2.
STATUT
Općine Lovran
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Općina Lovran je jedinica lokalne samouprave.
Područje Općine Lovran određeno je Zakonom o područjima županija, gradova i
općina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine« broj 10/97, 124/97, 50/98,
103/97, 69/98, 22/99, 42/99, 117/99, 128/99, 44/00 i 129/00).
Članak 2.
Naziv Općine je: Općina Lovran.
Sjedište Općine je u Lovranu, Šetalište maršala Tita 41.
Općina Lovran je pravna osoba.
Članak 3.
Granice Općine Lovran mogu se mijenjati na način i po postupku propisanom u
zakonu.
Članak 4.
Općina Lovran ima grb i zastavu.
Izgled i uporaba grba i zastave uređuje se posebnom odlukom.
Članak 5.
Općina Lovran ima, u skladu sa zakonom, vlastitu imovinu i dobra.
Članak 6.
U Općini se svečano obilježava 24. travnja kao Dan Općine.
U povodu Dana Općine dodjeljuju se priznanja Općine, te priređuju druge
svečanosti.
Članak 7.
Svi građani Općine Lovran uživaju jednaka prava temeljena na principima
poštivanja ljudskih prava i sloboda, ravnopravnosti, jednakosti i izvornih
načela antifašizma.
Članak 8.
Autohtonoj talijanskoj etničkoj i nacionalnoj zajednici osigurava se sloboda
izražavanja narodnosne pripadnosti, slobodno služenje svojim jezikom i pismom,
kulturna autonomija i zaštita ravnopravnog sudjelovanja u javnim poslovima, u
skladu s Ustavom, zakonom, ovim Statutom, općim i pojedinačnim aktima tijela
Općine Lovran.
Pravo iz stavka 1. ovog članka osigurava se i pripadnicima drugih etničkih i
nacionalnih zajednica i manjina.
Članak 9.
Na području Općine Lovran pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili
manjina imaju pravo slobodnog posjeda i uporabe znamenja i simbola etničke i
nacionalne zajednice ili manjine.
Kod službene uporabe znamenja i simbola etničkih i nacionalnih zajednica ili
manjina obvezatno se uz njih ističu odgovarajuća znamenja i simboli Republike
Hrvatske.
Ako se izvodi himna ili svečana pjesma etničke i nacionalne zajednice ili
manjine, obvezatno se prije izvodi himna Republike Hrvatske.
Općinsko vijeće posebnom će odlukom propisati pod kojim se uvjetima i u
kojim prigodama mogu koristiti znamenja i simboli etničkih i nacionalnih
zajednica ili manjina, u skladu s Ustavom, Ustavnim zakonom o ljudskim pravima
i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u
Republici Hrvatskoj i ovim Statutom.
Članak 10.
Općinsko vijeće može proglasiti počasnim građaninom Općine Lovran osobe koje
su se istakle naročitim zaslugama.
Počasnom građaninu dodjeljuje se posebna Povelja Općine.
Proglašenje počasnim građaninom znak je počasti i ne daje nikakva posebna
prava.
Kriteriji za proglašavanje počasnog građanina Općine Lovran, te oblik i
izgled Povelje Općine uređuje se posebnom odlukom.
Članak 11.
Radi odavanja javnog priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Općine, a poglavito za naročite uspjehe u
unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, športa, zaštite i unapređivanja
čovjekova okoliša i drugih javnih djelatnosti, te poticanje aktivnosti koje su
tome usmjerene, Općina Lovran dodjeljuje svoja priznanja.
Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovu dodjelu, njihov izgled i oblik,
kriteriji i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i vrše
dodjelu priznanja, uređuje se posebnom odlukom.
Članak 12.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka Općina Lovran uspostavlja, surađuje i održava suradnju s
drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu.
Kada Općina Lovran ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za
uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje, može s pojedinim
jedinicama lokalne samouprave sklopiti akt o suradnji i međusobnim odnosima.
