169.
Na temelju članka 6. stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 28. točka 3. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 22/01), Županijska skupština Primorsko-goranske županije je na
sjednici 22. prosinca 2005. godine donijela
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije
za 2006. godinu
I. Opće odredbe
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna Primorsko-goranske županije za 2006. godinu (u daljnjem tekstu:
Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Županija), opseg
zaduživanja i jamstva, korištenje namjenskih prihoda, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Županijskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo) i predsjednika Županijskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Predsjednik Poglavarstva) u izvršavanju Proračuna, odgoda primjene propisa, te
druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke jesu:
. proračunski korisnici;
. izvanproračunski korisnici;
. ostali korisnici.
Proračunski korisnici jesu:
. upravna tijela,
. proračunski fondovi,
. ustanove kojima je osnivač Županija i kojima se sredstva za poslovanje
osiguravaju u proračunu ili proračunskom fondu.
Izvanproračunski korisnici jesu:
. ustanove kojima je Županija osnivač i koje ostvaruju vlastite, zakonom
propisane prihode,
. trgovačka društva u kojima je Županija većinski vlasnik ili ima odlučujući
utjecaj na upravljanje.
Ostali korisnici su pravne i/ili fizičke osobe kojima se osiguravaju
proračunska sredstva za realizaciju pojedinog projekta.
Proračunski i izvanproračunski korisnici obvezatno primjenjuju odredbe
Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na izradu financijskih planova,
upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstva, računovodstvo,
izvještavanje, te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.
Popis proračunskih i izvanproračunskih korisnika Županije sastavni je dio
ove Odluke, i ne objavljuje se u službenim glasilu Primorsko-goranske županije.
II. Struktura Proračuna
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi po vrstama i izvorima, a
rashodi po ekonomskoj klasifikaciji, tj. namjeni u skladu s Računskim planom
proračuna.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine (povrat
glavnice danih zajmova i primici od prodaje dionica), te izdaci za financijsku
imovinu (dionice) i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika za 2006. godinu, raspoređenih po programima (aktivnostima i
projektima), te po vrstama rashoda i izdataka.
Članak 4.
Poglavarstvo može osnovati proračunski fond za posebne namjene sukladno
odredbama članka 57. Zakona o proračunu.
Proračunski fond je proračunski korisnik koji ima otvoren račun u okviru
Proračuna za odvojeno vođenje određenih prihoda i primitaka (iz Proračuna i
ostalih izvora), te rashoda i izdataka, a za namjene utvrđene aktom o osnivanju
proračunskog fonda.
II. Izvršavanje Proračuna
Članak 5.
Sredstva se u Proračunu osiguravaju proračunskim korisnicima koji su u
njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava (upravna tijela).
Članak 6.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan je u roku od osam dana od dana
stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sva upravna tijela o odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2006. godinu, a upravna tijela obvezna su u daljnjem
roku od osam dana izvijestiti o istome korisnike proračunskih sredstava za koje
su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 7.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu:
. odluke o kriterijima i rasporedu sredstava za decentralizirane funkcije
školstva, zdravstva i socijalne skrbi,
. pojedinačni godišnji i tromjesečni financijski planovi proračunskih i
izvanproračunskih korisnika,
. planovi nabave proračunskih i izvanproračunskih korisnika.
Provedbene dokumente iz stavka 1. točka 1. ovog članka po kojima postupaju
upravna tijela donosi Poglavarstvo do 15. siječnja 2006. godine.
Provedbene dokumente iz stavka 1. točke 2. i 3. ovog članka po kojima
postupaju ustanove i trgovačka društva donosi nadležno tijelo ustanove i
trgovačkog društva sukladno Zakonu o proračunu i općim aktima proračunskog
korisnika do 15. siječnja 2006. godine.
Članak 8.
Ustanova i trgovačko društvo obvezni su do 20. siječnja 2006. godine
dostaviti svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu, proračunski nadležnim upravnim tijelima.
Korisnicima iz stavka 1. ovog članka koji ne donesu navedene planove neće se
odobriti korištenje proračunskih sredstava.
Članak 9.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće i naredne godine odobrava
Poglavarstvo, a preuzimanje obveza na teret Proračuna za naredne dvije ili više
godina odobrava Županijska skupština.
Članak 10.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i
potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist
proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Rukovoditelj upravnog tijela ima pravo i obvezu nadzirati poslovanje i
namjensko korištenje proračunskih sredstava kod proračunskog korisnika za kojeg
je proračunski nadležan.
Članak 11.
