikom
Općinskog vijeća i Poslovnikom Općinskog poglavarstva.
Članak 90.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća, Općinski načelnik i njegovi
zamjenici te članovi Općinskog poglavarstva, kada se radi o pitanju iz
samoupravnog djelokruga Općine, dužni su odgovoriti na pisani podnesak, odnosno
na zahtjev primiti na razgovor građane s prebivalištem na području Općine u
roku 30 dana od dana zaprimanja podneska, odnosno zahtjeva.
Članak 91.
Građani i pravne osobe imaju pravo, na način određen zakonom, podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine i na nepravilan odnos zaposlenih u
tijelima i Jedinstvenom pravnom odjelu kada se obraćaju tim tijelima radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine, odnosno Jedinstvenog
upravnog odjela, dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku od 30
dana od dana podnošenja (zaprimanja) predstavke, odnosno pritužbe.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su na vidnom mjestu osigurati potrebna
tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i pritužbi (knjiga za
pritužbe i sl.) i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke i pritužbe.
Članak 92.
Općinsko vijeće svojom odlukom određuje koji podaci iz rada i nadležnosti
Općinskog vijeća, Općinskog poglavarstva, radnih tijela, Jedinstvenog upravnog
odjela i mjesne samouprave se ne mogu objaviti, jer predstavljaju tajnu, te
način njihovog čuvanja.
XV. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA
Članak 92.a
Nadzor zakonitosti općih akata koje u samoupravnom djelokrugu donosi
Općinsko vijeće obavlja Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i
nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svom djelokrugu, sukladno
posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti Statut, Poslovnik, Proračun i drugi
opći akt predstojniku ureda državne uprave u županiji zajedno s izvatkom iz
zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan Statutom i
Poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg akta.
Na ostala pitanja koja nisu regulirana ovim Statutom, primjenjuju se odredbe
Poslovnika i zakona.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 93.
Postupak za promjenu Statuta pokreće se prijedlogom za promjenu Statuta.
Pisani prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina članova
Općinskog vijeća, Općinsko poglavarstvo, Općinski načelnik ili Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Članak 94.
Prijedlog za promjenu Statuta upućuje se Odboru za statutarno-pravna pitanja
koji ga razmatra i uz mišljenje upućuje Općinskom vijeću na prethodnu raspravu.
O prijedlogu za promjenu Statuta Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova
svih članova.
Između prethodne rasprave o prijedlogu za promjenu Statuta i odlučivanja o
Statutu mora proći najmanje petnaest dana.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka o donošenju predložene
promjene, isti prijedlog se ne može staviti na dnevni red Općinskog vijeća u
roku koji odredi Općinsko vijeće na sjednici na kojoj se je raspravljalo o
predloženoj promjeni, ali ne prije od dva mjeseca od dana zaključivanja
rasprave o prijedlogu.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o prijedlogu za promjenu Statuta prije
utvrđivanja konačnog prijedloga provede javna rasprava.
Članak 95.
Odbor za statutarno-pravna pitanja može predložiti promjene Statuta radi
njegovog usklađivanja sa zakonom i bez prethodne rasprave.
Članak 95.a
Općinski načelnik od dana raspisivanja izbora za članove Općinskog vijeća pa
do dana izbora novog općinskog načelnika, može obavljati samo poslove koji su
neophodni za redovito i nesmetano funkcioniranje općine.
Članak 96.
Poslovnik Općinskog vijeća te odluke i drugi opći akti uskladit će se s
odredbama ovog Statuta u roku od šest mjeseci od njegova stupanja na snagu.
Ranije doneseni akti iz samoupravnog djelokruga Općine ostaju na snazi
ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti akata iz stavka 2. ovog članka, neposredno se
primjenjuju odredbe ovog Statuta, odnosno zakona.
Članak 97.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje vrijediti Statut Općine Ravna Gora
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 2/94, 12/94, 22/99 i 8/01)
i Odluka o mjesnoj samoupravi klasa: 026-01/94-01/01, urbroj: 2112/7-94-1 od
14. rujna 1994. godine.
Članak 98.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Članak 99.
Opći akti Općine Ravna Gora uskladiti će se s Izmjenama i dopunama Statuta
Općine Ravna Gora (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 12/06)
najkasnije u roku 90 dana od dana stupanja na snagu ovih Izmjena i dopuna
Statuta Općine Ravna Gora.