Pod uvjetima i na način utvrđen zakonom, Općina Lovran može uspostavljati i
ostvarivati suradnju s međunarodnim organizacijama, te pristupiti međunarodnim
udruženjima jedinica lokalne samouprave.
II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 13.
Općina Lovran u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog
značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili
zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalne djelatnosti,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdrastvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu.
Posebnim zakonima kojima se određuju pojedine djelatnosti stavka 1. ovog
članka odredit će se poslovi obavljanje kojih je jedinica lokalne samouprave
dužna organizirati, te poslovi koje jedinica lokalne samouprave može obavljati,
ako je osigurala uvjete za njihovo obavljanje.
Članak 14.
Osiguravanje lokalnih potreba u oblasti brige o djeci, obrazovanju i odgoju
obuhvaća poslove utvrđivanja javnih potreba o sustavu brige o djeci
predškolskog uzrasta i osiguravanja financijskih i materijalnih uvjeta za rad u
okviru nadležnosti Općine.
Članak 15.
Osiguravanje lokalnih potreba u kulturi obuhvaća poslove na utvrđivanju
javnih potreba i razvoja kulture, kulturnog života i zaštite kulturne baštine
Općine, te osiguravanje materijalnih sredstava i drugih uvjeta za iste namjene.
Članak 16.
Osiguravanje lokalnih potreba u športu i tehničkoj kulturi podrazumijeva
utvrđivanje javnih potreba i razvoja u tom sustavu, te osiguravanje
financijskih i drugih materijalnih uvjeta u skladu sa Zakonom.
Članak 17.
Općinsko vijeće Općine Lovran može posebnom odlukom pojedine poslove iz
samoupravnog djelokruga Općine čije je obavljanje od šireg interesa za građane
na području više jedinica lokalne samouprave (prostorno uređenje i urbanističko
planiranje, zaštita okoliša, izgradnja mreže infrastrukturnih objekata i drugo)
prenijeti na tijela Županije u čijem je sastavu.
III. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem
referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni
Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta radi prethodnog pribavljanja mišljenja
stanovnika o promjeni područja Općine ili Županije ili drugog pitanja iz
djelokruga predstavničkog tijela, kao i u drugim pitanjima određenim zakonom i
ovim Statutom.
Referendum raspisuje Općinsko vijeće na prijedlog jedne trećine vijećnika,
na prijedlog Općinskog poglavarstva, te na prijedlog polovine mjesnih odbora na
području Općine i na prijedlog 20 posto birača upisanih u birački popis Općine.
Članak 20.
Općinsko vijeće je dužno raspraviti o svakom prijedlogu za raspisivanje
referenduma, a ako prijedlog ne prihvati, dužno je o razlozima odbijanja
obavijestiti predlagača.
Članak 21.
Odlukom o raspisivanju referenduma određuju se pitanja o kojima će se
odlučivati referendumom, datum glasovanja, kao i područje za koje se provodi
referendum.
Članak 22.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak 23.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o
prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom. Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog
članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinsko
poglavarstvo.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka, a
ako prijedlog ne prihvati o razlozima odbijanja obavijestit će predlagača.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti
mišljenje od mjesnih zborova građana, te vrijeme u kojem se mišljenje treba
dostaviti.
Članak 24.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz njegovog djelokruga.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10 posto birača upisanih u popis birača
Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3
mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 25.
Građani i pravne osobe imaju pravo na podnošenje predstavki i pritužbi na
rad Općinskog vijeća i tijela Vijeća, kao i na rad upravnih tijela Općine, te
na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe načelnik Općine, odnosno pročelnik
Upravnog odjela dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku 30
dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u službenim prostorijama na vidnom
mjestu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i
pritužbi (knjiga za pritužbe i sl.) i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke
i pritužbe.
IV. OPĆINSKA TIJELA
1. Općinsko vijeće
Članak 26.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave
koje donosi odluke i akte u okviru djelokruga Općine, te obavlja i druge
poslove u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 27.
