18.
Na temelju članka 8. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/ 01 i 129/05), Općinsko vijeće
Općine Lokve, na sjednici održanoj 23. prosinca 2005. godine donijelo je
STATUT OPĆINE LOKVE
I. OPĆA ODREDBA
Članak 1.
Ovim se Statutom podrobnije uređuje status i ustrojstvo Općine Lokve (u
daljnjem tekstu: Općina Lokve), njezino područje, sjedište i granice,
samoupravni djelokrug, obilježja, pečati, Dan Općine Lokve i ostali dani koji
se svečano obilježavaju, njezina javna priznanja, ovlasti i način rada tijela
Općine Lokve, način obavljanja poslova, financiranje i imovina Općine Lokve,
oblici konzultiranja građana, oblici neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju o lokalnim poslovima na području Općine Lokve, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, akti Općine Lokve, način njihovog donošenja i
njihova objava, oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne odnosno područne
(regionalne) samouprave te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Općine Lokve.
II. STATUS I PODRUČJE
Članak 2.
Općina Lokve je jedinica lokalne samouprave.
Naziv, područje i granice Općine Lokve utvrđeni su posebnim zakonom.
Područje, granice ili sjedište Općine Lokve mogu se mijenjati samo na način
i po postupku propisanim posebnim zakonom.
Članak 3.
Naziv Općine je OPĆINA LOKVE
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine Lokve je u Lokvama, Šetalište Golubinjak 6.
Članak 4.
Općina Lokve obuhvaća područje sljedećih naselja: Lokve, Homer, Sleme,
Sopač, Lazac Lokvarski, Mrzla Vodica, Zelin Mrzlovodički.
Granice Općine Lokve u prirodi su obilježene na način utvrđen posebnim
zakonom.
Granice Općine Lokve idu rubnim granicama katastarskih općina i to sa
sjeverne strane Grada Delnice, na istoku Općine Mrkopalj, na jugu Općine
Fužine, a na zapadu Grada Bakra.
U čvorištu Nacionalnog parka »Risnjak«, Općina Lokve graniči još i s
katastarskim općinama Grada Čabra i Općine Čavle.
II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 5.
Općina lokve samostalna je u odlučivanju u poslovima iz svoga samoupravnog
djelokruga i podliježe samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih
državnih tijela.
Članak 6.
Općina Lokve u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdrastvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- turizam,
- te ostale poslove sukladno posebnim propisima.
Članak 7.
Općinsko vijeće može, radi učinkovitijeg obavljanja pojedinih poslova iz
samoupravnog djelokruga, obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Lokve iz prethodnog članka, prenijeti na Primorsko-goransku
županiju ili mjesnu samoupravu.
Odlukom iz prethodnog stavka ovog članka utvrđuju se način i uvjeti
obavljanja poslova, nadzor te osiguravanje sredstava potrebnih za obavljanje
prenijetih poslova.
Općinsko vijeće može tražiti od Skupštine Primorsko-goranske županije, uz
suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave, da se pojedini poslovi iz njezina
samoupravnog djelokruga povjere Općini Lokve, ako Općina Lokve za to može
osigurati dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Članak 8.
U okviru poslova, prava i obveza koje obavlja, ostvaruje i osigurava u
samoupravnom djelokrugu te u okviru drugih poslova koje može obavljati, Općina
Lokve:
- poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i poticanje gospodarskog razvoja
Općine Lokve i poduzetničkih aktivnosti u općini Lokve,
- promiče društveni i gospodarski napredak radi vrednovanja lokalnih
posebnosti i poštovanja prirodnih i prostornih mogućnosti te poboljšava uvjete
života i privređivanja,
- osigurava uvjete za odvijanje prometa i razvitak prometne infrastrukture,
- raspolaže, upravlja i koristi se imovinom u vlasništvu Općine Lokve,
- osigurava sredstva za zadovoljenje javnih potreba građana i vodi brigu o
potrebama i interesima građana u području predškolskog odgoja i obrazovanja,
školstva, zdrastva, kulture, tjelesne i tehničke kulture i sporta,
- potiče i primjenjuje te uređuje mjere radi zaštite životnog standarda i
zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba te obavlja poslove socijalne skrbi,
- osigurava uvjete za unapređenje i zaštitu prirodnog okoliša,
- osigurava obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,
- vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti stanovanja, komunalnih objekata,
obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti te komunalne
infrastrukture,
- osigurava uvjete za uređenje prostora i urbanističko planiranje,
- promiče očuvanje prirodne baštine te povijesnoga, kulturnoga i
graditeljskog naslijeđa,
- osniva pravne osobe radi ostvarivanja gospodarskih, društvenih, komunalnih
i drugih interesa i potreba stanovništva,
- potiče razvoj udruga građana,
- njeguje tradicionalne posebnosti, razvija ih i unapređuje,
- osigurava uvjete za zaštitu potrošača, protupožarnu i civilnu zaštitu,
- obavlja sve druge poslove koji su od neposrednog interesa za gospodarski,
društveni, kulturni i socijalni napredak Općine Lokve.
Poslovi iz prethodnog stavka ovog članka, podrobnije se utvrđuju u okviru
djelokruga Općine Lokve, aktima Općine Lokve.
Članak 9.
Poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Lokve obavlja Jedinstveni upravni
odjel Općine Lokve.
Poslove iz samoupravnog djelokruga mogu obavljati i pravne osobe osnovane
radi obavljanja javnih službi u Općini Lokve, u skladu s posebnim propisima.
Obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Lokve može se povjeriti
i drugim pravnim i fizičkim osobama u skladu s posebnim propisima.
Članak 10.
Poslovi državne uprave koji se obavljaju u Općini Lokve određuju se posebnim
zakonom.
Troškovi obavljanja poslova državne uprave koji su preneseni na tijela
Općine Lokve podmiruju se iz državnog proračuna.
Prava i obveze Općine Lokve u obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka
pobliže će se urediti posebnim zakonom.
III. OBILJEŽJA, DAN OPĆINE I JAVNA PRIZNANJA
Članak 11.
Obilježja Općine Lokve su grb i zastava.
Članak 12.
Izgled, uporaba, čuvanje i način isticanja grba i zastave, kao i uvjeti
korištenja imena Općine Lokve uređuju se posebnim aktom Općinskog vijeća u
skladu s posebnim zakonom.
