9.
Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01- vjerodostojno tumačenje i 129/05), članka
3. Odluke o ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Općine Mrkopalj (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 18/05) i članka 19. Statuta Općine
Mrkopalj (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 30/01 i 04/02) uz
suglasnost Općinskog vijeća Općine Mrkopalj od 20. siječnja 2006. godine,
Pročelnica Jedinstvenog upravnog odjela Općine Mrkopalj donosi
PRAVILNIK
o unutrašnjem ustroju Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Mrkopalj
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se unutarnje ustrojstvo, radna mjesta i opis
poslova na tim radnim mjestima, stručni i drugi uvjeti potrebni za raspored na
radna mjesta, broj izvršitelja kao i druga pitanja vezana za rad u Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine Mrkopalj.
Članak 2.
Na pitanja koja se odnose na ostvarivanje prava i obveze iz službe, a nisu
uređena ovim pravilnikom, primjenjuju se odredbe Zakona o državnim službenicima
(»Narodne novine« broj 92/05) i Kolektivnog ugovora za državne službenike i
namještenike.
Članak 3.
Djelokrug rada Jedinstvenog upravnog odjela određen je odredbom članka 2.
Odluke o ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Općine Mrkopalj (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 18/05).
Članak 4.
Službenici u Jedinstvenom upravnom odjelu (u daljnjem tekstu: službenici) su
osobe visoke, više ili srednje stručne spreme koji obavljaju poslove iz
samoupravnog djelokruga jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave
(u daljnem tekstu: jedinice samouprave) i poslove državne uprave povjerene tim
jedinicama, utvrđene Ustavom, zakonom, drugim propisom ili općim aktom.
Službenici su i osobe visoke, više ili srednje stručne spreme koji obavljaju
opće i administrativne poslove, financijsko-planske, materijalno-financijske i
računovodstvene, informatičke i slične poslove.
Namještenici u Jedinstvenom upravnom odjelu (u daljnjem tekstu:
namještenici) su osobe srednje i niže stručne spreme koji u Jedinstvenom
upravnom odjelu obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove (poslovi vozača,
domara, čišćenja radnih prostorija i sl.) čije obavljanje je potrebno radi
pravodobnog i kavalitetnog obavljanja poslova iz djelokruga odjela.
Članak 5.
Jedinstveni upravni odjel smješten je u zgradi sjedišta Općine Mrkopalj,
Stari kraj 3.
Na zgradi iz stavka 1. ovoga članka mora biti istaknuta natpisna ploča koja
sadrži: grb Republike Hrvatske, naziv »Republika Hrvatska«, »Primorsko-goranska
županija«, Općina Mrkopalj, Jedinstveni upravni odjel, Mrkopalj.
U obavljanju poslova radi kojih je osnovan upravni odjel koristi zaglavlje
akta propisanog oblika i sadržaja kako je utvrđeno odredbom članka 7. Uredbe o
natpisnoj ploči i zaglavlju akta tijela državne uprave, lokalne, područne
(regionalne) i mjesne samouprave, te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti
(»Narodne novine« broj 34/02).
II. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA POSLOVA JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 6.
Radom Jedinstvenog upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Članak 7.
Službenici su za svoj rad odgovorni pročelniku i čelniku izvršnog tijela. U
obavljanju poslova i zadataka službenici su dužni međusobno surađivati.
Službenik je dužan poslove obavljati savjesno, pridržavajući se Ustava,
zakona, drugih propisa, općih akata i pravila struke.
Službenik je dužan izvršavati naloge nadređenog službenika, te postupati po
njima.
Službenik se za vrijeme radnog vremena ne smije bez odobrenja nadređenog
službenika udaljavati iz radnih prostorija, osim radi korištenja dnevnog
odmora, u slučaju hitnog razloga svoje udaljavanje mora opravdati odmah po
povratku.
Članak 8.
Radno vrijeme Jedinstvenog upravnog odjela određuje se od 7,30 do 15 sati i
svake prve subote u mjesecu.
Članak 9.
Godišnji plan i program rada Jedinstvenog upravnog odjela donosi, uz
prethodnu suglasnost Općinskog vijeća Općine Mrkopalj pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela.
