1.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje i 129/05) i
članka 33. Statuta Općine Fužine (»Službene novine« Primorsko-goranske županije
broj 37/05) Općinsko vijeće Općine Fužine, na sjednici održanoj 4. siječnja
2006. godine, donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Fužine
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Fužine (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) uređuje se način rada Općinskog vijeća Općine Fužine (u daljnjem
tekstu Vijeće) i to:
- konstituiranje Vijeća, početak obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje
i prestanak mandata člana Vijeća,
- prava i dužnosti člana Vijeća,
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Vijeća i njihova prava
i dužnosti,
- izbor općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika,
- način rada radnih tijela Vijeća,
- odnos Vijeća, Općinskog poglavarstva i Općinskog načelnika,
- postupak predlaganja i donošenja akata,
- poslovni red sjednice Vijeća,
- javnost u radu Vijeća,
- obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća.
2. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA, MIROVANJE
I PRESTANAK MANDATA
Članak 2.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili
osoba koju on ovlasti.
Konstituirajućoj sjednici do izbora predsjednika Vijeća predsjedava
najstariji član.
Predsjedavatelj sjednice ima do izbora predsjednika Vijeća sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani predsjednik preuzima predsjedanje
sjednicom.
Članak 3.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je
nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se himna Republike Hrvatske
»Lijepa naša domovino«.
Članak 4.
Na početku prve konstituirajuće sjednice, Vijeće na prijedlog predsjedatelja
ili najmanje trečine članova Vijeća, bira iz reda svojih članova Mandatnu komisiju.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana.
Mandatna komisija podnosi Izvješće Vijeću o provedenim izborima.
Mandatna komisija izvješćuje Vijeće o prestanku mandata članova Vijeća, kad
se ispune zakonom propisani uvjeti, te izvješćuje da su ispunjeni uvjeti za
početak mandata zamjeniku člana Vijeća.
Vijeće prima k znanju izvješće iz stavka 3 točke 1. ovog članka.
Članak 5.
Nakon što Vijeće primi k znanju izvješće Mandatne komisije o provedenim
izborima iz čl. 3. stavka 3. točke 1. ovog Poslovnika, članovi Vijeća daju
svečanu prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika Općinskog vijeća Općine
Fužine obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati
Ustava, zakona i statuta Općine Fužine i poštovati pravni poredak Republike
Hrvatske te se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine
Fužine«.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon toga proziva pojedinačno
članove Vijeća, a član Vijeća daje prisegu tako što ustaje i izgovara: »Prisežem!«.
Nakon davanja prisege svaki član Vijeća potpisuje tekst prisege pred
predsjedateljem.
Članak 6.
Član Vijeća koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici odnosno zamjenik
člana Vijeća kada počinje obnašati dužnost člana Vijeća polaže prisegu na prvoj
sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak 7.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira Odbor za izbor i imenovanja na
prijedlog predsjedatelja ili najmanje trećine članova Vijeća.
Članak 8.
Danom konstituiranja Vijeća, članovima Vijeća započinju prava i dužnosti
određeni zakonom, Statutom Općine Fužine, ovim Poslovnikom i aktima što ih
donosi Vijeće, do prestanka mandata.
Članak 9.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
u slučajevima određenim zakonom.
Mirovanje mandata člana Vijeća i prestanak mirovanja mandata člana Vijeća
nastupa u slučajevima određenim zakonom.
3. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak 10.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje Vijeće bira iz reda
članova Vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća, na prijedlog Odbora za
izbor i imenovanja ili najmanje jedne trećine članova Vijeća.
Član Vijeća može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog
kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika.
Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća obavlja se javnim glasovanjem za
svakog od kandidata ponaosob.
Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća izabran je kandidat za kojeg je
glasovala većina svih članova Vijeća.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i potpredsjednika kandidat ne
dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja po istom postupku kao za
prvo glasovanje.
Ako su za izbor predsjednika i potpredsjednika bila predložena više od dva
kandidata u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koja su dobila
najviše glasova.
U slučaju da ni u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije
većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak ponavlja.
Članak 11.
Predsjednik Vijeća:
- zastupa i predstavlja Vijeće,
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama Vijeća i
potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja općeg akta,
- koordinira rad radnih tijela Vijeća,
- brine o suradnji Vijeća s Općinskim poglavarstvom Općine Fužine,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju dužnosti članova Vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
- surađuje s predstavnicama predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave,
- izvješćuje Vijeće o nastupu i prestanku mirovanja mandata člana Vijeća,
prestanku mandata člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata
te o početku mandata zamjenika člana Vijeća,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o poštivanju ovoga Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom Općine Fužine, ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak 12.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu predsjedniku Vijeća te obavljaju
poslove iz njegova djelokruga za koje ih ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova potpredsjednici Vijeća dužni su
pridržavati se naputka predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak 13.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća može
podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje trećina članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća,
a o tome prijedlogu ne može se raspravljati i glasovati prije nego protekne
sedam dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak 14.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti:
- ako predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća ne sazove sjednicu ukoliko
to zatraži Općinsko poglavarstvo Općine Fužine, Općinski načelnik ili jedna
trećina članova Vijeća u roku od 15 dana od dana dostave zahtjeva,
- ako predlagatelj smatra da predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je zloupotrebljavao položaj ili
prekoračio ovlasti.