Općinsko vijeće:
- donosi Statut Općine,
- donosi odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog
djelokruga Općine,
- bira i razrješuje predsjednika i podpredsjednika Općinskog vijeća,
općinskog načelnika i njegovog zamjenika i članove Općinskog poglavarstva,
- osniva i bira članove radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluke o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Općine,
- donosi proračun i godišnji obračun proračuna,
- donosi odluke o izvršenju proračuna (uvjetima, načinu i postupku,
gospodarenju prihodima i rashodima Općine),
- donosi Poslovnik o radu,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug jedinstvenog upravnog odjela,
- osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za stanovnike Općine i
odlučuje o njihovim statusnim promjenama,
- donosi statute javnih društava ukoliko Odlukom o osnivanju nije drugačije
propisano,
- donosi odluke o pristupanju međunarodnim udruženjima lokalnih jedinica
drugih država, u skladu sa zakonom,
- raspisuje referendum,
- odlučuje o povjerenju općinskom načelniku, pojedinim članovima Općinskog
poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini,
- odlučuje o pokroviteljstvu koje prima Općinsko vijeće,
- dodjeljuje javna priznanja,
- donosi odluku o proglašenju počasnog građanina,
- donosi odluku o uporabi zastava i simbola etničkih i nacionalnih
zajednica,
- donosi odluku o izgledu, uporabi i čuvanju grba i zastave Općine,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i
posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom ili ovim
Statutom.
Članak 28.
Općinsko vijeće ima predsjednika i podpredsjednika.
Predsjednika, odnosno podpredsjednika bira Općinsko vijeće tajnim
glasovanjem na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili na prijedlog
najmanje jedne trećine vijećnika Općinskog vijeća, većinom glasova svih članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pismenom obliku i potvrđenim
potpisima vijećnika.
Članak 29.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Vijeća po potrebi, a
najmanje jednom u tri mjeseca,
- predlaže dnevni red Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine se o postupku donošenja odluka i općih akata,
- održava red na sjednici Vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća s Općinskim poglavarstvom,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i Poslovnikom Općinskog
vijeća Općine Lovran.
Članak 30.
Općinsko vijeće čini trinaest (13) vijećnika izabranih temeljem važećeg
Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak 31.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 32.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke shodno pravilima i
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta odnosno ograničena poslovna
sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih nije mogao biti izabran za
člana predstavničkog tijela, danom donošenja odluke Ustavnog suda,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine Lovran, danom objave
prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegova prestanka,
- smrću.
Član Općinskog vijeća koji za vrijeme trajanja mandata bude izabran na
dužnost ili prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona
smatra nespojivim, za vrijeme obavljanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za
to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća, na temelju prestanka
mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 33.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća, raspravljati i glasovati,
- podnositi prijedloge i postavljati pitanja iz djelokruga rada Vijeća,
- postavljati pitanja općinskom načelniku i članovima Općinskog
poglavarstva,
- sudjelovati na sjednicana radnih tijela Vijeća kojih je član i na njima
raspravljati i glasovati,
- prihvatiti se članstva u radnom tijelu u koje ga izabere Općinsko vijeće,
osim ako je već prihvatio dužnost u dva radna tijela.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama Ustava, zakona,
ovog Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak 34.
Vijećnik ima za svoj rad u Općinskom vijeću pravo na naknadu troškova u
skladu s odlukom Općinskog vijeća.
Članak 35.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja, rad i tijek sjednica, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Vijeća, djelokrug, sastav
i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Vijeću, postupak
izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Vijeća.
Poslovnik se donosi većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
2. Radna tijela
Članak 36.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Komisija za izbor i imenovanja,
- Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
- Mandatna komisija.
Članak 37.
