9.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01- vjerodostojno tumačenje i 129/05) i članka
29. Statuta Općine Baška, Općinsko vijeće Općine Baška, na sjednici održanoj
15. siječnja 2006. godine, donijelo je
POSLOVNIK O RADU
OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE BAŠKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine Baška (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo i način rada Općinskog vijeća Općine
Baška (u daljnjem tekstu: Vijeće), a osobito:
. konstituiranje Vijeća, početak obnašanja prava i dužnosti člana Vijeća,
mirovanje i prestanak mandata člana Vijeća,
. izbor i razrješavanje predsjednika i potpredsjednika Vijeća i njihova
prava i dužnosti,
. unutarnje ustrojstvo Vijeća,
. odnos Vijeća i Općinskog poglavarstva,
. postupak donošenja akata i rasprave o pojedinim pitanjima iz djelokruga
Vijeća,
. poslovni red na sjednici Vijeća,
. javnost u radu Vijeća,
. obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća.
Članak 2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino pitanje iz rada Vijeća ako to
pitanje nije uređeno ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA,
MIROVANJE I PRESTANAK MANDATA ČLANA VIJEĆA
Članak 3.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, ili
osoba koju on ovlasti u roku određenom zakonom.
Do izbora predsjednika Vijeća sjednici privremeno predsjeda najstariji član
Vijeća.
Predsjedavatelj ima do izbora predsjednika Vijeća sva prava i dužnosti
predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja sjednicom.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani predsjednik preuzima
predsjedavanje sjednicom.
Članak 4.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika Vijeća na sjednici na kojoj je
nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa
naša domovino«.
Članak 5.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća utvrđuje se na početku sjednice,
a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje 3 člana Vijeća.
Članak 6.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira Mandatnu komisiju i Odbor za izbor
i imenovanje, na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje tri vijećnika, te
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanje ili najmanje tri vijećnika.
Članak 7.
Mandatna komisija na konstituirajućoj sjednici Vijeća podnosi izvješće o
provedenim izborima i imenima izabranih članova Vijeća, o podnesenim ostavkama
na dužnost člana Vijeća, o imenima članova Vijeća koji obnašaju dužnost
nespojivu sa dužnošću člana Vijeća, pa im dužnost člana Vijeća miruje, o
imenima članova Vijeća kojima mandat miruje na njihov zahtjev, te o zamjeniku
člana Vijeća koji umjesto njega počinje obnašati dužnost člana Vijeća.
Izabrani članovi Vijeća, koji daju ostavku, ili stavljaju mandat u
mirovanje, o tome obavješćuju pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Baška u pravilu 24 sata prije početka konstituirajuće sjednice.
Na konstituirajućoj sjednici, umjesto člana koji je dao ostavku ili stavio
mandat u mirovanje, nazočan je zamjenik člana određen sukladno Zakonu o izboru
članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatne komisije.
Članak 8.
Po prihvaćanju izvješća Mandatne komisije iz članka 7. ovoga Poslovnika, te
potvrđenog mandata članova Vijeća, predsjedanje sjednicom preuzima najstariji
vijećnik.
Članovi Vijeća pred predsjedavateljem Vijeća daju prisegu.
Predsjedavatelj izgovara tekst prisege i proziva poimenično članove Vijeća,
a član Vijeća, nakon što je prozvan, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću, da ću dužnost člana Općinskog vijeća Općine Baška
obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati Ustava,
zakona, Statuta i odluka i općih akata Općine Baška i poštivati pravni poredak
Republike Hrvatske te se zauzimati za svekoliki napredak Općine Baška i
Republike Hrvatske.«
Član Vijeća koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici, odnosno
zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati dužnost člana Vijeća, polaže
prisegu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.
Članak 9.
Danom konstituiranja Vijeća član Vijeća, odnosno zamjenik člana Vijeća nakon
što mu je potvrđen mandat, ima prava i dužnosti člana Vijeća određene zakonom,
Statutom Općine Baška, ovim Poslovnikom i odlukama i općim aktima što ih donese
Vijeće do prestanka mandata.
Članak 10.
Mandat člana Vijeća izabranog na redovitim izborima traje do objave odluke
Vlade RH o raspisivanju izbora za članove predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave, ili do objave odluke Vlade RH o raspuštanju Vijeća.
Mandat članova Vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka
tekućeg mandata Vijeća izabranog na redovitim izborima.
Članak 11.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene Statutom Općine Baška, ovim
Poslovnikom, odlukama i aktima Vijeća, a osobito:
1. nazočiti sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i sudjelovati u
njihovom radu,
2. raspravljati i izjašnjavati se o svakom pitanju što je na dnevnom redu
Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njemu odlučivati,
3. biti biran u radna tijela Vijeća i prihvatiti izbor,
4. obnašati poslove koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri Vijeće ili
radno tijelo kojeg je član,
5. predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga Vijeća,
6. predlagati osnivanje radnog tijela ili radne grupe radi obrade pojedinog
pitanja i priprema odluka i akata za Vijeće,
7. nazočiti sjednicama radnih tijela kojih nije član i sudjelovati u
njihovom radu bez prava odlučivanja,
8. tražiti i dobiti od Jedinstvenog upravnog odjela podatke potrebne za
obnašanje dužnosti člana Vijeća te, s tim u svezi, koristiti stručne i tehničke
usluge istoga.
