3.
Na temelju članka 37. Statuta Općine Punat (»Službene novine« PGŽ broj
2/06), u svezi s člankom 33. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 i 129/05), Općinsko vijeće
Općine Punat, na 10. sjednici održanoj 30. siječnja 2006. godine, donijelo je
POSLOVNIK
o radu Općinskog vijeća Općine Punat
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine Punat (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo i način rada Općinskog vijeća Općine
Punat (u daljnjem tekstu: Vijeće), a osobito:
. konstituiranje Vijeća, početak obnašanja prava i dužnosti vijećnika,
mirovanje i prestanak mandata vijećnika,
. izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Vijeća i njihova prava
i dužnosti,
. izbor općinskog načelnika, njegovog zamjenika i općinskog poglavarstva,
. sazivanje i tijek sjednice Vijeća,
. postupak donošenja akata i rasprave o pojedinim pitanjima iz djelokruga
Vijeća,
. poslovni red na sjednici Vijeća,
. javnost u radu Vijeća,
. obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća,
. rad Vijeća u doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti nezavisnosti i
jedinstvenosti Republike Hrvatske.
Članak 2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino pitanje iz rada Vijeća ako to
pitanje nije uređeno ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA, PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA,
MIROVANJE I PRESTANAK MANDATA VIJEĆNIKA
Članak 3.
Prvu konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, ili
osoba koju on ovlasti u roku određenom Zakonom.
Do izbora predsjednika Vijeća sjednici privremeno predsjedava najstariji
vijećnik.
Predsjedatelj ima do izbora predsjednika Vijeća sva prava i dužnosti
predsjednika Vijeća u pogledu predsjedavanja sjednicom.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika Vijeća.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani predsjednik preuzima predsjedanje
sjednicom.
Ako se na prvoj sjednici ne izaberu potpredsjednici Vijeća, njihov izbor će
se obaviti u roku od 30 dana.
Članak 4.
Na prvoj konstituirajućoj sjednici može se odlučivati ako je na istoj
prisutna većina izabranih vijećnika.
Na prvoj sjednici, umjesto izabranog vijećnika koji je dao ostavku ili
stavio mandat u mirovanje, prisutan je zamjenik izabranog vijećnika određen sukladno
Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Nakon što se utvrdi da je sjednici prisutna većina izabranih vijećnika,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća utvrđuje se na početku sjednice,
a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje 3 izabrana vijećnika.
Na prvoj sjednici, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 3 izabrana
vijećnika, većinom glasova prisutnih vijećnika, bira se Mandatno povjerenstvo,
koje ima predsjednika i dva člana.
Mandatno povjerenstvo na prvoj sjednici podnosi izvješće (utvrđuje
rezultate) po provedenim izborima i imenima izabranih vijećnika, o podnesenim
ostavkama na dužnost vijećnika, o imenima vijećnika koji obnašaju dužnost
nespojivu s dužnošću vijećnika pa im dužnost vijećnika miruje, o imenima
vijećnika kojima mandat miruje na njihov zahtjev, te o zamjeniku vijećnika koji
umjesto njega počinje obnašati dužnost vijećnika.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatnog povjerenstva, čime se
vijećnicima potvrđuje (verificira) mandat.
Članak 5.
Po prihvaćanju izvješća Mandatnog povjerenstva, vijećnici pred
predsjedavateljem Vijeća daju prisegu.
Predsjedavatelj izgovara tekst prisege koji glasi: »Prisežem svojom čašću,
da ću dužnost vijećnika Općine Punat obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u
svom radu pridržavati Ustava, zakona, Statuta, odluka i općih akata Općine
Punat i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske te se zauzimati za
svekoliki napredak Općine Punat i Republike Hrvatske.«
Nakon čitanja teksta prisege, predsjedatelj poimenično proziva vijećnike, a
vijećnik nakon što je prozvan, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik
vijećnika kada počinje obnašati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.
Članak 6.
Danom konstituiranja Vijeća vijećnik, odnosno zamjenik vijećnika nakon što
mu je potvrđen mandat, ima prava i dužnosti vijećnika određene zakonom,
Statutom Općine Punat, ovim Poslovnikom, odlukama i općim aktima što ih donese
Vijeće do prestanka mandata.
Članak 7.
Mandat vijećnika izabranog na redovitim izborima traje do objave odluke
Vlade RH o raspisivanju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave, ili do objave odluke Vlade RH o raspuštanju Vijeća.
Mandat vijećnika izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg
mandata Vijeća izabranog na redovitim izborima.
Članak 8.
Vijećnik ima prava i dužnosti utvrđene Statutom Općine Punat, ovim
Poslovnikom, odlukama i aktima Vijeća, a osobito:
. prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i
sudjelovati u njihovom radu,
. raspravljati i izjašnjavati se o svakom pitanju što je na dnevnom redu
Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njemu odlučivati,
. biti biran u radna tijela Vijeća i prihvatiti izbor,
. obnašati poslove koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri Vijeće ili
radno tijelo kojeg je član,
. predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga Vijeća,
. predlagati osnivanje radnog tijela ili radne grupe radi obrade pojedinog
pitanja i priprema odluka i akata za Vijeće,
. prisustvovati sjednicama radnih tijela kojih nije član i sudjelovati u
njihovom radu bez prava odlučivanja,
. tražiti i dobiti od Upravnog odjela podatke potrebne za obnašanje dužnosti
vijećnika te, s tim u vezi, koristiti stručne i tehničke usluge istoga.
Vijećnik ima pravo postavljati pitanja općinskom načelniku i pročelniku
Upravnog odjela što se odnosi na rad Općine i Upravnog odjela Općine. Pitanja
se upućuju u pisanom obliku a na njih vijećnik ima pravo dobiti odgovor u roku
od 30 dana.
