SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XIV. - broj 3. Četvrtak, 26. siječnja 2006.
OPĆINA KLANA
5

1.

Na osnovi članka 8. i članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje i 129/05), Općinsko vijeće Općine Klana, na sjednici održanoj 19. siječnja 2006. godine, donijelo je

STATUT
Općine Klana

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se Statutom uređuje status i ustrojstvo Općine Klana (u daljnjem tekstu: Općina) i to:

a) status, područje i granice,

b) samoupravni djelokrug,

c) obilježja, pečati i Dan Općine,

d) javna priznanja

e) ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela,

f) financiranje i imovina

g) oblici konzultiranja građana,

h) provođenje referenduma,

i) mjesna samouprava,

j) ustrojstvo i rad javnih službi,

k) oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne, te područne (regionalne) samouprave u zemlji i inozemstvu,

l) druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.

II. STATUS, PODRUČJE I GRANICE OPĆINE

Članak 2.

Općina Klana je jedinica lokalne samouprave, na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

Naziv Općine je: Općina Klana.

Općina je pravna osoba.

Sjedište Općine je u Klani, Klana 33.

Članak 3.

Općina obuhvaća područje sljedećih naselja:

Klana sa dijelovima naselja: Podstrmac, Kalužica, Predboršt, Zatrep, Laze i Pilana, Studena, Škalnica, Lisac i Breza.

Članak 4.

Područje Općine utvrđeno je Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

Granice Općine idu rubnim granicama katastarskih općina Klana, Studena, Lisac, Breza i Škalnica.

Granice Općine mogu se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.

III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE

Članak 5.

Općina Klana je samostalna u svom odlučivanju i donošenju akata u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga, u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske, zakonom i ovim Statutom.

Nadzor nad zakonitošću općih akata koje donosi Općinsko vijeće obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu samoupravu i Vlada Republike Hrvatske na način i po postupku utvrđenom zakonom.

Općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojim se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:

a) uređenje naselja i stanovanje,

b) prostorno i urbanističko planiranje,

c) komunalne djelatnosti,

d) brigu o djeci

e) socijalnu skrb,

f) primarnu zdravstvenu zaštitu,

g) odgoj i osnovno obrazovanje,

h) kulturu, tjelesnu kulturu i šport,

i) zaštitu potrošača,

j) zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,

k) protupožarnu i civilnu zaštitu,

l) promet na svom području,

m) ostale poslove sukladne posebnim zakonima.

Članak 6.

Općinsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine iz članka 5. ovog Statuta prenesu na Primorsko-goransku županiju, odnosno mjesnu samoupravu.

Općinsko vijeće može tražiti od Primorsko-goranske županije da se pojedini poslovi iz njezina samoupravnog djelokruga povjere Općini, ako Općina za to osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.

IV. OBILJEŽJA, PEČAT I DAN OPĆINE

Članak 7.

Općina Klana ima grb, zastavu i svečanu pjesmu.

Izgled, upotreba i čuvanje grba i zastave utvrdit će se posebnom odlukom.

Posebnom odlukom odredit će se svečana pjesma Općine Klana i način i uvjeti izvođenja svečane pjesme, te dani koji se svečano slave.

Članak 8.

Na području Općine Klana mogu se koristiti i isticati državna zastava, županijska zastava i zastava Općine Klana te u posebnim prigodama i druge zastave.

Članak 9.

žOpćina ima pečat.

Tijela i službe Općine mogu imati posebne pečate.

Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovog članka, te način njihove uporabe i čuvanja, uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

Članak 10.

U Općini se svečano obilježava 16. kolovoza - Rokova, kao Dan Općine.

U povodu Dana Općine dodjeljuju se priznanja Općine, te priređuju druge svečanosti i manifestacije.

V. JAVNA PRIZNANJA OPĆINE

Članak 11.

Javna priznanja Općine su:

a) Nagrada za životno djelo Općine Klana,

b) Nagrada Općine Klana,

c) Plaketa Općine Klana,

d) Grb Općine Klana,

e) Priznanje počasnog građanina Općine Klana,

f) Priznanje Općine Klana.

Članak 12.

Nagrada za životno djelo Općine Klana dodjeljuje se fizičkim osobama, za osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenju gospodarstva, obrazovanja, znanosti, kulture, tjelesne kulture, zdravstva, socijalne skrbi i drugih djelatnosti posebno značajnih za Općinu, kada se ocijeni da je određena osoba sve svoje objektivne mogućnosti utkala u odnosno djelo i u tomu postigla svoj neponovljiv rezultat u odnosnom području.