Članak 13.
Općinsko vijeće, Općinski načelnik, Općinsko poglavarstvo i Jedinstveni
upravni odjel Općine Lokve imaju svoj pečat čiji je izgled, sadržaj i način
uporabe utvrđen posebnim propisima.
Način uporabe i čuvanja pečata tijela iz prethodnog stavka ovog članka,
uređuju se posebnim aktom Općine Lokve u skladu s posebnim zakonom.
Članak 14
Dan Općine Lokve je 16. kolovoza.
Osim Dana Općine, u Općini Lokve još se svečano obilježava:
- 17. travnja - Dan oslobođenja Lokava od fašizma, te
- 25. studenog - Sv. Katarina.
Članak 15.
Općinsko vijeće može pojedinu osobu, koja je zaslužna za Općinu Lokve
proglasiti počasnim građaninom.
Počasnim građaninom Općine Lokve može biti proglašen državljanin Republike
Hrvatske ili strani državljanin koji je svojim radom, znanstvenim ili
političkim djelovanjem, značajno pridonio napretku i promicanju ugleda Općine
Lokve, ostvarenju i razvoju demokracije i mira u Republici Hrvatskoj ili
svijetu te napretku čovječanstva.
Počašću se ne stječu posebna prava, odnosno obveze i osobe koje ih steknu
mogu se opozvati ako se pokažu nedostojnim takve počasti.
Članak 16.
Radi odavanja javnog priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značaja za razvitak i ugled Općine Lokve, a poglavito za naročite uspjehe u
unapređivanju gospodarstva, znanosti, športa, kulture, zaštiti i unapređivanju
prirodnog okoliša te drugih javnih djelatnosti, kao i poticanje aktivnosti koje
su tome usmjerene, Općina Lokve može dodijeliti, uz proglašavanje neke osobe
počasnim građaninom, i druga svoja priznanja.
Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo dodjeljivanje, njihov izgled i
oblik, kriterij i postupak njihove dodjele, tijela koja provode postupak i vrše
dodjelu, uređuju se posebnim aktom Općinskog vijeća.
IV. UNUTARNJE USTROJSTVO
1. Općinsko vijeće
Članak 17.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana Općine Lokve i tijelo
lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga Općine Lokve te obavlja
druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Općinsko vijeće ima 9 članova.
Članovi Općinskog vijeća biraju se na način i po postupku određenom posebnim
zakonom.
Općinsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika na prvoj
sjednici na kojoj je nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Sva ostala pitanja u svezi s konstituiranjem Općinskog vijeća te u svezi s
radom Općinskog vijeća utvrđuju se, u skladu s zakonom i ovim Statutom,
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 18.
Općinsko vijeće:
1. donosi Statut Općine Lokve,
2. donosi odluke i druge opće akte kojima uređuje pitanja iz samoupravnog
djelokruga Općine Lokve,
3. donosi proračun, odluku o izvršavanju proračuna i godišnji obračun
proračuna,
4. nadzire ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine Lokve,
5. donosi smjernice rada Općine Lokve,
6. utvrđuje programe razvoja pojedinih djelatnosti i javnih potreba od
značaja za Općinu Lokve,
7. donosi dokumente prostornog uređenja Općine Lokve,
8. donosi Poslovnik Općinskog vijeća,
9. bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
10. bira i razrješava općinski načelnika i njegovog zamjenika te članove
poglavarstva,
11. odlučuje o pitanju povjerenja odnosno nepovjerenja općinskom načelniku,
njegovom zamjeniku, pojedinim članovima Poglavarstva ili Poglavarstvu u
cjelini,
12. osniva radna tijela Općinskog vijeća,
13. bira i razrješava članove radnih tijela Općinskog vijeća,
14. imenuje, bira i razrješava osobe određene zakonom, drugim propisom ili
ovim Statutom,
15. osniva i ukida te uređuje ustrojstvo i djelokrug rada Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve,
16. osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu Lokve te
odlučuje o njihovim statusnim promjenama i preoblikovanjima u skladu sa
zakonom,
17. odlučuje o zajedničkom obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine Lokve s drugim jedinicama lokalne samouprave,
18. određuje predstavnike Općine Lokve u skupštinama trgovačkih društava
kojih je Općina Lokve osnivač, ako zakonom, ovim Statutom odnosno posebnom
aktom Općinskog vijeća odlučivanje nije povjereno drugom tijelu,
19. odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica, odnosno
udjela u trgovačkim društvima kojih je Općina Lokve osnivač, ako zakonom, ovim
Statutom odnosno posebnom aktom Općinskog vijeća odlučivanje nije povjereno
drugom tijelu,
20. odlučuje o davanju suglasnosti za zaduženje i davanju jamstva za ispunjenje
obveza trgovačkih društava i javnih ustanova čiji je osnivač i većinski vlasnik
Općina Lokve,
21. dodjeljuje javna priznanja Općine Lokve,
22. odlučuje o osnivanju odnosno pristupanju Općine Lokve udruzi općina te
uspostavljanju suradnje Općine Lokve s lokalnim i regionalnim jedinicama drugih
država,
23. odlučuje o prijenosu i preuzimanju osnivačkih prava u skladu s posebnim
zakonima,
24. raspisuje lokalni referendum za područje Općine Lokve,
25. donosi pojedinačne i druge akte iz samoupravnog djelokruga u skladu sa
zakonom,
26. obavlja i druge poslove koji su mu zakonom ili drugim propisima
stavljeni u nadležnost.
Članak 19.
Način rada Općinskog vijeća uređuje se Poslovnikom Općinskog vijeća u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 20.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira većinom
glasova svih članova Općinskog vijeća iz reda svojih članova na način utvrđen
Poslovnikom.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća može
podnijeti Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća.
Članak 21.
Predsjednik Općinskog vijeća Općine Lokve:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva sjednice Općinskog vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda
sjednicama Općinskog vijeća,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju dužnosti članova Općinskog
vijeća,
- koordinira rad odbora i drugih radnih tijela Općinskog vijeća,
- samostalno ili putem predsjednika nadležnog radnog tijela, obavještava
Općinsko vijeće o mirovanju mandata i prestanku mirovanja mandata članova
Općinskog vijeća, o prestanku mandata članova Općinskog vijeća prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata te o zamjenicima članova Općinskog vijeća,
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća,
- brine o poštivanju Poslovnika Općinskog vijeća,
- obavlja i druge poslove utvrđene Poslovnikom Općinskog vijeća.
