2.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01- vjerodostojno tumačenje i 129/05) i članka
18. Statuta Općine Klana (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
3/06) Općinsko vijeće Općine Klana, na sjednici održanoj 26. siječnja 2006.
donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Klana
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Klana (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) uređuje se način rada Općinskog vijeća Općine Klana (u daljnjem
tekstu Vijeće) i to:
- konstituiranje Vijeća, početak obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje
i prestanak mandata člana Vijeća,
- prava i dužnosti člana Vijeća,
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Vijeća i njihova prava
i dužnosti,
- izbor općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika,
- način rada radnih tijela Vijeća,
- odnos Vijeća, Općinskog poglavarstva i Općinskog načelnika,
- postupak predlaganja i donošenja akata,
- poslovni red sjednice Vijeća,
- javnost u radu Vijeća,
- obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća.
2. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA, MIROVANJE
I PRESTANAK MANDATA
Članak 2.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili
osoba koju on ovlasti.
Konstituirajućoj sjednici do izbora predsjednika Vijeća predsjedava
najstariji član.
Predsjedavatelj sjednice ima do izbora predsjednika Vijeća sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani predsjednik preuzima predsjedanje
sjednicom.
Članak 3.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je
nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se himna Republike Hrvatske
»Lijepa naša domovino«.
Članak 4.
Na početku prve konstituirajuće sjednice, Vijeće na prijedlog predsjedatelja
ili najmanje trećine članova Vijeća, bira iz reda svojih članova Mandatnu
komisiju.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana.
Mandatna komisija podnosi Izvješće Vijeću o provedenim izborima.
Mandatna Komisija izvješćuje Vijeće o prestanku mandata članova Vijeća, kad
se ispune zakonom propisani uvjeti, te izvješćuje da su ispunjeni uvjeti za
početak mandata zamjeniku člana Vijeća.
Vijeće prima k znanju izvješće iz stavka 3. ovog članka.
Članak 5.
Nakon što Vijeće primi k znanju izvješće Mandatne komisije o provedenim
izborima iz čl. 4. stavka 3. ovog Poslovnika, članovi Vijeća daju svečanu
prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika Općinskog vijeća Općine Klana
obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati Ustava,
zakona i statuta Općine Klana i poštovati pravni poredak Republike Hrvatske te
se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine Klana.«
Predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon toga proziva pojedinačno
članove Vijeća, a član Vijeća daje prisegu tako što ustaje i izgovara:
»Prisežem!«
Nakon davanje prisege svaki član Vijeća potpisuje tekst prisege pred
predsjedateljem.
Članak 6.
Član Vijeća koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici odnosno zamjenik
člana Vijeća kada počinje obnašati dužnosti člana Vijeća polaže prisegu na
prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak 7.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira Odbor za izbor i imenovanja na
prijedlog predsjedatelja ili najmanje trećine članova Vijeća.
Članak 8.
Danom konstituiranja Vijeća, članovima Vijeća započinju prava i dužnosti
određeni zakonom, Statutom Općine Klana, ovim Poslovnikom i aktima što iz
donosi Vijeće, do prestanka mandata.
Članak 9.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
u slučajevima određenim Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Mirovanje mandata člana Vijeća i prestanak mirovanja mandata člana Vijeća
nastupa u slučajevima određenim Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
3. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak 10.
Vijeće ima predsjednika i jednog potpredsjednika koje Vijeće bira iz reda
članova Vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća, na prijedlog Odbora za
izbor i imenovanja ili najmanje jedne trećine članova Vijeća.
Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća obavlja se javnim glasovanjem za
svakog kandidata ponaosob.
Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća izabran je kandidat za kojeg je
glasovala većina svih članova Vijeća.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i potpredsjednika kandidat ne
dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja po istom postupku kao za
prvo glasovanje.
Ako su za izbor predsjednika i potpredsjednika bila predložena više od dva
kandidata u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koja su dobila
najviše glasova.
U slučaju da ni u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije
većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak ponavlja.
Članak 11.
Predsjednik Vijeća:
- zastupa i predstavlja Vijeće,
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama Vijeća i
potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja općeg akta,
- koordinira rad radnih tijela Vijeća,
- brine o suradnji Vijeća s Općinskim poglavarstvom Općine Klana,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju dužnosti članova Vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
- surađuje s predstavnicima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave,
- izvješćuje Vijeće o nastupu i prestanku mirovanja mandata člana Vijeća,
prestanku mandata člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
te o početku mandata zamjenika člana Vijeća,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o poštivanju ovog Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom Općine Klana, ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak 12.
Potpredsjednik Vijeća pomaže u radu predsjedniku Vijeća te obavlja poslove
iz njegova djelokruga za koje ga ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova potpredsjednik Vijeća dužan je pridržavati
se naputka predsjednika Vijeća.
Predsjednika Vijeća zamjenjuje potpredsjednik u slučaju njegove odsutnosti
ili spriječenosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak 13.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća može
podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje trećina članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
U prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća,
a o tome prijedlogu ne može se raspravljati i glasovati prije nego protekne
sedam dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak 14.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti:
- ako predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća ne sazove sjednicu ukoliko
to zatraži Općinsko poglavarstvo Općine Klana, Općinski načelnik ili jedna
trećina članova Vijeća u roku od 15 dana od dana dostave zahtjeva,
- ako predlagatelj smatra da predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je zloupotrebljavao položaj ili
prekoračio ovlasti.
Članak 15.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjedniku Vijeća dužnosti prestaju danom kada Vijeće
utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka Vijeće će odrediti potpredsjednika Vijeća
koji će od izbora predsjednika imati sva njegova prava i dužnosti, a Vijeće je
dužno izabrati novog predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u roku od
idućih 30 dana.
Članak 16.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku Vijeća prestane mandat člana Vijeća
prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata, Vijeće je dužno izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana saznanja
o prestanku mandata.
Članak 17.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika Vijeća, a na istoj sjednici ne
izabere novog predsjednika, potpredsjednik Vijeća će do izbora predsjednika
Vijeća imati sva njegova prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj sjednici, Vijeće je dužno
izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana razrješenja.
Članak 18.
Uz predsjednika Vijeća za pripremanje i vođenje sjednice Vijeća te u
obavljanju ostalih njegovih poslova sudjeluje pročelnik i odgovarajući
službenik Upravnog odjela.
4. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
Članak 19.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena Statutom Općine Klana, ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i
sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu
Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njima odlučivati,
- prihvatiti izbor za člana u radnom tijelu Vijeća s tim da može istovremeno
biti član najviše u tri stalna radna tijela,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri
Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih akata te razmatranje pojedinih
pitanja iz njegova djelokruga,
- tražiti i dobiti podatke od Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana te
koristiti njihove stručne i tehničke usluge potrebne za obavljanje dužnosti
člana Vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih akata,
- prisustvovati sjednicama radnih tijela kojih nije član i sudjelovati u
njihovu radu bez prava odlučivanja,
- predlagati osnivanje radnog tijela, ili radne grupe radi obrade određenog
pitanja ili pripreme akata za Vijeće,
- biti biran odnosno imenovan i prihvatiti izbor odnosno imenovanje u tijela
pravnih osoba određenih Zakonom, Statutom Općine Klana i općim aktima Vijeća.
Članak 20.
Članu Vijeća su dostupni svi službeni materijali, dokumenti i podaci koji se
pripremaju ili prikupljaju u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Klana, a koji
se odnose na pitanja o kojima se raspravlja na sjednicama Vijeća i Općinskog
poglavarstva Općine Klana.
Članak 21.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova za rad u Vijeću u skladu s odlukom
Vijeća.
Članak 22.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih poslova gospodarskih i drugih
djelatnosti bilo za sebe bilo za svojeg poslodavca koristiti položaj člana
Vijeća i naglašavati taj položaj.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji
prema zakonskim propisima nose oznaku tajnosti i za to su odgovorni prema
zakonu.
Članak 23.
Vijećniku mandat prestaje prije isteka vremena na koje je izabran:
1. ako podnese ostavku,
2. ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena
poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
3. ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,
4. ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih nije mogao biti izabran za
člana vijeća, danom donošenja odluke Ustavnog suda,
5. ako odjavi prebivalište s područja općine, danom odjave prebivališta,
6. ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
7. smrću.
Članak 24.
O nazočnosti članova Vijeća sjednicama Vijeća vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može biti nazočan sjednici Vijeća, dužan je o
tome pravovremeno izvijestiti Jedinstveni upravni odjel Općine Klana.
Vijećnička pitanja
Članak 25.
Član Vijeća ima pravo na sjednici Vijeća postavljati pitanja (vijećnička
pitanja) koja se odnose na stanje u pojedinim oblastima rada i djelokruga rada
Vijeća, radnih tijela, Općinskog načelnika, Općinskog poglavarstva i
Jedinstvenog upravnog odjela, po iscrpljenom dnevnom redu.
Član vijeća može postaviti najviše dva pitanja.
Vijećnička pitanja se postavljaju isključivo u pisanom obliku, a iznimno
usmeno na koja se ne mora na istoj sjednici Vijeća dobiti traženi odgovor.
Vijećničko pitanje mora biti precizno i jezgrovito, isključivo u obliku
pitanja, a ne komentara ili rasprave.
Članak 26.
Na usmena i pisana vijećnička pitanja upućena Općinskom poglavarstvu,
Jedinstvenom upravnom odjelu i mjesnim odborima odgovaraju predsjedniku
Općinskog poglavarstva, članovi Općinskog poglavarstva, pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela i predsjednici mjesnih odbora.
Predsjednik Općinskog poglavarstva dužan je osigurati nazočnosti članova
Općinskog poglavarstva na sjednici Vijeća.
Članak 27.
Odgovor na postavljeno pisano vijećničko pitanje, član Vijeća dobit će u
pravilu, uz poziv za narednu sjednicu.
Ako je odgovor na postavljeno vijećničko pitanje povjerljive naravi, član
Općinskog poglavarstva može predložiti da se članu Vijeća odgovori neposredno
ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čijem je djelokrugu to pitanje.
Član Vijeća koji je postavio vijećničko pitanje može na sjednici Vijeća
iznijeti mišljenje o dobivenom odgovoru i postaviti dopunsko pitanje koje se
može odnositi isključivo na podnošenje dobivenog odgovora.
Klubovi vijećnika
Članak 28.
U vijeću se mogu osnivati Klubovi vijećnika.
Klub mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju obavijestiti Predsjednika
Općinskog vijeća i Jedinstveni upravni odjel te priložiti podatke o članovima i
svoj Pravilnik o radu.
Jedinstveni upravni odjel osigurat će Klubovima vijećnika prostorije i druge
tehničke uvjete za rad (prostoriju za sjednice, prijepis, umnožavanje, dostavu
materijala i drugo).
5. RADNA TIJELA
Članak 29.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, te pripremu i podnošenje
odgovarajućih prijedloga za praćenje provođenja utvrđene politike i praćenja
izvršavanja odluka i općih akata Vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih
pitanja, za proučavanje i raspravljanje i drugih pitanja iz nadležnosti Vijeća
te za izvršavanje određenih zadaća (poslova) od interesa za Vijeće, ovim se
Poslovnikom osnivaju radna tijela Vijeća.
Članak 30.
U radnim tijelima Vijeća razmatraju se i usuglašavaju stajališta izražena ili
upućena vijećnicima o pojedinim pitanjima o kojima se odlučuje u Vijeću. Radna
tijela Vijeća nakon provedene rasprave, zauzimaju stajališta i o tome
obavještavaju Vijeće.
Radna tijela razmatraju izvješća tijela i organizacija koji na temelju
Zakona podnose svoje izvješće Vijeću, zauzimaju o tome svoja stajališta, a na
njihov prijedlog o izvješću se može provesti rasprava i na sjednici Vijeća.
Članak 31.
Radi razmatranja i drugih pitanja, Vijeće može uz radna tijela osnovana ovim
Poslovnikom, osnovati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju drugih radnih tijela uređuje se njihov naziv, sastav,
djelokrug i način rada.
Članak 32.
Radno tijelo Vijeća ima predsjednika, potpredsjednika i određeni broj
članova.
Predsjednik, potpredsjednik i ostali članovi radnih tijela biraju se iz
redova vijećnika i iz reda znanstvenih i stručnih djelatnika, koji svojom
stručnošću, znanjem i iskustvom mogu pridonijeti uspješnosti radnih tijela i
Vijeća.
Članak 33.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i članova radnog tijela traje do isteka
mandata saziva Vijeća ukoliko Vijeće ne odluči drugačije.
Članak 34.
Predsjednik radnog tijela Vijeća organizira rad tijela, predlaže dnevni red
i predsjedava njegovim sjednicama.
Predsjednik potiče razmatranje pojedinih tema i brine se o obavješćivanju
članova o pitanjima iz djelokruga radnih tijela.
Predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća, načelnikom i članovima
Poglavarstva, predsjednicima drugih radnih tijela Vijeća, te s pročelnikom
Jedinstvenog upravnog odjela u pitanjima iz djelokruga radnog tijela Vijeća.
Predsjednik se brine o provođenju zaključaka radnog tijela Vijeća i obavlja
druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Potpredsjednik radnog tijela u slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika, ima njegova prava, obveze i odgovornosti određene ovim
Poslovnikom.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti predsjednika ili potpredsjednika,
sjednicom radnog tijela predsjeda član radnog tijela kojeg na to ranije ovlasti
predsjednik radnog tijela.
Članak 35.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na vlastiti poticaj, a dužan ju je
sazvati na osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži predsjednik Vijeća ili
trećina članova radnog tijela Vijeća te općinski načelnik uz navođenje pitanja
koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to obvezan učiniti, sjednicu
radnog tijela Vijeća sazvat će predsjednik Vijeća.
Članak 36.
Radna tijela Vijeća mogu zauzimati stajališta o pitanjima iz svog djelokruga
ako sjednici prisustvuje većina članova radnog tijela, a odluke se donose
većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.
Članak 37.
Radna tijela Vijeća pokreću razmatranje tema iz svog djelokruga na vlastiti
poticaj, a obvezatna su razmotriti svako pitanje iz svog djelokruga koje im
upute na razmatranje ili za koje to zatraži predsjednik Vijeća.
Članak 38.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svojim primjedbama, mišljenjima,
stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće. Radno tijelo može izvijestiti
o stajalištu manjine svojih članova, kad mišljenja ostanu podijeljena u pogledu
prijedloga za rješenje pojedinog pitanja.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću, radno tijelo određuje
izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog tijela, na vlastiti poticaj ili
zahtjev Vijeća, na sjednici obrazložiti stajalište ili prijedlog radnog tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime radnog tijela Vijeća o
pitanjima u vezi s izvješćem, odnosno stajalištem ili prijedlogom radnog
tijela, ali ne može izmijeniti stajalište ili prijedlog radnog tijela ili
odustati od njega ako je za to ovlašten od radnog tijela, niti se može
izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo svoje mišljenje ili
zauzelo stajalište.
Članak 39.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu održavati i zajedničku sjednicu te
Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o temi rasprave.
Članak 40.
Sjednici radnog tijela Vijeća prisustvuje ili može po svojoj ocjeni
prisustvovati i sudjelovati u radu tijela predsjednik i potpredsjednik
Općinskog vijeća.
Članak 41.
Radna tijela imaju pravo tražiti od upravnih odjela i drugih organa Vijeća
odgovarajuće obavijesti i druge podatke koji su mu potrebni za rad, a kojima
ova tijela raspolažu ili su ih u svom djelokrugu obvezni prikupljati i
evidentirati.
Članak 42.
Radno tijelo Vijeća može na sjednice pozvati znanstvene, stručne i javne
djelatnike i druge osobe radi iznošenja mišljenja o pitanjima koja se
raspravljaju na sjednici.
Radno tijelo može, u skladu s ovim Poslovnikom, donijeti poslovnik o svom
radu.
Članak 43.
Radna tijela Vijeća su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanja,
3. Odbor za gospodarstvo, komunalije, financije i proračun, razvoj,
prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
4. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju,
5. Odbor za društvene djelatnosti,
6. Odbor groblja,
7. Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja,
8. Mandatna komisija.
Članak 44.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- razmatra prijedloge odluka i drugih akata koje donosi Vijeće u pogledu
njihove usklađenosti sa zakonom i statutom te u pogledu njihove pravne obrade i
o tome daje mišljenje i prijedloge Vijeću,
- razmatra poticaje za donošenje odluka i akata,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i akata Vijeća kada je tim
aktima ovlašten ili kada to ocijeni potrebnim,
- razmatra prijedloge za davanje autentičnog tumačenja Statuta, odluka i
drugih akata Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Članak 45.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima predsjednika i 2 člana, koji se
biraju iz redova vijećnika i iz reda znanstvenih i stručnih djelatnika.
Članak 46.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje dužnosnika koje bira odnosno imenuje Vijeće,
- predlaže imenovanja predstavnika Vijeća u određena društvena tijela i
organizacije,
- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za izbor članova te predsjednika i
potpredsjednika radnih tijela Vijeća,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Članak 47.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i 2 člana iz reda vijećnika.
Članak 48.
Odbor za gospodarstvo, komunalije, financije i proračun, razvoj, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša:
- u djelokrugu Odbora za gospodarstvo, razvoj, prostorno planiranje i
zaštitu okoliša su poslovi utvrđivanja i praćenja gospodarskog razvitka općine,
komunalija i komunalnog razvitka, razmatranje koncepcije i strategije razvitka
poduzetništva i male privrede, zaštite okoliša te općinskog proračuna i
financija.
Članak 49.
Odbor za gospodarstvo, komunalije, financije i proračun, razvoj, prostorno
planiranje i zaštitu okoliša ima predsjednika, zamjenika predsjednika i 5
članova iz redova vijećnika te iz reda znanstvenih i stručnih djelatnika.
Članak 50.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju u svom djelokrugu:
- razmatra pitanja iz međuopćinskih i međunarodnih odnosa te priprema
prijedloge akata iz nadležnosti Vijeća koji se odnose na to područje,
- surađuje s odgovarajućim odborima općina i drugih zemalja,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Članak 51.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju ima predsjednika i 2 člana koji
se biraju iz redova vijećnika i iz reda znanstvenih i stručnih djelatnika.
Članak 52.
Odbor za društvene djelatnosti:
- razmatra i Općinskom vijeću predlaže mjere za rješavanje problema u
domeni:
a) sporta
b) kulture i školstva
- priprema i predlaže Vijeću veličinu transfera društvima i udrugama, te
analizira njihov rad. Brine se za uspješan razvoj svih društvenih djelatnosti
na području Općine,
- predlaže mjere za racionalno održavanje objekata iz društvene sfere.
Članak 53.
Odbor za društvene djelatnosti ima predsjednika, zamjenika predsjednika i
tri člana koji se biraju iz redova vijećnika te znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Članak 54.
Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja:
- razmatra i Općinskom vijeću predlaže mjere za rješavanje problema u
domeni:
a) zdravstva
b) socijalne zaštite
- analizira i sagledava stanje u socijalnoj zaštiti i zdravstvu,
- priprema i predlaže davanje nužne pomoći ugroženima te mjere za
poboljšavanje stanja.
Članak 55.
Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja ima predsjednika, zamjenika
predsjednika i tri člana koji se biraju iz redova vijećnika i iz reda
znanstvenih i stručnih djelatnika.
Članak 56.
Odbor groblja:
- razmatra i predlaže Vijeću rješenja za cjelokupnu problematiku groblja,
predlaže organiziranje prikupljanja grobljanskih taksi, uređivanje, proširenje
i održavanje groblja, vođenje grobljanske dokumentacije, predlaže propise prema
kojima se na groblju vrše svi poslovi i predlaže Vijeću grobljanski red i
koncesionare.
Odbor groblja ima predsjednika, zamjenika predsjednika te tri člana.
6. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 57.
Na području Općine Klana mogu se osnivati mjesni odbori. Problematika
mjesnih odbora je obrađena u Statutu Općine Klana i Zakonu o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi.
7. IZBOR, ODNOS VIJEĆA, OPĆINSKOG POGLAVARSTVA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 58.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda svojih članova, većinom
glasova svih članova Općinskog vijeća, u pravilu na konstituirajućoj sjednici.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće u pravilu između nositelja lista
stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću.
Prijedlog za izbor općinskog načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti
Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća.
Članove Poglavarstva, koje ima tri člana ukupno, bira općinsko vijeće na
prijedlog općinskog načelnika, većinom glasova svih članova iz reda svojih
članova, javnih djelatnika i građana s prebivalištem na području Općine Klana,
na vrijeme od četiri godine. Članovi Poglavarstva imaju pravo na naknadu za
svoj rad koju određuje Općinsko vijeće.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana može se birati za člana
Poglavarstva.
Članovi Poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja
iz djelokruga Općine Klana.
Predsjednik Poglavarstva (Općinski načelnik) može podnijeti Vijeću prijedlog
za izbor članova Poglavarstva i na konstituirajućoj sjednici, a najkasnije u
roku od 30 dana od njegovog izbora.
Ukoliko prijedlog iz prethodnog stavka ovog članka ne dobije potrebnu većinu
glasova, predsjednik Poglavarstva odnosno Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću novi prijedlog najkasnije u roku od 15 idućih dana.
Vijećnik može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog kandidata
za Općinskog načelnika ili njegovog zamjenika.
Članak 59.
Ako je za Općinskog načelnika ili njegovog zamjenika predloženo više
kandidata, te prilikom glasovanja niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, glasovanje se ponavlja na način da se u ponovljenom
glasovanju ne glasuje o kandidatu koji je dobio najmanji broj glasova.
Izbor se na taj način ponavlja sve dok se ne glasa o najmanje dvoje
kandidata.
Ako niti jedan od preostala dva kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova
svih vijećnika, postupak predlaganja kandidata i njihov izbor se ponavlja.
Članak 60.
Nakon što je izabrano Poglavarstvo, Općinski načelnik i članovi Poglavarstva
daju prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem da ću dužnost člana Poglavarstva Općine Klana obnašati savjesno i
odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati Ustava i zakona, Statuta, odluka i
drugih akata Općine Klana, poštivati pravni poredak Republike Hrvat
ske, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Općine
Klana i Republike Hrvatske.«
Predsjednik Vijeća izgovara, a Općinski načelnik i članovi Poglavarstva
ponavljaju za njim tekst prisege, a nakon toga i potpisuju.
Član Poglavarstva koji nije bio nazočan davanju prisege, polaže prisegu na
prvoj idućoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak 61.
Općinsko poglavarstvo Općine Klana odgovorno je Vijeću za svoj rad i odluke
koje donosi.
Predsjednik, zamjenik predsjednika i član Općinskog poglavarstva Općine Klana
zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Općinsko poglavarstvo, a osobno
su odgovorni za svoje područje rada.
Na prijedlog najmanje trećine članova Vijeća može se pokrenuti pitanje
povjerenja Općinskom načelniku i njegovim zamjenicima, pojedinom članu
Općinskog poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini i razriješiti ih
dužnosti prije isteka vremena na koje su izabrani.
Općinsko poglavarstvo dužno je očitovati se o prijedlozima iz stavka 3.
ovoga članka.
O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam
dana od dana njegova podnošenja.
Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30
dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak 62.
Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih
članova Vijeća.
Kad Vijeće izglasa nepovjerenje Općinskom načelniku ili Općinskom
poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novog Općinskog načelnika u roku od
30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i Općinskom
poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti,
Općinsko poglavarstvo i Općinski načelnik kojem je iskazano nepovjerenje
smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novog Općinskog
načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i članu Općinskog
poglavarstva ne prestaje dužnost člana Vijeća.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Općinskog poglavarstva
Vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako Vijeće ne izglasa nepovjerenje, članovi Vijeća koji su podnijeli
prigovor ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od 6
mjeseci od njegova odbijanja.
Članak 63.
Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju poglavarstvu.
Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinskog načelnika ne donese odluku
kojom potvrđuje povjerenje poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu
iskazano nepovjerenje.
Članak 64.
Općinsko poglavarstvo Općine Klana je obvezno na zahtjev Vijeća izvijestiti
Vijeće o svom radu u cjelini ili pojedinom području, o izvršavanju odluka ili
drugih akata Vijeća te o drugim pitanjima iz svoga djelokruga.
Općinsko Poglavarstvo Općine Klana može i na vlastiti poticaj podnijeti
Vijeću izvješće o svome radu i o stanju u pojedinim područjima.
8. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak 65.
Vijeće na osnovi prava i obveza utvrđenih zakonom, Statutom Općine i ovim
poslovnikom donosi Statut, Poslovnik, odluke i druge opće akte, proračun
Općine, obračun proračuna, zaključke te daje vjerodostojna tumačenja općih
akata Vijeća.
Vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte u slučajevima određenim
pozitivnim propisima.
Članak 66.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine Klana koji su od općeg
značenja za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te propisuje njihova
prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Klana.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju.
Članak 67.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo Vijeća i Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Klana te način rada i odnosi u Vijeću donose se u obliku odluke,
pravilnika i poslovnika.
Članak 68.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o temama koje razmatra.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak 69.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključke i preporuke koje donose radna tijela Vijeća potpisuje predsjednik
radnog tijela.
Članak 70.
Na izvornike odluka i drugih propisa i općih akata Vijeća stavlja se pečat
Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih propisa i općih akata Vijeća,
razumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog propisa i općeg akta, koji je
usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju pečata na izvornike tih akata,
o čuvanju izvornika i evidenciji brine se Jedinstveni upravni odjel.
Članak 71.
Opći akti Vijeća, odluke o izboru i imenovanjima i autentična tumačenja
odluka, objavljuju se u službenom glasilu županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog članka brine se Jedinstveni upravni
odjel.
Članak 72.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni prijedlog odluke Vijeću, odnosno
analiza, izvješće ili drugi akti nije sastavljen u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno podnositelj akta ne otkloni nedostatak
akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim
poslovnikom.
Ako nedostatci akta ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da se
prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt nije upućen Vijeću.
2. Postupak donošenja akata
Članak 73.
Postupak donošenja akata pokreće se podnošenjem prijedloga akata.
Prijedlog akata upućuje se predsjedniku Vijeća u pisanoj formi.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima član Vijeća, radno tijelo Vijeća,
Općinski načelnik, Općinsko poglavarstvo ili drugi predlagatelj ako je to
određeno zakonom ili ovim Poslovnikom.
Član Vijeća ima pravo podnošenja prijedloga akta, ako ga je svojim potpisom
podržala jedna trećina članova Vijeća (uključujući i člana Vijeća koji podnosi
prijedlog).
Ostali subjekti koji nisu navedeni u stavku 3. ovog članka, mogu podnijeti
inicijativu za donošenje akta putem Jedinstvenog upravnog odjela Općine Klana.
O podnesenoj inicijativi, Jedinstveni upravni odjel u roku od 30 dana
izvijestit će Općinsko poglavarstvo, a ako Općinsko poglavarstvo podrži
inicijativu poduzet će odgovarajuće mjere radi pripreme podnošenja prijedloga
akta u smislu dane inicijative.
Ako Općinsko poglavarstvo nije predlagatelj akta, na podneseni prijedlog
daje svoje mišljenje.
Ako radno tijelo nije predlagatelj akta može po potrebi na podneseni
prijedlog dati mišljenje.
Članak 74.
Prijedlog akta mora biti odgovarajuće obrazložen, posebno glede zakonskog,
odnosno drugog pravnog temelja i svrhe donošenja akata, te mora sadržavati
tekst prijedloga općeg akta s obrazloženjem.
Članak 75.
Predstavnik predlagatelja ima pravo, sve do donošenja akta u ime
predlagatelja davati odgovarajuća objašnjenja, izjašnjavati se o amandmanima,
te privremeno ili trajno povući prijedlog akta iz daljnje procedure.
Članak 76.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga općeg akta podnosi se u pisanom
obliku uz obrazloženje (u daljnjem tekstu: amandman).
Pravo podnošenja amandmana ima predsjednik i član Vijeća, radno tijelo
Vijeća i Općinsko poglavarstvo.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća najkasnije dva dana prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća podneseni amandman upućuje predlagatelju akta i Općinskom
poglavarstvu ako nije predlagatelj.
Članak 77.
Iznimno od odredbe iz članka 76. st. 1. ovog Poslovnika, amandman se može
podnijeti usmeno, sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akata, o čemu će se
predlagatelj očitovati na samoj sjednici.
Članak 78.
O svakom amandmanu na prijedlog akta Vijeće se izjašnjava posebno.
U slučaju više amandmana na prijedlog istog akta, Vijeće se izjašnjava prema
redoslijedu odredaba akta na koje se amandmani odnose, a u okviru toga,
redoslijedom podnošenja amandmana.
Nakon izjašnjavanja o amandmanima, pri čemu prihvaćeni amandmani postaju
sastavnim dijelom prijedloga akta, Vijeće se izjašnjava o prijedlogu akta u
cjelini.
Amandman koji predlagatelj prihvati postaje sastavnim dijelom prijedloga
akta i o njemu se Vijeće posebno ne izjašnjava.
3. Odlučivanje i glasovanje
Članak 79.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom glasova ako je na sjednici nazočna
većina članova Vijeća.
Statut Općine Klana, Poslovnik Općinskog vijeća Općine Klana, proračun,
godišnji obračun proračuna, odluku o izboru i razrješenju načelnika, njegovog
zamjenika i članova Općinskog poglavarstva Općine Klana, odluku o iskazivanju
nepovjerenja, odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika
Vijeća Općine Klana, odluke o izborima radnih tijela Vijeća, te akte koje
Vijeće donosi po hitnom postupku Vijeće donosi većinom glasova svih članova
Vijeća.
Članak 80.
Kada se bira odnosno imenuje samo jedan kandidat, a predloženo je više
kandidata a niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se
ponavlja na način da se u ponovljenom glasovanju ne glasuje o kandidatu koji je
u prethodnom glasovanju dobio najmanji broj glasova.
Ako niti jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, izborni se
postupak ponavlja.
Članak 81.
Prilikom izjašnjavanja o aktima i drugim pitanjima članovi Vijeća se
izjašnjavaju na pitanja predsjednika Vijeća, prema sljedećem redoslijedu tko je
»za«, tko je »protiv«, tko je »suzdržan«.
Predsjednik Vijeća utvrđuje koliko se članovi Vijeća izjasnilo »za«, koliko
»protiv« i koliko je »suzdržanih«.
Članak 82.
Po završetku rasprave i odlučivanja o svakoj točki dnevnog reda, predsjednik
Vijeća utvrđuje koji akt u odnosu na podneseni prijedlog je Vijeće donijelo.
Predsjednik Vijeća nakon rasprave utvrđuje koje je zaključke Vijeće usvojilo
nakon odlučivanja o odnosnoj točki dnevnog reda.
Članak 83.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave, ukoliko
ovim poslovnikom nije određeno da se odluke donose bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće
ne želi o tom pitanju odlučivati, završava raspravu i prelazi na sljedeću točku
dnevnog reda.
Vijeće može odlučiti da pojedini prijedlog vrati predlagatelju radi dopune
sukladno raspravi.
Članak 84.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako Vijeće ne odluči većinom glasova
nazočnih članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Vijeća poziva
članove Vijeća da se izjasne tko je »za« prijedlog, tko je »protiv« prijedloga,
odnosno da li se tko »suzdržao« od glasovanja za prijedlog.
Ako se dizanjem ruku ne može utvrditi točno rezultat glasovanja, glasuje se
poimenično.
Poimenično se glasuje i ako to odluči Vijeće na prijedlog predsjednika
Vijeća.
Članak 85.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanima o njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova
Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da amandman nije prihvaćen.
Poimenično glasovanje provodi se tako da predsjednik Vijeća proziva člana
Vijeća koji se izjašnjava »za«, »protiv« ili »suzdržan« od glasovanja.
Kada je prozivanje završeno, ponovno se prozivaju članovi Vijeća za koje u
popisu članova Vijeća nije zabilježeno da su glasovali.
Glasove prebrojava predsjednik Vijeća.
Članak 86.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja, koji se upisuju u
zapisnik.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru glasovanja predsjednik Vijeća
ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat glasovanja.
Članak 87.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje i oblika i ovjereni su pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom listiću prezimena
kandidata navode se abecednim redom, a ispisuje se na način da se zaokružuje
redni broj ispred imena pojedinog kandidata.
Ako se glasuje o pojedinom prijedlogu, pitanje mora biti postavljeno jasno i
precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »suzdržan« odnosno prema uputi na
listiću.
Glasačke listiće priprema Jedinstveni upravni odjel Općine Klana.
Predsjednik Vijeća može odrediti dva člana Vijeća koji će mu pomagati kod
tajnog glasovanja.
Broj glasačkih kutija i mjesta gdje će se kutije postaviti određuje
predsjednik Vijeća.
Članak 88.
Član Vijeća može glasovati samo osobno, jednim glasačkim listićem.
Nadopunjeni listić, listić na kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački
listić koji je popunjen tako da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga je ili
zašto član Vijeća glasovao, nevažeći je.
Članak 89.
Nakon što svi nazočni članovi Vijeća predaju glasačke listiće i nakon što
predsjednik Vijeća objavi da je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje
rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Vijeća u nazočnosti članova Vijeća
koji su mu pomagali kod glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj
je tajno glasovanje provedeno.
Članak 90.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom postupku.
4. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak 91.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to nužno radi
sprečavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje takvog akta u
određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani
razlozi.
Predlagatelj akta dužan je obrazložiti hitnost postupka.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje trećina članova Vijeća.
Ako predlagatelj donošenja akta po hitnom postupku nije Općinsko
poglavarstvo, tada se prijedlog akta dostavlja Općinskom poglavarstvu radi
davanja mišljenja.
Članak 92.
Kada se Vijeću podnosi prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku,
najprije se glasuje o opravdanosti prijedloga za hitnim postupkom, a potom se
raspravlja i odlučuje o samom aktu.
Članak 93.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom postupku podnosi se i prijedlog
akta.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog iz stavka 1. ovog članka upućuje
članovima Vijeća i Općinskom poglavarstvu ako ono nije predlagatelj.
Članak 94.
O prijedlogu iz članka 93. ovog Poslovnika odlučuje se na početku sjednice
Vijeća prilikom utvrđivanja dnevnog reda.
Članak 95.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku amandmani se mogu
podnositi do zaključenja rasprave.
5. Vjerodostojno tumačenje akata
Članak 96.
Prijedlog za vjerodostojno tumačenje akta mogu tražiti ovlašteni
predlagatelj iz članka 76. stavka 2. ovog Poslovnika.
Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja podnosi se predsjedniku
Vijeća, a mora sadržavati naziv odluke, naznaku odredbe za koju se traži
tumačenje i razloge za to.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja
akta Odboru za statutarno-pravna pitanja i Općinskom poglavarstvu ako ono nije
podnositelj prijedloga radi ocjene njegove osnovanosti.
Odbor za statutarno-pravna pitanja nakon što primi mišljenje Općinskog
poglavarstva, utvrdit će ima li osnove za davanje vjerodostojnog tumačenja.
Ako odbor za statutarno-pravna pitanja ocijeni da ima osnove za davanje
vjerodostojnog tumačenja, utvrdit će prijedlog teksta vjerodostojnog tumačenja
akta i sa svojim izvješćima podnijeti ga Vijeću.
Ako Odbor za statutarno-pravna pitanja utvrdi da nema osnove za davanje
vjerodostojnog tumačenja akta, podnosi o tome izvješće Vijeću.
9. SAZIVANJE SJEDNICA I POSLOVNI RED NA SJEDNICAMA VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak 97.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice Vijeća po potrebi, a najmanje jednom u
tri mjeseca.
Vijeće može i izvanredno zasjedati na zahtjev predsjednika Vijeća, Općinskog
poglavarstva, Općinskog načelnika ili trećine članova Vijeća.
Predsjednik Vijeća tada je dužan sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi
zahtjev u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 3. ovog
članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Članak 98.
Ako Vijeće ne odluči drugačije, sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red, a redni broj sjednice određuje se u nizu za sjednice koje
se održavaju u redovitom i izvanrednom zasjedanju, tijekom jednog saziva
Vijeća.
Članak 99.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu Vijeća, ako ocijeni da za
to postoje opravdani razlozi.
Sjednica će se odgoditi pisanom obavijesti ili na drugi odgovarajući način,
u pravilu jedan dan prije zakazane sjednice, a iznimno i u vrijeme kada je
sjednica sazvana.
Ako predsjednik Vijeća odgodi sjednicu, odbije je voditi, ne dođe na
sjednicu, niti ovlasti potpredsjednika Vijeća da predsjedava sjednici, sjednica
Vijeća se ne može održati. U tom slučaju predsjednik Vijeća dužan ju je
zakazati u drugom roku.
Članak 100.
Za redovite sjednice se članovima Vijeća dostavlja poziv.
Uz poziv dostavlja se prijedlog dnevnog reda i materijal o kojem će se
raspravljati na sjednici, te odgovori na vijećnička pitanja.
Iznimno, članovima Vijeća materijal uz pojedinu točku dnevnog reda može se
dostaviti i naknadno, a može se uručiti i na samoj sjednici.
U pozivu za sjednicu Vijeća mora biti navedeno mjesto i vrijeme održavanja
sjednice.
Članak 101.
Osim na način opisan člankom 100., poziv, prijedlog dnevnog reda i materijal
o kojem će se raspravljati na sjednici te odgovori na vijećnička pitanja,
ukoliko to pisano zatraži član Vijeća, mogu se istima dostavljati elektroničkom
poštom.
Dan slanja materijala opisanog u st. 1. ovoga članka uzima se kao dan
primitka materijala od strane vijećnika.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice
Članak 102.
Kada predsjednik Vijeća utvrdi da je nazočna većina članova Vijeća, otvara
sjednicu.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi na početku sjednice da nije nazočan potreban
broj članova Vijeća, odgađa sjednicu za drugi određeni dan i sat.
Sjednicu će predsjednik Vijeća prekinuti ako za njezina trajanja utvrdi da
nije nazočan potreban broj članova Vijeća i zakazani nastavak sjednice za
određeni sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za drugi dan i
sat, pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice na početku sjednice, odnosno prekida sjednice za
njezina trajanja zbog utvrđivanja nedostatka potrebnog broja članova Vijeća,
predsjednik će zakazati sjednicu, odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku
od 8 dana od dana odgode, odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu akta ako za to postoje
opravdani razlozi. Sjednica se u tom slučaju može odgoditi najviše za 8 dana.
3. Dnevni red
Članak 103.
Dnevni red predlaže predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća može na samoj sjednici predložiti da se dnevni red dopuni
pojedinom točkom ili da se pojedina točka ne uvrsti u dnevni red.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, članovima Vijeća se uz prijedlog za
dopunu dnevnog reda daju i materijali po predloženoj dopuni.
Članak 104.
Prelazeći na postupak utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Vijeća, uz
eventualno iznošenje prispjelih primjedbi i prijedloga na predloženi dnevni
red, otvara raspravu o predloženom dnevnom redu.
Članovi Vijeća, predstavnici Općinskog poglavarstva i odgovarajućih radnih
tijela imaju pravo dati primjedbe na predloženi dnevni red, tj. predložiti da
se pojedine točke uvrste u dnevni red, vodeći računa o odredbama ovog
Poslovnika.
Prijedlozi u smislu stavka 2. ovog članka moraju biti jasni i kratko
obrazloženi i ne smiju imati karakter rasprave o temi na koju se odnose.
Članak 105.
O prijedlogu dnevnog reda Vijeće se izjašnjava kao o jednom prijedlogu, ako
posebno ne odluči da se o uvrštenju u dnevni red svake pojedine točke
izjašnjava posebno.
Po završetku rasprave o dnevnom redu predsjednik Vijeća utvrđuje kako je
usvojen dnevni red većinom glasova budući da je na sjednici nazočna većina
članova Vijeća.
Članak 106.
Nakon što je utvrđen dnevni red sukladno odredbama ovog Poslovnika,
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red, s time da tijekom sjednice
može promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenoga dnevnoga
reda.
4. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 107.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća, a u slučaju njegove odsutnosti
ili spriječenosti sjednici predsjeda potpredsjednik po ovlasti predsjednika
Vijeća.
Članak 108.
Predsjednik Vijeća vodi sjednicu, vodeći stalno računa o pravima i
dužnostima članova Vijeća i drugih sudionika sjednice, te proceduri utvrđenoj
ovim Poslovnikom.
Predsjednik Vijeća otvara raspravu, daje riječ, upozorava sudionike u
raspravi i ostale sudionike sjednice za slučaj da izlaze iz okvira utvrđenog
dnevnog reda, odnosno ometaju tijek sjednice.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak 109.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Vijeća.
Članak 110.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Vijeća može članu Vijeća izreći
stegovne mjere:
1. opomenu,
2. opomenu oduzimanjem riječi,
3. udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz stavka 1. ovog članka su izvršne i o njima se ne vodi
rasprava.
Članak 111.
Članu Vijeća se izriče opomena ako svojim ponašanjem ili govorom na sjednici
remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika, za koju nije dobio
riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa članove Vijeća,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak 112.
Članu Vijeća se izriče opomena oduzimanja riječi:
- koji i nakon izricanja opomene svojim govorom ili ponašanjem nastavi
kršiti odredbe Poslovnika zbog čega mu je već izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način vrijeđa ili narušava ugled
predsjednika Vijeća, člana Vijeća, Općinskog načelnika ili člana Općinskog
poglavarstva,
- narušava ugled Vijeća.
Članak 113.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je
svojim ponašanjem toliko narušio red i prekršio odredbe ovog Poslovnika o redu
na sjednici da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja izriče se na sjednici Vijeća.
Kada je članu Vijeća izrečena stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća,
član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak 114.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju red, predsjednik Vijeća
će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se iz dvorane udalje osobe iz stavka 1.
ovog članka koje i nakon opomene narušavaju red na sjednici.
Članak 115.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice Vijeća, član Vijeća ima pravo
prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća najkasnije u roku od 24 sata od
izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća ga upućuje svim članovima
Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak 116.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća bez
rasprave, s time da pravo govora ima samo član Vijeća koji je podnio prigovor i
izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna pitanja. Vijeće po prigovoru može
potvrditi ili ukinuti izrečenu stegovnu mjeru i ta odluka je konačna.
Članak 117.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama navedenim u
ovom Poslovniku odredit će prekid sjednice.
6. Tijek sjednice
Članak 118.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi
s radom na sjednici i objašnjenja o drugim prethodnim pitanjima.
Članak 119.
Prije utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik o radu na prethodnoj
sjednici.
Nakon što je utvrđen i usvojen dnevni red prelazi se na raspravu o pojedinim
točkama dnevnog reda.
Članak 120.
Na sjednici se o svakoj točki iz dnevnog reda najprije raspravlja, a zatim
odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o pojedinom predmetu neće
raspravljati.
Na početku rasprave o svakom pitanju predlagač može dati i dopunsko usmeno
obrazloženje.
Članak 121.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da više nema prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenom ovim Poslovnikom.
Članak 122.
Članovi Općinskog poglavarstva imaju pravo i obvezu sudjelovati u radu
sjednice Vijeća, radi davanja odgovarajućih odgovora i objašnjenja.
10. ZAPISNIK
Članak 123.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sjednice Vijeća sadrži podatke o danu i mjestu održavanja sjednice,
početku i završetku sjednice, predsjedatelju sjednice, nazočnim članovima
Vijeća i ostalim nazočnima, utvrđenom dnevnom redu, imenima sudionika u
raspravi, usvojenim odlukama, zaključcima i drugim pitanjima, te druge podatke
značajne za rad odnosne sjednice.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinoj točki.
Članak 124.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku sjednice iznijeti primjedbe na
zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe odnosno zapisnik u kojem su
temeljem prihvaćenih primjedbi izvršene odgovarajuće izmjene, smatra se
usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća i službenik Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak 125.
Sadržaj rasprave sa sjednice Vijeća neće se evidentirati u zapisniku.
Ukoliko član Vijeća želi da njegov stav iznesen tijekom rasprave bude
pismeno zabilježen, taj član Vijeća ima pravo
tijekom sjednice ili naknadno dostaviti svoj stav u pisanoj
formi koji će se priložiti uz zapisnik.
Sjednice Vijeća mogu se tonski snimati.
Vijećnička pitanja evidentirat će se u odgovarajućem dijelu zapisnika.
11. OSTVARIVANJE JAVNOSTI RADA VIJEĆA
Članak 126.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, Vijeće može većinom glasova
ukupnog broja svojih članova odlučiti da se sa sjednice ili dijela sjednice
isključi javnost.
Članak 127.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni dokumenti i materijali Vijeća, koji
su u skladu s posebnim propisima označeni kao službena, vojna odnosno državna
tajna.
Vijećnik ne smije iznositi podatke koje je saznao na sjednicama, a imaju
karakter povjerljivosti naveden u stavku 1. ovog članka.
Članak 128.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja imaju pravo pratiti rad Vijeća i
njegovih radnih tijela i izvješćivati javnost o njihovom radu.
Na sjednicama radnog tijela Vijeća može se odlučiti da izvjestitelj tiska i
drugih sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati sjednici i ako se na
njoj raspravlja o nekom pitanju bez prisustva javnosti. O takvom pitanju mogu izvjestitelji
tiska i drugih sredstava priopćavanja davati za javnost samo one obavijesti za
koje će se na sjednici odlučiti.
Na sjednici se može odlučiti da se obavijesti o takvom pitanju mogu davati
tek po isteku određenog roka.
Članak 129.
Dužnost je izvjestitelja tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja da
iznose točne podatke o temama koje se razmatraju u Vijeću.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih uvjeta za rad predstavnika tiska
i drugih oblika priopćavanja u Vijeću, osigurava im se pravovremena dostava
materijala i praćenje rada na sjednicama Vijeća i drugih tijela, razgovori s
predstavnicima predlagatelja ili s dužnosnicima u Vijeću i drugi kontakti s
izvjestiteljima.
Članak 130.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za druga
sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci Vijeća, a uz suglasnost
predsjednika Vijeća.
Članak 131.
Sjednicama Vijeća mogu prisustvovati zainteresirani građani i predstavnici
pravnih osoba.
Isti su dužni predsjedniku Općinskog vijeća u roku od 24 sata prije
održavanja sjednice Vijeća dostaviti popis osoba koje predlažu da prisustvuju
sjednici, s tim da će Predsjednik Vijeća prema prostornim mogućnostima odrediti
broj osoba koje će biti pozvane na sjednicu u svojstvu gosta.
Na zahtjev gosta predsjednik Vijeća može mu nakon završene rasprave dati
riječ u trajanju najviše jednom do 5 minuta.
12. ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 132.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje vrijediti Poslovnik Općinskog
vijeća Općine Klana (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 29/01).
Članak 133.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-01/06-01/07
Ur. broj: 2170-06-06-01-01
Klana, 26. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KLANA
Predsjednik
Općinskog vijeća
Ivan Šnajdar, v.r.