26.
Na temelju članka 35. i 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/ 01 i 129/05) i članka 18., 27.,
33. i 45. Statuta Općine Lokve (»Službene novine« broj 37/05), Općinsko vijeće
Općine Lokve, na sjednici održanoj 17. ožujka 2006 godine donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Lokve
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje ustrojstvo, naziv i djelokrug rada Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve kao upravnog tijela (u daljnjem tekstu: Odjel).
Članak 2.
Odjel obavlja upravne, stručne i druge poslove iz samoupravnog djelokruga
Općine te povjerene mu poslove državne uprave (u daljnjem tekstu: poslovi),
sukladno zakonu, Statutu i općim aktima Općine te ostalim propisima.
Članak 3.
Odjel Općine prilikom obavljanja poslova iz prethodnog članka ove Odluke,
obavlja upravne i stručne poslove, izvršava zakone i druge propise, opće i
druge akte Općine, prati stanje u upravnim područjima za koje je osnovan,
rješava u upravnim stvarima, provodi nadzor, poduzima mjere na koje je zakonom
ili drugim propisom ovlašten, priprema opće i druge akte te obavlja druge
poslove.
Članak 4.
Odjel Općine smješten je u zgradi u Lokvama u kojoj se nalazi sjedište
Općinskog vijeća, Poglavarstva i Općinskog načelnika Općine Lokve, na adresi
Šetalište Golubinjak 6.
Na zgradi u kojoj je odjel smješten mora biti istaknuta ploča koja sadrži
grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija,
Općina Lokve, te naziv Jedinstveni upravni odjel Općine Lokve.
Članak 5.
U obavljanju poslova iz prethodnog članka, odjel Općine rabi pečate koji
sadrže grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska
županija, Općina Lokve, te naziv Jedinstveni upravni odjel.
Zaglavlje akta odjela sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika
Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Općina Lokve, naziv Jedinstveni upravni
odjel, klasifikacijsku oznaku, urudžbeni broj te mjesto i datum izrade akta.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I NAČIN RADA ODJELA
Članak 6.
Odjel Općine ustrojava se u skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema
srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine, učinkovitog rukovođenja njegovim radom i
odgovornosti u radu.
Unutarnje ustrojstvo odjela uređuje se ovisno o njihovom djelokrugu i
nadležnosti utvrđenoj zakonom, Statutom Općine Lokve, te drugim propisima i
aktima Općine Lokve.
Članak 7.
Odjel Općine u svom djelokrugu izrađuje nacrte odluka i drugih akata,
analize, izvješća, programe, planove i druge radne materijale za Općinsko
vijeće, predsjednika Općinskog vijeća, Poglavarstvo i Općinskog načelnika.
Odjel Općine na temelju odobrenja Predsjednika Općinskog vijeća ili
Općinskog načelnika, a na zahtjev predsjednika radnih tijela Općine, izrađuje
akte iz stavka 1. ovog članka za radna tijela Općine u obavljanju njihovih
dužnosti.
Članak 8.
Odjel Općine u svom djelokrugu neposredno izvršava i nadzire provođenje
općih i pojedinačnih akata Općinskog vijeća, predlaže mjere i radnje za
provedbu istih, predlaže mjere za poboljšanje stanja u pojedinim oblastima
samoupravnog djelokruga te obavlja druge poslove u sklopu svoje nadležnosti.
Odjel Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća može donositi
pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Članak 9.
Poglavarstvo usmjerava djelovanje odjela obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine kao i povjerene poslove državne uprave koji se obavljaju u
Općini te nadzire njegov rad.
Poslovi državne uprave koji se obavljaju u Općini određuju se zakonom.
Članak 10.
U odjelu se, polazeći od njegova djelokruga i nadležnosti, organizira i
planira obavljanje poslova.
Članak 11.
Radno vrijeme i uredovni dani odjela uređuju se posebnim aktom Poglavarstva.
Članak 12.
Sredstva za rad odjela osiguravaju se u proračunu Općine te iz drugih
prihoda u skladu sa zakonom.
Članak 13.
Klasifikaciju radnih mjesta, koja predstavlja osnovu za uređivanje sustava
plaća, posebnom odlukom određuje Općinsko poglavarstvo Općine Lokve.
Članak 14.
Osnovicu za izračun plaće svojom odlukom određuje Općinsko poglavarstvo.
Članak 15.
U Općini Lokve ustrojava se kolegij kao stručno i savjetodavno radno tijelo
Općinskog poglavarstva, Općinskog načelnika te odjela Općine, a koje u pravilu
čini Općinski načelnik, Zamjenik Općinskog načelnika, predsjednik Općinskog
vijeća, Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine te do imenovanja
Voditelja odsjeka, službenik nadležan
za poslove proračuna i financije jedinstvenog pravnog odjela
Općine Lokve.
O sastavu kolegija, pitanjima koja će se na njemu razmatrati, te vremenu i
mjestu njegova održavanja odlučuje Općinski načelnik samoinicijativno ili na
traženje poglavarstva ili Pročelnika odjela.