Član Vijeća ima pravo postavljati pitanja Općinskom načelniku, te članovima
Općinskog poglavarstva, koja se odnose na njihov rad i rad Jedinstvenog
upravnog odjela na sjednici Vijeća ili ih uputiti u pisanom obliku i na njih
dobiti odgovor u roku od 30 dana od dana prijema pitanja.
Članak 12.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih poslova, gospodarskih i drugih
djelatnosti, bilo za sebe ili za svojeg poslodavca, koristiti položaj člana
Vijeća i naglašavati tu dužnost.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji
prema zakonskim propisima, nose oznaku tajnosti i za to su odgovorni prema
zakonu.
Članak 13.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka četverogodišnjeg mandata u
slučajevima određenim zakonom.
Članak 14.
Članu Vijeća miruje mandat za vrijeme dok obnaša dužnost za koju je zakonom
određeno da je nespojiva s dužnošću člana Vijeća, odnosno za vrijeme za koje je
stavio mandat u mirovanje.
Članak 15.
O nazočenju člana Vijeća sjednici vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.
Član Vijeća, ako ne može nazočiti sjednici Vijeća, odnosno radnog tijela
dužan je o tome izvijestiti predsjednika Vijeća, odnosno radnog tijela,
najmanje 24 sata prije početka zakazane sjednice.
Članak 16.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova nastalih u svezi s radom u Vijeću
i radnim tijelima u visini i na način određen odlukom Vijeća.
Članak 17.
Klub članova Vijeća može osnovati stranka koja ima najmanje tri člana
Vijeća, kao i dvije ili više političkih stranaka koje imaju zajedno najmanje
tri člana Vijeća.
O osnivanju Kluba predsjednik Kluba dužan je u pisanom obliku obavijestiti
pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela.
Obavijest sadrži naziv Kluba, ime predsjednika Kluba i imena članova Kluba.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela osigurat će Klubovima članova Vijeća
prostorne i tehničke uvjete za rad (dvoranu za sjednice, prijepis, umnožavanje,
dostava materijala i slično).
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak 18.
Vijeće ima predsjednika i jednog potpredsjednika, koji se biraju iz reda
članova Vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može dati Odbor za izbor i
imenovanje, kao i najmanje tri člana Vijeća.
Član vijeća može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog kandidata
za predsjednika odnosno potpredsjednika.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja se javnim glasovanjem, za
svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i potpredsjednika prijedlog
kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako od više kandidata niti
jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja po istom postupku kao
prvo glasovanje.
Ako je za izbor predsjednika odnosno potpredsjednika bilo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak ponavlja.
Članak 19.
Predsjednik Vijeća:
. predstavlja Vijeće,
. saziva i predsjedava sjednici i potpisuje odluke i druge akte Vijeća,
. predlaže dnevni red sjednice,
. upućuje prijedlog ovlaštenog predlagatelja u propisani postupak,
. brine se o postupku donošenja odluka i općih akata Vijeća,
. usklađuje rad radnih tijela Vijeća,
. brine se o zaštiti prava članova Vijeća,
. održava red na sjednici Vijeća,
. brine se o primjeni ovoga Poslovnika,
. objavljuje rezultate glasovanja na sjednici Vijeća,
. brine o suradnji Vijeća s Općinskom poglavarstvom,
. surađuje s članovima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u Hrvatskom saboru,
. određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
. brine se o javnosti rada Vijeća,
. obavlja druge poslove određene zakonom, Statutom, odlukama i općim aktima
Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak 20.
Potpredsjednik Vijeća pomaže predsjedniku Vijeća u radu, te obavlja poslove
iz njegova djelokruga za koje ga predsjednik ovlasti.
Potpredsjednik Vijeća zamjenjuje predsjednika kada je isti spriječen ili
odsutan. Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima
prava i dužnosti predsjednika.
Članak 21.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije
isteka vremena na koji su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika može pokrenuti
najmanje 3 člana Vijeća ili Odbor za izbor i imenovanje.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik odnosno
potpredsjednik:
. zlouporabi položaj ili prekorači ovlaštenja,
. svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća,
. ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri mjeseca u vrijeme zasjedanja
Vijeća, ili ako to zatraži jedna trećina ukupnog broja članova Vijeća u roku od
8 dana od dana dostave zahtjeva.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika odnosno potpredsjednika, dužno je
u roku od 30 dana od dana razrješenja izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika, ako istog ne izabere na istoj sjednici.
Članak 22.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća mogu dati ostavku.
Ostavka je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih članova Vijeća.
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30
dana od dana prihvaćanja ostavke.
Članak 23.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku prestane mandat člana Vijeća prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata, Vijeće je dužno izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30 dana od dana kada Vijeće
primi na znanje izvješće Mandatne komisije o prestanku mandata.
Ako predsjednik odnosno potpredsjednik stavi mandat člana Vijeća u
mirovanje, Vijeće će izabrati predsjednika odnosno potpredsjednka u roku od 30
dana od dana kada je Vijeće primilo na znanje izvješće Mandatne komisije o
nastupu mirovanja.
IV. UNUTARNJE USTROJSTVO VIJEĆA
Članak 24.
Radna tijela Vijeća su odbori, komisije i povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnovana ovim Poslovnikom osnivati i
druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se njegov naziv, sastav, djelokrug
i način rada.
Članak 25.
