51.
Na temelju članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03) i
članka 28. Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 31/02 i 19/05) Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici
održanoj dana 16. prosinca 2005. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2006. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Malog Lošinja za 2006. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Malog Lošinja (u
daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Poglavarstva Grada (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo) i Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi i
prihodi od gradske nefinancijske imovine i primljeni krediti te svi izdaci za
financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za 2006.
godinu, razrađeni po pojedinim programima i po izvorima prihoda za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske uprave, ustanovama kojima je
Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), mjesnim odborima te ostalim
korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene koje su određene
Proračunom.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo za
njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Članak 5.
Odjel gradske uprave nadležan za financiranje obvezan je izvijestiti sva tijela
gradske uprave i proračunske korisnike o odobrenim sredstvima u Proračunu u
roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, mjesni odbori i Javna vatrogasna
postrojba za koje su sredstva planirana u posebnim glavama, obvezni su
dostaviti svoje financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u
Proračunu i izrađene po mjesecima za cijelu godinu, u roku od 15 dana od
dostave obavijesti.
Članak 6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je
Gradonačelnik.
Odjel gradske uprave nadležan za financije izvršava Proračun i o tome
izvještava Poglavarstvo.
Pročelnici i predstojnica upravnih odjela gradske uprave odgovorni su za
planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično
raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Tijela gradske uprave odgovorna su za prikupljanje proračunskih prihoda i za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i
propisima donesenim na temelju zakona te za izvršavanje svih rashoda sukladno
namjenama i iznosima utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici odgovorne su za naplatu prihoda i
primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za izvršavanje svih rashoda u skladu
sa odobrenim namjenama.
Članak 7.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik poglavarstva može otpisati dug ili
djelomično otpisati dug do visine od 20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne podrazumijeva se dug Gradu s naslova
obveznih davanja.
Članak 8.
Predsjednik Poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Proračunske stavke za otplatu glavnice i kamate javnog duga mogu se
izvršavati u iznosima iznad planiranih.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 240.000,00 kn i koristit će se
za zakonski utvrđene namjene. O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Gradonačelnik, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju iste.
O sredstvima proračunske zalihe do pojedinačnog iznosa do 10.000,00 kn
odlučuje Gradonačelnik, a iznad ovog iznosa odlučuje Poglavarstvo.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa zakonom i
drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 11.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove Grada i Javna vatrogasna
postrojba ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po
posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti
isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama
rashoda za čije su financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovog
članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave nadziru ostvarenje i trošenje
prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovog članka
mjesečno izvještavati Upravni odjel za proračun i financije, gospodarstvo i
društvene djelatnosti.
Članak 12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare obavljanjem djelatnosti, iz donacija i
drugih izvora, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za
čije su financiranje planirani prihodi iz stavka 1. ovog članka, isključivo do
iznosa naplaćenih prihoda.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnosti
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i programa izdaje
pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u
Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, osnovnim školama, mjesnim
odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se prijenosom na njihov račun
temeljem naloga za prijenos sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela
gradske uprave i pročelnika nadležnog odjela za financije.
Članak 14.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće
zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih
prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom
i osiguranim sredstvima.
Članak 16.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade
troškova za rad članova Gradskog vijeća i članova Gradskog poglavarstva i
njihovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća.
Članak 17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za financije na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj
nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 18.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u
Upravni odjel nadležan za financije.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka može iznositi najviše do
20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje
umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih pomoći, sufinanciranje
građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene
obveze iz prethodnih godina.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovne banke ili
plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova donosi Poglavarstvo, a
ugovor potpisuje Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su
Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do
31. prosinca 2006. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada
koju posjeduju za obavljanje poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim
aktima Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Upravni
odjel nadležan za financije.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom
odjelu nadležnom za financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na
imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 23.
Proračun i proračunski korisnici Grada primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za korisnike iz stavka
1. ovog članka obvezna su prikupiti i uskladiti njihova tromjesečna i godišnja
izvješća te ih dostaviti Upravnom odjelu nadležnom za financije na konsolidaciju
u zakonom propisanim rokovima.
Članak 24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će se u Upravnom odjelu nadležnom
za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Upravnom odjelu nadležnom za
financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da su sredstva korištena protivno
Zakonu ili Proračunu Upravni odjel nadležan za financije o tome će izvijestiti
Gradonačelnika i inspektora unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 25.
U Gradu se obavlja proračunski nadzor u smislu zakonitosti, svrhovitosti i
pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava.
Inspektor unutarnjeg nadzora provodi postupak proračunskog nadzora proračunskih
korisnika i izvanproračunskih korisnika te nadzor namjenskog trošenja
proračunskih sredstava svih pravnih i fizičkih osoba koje dobivaju sredstva iz
Proračuna i financijskih planova izvanproračunskih korisnika te nadzor
namjenskog korištenja kreditnih sredstava za koje je Grad dao jamstvo.
Ako inspektor unutarnjeg nadzora pri obavljanju nadzora utvrdi da su
sredstva bila korištena protivno zakonu ili Proračunu, donijet će odluku o
povratu sredstava u Proračun.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2006. godine.
Klasa: 400-08/05-01/16
Ur. broj: 2213/01-01-05-15
Mali Lošinj, 16. prosinca 2005.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
mr. Milan Mužić, v.r.