U slučaju njegove spriječenosti ili odsutnosti, predsjednika Općinskog
vijeća zamjenjuje jedan od potpredsjednika na način utvrđen Poslovnikom
Općinskog vijeća.
Članak 22.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća svoju dužnost obavljaju
počasno i za to ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća imaju pravo na naknadu za
svoj rad u skladu s posebnim aktom Općinskog vijeća.
Ostala prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća
utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 23.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice Općinskog vijeća po potrebi, a
najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi
zahtjev najmanje jedne trećine vijećnika u roku od 15 dana od primitka
zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz prethodnog
stavka ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem roku od 15
dana.
Nakon proteka roka iz prethodnog stavka ovog članka sjednicu Općinskog
vijeća može sazvati, na zahtjev jedne trećine članova Općinskog vijeća, čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak 24.
Mandat člana Općinskog vijeća Općine Lokve izabranog na redovnim izborima
traje četiri godine.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje do
isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća Općine Lokve izabranog na redovnim
izborima.
Članak 25.
Članu Općinskog vijeća mandat prestaje prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata u slijedećim slučajevima:
- ako podnese ostavku - danom dostave pisane ostavke shodno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, odnosno ograničena poslovna
sposobnost - danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od 6 mjeseci - danom pravomoćnosti sudske presude,
- ako odjavi prebivalište s područja jedinice - danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojima se
uređuje hrvatsko državljanstvo - danom njegovog prestanka,
- smrću.
Predsjedniku i ostalim članovima Općinskog vijeća, prava na temelju
obavljanja dužnosti prestaju u skladu sa zakonom.
Članak 26.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje
dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme
obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga
zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti člana Općinskog vijeća na temelju prestanka
mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 27.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Član Općinskog vijeća ima pravo na naknadu troškova za rad u Općinskom
vijeću, stalnim ili povremenim radnim tijelima Općinskog vijeća, upravnim
vijećima ustanova i nadzornim odborima trgovačkih društava kojih je Općina
Lokve osnivač, u skladu s posebnom aktom Općinskog vijeća.
Ostala prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i način njihova
ostvarivanja, uređuju se Poslovnikom Općinskog vijeća u skladu sa zakonom, ovim
Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 28.
Član Općinskog vijeća ima pravo osobito:
- predlagati Općinskom vijeću donošenje odluka i drugih akata te razmatranje
pojedinih pitanja iz njegovog djelokruga,
- podnositi amandmane na prijedlog općih akata,
- izjašnjavati se o pitanjima koja su na dnevnom redu sjednicama Općinskog
vijeća,
- biti biran u odbore i druga radna tijela Općinskog vijeća,
- postavljati pitanje Općinskom načelniku, Poglavarstvu ili Pročelniku
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve o njihovom radu i obavljanju poslova
iz njihovog djelokruga,
- tražiti i dobivati podatke od tijela Općine Lokve i njezinog odjela te
koristiti njihove stručne i tehničke usluge potrebne za obavljanje dužnosti
člana Općinskog vijeća u skladu sa Poslovnikom Općinskog vijeća.
Prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i način njihova ostvarivanja uređuju
se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 29.
Općinsko vijeće može održati sjednicu ako je na sjednici nazočna većina
članova Općinskog vijeća, a odluke donosi većinom glasova nazočnih članova.
Statut Općine Lokve, proračun i godišnjeg obračun proračuna, odluku o izboru
i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, odluku o izboru
i razrješenju općinskog načelnika, njegovog zamjenika i članova Poglavarstva,
odluku o iskazivanju nepovjerenja ovim tijelima te Poslovnik Općinskog vijeća, Općinsko
vijeće donosi većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Poslovnikom Općinskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o kojima se
odlučuje većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Članak 30.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima
predviđenim posebnim propisima i općim aktom Općine.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se javno, ako Općinsko vijeće ne
odluči da se, u skladu s poslovnikom Općinskog vijeća ili drugim općim aktom, o
nekom pitanju glasuje tajno.
Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazvati i elektroničkim putem te se
održavati putem video veze (videokonferencija).
Poslovnikom o radu ili drugim aktom Općinskog vijeća uredit će se osiguranje
praćenja rasprave i sudjelovanje u radu i odlučivanju.
Članak 31.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene odbore i druga radna tijela radi
proučavanja i razmatranja pojedinih pitanja te pripreme prijedloga odluka i
drugih akata iz njegovog djelokruga kao i davanja mišljenja i prijedloga u
svezi drugih pitanja koja su na dnevnom redu sjednica Općinskog vijeća.
Članak 32.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Mandatni odbor
2. Odbor za Statut, Poslovnik i propise,
3. Odbor za izbor i imenovanja,
4. Odbor za proračun, financije i promet
5. Odbor za komunalne djelatnosti,
6. Odbor za gospodarski razvoj, turizam, malo i srednje poduzetništvo te
zaštitu okoliša,
7. Odbor za odgoj i školstvo, zdrastvo i socijalnu skrb te sport i kulturu.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 1. ovog članka
utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće može odlukom osnovati i druga stalna ili povremena radna
tijela Općinskog vijeća Općine Lokve.
Odlukom iz prethodnog stavka utvrđuje se djelokrug i način rada radnog
tijela.
2. Općinski načelnik
Članak 33.
Općinski načelnik zastupa Općinu Lokve.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika.
Općinski načelnik odgovoran je središnjim tijelima državne uprave za
obavljanje poslova državne uprave prenijetih u djelokrug Općine Lokve.
Općinski načelnik obavlja poslove utvrđene ovim Statutom u skladu sa
zakonom.
Članak 34.
Općinskog načelnika i njegovog zamjenika bira Općinsko vijeće iz reda svojih
članova, većinom glasova svih članova Općinskog vijeća, na isti način i po
istom postupku utvrđenim Poslovnikom Općinskog vijeća u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Općinskog načelnika bira Općinsko vijeće u pravilu između nositelja lista
stranaka i nezavisnih lista koje su osvojile mandate u Općinskom vijeću.
Prijedlog za izbor općinskog načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti
Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća.
Prijedlog kandidata za općinskog načelnika i njegovog zamjenika podnosi se
za svaku dužnost pojedinačno.
Članak 35.
Općinski načelnik svoju dužnost obavlja profesionalno i za to vrijeme
ostvaruje pravo na plaću odnosno naknadu plaće kao i druga prava iz radnog
odnosa sukladno posebnim propisima.
Članak 36.
Zamjenik općinskog načelnika dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću.
Zamjenik općinskog načelnika ima pravo na naknadu troškova za rad u
Poglavarstvu, stalnim ili povremenim radnim tijelima Općinskog vijeća, upravnim
vijećima ustanova i nadzornim odborima trgovačkih društava kojih je Općina
Lokve osnivač, u skladu s posebnom aktom Općinskog vijeća.
Članak 37.
Općinski načelnik:
- ima pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje općih i drugih akata,
- podnosi Poglavarstvu prijedlog proračuna i odgovoran je za njegovo
izvršenje,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela općine, poduzima mjere
za osiguranje učinkovitosti njihova rada te im daje upute za rad,
- zaključuje ugovore i druge pravne poslove u skladu sa zakonom i drugim
propisima,
- daje punomoći za zastupanje Općine,
- odgovara za zakonitost rada Poglavarstva i upravnih tijela Općine,
- obavlja druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost zakonom, drugim
propisom, ovim Statutom ili drugim općim aktom.
Članak 38.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima
pravo obustaviti od primjene opći akt općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim
aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Općinskog vijeća da u
roku od petnaest dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini Općinski načelnik je dužan u roku osam dana
o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u županiji te čelnika
središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada
tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 39.
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje zamjenik općinskog
načelnika.
Članak 40.
Općinski načelnik, u skladu sa ovim Statutom, može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti svom zamjeniku.
Pri obavljanju povjerenih poslova, zamjenik općinskog načelnika je dužan
pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje odgovornost
općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
2. Poglavarstvo
Članak 41.
Poglavarstvo je izvršno tijelo Općine Lokve.
Poglavarstvo je odgovorno Općinskom vijeću za svoj rad i odluke koje donosi.
Članak 42.
Poglavarstvo ima 5 članova.
Općinski načelnik je predsjednik Poglavarstva.
Zamjenik općinskog načelnika po položaju je zamjenik predsjednika
Poglavarstva.
Članak 43.
Članove Poglavarstva bira općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika,
većinom glasova svih članova iz reda svojih članova, javnih djelatnika i
građana s prebivalištem na području Općine Lokve, na vrijeme od četiri godine.
Pročelnik upravnog tijela Općine Lokve može se birati za člana Poglavarstva.
Članovi Poglavarstva mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja
iz djelokruga Općine Lokve.
Članak 44.
Općinski načelnik podnosi općinskom vijeću prijedlog kandidata za članove
Poglavarstva u roku 30 dana od dana njegovog izbora.
Ako prijedlog općinskog načelnika za iz bor članova Poglavarstva ne dobije
potrebnu većinu, općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću novi prijedlog,
najkasnije uroku od 15 idućih dana.
Svaki član Poglavarstva, uključujući predsjednika i njegova zamjenika, može
biti zadužen za jedno ili više određenih područja iz djelokruga Općine.
Članak 45.
Članovi Poglavarstva, kao i zamjenik predsjednik Poglavarstva, svoju dužnost
obavljaju počasno i za to ne primaju plaću.
Zamjenik predsjednika i članovi Poglavarstva imaju pravo na naknadu za svoj
rad u Poglavarstvu, stalnim ili povremenim radnim tijelima Općinskog vijeća,
upravnim vijećima ustanova i nadzornim odborima trgovačkih društava kojih je
Općina Lokve osnivač, u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 46.
Općinskom načelniku, njegovom zamjeniku te članovima poglavarstva prava na
temelju obavljanja dužnosti prestaju:
- danom izbora novog općinskog načelnika,
- danom kada ga Općinsko vijeće razriješi dužnosti povodom podnijete ostavke
na dužnost ili povodom iskazanog nepovjerenja,
- danom imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, kada su nastupile
zakonom predviđene okolnosti za imenovanje povjerenika.
Općinski načelnik od dana raspisivanja izbora za članove Općinskog vijeća pa
do dana izbora novog općinskog načelnika može obavljati samo poslove koji su
neophodni za redovito i nesmetano funkcioniranje Općine.
Članak 47.
Poglavarstvo:
1. utvrđuje i priprema prijedloge općih akata koje donosi Općinsko vijeće,
2. daje mišljenje o prijedlozima općih akata koje podnose drugi ovlašteni
predlagatelji,
3. predlaže Općinskom vijeću donošenje proračuna i godišnjeg obračuna
proračuna,
4. izvršava ili osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
5. usmjerava djelovanje upravnog tijela Općine Lokve u obavljanju poslova iz
njegovog samoupravnog djelokruga te nadzire njegov rad,
6. upravlja i raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine
Lokve kao i njezinim prihodima i rashodima, u skladu s ovim statutom i zakonom,
7. podnosi izvješća općinskom vijeću o svom radu kao i radu upravnog tijela
općine Lokve,
8. obavlja i druge poslove utvrđene ovim Statutom.
Članovi Poglavarstva nemaju pravo odlučivanja o pitanjima iz prethodnog
stavka točka 6. ovog članka kad su osobno ili preko članova uže obitelji
zainteresirana strana.
Članak 48.
Poglavarstvo donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina
njegovih članova.
Odluke kojima raspolaže nekretninama i pokretninama u vlasništvu Općine kao
i njezinim prihodima i rashodima Poglavarstvo donosi većinom glasova svih
članova.
Ustrojstvo, način rada i odlučivanja Poglavarstva podrobnije se uređuje
Poslovnikom Poglavarstva u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 49.
Općinsko vijeće može općinski načelniku, pojedinom članu poglavarstva ili
poglavarstvu u cjelini iskazati nepovjerenje i razriješiti ga dužnosti prije
isteka vremena na koje je izabran.
Odluka o nepovjerenju je prihvaćena ako je za nju glasovala većina svih
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za iskazivanje nepovjerenja može podnijeti najmanje jedna trećina
članova Općinskog vijeća.
O prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja ne može se raspravljati i glasovati
prije nego protekne sedam dana od dana njegova podnošenja.
Rasprava i glasovanje o prijedlogu za iskazivanje nepovjerenja mora se
provesti najkasnije u roku od 30 dana od dana dostave prijedloga predsjedniku
Općinskog vijeća.
Općinski načelnik može tražiti glasovanje o povjerenju Poglavarstvu.
Ako Općinsko vijeće povodom prijedloga općinski načelnika ne donese odluku
kojom potvrđuje povjerenje Poglavarstvu, time se ne smatra da je poglavarstvu
iskazano nepovjerenje.
Članak 50.
Kad Općinsko vijeće izglasa nepovjerenje općinski načelniku ili Poglavarstvu
u cjelini, ono mora izabrati novog općinski načelnika u roku od 30 dana od dana
izglasavanja nepovjerenja.
Ako odlukom o izglasavanju nepovjerenja općinski načelniku i Poglavarstvu u
cjelini nije određen dan razrješenja i prestanka dužnosti, općinski načelnik i
Poglavarstvo kojem je iskazano nepovjerenje smatraju se razriješenim i prestaje
im dužnost izborom novog općinskog načelnika.
Odlukom o iskazivanju nepovjerenja općinski načelniku i članu Poglavarstva
ne prestaje dužnost člana Općinskog vijeća.
U slučaju izglasavanja nepovjerenja pojedinom članu Poglavarstva, Općinsko
vijeće donosi odluku o danu s kojim se razrješuje dužnosti.
Ako Općinsko vijeće ne izglasa nepovjerenje, članovi Općinskog vijeća koji
su podnijeli prijedlog ne mogu ponovno podnijeti isti prijedlog prije isteka
roka od 6 mjeseci od njegovog odbijanja.
Članak 51.
Općinski načelnik, njegov zamjenik i ostali članovi Poglavarstva mogu
podnijeti ostavku na svoju dužnost.
U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka, osobi koja je podnijela ostavku,
dužnost prestaje danom kada ga općinsko vijeće razriješi dužnosti povodom
podnijete ostavke.
3. Općinska uprava
Članak 52.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Lokve kao i poslova
državne uprave prenijetih na Općinu Lokve, ustrojava se Jedinstveni upravni
odjel Općine Lokve.
Jedinstveni upravni odjel osniva se i ukida odlukom Općinskog vijeća kojom
se utvrđuje njegovo ustrojstvo, djelokrug i druga pitanja značajna za njegov
rad.
Jedinstveni upravni odjel dužan je svojim radom omogućiti učinkovito
ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog
natječaja imenuje Poglavarstvo.
Za obavljanje poslova iz djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela, pročelnik
je odgovoran Općinskom načelniku i Poglavarstvu.
U obavljanju poslova iz prethodnog stavka ovog članka pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela dužan je pridržavati se uputa za rad Općinskog načelnika i
Poglavarstva.
Članak 53.
Poglavarstvo može razriješiti pročelnika iz prethodnog članka:
1. ako pročelnik sam zatraži razrješenje,
2. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima kojima se uređuju
radni odnosi dovode do prestanak radnog odnosa,
3. ako pročelnik ne postupa po propisima ili općim aktima Općine Lokve ili
neosnovano ne izvršava odluke tijela Općine ili postupa protivno njima,
4. ako pročelnik svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Općini
Lokve veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti koje
mogu štetiti interesima službe u obavljanju poslova Općine.
Kada pročelnik bude razriješen sukladno prethodnom stavku ovog članka,
rasporedit će se na drugo radno mjesto u Jedinstveni upravni odjel Općine
Lokve, za koje ispunjava stručne uvjete.
Na ostala prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja u svezi s radom
pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve, koja nisu uređena ovim
Statutom, primjenjuju se prije svega odredbe zakona te ostalih akata Općine
kojima se uređuju radni odnosi službenika i namještenika u Općini Lokve.
Članak 54.
Jedinstveni upravni odjel u okviru prava i dužnosti Općine Lokve priprema
prijedloge odluka i drugih akata, neposredno izvršava akte Općinskog vijeća,
Poglavarstva i Općinskog načelnika, prati stanje u upravnim područjima za koje
je osnovano, rješava u upravnim stvarima, nadzire provođenje općih akata
Općinskog vijeća, poduzima mjere za koje je ovlašten općim aktima Općinskog
vijeća te obavlja i druge poslove.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka Jedinstveni upravni odjel
dužan je raditi po smjernicama i preporukama Općinskog načelnika i
Poglavarstva.
Upravne, stručne i ostale poslove u Općini Lokve obavljaju službenici i
namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga tijela u kojem
rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja od značenja za rad
službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lokve uređuju
se aktima Općinskog vijeća i Poglavarstva u skladu sa zakonom.
Službenici u Općini Lokve poticat će se na trajno stručno osposobljavanje i
usavršavanje putem tečajeva, seminara i školovanja.
4. Javne službe
Članak 55.
U okviru samoupravnog djelokruga, Općina Lokve osigurava obavljanje javnih
službi koje zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih,
gospodarskih i društvenih djelatnosti te drugih djelatnosti u skladu sa
zakonom.
Općina Lokve osigurava obavljanje komunalnih, gospodarskih i društvenih djelatnosti
osnivanjem vlastitih trgovačkih društava, javnih ustanova i vlastitih pogona u
skladu sa zakonom.
Obavljanje određenih javnih djelatnosti, Općina Lokve može, u skladu sa
zakonom i na temelju općih akata Općine povjeriti na temelju ugovora o koncesiji
i ugovora o povjeravanju komunalnih poslova, drugim pravnim i fizičkim osobama.
Općina Lokve te pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti iz stavka
1. ovog članka, obvezne su osigurati trajno i kvalitetno obavljanje tih
djelatnosti.
Pravne osobe iz stavka 2. ovog članka samostalne su u obavljanju svojih
djelatnosti i u poslovanju sukladno zakonu, na zakonu utemeljenom propisu, aktu
o osnivanju te statutu pravne osobe.
U obavljanju komunalnih, gospodarskih, društvenih i drugih djelatnosti,
pravne i fizičke osobe dužne su poduzimati mjere za očuvanje i zaštitu okoliša.
Članak 56.
Općina Lokve nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu pravnih
osoba iz prethodnog članka.
Tijela, postupak i način nadzora nad radom pravnih osoba iz prethodnog
članka, propisuje Poglavarstvo Općine Lokve.
Trgovačka društva i javne ustanove kojih je osnivač Općina Lokve kao i
njezini vlastiti pogoni, putem svojih odgovornih osoba koje su određene aktima
o njihovu osnivanju, obvezni su redovito, a najmanje jednom godišnje i to u
pravilu najkasnije do 31. siječnja za proteklu godinu, odnosno u rokovima koje
odredi Poglavarstvo Općine Lokve, izvješćivati Općinu Lokve o svom radu odnosno
poslovanju.
V. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
1. Imovina Općine Lokve
Članak 57.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja pripadaju Općini
Lokve čine njezinu imovinu.
Općina Lokve mora upravljati, koristiti se i raspolagati svojom imovinom
pažnjom dobrog domaćina.
Općina Lokve vodi evidenciju o svojoj imovini.
2. Finaciranje Općine Lokve
Članak 58.
Općina Lokve u okviru svog samoupravnog djelokruga ima prihode kojima
slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Lokve moraju biti razmjerni poslovima koje obavljaju tijela
Općine Lokve u skladu sa zakonom.
Članak 59.
Prihodi Općine Lokve mogu biti:
1. općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe te udio u
zajedničkim porezima sa Županijom,
2. prihodi od stvari u vlasništvu Općine i imovinskih prava,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu
Općine, odnosno u kojima Općina ima udio ili dionice,
4. prihodi od naknada za koncesiju koje daje Općinsko vijeće,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje Općina propiše
u skladu sa zakonom,
6. udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom,
7. sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske odnosno Primorsko-goranske
županije predviđene njihovim proračunima, te
8. drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 60.
Vrste i visina prihoda iz prethodnog članka, a koji su u neposrednoj
nadležnost Općine Lokve, način i postupak njihova obračun i ostvarivanja,
oslobođenja i olakšice od plaćanja i sl., uređuju se u skladu s posebnim
propisima, posebnim aktima Općinskog vijeća.
Općina sastavlja bilancu imovine u kojoj iskazuje vrijednost svoje imovine u
skladu sa računovodstvenim propisima.
Članak 61.
Općina Lokve ima Godišnji proračun u kojem se iskazuju svi prihodi koji mu
pripadaju, te svi rashodi za poslove iz njegovog samoupravnog djelokruga.
Godišnji proračun donosi Općinsko vijeće za kalendarsku godinu i vrijedi za
godinu za koju je donesen.
Godišnji proračun mora biti donesen prije početka godine na koju se odnosi.
Ukoliko se godišnji proračun za narednu računsku godinu ne može donijeti
prije početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno financiranje i to
najduže za razdoblje od tri mjeseca.
Odluku o privremenom financiranju donosi Općinsko vijeće u skladu sa
zakonom.
Članak 62.
Općinski načelnik u pravilu podnosi prijedlog proračuna Poglavarstvu u
mjesecu listopadu za narednu godinu.
Poglavarstvo u pravilu podnosi Općinskom vijeću prijedlog proračuna na
donošenje najkasnije do 15. studenoga.
Općinsko vijeće u pravilu donosi proračun za narednu godinu najkasnije do 15.
prosinca.
Članak 63.
Ako se tijekom računske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci
utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih
izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se putem izmjena i dopuna proračuna po
postupku za donošenje proračuna.
Članak 64.
Proračun Općine Lokve dostavlja se nadležnom ministarstvu te predstojniku
Uredu državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji u roku od 15 dana od dana
njegova donošenja.
Proračun Općine Lokve objavljuje se u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Nakon isteka godine za koju je godišnji proračun donesen, Općinsko vijeće
donosi godišnji obračun godišnjeg proračuna.
Općinski načelnik, Poglavarstvo, Jedinstveni upravni odjel i Općinsko vijeće
obvezni su pridržavati se zakonskih rokova vezanih uz izradu i donošenje
proračuna i njegova izvršenja.
Članak 65.
Sredstva koja vlastitom djelatnošću ostvare korisnici proračunskih sredstva
kojih je osnivač Općina Lokve, prihodi su tih korisnika, osim ako posebnim
aktom Općinskog vijeća nije drukčije određeno.
VI. OBLICI KONZULTIRANJA GRAĐANA
Članak 66.
Općinsko vijeće može, prije donošenja odgovarajućih akata iz svog
djelokruga, konzultirati građane, odnosno tražiti prethodna mišljenja građana o
odnosnim pitanjima.
Konzultiranje u smislu stavka 1. ovog članka obavit će se napose ako je iz
nekih razloga donošenje odgovarajuće odluke posebice značajno za građane i
druge subjekte, odnosno za stanje u Općini Lokve.
Konzultiranje u smislu ovog članka može se obaviti anketiranjem građana,
objavom javnog poziva građanima o mjestu, vremenu i načinu davanja njihova
mišljenja, organiziranjem javnih rasprava na zborovima građana, prikupljanjem mišljenja
vijeća mjesnih odbora kao sve i na druge odgovarajuće i dopuštene načine.
Članak 67.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o
prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom ili ovim Statutom.
Građani imaju pravo Općinskom vijeću predlagati donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz njegovog djelokruga.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako
ga potpisom podrži najmanje deset posto birača upisanih u popis birača Općine,
te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema
prijedloga.
Članak 68.
Tijela Općine Lokve dužna su omogućiti građanima i pravnim osobama
podnošenje predstavki i pritužbi na svoj rad kao i na rad Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Lokve, te na nepravilan odnos zaposlenih u ovim tijelima, ukoliko
im se građani i pravne osobe obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa
ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Predstavka mora biti potpisana i na njoj mora biti navedeno ime i prezime
građana koji je potpisuju i njihov jedinstveni matični broj.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine Lokve dužan je
građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja
predstavke odnosno pritužbe.
Predstavke mogu podnositi građani koji imaju biračko pravo.
Predstavke građana ne obvezuju tijelo kojem se podnose.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u službenim prostorijama na vidnom
mjestu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i
pritužbi (knjiga za pritužbe i sl.) i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke
i pritužbe.
VII. OBLICI NEPOSREDNOG SUDJELOVANJA GRAĐANA U ODLUČIVANJU O LOKALNIM
POSLOVIMA OPĆINE LOKVE
Članak 69.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima, na
način i putem svih oblika neposrednog odlučivanja propisanih posebnim propisima.
Pod oblicima iz prethodnog stavka ovo članka podrazumijeva se:
- lokalni referendum,
- savjetodavni referendum,
- mjesni zbor građana, te
- predstavke građana.
Način raspisivanja i provedbe svih oblika neposrednog odlučivanja na
području Općine Lokve, uređuju se posebnim aktom Općine Lokve u skladu s
posebnim propisima.
VIII. MJESNA SAMOUPRAVA
1. Osnivanje mjesnih odbora
Članak 70.
Na području Općine Lokve mogu se osnivati mjesni odbori kao oblik
neposrednog sudjelovanja u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i
svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovog članka, mjesni odbori uvažavat će
interes Općine Lokve u cjelini.
Mjesni odbor u pravilu se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih
manjih naselja ili za dio većeg naselja, odnosno Općine koji u odnosu na ostale
dijelove čini zasebnu razgraničenu cjelinu (dio naselja), na čijem području
živi najmanje 10% ukupnog stanovništva Općine Lokve.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 71.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje odnosno za eventualni kasniji
teritorijalni preustroj osnovanih mjesnih odbora mogu dati:
- Općinsko poglavarstvo,
- najmanje 50 građana Općine Lokve,
- organizacije i udruženja građana Općine Lokve,
- zbor građana Općine Lokve, te
- Odbor za Statut, Poslovnik i propise Općinskog vijeća Općine Lokve.
Članak 72.
Prijedlog za osnivanje ili preustroj mjesnog odbora sadrži podatke o:
- podnositelju inicijative odnosno predlagatelju,
- nazivu mjesnog odbora,
- području i granicama mjesnog odbora,
- sjedištu mjesnog odbora, te
- potrebi i razlozima osnivanja odnosno preustroja mjesnih odbora.
Članak 73.
Općinsko vijeće Općine Lokve, na osnovi mišljenja Poglavarstva te Odbora za
Statut, Poslovnik i propise, a kada oni nisu predlagatelji, utvrđuje jesu li
inicijativa i prijedlog za osnivanje odnosno teritorijalni preustroj osnovanog
mjesnog odbora usklađeni s odredbama zakona, ovog Statuta i ostalih akata
Općine Lokve.
Članak 74.
Nakon osnivanja mjesnog odbora, regulirati će se djelokrug i ovlasti tijela
mjesnih odbora, utvrđivanje njihova programa rada, osnove njihovih pravila,
način financiranja njihove djelatnosti, obavljanje administrativnih i drugih
poslova za njihove potrebe te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje njihovih
prava i obveza utvrđenih zakonom, ovim Statutom i drugim općim aktom Općine
Lokve.
2. Tijela mjesnog odbora, njihov izbor, prava i obveze te nadzor zakonitosti
nad njihovim radom
Članak 75.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Broj članova vijeća mjesnih odbora odrediti će se prilikom njihova
osnivanja.
Mandat članova vijeća mjesnih odbora traje četiri godine.
Članak 76.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju
biračko pravo.
Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a postupak izbora
regulira se posebnim aktom Općinskog vijeća, shodno odredbama zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Prva, konstituirajuća sjednica mjesnog odbora sazvat će se u roku od 30 dana
od dana objave izbornih rezultata.
Konstituirajuće sjednice mjesnih odbora saziva općinski načelnik ili osoba
koju on ovlasti.
Konstituirajućoj sjednici mjesnog odbora do izbora predsjednika vijeća
mjesnog odbora predsjedava najstariji član.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava na prvoj (konstituirajućoj) sjednici
tajnim glasovanjem bira predsjednika vijeća na vrijeme od četiri godine.
Članak 77.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora između ostaloga:
- predstavlja mjesni odbor,
- saziva i predsjeda sjednicama vijeća,
- predlaže dnevni red,
- potpisuje akte vijeća,
- obavlja i duge poslove koje mu povjeri vijeće.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog
odbora.
Član vijeća mjesnog odbora između ostaloga ima pravo i dužnost:
- prisustvovati sjednicama vijeća,
- predlagati vijeću razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu
vijeća.
Sva ostala prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnih odbora i članova,
odrediti će se prilikom njihova osnivanja.
Članak 78.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati odredbi zakona, ovog Statuta te
ostalih akata Općine Lokve.
Nadzor nad zakonitošću rada mjesnog odbora obavlja Poglavarstvo koje može
raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši ovaj Statut, pravila
mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove.
IX. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak 79.
Za obavljanje odgovarajućih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, Općina
može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom vlasništvu, sukladno zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka, djelatnosti iz svog
djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak 80.
Općina nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu trgovačkih
društava i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezni su Općina
redovito obavještavati o svom radu, poslovanju, u rokovima propisanim ovim
Statutom.
X. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE ODNOSNO PODRUČNE (REGIONALNE)
SAMOUPRAVE
Članak 81.
Općina Lokve posebno surađuje s pripadajućom Primorsko-goranskom županijom,
te jedinicama lokalne samouprave s područja Gorskog kotara.
Članak 82.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti poslovanja, Općina Lokve može
obavljanje pojedinih poslova iz svog samoupravnog djelokruga organizirati
zajedno i u sporazumu s drugim jedinicama lokalne samouprave.
U cilju zajedničkog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga na način
iz stavka 1. ovog članka, Općina Lokve i jedinice lokalne samouprave mogu
osnovati zajedničko tijelo, zajednički upravni odjel ili službu, zajedničko
trgovačko društvo ili mogu zajednički organizirati njihovo obavljanje suglasno
zakonu.
Međusobni odnosi Općine Lokve i jedinica lokalne samouprave iz stavka 1.
ovog članka u zajedničkom organiziranju poslova iz samoupravnog djelokruga
uređuju se posebnim sporazumom u skladu s zakonom, ovim Statutom te statutima
tih jedinica lokalne samouprave.
Članak 83.
Općina Lokve može uspostaviti i odvijati u okviru svog samoupravnog
djelokruga, a u skladu s sa zakonom i međunarodnim ugovorima, suradnju i
prijateljske odnose s odgovarajućim jedinicama lokalne i regionalne samouprave
drugih država.