Radno tijelo ima predsjednika, potpredsjednika i određeni broj članova.
Sastav radnog tijela u pravilu odgovara stranačkom sastavu Vijeća.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i članova radnog tijela traje od dana
izbora do dana prestanka ili nastupa mirovanja mandata člana Vijeća odnosno do
dana razrješenja dužnosti na koju je izabran.
Članak 26.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i usklađuje rad radnog tijela s
radom Vijeća i drugih radnih tijela, predlaže dnevni red i predsjedava sjednici
radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati sjednicu u roku od 8 dana na
osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži predsjednik Vijeća ili polovica
članova radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to dužan učiniti, sjednicu radnog
tijela sazvat će predsjednik Vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog tijela predsjednik surađuje s
predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih radnih tijela, te s pročelnikom
Jedinstvenog upravnog odjela.
Potpredsjednik radnog tijela, u slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika, ima prava i obveze predsjednika.
Ako su spriječeni ili odsutni i predsjednik i potpredsjednik, sjednicom
radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg na to ovlasti predsjednik
radnog tijela.
Članak 27.
Radno tijelo zauzima stajališta o pitanjima iz svoga djelokruga ako je na sjednici
nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo donosi većinom glasova nazočnih
članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg potpisuje osoba koja predsjedava i
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak 28.
Radno tijelo može uključiti članove Općinskog poglavarstva, znanstvene i
druge organizacije i pojedine stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje
pojedinog pitanja iz svoga djelokruga na osnovi suglasnosti predsjednika
Vijeća.
Radno tijelo može osnovati radnu skupinu, koja je sastavni dio radnog tijela
i ne može samostalno istupati i biti nositelj prava i obveza.
Članak 29.
Radno tijelo o svojim primjedbama, mišljenjima i prijedlozima izvješćuje,
pisanim putem ili usmeno, Vijeće.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema zaključku radnog tijela ili na vlastiti
poticaj kao i na zahtjev Vijeća, obrazložiti primjedbe, mišljenja ili
prijedloge radnog tijela.
Članak 30.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu održati i zajedničku sjednicu, te
Vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Članak 31.
Sjednici radnog tijela treba biti nazočan pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Baška ili osoba koju on ovlasti, koji ima pravo sudjelovati u
raspravi, bez prava odlučivanja.
Radno tijelo može odlučiti da će o pojedinom prijedlogu provesti raspravu
bez nazočnosti pročelnika o čemu obvezno izvješćuje predsjednika Vijeća.
Sjednici radnog tijela mogu nazočiti predsjednik ili zamjenik predsjednika
Vijeća, Općinski načelnik ili njegov zamjenik, te pojedini član Općinskog
poglavarstva u čijoj nadležnosti je tema o kojoj se na sjednici raspravlja,
koji imaju pravo sudjelovati u raspravi, bez prava odlučivanja.
Članak 32.
Na rad sjednice radnog tijela na odgovarajući način se primjenjuju odredbe
ovog Poslovnika.
Članak 33.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za prostorno uređenje i komunalni sustav,
4. Odbor za razvoj Općine,
5. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb,
6. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju,
7. Odbor za kulturu i obrazovanje,
8. Odbor za sport i tehničku kulturu,
9. Mandatna komisija.
Članak 34.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
. razmatra prijedloge odluka i drugih akata koje donosi Vijeće u pogledu
njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom Općine Baška, te u pogledu njihove
pravne obrade,
. razmatra poticaje za donošenje odluka i akata Vijeća,
. daje mišljenje glede primjene statutarnih i poslovnih odredaba,
. ocjenjuje utemeljenost prijedloga za davanje vjerodostojnog tumačenja
odluka i akata Vijeća,
. utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i akata Vijeća kada je istim
aktima ovlašten, ili kada su ti akti najmanje tri puta izmjenjeni ili
dopunjeni,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika i potpredsjednika i 3 člana koji se biraju iz redova
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih djelatnika.
Članak 35.
Odbor za izbor i imenovanje:
. priprema i donosi Vijeću prijedlog za izbor i razrješenje predsjednika,
potpredsjednika i članova radnih tijela,
. predlaže izbor, imenovanja, razrješenja, opoziv predstavnika Vijeća u
određena tijela, pravne osobe i udruge,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3 člana koji se biraju iz reda
članova Vijeća.
Članak 36.
Odbor za prostorno uređenje i komunalni sustav:
. razmatra i predlaže mjere uređenja prostora, zaštite i unapređenja
prirodnog okoliša, te aktivno sudjeluje u svim fazama postupka izrade
prostornih planova uređenja,
. razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem uređenja komunalne
infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg uređenja naselja, kvalitete
stanovanja, komunalnih objekata,
. razmatra i predlaže mjere u svezi s obavljanjem komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti, te u svezi s lokalnom infrastrukturom.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 7 članova koji se biraju iz redova
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Članak 37.
Odbor za razvoj Općine:
. razmatra i predlaže strategiju gospodarskog, turističkog, kulturnog i
socijalnog napretka Općine,
. razmatra i predlaže mjere koje se odnose na prostorno planiranje, zaštitu
graditeljske baštine, zaštitu prostornih resursa, zaštitu i promicanje zaštite
okoliša,
. obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 7 članova, koji se biraju iz
redova članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog
odjela i iz reda gospodarstvenika, znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika,
te predstavnika političkih stranaka koje imaju svoje članove u Vijeću.
