51.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i
članka 12. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine« PGŽ broj 22/01, 5/02 i
22/02) Općinsko vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj 15. prosinca 2005.
godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Kostrena
za 2006. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje način izvršavanja Proračuna Općine Kostrena za 2006.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), upravljanje prihodima i primicima,
rashodima i izdacima Proračuna, upravljanje imovinom i dugom, te propisuje
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog poglavarstva
i Načelnika, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, a
iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju se maksimalnim svotama.
Stvarni rashodi i izdaci Općine u 2006. godini ne smiju prema ovome
Proračunu biti veći od 42.100.000,00 kuna.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa prihoda i rashoda i Računa
financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi i
prihodi od općinske nefinancijske imovine te sredstva za financiranje javnih
rashoda na razini općine.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i primljeni
krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za razdoblje
2006. - 2008. godine, razrađeni po pojedinim programima proračunskih korisnika,
po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračune sljedećih godina
i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se korisnicima Proračuna koji su u njegovom
Posebnom dijelu određeni za nositelje glava, po utvrđenim programima.
Sredstva Proračuna smiju se koristiti samo za namjene utvrđene posebnim
zakonima i odlukama Općine Kostrena, u visini sredstava određenih Proračunom.
Članak 5.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su utvrđene u Proračunu.
Korisnici Proračuna mogu preuzimati obveze na teret Proračuna samo za
namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna, ako je njihovo izvršavanje
usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Korisnicima Proračuna doznačuje se mjesečni iznos, temeljem stvarno
izvršenih obveza, a u skladu s mjesečnim planovima korisnika.
Jedinstveni upravni odjel (u daljnjem tekstu: Općinska uprava) usklađuje
zahtjeve iz mjesečnih financijskih planova s planom likvidnosti Proračuna, te
izvršava mjesečne dodjele sredstava po korisnicima i programima u skladu s
raspoloživim sredstvima.
Razliku između odobrenih i manje iskorištenih dodjela rasporedit će se u
sljedećem obračunskom razdoblju, ovisno o raspoloživim sredstvima do kraja
godine.
Članak 6.
Korisnik Proračuna na temelju iznosa predviđenih Proračunom obvezan je
sastaviti financijski plan za proračunsku godinu po mjesecima.
Mjesečne dodjele se odobravaju na temelju mjesečnih planova.
Članak 7.
Korisnik Proračuna u okviru mjesečnih financijskih izvještaja izvještava o
iznosu utrošenih sredstava, s tim da se razlike reguliraju na isti način kako
je to za dodjelu sredstava određeno člankom 5. ove Odluke.
Članak 8.
Ako se prihodi i primici Proračuna ne naplaćuju u planiranim svotama i
planiranoj dinamici tijekom godine, prednost u podmirivanju rashoda Proračuna
imaju rashodi i izdaci za redovnu djelatnost Općine Kostrena.
Članak 10.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti je odgovorno Općinsko poglavarstvo.
Naredbodavac za izvršenje Proračuna u cijelosti je Načelnik.
Načelnik Općine odgovoran je kao naredbodavac, za zakonitu uporabu
raspoređenih sredstava u Proračunu.
Pozicije u Proračunu koje nisu razrađene izvršavat će se temeljem Odluke
Općinskog poglavarstva.
IV. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 11.
Slobodnim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Općinsko
poglavarstvo.
Članak 12.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane izdatke koristit će se sredstva
proračunske zalihe do visine određene Zakonom o proračunu, odnosno do 0,5 %
prihoda Proračuna bez primitaka.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Općinsko poglavarstvo.
Načelnik može raspolagati sredstvima proračunske zalihe do iznosa odobrenog
Proračunom.
Načelnik je dužan na koncu godine izvijestiti Općinsko poglavarstvo o
korištenju proračunske zalihe.
Članak 13.
Općinsko poglavarstvo donosi odluku o plaćama dužnosnika i djelatnika
Općinske uprave.
Odluku o naknadama vijećnicima Općinskog vijeća, članovima Općinskog
poglavarstva, te radnih tijela donosi Općinsko vijeće.