Članak 16.
Način rada i odlučivanja, nazivi radnih mjesta s opisom poslova i uvjetima
potrebnim za njihovo obavljanje, broj službenika i namještenika koji te poslove
obavljaju, te druga pitanja od značaja za rad i upravljanje poslovima odjela,
uređuju se Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu.
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu odjela s popisom i opisom radnih mjesta te
brojem potrebnih službenika donosi Općinsko poglavarstvo.
III. DJELOKRUG ODJELA
Članak 17.
Odjel u svom djelokrugu obavlja upravne, stručne i ostale poslove iz
samoupravnog djelokruga Općine Lokve, sukladno zakonima i drugim propisima.
Članak 18.
Odjel u svom djelokrugu, između ostaloga obavlja poslove u svezi uređenja
naselja, planiranja, razvoja i izgradnje građevina, pripadajućih objekata i
uređaja komunalne infrastrukture, utvrđivanje komunalnih prihoda, komunalno
redarstvo, voda i vodnog gospodarstva, poslovi u svezi proračunskog planiranja,
financijskog poslovanja i računovodstveno-knjigovodstvenih poslova, naplate
ostalih općinskih prihoda, poslovi osiguranja imovine, nadzora i unutarnje
kontrole zakonitosti, svrsishodnosti i pravodobnosti korištenja proračunskih
sredstava koja koristi Odjel, uređenje lokalnog prometa, korištenje javnih
površina, davanje koncesija, poslovi osiguravanja uvjeta za gospodarenje
prostorom Općine kroz prostorno i urbanističko planiranje, uređivanje
građevinskog zemljišta, poslovni i stambeni prostor, promicanje djelatnosti
zaštite okoliša, poslove u svezi djelokruga rada Općinskog načelnika,
Poglavarstva, Općinskog vijeća i njihovih tijela, poslove u svezi ostvarivanja
prava na pristup informacijama, poslove kojima se osiguravaju potrebe
stanovnika u područjima brige o djeci, obrazovanju i odgoju, poslove u svezi
zaštite i unapređenja kvalitete življenja te unapređenja zdravstvene zaštite na
području Općine Lokve, poslove kojima se osiguravaju lokalne potrebe stanovnika
u području kulture, športa, tehničke kulture i drugih društvenih djelatnosti,
poslove javne nabave, gospodarskog razvoja, turizma, zaštite potrošača,
elementarnih nepogoda, civilne zaštite, razvoja i unapređivanje informatičke
djelatnosti te druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost.
Članak 19.
Ustrojstvene jedinice u Odjelu jesu:
1. Odsjek za komunalni sustav, imovinu, planiranje, razvoj te promet i
ekologiju,
2. Odsjek za proračun, financije te unutarnju kontrolu, te
3. Služba Općinskog načelnika, Općinskog vijeća i poglavarstva.
Članak 20.
Odsjek za komunalni sustav, imovinu, planiranje, razvoj te promet i
ekologiju Općine Lokve obavlja prije svega poslove u svezi uređenja naselja,
planiranja, razvoja i izgradnje građevina, pripadajućih objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, utvrđivanje komunalnih prihoda, davanje koncesija,
komunalno redarstvo, vode i vodnog gospodarstva, poslove u svezi uređenja
lokalnog prometa, korištenja javnih površina, poslovi osiguravanja uvjeta za
gospodarenje prostorom Općine kroz prostorno i urbanističko planiranje,
uređivanje građevinskog zemljišta, poslovni i stambeni prostor, promicanje
djelatnosti zaštite okoliša te druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost.
Članak 21.
Odsjek za proračun, financije te unutarnju kontrolu obavlja poslove u svezi
proračunskog planiranja, financijskog poslovanja i
računovodstveno-knjigovodstvenih poslova, naplate ostalih općinskih prihoda,
poslove osiguranja imovine općine, poslove nadzora i unutarnje kontrole
zakonitosti, svrsishodnosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava
koja koristi Odjel te druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost.
Članak 22.
Služba Općinskog načelnika, Općinskog vijeća i poglavarstva obavlja poslove
u svezi djelokruga rada Općinskog načelnika, Općinskog vijeća, Poglavarstva i
njihovih tijela, poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama,
poslovi kojima se osiguravaju potrebe stanovnika u područjima brige o djeci,
obrazovanju i odgoju, poslovi u svezi zaštite i unapređenja kvalitete življenja
te unapređenja zdravstvene zaštite na području Općine Lokve, poslovi kojima se
osiguravaju lokalne potrebe stanovnika u području kulture, športa, tehničke
kulture i drugih društvenih djelatnosti, poslovi javne nabave, gospodarskog razvoja,
turizma, zaštite potrošača, elementarnih nepogoda, civilne zaštite, razvoja i
unapređivanja informatičke djelatnosti te drugi poslovi koji su mu stavljeni u
nadležnost.
Članak 23.
