50.
Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01), članka 5. Odluke o ustrojstvu i
djelokrugu Gradske uprave Grada Kastva (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 4/02) i članka 45. Statuta Grada Kastva (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 24/ 01) Gradsko poglavarstvo Kastva, na 22.
sjednici održanoj dana 13. prosinca 2005. donijelo je
PRAVILNIK
o unutrašnjem ustrojstvu Jedinstvenog upravnog
odjela Grada Kastva
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se unutrašnji ustroj, radna mjesta, broj potrebnih
službenika i namještenika, opis poslova i radnih zadataka sa stručnim uvjetima
potrebnim za obavljanje tih poslova u Jedinstvenom upravnom odjelu Grada
Kastva.
Članak 2.
Djelokrug rada Jedinstvenog upravnog odjela određen je člankom 4. Odluke o
unutrašnjem ustrojstvu i djelokrugu uprave Grada Kastva (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 4/02).
II. NAČIN RADA I RUKOVOĐENJA POSLOVIMA JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 3.
Radom Jedinstvenog upravnog odjela rukovodi pročelnik.
Članak 4.
Pročelnik je odgovoran za zakonito i pravodobno obavljanje poslova i zadaća
iz nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela.
Suglasno prethodnom stavku, pročelnik nadzire rad službenika i namještenika,
te primjenjuje stegovna ovlaštenja predviđena zakonom i drugim općim aktima.
Članak 5.
U obavljanju poslova i zadataka utvrđenih ovim pravilnikom, službenici i
namještenici su obvezni postupati pravodobno i zakonito.
Prilikom korištenja opreme i drugih sredstava rada, službenici i
namještenici su dužni brinuti se o pravilnoj upotrebi, rukovanju kao i
održavanju tih sredstava.
Članak 6.
Službenici i namještenici su za svoj rad odgovorni pročelniku.
Službenici i namještenici su dužni čuvati službenu i drugu propisima
utvrđenu tajnu.
U obavljanju poslova i zadataka službenici su dužni međusobno surađivati.
Članak 7.
Službenici imaju pravo potpisa na osnovi ovlaštenja pročelnika.
Članak 8.
Poslovi i zadaće utvrđeni ovom Pravilnikom obavljaju se u punom radnom
vremenu.
Članak 9.
Godišnji plan i program rada Jedinstvenog upravnog odjela donosi, uz
prethodnu suglasnost Gradskog poglavarstva Grada Kastva, pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela.
Godišnji program rada sadrži prikaz poslova i radnih zadataka iz djelokruga
Jedinstvenog upravnog odjela.
Prijedlog godišnjeg programa za sljedeću kalendarsku godinu, pročelnik
dostavlja Gradskom poglavarstvu Grada Kastva najkasnije 20. prosinca tekuće
godine.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati
u izradi plana i programa iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i radnim
zadacima koje izvršavaju.
Članak 10.
Izvještaj o ostvarenju plana i programa za proteklu kalendarsku godinu izrađuje
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i podnosi ga Gradskom poglavarstvu Grada
Kastva na usvajanje najkasnije do 31. siječnja tekuće godine.
Službenici i namještenici Jedinstvenog upravnog odjela dužni su sudjelovati
u izradi izvještaja iz stavka 1. ovog članka u vezi s poslovima i radnim
zadacima koje izvršavaju.
III. RADNA MJESTA I STRUČNA SPREMA
Članak 11.
U Jedinstvenom upravnom odjelu Grada Kastva ustrojavaju se sljedeća radna
mjesta i poslovi:
1. PROČELNIK JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
- VII/1 stupanj stručne spreme pravnog smjera
- 5 godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: rukovodi radom odjela, osigurava zakonit rad odjela, planira,
organizira, koordinira i kontrolira rad unutar odjela, provodi i osigurava
izvršavanje odluka Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, izrađuje koncepte
akata iz nadležnosti odjela, po ovlaštenju gradonačelnika donosi akte iz
nadležnosti Jedinstvenog upravnog odjela, izrađuje program rada odjela te
podnosi izvješća, ima druga prava, dužnosti i odgovornosti utvrđene Zakonom,
Statutom i drugim aktima Grada, obavlja i druge poslove po nalogu gradonačelnika.