Članak 38.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb:
. razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem zdravstvene zaštite,
. razmatra i predlaže mjere zaštite starih i imovinski nezbrinutih osoba, te
druga pitanja socijalne skrbi,
. obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3 člana koji se biraju iz redova
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Članak 39.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju:
. razmatra pitanja iz međuopćinskih i međunarodnih odnosa,
. surađuje s odgovarajućim tijelima općina u RH i drugih zemalja,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3 člana koji se biraju iz reda
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Članak 40.
Odbor za kulturu i obrazovanje:
. razmatra osiguravanje potreba građana u oblastima kulture i obrazovanja,
. prati provođenje politike u oblastima iz prethodne točke,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 5 članova koji se biraju iz reda
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Članak 41.
Odbor za sport i tehničku kulturu:
. razmatra provođenje osiguranja potreba građana u oblastima sporta i
tehničke kulture,
. prati provođenje politike u oblastima iz prethodne točke,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3 člana koji se biraju iz redova
članova Vijeća, Općinskog poglavarstva, djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela
i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Članak 42.
Mandatna komisija:
. podnosi izvješće Vijeću o prestanku mandata, odnosno o mirovanju mandata
člana Vijeća, o početku mandata člana Vijeća od strane zamjenika člana Vijeća,
. obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika, potpredsjednika i jednog člana koji se
biraju iz reda članova Vijeća.
Članak 43.
Predsjednik radnih tijela, čiji članovi ne moraju biti obvezno i članovi
Vijeća, mora biti član Vijeća.
V. IZBOR OPĆINSKOG NAČELNIKA, NJEGOVOG ZAMJENIKA I ČLANOVA OPĆINSKOG
POGLAVARSTVA; ODNOS VIJEĆA I OPĆINSKOG POGLAVARSTVA
Članak 44.
Vijeće bira Općinskog načelnika iz redova svojih članova, u pravilu između
nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Vijeću,
većinom glasova svih članova Vijeća.
Vijeće bira zamjenika Općinskog načelnika većinom glasova svih članova
Vijeća.
Prijedlog za izbor Općinskog načelnika, odnosno zamjenika Općinskog
načelnika, može dati Odbor za izbor i imenovanje, kao i najmanje tri vijećnika.
Na postupak izbora Općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika
primjenjuju se odredbe ovoga Poslovnika, koje uređuju postupak izbora
predsjednika i potpredsjednika Vijeća.
Članove Općinskog poglavarstva, na prijedlog Općinskog načelnika, Vijeće
bira većinom glasova svih članova Vijeća na razdoblje od četiri godine.
Članak 45.
Općinski načelnik, njegov zamjenik i članovi Općinskog poglavarstva, nakon
što su izabrani, daju svečanu prisegu.
Tekst prisege izgovara predsjednik Vijeća i isti glasi:
»Prisežem da ću dužnost člana Općinskog poglavarstva savjesno obnašati, da
ću se pri tom pridržavati Ustava i Zakona, da ću poštivati pravni poredak, te
da ću se zalagati za svekoliki napredak Općine Baška i Republike Hrvatske.«
Nakon izgovorenog teksta prisege, predsjednik Općinskog vijeća proziva
poimenično Općinskog načelnika, njegovog zamjenika i sve članove Općinskog
poglavarstva, koji, nakon što su prozvani, izgovaraju riječ »Prisežem«.
Član Općinskog poglavarstva, koji nije nazočio davanju prisege, odnosno onaj
koji je naknadno izabran, prisegu daje na prvoj idućoj sjednici Vijeća.
Članak 46.
Općinsko poglavarstvo odgovorno je Vijeću za svoj rad i odluke koje donosi.
Članak 47.
Vijeće može Općinskom načelniku, njegovom zamjeniku, pojedinom članu
Općinskog poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini iskazati
nepovjerenje i razriješiti ga dužnosti prije isteka vremena na koje je izabran.
Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja može podnijeti najmanje jedna trećina
članova Vijeća.
O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati
prije isteka sedam dana od dana njegovog podnošenja.
Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se
provesti najkasnije u roku od trideset dana od dana dostave prijedloga
predsjedniku Vijeća.
Članak 48.
Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih
članova Vijeća.
Kada je Općinskom načelniku, ili Općinskom poglavarstvu u cjelini,
izglasovano nepovjerenje, Vijeće mora izabrati novog Općinskog načelnika u roku
od trideset dana od dana izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku ili Općinskom
poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti,
Općinski načelnik, odnosno Općinsko poglavarstvo u cjelini, smatraju se
razrješenima i prestaje im dužnost izborom novog Općinskog načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku, odnosno članu Općinskog
poglavarstva izbaranom iz redova Vijeća, istome ne prestaje dužnost člana
Vijeća.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Općinskog poglavarstva,
Vijeće odlukom utvrđuje dan razrješenja dužnosti.
Ako Vijeće ne izglasa nepovjerenje, predlagatelji ne mogu ponovno podnijeti
isti prijedlog prije isteka roka od šest mjeseci od njegovog odbijanja.
Članak 49.
Ako Vijeće, temeljem zahtjeva Općinskog načelnika za glasovanje o povjerenju
Općinskom poglavarstvu, ne donese odluku kojom potvrđuje povjerenje Općinskom
poglavarstvu, ne smatra se da je Općinskom poglavarstvu iskazano nepovjerenje.