Članak 14.
Korištenje sredstava za pokrivanje gubitaka trgovačkih društava u pretežitom
vlasništvu Općine Kostrena i ustanova koje je osnovala Općina te financiranje
sponzorstva, pokroviteljstva i nabavu opreme odobrit će Općinsko poglavarstvo
zasebnim odlukama.
Članak 15.
Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju, ili kao
udio u sredstvima pravne osobe Općina Kostrena postaje suvlasnik imovine u tim
pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun vraćaju se uplatiteljima na
temelju naloga ovlaštenog službenika Općinske uprave na teret tih prihoda,
temeljem zahtjeva uplatitelja i priloženog dokaza o pogrešno ili više uplaćenom
prihodu.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 17.
Odluku o zaduživanju Općine za kapitalne projekte obnove i razvitka koje se
financiraju iz Proračuna Općine Kostrena donosi Općinsko vijeće prema uvjetima
i do visine utvrđene Zakonom o proračunu.
Trgovačka društva u pretežnom vlasništvu Općine i ustanove koje je osnovala
Općina ne mogu se zaduživati (osim kratkoročno kod poslovnih banaka radi
otklanjanja nelikvidnosti) bez odluke Općinskog vijeća kojom im se odobrava
zaduživanje.
Članak 18.
Općina Kostrena može davati jamstva trgovačkim društvima u pretežitom
vlasništvu Općine Kostrena i ustanovama koje je osnovala do visine Zakonom
utvrđenih iznosa.
Odluku o davanju jamstava donosi Općinsko vijeće.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 19.
Prihodi koje Općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su
Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama uplaćuju se na račun Proračuna.
VII. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 20.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti
prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su
prihodi Proračuna.
Prihodi Proračuna iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim
planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se
koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 21.
Plaćanje predujma moguće je samo izuzetno i na temelju prethodne suglasnosti
Općinskog poglavarstva.
IX. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 22.
Proračun i proračunski korisnici Općine primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Članak 23.
Proračunski korisnici dužni su tijekom godine izraditi financijska izvješća
predviđena zakonom, kao i polugodišnje i godišnje obračune i dostaviti ih
Općinskoj upravi.
Članak 24.
Proračunski korisnici mogu sklapati ugovore o nabavi robe, obavljanju usluga
i ustupanju radova u visini dodijeljenih sredstava.
Proračunski korisnici dužni su Općinskoj upravi dati sve potrebne podatke,
isprave i izvješća koja se od njih traže.
X. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 25.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda i primitaka te
rashoda i izdataka Proračuna, Poglavarstvo može poduzeti mjere za uravnoteženje
Proračuna propisane Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između proračunskih korisnika,
utvrdit će Općinsko vijeća izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 26.
Općinsko poglavarstvo može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog
razdjela i između pojedinih razdjela a na prijedlog Načelnika, s tim da
umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5 % sredstava utvrđenih na
poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka, Općinsko poglavarstvo
dužno je polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
XI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 27.
Općinska uprava podnosi Općinskom poglavarstvu izvještaj o izvršenju
Proračuna za prvo polugodište tekuće godine do kraja mjeseca srpnja.
Općinsko poglavarstvo dužno je polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
podnijeti Općinskom vijeću.
Članak 28.
Općinska uprava izradit će godišnji obračun Proračuna Općine Kostrena i
dostaviti ga Općinskom poglavarstvu koje je dužno isti uputiti Općinskom vijeću
na usvajanje.
Članak 29.
Općinska uprava ima pravo nadzora nad financijskim, materijalnim i
računovodstvenim poslovanjem korisnika Proračuna, te nad zakonitošću i
svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su sredstva bila
upotrebljavana protivno zakonu ili Proračunu, o istom će izvijestiti Općinsko
poglavarstvo i poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva ili će se
privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija s kojih su sredstva bila
nenamjenski trošena.
Članak 30.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2006. godine.
Klasa: 021-05/05-01/7
Ur. broj: 2170-07-01-05-43
Kostrena, 15. prosinca 2005.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednik
Marijan Blokar, oec., v. r.