Vijećnik ima pravo postavljati pitanja i na sjednici Vijeća usmeno ili u
pisanom obliku i na njih dobiti odgovor u roku od 30 dana od dana prijema
pitanja.
Članak 9.
Vijećnik ne smije u obavljanju privatnih poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti,
bilo za sebe ili za svojeg poslodavca, zlouporabiti položaj vijećnika i
naglašavati tu dužnost.
Vijećnik je dužan čuvati podatke koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji,
prema zakonskim, podzakonskim i općim aktima, nose oznaku tajnosti i za to je
odgovoran prema zakonu.
Članak 10.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka četverogodišnjeg mandata u
slučajevima određenim Statutom odnosno zakonom.
Članak 11.
Vijećniku miruje mandat za vrijeme dok obnaša dužnost za koju je zakonom
određeno da je nespojiva s dužnošću vijećnika, odnosno za vrijeme za koje je
stavio mandat u mirovanje.
Članak 12.
O prisustvovanju vijećnika sjednicama Vijeća i radnih tijela vodi se
evidencija.
Vijećnik, ako ne može prisustvovati sjednici Vijeća, odnosno radnog tijela,
dužan je o tome izvijestiti predsjednika Vijeća, odnosno predsjednika radnog
tijela, najmanje 24 sata prije početka zakazane sjednice.
Članak 13.
Vijećnik ima pravo na naknadu troškova nastalih u vezi s radom u Vijeću i
radnim tijelima u visini i na način određen posebnom odlukom Vijeća.
Članak 14.
Klub vijećnika može osnovati stranka odnosno nezavisna lista kao i dvije ili
više političkih stranaka i nezavisnih listi koje pojedinačno ili zajedno imaju
najmanje 2 vijećnika.
O osnivanju kluba, stranke odnosno liste iz stavka 1. ovog članka u pisanom
obliku obavješćuju predsjednika Vijeća.
Obavijest iz stavka. 2. ovog članka sadrži naziv kluba, ime predsjednika
kluba i imena članova kluba.
Predsjednik Vijeća i općinski načelnik dužni su klubovima vijećnika osigurati
prostorne i tehničke uvjete za rad (prostoriju za sjednice, prijepis,
umnožavanje, dostavu materijala i sl.).
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak 15.
Vijeće ima predsjednika i 2 potpredsjednika, koji se biraju iz redova
vijećnika, većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati najmanje 1/3
svih izabranih vijećnika kao i Odbor za izbor i imenovanja.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i dva člana, a bira se na prvoj
sjednici na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 3 vijećnika, većinom glasova
prisutnih vijećnika.
Članak 16.
Vijećnik može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog kandidata
za predsjednika odnosno potpredsjednika.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja se javnim ili tajnim
glasovanjem, za svakog kandidata posebno.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i potpredsjednika prijedlog
kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako od više kandidata niti
jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja po istom postupku kao
prvo glasovanje.
Ako je za izbor predsjednika odnosno potpredsjednika bilo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, izborni se postupak ponavlja.
Članak 17.
Predsjednik Vijeća:
. predstavlja Vijeće,
. saziva i predsjedava sjednici i potpisuje odluke i druge akte Vijeća,
. predlaže dnevni red sjednice,
. upućuje prijedlog ovlaštenog predlagatelja u propisani postupak,
. brine se o postupku donošenja odluka i općih akata Vijeća,
. koordinira rad radnih tijela Vijeća,
. brine se o zaštiti prava vijećnika,
. održava red na sjednici Vijeća,
. brine se o primjeni ovog Poslovnika,
. objavljuje rezultate glasovanja na sjednici Vijeća,
. surađuje s članovima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u Hrvatskom saboru,
. određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
. brine se o javnosti rada Vijeća,
. obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom, odlukama i općim
aktima Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak 18.
Potpredsjednici Vijeća pomažu predsjedniku Vijeća u radu te obavljaju
poslove iz njihova djelokruga za koje ih predsjednik ovlasti.
Potpredsjednici Vijeća zamjenjuju predsjednika kada je isti spriječen ili
odsutan. Za vrijeme dok zamjenjuju pred
sjednika Vijeća, potpredsjednici imaju prava i dužnosti
predsjednika.
Članak 19.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije
isteka vremena na koje su birani.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika može podnijeti
najmanje 1/3 svih vijećnika ili Odbor za izbor i imenovanja.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik odnosno
potpredsjednici:
. zlouporabe položaj ili prekorače ovlaštenja,
. svojim ponašanjem štete ugledu Vijeća,
. ne sazovu sjednicu najmanje jedanput u tri mjeseca u vrijeme zasjedanja
Vijeća, ili ako to zatraži 1/3 vijećnika, u roku od 15 dana od primitka
zahtjeva.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika odnosno jednog od
potpredsjednika, dužno je u roku od 30 dana od dana razrješenja izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednika, ako istog ne izabere na istoj sjednici.
Članak 20.
Predsjednik odnosno potpredsjednici Vijeća mogu dati ostavku.
Ostavka je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih vijećnika.
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednike u roku od 30
dana od dana prihvaćanja ostavke.
Članak 21.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjednicima prestane mandat vijećnika prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata u slučajevima predviđenim zakonom i
Statutom Općine, Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednike
u roku od 30 dana od dana kada Vijeće primi na znanje izvješće Mandatnog
povjerenstva o prestanku mandata.
Ako predsjednik odnosno potpredsjednici stave mandat vijećnika u mirovanje,
Vijeće će izabrati predsjednika odnosno potpredsjednike u roku od 30 dana od
dana kada je Vijeće primilo na znanje izvješće Mandatnog povjerenstva o nastupu
mirovanja.