Članak 13.

Nagrada Općine Klana dodjeljuje se fizičkim i pravnim osobama, za osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenje djelatnosti iz članka 5. ovog Statuta, od posebnog značaja za Općinu.

Članak 14.

Grb Općine Klana dodjeljuje se građanima Općine, ostalim građanima Republike Hrvatske, te građanima drugih zemalja, za zasluge za opći razvoj demokracije i napredak čovječanstva.

Članak 15.

Plaketa Općine Klana dodjeljuje se građanima Općine, ostalim građanima Republike Hrvatske, te građanima drugih zemalja, za zasluge za opći razvoj demokracije i napredak na općinskom i regionalnom području.

Članak 16.

Počasnim građaninom Općine može se proglasiti građanin Republike Hrvatske ili druge zemlje koji je svojim radom, znanstvenim i političkim djelovanjem značajno pridonio napretku i ugledu Općine, ostvarivanju i razvoju demokracije u Republici Hrvatskoj ili svijetu, mira u svijetu i napretka čovječanstva. Počasnim građaninom ne može se proglasiti osoba koja ima prebivalište na području Općine Klana.

Članak 17.

O sadržaju, obliku i postupku dodjele javnih priznanja Općine odlučuje Općinsko vijeće posebnim općim aktom.

Osim javnih priznanja u smislu članka 11. ovog Statuta, za pojedine prigode Općinsko vijeće može ustanoviti i dodijeliti i druga priznanja.

VI. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA OPĆINE

Općinsko vijeće

Članak 18.

Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga lokalne samouprave te obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Članak 19.

Općinsko vijeće čini 9 vijećnika izabranih u skladu sa zakonom.

Članak 20.

Mandat vijećnika izabranog na redovnim izborima traje četiri godine, a mandat vijećnika izabranog na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona. Nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika na temelju prestanka mirovanja može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.

Član Općinskog vijeća koji prihvati obnašanje nespojive dužnosti dužan je u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća.

Članak 21.

Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.

Vijećnici kao i članovi radnih tijela imaju pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom Vijeća.

Članak 22.

Općinsko vijeće ima predsjednika i potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Vijeća.

Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje potpredsjednik Općinskog vijeća.

Prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća utvrđuju se ovim Statutom i Poslovnikom.

Članak 23.

Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika podnosi Odbor za izbor i imenovanja, a mogu ga dati i najmanje 1/3 vijećnika u pismenom obliku, što potvrđuju potpisom svojega imena i prezimena ili parafom.

Kada je predloženo više kandidata za predsjednika i potpredsjednika Vijeća, a ni jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja na način da se glasuje o dva kandidata koji su dobili najveći broj glasova. Ako u ponovljenom glasovanju kandidat ne dobije većinu glasova svih vijećnika, ponavlja se kandidacijski postupak.

Članak 24.

Prijedlog za razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanje ili najmanje 1/3 vijećnika u pismenom obliku, što potvrđuju potpisom svoga imena i prezimena ili parafom.

Odluka o razrješenju donosi se većinom glasova svih vijećnika.

Članak 25.

Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

Predsjednik Općinskog vijeća dužan je sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje 1/3 članova Općinskog vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.

Ukoliko Predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz st. 3. ovog članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik u roku od 15 dana.

Protekom roka iz st. 4. ovog članka sjednicu može sazvati, na zahtjev 1/3 članova Općinskog vijeća, čelnik tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 26.

Općinsko vijeće:

a) donosi Statut Općine i odlučuje o promjeni Statuta,

b) donosi odluke i druge opće akte kojima uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Općine,

c) bira i razrješuje Općinskog načelnika, zamjenika načelnika te članove Općinskog poglavarstva,

d) osniva i bira članove radnih tijela Općinskog vijeća te imenuje i razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisom i ovim Statutom,

e) uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Općine,

f) osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu i poticajnim mjerama omogućuje rješavanje poslova i djelatnosti od interesa za općinu,

g) obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u djelokrug Općinskog vijeća.

Članak 27.

Općinsko vijeće radi na sjednicama i donosi odluke većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina od ukupnog broja članova Vijeća.

Statut, Poslovnik, proračun, godišnji obračun i druga pitanja utvrđena ovim Statutom i Poslovnikom o radu Općinskog vijeća, donose se većinom glasova svih vijećnika.

Članak 28.

Način rada i unutarnje ustrojstvo Općinskog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.

Članak 29.