Godišnji program rada sadrži prikaz poslova i radnih zadataka iz djelokruga
Jedinstvenog upravnog odjela.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati
u izradi plana i programa iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i
zadaćama koje izvršavaju.
III. RADNA MJESTA I STRUČNA SPREMA
Članak 10.
U Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Mrkopalj ustrojavaju se sljedeća radna
mjesta i poslovi:
1. PROČELNIK JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
. VII/1 stručne spreme pravnog smjera
. 5 godina radnog iskustva nakon položenog državnog stručnog ispita
. položen državni stručni ispit
. broj izvršitelja: 1
Opis poslova:
- rukovodi radom odjela, organizira i koordinira rad Odjela, daje upute
službenicima i namještenicima za obavljanje poslova, izrađuje plan i program
rad Odjela, prati propise iz samoupravnog djelokruga općine, priprema nacrte
ugovora, priprema nacrte općih akata iz samoupravnog djelokruga općine,
priprema nacrte rješenja u upravnim postupcima, daje prijedloge za primjenu
zakonskih propisa te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima općine te
po nalogu čelnika izvršnog tijela.
2. ADMINISTRATIVNI TAJNIK
. IV. stupanj stručne spreme upravnog, ekonomskog ili drugog odgovarajućeg
smjera
. 3 godine radnog iskustva
. položen državni stručni ispit
. broj izvršitelja: 1
Opis poslova:
- vodi pisarnicu, otpremu pošte i potrebne evidencije, prijepis akata,
sudjeluje u pripremi sjednica općinskog vijeća i poglavarstva, dostavlja akte
na nadzor i objavu, vodi poslove arhive i skrbi o arhivskom materijalu,
obavljanje radnji u upravnom postupku do donošenja rješenja, obavlja
administrativno-tehničke poslove kao i druge poslove po nalogu pročelnika i
čelnika izvršnog tijela.
3. FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENI REFERENT
. IV. stupanj stručne spreme ekonomskog, upravnog ili drugog odgovarajućeg
smjera
. 3 godine radnog iskustva
. položen državni stručni ispit
. broj izvršitelja: 2
Opis poslova:
- obavlja stručne poslove u svezi s materijalno-financijskim poslovanjem i
provedbu proračuna Općine Mrkopalj sukladno važećim zakonskim propisima i
aktima Općinskog vijeća, obavlja likvidaturu, vodi blagajnu i izrađuje
blagajnička izvješća, prati i kontrolira izvode žiroračuna, vodi knjigu ulaznih
i izlaznih računa, unosi i vodi podatke o uplatama prihoda i plaćanju obveza
(knjiženja), priprema naloge za plaćanje, vodi knjigu imovine, obavlja poslove
kontiranja, obračunava plaće i druge naknade, izrađuje izlazne financijske
dokumente, sudjeluje u izradi prijedloga dokumenata iz oblasti financija, prati
propise iz područja financija i predlaže mjere za poboljšanje istog, podnosi
izvješća po pitanju realizacije proračuna, obavlja i druge poslove po nalogu
čelnika izvršnog tijela i pročelnika.
4. REFERENT ZA KOMUNALNE POSLOVE
IV. stupanj stručne spreme ekonomskog, informatičkog ili drugog
odgovarajućeg smjera
. 3 godine radnog iskustva u struci
. položen državni stručni ispit
. broj izvršitelja: 1
Opis poslova:
- prati provođenje općih akata iz oblasti komunalnog sustava, ukazuje na
probleme i stanje u oblasti komunalnog sustava, izrađuje planove i programe
rada po vrstama komunalnih djelatnosti, izrađuje izvješća o realizaciji
planova, predlaže mjere za realizaciju komunalnog programa, obračunava i
predlaže donošenje rješenja za komunalni doprinos i komunalnu naknadu, predlaže
pokretanje prekršajnog postupka, rješenjem naređuje pravnim i fizičkim osobama
radnje u svrhu održavanja komunalnog reda te obavlja i druge poslove po nalogu
pročelnika i čelnika izvršnog tijela.