Upravne, stručne i ostale poslove u Odjelu obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga tijela u kojem
rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Članak 24.
Prava, obveze i odgovornosti iz radnog odnosa te sva ostala pitanja od
značaja za rad službenika i namještenika odjela, reguliraju se zakonom te
aktima Općine Lokve.
Članak 25.
Radom odjela rukovodi i upravlja pročelnik.
Pročelnik odjela mora imati VSS spremu pravnog ili ekonomskog smjera,
položen državni stručni ispit te najmanje 5 godina radnog iskustva od kojih je
poželjno najmanje 1 godinu na poslovima iz lokalne samouprave ili poslovima u
državnoj službi.
Unutarnjim ustrojstvenim jedinicama odjela rukovodi i upravlja voditelj.
Voditelj unutarnjih ustrojstvenih jedinica mora imati najmanje SSS spremu, položen
državni stručni ispit te najmanje 3 godine radnog iskustva od kojih je poželjno
najmanje 1 godinu na poslovima iz lokalne samouprave ili poslovima u državnoj
službi.
Za Pročelnika ili Voditelja može se imenovati osoba koja nema položen
državni stručni ispit, uz njegovu obvezu polaganja u roku 6 mjeseci od dana
njihova imenovanja.
Ukoliko osobe iz prethodnog stavka ovog članka u roku ne polože državni
stručni ispit, danom isteka roka za polaganje ispita prestaje im dužnost na
koju su imenovani.
Članak 26.
Pročelnika odjela imenuje Poglavarstvo Općine sukladno odredbama zakona i to
prije svega Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te ostalih
zakona kojima se rješava o pravima i obvezama lokalnih službenika.
Uvjete natječaja, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom te ostalim propisima i
aktima Općine određuje Poglavarstvo.
Pročelnik odjela imenuje se na neodređeno vrijeme.
Voditelje odsjeka imenuje, na prijedlog Pročelnika Odjela, Općinsko
Poglavarstvo na neodređeno vrijeme.
Članak 27.
Ostali službenici i namještenici primaju se na rad u odjel Općine sukladno
odredbama zakona koje reguliraju tu materiju te odgovarajućim aktima Općine
Lokve.
Uvjete natječaja, u skladu sa odgovarajućim zakonom, ostalim propisima te
aktima Općine Lokve određuje Poglavarstvo.
Članak 28.
Pročelnik je odgovoran za zakonito, pravodobno i uredno obavljanje poslova i
zadataka iz nadležnosti odjela.
Sukladno prethodnom stavku ovog članka, pročelnik može nadzirati rad
službenika i namještenika te primjenjuje stegovna ovlaštenja predviđena zakonom
i drugim aktima.
Voditelj Odsjeka odgovoran je za zakonito, pravodobno i uredno obavljanje
poslova i zadataka iz nadležnosti svog Odsjeka.
Članak 29.
Općinsko poglavarstvo Općine Lokve donijet će najkasnije u roku 60 dana od
stupanja na snagu ove Odluke Odluku o klasifikaciji radnih mjesta iz članka 13.
ove Odluke, zatim Odluku o osnovici za izračune plaće iz članka 14. ove odluke
te Pravilnik o unutarnjem redu iz članka 16. ove Odluke.
Članak 30.
Službenici i namještenici dužni su čuvati propisima utvrđenu tajnu.
U obavljanju poslova i zadataka službenici i namještenici dužni su međusobno
surađivati.
Na pitanja rada, zapošljavanja, ocjenjivanja, nagrađivanja, odnosno na sva
ostala pitanja koja nisu regulirana ovom Odlukom neposredno će se primjenjivati
važeći propisi.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
Pročelnik koji je imenovan na osnovi odredbi Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi te akata Općine Lokve važećih na dan stupanja na snagu
ove Odluke, ostaje i dalje na dužnosti.
Službenici zatečeni u obavljanju poslova u Odjelu na dan stupanja na snagu
ove Odluke, nastavljaju raditi na svojim dotadašnjim radnim mjestima te
zadržavaju plaće i druga prava prema dosadašnjim propisima, do donošenja
rješenja kojima se raspoređuju na odgovarajuća radna mjesta odnosno do
donošenja rješenja kojima im se određuje plaća, a sve prema aktima koje su
obvezni donijeti Općinsko vijeće i Poglavarstvo.
Rješenje iz prethodnog stavka ovog članka donosi Pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve.
Članak 32.
Službenici i namještenici koji nemaju položen državni stručni ispit, dužni
su isti položiti najkasnije u roku 12 mjeseci od rasporeda na odgovarajuće
radno mjesto.
Vježbenici koji se u odjelu zapošljavaju obvezni su polagati državni stručni
ispit sukladno odredbama važećih zakonskih propisima te aktima Općine Lokve.
Članak 33.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustroju
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve (»Službene novine« broj 27/05).
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 023-05/06-01/01
Ur. broj: 2112-02/3-06-02
Lokve, 17. ožujka 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Mirko Turukalo, v.r.