Članak 15.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća dužnost prestaje danom kada Vijeće
utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka Vijeće će odrediti potpredsjednika
Vijeća koji će od izbora predsjednika imati sva njegova prava i dužnosti, a
Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od idućih 30 dana.
Članak 16.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku Vijeća prestane mandat člana Vijeća
prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata, Vijeće je dužno izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana saznanja
o prestanku mandata.
Članak 17.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika Vijeća, a na istoj sjednici ne
izabere novog predsjednika odredit će potpredsjednika Vijeća koji će do izbora
predsjednika Vijeća imati sva njegova prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj sjednici, Vijeće je dužno
izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana razrješenja.
Članak 18.
Uz Predsjednika Vijeća za pripremanje i vođenje sjednice Vijeća te u
obavljanju ostalih njegovih poslova sudjeluje pročelnik i odgovarajući
službenik Upravnog odjela.
4. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
Članak 19.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena Statutom Općine Fužine, ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i
sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu
Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njima odlučivati,
- prihvatiti izbor za člana u radnom tijelu Vijeća s tim da može istovremeno
biti član najviše u dva stalna radna tijela,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri
Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih akata te razmatranje pojedinih
pitanja iz njegova djelokruga,
- tražiti i dobiti podatke od Jedinstvenog upravnog Odjela Općine Fužine, te
koristiti njihove stručne i tehničke usluge potrebne za obavljanje dužnosti
člana Vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih akata,
- prisustvovati sjednicama radnih tijela kojih nije član i sudjelovati u
njihovu radu bez prava odlučivanja,
- predlagati osnivanje radnog tijela ili radne grupe radi obrade određenog
pitanja i pripreme akata za Vijeće,
- biti biran odnosno imenovan i prihvatiti izbor odnosno imenovanje u tijela
pravnih osoba određenih Zakonom, Statutom Općine Fužine i općim aktima Vijeća.
Članak 20.
Članu Vijeća su dostupni svi službeni materijali, dokumenti i podaci koji se
pripremaju ili prikupljaju u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Fužine, a koji
se odnose na pitanja o kojima se raspravlja na sjednicama Vijeća i Općinskog
poglavarstva Općine Fužine.
Članak 21.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova za rad u Vijeću u skladu s odlukom
Vijeća.
Članak 22.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih poslova gospodarskih i drugih
djelatnosti bilo za sebe bilo za svojeg poslodavca koristiti položaj člana
Vijeća i naglašavati taj položaj.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji
prema zakonskim propisima nose oznaku tajnosti i za to su odgovorni prema
zakonu.
Članak 23.
Vijećniku mandat prestaje prije isteka vremena na koje je izabran:
1. ako podnese ostavku,
2. ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena
poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
3. ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,
4. ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih nije mogao biti izabran za
člana vijeća, danom donošenja odluke Ustavnog suda,
5. ako odjavi prebivalište s područja općine, danom odjave prebivališta,
6. ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
7. smrću.
Članak 24.
O nazočnosti članova Vijeća sjednicama Vijeća vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može biti nazočan sjednici Vijeća, dužan je o
tome pravovremeno izvijestiti Jedinstveni upravni odjel Općine Fužine.
Vijećnička pitanja
Članak 25.
Član Vijeća ima pravo na sjednici Vijeća postavljati pitanja (vijećnička
pitanja) koja se odnose na stanje u pojedinim oblastima rada i djelokruga rada
Vijeća, radnih tijela, Općinskog načelnika, Općinskog poglavarstva i
Jedinstvenog upravnog odjela, po iscrpljenom dnevnom redu.
Član Vijeća može postaviti najviše dva pitanja.
Vijećnička pitanja se postavljaju isključivo u pisanom obliku, a iznimno
usmeno na koja se ne mora na istoj sjednici Vijeća dobiti traženi odgovor.
Vijećničko pitanje mora biti precizno i jezgrovito, isključivo u obliku
pitanja, a ne komentara ili rasprave.
Članak 26.
Na usmena i pisana vijećnička pitanja upućena Općinskom poglavarstvu,
Jedinstvenom upravnom odjelu i mjesnim odborima odgovaraju predsjednik
Općinskog poglavarstva, članovi Općinskog poglavarstva, pročelnik Jedinstvenog
upravnog Odjela i predsjednici mjesnih odbora.
Predsjednik Općinskog poglavarstva dužan je osigurati nazočnost članova
Općinskog poglavarstva na sjednici Vijeća.
Članak 27.
Odgovor na postavljeno pisano vijećničko pitanje, član Vijeća dobit će u
pravilu, uz poziv za narednu sjednicu.
Ako je odgovor na postavljeno vijećničko pitanje povjerljive naravi, član
Općinskog poglavarstva može predložiti da se članu Vijeća odgovori neposredno
ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čijem je djelokrugu to pitanje.
Član Vijeća koji je postavio vijećničko pitanje može na sjednici Vijeća
iznijeti mišljenje o dobivenom odgovoru i postaviti dopunsko pitanje koje se
može odnositi isključivo na pojašnjenje dobivenog odgovora.
Klubovi vijećnika
Članak 28.
U vijeću se mogu osnovati Klubovi vijećnika.
Klub mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju obavijestiti Predsjednika
Općinskog vijeća i Jedinstveni upravni odjel te priložiti podatke o članovima i
svoj Pravilnik o radu.
Jedinstveni upravni odjel osigurat će Klubovima vijećnika prostorije i druge
tehničke uvjete za rad (prostoriju za sjednice, prijepis, umnožavanje, dostavu
materijala i drugo).