IV. IZBOR OPĆINSKOG NAČELNIKA, NJEGOVOG ZAMJENIKA I OPĆINSKOG POGLAVARSTVA
Članak 22.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda izabranih vijećnika, u
pravilu između nositelja lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću,
većinom glasova svih vijećnika na vrijeme od četiri godine.
Općinski načelnik bira se u roku od 30 dana od dana konstituiranja Općinskog
vijeća.
Općinskog načelnika se može izabrati i u nastavku konstituirajuće sjednice
Općinskog vijeća, nakon izbora predsjednika Općinskog vijeća, odnosno na drugoj
sjednici istog dana, nakon konstituiranja Općinskog vijeća.
Prijedlog za izbor općinskog načelnika može dati najmanje 1/3 svih vijećnika
kao i Odbor za izbor i imenovanja.
Vijećnik može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog kandidata
za općinskog načelnika.
Ako pri glasovanju predloženi kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova,
ili ako od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se
ponavlja po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, izborni se postupak ponavlja.
Općinski načelnik stupa na dužnost danom izbora.
Općinski načelnik je po dužnosti predsjednik Općinskog poglavarstva.
Vijećniku koji je izabran za općinskog načelnika, odnosno za predsjednika
Općinskog poglavarstva, mandat vijećnika miruje, a zamjenjuje ga neizabrani
kandidat s dotične liste na način utvrđen Zakonom o izboru članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 23.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika.
Zamjenika općinskog načelnika bira Općinsko vijeće većinom glasova svih
vijećnika, na prijedlog općinskog načelnika, na vrijeme od četiri godine.
Zamjenik općinskog načelnika bira se najranije na istoj sjednici kada se
bira i općinski načelnik, a najkasnije u roku od 30 dana od dana izbora
općinskog načelnika.
Ako pri glasovanju predloženi kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova,
ili ako od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se
ponavlja po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, izborni se postupak ponavlja.
Zamjenik općinskog načelnika stupa na dužnost danom izbora.
Zamjenik općinskog načelnika po dužnosti je zamjenik predsjednika Općinskog
poglavarstva.
Vijećniku koji je izabran za zamjenika općinskog načelnika, odnosno za
zamjenika predsjednika Općinskog poglavarstva, mandat u Općinskom vijeću
miruje, a zamjenjuje ga neizabrani kandidat s dotične liste na način utvrđen
Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak 24.
Poglavarstvo ima 5 članova od kojih je općinski načelnik predsjednik
Poglavarstva, a njegov zamjenik je član Poglavarstva i ujedno zamjenik
predsjednika Poglavarstva.
Ostale članove Poglavarstva bira Općinsko vijeće na prijedlog predsjednika
Poglavarstva, iz redova vijećnika ili građana, većinom glasova svih vijećnika
na vrijeme od četiri godine.
Poglavarstvo se bira najranije na sjednici na kojoj se bira općinski
načelnik i njegov zamjenik, a najkasnije u roku od 30 dana od dana izbora
općinskog načelnika.
Općinsko vijeće glasuje pojedinačno o svakom kandidatu za člana
Poglavarstva.
Ako pri glasovanju predloženi kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova,
ili ako od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se
ponavlja po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, izborni se postupak ponavlja.
Članovi poglavarstva stupaju na dužnost danom izbora.
Vijećniku koji je izabran za člana Poglavarstva, mandat vijećnika miruje, a
zamjenjuje ga neizabrani kandidat s dotične liste na način utvrđen Zakonom o
izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
V. RADNA TIJELA VIJEĆA
Članak 25.
Radna tijela Vijeća su odbori, komisije i povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnovana posebnom odlukom Vijeća,
osnivati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se njegov naziv, sastav, djelokrug
i način rada.
VI. AKTI VIJEĆA
Članak 26.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo Vijeća i upravnog tijela općine
Punat, te način i odnosi u Vijeću, donose se u obliku odluke, poslovnika ili
pravilnika.
Članak 27.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga općine Punat koji su od općeg
značenja za građane i pravne osobe, te propisuju njihova prava i dužnosti,
odnosno utvrđuju pitanja od interesa za općinu Punat.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju, te o
davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno pozitivnim propisima.
Odlukom se odlučuje i o pojedinačnim pravima i obvezama fizičkih i pravnih
osoba.
Članak 28.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama koje Vijeće razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u pojedinoj oblasti zaključkom obvezati
predsjednika Vijeća, Upravni odjel ili radno tijelo Vijeća na poduzimanje
odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz njihova djelokruga rada.
Naputcima i uputama se propisuje način rada Upravnog odjela.
Preporukom se na temelju podnesenih predstavki i pritužbi o nepravilnostima
u radu tijela Vijeća ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište Vijeća o pitanjima važnim za Općinu
Punat.
Članak 29.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Na izvornike akata Vijeća stavlja se pečat Vijeća. Pod izvornikom
podrazumijeva se onaj tekst akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akta Vijeća, stavljanju pečata na izvornik, o čuvanju
izvornika i očevidniku izvornika brine Upravni odjel.
Članak 30.
Opći akti i drugi akti Vijeća objavljuju se u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
U službenom glasilu obvezno se objavljuju opći akti:
. kojima se uređuju pitanja od općeg značenja za građane, fizičke i pravne
osobe,
. kojima se utječe na prava, obveze ili interese građana, fizičkih i pravnih
osoba,
. kojima se uređuju pitanja od interesa za Općinu Punat.
U službenom glasilu se objavljuju i oni opći akti koje zbog svog sadržaja a
po ocjeni središnjeg tijela državne uprave ili ureda državne uprave u županiji,
treba objaviti.