5. KOMUNALNI REDAR
. IV. stupanj stručne spreme informatičkog, ekonomskog ili drugog
odgovarajućeg smjera
. 3 godine radnog iskustva u struci
. položen državni stručni ispit
. broj izvršitelja: 1
Opis poslova:
- nadzor nad provođenjem odluke o komunalnom redu, izrađuje programe rada po
komunalnim djelatnostima, izrađuje izvješća o realizaciji planova, obračunava i
predlaže donošenje rješenja za komunalni doprinos i komunalnu naknadu, obilazi
područja Općine Mrkopalj u svrhu nadzora održavanja komunalnog reda, rješenjem
naređuje pravnim i fizičkim osobama radnje za održavanje komunalnog reda,
priprema pokretanje prekršajnog postupka, izriče mandatne kazne, provodi i
druge radnje neophodne za održavanje komunalnog reda, obavlja i druge poslove
po nalogu pročelnika i čelnika izvršnog tijela.
6. ČISTAČICA
- završena osnovna škola
Broj izvršitelja : 1
Opis poslova:
- čišćenje radnih prostorija Općine te drugi poslovi po nalogu pročelnika i
čelnika izvršnog tijela.
Članak 11.
Za radna mjesta navedena u točki 1. do 5. članka 10. ovog Pravilnika, za
koje je kao uvjet za zasnivanje radnog odnosa određen položen državni stručni
ispit, radni odnos se može zasnovati sa djelatnikom koji ne ispunjava navedeni
uvjet, uz uvjet da stručni ispit položi u roku godine dana od dana zasnivanja
radnog odnosa.
IV. PRIJAM U SLUŽBU
Članak 12.
Službenici se primaju u službu putem natječaja koji se objavljuje u dnevnom
tisku. Rok za podnošenje prijava na natječaj ne smije biti kraći od 8 niti duži
od 15 dana.
Osobe se za obavljanje poslova namještenika primaju na rad putem oglasa.
Molbe pristigle na natječaj razmatra Natječajna komisija koja se sastoji od
3 člana koju imenuje Općinsko vijeće Općine Mrkopalj.
O izboru između kandidata koji ispunjavaju uvjete natječaja odlučuje se
rješenjem o prijamu u službu.
Po konačnosti rješenja o prijemu u službu donosi se rješenje o rasporedu na
radno mjesto, kojim se utvrđuje radno mjesto, stručna sprema i struka, ostvareni
radni staž, vrijeme trajanja službe, plaća službenika, trajanje probnog rada,
datum početka rada i rok u kojem službenik mora položiti državni stručni ispit
ako ga nije položio.
Po raspisanom natječaju ne mora se izvršiti izbor ali se u tom slučaju donosi
odluka o poništenju natječaja u roku od 60 dana. Protiv odluke o poništenju
natječaja nije dopušteno ulaganje pravnih lijekova i ona se mora dostaviti svim
prijavljenim kandidatima.
Članak 13.
Rješenja kojima se odlučuje o prijemu u službu i rasporedu te o drugim
pravima i obvezama službenika te prestanku službe donosi općinski načelnik (u
daljnjem tekstu: čelnik izvršnog tijela).
Za donošenje svih ili samo pojedinih rješenja iz stavka prethodnoga odnosno
za poduzimanje određenih radnji u postupku vezanih za donošenje rješenja,
čelnik izvršnog tijela može ovlastiti pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.
Rješenje o imenovanju i razrješenju pročelnika donosi Općinsko vijeće.
Ostala rješenja kojima se uređuju prava i obveze pročelnika u vezi sa službom
donosi čelnik izvršnog tijela.
Na postupak donošenja, sadržaj, valjanost i druga pitanja u vezi rješenja
odgovarajuće se primjenjuju odredbe zakona kojima se uređuje opći upravni
postupak.
PRAVA I OBVEZE SLUŽBENIKA
Članak 14.
Službenici u Jedinstvenom upravnom odjelu imaju pravo na plaću, godišnji
odmor i druga prava iz službe, te pravo na sindikalno udruživanje i kolektivno
pregovaranje.
Članak 15.
Protiv svih rješenja kojima se odlučuje o pravima i obvezama temeljem ovog
Pravilnika može se podnijeti prigovor čelniku izvršnog tijela u roku od 15 dana
od dana dostave rješenja. Prigovor ne odgađa izvršenje rješenja.