Sjednice Općinskog vijeća su javne.

Nazočnost javnosti može se isključiti iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općinskog vijeća.

Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se javno, ako Općinskog vijeće ne odluči da se, sukladno Poslovniku, o nekom pitanju glasuje tajno.

Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i elektroničkim putem.

Članak 30.

Općinsko vijeće može osnovati stalna i povremena radna tijela Općinskog vijeća u svrhu pripreme prijedloga općih i pojedinačnih akata iz njegovog djelokruga.

Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:

1. Odbor za statutarno-pravna pitanja

2. Odbor za izbor i imenovanja

3. Odbor za gospodarstvo, komunalije, financije i proračun, razvoj, prostorno planiranje i zaštitu okoliša

4. Odbor za socijalna i zdravstvena pitanja

5. Odbor za društvene djelatnosti

6. Odbor za međudržavnu i međuopćinsku suradnju

7. Odbor groblja

8. Mandatna komisija

Članak 31.

Stalna radna tijela iz prethodnog članka imaju predsjednika, zamjenika predsjednika i odgovarajući broj članova.

Predsjednik, zamjenici i članovi radnih tijela mogu biti iz redova vijećnika, kao i iz redova znanstvenih ili stručnih krugova koji svojim znanjem, radom i iskustvom mogu doprinijeti boljitku rada Općinskog vijeća ili Općine u cjelini.

Pobliže odredbe o načinu rada tijela iz stavka 1. ovog članka određuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.

VII. IZVRŠNA TIJELA

Članak 32.

Izvršna tijela u Općini Klana su općinski načelnik i općinsko poglavarstvo.

Općinski načelnik

Članak 33.

Općinski načelnik zastupa općinu Klana te obavlja poslove utvrđene ovim Statutom u skladu sa Zakonom.

Općinski načelnik svoju dužnosti u pravilu obavlja profesionalno ili volonterski s punim radnim vremenom bez zasnivanja radnog odnosa, za što dobiva naknadu.

Članak 34.

Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće iz reda svojih članova u pravilu između nositelja lista stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću.

Općinski načelnik bira se većinom glasova svih članova vijeća.

Prijedlog za izbor i imenovanje daje Odbor za izbor i imenovanje ili najmanje 1/3 vijećnika.

Zamjenik Općinskog načelnika bira se na isti načina kao i načelnik.

Članak 35.

Općinski načelnik ima jednog zamjenika.

U slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju dužnosti, općinskog načelnika zamjenjuje zamjenik u skladu sa Statutom.

Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti svom zamjeniku. Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.

Povjeravanje poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost općinskog načelnika za njihovo obavljanje.

Članak 36.

Na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika, može se pokrenuti pitanje povjerenja Općinskom načelniku.

O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave prijedloga Predsjedniku Općinskog vijeća.

Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Općinskog vijeća.

Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih članova Općinskog vijeća.

Članak 37.

Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od petnaest dana otkloni uočene nedostatke. Ako vijeće to ne učini, Općinski načelnik dužan je u roku od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Općinski načelnik obavlja poslove utvrđene ovim Statutom u skladu sa zakonom.

Općinsko poglavarstvo

Članak 38.

Izvršne poslove u općini Klana obavlja općinsko poglavarstvo.

Općinski načelnik predsjednik je općinskog poglavarstva, a zamjenik iz članka 35. ovog Statuta po položaju je zamjenik predsjednika poglavarstva.

Općinsko poglavarstvo općine Klana ima ukupno, uključujući predsjednika i njegovog zamjenika, 3 člana.

Članak 39.

Članove poglavarstva bira Općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika većinom glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.

Članovi poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz djelokruga lokalne samouprave.

Članak 40.

Poglavarstvo Općine Klana:

- priprema prijedloge općih akata,

- izvršava i osigurava izvršenje općih akata Općinskog vijeća,

- usmjerava djelovanje upravnih tijela općine u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga te nadzire njihov rad,

- upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine Klana u skladu sa zakonom i Statutom,

- upravlja i raspolaže prihodima i rashodima općine u skladu sa zakonom i Statutom,

- utvrđuje prijedlog općinskog proračuna i godišnjeg obračuna proračuna,

- obavlja izbor i imenovanja, opoziv i razrješenja djelatnika određenih zakonom, općim aktima vijeća i Općinskog poglavarstva,

- obavlja i druge poslove predviđene zakonom.

Članovi Općinskog poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz stavka 1. točke 4. i 5. ovog članka kad su osobno ili preko članova uže obitelji zainteresirana strana.