VI. AKTI VIJEĆA
Članak 50.
Vijeće na osnovi prava i obveza određenih zakonom, Statutom Općine Baška i
ovim Poslovnikom donosi statut, poslovnik o radu, pravilnike, odluke, proračun,
godišnji obračun proračuna, deklaracije, preporuke, zaključke, upute i naputke,
te daje vjerodostojna tumačenja akata koje donosi.
Vijeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom ili drugim aktom, državljanina
Republike Hrvatske ili stranog državljanina, koji je zaslužan za Općinu Baška,
proglasiti počasnim građaninom Općine Baška.
Članak 51.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo, način rada i odnosi u Vijeću,
donose se u obliku odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak 52.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine Baška koji su od općeg
značenja za građane i pravne osobe, te propisuju njihova prava i dužnosti,
odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Baška.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju, te o davanju
suglasnosti na akte, kada je to određeno pozitivnim propisima.
Članak 53.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama koje Vijeće razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u pojedinoj oblasti zaključkom obvezati
Općinsko poglavarstvo, Jedinstveni upravni odjel ili radno tijelo Vijeća na
poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz njihova djelokruga rada.
Preporukom se na temelju podnesenih predstavki i pritužbi o nepravilnostima
u radu tijela Vijeća ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište Vijeća o pitanjima važnim za Općinu
Baška.
Članak 54.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Na izvornike akata Vijeća stavlja se pečat Vijeća. Pod izvornikom
podrazumijeva se onaj tekst akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akta Vijeća, stavljanju pečata na izvornik akta, o
čuvanju izvornika i očevidniku izvornika brine pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela.
Članak 55.
Opći akti Vijeća, vjerodostojno tumačenje akta, te odluke o izboru, odnosno
imenovanju i razrješenju dužnosnika, koje bira, odnosno imenuje i razrješuje
Vijeće, objavljuju se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u službenom glasilu iz stavka 1.
ovoga članka po posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od neposrednog interesa za
građane Općine, ističu se na oglasnim pločama u naseljima Baška, Batomalj,
Draga Bašćanska i Jurandvor.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu istaknuti na način određen u
stavku 3. ovoga članka, dostupni su građanima u prostorijama Općine Baška, o
čemu se građanima daje informacija na odgovarajući način.
O objavljivanju akata brine pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 56.
Postupak donošenja akta pokreće se podnošenjem prijedloga akta Vijeću.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima predsjednik Vijeća, Općinsko
ppoglavarstvo, član Vijeća, Klub članova Vijeća, radno tijelo Vijeća, osim u
slučajevima kada je odredbama ovoga Poslovnika određeno da pojedini prijedlog
može podnijeti određeno tijelo ili određeni broj članova Vijeća.
Članak 57.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada Vijeća.
Vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz stavka 1. ovoga članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 5% birača upisanih u popis birača Općine
Baška.
Članak 58.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni prijedlog akta nije sastavljen u
suglasju s odredbama ovoga Poslovnika, zatražit će da predlagatelj akta u
određenom roku, a koji ne može biti kraći od 8 dana i duži od 30 dana, isti
uskladi.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi svoj prijedlog, smatrat će se da
je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a ako predlagatelj u roku iz
prethodnog stavka ovoga članka ne uskladi prijedlog akta, smatrat će se da
prijedlog nije bio podnesen.
Članak 59.
Prijedlog akta mora sadržavati:
. pravni temelj za donošenje akta,
. ocjenu stanja pitanja koja se uređuju, te svrhu koja se postiže
utvrđivanjem odnosa na predloženi način,
. ocjenu sredstava potrebnih za provođenje akta i način njihova
osiguravanja,
. tekst prijedloga akta s obrazloženjem,
. važeći akt, ako se predlaže izmjena ili dopuna.
Ako se predlaže stupanje na snagu akta danom objave, prijedlog mora
sadržavati posebno obrazloženje o potrebi stupanja na snagu akta istoga dana.
Tekst prijedloga akta mora sadržavati rješenja u obliku pravnih odredaba.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije dužan je navesti izvor i
dokumentaciju na kojoj se isto zasniva.
Članak 60.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici Vijeća, prijedlog razmatra
Općinsko poglavarstvo, te radno tijelo u čijem su djelokrugu pitanja koja se
uređuju aktom.
Općinsko poglavarstvo i radno tijelo izjašnjavaju se o prijedlogu akta, a
Odbor za statutarno-pravna pitanja o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanja Općinskog poglavarstva, Odbora za statutarno-pravna pitanja i
radnog tijela dostavljaju se predsjedniku Vijeća.
Članak 61.
Prijedlog da se akt izmijeni ili dopuni daje se u obliku amandmana uz
obrazloženje teksta amandmana.
Općinsko poglavarstvo, član Vijeća, Klub članova Vijeća i predlagatelj akta
ima pravo podnošenja amandmana.
Amandman se, u pisanom obliku, upućuje predsjedniku Vijeća jedan dan prije
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća dostavlja podnesene amandmane na prijedlog odluke
predlagatelju i Općinskom poglavarstvu kada ono nije predlagatelj akta.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave o
prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovoga članka, ovlašteni podnositelji
amandmana imaju pravo podnositi amandmane na izmijenjeni dio prijedloga akta do
zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član Vijeća može iznimno podnijeti amandman i na sjednici tijekom rasprave,
ako se s tim složi većina nazočnih članova Vijeća.