Prihode koje ostvaruju ustanove - proračunski korisnici obavljanjem vlastite
i ostalih djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama.
Ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda
mjesečno izvještavati proračunski nadležna upravna tijela.
Iznimno, Poglavarstvo može posebnom odlukom obvezati ustanove da dio
vlastitih prihoda uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih
prihoda.
O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanove koje je osnivač Županija
(neutrošeni vlastiti prihodi), odlučuje upravno vijeće ustanove uz prethodnu
suglasnost Poglavarstva.
Članak 12.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratit će se uplatiteljima na
teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovoga članka daje pročelnik Upravnog
odjela za proračun i financije.
Članak 13.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, Poglavarstvo može odlučiti da se pojedini
rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše
do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani namjenski prihodi mogu se
izvršavati po aktivnostima i /ili projektima za koje su namijenjeni, do visine
naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u sljedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena sredstva na računu proračunskog fonda na kraju tekuće godine
prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak 14.
Predsjednik Poglavarstva, uz suglasnost Poglavarstva, može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 15.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda planiranih u
Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se
najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu aktivnost odnosno
projekt ne smiju biti veći od odobrenih iznosa.
Članak 16.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije,
donacije i pomoći pojedinom korisniku (transferi), te sredstva za održavanje
objekata i nabavu opreme za korisnike Proračuna, raspoređuju se temeljem
zaključka Poglavarstva ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Poglavarstvo može ovlastiti Predsjednika Poglavarstva za poslove iz stavka
1. ovog članka.
Iznimno od stavka 1. i 2. ovog članka, raspored sredstava po pojedinom
korisniku u iznosu do 20.000,00 kuna donosi rukovoditelj upravnog tijela.
Rukovoditelji upravnih tijela obvezni su izvijestiti Predsjednika
Poglavarstva do 15. dana u tekućem mjesecu o izvršenim rasporedima iz stavka 3.
ovog članka, u prethodnom mjesecu.
Članak 17.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju Županijska skupština i Poglavarstvo.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, raspored sredstava po pojedinom
pokroviteljstvu u iznosu do 20.000,00 kuna može odobriti Predsjednik
Poglavarstva, ili osoba koju on ovlasti.
Članak 18.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 1.000.000,00 kuna, a koristit će
se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Poglavarstvo.
Iznimno od stavka 2. ovog članka Predsjednik Poglavarstva može odlučivati o
korištenju proračunske zalihe za pojedinačne namjene do 100.000,00 kuna.
Predsjednik Poglavarstva je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju proračunske zalihe.
Članak 19.
Upravna tijela Županije mogu sklapati ugovore o nabavi roba, obavljanju
usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima koji uređuju ovo
područje, Uputstvu o nabavi roba, usluga i ustupanju radova kojeg donosi
Poglavarstvo i Godišnjem planu nabave Županije.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga, kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja,
sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj 117/01, 197/03
i 92/05) donosi Poglavarstvo.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga male vrijednosti kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja, sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male
vrijednosti (»Narodne novine«, broj 14/02) donosi rukovoditelj upravnog tijela
- nositelja sredstava uz suglasnost Predsjednika Poglavarstva ili osobe koju on
ovlasti.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za povrat sredstava u
slučaju neizvršenja posla.
Članak 20.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Županija provode postupak
nabave sukladno zakonskim propisima, svojem godišnjem planu nabave i Uputstvu o
nabavi roba, usluga i ustupanju radova Županije.
U povjerenstvo za nabavu koja se financira proračunskim sredstvima,
djelomično ili u cijelosti, ustanova odnosno trgovačko društvo dužno je
imenovati predstavnika Županije.
Iznimno, Poglavarstvo može odlučiti da će u cilju racionalnijeg korištenja
proračunskih sredstava i postizanja povoljnijih uvjeta Županija provesti
zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili trgovačkog društva.
Članak 21.
Rukovoditelj pojedinog upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve isplate
na teret proračunskih sredstava za koje je to upravno tijelo određeno
nositeljem sredstava.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava moraju biti u pisanom
obliku, ovjereni pečatom i potpisom naredbodavatelja s naznakom pozicije
Proračuna na teret koje se vrši plaćanje.
Članak 22.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
. za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
bez obzira na visinu iznosa,
. za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova, čija vrijednost do
20.000,00 kuna bez PDV-a prelazi iznos od 20.000,00 kuna.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuju:
. vrijednosti do 20.000,00 kuna bez PDV-a rukovoditelj upravnog tijela,
. vrijednosti iznad 20.000,00 kuna bez PDV-a Predsjednik Poglavarstva ili
osoba koju on ovlasti.