Drugi akti koje donosi Vijeće objavljuju se u službenom glasilu samo po
posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od neposrednog interesa za
građane Općine Punat, ističu se na oglasnim pločama u naseljima Punat i Stara
Baška.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu istaknuti na način određen u st.
5. ovog članka, dostupni su građanima u prostorijama Općine Punat, o čemu se
građanima daje informacija na odgovarajući način.
O objavljivanju akata brine Upravni odjel.
Članak 31.
Postupak donošenja akta pokreće se podnošenjem prijedloga akta.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima: općinski načelnik, općinsko
poglavarstvo, predsjednik Općinskog vijeća, vijećnik, Upravni odjel, klubovi
vijećnika, radno tijelo Vijeća, osim u slučajevima kada je odredbama ovog
Poslovnika određeno da pojedini prijedlog može podnijeti određeno tijelo ili
određeni broj vijećnika.
Predlagatelj može svoj prijedlog povući sve dok o njemu još nije obavljeno
glasovanje. O povučenom prijedlogu prestaje rasprava.
Povučeni se prijedlog ne može ponovno podnijeti na istoj sjednici.
Članak 32.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada Vijeća.
Vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz st. 1. ovog članka, ako prijedlog
potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine Punat.
Vijeće je dužno o prijedlogu odlučiti u roku od 3 mjeseca od dana podnošenja
prijedloga i o istome obavijestiti predlagatelja.
Članak 33.
Prijedlog akta podnosi se Općinskom vijeću.
Predsjednik Vijeća je dužan prijedlog akta uvrstiti u dnevni red sjednice
Vijeća u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga, odnosno u roku od 15 dana
ako to zatraži najmanje 1/3 svih vijećnika.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni prijedlog akta nije sastavljen u
skladu s odredbama članka 34. ovog Poslovnika, zatražit će da predlagatelj akta
u roku od 15 dana isti uskladi.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi svoj prijedlog, smatrat će se da
je isti podnesen kada je prvi put podnesen, a ako predlagatelj u roku iz
prethodnog stavka ovog članka ne uskladi prijedlog akta, smatrat će se da
prijedlog nije niti bio podnesen.
Članak 34.
Prijedlog akta mora sadržavati:
. tekst prijedloga akta,
. obrazloženje s naznakom pravnog temelja za donošenje akta, ocjenom stanja
pitanja koja se uređuju, te svrhu koja se postiže utvrđivanjem odnosa na
predloženi način,
. važeći akt, ako se predlaže njegova izmjena ili dopuna.
Kada se predlaže donošenje općeg akta, tekst prijedloga akta mora sadržavati
rješenja u obliku pravnih odredbi.
Ako se predlaže stupanje na snagu akta danom objave, prijedlog mora
sadržavati posebno obrazloženje o potrebi stupanja na snagu akta istoga dana.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije dužan je navesti izvor i
dokumentaciju na kojoj se isto zasniva.
Članak 35.
Predsjednik Vijeća i općinski načelnik mogu tražiti da prijedlog akta koji
će se razmatrati na sjednici Vijeća, razmotre i radna tijela u čijem su
djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o prijedlogu akta, a Odbor za statutarno-pravna
pitanja o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se predsjedniku Vijeća.
Upravni odjel ima pravo i dužnost upozoriti predlagača akta, predsjednika
Vijeća i općinskog načelnika ako predloženi akt sadrži određene nedostatke.
Članak 36.
Prijedlog da se akt izmijeni ili dopuni daje se u obliku amandmana uz
obrazloženje teksta amandmana.
Amandman se u pravilu pisano upućuje predsjedniku Vijeća jedan dan prije
sjednice Vijeća.
Vijećnik, klub vijećnika i predlagatelj akta ima pravo podnošenja amandmana
i na sjednici Vijeća.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave o
prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka, ovlašteni podnositelji amandmana
imaju pravo podnositi amandmane na izmijenjeni dio prijedloga akta do
zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Članak 37.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka prijedloga akta na koji
se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta podneseno više amandmana, glasuje se
najprije o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja, te o ostalim
amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje sastavnim dijelom prijedloga
akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili se sa istim suglasio, postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta te se o njemu ne glasuje odvojeno.
Nakon glasovanja o amandmanima, glasuje se o prijedlogu akta u cjelini s
prihvaćenim amandmanima.
Članak 38.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom glasova nazočnih vijećnika.
Većinom glasova svih vijećnika donosi se Statut, Poslovnik o radu Općinskog
vijeća, proračun, odluka o izvršenju proračuna, obračun proračuna, te drugi
akti određeni zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom.
Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju Vijeće donosi većinom glasova
nazočnih vijećnika ako ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
U slučaju kada se izabire odnosno imenuje jedan kandidat, a predloženo je
više kandidata, a niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova,
glasovanje se ponavlja na način da se u ponovljenom glasovanju ne glasuje o
kandidatu koji je u prethodnom glasovanju dobio najmanji broj glasova.
Ako niti jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, izborni se postupak
ponavlja, tajnim glasovanjem na istoj sjednici.
Članak 39.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave, osim ako
ovim Poslovnikom nije određeno da se odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja na Vijeću ne zahtijeva donošenje akta ili
ako Vijeće odluči da ne želi o određenom pitanju raspravljati, predsjednik
Vijeća završava raspravu i prelazi na sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je raspravljalo nije dovršilo
raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti naknadno, rasprava se
prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se akt vrati predlagatelju ili
odgovarajućem radnom tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog akta na sjednici na kojoj se o
istome raspravljalo, predlagatelj akta je dužan prije ponovnog podnošenja
istoga prijedloga razmotriti mišljenje, primjedbe i prijedloge iznesene u
raspravi na sjednici Vijeća i u radnim tijelima, te obrazložiti zašto isto nije
mogao usvojiti.