5. RADNA TIJELA
Članak 29.
Za proučavanje, raspravljanje i rješavanje pojedinih pitanja iz nadležnosti
Općinskog vijeća, za pripremu i podnošenje prijedloga akata vijeću, Općinsko
vijeće može osnovati radno tijelo.
Odlukom o osnivanju radnog tijela ili ovim Poslovnikom uređuju se nazivi,
sastav i ovlaštenja te način rada.
Član Odbora ima pravo na naknadu troškova za rad u Odboru u skladu s odlukom
Vijeća.
Članak 30.
Radno tijelo Općinskog vijeća imaju predsjednika i određen broj članova.
Predsjednik i članovi biraju se među vijećnicima tako da u radnim tijelima
participiraju sve stranke zastupljene u Općinskom vijeću.
U radna tijela, odlukom Općinskog vijeća mogu biti birani i ostali građani
koji svojom stručnošću, sposobnošću i ostalim znanjem mogu unaprijediti rad
Općinskog vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnog tijela Vijeća traje do isteka mandata
Vijeća ukoliko Vijeće ne odluči drugačije.
Članak 31.
Radna tijela Općinskog vijeća mogu zauzimati stajališta o pitanjima svog
djelokruga ako sjednici prisustvuje većina
članova radnog tijela, a odluke se donose većinom glasova
nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.
Članak 32.
Predsjednik radnog tijela organizira rad radnog tijela, predlaže dnevni red
i predsjedava njihovim sjednicama.
Sjednice radnog tijela sazivaju se na inicijativu predsjednika radnog
tijela, na temelju zaključka Općinskog vijeća, na zahtjev predsjednika
Općinskog vijeća ili na zahtjev 2 člana radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati sjednicu u roku od 8 dana na
osnovi zaključka Općinskog vijeća ili ako to zatraži predsjednik Općinskog vijeća
ili najmanje dva člana radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to obavezan, sazvati će je
predsjednik Općinskog vijeća po proteku 10 dana od podnošenja zahtjeva.
Predsjednika radnog tijela u slučaju spriječenosti ili odsutnosti zamjenjuje
član kojeg odredi nadležno radno tijelo, ukoliko ovim Poslovnikom ili drugom
Odlukom vijeća, nije određen zamjenik.
Članak 33.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svojim primjedbama, mišljenjima,
stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću, radno tijelo određuje
izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog tijela, na vlastiti poticaj ili
na zahtjev Vijeća, na sjednici obrazložiti stajalište ili prijedlog radnog
tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime radnog tijela Vijeća
prijedlogom radnog tijela, ali ne može izmijeniti stajalište ili prijedlog
radnog tijela ili odustati od njega ako za to nije ovlašten od radnog tijela,
niti se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo svoje
mišljenje ili zauzelo stajalište.
Članak 34.
Sjednici radnog tijela mogu prisustvovati i sudjelovati u raspravi
predstavnik Općinskog poglavarstva, kad se razmatra prijedlog Poglavarstva, kao
i pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, kad se na sjednici razmatra pitanje
iz njegovog djelokruga.
Članak 35.
Radna tijela imaju pravo zatražiti od Jedinstvenog upravnog odjela te drugih
tijela Vijeća odgovarajuće obavijesti koji su mu potrebni za rad, a kojima isti
raspolažu ili su ih u svom djelokrugu obvezni prikupljati i evidentirati.
Članak 36.
Odbor za statutarno-pravna pitanja čine predsjednik i 2 (dva) člana.
Odbor razmatra prijedloge svih općih akata o kojima odlučuje Vijeće, glede
njihove zakonitosti i primjene pravila nomotehnike, te daje odgovarajuće primjedbe
i prijedloge Vijeću.
Odbor utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i akata vijeća kada je
tim aktima ovlašten ili kada to ocijeni potrebnim te obavlja i druge poslove po
odluci Vijeća.
Članak 37.
Odbor za izbor i imenovanja sastoji se od predsjednika, zamjenika
predsjednika i 3 (tri) člana.
Odbor za izbor i imenovanja predlaže izbor i imenovanja dužnosnika koje
predlaže, bira odnosno imenuje Općinsko vijeće.
Odbor za izbor i imenovanja predlaže imenovanja predstavnika vijeća u
određena tijela na područu općine, priprema i podnosi vijeću prijedlog za izbor
članova te predsjednika i zamjenika radnih tijela vijeća te obavlja i druge
poslove po odluci Vijeća.
Članak 38.
Odbor za lokalnu samoupravu sastoji se od predsjednika, zamjenika
predsjednika i 3 (tri) člana.
Odbor za lokalnu samoupravu razmatra pitanja iz područja rada mjesnih
odbora, pitanja međuopćinske suradnje i međunarodnih odnosa te priprema
prijedloge akta iz nadležnosti vijeća koji se odnose na to područje.
Odbor za lokalnu samoupravu, u cilju jačanja međuopćinske suradnje, surađuje
sa odborima drugih općina na području Republike Hrvatske kao i drugih zemalja,
te obavlja i druge poslove po odluci Vijeća.
Članak 39.
Odbor za proračun, financije i investicije sastoji se od predsjednika,
zamjenika predsjednika i tri člana.
Odbor za proračun i financije razmatra pitanja iz područja proračuna,
financija i realizacije kapitalnih investicija.