Radi razmatranja i drugih pitanja, Općinsko vijeće može uz radna tijela
osnovana ovim Statutom, osnovati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnih tijela uređuje se njihov naziv, sastav, djelokrug
i način rada. Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela iz
stavka 1. ovog članka utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća odnosno odlukom o
osnivanju radnih tijela.
Članak 38.
Komisija za izbor i imenovanja predlaže:
- izbor predsjednika i zamjenika predsjednika Općinskog vijeća,
- izbor općinskog načelnika i zamjenika općinskog načelnika,
- izbor članova radnih tijela Općinskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim
odlukama Općinskog vijeća,
- propise o plaćama i drugim primanjima osobama koje bira i imenuje Općinsko
vijeće, te naknade troškova vijećnicima za rad u Vijeću.
Članak 39.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost:
- predlaže Statut Općine i Poslovnik Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko
vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, te u
pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljenje i prijedloge Općinskom
vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 40.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava Vijeće o provedenim izborima za
Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, kao i o podnesenim ostavkama na
vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju
obavljati vijećničku dužnost,
- predlaže Općinskom vijeću odluku o prestanku mandata kada se ispune
zakonom i ovim Statutom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće da su
ispunjeni uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
3. Općinski načelnik
Članak 41.
Općinski načelnik zastupa Općinu i izvršno je tijelo Općine.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda svojih članova, većinom
glasova svih članova Vijeća.
Članak 42.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova
koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata Općinskog
poglavarstva i upravnih tijela Općine.
Članak 43.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima
pravo zadržati od izvršenja opći akt Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim
aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u
roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini,
općinski načelnik je dužan u roku 8 dana o
tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave
ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave.
Općinski načelnik ima pravo zadržati od izvršenja akt Mjesnog odbora ako
ocijeni da je akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog
vijeća i Općinskog poglavarstva.
Članak 44.
Općinski načelnk ima zamjenika.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog načelnika biraju se tajno iz redova
vijećnika, na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili na prijedlog jedne
trećine vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pismenom obliku i potvrđen
potpisima vijećnika.
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti zamjenjuje zamjenik općinskog načelnika.
Za vrijeme zamjenjivanja iz prethodnog stavka ovog članka ne prestaju
odgovornosti općinskom načelniku za obavljanje dužnosti općinskog načelnika.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom odrediti da općinski načelnik odnosno
zamjenik općinskog načelnika obnaša dužnost profesionalno.
Članak 45.
Nadležno ministarstvo u obavljanju poslova državne uprave koji su prenijeti
na tijela jedinice lokalne samouprave može općinskom načelniku davati naredbe.
Vlada Republike Hrvatske može tijelima jedinice lokalne samouprave oduzeti
ovlast za obavljanje prenijetih poslova državne uprave ako općinski načelnik ne
postupi po naredbama iz stavka 1. ovog članka.
Članak 46.
Načelnik Općine Lovran predsjednik je Općinskog poglavarstva.
4. Općinsko poglavarstvo
Članak 47.
Općinsko poglavarstvo Općine Lovran je izvršno tijelo lokalne samouprave i
obavlja poslove državne uprave koji su mu zakonom povjereni.
Općinsko poglavarstvo Općine Lovran odgovorno je Općinskom vijeću za svoj
rad i odluke koje donosi.
Članak 48.
Općinsko poglavarstvo:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagači,
- utvrđuje prijedlog godišnjeg proračuna Općine i godišnjeg obračuna proračuna
Općine,
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave koji se
obavljaju u Općini,
- nadzire rad upravnih tijela u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne
uprave,
- upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine, kao
i njezinim prihodima i rashodima, u skladu sa zakonom i Statutom,
- nadzire rad organa mjesnog odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Članovi Općinskog poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz
stavka 1. alineje 7. ovog članka kada su osobno ili preko članova uže obitelji
zainteresirana strana.
Općinsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici
nazočna većina njegovih članova.
Odluke kojima raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine, kao
i njezinim prihodima i rashodima, Općinsko poglavarstvo donosi većinom glasova
svih članova.
Članak 49.
Općinsko poglavarstvo čine općinski načelnik, zamjenik općinskog načelnika i
tri člana.
Članovi Općinskog poglavarstva biraju se većinom glasova svih vijećnika
Općinskog vijeća, na prijedlog općinskog načelnika, u pravilu iz reda svojih
članova, za vrijeme od četiri godine.
Članovi Općinskog poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više
određenih područja iz djelokruga Općine.
Članak 50.
Općinsko poglavarstvo je za svoj rad odgovorno Općinskom vijeću.
Na prijedlog jedne trećine vijećnika Općinskog vijeća pokreće se pitanje
povjerenja općinskom načelniku, zamjeniku općinskog načelnika i članovima
Općinskog poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini.
Pitanje povjerenja Općinskom poglavarstvu može zahtijevati i općinski
načelnik.
Ako se izglasa nepovjerenje općinskom načelniku, zamjeniku općinskog načelnika
ili Općinskom poglavarstvu u cjelini, Općinsko poglavarstvo podnosi ostavku.
Odnos Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva detaljnije se utvrđuje
Poslovnikom Općinskog vijeća i u skadu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 51.
Općinsko poglavarstvo uredit će ustrojstvo, način rada i odlučivanja svojim
Poslovnikom.
5. Upravna tijela Općine
Članak 52.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Lovran, kao poslova
državne uprave prenijetih na Općinu osniva se jedinstveni upravni odjel.
Članak 53.
Upravni odjel u oblastima za koje je ustrojen i u okviru djelokruga
utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih
akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg akta poduzima propisane
mjere.
Članak 54.
Upravni odjel općinske uprave samostalan je u okviru svog djelokruga i za
svoj rad odgovoran je Općinskom vijeću i Općinskom poglavarstvu za zakonito i
pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti.
Članak 55.
Sredstva za rad organa upravnog odjela, osiguravaju se u proračunu Općine
Lovran i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
V. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 56.
Radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima osnivaju se mjesni odbori kao oblici mjesne samouprave.
Mjesni odbori su pravne osobe.
Članak 57.
Mjesni odbori osnivaju se za pojedina naselja ili više međusobno povezanih
manjih naselja ili za dio većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanim zakonom i ovim
Statutom.
Članak 58.
Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati građani i njihove
organizacije i udruženja i Općinsko poglavarstvo.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. daju građani i njihove organizacije i
udruženja, prijedlog se dostavlja u pismenom obliku Općinskom poglavarstvu.
Zbor građana na kojem se osniva mjesni odbor saziva Općinsko poglavarstvo.
Članak 59.
Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog
odbora.
Članak 60.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, poslovnik o svom
radu, pravila mjesnog odbora, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja
druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i
Općinskog poglavarstva.
Članak 61.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu:
- vođenje brige o uređenju područja mjesnog odbora,
- poboljšanja kvalitete stanovanja,
- potreba obavljanja komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti, te lokalne
infrastrukture,
- zaštite okoliša.
Članak 62.
Općinsko poglavarstvo može posebnom odlukom pojedinom mjesnom odboru
povjeriti obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga koji su od neposrednog
i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana na tom području, a koji su
sadržani u programu rada mjesnog odbora.
Sredstva za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka osiguravaju se u
proračunu Općine Lovran.
Članak 63.
Pored sredstava iz prethodnog članka, mjesni odbor ima i prihode od pomoći i
dotacija koje ostvari od pravnih ili fizičkih osoba, te druge prihode koje
posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.
Članak 64.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana,
te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja, može sazivati
mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji
čini zasebnu cjelinu.
Mjesni odbor građana ima predsjednika, kojeg bira na način i u postupku
propisanom posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 65.
Za obavljanje administrativnih i drugih poslova za potrebe mjesnog odbora
brine Općinsko poglavarstvo.
Članak 66.
Nadzor nad zakonitošću rada organa mjesnog odbora obavlja Općinsko
poglavarstvo.
Članak 67.
Predsjednik Vijeća mjesnog odbora dužan je u roku od 8 dana od dana
donošenja, dostaviti općinskom načelniku akte koje donosi Vijeće mjesnog
odbora.
Općinski načelnik, ako utvrdi da su akti iz prethodnog stavka u suprotnosti
sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva,
zadržati će akte od izvršenja i naredit će Vijeću mjesnog odbora da u roku od 8
dana uskladi akt sa zakonom, Statutom i općim aktom Općinskog vijeća, odnosno
Općinskog poglavarstva.
Ukoliko Vijeće mjesnog odbora ne postupi na način propisan u prethodnom
stavku ovog članka, općinski načelnik će o tome obavijestiti Općinsko
poglavarstvo koje donosi Odluku o pokretanju postupka za ocjenu zakonitosti
spornog akta.
Ukoliko Općinsko poglavarstvo ne donese odluku u roku od 30 dana od dana
obustave izvršenja akta, prestaje obustava izvršenja akta.
Općinsko poglavarstvo može raspustiti Vijeće mjesnog odbora ako Vijeće
učestalo krši Statut, opće akte Općinskog vijeća i akte Općinskog poglavarstva
ili ne izvršava povjerene mu poslove.
Članak 68.
Općinsko vijeće posebnom odlukom detaljnije utvrđuje postupak osnivanja
mjesnog odbora, način izbora i opoziva organa mjesnog odbora.
VI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE LOVRAN
Članak 69.
Sve pokretne i nepokretne stvari koje pripadaju Općini Lovran kao i prava
koja pripadaju Općini čine imovinu Općine.
Članak 70.
Na temelju općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine, upravljanje imovinom provodi
Općinsko poglavarstvo pažnjom dobrog domaćina.
Pojedinačni akt o kupnji, prodaji, davanju na korištenje sa i bez naknade,
zakupu i podzakupu nekretnina i pokretnina donosi Općinsko poglavarstvo.
Općinsko poglavarstvo daje suglasnost na raspored dobiti trgovačkih društava
kojih je osnivač.
Na temelju proračuna Općine pokrivaju se gubici trgovačkih društava,
društava i javnih ustanova koje je osnovala Općina Lovran.
Pojedinačni akt u slučaju potrebe pokrića gubitaka donosi Općinsko vijeće na
prijedlog Poglavarstva.
Članak 71.
Prihodi Općine Lovran su osobito:
- prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine,
odnosno u kojima ima udio ili dionice, te prihodi od koncesija koje odobrava
Općina,
- prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i imovinskih prava,
- darovi, nasljedstva i legati,
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,
- pomoć i dotacije Republike Hrvatske, predviđene u državnom proračunu,
odnosno posebnim zakonom,
- naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koji su
preneseni na općinu,
- prihodi od pripadajuće visine doprinosa (stope) određene za predškolski
odgoj, osnovno školstvo, kulturu, tehničku kulturu, tjelesnu kulturu i šport.
Prihodi mogu biti izvorni ili posredni iz republičke odnosno županijske stope.
Članak 72.
Općinsko vijeće donosi godišnji proračun za narednu računsku godinu, na
prijedlog Općinskog poglavarstva, do 15. prosinca.
Općinsko vijeće donosi uravnoteženje proračuna putem njegovih izmjena i
dopuna, razmatra izvješća o ostvarenju proračuna tijekom godine, po godišnjem
obračunu, te obavljenoj reviziji.
Općinsko vijeće donosi odluku o izvršenju proračuna (uvjetima, načinu i
postupku gospodarenja prihodima i rashodima Općine) na prijedlog Općinskog
poglavarstva, uz godišnji obračun.