Članak 41.

Općinsko poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina njegovih članova.

Općinsko poglavarstvo odgovorno je Općinskom vijeću.

Odluke kojima raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu općine kao i prihodima i rashodima, poglavarstvo donosi većinom glasova svih članova.

Ustrojstvo, način rada i odlučivanja poglavarstva, podrobnije se uređuje Poslovnikom u skladu sa ovim Statutom i Zakonom.

Članak 42.

Općinsko vijeće može općinskom načelniku, pojedinom članu poglavarstva ili poglavarstvu u cjelini iskazati nepovjerenje i razriješiti ga dužnosti prije isteka vremena na koje je izabran.

Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja može podnijeti najmanje jedna trećina članova općinskog vijeća.

O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati prije nego što protekne sedam dana od dana njegova podnošenja.

Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Općinskog vijeća.

Članak 43.

Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih članova općinskog vijeća.

Kada općinsko vijeće izglasa nepovjerenje općinskom načelniku, ili poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novoga općinskog načelnika u roku od 30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.

Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja općinskom načelniku i poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, općinski načelnik i poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novoga općinskog načelnika.

Odlukom o iskazivanju nepovjerenja općinskom načelniku, odnosno članu poglavarstva ne prestaje dužnost člana predstavničkog tijela.

U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu poglavarstva, Općinsko vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.

Članak 44.

Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju poglavarstvu.

Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinskog načelnika ne donese odluku kojom potvrđuje povjerenje poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu iskazano nepovjerenje.

Članak 45.

Ako postupak izglasavanja nepovjerenja predsjedniku Općinskog vijeća, općinskom načelniku, njegovim zamjenicima i poglavarstvu nije prošao, novi se postupak ne može pokrenuti prije nego prođe 6 mjeseci.

VIII. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL

Članak 46.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine kao i poslova državne uprave prenijetih na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.

Ustrojstvo Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje Poglavarstvo Općine Klana.

Članak 47.

Jedinstveni upravni odjel samostalan je u okviru svog djelokruga i za svoj rad odgovara Općinskom vijeću i Općinskom poglavarstvu.

Članak 48.

Upravne, stručne i ostale poslove u Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju službenici i namještenici. Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga odjela u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće pomoćne poslove.

Članak 49.

Prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja od značenja za rad službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu uređuju se posebnim Pravilnikom, koji donosi Općinsko vijeće na temelju posebnog zakona.

Članak 50.

Sredstva za vršenje djelatnosti Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u proračunu Općine Klana ili iz drugih izvora utvrđenih zakonom.

IX. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

Članak 51.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Članak 52.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.

Referendum, temeljem odredaba zakona i ovog Statuta, raspisuje Općinsko vijeće na prijedlog jedne trećine njegovih članova, na prijedlog poglavarstva, na prijedlog polovine mjesnih odbora na području Općine i na prijedlog 20% birača upisanih u birački popis Općine.

Članak 53.

Odlukom o raspisivanju referenduma određuju se pitanja o kojima će građani odlučivati, datum glasovanja i područje na kojem se provodi.

Članak 54.

Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine i upisani su u popis birača.

Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće.

Članak 55.

Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna trećina vijećnika.

Odlukom iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće određuje pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana.

Članak 56.

Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegovog djelokruga.

O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.

Članak 57.

Svaki građanin i pravna osoba ima pravo tijelima Općine Klana kao i njezinom Jedinstvenom upravnom odjelu podnositi predstavke i pritužbe i na njih dobiti odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja.

Općina Klana dužna je u službenim prostorijama na vidnom mjestu osigurati knjigu za pritužbe i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke i pritužbe.

X. MJESNA SAMOUPRAVA

Članak 58.

Radi ostvarivanja neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građani mogu, u skladu sa zakonom i ovim Statutom, osnivati mjesne odbore kao jedinice mjesne samouprave.

Na području Općine Klana mogu se osnovati slijedeći mjesni odbori: MO Klana, MO Studena, MO Škalnica, MO Lisac, MO Breza.

Područja Mjesnih odbora utvrđena su posebnom odlukom Općinskog vijeća Općine Klana.

Mjesni odbor pravna je osoba.

Članak 59.

Prijedlog za osnivanje novog mjesnog odbora mogu dati građani, njihove udruge i Općinsko vijeće.

Zbor građana na kojem se odlučuje o osnivanju mjesnog odbora saziva predsjednik Općinskog vijeća na prijedlog ovlaštenog predlagača iz prethodnog stavka.