Odbor za proračun i financije obavlja i druge poslove po odluci Vijeća.
6. ODNOS VIJEĆA, OPĆINSKOG POGLAVARSTVA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 40.
Članove Općinskog poglavarstva Općine Fužine bira Vijeće u pravilu iz reda
svojih članova, na prijedlog Općinskog načelnika, većinom glasova svih
vijećnika, na vrijeme od četiri godine.
Nakon glasovanja, Općinski načelnik i izabrani članovi daju svečanu prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem da ću dužnost člana Općinskog poglavarstva obnašati savjesno i
držati se Ustava i Zakona i poštovati pravni poredak, te da ću se zalagati za
svekoliki napredak Općine Fužine i Republike Hrvatske.«
Predsjednik Vijeća izgovara, a Općinski načelnik i članovi Općinskog
poglavarstva ponavljaju tekst svečane prisege, a nakon toga je potpisuju.
Član Općinskog poglavarstva koji nije bio nazočan na davanju svečane prisege,
odnosno koji je naknadno izabran, daje svečanu prisegu na prvoj idućoj sjednici
Vijeća.
Članak 41.
Općinsko poglavarstvo Općine Fužine odgovorno je Vijeću za svoj rad i odluke
koje donosi.
Predsjednik, zamjenici predsjednika i članovi Općinskog poglavarstva Općine
Fužine zajednički su odgovorni za odluke koje donosi Općinsko poglavarstvo, a
osobno su odgovorni za svoje područje rada.
Na prijedlog najmanje trećine članova Vijeća može se pokrenuti pitanje
povjerenja Općinskom načelniku i njegovim zamjenicima, pojedinom članu
Općinskog poglavarstva ili Općinskom poglavarstvu u cjelini i razriješiti ih
dužnosti prije isteka vremena na koje su izabrani.
Općinsko poglavarstvo dužno je očitovati se o prijedlozima iz stavka 3.
ovoga članka.
O povjerenju se ne može raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam
dana od dana njegova podnošenja.
Rasprava i glasovanje o povjerenju mora se provesti najkasnije u roku od 30
dana od dana dostave prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak 42.
Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih
članova Vijeća.
Kad Vijeće izglasa nepovjerenje Općinskom načelniku ili Općinskom
poglavarstvu u cjelini, ono mora izabrati novog Općinskog načelnika u roku od
30 dana od dana izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i Općinskom
poglavarstvu u cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti,
Općinsko poglavarstvo i Općinski načelnik kojem je iskazano nepovjerenje
smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novog Općinskog
načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i članu Općinskog
poglavarstva ne prestaje dužnost člana Vijeća.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Općinskog poglavarstva
Vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako Vijeće ne izglasa nepovjerenje, članovi Vijeća koji su podnijeli
prijedlog ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od 6
mjeseci od njegova odbijanja.
Članak 43.
Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju poglavarstvu.
Ako Općinsko vijeće povodom prijedlog općinskog načelnika ne donese odluku
kojom potvrđuje povjerenje poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu
iskazano nepovjerenje.
Članak 44.
Općinsko poglavarstvo Općine Fužine je obvezno na zahtjev Vijeća izvijestiti
Vijeće o svom radu u cjelini ili u pojedinom području, o izvršavanju odluka ili
drugih akata Vijeća te o drugim pitanjima iz svoga djelokruga.
Općinsko Poglavarstvo Općine Fužine može i na vlastiti poticaj podnijeti
Vijeću izvješće o svome radu i o stanju u pojedinim područjima.
7. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak 45.
Vijeće na osnovi prava i obveza utvrđenih zakonom, Statutom Općine i ovim
poslovnikom donosi Statut, Poslovnik, odluke i druge opće akte, proračun
Općine, obračun proračuna, zaključke te daje vjerodostojna tumačenja općih
akata Vijeća.
Vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte u slučajevima određenim
pozitivnim propisima.
Članak 46.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine Fužine koji su od općeg
značenja za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te propisuje njihova
prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Fužine.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju.
Članak 47.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo Vijeća i Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Fužine te način rada i odnosi u Vijeću donose se u obliku odluke,
pravilnika i poslovnika.
Članak 48.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o temama koje razmatra.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak 49.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključke i preporuke koje donose radna tijela Vijeća potpisuje predsjednik
radnoga tijela.
Članak 50.
Na izvornike odluka i drugih propisa i općih akata Vijeća stavlja se pečat
Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih propisa i općih akata Vijeća,
razumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog propisa i općeg akta, koji je
usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju pečata na izvornike tih akata,
o čuvanju izvornika i evidenciji brine se Jedinstveni upravni odjel.
Članak 51.
Opći akti Vijeća, odluke o izboru i imenovanjima i autentična tumačenje
odluka, objavljuju se u službenom glasilu županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1.ovog članka brine se Jedinstveni upravni
odjel.
Članak 52.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni prijedlog odluke Vijeću,
odnosno analiza, izvješće ili drugi akt nije sastavljen u skladu s odredbama
ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno podnositelj akta ne otkloni nedostatak
akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni ovim
poslovnikom.
Ako nedostaci akta ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da se
prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt nije upućen Vijeću.
2. Postupak donošenja akata
Članak 53.
Postupak donošenja akta pokreće se podnošenjem prijedloga akta.
Prijedlog akta upućuje se predsjedniku Vijeća u pisanoj formi.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima član Vijeća, radno tijelo Vijeća,
Općinski načelnik, Općinsko poglavarstvo ili drugi predlagatelj ako je to
određeno zakonom ili ovim Poslovnikom.