Vijeće može u tijeku rasprave, na prijedlog većine vijećnika, osnovati
povjerenstvo za utvrđivanje prijedloga zaključka koje će podnijeti prijedlog
zaključka na istoj ili na sljedećoj sjednici.
Članak 40.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako Vijeće, na prijedlog najmanje 3
vijećnika ne odluči većinom glasova vijećnika da se o nekom pitanju glasuje
tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva vijećnike da se izjasne, tko je »za« prijedlog,
tko je »protiv« prijedloga, te tko se suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može utvrditi točan rezultat glasovanja,
glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće većinom nazočnih vijećnika na
prijedlog predsjednika Vijeća ili kluba vijećnika.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Amandman je prihvaćen ako je za njega glasovala natpolovična većina nazočnih
vijećnika.
Predsjednik Vijeća ili osoba koju on odredi, vrši prozivku kao i
prebrojavanje glasova kod pojedinačnog izjašnjavanja.
Po završetku glasovanja, ponovno se prozivaju vijećnici za koje je utvrđeno
da nisu glasovali.
Članak 41.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat
glasovanja na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja.
Članak 42.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići iste su
veličine, oblika i boje, te ovjereni pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom se listiću kandidati
navode imenom i prezimenom prema abecednom redu prezimena, a zaokružuje se
redni broj ispred imena i prezimena pojedinog kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu, pitanje mora biti postavljeno jasno,
a glasuje se »za« ili »protiv« odnosno »suzdržan« prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema Upravni odjel.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja pomažu još dva vijećnika, koje na
prijedlog predsjednika Vijeća izabire Vijeće.
Glasuje se osobno, jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na kojemu su dopisana nova imena i
prijedlozi ili se ne može na siguran način utvrditi za koga je ili za što
vijećnik glasovao.
Na utvrđivanje rezultata glasovanja prelazi se nakon što predsjednik Vijeća
utvrdi da je glasovanje završeno.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat glasovanja na istoj sjednici na kojoj
je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istome postupku.
Članak 43.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to nužno radi sprječavanja
ili uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje takve odluke u određenom roku
imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani razlozi.
Da li se radi o aktu koji je potrebno donijeti po hitnom postupku, odlučuje
predsjednik Vijeća u dogovoru s općinskim načelnikom.
Za akt za kojeg se traži donošenje po hitnom postupku, predsjednik Vijeća
može sazvati sjednicu Vijeća najranije u roku od 24 sata od zaprimanja
prijedloga, odnosno najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice.
Razloge za hitnost postupka dužan je obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi vijećnik,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje 1/3 svih vijećnika.
Na sjednici Vijeće najprije glasuje o opravdanosti prijedloga za hitni
postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o aktu.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku, amandmani se podnose do
zaključenja rasprave.
Članak 44.
Prijedlog za vjerodostojno tumačenje akta može dati predsjednik Vijeća,
radno tijelo Vijeća i najmanje 3 vijećnika.
Poticaj za davanje vjerodostojnog tumačenja akta može dati najmanje 10
građana i pravna osoba.
Prijedlozi iz stavka 1. i 2. ovoga članka podnose se predsjedniku Vijeća sa
naznakom naziva akta, odredbe za koju se traži tumačenje i razloge za to.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog Odboru za statutarno-pravna pitanja
radi ocjene njegove osnovanosti.
Ako Odbor za statutarno-pravna pitanja ocijeni da je prijedlog osnovan,
utvrdit će prijedlog teksta vjerodostojnog tumačenja akta i sa svojim izvješćem
podnijeti ga Vijeću.
Odbor za statutarno-pravna pitanja, ako ocijeni da prijedlog nije osnovan,
podnijet će Vijeću o tome izvješće.
VII. POSLOVNI RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak 45.
Sjednica Vijeća mora se sazvati najmanje jedanput u tri mjeseca, a po
potrebi i češće.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi zahtjev
najmanje 1/3 vijećnika, u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2.
ovog članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik ili župan u daljem roku od
15 dana.
Nakon proteka rokova iz st. 2. i 3. ovog članka, sjednicu može sazvati, na
zahtjev najmanje 1/3 vijećnika, čelnik središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 46.
Sjednica Vijeća saziva se dostavom poziva s prijedlogom dnevnog reda i s
prijedlozima akata u pisanom i grafičkom obliku s obrazloženjem.
Izvorni materijali dostavljaju se u preslikama.
Umnožavanje, slaganje i dostavu poziva i materijala provodi Upravni odjel.
Članak 47.
Poziv i materijali za sjednicu Vijeća dostavljaju se vijećnicima najkasnije
7 dana prije održavanja sjednice, s time da se kao sedmi dan računa i dan kada
je sazvana sjednica.
Dostava poziva i materijala iz stavka 1. ovog članka obavlja se:
. telefonskim ili osobnim pozivom vijećnicima da preuzmu poziv i materijale
u Upravnom odjelu, s obavijesti o vremenu (danu i satu) od kada mogu preuzeti
poziv i materijale;
. na traženje vijećnika, poziv i materijali se mogu dostaviti na njegovu
kućnu ili drugu adresu koju vijećnik navede Upravnom odjelu;
. poziv i materijali uručuju se vijećniku osobno ili osobi koju je naveo kao
onu koja će umjesto njega preuzeti materijal.
Kao dan dostave poziva i materijala smatra se dan kada je vijećnicima
omogućeno preuzeti materijal u Upravnom odjelu.
Materijal za pojedinu točku predloženog dnevnog reda može se dostaviti i
naknadno, najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice, ali za najviše 1/4 od
ukupnog broja točaka iz predloženog dnevnog reda. Dostava se obavlja na način
iz stavka 2. ovog članka.
Članak 48.
Iznimno, u slučajevima kada to hitnost ili drugi osobito opravdani razlozi
nalažu, sjednicu se može sazvati usmeno, telefonom, brzojavom, teklićem i sl.,
najkasnije u roku od 24 sata prije održavanja sjednice (izvanredna sjednica i
hitni postupak).
Na izvanrednoj sjednici u hitnom postupku može se razmatrati najviše jedan
predmet odnosno akt koji treba donijeti, odnosno više akata samo ako su usko
povezani u jednu cjelinu.
Izvanredna sjednica može se sazvati bez naznake dnevnog reda i bez dostave
poziva i materijala, odnosno dnevni red se može predložiti na samoj sjednici, a
umjesto materijala može se dati usmeno obrazloženje i prijedlog.
Članak 49.
Redni broj sjednice, određuje se u nizu za sjednice koje se održavaju
tijekom jednog saziva Vijeća.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice
Članak 50.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada prozivkom utvrdi da je na sjednici
prisutna većina svih vijećnika.
Predsjednik Vijeća obavješćuje vijećnike o broju prisutnih vijećnika na
sjednici te o tome koji su vijećnici ispričali svoj nedolazak.
Ako sjednici nije prisutna većina svih vijećnika, predsjednik Vijeća odgađa
sjednicu za određeni sat istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik utvrdi, ili ga o istome upozori
vijećnik, da nije prisutan potreban broj vijećnika, prekinut će sjednicu i
zakazati nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za određeni drugi
dan i sat.
Predsjednik Vijeća može zbog opširnosti dnevnog reda, poodmaklog vremena ili
drugih opravdanih razloga, prekinuti sjednicu i zakazati nastavak za određeni
dan i sat.
U slučaju odgode i prekida sjednice, predsjednik će zakazati sjednicu,
odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana odgode odnosno
prekida.
O odgodi, prekidu sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za
drugi dan, usmeno se obavješćuju samo vijećnici koji nisu prisutni na sjednici.
Članak 51.
Ako za to postoje opravdani razlozi, predsjednik Vijeća može odgoditi i
sazvanu sjednicu najviše za 8 dana, o čemu se pisanim putem obavješćuju svi
vijećnici.
Rokovi za naknadnu dostavu materijala i za dostavu materijala za dopunu
dnevnog reda, računaju se obzirom na dan kada je zakazana odgođena sjednica.
3. Prihvaćanje zapisnika
Članak 52.
Zapisnik o radu s prethodne sjednice potvrđuje se (verificira se) prije
utvrđivanja dnevnog reda.
Zapisnik se potvrđuje glasovanjem.
4. Dnevni red
Članak 53.
Dnevni red predlaže predsjednik Vijeća.
Članak 54.
Predsjednik Vijeća može nakon što je poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnog
reda upućen vijećnicima, pisanim putem predložiti dopunu dnevnog reda, ali
najviše za dva predmeta odnosno za dvije točke dnevnog reda.
Materijal kojim se predlaže dopuna dnevnog reda dostavlja se vijećnicima
najkasnije 24 sata prije početka sjednice, a dostava se obavlja na način iz
članka 47. stavak 2. i 3. ovog Poslovnika.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici predložiti da se dnevni red
dopuni pojedinim predmetom po usmenom ili pisanom prijedlogu i obrazloženju
koji se iznosi ili dostavlja na samoj sjednici, ali najviše za jedan predmet
odnosno za jednu točku dnevnog reda.
Predsjednik Vijeća može predložiti da se pojedini predmet odnosno točka izostavi
iz dnevnog reda.
Članak 55.
Kod utvrđivanja dnevnog reda, najprije se glasuje o prijedlogu da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda, a zatim o prijedlogu za dopunu
dnevnog reda.
Nakon glasovanja o izostavljanju predmeta odnosno dopuni dnevnog reda,
glasuje se o prijedlogu dnevnog reda u cjelini, zajedno s prihvaćenim
promjenama.
Članak 56.
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red.
Predsjednik Vijeća može tijekom sjednice promijeniti redoslijed rasprave o
pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
5. Predsjedanje i sudjelovanje
Članak 57.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća, a ako je on odsutan ili
spriječen, sjednici predsjeda jedan od potpredsjednika Vijeća kojeg ovlasti
predsjednik.
Članak 58.
Sjednici Vijeća kao gosti mogu biti prisutni svi oni koje je pozvao
predsjednik Vijeća.
Članak 59.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego zatraži i dobije riječ od
predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća daje vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su se
prijavili po otvaranju točke dnevnog reda.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave, predsjednik Vijeća opomenut će
ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme dnevnog reda,
predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne bude ometan ili spriječen u svom
govoru.
Članak 60.
Neovisno o redoslijedu, vijećnik može odmah dobiti riječ čim je zatraži,
kada smatra da je povrijeđen ovaj Poslovnik, kada želi ispraviti navod za koji
drži da je netočan te kada je prethodni govornik iznio navode o njemu osobno
ili navode u svezi s njegovim radom i djelovanjem (replika).
Vijećnik se mora ograničiti isključivo na ispravak netočnog navoda, bez
komentara i iznošenja mišljenja o govoru ili govorniku čiji netočni navod želi
ispraviti.
Vijećnik ili osoba čiji se netočni navod ispravlja, ima pravo na odgovor
(repliku) odmah iza ispravka netočnog navoda.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog prigovora o povredi Poslovnika
dati objašnjenje.
Članak 61.
Vijećnik u raspravi treba govoriti kratko i u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće odlučuje bez rasprave.
Članak 62.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a želi sudjelovati u raspravi,
dobit će riječ u pravilu kao posljednja u redoslijedu govornika, odnosno i
prije po odluci predsjednika Vijeća.