2. TAJNICA
- VI/1 stupanj stručne spreme upravnog, ekonomskog ili drugog odgovarajućeg
smjera
- 3 godine radnog iskustva na sličnim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: priprema materijale za sjednice Gradskog vijeća i Gradskog
poglavarstva i osigurava pravovremenu dostavu, vodi zapisnike sa sjednica
Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva te osigurava pravovremenu dostavu
zapisnika, odluka, zaključaka i objavu akata u službenom glasilu, vodi
evidenciju o postavljenim pitanjima vijećnika i brine za pravovremenu dostavu
odgovora, vodi evidenciju o nagrađenima Grada Kastva, obavlja
upravno-administrativno i tehničke poslove za stalna i povremena radna tijela
Gradskog vijeća i Gradskog poglavarstva, obavlja poslove pisarnice i arhive,
obavlja poslove evidencije groblja Kastav, obavlja i druge poslove po nalogu
gradonačelnika i pročelnika.
3. VODITELJ SLUŽBE PRORAČUNA, FINANCIJA I RAČUNOVODSTVA
- VII/1 stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 5 godine iskustva na sličnim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: izrađuje prijedlog proračuna, izmjena i dopuna proračuna i
prateće dokumente, sudjeluje u definiranju programa (svrhe, ciljeva i strukture
programa), izrađuje ostale planske dokumente i njihove izmjene i dopune
(tromjesečne financijske planove i plan nabave), sastavlja financijske
izvještaje: o novčanim tijekovima, o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine
i obveza, te bilješke uz financijske izvještaje, izrađuje polugodišnji
izvještaj o izvršenju proračuna i godišnji obračun proračuna, vrši kontrolu
namjenskog korištenja sredstava, brine o prilivu sredstava u proračun i
plaćanju dospjelih obveza, vrši obračun naknada članovima predstavničkih i
izvršnih tijela, autorskih honorara te ostalih naknada, izrađuje kalkulacije
sredstava za pojedine namjene temeljem utvrđenih kriterija, obavlja poslove
financijske analize (ocjene boniteta), obrađuje zahtjeve korisnika za
osiguranje sredstava iz proračuna, priprema dokumente za zaduživanje i izrađuje
otplatne planove za dodjeljene zajmove, organizira i koordinira rad službe,
prati propise iz oblasti javnih financija, obavlja i druge poslove po nalogu
gradonačelnika i pročelnika.
4. VIŠI STRUČNI REFERENT ZA POSLOVE KNJIGOVODSTVA; BILANCIRANJA I OBRAČUN
PLAĆA
- VI. stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 3 godine iskustva na poslovima knjigovodstva i bilanciranja
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: obavlja poslove financijskog knjigovodstva, analitičkog
knjigovodstva nefinancijske imovine, financijske imovine i obveza, vodi knjige
ulaznih i izlaznih računa, sastavlja financijske izvještaje: bilance,
izvještaje o prihodima i rashodima, izvještaje o obvezama, vrši obračun plaća i
vodi potrebne evidencije uz isplatu plaća te obavlja i druge poslove po nalogu
voditelja službe, pročelnika i gradonačelnika.
5. VIŠI STRUČNI REFERENT ZA FINANCIJSKE POSLOVE
- VI. stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 3 godina radnog iskustva na financijskim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: priprema naloge za isplatu korisnicima proračunskih sredstava
te ugovora o djelu, ispisuje naloge za platni promet za sve obveze i druge
proračunske izdatke, vodi blagajničko poslovanje, vodi potrebne evidencije uz
isplate ostalih oblika dohotka (RS, PK, ID), prati naplatu sljedećih prihoda
(komunalni doprinosi, zakup poslovnog prostora, prodaja grobnih objekata,
koncesije, naplata anuiteta po zajmovima, priprema postupak prisilne naplate,
vrši obračun kamata, izrađuje izvještaje o naplati praćenih prihoda, obavlja i
druge poslove po nalogu voditelja službe, pročelnika i gradonačelnika.