Član Vijeća ima pravo podnošenja prijedloga akta, ako ga je svojim potpisom
podržala jedna trećina članova Vijeća (uključujući i člana Vijeća koji podnosi
prijedlog).
Ostali subjekti koji nisu navedeni u stavku 3. ovog članka, mogu podnijeti
inicijativu za donošenje akta putem Jedinstvenog upravnog odjela Općine Fužine.
O podnesenoj inicijativi, Jedinstveni upravni odjel u roku od 30 dana izvijestit
će Općinsko poglavarstvo, a ako Općinsko poglavarstvo podrži inicijativu
poduzet će odgovarajuće mjere radi pripreme podnošenja prijedloga akta u smislu
dane inicijative.
Ako Općinsko poglavarstvo nije predlagatelj akta na podneseni prijedlog daje
svoje mišljenje.
Ako radno tijelo nije predlagatelj akta može po potrebi na podneseni
prijedlog dati mišljenje.
Članak 54.
Prijedlog akta mora biti odgovarajuće obrazložen, posebno glede zakonskog, odnosno
drugog pravnog temelja i svrhe donošenja akta, te mora sadržavati tekst
prijedloga općeg akta s obrazloženjem.
Članak 55.
Predstavnik predlagatelj ima pravo, sve do donošenja akta u ime
predlagatelja davati odgovarajuća objašnjenja, izjašnjavati se o amandmanima,
te privremeno ili trajno povući prijedlog akta iz daljnje procedure.
Članak 56.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga općeg akta podnosi se u pisanom
obliku uz obrazloženje (u daljnjem tekstu: amandman).
Pravo podnošenja amandmana ima predsjednik i član Vijeća, radno tijelo
Vijeća i Općinsko poglavarstvo.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća najkasnije dva dana prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća podneseni amandman upućuje predlagatelju akta i Općinskom
poglavarstvu ako nije predlagatelj.
Članak 57.
Iznimno od odredbe iz članka 56. st. 1. ovog Poslovnika, amandman se može
podnijeti usmeno, sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta, o čemu će se
predlagatelj očitovati na samoj sjednici.
Članak 58.
O svakom amandmanu na prijedlog akta Vijeće se izjašnjava posebno.
U slučaju više amandmana na prijedlog istog akta, Vijeće se izjašnjava prema
redoslijedu odredaba akta na koje se amandmani odnose, a u okviru toga,
redoslijedom podnošenja amandmana.
Nakon izjašnjavanja o amandmanima, pri čemu prihvaćeni amandmani postaju
sastavnim dijelom prijedloga akta, Vijeće se izjašnjava o prijedlogu akta u
cjelini.
Amandman koji predlagatelj prihvati postaje sastavnim dijelom prijedloga
akta i o njemu se Vijeće posebno ne izjašnjava.
3. Odlučivanje i glasovanje
Članak 59.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom glasova ako je na sjednici nazočna
većina članova Vijeća.
Statut Općine Fužine, Poslovnik Općinskog vijeća Općine Fužine, proračun,
godišnji obračun proračuna, odluku o izboru i razrješenju načelnika, njegovih
zamjenika i članova Općinskog poglavarstva Općine Fužine, odluku o iskazivanju
nepovjerenja, odluku o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika
Vijeća Općine Fužine, odluke o izborima radnih tijela Vijeća, te akte koje
Vijeće donosi po hitnom postupku Vijeće donosi većinom glasova svih članova
Vijeća.
Članak 60.
Kada se bira odnosno imenuje samo jedan kandidat, a predloženo je više
kandidata a niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se
ponavlja na način da se u ponovljenom glasovanju ne glasuje o kandidatu koji je
u prethodnom glasovanju dobio najmanji broj glasova.
Ako niti jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, izborni se
postupak ponavlja.
Članak 61.
Prilikom izjašnjavanja o aktima i drugim pitanjima članovi Vijeća se
izjašnjavaju na pitanja predsjednika Vijeća, prema sljedećem redoslijedu tko je
»za«, tko je »protiv«, tko je »suzdržan«.
Predsjednik Vijeća utvrđuje koliko se članova Vijeća izjasnilo »za«, koliko
»protiv« i koliko je »suzdržanih«.
Članak 62.
Po završetku rasprave i odlučivanja o svakoj točki dnevnog reda, predsjednik
Vijeća utvrđuje koji akt u odnosu na podneseni prijedlog je Vijeće donijelo.
Predsjednik Vijeća nakon rasprave utvrđuje koje je zaključke Vijeće usvojilo
nakon odlučivanja o odnosnoj točki dnevnog reda.
Članak 63.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave, ukoliko
ovim poslovnikom nije određeno da se odluke donose bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće
ne želi o tom pitanju odlučivati, završava raspravu i prelazi na sljedeću točku
dnevnog reda.
Vijeće može odlučiti da pojedini prijedlog vrati predlagatelju radi dopune
sukladno raspravi.
Članak 64.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako Vijeće ne odluči većinom glasova
nazočnih članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Vijeća poziva
članove Vijeća da se izjasne tko je »za« prijedlog, tko je »protiv« prijedloga,
odnosno da li se tko »suzdržao« od glasovanja za prijedlog.
Ako se dizanjem ruku ne može utvrditi točno rezultat glasovanja, glasuje se
poimenično.
Poimenično se glasuje i ako to odluči Vijeće na prijedlog predsjednika
Vijeća.
Članak 65.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanima o njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova
Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da amandman nije prihvaćen.
Poimenično glasovanje provodi se tako da predsjednik Vijeća proziva člana
Vijeća koji se izjašanjava »za«, »protiv« ili »suzdržan« od glasovanja.
Kada je prozivanje završeno, ponovno se prozivaju članovi Vijeća za koje u
popisu članova Vijeća nije zabilježeno da su glasovali.
Glasove prebrojava predsjednik Vijeća.
Članak 66.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja, koji se upisuju u
zapisnik.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru glasovanja predsjednik Vijeća
ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat glasovanja.
Članak 67.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje i oblika i ovjereni su pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom listiću prezimena
kandidata navode abecednim redom, a ispisuje se na način da se zaokružuje redni
broj ispred imena pojedinog kandidata.
Ako se glasuje o pojedinom prijedlogu, pitanje mora biti postavljeno jasno i
precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »suzdržan« odnosno prema uputi na
listiću.
Glasačke listiće priprema Jedinstveni upravni odjel Općine Fužine.
Predsjednik Vijeća može odrediti dva člana Vijeća koji će mu pomagati kod
tajnog glasovanja.
Broj glasačkih kutija i mjesta gdje će se kutije postaviti određuje
predsjednik Vijeća.
Članak 68.
Član Vijeća može glasovati samo osobno, jednim glasačkim listićem.
Nadopunjeni listić, listić na kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački
listić koji je popunjen tako da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga je
ili zašto član Vijeća glasovao, nevažeći je.
Članak 69.
Nakon što svi nazočni članovi Vijeća predaju glasačke listiće i nakon što
predsjednik Vijeća objavi da je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje
rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Vijeća u nazočnosti članova Vijeća
koji su mu pomagali kod glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj sjednici na
kojoj je tajno glasovanje provedeno.
Članak 70.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom postupku.
4. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak 71.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to nužno radi
sprečavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje takvog akta u
određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani
razlozi.
Predlagatelj akta dužan je obrazložiti hitnost postupka.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje trećina članova Vijeća.
Ako predlagatelj donošenja akta po hitnom postupku nije Općinsko
poglavarstvo, tada se prijedlog akta dostavlja Općinskom poglavarstvu radi
davanja mišljenja.
Članak 72.
Kada se Vijeću podnosi prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku,
najprije se glasuje o opravdanosti prijedloga za hitnim postupkom, a potom se
raspravlja i odlučuje o samom aktu.
Članak 73.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom postupku podnosi se i prijedlog
akta.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog iz stavka 1. ovog članka upućuje
članovima Vijeća i Općinskom poglavarstvu ako ono nije predlagatelj.
Članak 74.
O prijedlogu iz članka 73. ovog Poslovnika odlučuje se na početku sjednice
Vijeća prilikom utvrđivanja dnevnog reda.
Članak 75.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku amandmani se mogu
podnositi do zaključenja rasprave.
5. Vjerodostojno tumačenje akta
Članak 76.
Prijedlog za vjerodostojno tumačenje akta mogu tražiti ovlašteni
predlagatelji iz članka 56. stavka 2. ovog Poslovnika.
Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja podnosi se predsjedniku
Vijeća, a mora sadržavati naziv odluke, naznaku odredbe za koju se traži
tumačenje i razloge za to.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja
akta Odboru za statutarno-pravna pitanja i Općinskom poglavarstvu ako ono nije
podnositelj prijedloga radi ocjene njegove osnovanosti.
Odbor za statutarno-pravna pitanja nakon što primi mišljenje Općinskog
poglavarstva, utvrdit će ima li osnove za davanje vjerodostojnog tumačenja.
Ako Odbor za statutarno-pravna pitanja ocijeni da ima osnove za davanje
vjerodostojnog tumačenja, utvrdit će prijedlog teksta vjerodostojnog tumačenja
akta i sa svojim izvješćem podnijeti ga Vijeću.
Ako Odbor za statutarno-pravna pitanja utvrdi da nema osnove za davanje
vjerodostojnog tumačenja akta, podnosi o tome izvješće Vijeću.
8. SAZIVANJE SJEDNICA I POSLOVNI RED NA SJEDNICAMA VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak 77.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice Vijeća po potrebi, a najmanje jednom u
tri mjeseca.
Vijeće može i izvanredno zasjedati na zahtjev predsjednika Vijeća, Općinskog
poglavarstva, Općinskog načelnika ili trećine članova Vijeća.
Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća na obrazloženi zahtjev
najmanje jedne trećine članova Vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 3. ovog
članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Članak 78.
Ako Vijeće ne odluči drugačije, sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red, a redni broj sjednice određuje se u nizu za sjednice koje
se održavaju u redovitom i izvanrednom zasjedanju, tijekom jednog saziva
Vijeća.
Članak 79.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu Vijeća, ako ocijeni da za
to postoje opravdani razlozi.
Sjednica će se odgoditi pisanom obavijesti ili na drugi odgovarajući način,
u pravilu jedan dan prije zakazane sjednice, a iznimno i u vrijeme kada je
sjednica sazvana.
Ako predsjednik Vijeća ne odgodi sjednicu, odbije je voditi, ne dođe na
sjednicu, niti ovlasti potpredsjednika Vijeća
da predsjedava sjednici, sjednica Vijeća se ne može održati.
U tom slučaju predsjednik Vijeća dužan ju je zakazati u drugom roku.
Članak 80.
Za redovite sjednice se članovima Vijeća dostavlja poziv osam dana prije
održavanja.
Uz poziv dostavlja se prijedlog dnevnog reda i materijal o kojem će se
raspravljati na sjednici, te odgovori na vijećnička pitanja.
Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi, članovima Vijeća materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može se dostaviti i naknadno, a može se uručiti i
na samoj sjednici.
U pozivu za sjednicu Vijeća mora biti navedeno mjesto i vrijeme održavanja
sjednice.
Članak 81.
Osim na način opisan člankom 80, poziv, prijedlog dnevnog reda i materijal o
kojem će se raspravljati na sjednici te odgovori na vijećnička pitanja, ukoliko
to pisano zatraži član Vijeća, mogu se istima dostavljati elektroničkom poštom.
Dan slanja materijala opisanog u st. 1. ovoga članka uzima se kao dan
primitka materijala od strane vijećnika.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice
Članak 82.
Kada predsjednik Vijeća utvrdi da je nazočna većina članova Vijeća, otvara
sjednicu.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi na početku sjednice da nije nazočan potreban
broj članova Vijeća, odgađa sjednicu za drugi određeni dan i sat.
Sjednicu će predsjednik Vijeća prekinuti ako za njezina trajanja utvrdi da
nije nazočan potreban broj članova Vijeća i zakazani nastavak sjednice za
određeni sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za drugi dan i
sat pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice na početku sjednice, odnosno prekida sjednice za
njezina trajanja zbog utvrđivanja nedostatka potrebnog broja članova Vijeća,
predsjednik će zakazati sjednicu, odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku
od 8 dana od dana odgode, odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu aka za to postoje
opravdani razlozi. Sjednica se u tom slučaju može odgoditi najviše za 8 dana.
3. Dnevni red
Članak 83.
Dnevni red predlaže predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća može na samoj sjednici predložiti da se dnevni red dopuni
pojedinom točkom ili da se pojedina točka ne uvrsti u dnevni red.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, članovima Vijeća se uz prijedlog za
dopunu dnevnog reda daju i materijali po predloženoj dopuni.
Članak 84.
Prelazeći na postupak utvrđivanja dnevnog reda predsjednik Vijeća, uz
eventualno iznošenje prispjelih primjedbi i prijedloga na predloženi dnevni
red, otvara raspravu o predloženom dnevnom redu.
Članovi Vijeća, predstavnici Općinskog poglavarstva i odgovarajućih radnih
tijela imaju pravo dati primjedbe na predloženi dnevni red, tj. predložiti da
se pojedine točke uvrste u dnevni red, vodeći računa o odredbama ovog
Poslovnika.
Prijedlozi u smislu stavka 2. ovog članka moraju biti jasni i kratko
obrazloženi i ne smiju imati karakter rasprave o temi na koju se odnose.
Članak 85.
O prijedlogu dnevnog reda Vijeće se izjašnjava kao o jednom prijedlogu, ako
posebno ne odluči da se o uvrštenju u dnevni red svake pojedine točke
izjašnjava posebno.
Po završetku rasprave o dnevnom redu predsjednik Vijeća utvrđuje kako je
usvojen dnevni red većinom glasova budući je na sjednici nazočna većina članova
Vijeća.
Članak 86.
Nakon što je utvrđen dnevni red sukladno odredbama ovog Poslovnika,
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red, s time da tijekom sjednice
može promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenoga dnevnog
reda.
4. Presjedavanje i sudjelovanje
Članak 87.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća, a u slučaju njegove odsutnosti
ili spriječenosti sjednici predsjeda jedan od potpredsjednika kojeg ovlasti
predsjednik Vijeća.
Članak 88.
Predsjednik Vijeća vodi sjednicu, vodeći stalno računa o pravima i
dužnostima članova Vijeća i drugih sudionika sjednice, te proceduri utvrđenoj
ovim Poslovnikom.
Predsjednik Vijeća otvara raspravu, daje riječ, upozorava sudionike u
raspravi i ostale sudionike sjednice za slučaj da izlaze iz okvira utvrđenog
dnevnog reda, odnosno ometaju tijek sjednice.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak 89.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Vijeća.
Članak 90.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Vijeća može članu Vijeća izreći
stegovne mjere:
1. opomenu
2. opomenu oduzimanjem riječi
3. udaljavanje sa sjednice
Stegovne mjere iz stavka 1. ovog članka su izvršne i o njima se ne vodi
rasprava.
Članak 91.
Članu Vijeća se izriče opomena ako svojim ponašanjem ili govorom na sjednici
remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika, za koju nije dobio
riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa članove Vijeća,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak 92.
Članu Vijeća se izriče opomena oduzimanjem riječi:
- koji i nakon izicanja opomene svojim govorom ili ponašanjem nastavi kršiti
odredbe Poslovnika zbog čega mu je već izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način vrijeđa ili narušava ugled predsjednika
Vijeća, člana Vijeća, Općinskog načelnika ili člana Općinskog poglavarstva,
- narušava ugled Vijeća.
Članak 93.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je
svojim ponašanjem toliko narušio red i prekršio odredbe ovoga Poslovnika o redu
na sjednici da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja izriče se na sjednici Vijeća.
Kada je članu Vijeća izrečena stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća,
član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak 94.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju red, predsjednik Vijeća
će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se iz dvorane udalje osobe iz stavka 1.
ovog članka koje i nakon opomene narušavaju red na sjednci.
Članak 95.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice Vijeća, član Vijeća ima pravo
prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća najkasnije u roku od 24 sata od
izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća ga upućuje svim članovima
Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statut i poslovnik.
Članak 96.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća bez
rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća koji je podnio prigovor i
izvjestitelj odbora za statut i poslovnik. Vijeće po prigovoru može potvrditi
ili ukinuti izrečenu stegovnu mjeru i ta odluka je konačna.
Članak 97.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama nevedenim u
ovom Poslovniku odredit će prekid sjednice.
6. Tijek sjednice
Članak 98.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi
s radom na sjednici i objašnjenja o drugim prethodnim pitanjima.
Članak 99.
Prije utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik o radu na prethodnoj
sjednici.
Nakon što je utvrđen i usvojen dnevni red prelazi se na raspravu o pojedinim
točkama dnevnog reda.
Članak 100.
Na sjednici se o svakoj točki iz dnevnog reda najprije raspravlja, a zatim
odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o pojedinom predmetu neće
raspravljati.
Na početku rasprave o svakom pitanju predlagač može dati i dopunsko usmeno
obrazloženje.
Članak 101.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da više nema prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenom ovim Poslovnikom.
Članak 102.
Članovi Općinskog poglavarstva imaju pravo i obvezu sudjelovati u radu
sjednice Vijeća, radi davanja odgovarajućih odgovora i objašnjenja.
9. ZAPISNIK
Članak 103.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sjednice Vijeća sadrži podatke o danu i mjestu održavanja sjednice,
početku i završetku sjednice, predsjedatelju sjednice, nazočnim članovima
Vijeća i ostalim nazočnima, utvrđenom dnevnom redu, imenima sudionika u
raspravi, usvojenim odlukama, zaključcima i drugim pitanjima, te druge podatke
značajne za rad odnosne sjednice.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinoj točki.
Članak 104.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku sjednice iznijeti primjedbe na
zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesnene primjedbe odnosno zapisnik u kojem su
temeljem prihvaćenih primjedbi izvršene odgovarajuće izmjene, smatra se
usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća i službenik Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak 105.
Sadržaj rasprave sa sjednice Vijeća neće se evidentirati u zapisniku.
Ukoliko član Vijeća želi da njegov stav iznesen tijekom rasprave bude
pismeno zabilježen, taj član Vijeća ima pravo tijekom sjednice ili naknadno
dostaviti svoj stav u pisanoj formi koji će se priložiti uz zapisnik.
Sjednice Vijeća mogu se tonski snimati.
Vijećnička pitanja evidentirat će se u odgovarajućem dijelu zapisnika.
10. OSTVARIVANJE JAVNOSTI RADA VIJEĆA
Članak 106.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, Vijeće može većinom glasova
ukupnog broja svojih članova odlučiti da se sa sjednice ili dijela sjednice
isključi javnost.
Članak 107.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni dokumenti i materijali Vijeća, koji
su u skladu s posebnim propisima označeni kao službena, vojna odnosno državna
tajna.
Vijećnik ne smije iznositi podatke koje je saznao na sjednicama a imaju
karakter povjerljivosti naveden u stavku 1. ovog članka.
Članak 108.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja imaju pravo pratiti rad Vijeća i
njegovih radnih tijela i izvješćivati javnost o njihovom radu.
Na sjednicama radnog tijela Vijeća može se odlučiti da izvjestitelji tiska i
drugih sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati sjednici i ako se na
njoj raspravija o nekom pitanju bez prisustva javnosti. O takvom pitanju mogu
izvjestitelji tiska i drugih sredstava priopćavanja davati za javnost samo one
obavijesti za koje se na sjednici odlučiti.
Na sjednici se može odlučiti da se obavijesti o takvom pitanju mogu davati
tek po isteku određenog roka.
Članak 109.
Dužnost je izvjestitelja tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja da
iznose točne podatke o temama koje se razmatraju u Vijeću.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih uvjeta za rad predstavnika tiska
i drugih oblika priopćavanja u Vijeću, osigurava im se pravovremena dostava
materijala i praćenje rada na sjednicama Vijeća i radnih tijela, razgovori s
predstavnicima predlagatelja ili s dužnosnicima u Vijeću i drugi kontakti s
izvjestiteljima.
Članak 110.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za druga
sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci Vijeća, a uz suglasnost
predsjednika Vijeća.
Članak 111.
Sjednicama Vijeća mogu prisustvovati zainteresirani građani i predstavnici
pravnih osoba.
Isti su dužni predsjedniku Općinskog vijeća u roku od 24 sata prije
održavanja sjednice Vijeća dostaviti popis osoba koje predlažu da prisustvuju
sjednici, s tim da će Predsjednik Vijeća prema prostornim mogućnostima odrediti
broj osoba koje će biti pozvane na sjednicu u svojstvu gosta.
Na zahtjev gosta predsjednik Vijeća može mu nakon završene rasprave dati
riječ u trajanju najviše jednom do 5 minuta.
11. ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 112.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje vrijediti Poslovnik Općinskog
vijeća Općine Fužine (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
30/01).
Članak 113.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/05-01/15
Ur. broj: 2112/03-01-05-01
Fužine, 4. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE FUŽINE
Predsjednik
Općinskog vijeća
Marinko Kauzlarić, v.r.