Jedan primjerak ugovora obvezno se dostavlja Upravnom odjelu za proračun i
financije u roku osam dana od potpisa ugovora.
III. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Članak 23.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka
ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih pozajmica poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica donosi
Poglavarstvo ili Predsjednik Poglavarstva po ovlaštenju Poglavarstva.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za
odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za obračunsko razdoblje
koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku ne može iznositi više od
300.000,00 kuna, a rok na koji se daje pozajmica ne može biti duži od šest
mjeseci.
Sredstva dana kao kratkoročna pozajmica moraju se vratiti u Proračun do 31.
prosinca 2006. godine.
Članak 24.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba, Županijska skupština može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije u suprotnosti s posebnim
zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu, mogu se
koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine Županije.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu, ako su za kupnju
osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno
interes Županije donosi Poglavarstvo.
IV. Zaduživanje i davanje jamstva
Članak 25.
Županija se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u
skladu sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Županije, te o izdavanju jamstva donosi Županijska
skupština.
Članak 26.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je osnivač i većinski vlasnik Županija
može se zadužiti samo uz suglasnost Županijske skupštine.
Županijska skupština može dati jamstvo za ispunjenje obveza ustanove i trgovačkog
društva iz stavka 1. ovog članka, sukladno Zakonu.
Zahtjev za odobravanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva
podnosi odgovorna osoba trgovačkog društva ili ustanove putem nadležnog
upravnog odjela uz suglasnost Upravnog odjela za proračun i financije.
Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski
plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i prethodno obračunsko
razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu
financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima
kreditiranja, te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate),
izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da pod materijalnom i krivičnom
odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
V. Uravnoteženje Proračuna
Članak 27.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njihovo ponovno uravnoteženje, putem
Izmjena i dopuna Proračuna.
Predsjednik Poglavarstva može na zahtjev rukovoditelja upravnog tijela
odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih
razdjela, s time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5%.
Sukladno izmjenama i dopunama Proračuna, proračunski i izvanproračunski
korisnici obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje financijske planove i planove
nabave u roku 15 dana od stupanja na snagu izmjena i dopuna Proračuna i o
istome izvijestiti nadležno upravno tijelo.
VI. Izvještavanje
Članak 28.
Upravni odjel za proračun i financije podnosi Poglavarstvu tromjesečne
izvještaje o izvršenju Proračuna.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Županije (izvještaj o
izvršenju Proračuna i izvještaj o radu) dostavlja se i Županijskoj skupštini u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak 29.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Županija dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju za 2006. godinu (ostvarenje financijskog plana
i izvještaj o radu) proračunski nadležnom upravnom tijelu najkasnije do 20.
travnja 2007. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava (proračunskih i vlastitih), odnosno prijedlog pokrića gubitka
poslovanja.
Upravno tijelo dužno je izvještaje o poslovanju ustanove i/ili trgovačkog
društva za koje je proračunski nadležno, dostaviti Poglavarstvu najkasnije do
1. svibnja 2007. godine.
Članak 30.
Ustanove kojima je osnivač Županija i centri za socijalnu skrb dužni su
dostaviti polugodišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana
proračunski nadležnom upravnom tijelu, sukladno odredbama Pravilnika o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj
27/05).
Proračunski nadležno upravno tijelo konsolidira izvještaj za pojedine djelatnosti
i dostavlja ga Upravnom odjelu za proračun i financije u propisanim rokovima.
Članak 31.
Nacrt prijedloga godišnjeg obračuna Proračuna za 2006. godinu Upravni odjel
za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu najkasnije do 1. svibnja 2007.
godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Županije za 2006. godinu Poglavarstvo
dostavlja Županijskoj skupštini na usvajanje najkasnije do 1. lipnja 2007.
godine.
Poglavarstvo dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju
prijedlog Godišnjeg obračuna proračuna Županije za 2006. godinu do 31. ožujka
2007. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Županijska skupština o
tome izvještava Ministarstvo financija.
VII. Završne odredbe
Članak 32.
Kod planiranja Proračuna nisu primijenjeni članci 26., 28., 29. i 30. (u
dijelu koji se odnosi na »konsolidirani« proračun) Zakona o proračunu sukladno
odredbama Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2006.
godinu.
Članak 33.
Nadzor nad provedbom ove Odluke vršit će unutarnji revizor.
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2006. godine.
Klasa: 021- 04/05-02/121
Ur. broj: 2170-01-11-01-05-3
Rijeka, 22. prosinca 2005.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Marinko Dumanić, v. r.