Mjesni odbor osnivaju građani na svom zboru kojem prisustvuje najmanje 10% birača upisanih u popis birača područja za koje se osniva mjesni odbor što se utvrđuje popisom s potpisom nazočnih.

O osnivanju mjesnog odbora odlučuje se javnim glasovanjem, većinom glasova prisutnih građana.

Članak 60.

Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.

Mandat članova Vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.

Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.

Članovi Vijeća mjesnog odbora biraju se neposredno tajnim glasovanjem.

Članak 61.

Izbore za članove Vijeća mjesnog odbora raspisuje Općinsko vijeće.

Odlukom o raspisivanju izbora utvrđuje se broj članova Vijeća i datum održavanja izbora. Cijelo područje mjesnog odbora čini jednu izbornu jedinicu.

Od dana raspisivanje izbora do dana izbora ne može proteći manje od 15 niti više od 30 dana.

Izbor za članove Vijeća mjesnog odbora provodi Izborna komisija od tri člana i tri zamjenika koje imenuje Općinsko vijeće.

Članak 62.

Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinice lokalne samouprave.

Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće na način i u postupku propisanim zakonom.

Članak 63.

Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim glasovanjem bira predsjednika Vijeća na vrijeme od četiri godine, većinom glasova nazočnih članova.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora zastupa i predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbor, a za poslove koji su prenijeti u smislu odredbe čl. 64. st. 1. podst. 9. Statuta, odgovara Općinskom poglavarstvu.

Predsjednik Vijeća mjesnog odbora saziva i rukovodi sjednicama Vijeća.

Članak 64.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu u skladu s ovim Statutom, financijski plan i godišnji obračun te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukom Općinskog vijeća.

Program rada Vijeća mjesnog odbor donose najkasnije do kraja mjeseca studenog za slijedeću godinu i podnosi ga Općinskom vijeću na suglasnost.

U programu iz st. 2. ovog članka moraju biti naznačena i sredstva iz kojih se predviđa realizacija planova.

Članak 65.

U okviru svog djelokruga vijeće mjesnog odbora može:

- davati prijedloge i mišljenja glede poslovnog prostora i zemljišta u vlasništvu općine koji se nalaze na području mjesnog odbora,

- davati prijedloge i mišljenja o radnom vremenu trgovačkih, ugostiteljskih i uslužnih djelatnosti od interesa na svom području,

- pratiti potrebe građana na području komunalnih djelatnosti te predlagati prioritetne potrebe i način njihova zadovoljavanja,

- organizirati i provoditi manje komunalne akcije na svom području, uređenje dječjih igrališta, zelenih površina i slično,

- pratiti uređenje prostora i predlagati nadležnim tijelima mjere za rješavanje određenih pitanja,

- razmatrati pitanja dječje zaštite mladih, socijalne skrbi,

- upravljati imovinom koja je dana na korištenje mjesnom odboru,

- sudjelovati u javnim raspravama o prostornim planovima na svome području te

- obavljati druge poslove koje mu povjeri Općinsko poglavarstvo.

Članak 66.

Vijeće mjesnog odbora može, radi rasprave o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga, sazivati mjesne zborove.

Mjesni zbor saziva se za cijelo područje mjesnog odbora ili pak za jedan njegov dio koji čini određenu cjelinu.

Mjesni zbor vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.

Članak 67.

U proračunu općine osiguravaju se sredstva potrebna za djelatnost mjesnih odbora i to sredstva nužno potrebna za njihovo poslovanje (administrativne i slične troškove), te za obavljanje povjerenih poslova iz samoupravnog djelokruga općine.

Financiranje djelatnosti koje nisu obuhvaćene stavkom 1. ovog članka mogu se osigurati iz:

- prihoda od imovine i imovinskih prava mjesnih odbora, ukoliko ih ostvaruju,

- dotacije pravnih subjekata i fizičkih osoba,

- drugih sredstava.

Članak 68.

Općinsko poglavarstvo provodi nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora.

U slučaju učestalog kršenja (dva ili više) odredbi ovog Statuta, Pravila mjesnog odbora ili neizvršavanja povjerenih poslova, Općinsko poglavarstvo može raspustiti Vijeća mjesnih odbora.

XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE

Članak 69.

Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Općini čine njezinu imovinu.

Općina mora upravljati, koristiti se i gospodariti svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina.

Članak 70.

Općina ima prihode kojima u okviru samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

Prihodi Općine razmjerni su poslovima koje obavlja, u skladu sa zakonom.

Članak 71.