U slučaju iz stavaka 5., 6. i 7. ovoga članka amandman se podnosi također u
pisanom obliku uz obrazloženje.
Članak 62.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta i Općinsko poglavarstvo,
neovisno da li je ono predlagatelj akta ili ne.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka prijedloga akta na koji
se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta podneseno više amandmana, glasuje se
najprije o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja, te o ostalim
amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje sastavnim dijelom prijedloga
akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili se sa istim suglasio, postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta te se o njemu ne glasuje odvojeno.
Članak 63.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća donosi se Statut, Poslovnik o radu Općinskog
vijeća, proračun, odluka o izvršenju proračuna, obračun proračuna, te drugi
akti određeni zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom.
Članak 64.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave, osim ako
ovim Poslovnikom nije određeno da se odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja na Vijeću ne zahtijeva donošenje akta ili
ako Vijeće odluči da ne želi o određenom pitanju raspravljati, predsjednik
Vijeća završava raspravu i prelazi na sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je raspravljalo nije dovršilo
raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti naknadno, rasprava se
prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se akt vrati predlagatelju ili
odgovarajućem tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog akta na sjednici na kojoj se o
istome raspravljalo, predlagatelj akta je dužan prije ponovnog podnošenja
istoga prijedloga razmotriti mišljenje, primjedbe i prijedloge iznesene u
raspravama na sjednici Vijeća, Općinskog poglavarstva i u radnim tijelima, te
obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Vijeće može u tijeku rasprave, na prijedlog većine članova Vijeća, osnovati
povjerenstvo za utvrđivanje prijedloga zaključka koje će podnijeti prijedlog
zaključka na istoj ili na sljedećoj sjednici.
Članak 65.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako Vijeće, na prijedlog najmanje 3
člana Vijeća, ne odluči većinom glasova nazočnih članova Vijeća da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da se izjasne, tko je »za«
prijedlog, tko je »protiv« prijedloga, te tko se suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može utvrditi točan rezultat glasovanja,
glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće većinom nazočnih članova
Vijeća na prijedlog predsjednika Vijeća ili kluba članova Vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o njegovom prihvaćanju izjasni manje
od polovice nazočnih članova Vijeća, predsjednik Vijeća utvrdit će da amandman
nije prihvaćen.
Ako se provodi poimenično glasovanje, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
prozvat će člana Vijeća, koji se tada izjašnjava da li je »za«, »protiv« ili
»suzdržan« od glasovanja.
Po završetku prozivanja, ponovno se prozivaju članovi Vijeća za koje je
utvrđeno da nisu glasovali.
Glasove prebrojava pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, odnosno osoba
koju on ovlasti.
Članak 66.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat
glasovanja na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru glasovanja.
Članak 67.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići iste su
veličine, oblika i boje, te ovjereni pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom se listiću kandidati
navode imenom i prezimenom prema abecednom redu prezimena, a zaokružuje se
redni broj ispred imena i prezimena pojedinog kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu, pitanje mora biti postavljeno jasno,
a glasuje se »za« ili »protiv« odnosno »suzdržan« prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja pomaže pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela i član Vijeća kojega odredi predsjednik.
Član Vijeća kojega je predsjednik odredio da mu pomaže kod tajnog
glasovanja, nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno, jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na kojemu su dopisana nova imena ili
se ne može na siguran način utvrditi za koga je ili za što član Vijeća
glasovao.
Na utvrđivanje rezultata glasovanja prelazi se nakon što predsjednik Vijeća
utvrdi da je glasovanje završeno.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat glasovanja na istoj sjednici na kojoj
je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istome postupku.
Članak 68.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to nužno radi sprečavanja ili
uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje takve odluke u određenom roku
imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje 5 članova Vijeća.
Vijeće najprije glasuje o opravdanosti prijedloga za hitni postupak, a zatim
se raspravlja i odlučuje o aktu.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku, amandmani se podnose do
zaključenja rasprave.
Članak 69.
Prijedlog za vjerodostojno tumačenje akta može dati predsjednik Vijeća,
Općinsko poglavarstvo, radno tijelo Vijeća i najmanje 3 člana Vijeća.
Poticaj za davanje vjerodostojnog tumačenja akta može dati najmanje 10
građana i pravna osoba.
Prijedlozi iz stavka 1. i 2. ovoga članka podnose se predsjedniku Vijeća sa
naznakom naziva akta, odredbe za koju se traži tumačenje i razloge za to.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog Odboru za statutarno-pravna pitanja i
Općinskom poglavarstvu, ako ono nije podnositelj prijedloga, radi ocjene
njegove osnovanosti.
Ako Odbor za statutarno-pravna pitanja, nakon pribavljenog mišljenja
Općinskog poglavarstva, ocijeni da je prijedlog osnovan, utvrdit će prijedlog
teksta vjerodostojnog tumačenja akta i sa svojim izvješćem podnijeti ga Vijeću.
Odbor za statutarno-pravna pitanja, ako ocijeni da prijedlog nije osnovan,
podnijet će Vijeću o tome izvješće.
VII. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak 70.