Čelnik izvršnog tijela dužan je odlučiti o prigovoru u roku od 15 dana od
dana dostave prigovora. Ukoliko se ne odluči o prigovoru u tom roku, smatrat će
se da je prigovor odbijen.
Protiv rješenja kojim je odlučeno o prigovoru, odnosno ako o prigovoru nije
odlučeno u roku iz stavka 2. ovog članka, službenik ima pravo tužbe Upravnom
sudu u roku od 30 dana od dostave rješenja kojim je odlučeno o prigovoru
odnosno od dana proteka roka iz stavka 2. ovog članka.
PROBNI RAD
Članak 16.
Probni rad za sve osobe koje se primaju u službu na neodređeno vrijeme traje
3 (tri) mjeseca.
Tijekom probnog rada obavlja se provjera stručnih i drugih radnih
sposobnosti od strane pročelnika.
Ako osoba ne zadovoljava na probnom radu, otkazuje se služba o čemu se
donosi rješenje najkasnije u roku od 8 dana od dana isteka probnog rada.
V. VJEŽBENICI
Članak 17.
Osobe sa završenim obrazovanjem određene stručne spreme i struke, bez radnog
staža u struci ili sa radnim stažem kraćim od vremena određenog za vježbenički
staž, primaju se u službu u svojstvu vježbenika.
Vježbenici se primaju u službu na određeno vrijeme potrebno za obavljanje
vježbeničkog staža.
Vježbenici se primaju putem natječaja. Na prijam vježbenika primjenjuju se
odredbe ovog Pravilnika o prijamu u službu putem natječaja.
Odluku o primanju vježbenika donosi Općinsko vijeće na prijedlog Pročelnika
sukladno usvojenom planu rada Odjela.
PLAĆE I DODACI NA PLAĆE
Članak 18.
Plaću službenika, odnosno namještenika čini osnovna plaća i dodaci na
osnovnu plaću.
Osnovna plaća je umnožak koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta na
koje je službenik odnosno namještenik raspoređen i osnovice za izračun plaće,
uvećanu za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža.
Dodaci na osnovnu plaću su dodaci za uspješnost na radu te druga uvećanja
plaće.
Članak 19.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža, vježbenik ima pravo na plaću u
iznosu od 85% plaće radnog mjesta njegove vrste najniže složenosti poslova.
Članak 20.
Koeficijent složenosti i opsega poslova za svako radno mjesto navedeno u
ovom Pravilniku iznosi:
Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela1,85
Administrativni tajnik1,01
Financijsko-računovodstveni referent1,30
Referent za komunalni sustav1,01
Komunalni redar1,01
Čistačica0,64
Osnovica za izračun bruto plaće iznosi 4.546,85 kn
Članak 21.
Osnovna plaća službenika, odnosno namještenika uvećat će se:
Za rad noću40%
Za prekovremeni rad50%
Za rad subotom25%
Za rad nedjeljom35%
Ako službenik odnosno namještenik radi na blagdane, neradne dane utvrđene
zakonom i na Uskrs ima pravo na plaću uvećanu za 150%.
Rad noću smatra se rad službenika, odnosno namještenika u vremenu između
22,00 i 6,00 sati idućeg dana.
Prekovremeni rad je svaki rad duži od osam sati dnevno.
Članak 22.
Umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi iz stavka 1. ovog članka,
službeniku odnosno namješteniku može se odobriti jedan ili više slobodnih
radnih dana prema ostvarenim satima prekovremenog rada, o čemu odlučuje
načelnik.
Članak 23.
Za ostvarene natprosječne rezultate rada službeniku odnosno namješteniku
može se isplatiti 10% njegove osnovne plaće.
O isplati dodatka na plaću u smislu odredbe stavka 1. ovog članka odlučuje
načelnik.
Članak 24.
Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora, službeniku odnosno namješteniku
pripada pravo na naknadu plaće kao da je radio u redovnom radnom vremenu.
Za vrijeme korištenja plaćenog dopusta, službeniku odnosno namješteniku
pripada naknada plaće u visini kao da je radio.
Ako je službenik odnosno namještenik odsutan iz službe, odnosno s rada zbog
bolovanja do 42 dana pripada mu naknada plaće u visini od 90% osnovne plaće
ostvarene u mjesecu neposredno prije nego je započeo s bolovanjem.