Prihodi Općine su:

1. općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,

2. prihodi od stvari i imovinskih prava u vlasništvu Općine,

3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u općinskom vlasništvu ili u kojima Općina ima udio ili dionice,

4. prihodi od naknada za koncesije koje daje Općinsko vijeće,

5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje Općina sama propiše u skladu sa zakonom,

6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,

7. sredstva iz proračuna Primorsko-goranske županije,

8. sredstva raznih naknada i kompenzacija,

9. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom proračunu,

10. darovi, nasljedstva i legati,

11. naknade iz državnog proračuna za obavljanje poslova državne uprave koje su prenesene na Općinu,

12. drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 72.

Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.

XII. AKTI OPĆINE

a) Opći akti

Članak 73.

Općinsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu donosi statut, poslovnik, godišnji program rada, općinski proračun, završni račun, odluke, zaključke, rješenja, preporuke, naputke i ostale akte te daje vjerodostojna tumačenja odredbi ovog Statuta.

Podrobnije odredbe o aktima Općine, postupku donošenja akata te vjerodostojnost tumačenja akata utvrditi će se Poslovnikom Općinskog vijeća.

Članak 74.

Prije stupanja na snagu opći akt se objavljuje u »Službenim novinama« PGŽ.

Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim aktom se može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.

Opći akt ne može imati povratno djelovanje.

Članak 75.

Općinsko poglavarstvo Općine Klana donosi zaključke, odluke, pravilnike, preporuke, rješenja, upute, naputke.

Članak 76.

Radna tijela Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva donose zaključke i preporuke.

Članak 77.

Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela koji obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine.

Članak 78.

Jedinstveni upravni odjel kao upravno tijelo osnovano za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih akata Općinskog vijeća.

U provođenju nadzora iz stavka 1. ovog članka Jedinstveni upravni odjel može u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom.

b) Pojedinačni akti

Članak 79.

Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka koje donosi Jedinstveni upravni odjel, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko-goranske županije.

Na donošenje akata iz ovog članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave.

Članak 80.

Pojedinačni akti kojim se rješava o obvezi razreza lokalnih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i naknada koji su prihod Općine, donosi se po skraćenom postupku.

Članak 81.

Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i poglavarstva Općine Klana kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba već se može pokrenuti upravni spor.

XIII. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA

Članak 82.

Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavljaju uredi državne uprave u županijama i nadležna središnja tijela državne uprave, sukladno posebnom zakonu.

Općinski načelnik dužan je dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja općeg akta.

Na ostala pitanja koja nisu regulirana ovim Statutom, primjenjuju se odredbe Poslovnika i Zakona.

XIV. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE, TE PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE U ZEMLJI I INOZEMSTVU

Članak 83.

Općina posebno surađuje s pripadajućom županijom Primorsko-goranskom, te svim jedinicama lokalne samouprave u njezinu sastavu.

Članak 84.

Radi suradnje u smislu članka 83. ovog Statuta, Općina s drugim općinama može osnovati trgovačko društvo i ustanove u zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela, te uspostaviti druge odgovarajuće oblike suradnje.

Članak 85.

Općina može uspostaviti i posebne prijateljske odnose s drugim općinama i gradovima u Hrvatskoj, kao i u inozemstvu, sukladno zakonu.

O prijateljstvu u smislu stavka 1. ovog članka potpisuje se posebna povelja, koju u ime Općine potpisuje predsjednik, sukladno odluci Općinskog vijeća. Pobliže odredbe iz stavka 1. određuju se poslovnikom Općinskog vijeća.

XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 86.

Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća ili Općinsko poglavarstvo Općine Klana.

Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku vijeća.

Članak 87.

Općinsko vijeće odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.

Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovo staviti na dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od 6 mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.

Članak 88.

Ustrojstvo i opći akti Općine uskladit će se s ovim Statutom u roku od 6 (šest) mjeseci od dana njegova stupanja na snagu.

Ranije doneseni akti iz samoupravnog djelokruga Općine ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.

U slučaju suprotnosti akata iz stavka 2. ovog članka, neposredno se primjenjuju odredbe ovog Statuta, odnosno zakona.

Članak 89.

Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje vrijediti Statut Općine Klana (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 26/01).

Članak 90.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.

Klasa: 021-01/06-01/05

Ur.br.: 2170-06-06-01-01

Klana, 19. siječnja 2006.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KLANA

Predsjednik
Općinskog vijeća
Ivan Šnajdar, v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=158&mjesto=51217&odluka=1
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr