2.
Na temelju članaka 33. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 i 129/05) i članka 18. i 19.
Statuta Općine Lokve (»Službene novine« broj 37/05), Općinsko vijeće Općine
Lokve, na sjednici održanoj 3. siječnja 2006. godine donijelo je
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Lokve
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Poslovnikom Općinskog vijeća općine Lokve (u daljnjem tekstu:
Poslovnik) uređuje način rada Općinskog vijeća Općine Lokve (u daljnjem tekstu:
Vijeće), a osobito:
- način, postupak i tijek konstituiranja Vijeća,
- početak obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak mandata
člana Vijeća (u daljnjem tekstu: Vijećnika),
- prava i dužnosti vijećnika,
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
- prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
- izbor i razrješenje Općinskog načelnika i njegovog zamjenika,
- izbor i razrješenje članova Poglavarstva Općine Lokve,
- ustrojstvo Vijeća,
- način rada radnih tijela Vijeća,
- sazivanje i tijek sjednice Vijeća,
- postupak predlaganja, donošenja akata i rasprave o pojedinim pitanjima iz
djelokruga Vijeća,
- poslovni red na sjednici Vijeća,
- odnos između Vijeća i drugih tijela Općine,
- javnost u radu Vijeća,
- rad Vijeća u doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i
jedinstvenosti Republike Hrvatske,
- obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća,
- te druga pitanja važna za rad Vijeća.
Članak 2.
Vijeće može, ako pojedino pitanje važno za rad Vijeća nije uređeno ovim
Poslovnikom to pitanje urediti posebnom odlukom Vijeća većinom glasova svih
članova.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA DUŽNOSTI VIJEĆNIKA, MIROVANJE I
PRESTANAK MANDATA VIJEĆNIKU
Članak 3.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na način, po postupku i u rokovima
utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici Vijeća do izbora predsjednika predsjedava
najstariji član (u daljnjem tekstu: privremeni predsjedatelj).
Privremeni predsjedatelj ima do izbora predsjednika Vijeća sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća glede predsjedanja i vođenja sjednice.
U slučaju da nazočni dobno najstariji vijećnik ne prihvati predsjedavanje
sjednicom, Vijeće može odlučiti, na prijedlog službeno ovlaštene osobe, da
istom predsjeda sljedeći najstariji član Vijeća koji to prihvati ili službeno
ovlaštena osoba.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani predsjednik preuzima
predsjedavanje sjednicom.
Članak 4.
Pripremne i tehničke poslove za pripremu konstituirajuće sjednice Vijeća, uz
službeno ovlaštene osobe obavljaju službenici i namještenici Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve (u daljnjem tekstu: Odjel).
Pročelnik Odjela će što prije, a najkasnije u roku osam dana od dana objave
službenih rezultata izbora za članove predstavničkog tijela, utvrditi da li
neki od izabranih vijećnika obavlja neku od nespojivih dužnosti sukladno
odredbama Zakona kojima se regulira izbor članova predstavničkih tijela
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, te u svezi s time uputiti
pismenu obavijest izabranom vijećniku koji obavlja neku od nespojivih dužnosti
da je dužan najkasnije pri konstituiranju Vijeća izjasniti se o tome prihvaća
li dužnost vijećnika ili nastavlja s obnašanjem nespojive dužnosti.
Članak 5.
Dnevni red konstituirajuće sjednici Vijeća utvrđuje se na početku sjednice,
a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedatelja ili najmanje
jedne trećine vijećnika.
Do izbora Mandatnog Odbora te Odbora za izbor i imenovanja, pravo
predlaganja donošenja odluka ima privremeni predsjedatelj ili najmanje jedna
trećina vijećnika.
Članak 6.
Vijeće je konstituirano izborom Predsjednika Vijeća na prvoj sjednici nakon
provedenih izbora na kojoj je nazočna većina vijećnika.
Na početku konstituirajuće sjednice izvodi se himna Republike Hrvatske
»Lijepa naša domovino«.
Članak 7.
Na konstituirajućoj sjednici podnosi se Izvješće o provedenim izborima, o
izabranim članovima Vijeća, o podnesenim ostavkama na dužnost člana Vijeća, o
članovima Vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu s dužnošću člana Vijeća, o
nastupu mirovanja mandata te o zamjenicima članova Vijeća.
Izabrani članovi Vijeća koji daju ostavku ili stavljaju mandat u mirovanje
dužni su o tome izvijestiti jedinstveni upravni odjel Općine Lokve najkasnije
24 sata prije početka konstituirajuće sjednice.
Na konstituirajućoj sjednici umjesto članova Vijeća koji su dali ostavku ili
kojima mandat miruje nazočni su zamjenici članova Vijeća određeni sukladno Zakonu
o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Izvješće o podnesenim ostavkama odnosno o mirovanju mandata te o zamjenicima
članova Vijeća koji u tim slučajevima zamjenjuju članove Vijeća podnosi
predsjednik nadležnog radnog tijela Vijeća.
Izvješće iz prethodnog stavka ovog članka Vijeće prima na znanje.
Članak 8.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira, na prijedlog privremenog
predsjedatelja ili najmanje jedne trećine vijećnika, Mandatni odbor te Odbor za
izbor i imenovanja.
Mandatni odbor te Odbor za izbor i imenovanja sastoje se od predsjednika i
dva člana.
Članak 9.
Mandatni odbor na konstituirajućoj sjednici podnosi Vijeću izvješće iz
članka 7. stavka 4. ovog Poslovnika koje osobito sadrži naznake o:
- provedenim izborima za Vijeće te imenima izabranih članova Vijeća,
- podnesenim ostavkama na dužnost člana Vijeća,
- članovima Vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu sa dužnošću vijećnika pa
im dužnost člana Vijeća miruje,
- zamjenicima članova Vijeća koji počinju obnašati dužnost člana Vijeća
umjesto člana Vijeća koji su dali ostavku ili zahtjev za mirovanje mandata.
Članak 10.
Nakon što primi na znanje izvješće Mandatnog odbora članovi Vijeća polažu
prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost člana Vijeća Općinskog vijeća Općine
Lokve obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati Ustava i
zakona, Statuta Općine Lokve i Poslovnika Općinskog vijeća, odluka i drugih
akata Općine Lokve, poštivati pravni poredak Republike Hrvatske, te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Općine Lokve i Republike Hrvatske«.
Privremeni predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon toga proziva
vijećnike, a oni daju prisegu na način tako da se ustanu te da ispred
privremenog predsjedatelja izgovore: »Prisežem!«.
Nakon davanja prisege svaki vijećnik potpisuje pred privremenim
predsjedateljem tekst svečane prisege.
Članak 11.
Vijećnik koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik
vijećnika kada počinje obnašati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
idućoj sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.
Članak 12.
Danom konstituiranja Vijeća, vijećnik, odnosno zamjenik vijećnika, kada
počinje obnašati dužnost vijećnika, sukladno odredbama Zakona o izboru članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
Statuta Općine Lokve i ovog Poslovnika, ima sva prava i dužnosti vijećnika
određena Ustavom, zakonom, Statutom Općine Lokve i ovim Poslovnikom.
Članak 13.
Mandat člana Općinskog vijeća Općine Lokve izabranog na redovnim izborima
traje četiri godine.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje do
isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća Općine Lokve izabranog na redovnim
izborima.
Članu Općinskog vijeća mandat prestaje prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:
- ako podnese ostavku - danom dostave pisane ostavke shodno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna
sposobnost - danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od 6 mjeseci - danom pravomoćnosti sudske presude,
- ako odjavi prebivalište s područja jedinice - danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojima se
uređuje hrvatsko državljanstvo - danom njegovog prestanka,
- smrću.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 14.
Vijećnik ima prava i dužnosti utvrđene Ustavom, zakonom, Statutom Općine
Lokve, ovim Poslovnikom i drugim aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća,
- raspravljati i izjašnjavati se o svakom pitanju koje je na dnevnom redu
sjednice Vijeća, te o njemu odlučivati,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
- podnositi amandmane na prijedloge akata,
- predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz djelokruga rada Vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku i članovima Poglavarstva te
pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve koja se odnose na njihov
rad ili obavljanje poslova iz njihovog djelokruga rada,
- predlagati Vijeću raspravu o pitanjima koja se odnose na rad Poglavarstva,
na izvršavanje odluka ili na rad Odjela,
- tražiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika od ovlaštenih
tijela Općine Lokve te koristiti njihove stručne i tehničke usluge,
- biti biran i prihvatiti izbor u radna tijela Vijeća, prisustvovati
sjednicama stalnih radnih tijela i na njima raspravljati, te glasovati u radnim
tijelima u koja je izabran,
- prisustvovati sjednicama ostalih radnih tijela uz prethodnu najavu
predsjedniku dotičnog radnog tijela.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđene odredbama Ustava, zakona,
Statuta Općine Lokve i ovog Poslovnika.
Članak 15.
Vijećniku su dostupni svi službeni materijali, dokumenti i podaci koji se
pripremaju ili prikupljaju u tijelima Općine Lokve, a koji se odnose na pitanja
o kojima se raspravlja u Vijeću i Poglavarstvu Općine Lokve.
Vijećnik može tražiti na uvid, a Pročelnik mu je dužan što prije, a
najkasnije u roku 2 dana dati na uvid materijale o pitanjima koji su na dnevnom
redu sjednice Vijeća ili radnog tijela u koje je izabran.
Vijećnici su dužni čuvati službenu i poslovnu tajnu i druge povjerljive
podatke koje saznaju u obnašanju dužnosti vijećnika i za to su odgovorni prema
zakonu.
Službena i poslovna tajna, odnosno povjerljivi podaci su oni dokumenti i
podaci koje u skladu s važećim zakonom kojim se štiti tajnost podataka, drugim
propisima, općim i drugim aktom kojeg na temelju Zakona odredi nadležno tijelo.
Članak 16.
Vijećnik svoju dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Vijećnik ima pravo na naknadu troškova za rad u Općinskom vijeću, stalnim
ili povremenim radnim tijelima Općinskog vijeća, upravnim vijećima ustanova i
nadzornim odborima trgovačkih društava kojih je Općina Lokve osnivač, u skladu
s posebnim aktom Općinskog vijeća.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu odgovornost za
izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Vijeća.
Članak 17.
U Vijeću se mogu osnovati klubovi vijećnika prema stranačkoj pripadnosti kao
i klubovi nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje tri člana.
Vijećnik može biti član samo jednog kluba.
U slučaju da su s izborne liste izabrani samo jedan ili dva vijećnika
odnosno da nema uvjeta za osnivanje kluba, ti vijećnici mogu pristupiti jednom
od osnovanih klubova.
Članak 18.
Klubovi vijećnika dužni su o svom osnivanju pismeno izvijestiti predsjednika
Vijeća u roku osam dana od dana osnivanja.
Obavijest o osnivanju sadrži naziv kluba, ime i prezime predsjednika kluba,
te imena i prezimena članova kluba.
O svim promjenama, predsjednik kluba dužan je pismeno izvijestiti
Jedinstveni upravni odjel Općine Lokve.
Članak 19.
Svaki klub vijećnika ima svog predsjednika.
Predsjednik kluba predstavlja klub i glasnogovornik je na sjednici Vijeća
kad se mišljenje i stav kluba traži, osim ako klub ne odredi drugog službenog
predstavnika.
Članak 20.
Predsjednik Vijeća, kad je to potrebno, saziva čelnike klubova vijećnika na
zajednički sastanak radi pribavljanja njihova mišljenja i dobivanja suglasnosti
odnosno radi podnošenja njihova prijedloga, kad se njihovo mišljenje,
suglasnost ili prijedlog traži, kao i u drugim slučajevima kada predsjednik
Vijeća to smatra oportunim.
IV. IZBOR PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak 21.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira većinom glasova svih
članova Općinskog vijeća iz reda svojih članova.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća može
podnijeti Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća.
Vijećnik, uključujući i članove Odbora za izbor i imenovanja, može
sudjelovati u podnošenju prijedloga samo za jednog kandidata za predsjednika
odnosno potpredsjednika Vijeća.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja se javnim glasovanjem, za
svakog kandidata ponaosob.
Ako je predloženo više kandidata za predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
te pri glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije većinu glasova svih
vijećnika, glasovanje se ponavlja na način da se u ponovljenom glasovanju ne
glasuje o kandidatu koji je dobio najmanji broj glasova.
Izbor se na taj način ponavlja sve dok se ne glasa o najmanje dvoje
kandidata.
Ako niti jedan od preostala dva kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova
svih članova Vijeća, postupak predlaganja kandidata i njihov izbor se ponavlja.
V. PRAVA I OBVEZE PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak 22.
Predsjednik Vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva sjednice Općinskog vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama
Općinskog vijeća i potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja kata,
- koordinira rad radnih tijela Vijeća,
- brine o suradnji Vijeća s Poglavarstvom Općine Lokve,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju dužnosti članova Općinskog
vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
- surađuje s predstavnicima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave
- samostalno ili putem predsjednika nadležnog radnog tijela, obavještava
Općinsko vijeće o mirovanju mandata i prestanku mirovanja mandata članova Općinskog
vijeća, o prestanku mandata članova Općinskog vijeća prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata te o zamjenicima članova Općinskog vijeća,
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća,
- brine o poštovanju ovog Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom, odlukama i ostalim
aktima Općine Lokve te ovim Poslovnikom.
Članak 23.
Potpredsjednici Vijeća pomažu predsjedniku Vijeća u radu, zamjenjuju ga u
slučaju odsutnosti ili spriječenosti te obavljaju i druge poslove koje im povjeri
Vijeće ili predsjednik.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća, Predsjednik vijeća određuje prvog
potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju njegove duže odsutnosti ili drugih
razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima sva prava
i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak 24.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije
isteka vremena na koje su birani.
Postupak njihovog razrješenja može pokrenuti najmanje jedna trećina
vijećnika ili Odbor za izbor i imenovanja.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik odnosno potpredsjednici:
- zloupotrijebe položaj ili prekorače ovlaštenja,
- svojim ponašanjem naštete ugledu Vijeća,
-ne sazovu sjednicu u zakonskim rokovima odnosno u rokovima navedenim u
Statutu Općine Lokve te u rokovima određenim ovim Poslovnikom.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika odnosno potpredsjednike, dužno je
u roku od trideset dana od dana razrješenja izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednike.
Članak 25.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjednicima dužnost prestaje danom kada Vijeće utvrdi
činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka Vijeće će odrediti potpredsjednika Vijeća
koji do izbora predsjednika ima sva njegova prava i dužnosti, a Vijeće je dužno
izabrati novog predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u roku od idućih 30
dana.
Članak 26.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjednicima prestane mandat vijećnika prije
isteka redovitog četverogodišnjeg mandata, odnosno ako predsjednik odnosno
potpredsjednici stave mandat vijećnika u mirovanje, Vijeće je dužno izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednike u roku od trideset dana od dana kada je
predsjedniku odnosno potpredsjednicima prestao ili je stavljen u mirovanje
mandat vijećnika.
U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka Vijeće će odrediti
potpredsjednika Vijeća koji do izbora predsjednika ima sva prava i dužnosti
predsjednika Vijeća
VI. IZBOR OPĆINSKOG NAČELNIKA, ZAMJENIKA OPĆINSKOG NAČELNIKA TE ČLANOVA
POGLAVARSTVA OPĆINE LOKVE
Članak 27.
Općinskog načelnika i njegovog zamjenika bira Općinsko vijeće iz reda svojih
članova, većinom glasova svih članova Općinskog vijeća, u pravilu na
konstituirajućoj sjednici.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće u pravilu između nositelja lista
stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću.
Prijedlog za izbor općinskog načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti
Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća.
Prijedlog kandidata za općinskog načelnika i njegovog zamjenika podnosi se
za svaku dužnost pojedinačno.
Predsjednik poglavarstva (Općinski načelnik) može podnijeti Vijeću prijedlog
za izbor članova Poglavarstva i na konstituirajućoj sjednici, a najkasnije u
roku od 30 dana od njegovog izbora.
Ukoliko prijedlog iz prethodnog stavka ovog članka ne dobije potrebnu većinu
glasova, predsjednik Poglavarstva odnosno Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću novi prijedlog najkasnije u roku od 15 idućih dana.
Vijećnik može sudjelovati u podnošenju prijedloga za samo jednog kandidata
za Općinskog načelnika ili njegovog zamjenika.
Članak 28.
Izbor Općinskog načelnika, zamjenika Općinskog načelnika i članova
Poglavarstva obavlja se javnim glasovanjem većinom glasova svih vijećnika.
Članak 29.
Ako je za Općinskog načelnika ili njegova zamjenika predloženo više
kandidata, te prilikom glasovanja niti jedan od kandidata ne dobije većinu
glasova svih vijećnika, glasovanje se ponavlja na način da se u ponovljenom
glasovanju ne glasuje o kandidatu koji je dobio najmanji broj glasova.
Izbor se na taj način ponavlja sve dok se ne glasa o najmanje dvoje
kandidata.
Ako niti jedan od preostala dva kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova
svih vijećnika, postupak predlaganja kandidata i njihov izbor se ponavlja.
Članak 30.
Općinsko vijeće ne može izabrati zamjenika općinskog načelnika prije nego li
izabere općinskog načelnika.
Članak 31.
Članove Poglavarstva bira općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika,
većinom glasova svih članova iz reda
svojih članova, javnih djelatnika i građana s prebivalištem
na području Općine Lokve, na vrijeme od četiri godine.
Pročelnik upravnog tijela Općine Lokve može se birati za člana Poglavarstva.
Članovi Poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja
iz djelokruga Općine Lokve.
Članak 32.
Nakon što je izabrano Poglavarstvo, Općinski načelnik i članovi Poglavarstva
daju prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem da ću dužnost člana Poglavarstva Općine Lokve obnašati savjesno i
odgovorno i da ću se u svom radu pridržavatii Ustava i zakona, Statuta, odluka
i drugih akata Općine Lokve, poštivati pravni poredak Republike Hrvatske, te da
ću se zauzimati za svekoliki napredak Općine Lokve i Republike Hrvatske«.
Predsjednik Vijeća izgovara, a Općinski načelnik i članovi Poglavarstva
ponavljaju za njim tekst prisege, a nakon toga je potpisuju.
Član Poglavarstva koji nije bio nazočan davanju prisege, polaže prisegu na
prvoj idućoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
VII. USTROJSTVO OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 33.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, pripremu i podnošenje
odgovarajućih prijedloga, za praćenje provođenja utvrđene politike i praćenje
izvršavanja odluka i drugih akata Vijeća, za proučavanje i raspravljanje drugih
pitanja iz nadležnosti Vijeća kao i za izvršavanje određenih zadataka i poslova
od interesa za Vijeće, Vijeće osniva stalna i povremena radna tijela Vijeća.
Radna tijela Vijeća su odbori.
Naziv, sastav, djelokrug i način rada radnih tijela, utvrđuju se ovim
Poslovnikom odnosno posebnom odlukom Vijeća o osnivanju određenih radnih
tijela.
Radno tijelo donosi, u skladu s ovim Poslovnikom, poslovnik o svome radu.
Članak 34.
Radno tijelo ima predsjednika, a može imati i potpredsjednika te određeni
broj članova.
Ukupni broj članova, tj. sastav radnog tijela, određuje se ovim Poslovnikom
ili posebnom odlukom o osnivanju pojedinog radnog tijela.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i članova radnog tijela traje od dana
izbora do dana razrješenja dužnosti odnosno najduže do isteka mandata saziva
Vijeća.
Članak 35.
Predsjednika, potpredsjednika i ostale članove radnih tijela bira Vijeće
javnim glasovanjem iz reda vijećnika, reda članova Poglavarstva, reda lokalnih
službenika i namještenika, reda znanstvenih i stručnih djelatnika, članova
ustanova te udruga građana sa sjedištem na području Općine Lokve te članova
političkih stranaka koje djeluju na području Općine, osim ako ovim Poslovnikom (u
skladu sa zakonom i Statutom Općine Lokve) nije nešto drugo izričito navedeno.
Članak 36.
Predsjednik radnog tijela surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima
drugih radnih tijela, te Poglavarstvom.
Predsjednik radnog tijela saziva i predsjeda sjednicama radnog tijela, te na
druge načine organizira rad radnog tijela.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, sjednicama radnog
tijela predsjeda potpredsjednik ili član radnog tijela kojeg za to ovlasti
predsjednik.
Članak 37.
Radno tijelo radi na sjednicama.
Sjednica se može održati ako sjednici prisustvuje većina svih članova radnog
tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo donosi većinom glasova nazočnih
članova.
Na sjednicama radnog tijela glasuje se javno.
Članak 38.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik radnog tijela na vlastiti poticaj
odnosno prema potrebi te u skladu s poslovnikom ili programom rada radnog
tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati sjednicu u roku osam dana na
osnovi zaključka Vijeća, ili ako to zatraži predsjednik Vijeća ili kad to
zatraži većina članova radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to obvezan, sjednicu radnog tijela
sazvat će predsjednik Vijeća.
Članak 39.
Sjednica se saziva dostavljanjem pisanog poziva članovima radnog tijela
najmanje dva dana prije zasjedanja uz navođenje pitanja koje treba razmotriti
na sjednici.
U izuzetnim slučajevima, kada to zatraži predsjednik Vijeća, sjednica radnog
tijela može se sazvati i telefonski najmanje 24 sata prije održavanja.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, o sudjelovanju u
raspravi, te o usvojenim zaključcima, kao i o rezultatu glasovanja.
Zapisnik potpisuje, uz zapisničara, predsjedatelj radnog tijela.
Članak 40.
Ukoliko predsjednik radnog tijela ili članovi ne prisustvuju redovito
sjednicama radnih tijela, gube pravo na podmirenje troškova, a mogu biti i
razriješeni članstva u tom radnom tijelu u skladu s ovim Poslovnikom odnosno
posebnom odlukom Vijeća.
Prijedlog za razrješenje osoba iz prethodnog stavka mogu dati predsjednik
radnog tijela te najmanje dva člana radnog tijela, osim ako posebnom odlukom
nije drukčije riješeno.
Odluku o razrješenju osoba iz stavka 1. ovog članka donosi Vijeće.
Ukoliko Vijeće razriješi predsjednika, potpredsjednika ili člana radnog
tijela, predsjednik Vijeća zatražit će od ovlaštenog predlagatelja da umjesto
razriješenog člana, najkasnije u roku trideset dana od dana razrješenja,
predloži novog kandidata.
Članak 41.
Radno tijelo razmatra teme iz svog djelokruga na vlastiti poticaj, a obvezno
je razmotriti svako pitanje iz svog djelokruga koje mu se uputi na razmatranje
ili za koje to zatraži predsjednik Vijeća.
Članak 42.
O zaključcima donesenim na sjednici radnog tijela, predsjednik ili za to
određeni izvjestitelj tog radnog tijela obvezan je izvijestiti predsjednika
Vijeća i Vijeće.
Kad Vijeću podnosi izvješće o radu ili zaključke, radno tijelo određuje
izvjestitelja.
Izvjestitelj koji Vijeće izjašnjava u ime radnog tijela, ne može izmijeniti
stajalište ili zaključak radnog tijela ili odusta
ti od njega ako za to nije ovlašten od radnog tijela, niti
se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije donijelo zaključak.
Članak 43.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu održati i zajedničku sjednicu te
Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o predmetu rasprave i donesenim
zaključcima.
Članak 44.
Sjednici radnog tijela mogu prisustvovati i u raspravi sudjelovati i članovi
Poglavarstva kad se na sjednici razmatra prijedlog Poglavarstva ili je to
potrebno radi razjašnjenja nekog pitanja vezanog uz rad Poglavarstva.
Članak 45.
Radi izvršavanja poslova i zadaća iz svog djelokruga, radno tijelo može
zatražiti od Odjela potrebne podatke i dokumentaciju kojima Odjel raspolaže ili
su ih u svom radu obvezni prikupljati i evidentirati.
Zahtjev za dobivanjem potrebnih podataka i dokumentacije, predsjednik radnog
tijela pismeno upućuje Općinskom načelniku ili pročelniku.
Ukoliko radno tijelo ne dobije potrebne podatke i dokumentaciju najkasnije u
roku tri dana od slanja zahtjeva, predsjednik radnog tijela obavijestit će o
tome predsjednika Vijeća, koje zatim osobno naređuje davanje traženih podataka
i dokumentacije i o tome izvješćuje Vijeće na prvoj idućoj sjednici vijeća.
Članak 46.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Mandatni odbor
2. Odbor za Statut, Poslovnik i propise,
3. Odbor za izbor i imenovanja,
4. Odbor za proračun, financije i promet
5. Odbor za komunalne djelatnosti,
6. Odbor za gospodarski razvoj, turizam, malo i srednje poduzetništvo te
zaštitu okoliša,
7. Odbor za odgoj i školstvo, zdravstvo i socijalnu skrb te sport i kulturu.
Članak 47.
Mandatni odbor osim poslova navedenih u članku 9. ovog Poslovnika:
- podnosi Vijeću izvješće o prestanku mandata, odnosno o mirovanju mandata
vijećnika, te o početku mandata vijećnika,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Mandatni odbor ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda
vijećnika.
Članak 48.
Odbor za Statut, Poslovnik i propise:
- na zahtjev predsjednika Vijeća, Poglavarstva, Općinskog načelnika ili
ovlaštenog predlagatelja, razmatra prijedloge akata što ih donosi Vijeće u
pogledu njihove usklađenosti sa zakonom, Statutom općine, te u pogledu njihove
nomotehničke obrade,
- na zahtjev predsjednika Vijeća, Poglavarstva ili Općinski načelnika
razmatra inicijative za donošenje akata Vijeća,
- na zahtjev ovlaštenih predlagatelja akata ocjenjuje utemeljenost
prijedloga za davanje vjerodostojnog tumačenja akata Vijeća,
- daje vjerodostojna tumačenja akata Vijeća,
- izrađuje pročišćene tekstove akata Vijeća kada je tim istim aktima
ovlašten, ili kada su ti akti najmanje tri puta izmijenjeni ili dopunjeni,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Članak 49.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje dužnosnika koje bira odnosno imenuje Općinsko
vijeće,
- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za izbor i razrješenje predsjednika,
potpredsjednika i članova radnih tijela,
- predlaže izbor, imenovanje, razrješenja, te opoziv vijećnika u tijelima
pravnih osoba koje su u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu općine te udruga
na području općine,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz
reda vijećnika.
Članak 50.
Odbor za proračun, financije i promet:
- razmatra sustav financiranja javnih potreba u Općini Lokve,
- razmatra proračun, odluku o izvršavanju proračuna i završni račun
općinskog proračuna,
- razmatra druga pitanja proračuna i financiranja općne,
- razmatra i predlaže mjere u svezi sa zaštitom potrošača,
- vodi brigu o prostornom i urbanističkom planiranju,
- razmatra i predlaže strategiju razvoja i uređenja lokalnog prometa,
- vodi brigu o održavanju i izgradnji prometne infrastrukture,
- razmatra i predlaže upravljanje, te raspolaganje imovinom u vlasništvu
Općine, te pravnih osoba čiji je osnivač ili pretežiti vlasnik Općina Lokve,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Članak 51.
Odbor za komunalne djelatnosti:
- razmatra i predlaže mjere u svrhu učinkovitijeg uređenja naselja i
komunalnih objekata te kvalitete stanovanja,
- razmatra i predlaže mjere za uređenje i razvoj komunalne infrastrukture,
- razmatra i predlaže mjere u svezi s obavljanjem komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti,
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na prostorno i urbanističko
planiranje te zaštitu graditeljske baštine,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Članak 52.
Odbor za gospodarski razvoj, turizam, malo i srednje poduzetništvo te zaštitu
okoliša:
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog, poduzetničkog i općenito
društvenog napretka Općine,
- inicira, razmatra i sudjeluje u donošenju planova i ostalih akata iz
domene turizma,
- inicira zaštitu i prati provođenje mjera zaštite vrijedne prirodne
baštine,
- vodi brigu o zaštiti i uređenju prirodnog okoliša,
- daje mišljenje, stavove i prijedloge na dokumente iz područja zaštite
okoliša,
- potiče mjere za saniranje postojećeg stanja devastacije okoliša i
sprečavanje daljnjeg onečišćenja radi promicanja kvalitete življenja i zdravlja
ljudi,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Članak 53.
Odbor za odgoj i školstvo, zdrastvo i socijalnu skrb te sport i kulturu:
- razmatra osiguravanje potreba građana iz područja navedenih u prethodnom
stavku,
- prati provođenje politike u ovim oblastima,
- obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
VIII. SAZIVANJE I TIJEK SJEDNICA OPĆINSKOG VIJEĆA
1. Sazivanje sjednica
Članak 54.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice Općinskog vijeća po potrebi, a
najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi
zahtjev najmanje jedne trećine vijećnika u roku od 15 dana od primitka
zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz prethodnog
stavka ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem roku od 15
dana.
Nakon proteka roka iz prethodnog stavka ovog članka sjednicu Općinskog
vijeća može sazvati, na zahtjev jedne trećine članova Općinskog vijeća, čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak 55.
Vijeće može zasjedati i izvanredno na zahtjev predsjednika Vijeća,
Poglavarstva te većine vijećnika.
U zahtjevu za izvanredno zasjedanje Vijeća navode se razlozi zbog kojih se
traži izvanredno zasjedanje.
Ako je zahtjev podnijelo Poglavarstvo ili većina vijećnika, predsjednik
Vijeća dužan je sazvati sjednicu u roku osam dana od dana primitka zahtjeva.
Ako sjednicu Vijeća ne sazive predsjednik u roku iz stavka 3. ovog članka
sjednicu će sazvati Općinski načelnik u narednom roku od 15 dana.
Članak 56.
Redovite sjednice Vijeća sazivaju se u pravilu pismeno najkasnije pet dana
prije održavanja sjednice Vijeća.
Uz poziv za sjednicu dostavlja se prijedlog dnevnog reda s odgovarajućim
materijalom i zapisnik s prethodne sjednice.
Poziv za sjednicu zajedno sa materijalima dostavlja se vijećnicima, članovima
Poglavarstva, pročelniku Odjela, sredstvima javnog priopćavanja te po potrebi
službenicima Jedinstvenog upravnog odjela.
Ako su programi, izvješća, analize, informacije i sl. duže od deset stranica
vijećnicima se dostavlja sažetak, a uvid u potpuni materijal mogu izvršiti u
Odjelu Općine.
Sažetak iz prethodnog stavka ovog članka pripremit će predlagatelj dotične
točke.
Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi, na njihov zahtjev vijećnicima
se materijal iz prethodnog stavka ovog članka može dostaviti naknadno, a može i
na samoj sjednici.
Članak 57.
Redni broj sjednice Vijeća određuje se zajednički za sjednice koje se
održavaju u redovitom i izvanrednom zasjedanju, tijekom istog saziva Vijeća,
bez obzira koliko dana one traju.
2. Dnevni red
Članak 58.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.
Dnevni red usvaja se na početku sjednice.
Predsjednik Vijeća može naknadno, nakon što je poziv za sjednicu s
prijedlogom dnevnog reda već odaslan vijećnicima, na zahtjev ovlaštenog
predlagatelja, pismenim putem predložiti dopunu dnevnog reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu
dnevnog reda daju i materijali po predloženoj dopuni.
Predsjednik Vijeća može i na početku sjednice mijenjati prijedlog dnevnog
reda na način da iz pismeno predloženog dnevnog reda, na vlastitu inicijativu
odnosno na zahtjev ovlaštenog predlagatelja izostavi pojedine predmete ili
dopuni dnevni red novim predmetima.
Ako u prijedlog dnevnog reda nije unesen prijedlog kojeg je predložio
ovlašteni predlagatelj na način i po postupku predviđenom ovim Poslovnikom, a
predlagatelj ostaje pri svome prijedlogu na početku sjednice Vijeća, na zahtjev
predlagatelja o uvrštavanju prijedloga na dnevni red sjednice Vijeća odlučuje
se bez rasprave.
Prije glasovanja o prijedlogu, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
Članak 59.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu
da se pojedini predmet izostavi, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim
predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Predlagatelj može svoj prijedlog povući sve dok se o njemu ne prijeđe na
glasovanje.
O povučenom prijedlogu prestaje daljnja rasprava.
Povučeni prijedlog ne može se ponovo podnijeti na istoj sjednici niti u
nastavku prekinute sjednice.
Povučeni prijedlog može se ponovo na zahtjev ovlaštenog predlagatelja,
staviti na dnevni red sjednice Vijeća po isteku roka od najmanje trideset dana
od dana kada je povučen.
Članak 60.
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red.
Predsjednik Vijeća tijekom sjednice iz opravdanih razloga može promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Članak 61.
Ako sjednica Vijeća traje dulje od jednog dana, predsjednik Vijeća može na
zahtjev ovlaštenog predlagatelja, naknadno predložiti da se dnevni red dopuni
novim predmetima.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka glasuje se bez rasprave.
3. Tijek sjednice
Članak 62.
Predsjednik Vijeća otvara i zaključuje sjednicu Vijeća.
Vijeće može započeti s radom ukoliko je sjednici prisutna natpolovična
većina svih vijećnika.
Nazočnost vijećnika može se utvrditi i njihovim prozivanjem, ukoliko to
predsjednik Vijeća ocijeni potrebnim.
Ukoliko predsjednik Vijeća ocijeni da je to potrebno, prozivkom će utvrditi
dovoljan broj nazočnih vijećnika za pravovaljano odlučivanje.
Ako predsjednik utvrdi da sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika
odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice Vijeća predsjednik utvrdi, ili ga o istome
upozori vijećnik da nije nazočan potreban
broj vijećnika, prekinut Vijeća može prekinuti sjednicu i
zakazati nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za određeni drugi
dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazane za drugi dan,
pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će zakazati sjednicu odnosno nastavak
sjednice Vijeća najkasnije u roku sedam dana od dana odgode odnosno prekida
sjednice.
Predsjednik Vijeća može i odgoditi sazvanu sjednicu najviše za sedam dana
pismenim putem, telefonom ili usmeno na samoj sjednici, ako za to postoje
opravdani razlozi.
Članak 63.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik daje potrebna objašnjenja u svezi s
radom na sjednici te izvještava vijećnike o drugim važnim pitanjima.
Članak 64.
Zapisnik o radu sa prethodne sjednice prihvaća se prije utvrđivanja dnevnog
reda.
Svaki vijećnik ima pravo iznijeti primjedbe na zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate, u zapisnik se unose odgovarajuće izmjene
ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem »za« ili »protiv«.
4. Vijećnička pitanja
Članak 65.
Vijećnik ima pravo postavljati pitanja (u daljnjem tekstu: vijećnička
pitanja) članovima Poglavarstva, predsjedniku Vijeća, Pročelniku Jedinstvenog
upravnog odjela.
Vijećnici imaju pravo postavljati vijećnička pitanja o stanju i zbivanjima u
pojedinom području društvenog i gospodarskog života Općine, o radu i
izvršavanju odluka i drugih akata Vijeća i Poglavarstva, te o radu pravnih
osoba kojih je Općine osnivač odnosno vlasnik ili suvlasnik.
Pitanja se postavljaju pismeno prije sjednice Vijeća te usmeno na samoj
sjednici Vijeća.
Prijava za postavljanje usmenih vijećničkih pitanja obavlja se do otvaranja
sjednice Vijeća.
Vijećnik može na istoj sjednici postaviti najviše tri vijećnička pitanja.
Usmena vijećnička pitanja moraju biti jasna, precizna i kratka, a u
opravdanim slučajevima mogu ukazivati i na prijedloge mogućih mjera koje se
odnose na postavljeno pitanje.
Članak 66.
Predsjednik Vijeća dužan je odmah, a najkasnije u roku tri dana od dana
dobivanja, proslijediti pismeno pitanje Poglavarstvu odnosno dužnosniku kome je
postavljeno.
Poglavarstvo odnosno dužnosnik kojem je pismeno postavljeno pitanje, dužan
je pismeno odgovoriti vijećniku u roku trideset dana od dana prijema pismenog
pitanja.
Poglavarstvo, odnosno dužnosnik dostavlja pismeni odgovor vijećniku putem
predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća dužan je odmah, a najkasnije u roku tri dana od dana
dobivanja, proslijediti pismeni odgovor vijećniku.
Predsjednik Vijeća na sjednici Vijeća izvješćuje Vijeće, prije postavljanja
usmenih pitanja, o postavljenim pitanjima te dobivenim odgovorima.
Članak 67.
Osoba kojoj je na sjednici Vijeća upućeno pitanje, dužna je odgovoriti na
postavljeno pitanje na istoj sjednici na kojoj je pitanje postavljeno.
Na opravdani zahtjev osobe kojoj je pitanje postavljeno, Vijeće može bez
rasprave odlučiti da osoba pismeno odgovori vijećniku putem predsjednika Vijeća
u roku petnaest dana od dana kada je pitanje postavljeno.
Predsjednik Vijeća dužan je odmah, a najkasnije u roku tri dana od dana
dobivanja, proslijediti pismeni odgovor vijećniku.
Članak 68.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na sjednici Vijeća iznijeti
mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Vijeća
izvijestio Vijeće o pitanju koje je postavio i dobivenom odgovoru, može pismeno
dostaviti svoje mišljenje ili postaviti dopunsko pitanje.
Članak 69.
Osoba kojoj je postavljeno vijećničko pitanje, može odbiti odgovor na
postavljeno pitanje, ako se to pitanje ne odnosi na njezin rad ili na poslove
iz njezine nadležnosti.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje predstavlja službenu ili poslovnu
tajnu ili je povjerljive naravi, Općinski načelnik može predložiti da se
odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Vijeća bez prisustvovanja javnosti
ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čiju djelokrug spada to pitanje.
O prijedlogu iz stavka 2. ovog članka odlučuje Vijeće bez rasprave.
Vrijeme određeno za postavljanje pitanja Poglavarstvu i ostalim
dužnosnicima, ako Vijeće ne odluči drugačije, traje u pravilu šezdeset minuta.
Nakon toga prelazi se na raspravu o pojedinim temama koja se vodi bez obzira
na broj nazočnih vijećnika.
Članak 70.
Prije prelaska na raspravu o prijedlogu, predlagatelj akta odnosno
izvjestitelj, može podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga.
Ako opći akt sadrži odredbu da stupa na snagu danom objave, predlagatelj je
dužan navesti zbog kojih se osobito opravdanih razloga predlaže takva odredba.
Članak 71.
Na sjednici se o svakom predmetu najprije raspravlja, a zatim odlučuje.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća i raspravu o podnesenim amandmanima.
Predlagatelj akta ima pravo tražiti riječ i tijekom rasprave, davati
objašnjenja, iznositi svoja mišljenja o podnesenim amandmanima, te o mišljenjima
i primjedbama iznesenim u raspravi.
Predstavnik Poglavarstva i Općinski načelnik mogu tražiti riječ tijekom
rasprave o prijedlogu akta i onda kada Poglavarstvo nije predlagatelj.
Ukoliko se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda pojavi sumnja da
se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti podataka ili dokumentacije u
materijalu odnosno zbog drugih osobito opravdanih razloga, Vijeće može na
temelju prijedloga najmanje jedne trećine vijećnika odlučiti da se odlučivanje
o toj točki dnevnog reda odgodi za narednu sjednicu uz uputu predlagatelju da
prijedlog dopuni odgovarajućim podacima odnosno dokumentacijom.
Članak 72.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenim ovim Poslovnikom.
Članak 73.
Ako predsjednik Vijeća ocijeni da u trenutku glasovanja na sjednici nije
nazočan dovoljan broj vijećnika za pravovaljano odlučivanje može naložiti da se
prozivanjem utvrdi točan broj nazočnih vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika predsjednik Vijeća će provesti i na
zahtjev vijećnika.
Članak 74.
Sjednica Vijeća traje dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Zbog opširnosti dnevnog reda ili zbog nekog drugog opravdanog razloga,
Vijeće može na prijedlog predsjednika Vijeća, predsjednika Kluba vijećnika ili
najmanje tri vijećnika odlučiti da se sjednica prekine i da se nastavak
sjednice zakaže za točno određeni dan i sat o čemu se pismeno izvješćuju samo
odsutni vijećnici.
Nastavak prekinute sjednice mora se zakazati najkasnije u roku sedam dana od
dana kada je sjednica prekinuta.
5. Predsjedavanje i sudjelovanje u radu sjednice Vijeća
Članak 75.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili
spriječenosti jedan od potpredsjednika Vijeća.
Članak 76.
Sjednici Vijeća, kao gosti mogu prisustvovati svi oni kojima je predsjednik
Vijeća uputio poziv za sjednicu.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego što zatraži i dobije riječ od
predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća brine da govornik ne bude ometan ili sprečavan u govoru.
Članak 77.
Predsjednik Vijeća daje vijećnicima riječ prema redoslijedu njihove prijave
za pojedine točke dnevnog reda.
Vijećnici se za raspravu prijavljuju predsjedniku Vijeća prije otvaranja
sjednice Vijeća putem službenika Odjela pismeno, usmeno ili telefonski te,
osobno dizanjem ruke na sjednici Vijeća, tijekom rasprave sve do njezinog
zaključenja, osim ako Vijeće na prijedlog predsjednika Vijeća, predsjednika
Klubova vijećnika ili najmanje tri vijećnika ne odluči drukčije.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave predsjednik Vijeća će ga
opomenuti da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme dnevnog reda
predsjednik će mu oduzeti riječ.
Vijećniku koji želi iznijeti prigovor povrede Poslovnika ili prigovor
povrede utvrđenog dnevnog reda predsjednik daje riječ čim je ovaj zatraži.
Govor tog vijećnika ne može trajati dulje od tri minute.
Predsjednik je dužan nakon iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi
Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan
dobivenim objašnjenjem, o prigovoru vijećnika odlučuje se bez rasprave.
Ako vijećnik traži riječ da bi ispravio navod za koji smatra da je netočno
izložen i koji zahtijeva pojašnjenje, predsjednik Vijeća dati će mu riječ čim
završi izlaganje govornik čiji navod vijećnik želi ispraviti. U svom izlaganju
vijećnik se mora ograničiti na ispravak netočnog navoda odnosno na pojašnjenje,
a njegovo izlaganje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji se prijavio za raspravu, a nije bio nazočan u trenutku kada je
po redoslijedu prijave bio prozvan za raspravu, gubi pravo na raspravu o temi
za koju se prijavio.
Članak 78.
Vijećnik tijekom rasprave, u pravilu, ne može govoriti dulje od pet minuta,
a predsjednik kluba vijećnika dulje od deset minuta. Iznimno zbog važnosti
teme, Vijeće može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe govor svi prijavljeni vijećnici, vijećnik može ponovo
zatražiti riječ i tada može govoriti još najviše tri minute, neovisno o tome da
li je ranije govorio o toj temi.
Članak 79.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a želi sudjelovati u raspravi,
dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu govornika, osim ako Vijeće ne
odluči drukčije.
IX. POSTUPAK DONOŠENJA AKATA
1. Opće odredbe
Članak 80.
Općinsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu, a na temelju prava i
ovlaštenja utvrđenih zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom, između ostaloga
donosi Statut Općine, Poslovnik Općinskog vijeća, Godišnji proračun Općine,
Godišnji obračun godišnjeg proračuna (završni račun), odluke, zaključke,
rješenja, preporuke, naredbe, naputke te daje autentična tumačenja odredbi
Statuta i drugih općih akata kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga
Općine, na način i po postupku utvrđenom ovim Poslovnikom općinskog vijeća.
Vijeće donosi pojedinačne akte u slučajevima određenim pozitivnim propisima.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća kojima se rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom
nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba već se može pokrenutu
upravni spor.
Članak 81
Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno,
općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu
danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak 82.
Akti kojima se uređuje ustrojstvo Vijeća, Poglavarstva i Odjela Općine, te
njihovi odnosi, donose se u obliku odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak 83.
Odlukom se u suglasju s pozitivnim propisima i Statutom Općine uređuju
odnosi iz djelokruga Općine Lokve koji su od općeg značenja za građane i pravne
osobe, kojima se propisuju njihova prava i dužnosti i uređuju druga pitanja od
interesa za Općinu Lokve.
Članak 84.
Odlukom kao aktom Vijeća osobito se uređuje:
- opis osnovnih znamenja Općine i način njihove uporabe,
- uvjeti i način proglašenja počasnog građanina,
- način suradnje Vijeća s udrugama građana i ustanovama,
- sastav i djelokrug rada radnih tijela Vijeća,
- izvršavanje proračuna te privremeno financiranje,
- neposredno sudjelovanje građana u odlučivanju o lokalnim poslovima,
- pitanje povjerenja predsjedniku Vijeća, predsjedniku Poglavarstva,
pojedinom članu ili Poglavarstvu u cjelini,
- ustrojstvo općinske uprave,
- pristupanje raspravi o predloženoj promjeni Statuta kao i druga pitanja u
skladu sa zakonom i Statutom.
Članak 85.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama koje Vijeće razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u pojedinoj oblasti zaključkom zauzeti
stajalište, izraziti mišljenje te obvezati predsjednika Vijeća, Poglavarstvo,
radno tijelo ili Odjel na poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz
njihova djelokruga rada.
Članak 86.
Preporukom se, na temelju podnesenih predstavki i pritužbi o nepravilnosti u
radu tijela Općine Lokve ili određenih pojava u Općini ukazuje na mogućnost
njihova razrješenja.
Naputcima se propisuje način rada u tijelima gradske uprave.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak 87.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Na izvornike odluka i drugih akata Vijeća stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluke, odnosno drugog akta, podrazumijeva se onaj tekst
odluke odnosno akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se sukladno odgovarajućim zakonskim propisima
u Odjelu Općine Lokve.
Članak 88.
Statut, Poslovnik, Proračun, Godišnji obračun Proračuna, opći akti Vijeća,
vjerodostojno tumačenje akta te odluke o izboru predsjednika i potpredsjednika
Vijeća, općinskog načelnika, njegovog zamjenika te ostalih članova Poglavarstva
objavljuju se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije po posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od neposrednog interesa za
građane Općine Lokve ističu se na oglasnoj ploči Općine.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu istaknuti na način određen u
prethodnom stavku ovog članka dostupni su građanima u prostorijama Općine
Lokve, o čemu se građanima daje informacija na odgovarajući način.
O objavljivanju akata brinu predsjednik Vijeća, Pročelnik te za to određeni
službenik Odjela.
2. Predlaganje akata
Članak 89.
Postupak donošenja akta pokreće se podnošenjem prijedloga akta.
Članak 90.
Pravo podnošenja akta ima predsjednik Vijeća, vijećnik, klub vijećnika,
radno tijelo Vijeća i Poglavarstvo, osim u slučajevima kad je odredbama ovog
Poslovnika određeno da pojedini prijedlog može podnijeti određeno tijelo ili
određeni broj vijećnika.
Članak 91.
Poticaje za donošenje akata Vijeća ili rješavanje određenog pitanja iz
njegova djelokruga mogu dati:
- građani,
- pravne osobe i
- Jedinstveni upravni Odjel Općine.
Vijeće je dužno raspravljati o prijedlogu ako ga potpisom podrži najmanje
deset posto birača upisanih u Popis birača Općine Lokve.
Vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca
od dana prijema prijedloga.
Članak 92.
Ako prijedlog akta podnosi vijećnik, prijedlog mora svojim potpisom podržati
još najmanje troje vijećnika.
Ako prijedlog akta podnosi klub vijećnika, a klub čini manje od 4 vijećnika,
prijedlog mora svojim potpisom podržati sveukupno najmanje 4 vijećnika.
Članak 93.
Prijedlog akta mora sadržavati:
- pravni temelj za donošenje akta,
- temeljna pitanja i ocjenu stanja koja se uređuju, te svrhu koja se postiže
utvrđivanjem odnosa na predloženi način,
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem u kome se naročito trebaju navesti
razlozi za podnošenje prijedloga,
- važeći akt ako se predlaže izmjena ili dopuna.
Tekst prijedloga akta mora sadržavati rješenje u obliku pravnih odredaba.
Prilikom podnošenja izvješća, analize ili informacije, poželjno je da
podnositelj navede dokumentaciju na kojoj se isto zasniva.
Članak 94.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku Vijeća.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni prijedlog akta nije sastavljen u
suglasju s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će da predlagatelj akta u
određenom roku, koji ne može biti kraći od osam dana i duži od trideset dana,
isti uskladi.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi svoj prijedlog, smatrat će se da
je isti podnesen kada je prvi put podnesen, odnosno ako predlagatelj u roku iz
prethodnog stavka ovog članka ne uskladi prijedlog akta, smatrat će se da
prijedlog nije niti bio podnesen.
Predlagatelj akta obvezan je izvijestiti predsjednika Vijeća o osobi koja će
na sjednici Vijeća davati potrebna objašnjenja odnosno obrazloženja o
podnesenom prijedlogu akta (u daljnjem tekstu: izvjestitelj).
Ukoliko je prijedlog akta povučen s dnevnog reda sjednice Vijeća, isti se
može ponovo staviti na dnevni red po isteku roka od najmanje trideset dana od
dana kada je povučen.
Članak 95.
Kada Poglavarstvo odnosno nadležno radno tijelo nije predlagatelj akta, prije
rasprave o prijedlogu akta na sjednici Vijeća, prijedlog razmatra Poglavarstvo
i nadležno radno tijelo u čijem su djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Poglavarstvo odnosno radno tijelo pismeno se izjašnjavaju o prijedlogu akta.
Predsjednik Vijeća može na vlastiti poticaj, na traženje Poglavarstva ili
najmanje pet vijećnika zatražiti od Odbora za Statut, Poslovnik i propise da se
izjasni o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanja Poglavarstva i radnih tijela dostavljaju se predsjedniku Vijeća
najkasnije do početka sjednice.
Članak 96.
O predloženom aktu u pravilu se raspravlja u cjelini, osim ako Vijeće ne
odluči na prijedlog predlagatelja ili najmanje jedne trećine vijećnika da se o
aktu raspravlja po dijelovima, glavama, odnosno člancima.
O prijedlogu proračuna raspravlja se najprije u načelu, zatim po razdjelima.
3. Podnošenje amandmana
Članak 97.
Prijedlog za izmjenu prijedloga akta podnosi se pismeno u obliku amandmana
uz obrazloženje.
Pravo podnošenja amandmana ima član Vijeća, radno tijelo Vijeća,
Poglavarstvo te predlagatelj akta.
Članak 98.
Amandman se podnosi u pisanom obliku i dostavlja predsjedniku Vijeća
najkasnije dva dana prije održavanja sjednice Vijeća.
Ukoliko je Poglavarstvo predlagatelj akta ono može podnositi amandmane sve
do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovlašteni podnositelji amandmana imaju pravo
podnositi amandmane na izmijenjeni dio prijedloga akta sve do zaključenja
rasprave o prijedlogu akta.
Članak 99.
Predsjednik Vijeća podnesene amandmane dostavlja vijećnicima, predlagatelju
akta i Poglavarstvu kada ono nije predlagatelj akta.
Podnesene amandmane koji su takve naravi da formalno- pravno bitno mijenjaju
ili odstupaju od prijedloga akta predsjednik Vijeća na vlastiti poticaj, na
zahtjev Poglavarstva ili najmanje jedne trećine vijećnika upućuje Odboru za
Statut, Poslovnik i propise radi davanja očitovanja o zakonskim i statutarnim
osnovama amandmana.
Članak 100.
Iznimno ako se većina prisutnih vijećnika s time složi vijećnik može
podnijeti amandman i na sjednici prije rasprave o prijedlogu odluke.
Amandman iz stavka 1. ovog članka mora biti u pismenom obliku uz
obrazloženje i prije rasprave o njemu mora se podijeliti svim vijećnicima.
Članak 101.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno mijenjaju prijedlog akta
ili bitno odstupaju od prijedloga akta, Vijeće može odlučiti da se rasprava
odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije
odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima odgodit će se ako to zatraži Poglavarstvo iz
razloga navedenih u prethodnom stavku, neovisno o tome tko je predlagatelj
akta.
Članak 102.
O amandmanima se izjašnjavaju predlagatelj akta i Poglavarstvo neovisno o
tome da li je Poglavarstvo predlagatelj akta.
Izjašnjavanje o amandmanima u pravilu je usmeno i provodi se tijekom
rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim ili o svim podnesenim
amandmanima.
Članak 103.
Amandman koji je podnesen u skladu s odredbama ovog Poslovnika postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje, ako ga je
podnio predlagatelj akta ili ako se predlagatelj akta s njim usuglasio.
O amandmanu na prijedlog akta s kojim se suglasio predlagatelj, a nije se
suglasilo Poglavarstvo glasuje se odvojeno.
Članak 104.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka prijedloga akta na koje
se amandmani odnose.
Ako je na isti članak prijedloga akta podneseno više amandmana, najprije se
glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja te po tom
pravilu nastavno o ostalim amandmanima.
Članak 105.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje sastavni dio prijedloga akta o
kojem se odlučuje.
4. Glasovanje
Članak 106.
Vijeće donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina
vijećnika.
Statut Općine Lokve, Poslovnik o radu Općinskog vijeća, Proračun, godišnji
obračun proračuna, odluke o izboru predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
odluke o izboru i razrješenju Općinskog načelnika i članova Poglavarstva,
odluke o davanju povjerenja odnosno izglasavanju nepovjerenja Općinski
načelniku, njegovom zamjeniku, pojedinom članu Poglavarstva ili Poglavarstvu u
cjelini Vijeće donosi većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak 107.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako Vijeće na prijedlog najmanje jedne
trećine vijećnika ili kluba vijećnika ne odluči da se o nekom pitanju glasuje
tajno.
Članak 108.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva vijećnike da se izjasne tko je za prijedlog, tko
je protiv prijedloga, te tko se suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može utvrditi točan rezultat glasovanja,
glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kad to odluči Vijeće većinom nazočnih vijećnika na
prijedlog predsjednika Vijeća ili najmanje jedne trećine vijećnika ili kluba
vijećnika.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno, ako se prilikom glasovanja o amandmanu, o njegovom prihvaćanju
izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Vijeća može odmah
utvrditi da amandman nije prihvaćen.
Poimenično glasovanje provodi se na način da predsjednik proziva vijećnike
koji se izjašnjavaju ZA, PROTIV ili SUZDRŽAN od glasovanja.
Po završetku prozivanja ponovo se pozivaju vijećnici za koje nije
zabilježeno da su glasovali.
Glasove prebrojavaju predsjednik Vijeća i pročelnik.
Članak 109.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji traži provjeru glasovanja predsjednik Vijeća
ponovit će glasovanje i ponovo objaviti rezultate glasovanja.
Članak 110.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima.
Glasački listići su iste veličine, boje i oblika, numerirani, te ovjereni
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću su prezimena kandidata navedena abecednim redom, a
glasuje se tako da se zaokruži redni broj ispred prezimena kandidata.
Ako se glasuje o pojedinom prijedlogu ili predmetu, pitanje mora biti
postavljeno jasno i precizno, a glasuje se za, protiv ili suzdržan.
Predsjednik Vijeća određuje djelatnike Odjela, a može odrediti i određeni
broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak 111.
Tajno glasovanje provodi se tako da predsjednik Vijeća proziva svakog
pojedinog vijećnika koji redom pristupaju glasačkoj kutiji i u nju ubacuju
glasački listić.
Članak 112.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom postupku kao i prvo glasovanje.
Članak 113.
Vijećnik glasuje osobno samo jednim glasačkim listićem.
Nevažeći glasački listići su:
- nepopunjeni listić,
- listić na kojem su nadopisana nova imena odnosno glasački listić je
popunjen tako da se sa sigurnošću ne može utvrditi za koga ili za što je član
Vijeća glasovao, te
- listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata odnosno prijedloga ili
predmeta od broja koji se bira.
Članak 114.
Nakon što su svi nazočni vijećnici glasovali u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, te nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja u dvorani u kojoj se
održava sjednica.
Rezultate glasovanja utvrđuje predsjednik Vijeća uz nazočnost članova Vijeća
na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultate glasovanja predsjednik Vijeća objavljuje odmah.
5. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak 115.
Iznimno, pojedini akti Vijeća mogu se donijeti po hitnom postupku,
drugačijem od redovne procedure donošenja akata.
Po hitnom postupku Vijeće može donijeti akte samo ako to zahtijevaju
interesi obrane, razlozi elementarne nepogode na području Općine te drugi
osobito opravdani razlozi, odnosno ako se radi o slučajevima kada bi ne
donošenje takvog akta moglo prouzročiti nepopravljive posljedice i štete za
Općinu Lokve.
Ako predsjednik Vijeća u dnevni red nije unio prijedlog iz stavka 1. zato
što prijedlog nije podnesen na način i po postupku određenim odredbama ovog
Statuta, najprije se bez rasprave odlučuje o uvrštavanju prijedloga u dnevni
red sukladno odredbama ovog Poslovnika.
Ako prijedlog bude prihvaćen tada se najprije glasuje o opravdanosti
prijedloga za hitan postupak a potom se raspravlja i odlučuje o samom aktu.
Ako prijedlog nije ocijenjen hitnim većinom glasova prisutnih vijećnika,
prijedlog se skida s dnevnog reda te se donosi na način predviđen za redovno
donošenje akata Vijeća..
Članak 116.
Prijedlog da se akt donese po hitnom postupku, podnosi se predsjedniku
Vijeća najkasnije dan prije održavanja sjednice Vijeća.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom postupku, ovlašteni predlagatelji
podnose i prijedlog akta s obrazloženjem.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog upućuje vijećnicima i
Poglavarstvu ako ono nije predlagatelj.
Članak 117.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku amandmani se mogu
podnositi do zaključenja rasprave na način predviđen ovim Poslovnikom.
6. Donošenje Statuta Općine Lokve i Poslovnika Općinskog vijeća Općine Lokve
Članak 118.
Pismeni prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti Poglavarstvo ili
najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća.
O promjeni Statuta odlučuje Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog uz obrazloženje podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Prijedlog uz obrazloženje podnosi se predsjedniku Vijeća.
Prijedlog za promjenu Statuta upućuje se Odboru za Statut, Poslovnik i
propise koji ga razmatra i uz mišljenje upućuje Vijeću na raspravu.
Vijeće može odlučiti da se o prijedlogu za promjenu Statuta, prije
utvrđivanja konačnog prijedloga, provede javna rasprava.
Članak 119.
Odbor za Statut, Poslovnik i propise može predložiti promjenu Statuta, radi
usklađivanja sa zakonom.
7. Vjerodostojno tumačenje akata
Članak 120.
Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja odluke ili drugog akta Vijeća
mogu tražiti ovlašteni predlagatelji akata.
Prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja akta podnosi se predsjedniku
Vijeća i mora sadržavati naziv odluke, odnosno drugog akta, naznaku odredbe za
koju se traži tumačenje, te razloge zbog kojih se traži tumačenje.
Prijedlog iz stavka 1. ovog članka predsjednik Vijeća upućuje Odboru za
Statut, Poslovnik i propise radi ocjene osnovanosti prijedloga i Poglavarstvu,
ako ono nije predlagatelj, radi davanja mišljenja.
Članak 121.
Odbor za Statut, Poslovnik i propise, nakon što dobije mišljenje
Poglavarstva, ocjenjuje da li je prijedlog za davanje vjerodostojnog tumačenja
odluke i drugog akta osnovan.
Ako Odbor za Statut, Poslovnik i propise ocijeni da je prijedlog osnovan,
utvrdit će prijedlog teksta vjerodostojnog tumačenja kojeg uz obrazloženje
podnosi Vijeću.
Ako Odbor ocijeni da prijedlog nije osnovan o tome će izvijestiti Vijeće.
X. POSLOVNI RED NA SJEDNICI
Članak 122.
Red na sjednici održava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik može vijećniku izreći stegovnu
mjeru:
1. opomenu,
2. opomenu s oduzimanjem riječi,
3. udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka konačne su i izvršne te se o njima ne
vodi rasprava.
Članak 123.
Opomena se izriče vijećniku koji na sjednici svojim ponašanjem ili govorom
na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe ovog Poslovnika, a
osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika,
- svojim govorom omalovažava predsjednika i ostale vijećnike,
- se javi za riječ radi ispravka netočnog navoda ili ukazivanja na povredu
Poslovnika, a započne govoriti o drugoj temi za koju nije dobio riječ,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak 124.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se vijećniku koji se u svom govoru i
nakon što mu je izrečena opomena, ne drži teme o kojoj se raspravlja. Opomena s
oduzimanjem riječi izriče se vijećniku ako:
- nakon izricanja opomene svojim ponašanjem ili govorom nastavi kršiti
odredbe Poslovnika,
- na grublji način vrijeđa ili narušava ugled predsjednika ili vijećnika,
- narušava ugled Vijeća
Članak 125.
Stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća izriče se vijećniku kada
svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe ovog Poslovnika, tako da
je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljenja sa sjednice primjenjuje se odmah nakon izricanja.
Za vrijeme trajanja mjere udaljenja sa sjednice vijećnik ne može sudjelovati
ni u radu radnih tijela Vijeća niti u radu kluba čiji je član.
Ako je vijećniku izrečena mjera udaljenja sa sjednice, vijećnik je dužan odmah
napustiti sjednicu.
Ako se vijećnik ne udalji sa sjednice ni nakon izricanja mjere udaljenja sa
sjednice, predsjednik može prekinuti sjednicu i zakazati je točno za određen
dan i sat.
Članak 126.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice, vijećnik ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća u roku od 24 sata od izricanja
stegovne mjere, a predsjednik Vijeća prigovor dostavlja svim vijećnicima.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red za prvu iduću sjednicu.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za Statut, Poslovnik i propise.
Odluku o prigovoru Vijeće donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća,
bez rasprave, time da pravo govora ima samo vijećnik koji je podnio prigovor,
te izvjestitelj Odbora za Statut, Poslovnik i propise.
Članak 127.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća donesena po prigovoru je konačna.
Članak 128.
Predsjednik Vijeća može naložiti da se iz dvorane udalji svaki slušatelj
koji narušava red, odnosno da se udalje svi slušatelji kada je red narušen.
Osobe koje se za vrijeme sjednice u dvorani nalaze službeno obvezne su u
pogledu održavanja reda izvršavati naloge predsjednika Vijeća.
XI. ODNOS IZMEĐU VIJEĆA I DRUGIH TIJELA OPĆINE
Članak 129.
Za obavljanje poslova iz svog djelokruga Poglavarstvo je odgovorno Vijeću.
Predsjednik, zamjenik predsjednika i članovi Poglavarstva zajednički su
odgovorni za odluke koje donosi Poglavarstvo, a osobno su odgovorni za područje
svoga rada.
Članak 130.
Predsjednik Poglavarstva Vijeću podnosi godišnje izvješće o radu
Poglavarstva i stanju u Općini, u pravilu uz završni račun Općinskog proračuna,
o izvršavanju odluka i ostalih akata Vijeća, te o drugim pitanjima iz
djelokruga Poglavarstva.
Na sjednici Vijeća na kojoj Poglavarstvo podnosi izvješće, u pravilu nakon
utvrđivanja dnevnog reda, a prije prelaska na vijećnička pitanja, Vijeće na
prijedlog predsjednika Vijeća, bez rasprave određuje vrijeme u kojem
predsjednik Poglavarstva odnosno neki drugi član Poglavarstva podnosi izvješće
Vijeću.
Radi informiranja vijećnika o radu i izvršavanju odluka i drugih akata
Vijeća i Poglavarstva, političkim strankama zastupljenim u Vijeću te nezavisnim
vijećnicima dostavljaju se zapisnici sa sjednica Poglavarstva.
Članak 131.
Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja općinskom načelniku, pojedinom članu
Poglavarstva ili Poglavarstvu u cjelini može podnijeti najmanje jedna trećina
članova Općinskog vijeća.
O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati
prije nego protekne sedam dana od dana njegova podnošenja.
Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se
provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku
Općinskog vijeća.
Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju Poglavarstvu.
Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinskog načelnika ne donese odluku
kojom potvrđuje povjerenje Poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu
iskazano nepovjerenje.
Članak 132.
Ako Vijeće ne izglasa nepovjerenje, vijećnici koji su podnijeli prijedlog ne
mogu ponovo podnijeti isti prijedlog prije isteka roka od šest mjeseci od
njegova odbijanja.
Članak 133.
O povjerenju Općinskom načelniku, članu ili Poglavarstvu u cjelini glasuje se
javno.
Odluka o nepovjerenju prihvaćena je, ako je za nju glasovala većina svih
članova Općinskog vijeća.
U slučaju izglasavana nepovjerenja pojedinom članu Poglavarstva, Vijeće
donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako odlukom o izglasavanju nepovjerenja Općinski načelniku i Poglavarstvu u
cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, Općinski načelnik i
Poglavarstvo smatraju se razriješenim i prestaje im dužnost izborom novog
Općinskog načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja Općinskom načelniku i članu Poglavarstva
ne prestaje im dužnost vijećnika osim ako odredbama zakona, Statuta i
Poslovnika nije drugačije određeno.
Članak 134.
Ako Vijeće izglasa nepovjerenje Općinskom načelniku ili Poglavarstvu u
cjelini, ono mora izabrati novog Općinskog načelnika u roku od trideset dana od
dana izglasavanja nepovjerenja.
Ako Vijeće ne postupi u roku iz stavka 1. ovog članka, Vlada Republike
Hrvatske će na prijedlog Središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu
i područnu (regionalnu) samoupravu raspustiti Vijeće.
Članak 135.
Predsjednik Vijeća izvještava predsjednika Poglavarstva o zakazanoj sjednici
Vijeća.
Poglavarstvo određuje člana za svog predstavnika u Vijeću povodom rasprave o
prijedlogu akta.
Predstavnik Poglavarstva nazočan na sjednici Vijeća, sudjeluje u radu Vijeća
iznoseći stajališta Poglavarstva u prijedlogu akta, te dajući obavijesti i
stručna objašnjenja Poglavarstva.
Ako na sjednici nije nazočan predstavnik Poglavarstva, Vijeće može raspravu
o određenom predmetu prekinuti ili odgoditi, ako smatra da je prisustvo
predstavnika Poglavarstva nužno.
XIII. RAD VIJEĆA U DOBA RATNOG STANJA ILI NEPOSREDNE UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI
I JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 136.
U doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti
Republike Hrvatske, Vijeće nastavlja s radom sukladno odredbama Ustava i
pozitivnih propisa.
Na rad i ustrojstvo Vijeća primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika, ako
pozitivnim propisima ili aktima Vijeća ne bude drugačije određeno.
Članak 137.
Vijećnici su dužni, osobno ili putem nadležnih tijela, izvješćivati Vijeće o
adresi stanovanja odnosno rada, na koju im treba dostavljati pozive za sjednice
i duge obavijesti u svezi obnašanja vijećničke dužnosti.
XIV. OSTALA PITANJA OD VAŽNOSTI ZA RAD VIJEĆA
1. Zapisnik
Članak 138.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, o iznijetim
prijedlozima, o sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
O izradi zapisnika brine Odjel.
Članak 139.
Osim teksta o kojem je odlučeno u Vijeću, ako je akt usvojen, osnovni
elementi zapisnika jesu:
- naziv akta,
- dan, mjesec, godina, sat i mjesto održavanja sjednice,
- redni broj sjednice u sazivu Vijeća,
- naznaka da li se radi o javnoj sjednici ili o sjednici na kojoj je
isključena javnost,
- ime predsjedavajućeg, zapisničara i ovjerovitelja zapisnika,
- imena nazočnih i odsutnih vijećnika odnosno pristiglih opravdanja za
izostanak,
- imena nazočnih osoba pozvanih u ulozi gostiju, te konstatacija da su
sjednici eventualno prisutni i drugi nepozvani građani,
- prijedlog dnevnog reda i utvrđeni dnevni red,
- primjedbe na zapisnik,
- rasprava s naznakom imena govornika o pojedinom predmetu,
- rezultat glasovanja o pojedinim pitanjima.
Osim navedenih, zapisnik može sadržavati i druge elemente u skladu s
odredbama ovog Poslovnika.
Članak 140.
Zapisnik potpisuju predsjedavajući, zapisničar i jedan ovjerovitelj kojeg na
početku svake sjednice Vijeća, na prijedlog Predsjedavajućeg odredi Vijeće bez
rasprave.
Zapisnik se čuva u Odjelu Općine.
Članak 141.
Zapisnik sastavljen na način utvrđen ovim Poslovnikom dostavlja se na
verifikaciju vijećnicima uz poziv za sljedeću sjednicu Vijeća.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik kojemu su
temeljem prihvaćenih primjedbi izvršene odgovarajuće izmjene, smatra se
usvojenim.
2. Javnost rada Vijeća
Članak 142.
Vijeće izvješćuje javnost o svom radu, o radu radnih tijela, o aktima koje
je Vijeće odnosno pojedino radno tijelo donijelo te o temama o kojima se na
Vijeću ili radnim tijelima raspravljalo.
Članak 143.
Javnost rada Vijeća i tijela osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvješćivanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- izvješćivanjem na WEB stranici Općine Lokve,
- obveznim i pravovremenim objavljivanjem općih, a po potrebi i ostalih
akata Općine Lokve u Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, a isto
tako ukoliko se za to ukaže potreba njihovim objavljivanjem na oglasnoj ploči
Općine Lokve.
Članak 144.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja imaju pravo pratiti rad i
izvješćivati javnost o radu Vijeća i njegovih radnih tijela.
Na sjednici radnog tijela može se odlučiti da izvjestitelji tiska i drugih
sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati sjednici i ako se na njoj
raspravlja o nekom pitanju bez prisustvovanja javnosti. O takvom pitanju mogu
izvjestitelji tiska i drugih sredstava priopćavanja davati za javnost samo one
obavijesti za koje se to na sjednici odluči.
Na sjednici radnog tijela može se isto tako odlučiti da se obavijesti o
pitanju iz stavka 2. ovog članka mogu davati tek po isteku određenog roka.
Članak 145.
Dužnost je sredstava javnog priopćavanja objavljivanje točnih, cjelovitih i
pravodobnih informacija o temama koje se razmatraju u Vijeću i radnom tijelu.
Članak 146.
U svrhu što kvalitetnijeg praćenja rada Vijeća i radnih tijela kao i radi
što potpunijeg i kvalitetnijeg izvješćivanja javnosti, te radi stvaranja što
povoljnijih uvjeta za njihov rad, predstavnicima tiska i drugih sredstava
javnog priopćavanja osigurava im se pravovremena dostava materijala, razgovori
s predstavnicima predlagatelja ili s dužnosnicima u Vijeću i drugi kontakti s
izvjestiteljima.
Članak 147.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja javnosti o rezultatima rada
Vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i druga
sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci Vijeća, a uz suglasnost
predsjednika Vijeća.
Tiskovnu konferenciju može održati i radno tijelo.
Članak 148.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni dokumenti i materijali Vijeća koji
su, u skladu s posebnim propisima označeni kao službena, vojna, odnosno državna
tajna.
Vijećnik odnosno član radnog tijela ne smije iznositi podatke koje je saznao
na sjednicama Vijeća ili radnog tijela, a imaju stupanj povjerljivosti naveden
u stavku 1. ovog članka.
Način rukovanja dokumentima koji se smatraju službenom, vojnom ili državnom
tajnom, uređuje se uputom Poglavarstva.
Članak 149.
Građani mogu prisustvovati sjednici Vijeća i radnih tijela na način da ne
ometaju njihov rad, osim u slučajevima predviđenim ovim Poslovnikom, kada je
javnost isključena.
Kada osobitost teme, odnosno točke predloženog dnevnog reda to nalaže kao i
u drugim slučajevima kada se odlučuje o pitanjima koja zahtijevaju naročitu
stručnost, na sjednice Vijeća ili njegovih radnih tijela mogu se pozvati i
osobe koje nisu vijećnici ali su stručnjaci za dotično područje.
Pri odlučivanju o pitanjima iz stavka 2. ovog članka glasuju samo vijećnici
odnosno članovi radnih tijela, dok ostali nazočni koji su sudjelovali u
raspravi, od trenutka glasovanja više ne mogu intervenirati.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 150.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika, pojedina radna tijela Općinskog vijeća
mijenjaju naziv i nastavljaju s dosadašnjim radom do isteka saziva ovog
Općinskog vijeća i to Mandatna komisija kao Mandatni odbor, Povjerenstvo
(Odbor) za izbor i imenovanja kao Odbor za izbor i imenovanja, te Povjerenstvo
(Odbor) za Statut i Poslovnik kao Odbor za Statut, Poslovnik i propise.
Sva ostala radna tijela Općinskog vijeća nastavljaju s radom privremeno, do
njihova usklađivanja s odredbama Statuta i ovog Poslovnika.
Članak 151.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje vrijediti Poslovnik Općinskog
vijeća Općine Lokve (»Službene novine« broj 30/01).
Članak 152.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 011-01 /06-01/ 01
Ur. broj: 2112-02/1-06-02
Lokve, 3. siječnja 2006.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Davorin Cenčić, v.r.