Sjednicu Vijeća predsjednik Vijeća mora sazvati najmanje jedanput u tri
mjeseca, a po potrebi i češće.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi zahtjev
najmanje jedne trećine članova predstavničkog tijela u roku od 15 dana od dana
primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku iz prethodnog stavka,
sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Ako i nakon isteka roka iz prethodnog stavka sjednica ne bude sazvana, istu
može sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove
lokalne i područne (regionalne) samouprave, na zahtjev jedne trećine članova
Vijeća.
Članak 71.
Članovima Vijeća dostavlja se prijedlog dnevnog reda i materijal o kojemu će
se raspravljati za redovite sjednice najkasnije 5 dana prije održavanja
sjednice.
Iznimno, predsjednik Vijeća može, u slučajevima kada je neophodno donijeti
pojedini akt po hitnom postupku ili kada to zahtijevaju drugi osobito opravdani
razlozi, sazvati sjednicu Vijeća po hitnom postupku (telefonom, brzojavom,
teklićem i sl.), bez dostave materijala za tu sjednicu, a dnevni red za tu
sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno, članovima Vijeća se materijal uz pojedinu točku dnevnog reda može
dostaviti i naknadno ili na samoj sjednici.
Članak 72.
Redni broj sjednice, određuje se u nizu za sjednice koje se održavaju
tijekom jednog saziva Vijeća.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice
Članak 73.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada utvrdi da postoji nazočnost većine
članova Vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj članova Vijeća, predsjednik Vijeća
odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik utvrdi, ili ga o istome upozori
član Vijeća, da nije nazočan potreban broj članova Vijeća, prekinut će sjednicu
i zakazati nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za određeni drugi
dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanoj za drugi dan,
pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će zakazati sjednicu odnosno nastavak
sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi i sazvanu sjednicu najviše za 8 dana, ako
za to postoje opravdani razlozi.
3. Dnevni red
Članak 74.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik Vijeća.
Na predloženi dnevni red, član Vijeća ili ovlašteni predlagatelj akta ima
pravo podnijeti pisani prigovor najkasnije jedan dan prije zakazane sjednice
Vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može se podnijeti i ako predsjednik
Vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnog reda predmet koji mu je dostavljen
najmanje 30 dana prije održavanja sjednice.
Ako je prigovor opravdan, predmet se uvrštava u dnevni red bez rasprave.
Ako prigovor na predloženi dnevni red nije podnijet, predloženi dnevni red
smatra se utvrđenim, te se o njemu posebno ne glasuje.
Članak 75.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici predložiti da se dnevni red
dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.
O predloženoj promjeni dnevnog reda glasuje se na sjednici s time da se
najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda,
a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom.
Članak 76.
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red.
Predsjednik Vijeća može tijekom sjednice promijeniti redoslijed rasprave o
pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
4. Predsjedanje i sudjelovanje
Članak 77.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća, a ako je on odsutan ili
spriječen, sjednici predsjeda potpredsjednik Vijeća.
Članak 78.
Na sjednicu Vijeća obvezno se pozivaju predsjednici vijeća mjesnih odbora na
području Općine Baška.
Sjednici Vijeća kao gosti mogu prisustvovati i svi oni koje je pozvao
predsjednik Vijeća.
Članak 79.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego zatraži i dobije riječ od
predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave, predsjednik Vijeća opomenut će
ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme dnevnog reda,
predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća riječ po redoslijedu kojim su se
prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može dobiti riječ kada želi govoriti o
povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne bude ometan ili spriječen u
svom govoru.
Članak 80.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio navod za koji smatra da je
netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim završi govor čiji se navod
želi ispraviti.
Član Vijeća se u tom slučaju mora ograničiti na ispravak netočnog navoda.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili utvrđenog dnevnog
reda, predsjednik Vijeća daje riječ čim je ovaj traži.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog prigovora dati objašnjenje.
Članak 81.
Član Vijeća u raspravi treba govoriti kratko i u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće odlučuje bez rasprave.
Članak 82.
Predsjednici vijeća mjesnih odbora mogu sudjelovati u raspravi kada zatraže
i dobiju riječ od predsjedavatelja sjednicom, bez prava odlučivanja.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a želi sudjelovati u raspravi,
dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu govornika.
U raspravi, kada dobije riječ od predsjedavatelja, može, bez prava
odlučivanja, sudjelovati i pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak 83.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Vijeća može članu Vijeća izreći:
. opomenu,
. opomenu s oduzimanjem riječi,
. udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su izvršne i o njima se ne vodi
rasprava.
Članak 84.
Opomena se izriče ako član Vijeća svojim ponašanjem ili govorom na sjednici
remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika, a osobito ako:
. ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
. govori, a nije dobio riječ,
. svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika,
. svojim govorom omalovažava ili vrijeđa članove Vijeća,
. na drugi način remeti red na sjednici.
Članak 85.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako član Vijeća:
. nakon izricanja opomene svojim ponašanjem ili govorom nastavi kršiti
odredbe Poslovnika,
. na grublji način vrijeđa ili narušava ugled predsjednika Vijeća ili člana
Vijeća,
. narušava ugled Vijeća.
Članak 86.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Vijeća kada svojim ponašanjem toliko
naruši red i prekrši odredbe ovoga Poslovnika o radu na sjednici, tako da je
daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Vijeća izrečena mjera udaljenja sa sjednice, član Vijeća je
dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak 87.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice Vijeća, član Vijeća ima pravo
prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća najkasnije u roku od 24 sata od
izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća ga upućuje svim članovima
Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća bez
rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća koji je podnio prigovor i
izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak 88.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju rad, predsjednik Vijeća
će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe iz prethodnog stavka udalje iz
dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju red na sjednici.
Članak 89.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama navedenim u
člancima 83. - 86. ovoga Poslovnika, odredit će prekid sjednice.
6. Tijek sjednice
Članak 90.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u
svezi s radom sjednice i obavještenja o drugim prethodnim pitanjima.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se na raspravu o pojedinim temama
dnevnog reda i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog dnevnog reda vodi se bez obzira na
broj prisutnih članova Vijeća.
Članak 91.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može podnijeti uvodno usmeno
izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja izvjestitelj radnog tijela može usmeno
izložiti očitovanje tog tijela.
Članak 92.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog reda najprije raspravlja, a
zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o pojedinom predmetu neće
raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu o prijedlogu akta, te raspravu
o podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu prijedloga akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i tijekom rasprave, davati objašnjenja,
izjašnjavati se o podnesenim amandmanima, te o mišljenjima i primjedbama
iznesenima u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda pojavi sumnja da se
akt neće moći donijeti zbog manjkavosti podataka ili dokumentacije u
materijalu, Vijeće može, na prijedlog najmanje 3 člana Vijeća, odlučiti da se
očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi za narednu sjednicu, uz upute
predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim podacima odnosno
dokumentacijom.
Članak 93.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenim ovim Poslovnikom.
VIII. ZAPISNIK
Članak 94.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, sudjelovanju u raspravi, te
o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinoj temi.
O izradi zapisnika brine pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Zapisnik sa sjednice Vijeća se usvaja, odnosno prihvaća, na početku, u
pravilu, iduće sjednice Vijeća.
Član Vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na zapisnik. O osnovanosti
primjedbe na zapisnik, odlučuje se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate, u zapisnik se unose odgovarajuće izmjene
ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem »za« ili »protiv«.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjednik Vijeća i pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela, ili druga osoba kojoj je povjereno vođenje zapisnika.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Sjednice Vijeća mogu se tonski snimati.
U slučaju iz prethodnog stavka pročelnik Jedinstvenog upravnog djela dužan
je članu Vijeća na njegov zahtjev omogućiti reprodukciju tonskog zapisnika.
Tonski zapis pohranjuje se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
IX. JAVNOST RADA
Članak 95.
Sjednice Vijeća su javne.
Građani i predstavnici zainteresiranih pravnih osoba imaju pravo nazočiti
sjednicama Vijeća s time da su dužni u pisanom obliku najaviti svoju nazočnost
najkasnije tri dana prije održavanja sjednice.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj građana koji nazoče sjednici zbog
prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni izvjestitelji javnih glasila i elektronskih
medija, kojima se dostavljaju pozivi za sjednicu, prijedlozi akata i drugi
materijali o kojima Vijeće raspravlja.
Tijela Općine Baška dužna su upoznati javnost o obavljanju poslova i
izvješćivati o svom radu putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladan način.
Članak 96.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja javnosti o radu Vijeća i radnih
tijela, mogu se davati službene izjave i održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća daje predsjednik i druge osobe koje na to
ovlasti predsjednik, a konferencije za novinare održavaju se kad to odluči
Vijeće ili predsjednik Vijeća.
Članak 97.
Općina Baška može izdavati publikacije kojima se objavljuju prikazi rada
njenih tijela, izvješća s rasprava i odluke tih tijela, prijedlozi koji se
pripremaju za rasprave te druga pitanja iz djelokruga rada Općine Baška ili
koja su od neposrednog interesa za građane.
Članak 98.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni materijali Vijeća koji u skladu sa
posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Član Vijeća ne smije, na sjednici otvorenoj za javnost, iznositi podatke iz
materijala navedenih u prethodnom stavku.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela određuje način postupanja s aktima
koji su označeni određenim stupnjem povjerljivosti.
X. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA
Članak 99.
Odlukom o osnivanju Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška određuje se
djelokrug, osnove unutarnjeg ustrojstva i druga pitanja važna za obavljanje
stručnih, administrativnih i drugih poslova važnih za rad Vijeća.
XI. RAD VIJEĆA U DOBA RATNOG STANJA ILI NEPOSREDNE UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I
JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 100.
U doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti
Republike Hrvatske Vijeće nastavlja s radom sukladno odredbama pozitivnih
propisa.
Na rad i ustrojstvo Vijeća primjenjuju se odredbe ovoga Poslovnika, ako
pozitivnim propisima ili aktima Vijeća ne bude drugačije određeno.
Članovi Vijeća su dužni osobno ili putem nadležnih tijela, izvijestiti
Vijeće o adresi stanovanja, rada i jedinice odnosno ustanove oružanih snaga RH
na koju im treba dostavljati pozive za sjednice i druge obavijesti u svezi s
obnašanjem dužnosti člana Vijeća.
Ustrojstvo i način rada Jedinstvenog upravnog odjela u uvjetima iz članka
100. ovoga Poslovnika, utvrđuje Općinsko poglavarstvo.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 101.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika prestaje vrijediti Poslovnik o
radu Općinskog vijeća (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 21/01
i 28/05).
Članak 102.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/06-01/2
Urbroj: 2142-03-05-4
Baška, 15. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
Prof. dr. sc. Milivoj Dujmović, v.r.