Članak 63.
U raspravi na način opisan u prethodnim člancima, može sudjelovati i
djelatnik Upravnog odjela koji je pozvan na sjednicu.
6. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak 64.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Vijeća može vijećniku izreći:
. opomenu,
. opomenu s oduzimanjem riječi,
. udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su izvršne i o njima se ne vodi
rasprava.
Članak 65.
Opomena se izriče ako vijećnik svojim ponašanjem ili govorom na sjednici
remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika, a osobito ako:
. ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
. govori, a nije dobio riječ,
. svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika,
. svojim govorom omalovažava ili vrijeđa vijećnike, službenike i druge
građane,
. na drugi način remeti red na sjednici.
Ako predsjednik Vijeća ocijeni da vijećnik krši odredbe Poslovnika na način
iz stavka 1. ovog članka, najprije će o tome upozoriti vijećnika, a ako
vijećnik nakon upozorenja nastavi s istim ponašanjem, izreći će mu opomenu.
Članak 66.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako vijećnik:
. nakon izricanja opomene svojim ponašanjem ili govorom nastavi kršiti
odredbe Poslovnika,
. na grublji način vrijeđa ili narušava ugled predsjednika Vijeća ili
vijećnika,
. narušava ugled Vijeća.
Članak 67.
Udaljenje sa sjednice izriče se vijećniku kada svojim ponašanjem toliko
naruši red i prekrši odredbe ovog Poslovnika o radu na sjednici, tako da je
daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je vijećniku izrečena mjera udaljenja sa sjednice, vijećnik je dužan
odmah napustiti sjednicu.
Članak 68.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice Vijeća, vijećnik ima pravo
prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća najkasnije u roku od 24 sata od
izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća ga upućuje svim vijećnicima.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red iduće sjednice.
Ako to predsjednik Vijeća zatraži, mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova nazočnih vijećnika bez
rasprave, time da pravo govora ima samo vijećnik koji je podnio prigovor i
izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak 69.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju red, predsjednik Vijeća
će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe iz prethodnog stavka udalje iz
dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju red na sjednici.
Članak 70.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama navedenim u
članku 64. ovog Poslovnika, odredit će prekid sjednice.
7. Tijek sjednice
Članak 71.
Na početku sjednice predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u svezi s
radom sjednice i obavještenja o drugim prethodnim pitanjima.
Nakon utvrđivanja dnevnog reda, vijećnici imaju pravo postavljati pitanja
općinskom načelniku, članovima Poglavarstva i pročelniku Upravnog odjela.
Vrijeme za postavljanje pitanja traje najviše 1 sat.
Na jednoj sjednici vijećnik može postaviti najviše dva pitanja.
Pitanja moraju biti jasna i sažeta.
Pitanja se ne smiju postavljati u obliku primjedbi i prijedloga ili u cilju
otvaranja rasprave o temi koja nije na dnevnom redu.
O odgovorima na pitanja ne vodi se rasprava.
Vijećnik može svoja pitanja predati u pisanom obliku, a ista može prethodno
pročitati.
Odgovori se daju na samoj sjednici ili pisanim putem u roku od 30 dana.
Osim vijećniku koji je postavio pitanje, pisani odgovor se dostavlja i
vijećnicima koji to zatraže na sjednici ili naknadno.
Članak 72.
Poslije vijećničkih pitanja, prelazi se na raspravu o pojedinim temama
dnevnog reda i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog dnevnog reda vodi se bez obzira na
broj prisutnih vijećnika.
Članak 73.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može podnijeti uvodno usmeno
izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja izvjestitelj radnog tijela može usmeno
izložiti očitovanje tog tijela.
Članak 74.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog reda najprije raspravlja, a
zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o pojedinom predmetu neće
raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu o prijedlogu akta, te raspravu
o podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu prijedloga akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i tijekom rasprave, davati objašnjenja,
izjašnjavati se o podnesenim amandmanima, te o mišljenjima i primjedbama
iznesenim u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda pojavi sumnja da se
akt neće moći donijeti zbog manjkavosti podataka ili dokumentacije u
materijalu, Vijeće može odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda
odgodi za narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni
odgovarajućim podacima odnosno dokumentacijom.
Članak 75.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenom ovim Poslovnikom.
Tijekom rasprave predsjednik Vijeća može na zahtjev pojedinog kluba
vijećnika odobriti stanku od najviše 10 minuta za konzultacije o raspravljanom
problemu.
VIII. ZAPISNIK
Članak 76.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Kada se na sjednici raspravlja i odlučuje o povjerljivom materijalu ili kada
je sa rasprave o nekom materijalu isključena javnost, vodi se odvojeni
zapisnik.
Zapisnik obvezno sadrži: vrijeme, mjesto održavanja sjednice, dnevni red
sjednice, ime predsjednika odnosno predsjedavatelja, imena prisutnih vijećnika,
imena odsutnih vijećnika, s posebnom napomenom o onima koji su svoj nedolazak
najavili, imena ostalih sudionika na sjednici, rezultat glasovanja o pojedinim
pitanjima te naziv svih odluka i drugih akata donesenih na sjednici.
U zapisnik se ne navodi rasprava.
Na izričit zahtjev vijećnika, unijet će se pojedinačno ime i prezime
vijećnika koji nije glasovao za donijetu odluku.
Zapisnik se izrađuje se u roku od 8 dana od održane sjednice, nakon čega ga
vijećnici mogu dobiti na uvid.
Zapisnik se dostavlja vijećnicima uz poziv i materijale za iduću sjednicu.
Svaki vijećnik ima pravo iznijeti primjedbe na zapisnik sa prethodne
sjednice, a ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća
izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u koji su unijete
prihvaćene primjedbe, smatra se potvrđenim odnosno verificiranim zapisnikom.
Verificirani zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća i zapisničar.
Na posljednjoj sjednici tekućeg mandata Vijeća, Vijeće imenuje povjerenstvo
od 3 vijećnika koji će verificirati zapisnik sa posljednje sjednice Vijeća.
Izvornici zapisnika sa sjednica Vijeća čuvaju se u arhivi Upravnog odjela.
IX. JAVNOST RADA
Članak 77.
Sjednice Općinskog vijeća Općine Punat su javne.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni izvjestitelji javnih glasila i
elektronskih medija, kojima se dostavljaju pozivi za sjednicu, prijedlozi akata
i drugi materijali o kojima Vijeće raspravlja.
Građani i predstavnici zainteresiranih fizičkih i pravnih osoba imaju pravo
prisustvovati sjednicama Vijeća pod uvjetom:
. da svoj dolazak najave osobno, telefonom, odnosno dostave faxom,
elektroničkom poštom ili pisanim putem Upravnom odjelu najkasnije 24 sata prije
održavanja sjednice;
. uz prijavu za sudjelovanje na sjednici, prijavljene osobe su dužne
dostaviti svoju adresu i broj kućnog ili mobilnog telefona, a radi dostave
obavijesti o mogućnosti sudjelovanja na sjednici;
. u slučaju većeg broja prijavljenih, ukupan broj nazočnih građana i predstavnika
fizičkih i pravnih osoba utvrđuje predsjednik Vijeća ovisno o prostornim i
tehničkim mogućnostima prostora u kojem se održava sjednica, a pravo prvenstva
za sudjelovanje na sjednici utvrđuje se prema vremenu prijavljivanja, s time da
će osobe koje neće moći biti prisutne na sjednici o tome biti obaviještene
usmeno ili telefonski najkasnije 4 sata prije početka sjednice.
Članak 78.
Dnevni red za sjednicu Općinskog vijeća postavlja se na oglasne ploče u
naselju Punat i Stara Baška.
Uz dnevni red na oglasnoj ploči se navode uvjeti prisustva građana i
predstavnika fizičkih i pravnih osoba navedenih u članku 77. ovog Poslovnika.
Članak 79.
Općinsko vijeće dužno je upoznati javnost o obavljanju poslova i
izvještavati o svom radu putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladan način.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja javnosti o radu Vijeća i radnih
tijela, mogu se davati službene izjave i održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća i radnog tijela Vijeća daje predsjednik Vijeća
i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik, a konferencije za novinare
održavaju se kad to odluči Vijeće ili predsjednik Vijeća.
Članak 80.
Dnevni red sjednice, nacrti, prijedlozi i konačni tekstovi općih akata koje
donosi Vijeće, postavljaju se na web stranice Općine Punat.
O objavljenim nacrtima i prijedlozima općih akata, zainteresirani građani i
predstavnici fizičkih i pravnih osoba mogu elektroničkom poštom ili drugim
pisanim putem dostavljati svoja mišljenja, prijedloge i primjedbe.
Tekstovi drugih akata (odluka, zaključaka, preporuka, naputaka i sl.) koje
donosi Vijeće postavljaju se na web stranice Općine Punat u tekstu kako su
donijeti na sjednici Vijeća.
Zapisnici sa sjednica Vijeća postavljaju se na web stranicama Općine Punat
nakon izrade i nakon njegove verifikacije ako je došlo do izmjene teksta
zapisnika.
Odluke, prijedlozi odluka, obavijesti te druga pitanja iz djelokruga rada
Vijeća, koja su od neposrednog interesa za građane, mogu se objaviti u posebno
izrađenim tiskovinama te na oglasnim pločama. O objavi odlučuje predsjednik
Vijeća u dogovoru s općinskim načelnikom.
Članak 81.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni materijali Vijeća koji u skladu s
posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Vijećnik ne smije na sjednici otvorenoj za javnost, iznositi podatke iz
materijala navedenih u prethodnom stavku.
Način postupanja s aktima označenim određenim stupnjem povjerljivosti,
određuje se posebnim propisima odnosno aktima Vijeća.
X. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA
Članak 82.
Odlukom o osnivanju Upravnog odjela Općine Punat određuje se djelokrug,
osnove unutarnjeg ustrojstva i druga pitanja važna za obavljanje stručnih,
administrativnih i drugih poslova važnih za rad Vijeća.
XI. RAD VIJEĆA U DOBA RATNOG STANJA ILI NEPOSREDNE UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I
JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 83.
U doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti
Republike Hrvatske, Vijeće nastavlja s radom sukladno odredbama pozitivnih
propisa.
Na rad i ustrojstvo Vijeća primjenjuju se odredbe ovoga Poslovnika, ako
pozitivnim propisima ili aktima Vijeća ne bude drugačije određeno.
Vijećnici su dužni osobno ili putem nadležnih tijela, izvijestiti Vijeće o
adresi stanovanja, rada i jedinice odnosno ustanove oružanih snaga RH na koju
im treba dostavljati pozive za sjednice i druge obavijesti u svezi s obnašanjem
dužnosti vijećnika.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 84.
Sastavni dio ovog Poslovnika je mišljenje koje je, u slučaju različitog
tumačenja odredbi ovoga Poslovnika, dao Odbor za statutarno-pravna pitanja, a
prihvatilo ga Vijeće.
Članak 85.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika prestaje vrijediti Poslovnik
Općinskog vijeća Općine Punat objavljen u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije broj 28/01, 32/01 i 12/02.
Članak 86.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-01/2
Ur. broj: 2142-02-01-06-3
Punat, 30. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE PUNAT
Predsjednik
Općinskog vijeća
Mladen Juranić, v.r.