Ukoliko se godišnji proračun za narednu računsku godinu ne može donijeti u
roku iz stavka 1. ovog članka, vodit će se privremeno financiranje i to najduže
za razdoblje od 3 mjeseca.
Odluku o privremenom financiranju donosi Općinsko vijeće.
VII. AKTI OPĆINE
Članak 73.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim
Statutom donosi Statut, odluke, općinski proračun, godišnji obračun proračuna,
preporuke, rješenja, zaključke, upute i naputke.
Članak 74.
Općinsko poglavarstvo o poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, naredbe,
uputstva i pravila kada odlučuje o pojedinačnim stvarima.
Članak 75.
Radna tijela Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva donose zaključke,
preporuke i rješenja.
Članak 76.
Općinsko poglavarstvo osigurava izvršenje općih akata iz članka 72. i 73.
ovog Statuta na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor
nad zakonitošću rada upravnih tijela koja obavljaju poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine Lovran.
Članak 77.
Upravni odjel Općine Lovran, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih
akata Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva.
U provođenju nadzora iz stavka 1. ovog članka upravni odjeli mogu u slučaju
neprovođenja općeg akta, poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom.
Članak 78.
Upravni odjel Općine Lovran u izvršavanju općih akata iz članka 74. ovog
Statuta donosi pojedinačne akte kojima riješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se izjaviti žalba
nadležnom upravnom tijelu Primorsko-goranske županije.
Na donošenje akta iz ovog članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o
općem upravnom postupku ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred
tijelima Općine Lovran.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima protiv pojedinačnih akata
upravnih tijela Općine Lovran može se pokrenuti upravni spor.
Članak 79.
Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata Općinskog vijeća u njegovom
samoupravnom djelokrugu obavljaju organi središnje državne uprave, svaki u svom
djelokrugu, u skladu s Ustavom i zakonom.
Članak 80.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Lovran, u postupku donošenja akata, te
autentičnom tumačenju akta, utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.
VIII. JAVNOST RADA
Članak 81.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog poglavarstva i upravnog odjela Općine je
javan.
Članak 82.
Javnost rada Općinskog vijeća, Općinskog poglavarstva i upravnih odjela
Općine osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije i na oglasnoj ploči Općinskog vijeća, na način
propisan Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 83.
Općinsko vijeće svojom odlukom određuje koji podaci iz rada i nadležnosti
Vijeća, Općinskog poglavarstva i upravnog odjela se ne mogu objavljivati jer
predstavljaju tajnu, te način njihovog čuvanja.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 84.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Odluke o privremenom ustrojstvu
i načinu rada Općinskog vijeća, ranijeg Statuta i drugih tijela Općine Lovran
ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1. ovog članka,
neposredno se primjenjuju odredbe ovog Statuta.
Odluke i drugi opći akti iz stavka 1. ovog članka moraju se uskladiti sa
zakonom i ovim Statutom u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog
Statuta.
Članak 85.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika
Općinskog vijeća, Općinsko poglavarstvo i Komisija za Statut, Poslovnik i
normativnu djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika odlučuje da li će pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni isti prijedlog se ne može ponovno staviti na
dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od šest mjeseci od dana
zaključenja rasprave o prijedlogu.
Članak 86.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća
utvrđuje konačni prijedlog promjene Statuta Općine Lovran, te ga upućuje
Općinskom vijeću.
Članak 87.
Općinsko vijeće Općine Lovran o promjeni Statuta Općine Lovran odlučuje
većinom glasova svih vijećnika.
Članak 88.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«,
Primorsko-goranske županije.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta, prestaje vrijediti Statut Općine
Lovran (»Službene novine« Županije primorsko-goranske broj 11/93, 19/94, 12/97
i 9/01).
Klasa: 011-01/05-01/03
Ur. broj: 2156/02-01-05-1
Lovran, 1. veljače 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednik
Općinskog vijeća
Edvard Primožić, v.r.