Naknada u 100% iznosu osnovne plaće pripada službeniku, odnosno namješteniku
kad je na bolovanju zbog profesionalne bolesti ili ozljede na radu.
Članak 25.
Službeniku odnosno namješteniku se može isplatiti regres za korištenje
godišnjeg odmora, ako su osigurana sredstva u proračunu Općine.
Članak 26.
Službeniku, odnosno namješteniku ili njegovoj obitelji može se isplatiti
pomoć ako su sredstva osigurana u proračunu Općine u slučaju:
- smrti službenika, odnosno namještenika,
- smrti supružnika, djeteta ili roditelja,
- bolovanja službenika odnosno namještenika dužeg od 90 dana, u visini koju
utvrdi Ministarstvo financija kao neoporezivi iznos naknada i potpora.
Članak 27.
Kad je službenik, odnosno namještenik upućen na službeno putovanje, pripada
mu puna naknada troškova, dnevnice, u iznosu koji utvrđuje Ministarstvo
financija kao neoprorezivi iznos naknada i punog iznosa hotelskog računa.
Naknada troškova i dnevnica za službeno putovanje u inozemstvo kao i obračun
uređuje se na način kao je određeno za državne službenike i namještenike.
Članak 28.
Ako je službeniku odnosno namješteniku odobreno korištenje privatnog
automobila u službene svrhe, službenik odnosno namještenik ima pravo na naknadu
troškova korištenja privatnog automobila u visini 30% cijene litre benzina euro
super 95 po prijeđenom kilometru.
Odobrenje za korištenje privatnog automobila u službene svrhe daje načelnik.
Članak 29.
Službenici i namještenici su kolektivno osigurani od posljedica nesretnog
slučaja za vrijeme obavljanja službe odnosno rada.
Članak 30.
Službeniku odnosno namješteniku može se isplatiti jubilarna nagrada za
neprekidan rad u upravnoj službi Općine kada navrše 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40
godina radnog staža, ako su sredstva osigurana u proračunu Općine.
Osnovica za isplatu jubilarnih nagrada iznosi onoliko koliko je to određeno
od strane Ministarstva financija kao neoporezivi iznos nagrada.
Članak 31.
U prigodi Dana sv. Nikole službeniku odnosno namješteniku može se isplatiti
naknada za poklon djetetu službenika i namještenika do 15 godina starosti ako
su sredstva osigurana u proračunu u iznosu koliko je to određeno od strane
Ministarstva financija, kao neoporezivi iznos naknade.
Sredstva iz stavka 1. ovog članka isplaćuju se službeniku odnosno
namješteniku koji ostvaruje odbitak za uzdržavanog člana obitelji prema
posebnom propisu.
Članak 32.
Za božićne blagdane, službenicima i namještenicima pripada božićnica ukoliko
su sredstva osigurana u proračunu u iznosu određenom od Ministarstva financija
kao neoporezivi iznos nagrade.
Članak 33.
Ukoliko u vrijeme stjecanja određenih materijalnih prava nisu poznate
osnovice za obračun visine pojedinih prava tada će se kao osnovica
primjenjivati najmanji iznosi na koje se prema posebnim propisima obračunava
porez na dohodak.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Osobe zatečene na radu u Jedinstvenom upravnom odjelu na dan stupanja na
snagu ovog Pravilnika, nastavljaju s radom na svojim dosadašnjim radnim
mjestima do donošenja rješenja o rasporedu prema ovom Pravilniku.
Članak 35.
Osobe iz stavka 1. ovog članka koje do stupanja na snagu ovog Pravilnika
nisu položile državni stručni ispit, dužni su položiti državni stručni ispit u
roku godine dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
Članak 36.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Pročelnica Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Mrkopalj
Snježana Grgurić Toplak, dipl. iur., v. r.
Suglasnost na ovaj Pravilnik, sukladno odredbi članka 3. Odluke o ustroju
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Mrkopalj, Općinsko vijeće Općine Mrkopalj
izdalo je na sjednici dana 20. siječnja 2006. godine.
Klasa: 012-04/06-01/01
Ur. broj: 2112-05-01-06-1
Mrkopalj, 20. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Ivan Butković, ing., v. r.