Članak 84.
Odluku o uspostavljanju suradnje odnosno sklapanju sporazuma (ugovora,
povelje, memoranduma i sl. u daljnjem tekstu: sporazum) o suradnji Općine Lokve
s odgovarajućim lokalnim i regionalnim jedinicama drugih država te o sadržaju i
oblicima takve suradnje donosi Općinsko vijeće u skladu sa ovim Statutom,
zakonom te ostalim općim aktima Općine.
Članak 85.
Odluku o uspostavljanju suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s
jedinicama lokalne, odnosno regionalne samouprave drugih država zajedno s
tekstom sporazuma o suradnji na hrvatskom jeziku i na jeziku države u kojoj se
nalazi jedinica lokalne, odnosno regionalne samouprave s kojom Općina sklapa
sporazum, dostavlja se središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu, koje obavlja nadzor nad zakonitošću ove
odluke.
Članak 86.
Sporazum o suradnji koji je sklopila Općina Lokve s jedinicama lokalne i
regionalne samouprave drugih država objavljuje se u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
XI. AKTI OPĆINE
Članak 87.
Općinsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće
akte u skladu s ovim Statutom i zakonom.
Općinsko vijeće u svom samoupravnom djelokrugu, a na temelju prava i
ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom, između ostaloga donosi Statut
Općine, Poslovnik
Općinskog vijeća, Godišnji proračun Općine, Godišnji obračun
godišnjeg proračuna(završni račun), odluke, zaključke, rješenja, preporuke,
naredbe, naputke te daje autentična tumačenja odredbi ovog Statuta i drugih
općih akata kojima uređuje pitanja iz samoupravnog djelokruga Općine, na način
i po postupku utvrđenima ovim Statutom i Poslovnikom općinskog vijeća.
Članak 88
Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno,
općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu
danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak 89.
Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća u
skladu sa zakonom na način i po postupku propisanim ovim Statutom te obavlja
nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve.
Članak 90.
Jedinstveni upravni odjel neposredno izvršava i nadzire provođenje općih
akata Općinskog vijeća.
U provođenju poslova iz prethodnog stavka ovog članka, Jedinstveni upravni
odjel može u slučaju ne provođenja općih akta poduzimati mjere propisane tim
aktom i zakonom.
Jedinstveni upravni odjel Općine Lokve u izvršavanju općih akata Općinskog
vijeća donosi pojedinačne akte sukladno zakonu i ovom Statutu kojima rješava o
pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz prethodnog stavka ovog članka, može se izjaviti
žalba nadležnom tijelu određenom posebnim propisima, ako posebnim zakonom nije
drukčije propisano.
Članak 91.
Poglavarstvo u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine odnosno
u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi akte na temelju zakona i ovog
Statuta u skladu s Poslovnikom o radu Općinskog poglavarstva.
Radna tijela Općinskog vijeća u obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine donose akte na temelju zakona i ovog Statuta u skladu s Poslovnikom
o radu Općinskog vijeća odnosno odluke o osnivanju dotičnog radnog tijela.
Članak 92.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i poglavarstva Općine kojima se
rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako
posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba već se može
pokrenutu upravni spor.
Članak 93.
Nadzor nad zakonitošću rada i akata Općine provodi se na način i u postupku
utvrđenim zakonom kojim je uređen sustav državne uprave.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom
djelokrugu obavlja ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i
nadležno središnje tijelo državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno
posebnom propisu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti statut, poslovnik, proračun i drugi
opći akt (u daljnjem tekstu: opći akt) predstojniku ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji (u daljnjem tekstu: predstojnik) zajedno sa
izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan
statutom i poslovnikom u roku 15 dana od dana donošenja općeg akta.
Članak 94.
Detaljnije odredbe o aktima Općine, o postupku njihova donošenja, te
njihovom autentičnom tumačenju utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
XII. JAVNOST RADA
Članak 95.
Rad Općinskog vijeća, Poglavarstva, radnih tijela Općine Lokve, Jedinstvenog
upravnog tijela te tijela mjesne samouprave je javan.
Javnost rada tijela iz stavka 1.ovog članka osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvješćivanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- izvješćivanjem na WEB stranici Općine Lokve,
- obveznim i pravovremenim objavljivanjem općih, a po potrebi i ostalih
akata Općine Lokve u Službenim novinama« Primorsko-goranske županije, a isto
tako ukoliko se za to ukaže potreba njihovim objavljivanjem na oglasnoj ploči
Općine Lokve.
Članak 96.
Općinsko vijeće svojom odlukom određuje koji podaci iz rada i nadležnosti
Općinskog vijeća, Poglavarstva, radnih tijela Općinskog vijeća, Jedinstvenog
upravnog odjela te tijela mjesne samouprave se ne mogu objaviti, jer
predstavljaju tajnu, a ujedno propisuje i način njihovog čuvanja.
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 97.
Pismeni prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti Poglavarstvo ili
najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća.
O promjeni Statuta odlučuje Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog uz obrazloženje podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak 98.
Ako se ni nakon rasprave ne donese predložena promjena Statuta, isti
prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća u roku
kojeg odredi Općinsko vijeće na sjednici na kojoj se je raspravljalo o
predloženoj promjeni Statuta, ali ne prije dva mjeseca od dana zaključivanja
rasprave o prijedlogu.
Članak 99.
Opći akti Općine Lokve uskladit će se s ovim Statutom u roku od 6 mjeseci od
njegova stupanja na snagu.
Ranije doneseni akti iz samoupravnog djelokruga Općine ostaju na snazi
ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti akata iz stavka 2.ovog članka, neposredno se
primjenjuju odredbe zakona odnosno ovog Statuta.
Članak 100.
Odredba članka 17. stavka 2. ovog Statuta, primjenjuje se za prve iduće
redovne izbore za članove Općinskog vijeća općine Lokve.
Članak 101.
Stupanjem na snagu ovog Statuta, prestaje vrijediti, osim odredbe članka 26.
istoga, Statut Općine Lokve (»Službene novine« Primorsko-goranske županije).
Članak 102.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 012-01 /05-01/ 01
Ur. broj: 2112-02/1-05-05
Lokve, 23. prosinca 2005.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Davorin Cenčić, v.r.