6. VODITELJ SLUŽBE KOMUNALNOG; STAMBENOG I POSLOVNOG SUSTAVA
- VII/1 stupanj stručne spreme građevinskog ili drugog tehničkog smjera
- 5 godina iskustva na sličnim poslovima
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: organizira i koordinira rad službe, priprema i izrađuje
planove i prijedloge programa izgradnje i održavanja objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, te ostalih objekata u vlasništvu grada, organizira
pružanje komunalnih i drugih usluga građanima, predlaže elemente i kriterije za
utvrđivanje politike gospodarenja prostorom (prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje prostora, zaštita okoliša i sl.), te priprema smjernice
odnosno izrađuje prijedloge programa i odluka iz te domene, predlaže smjernice
i vodi brigu o gospodarenju nekretninama u vlasništvu grada, sudjeluje u izradi
prostorno planske dokumentacije, organizira i sudjeluje u provođenju potrebnih
radnji u postupku donošenja planova, sudjeluje i provodi određene radnje u
izradi projektne i druge dokumentacije iz svoje nadležnosti, te ishodovanja
akata temeljem kojih se može graditi, organizira i vodi brigu o nadzoru nad
izgradnjom i održavanjem infrastrukturnih, komunalnih i drugih objekata i
uređaja, prati i sudjeluje u ostvarenju programa, planova i ugovora, te
priprema izvješća o njihovom ostvarenju, predlaže smjernice, sudjeluje u izradi
ili izrađuje prijedloge akata iz svoje nadležnosti, daje mišljenja, tumačenja i
odgovore po predmetima u okviru svoje nadležnosti, sudjeluje u pripremi
prijedloga zaključaka i potrebnih suglasnosti po zaprimljenim zahtjevima, po
potrebi sudjeluje u radu stalnih i povremenih radnih tijela u okviru svoje
nadležnosti, sudjeluje i priprema ugovaranje poslova iz svoje domene, obavlja
stručne poslove pripreme i realizacije oko prodaje i otkupa nekretnina, u
okviru svoje nadležnosti prima stranke i daje određena tumačenja i
obrazloženja, obavlja i sve druge poslove po nalogu pročelnika i
gradonačelnika.
7. VIŠI STRUČNI REFERENT ZA KOMUNALNI SUSTAV
- VII/1 ili VI/1 stupanj stručne spreme građevinskog smjera ili drugog
tehničkog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: predlaže i vodi poslove u vezi s uređenjem naselja, povećanjem
kvalitete stanovanja, izgradnjom i odr
žavanjem objekata komunalne infrastrukture i drugih
objekata, te osiguranjem komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti, priprema
materijale, sastavlja podloge i obavlja druge pripremne radnje za ugovaranje
izgradnje i održavanje komunalne infrastrukture i drugih objekata, komunalnih
usluga, te ostalih Gradskih investicija, sudjeluje u izradi projektne prostorno
planske i druge dokumentacije, obavlja poslove ishodovanja akata temeljem kojih
se može graditi, te svih potrebnih suglasnosti za njihova ishodovanje, vrši ili
organizira nadzor nad izgradnjom i održavanjem komunalne infrastrukture,
komunalnih objekata i drugih objekata i uređaja, te zelenih i drugih javnih
površina, provodi upravni postupaki izdaje rješenja o komunalnom doprinosu, u
žalbenom postupku na rješenja o komunalnom doprinosu priprema obrazloženja,
kontrolira ispravnost komunalne infrastrukture, te komunalnih i drugih objekata
i uređaja u vlasništvu Grada, priprema i ispostavlja potrebne suglasnosti iz
nadležnosti (suglasnosti za priključenje na javno prometnu površinu, na
lokacijske i građevinske dozvole i dr.), daje podatke i priprema izvješća iz
svog djelokruga za potrebe gradskih tijela i vanjskih korisnika, priprema
podatke i odgovarajuće izračune za potrebe ugovaranja zakupa poslovnih,
stambenih i drugih prostora, prati upravljanje stambenim i drugim prostorima u
vlasništvu Grada, priprema prijedloge ponudbenih troškovnika i ostale
materijale potrebne za provođenje natječaja, obavlja i druge poslove po nalogu
voditelja službe, pročelnika i gradonačelnika.
8. STRUČNI SURADNIK ZA UPRAVNO PRAVNE POSLOVE
-VII/1 stupanj spreme pravnog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: izrađuje nacrte općih akata koje donosi Gradsko vijeće i
Gradsko poglavarstvo, prati sve pravne propise bitne za funkcioniranje Grada,
inicira donošenje akata i drugih propisa, priprema izvješća i obrazloženja
akata koji se predlažu Gradskom vijeću i Gradskom poglavarstvu, pomaže
vijećnicima u izradi amandmana na predložene akte i izradi prijedloga akata,
obavlja poslove pripreme svih vrsta izbora, vodi imovinsko-pravne postupke pred
organima državne uprave i redovnim sudovima, izrađuje prijedloge ugovora,
priprema natječaje, te koncepte pojedinačnih akata u vezi s imovinom Grada, po
punomoći zastupa Grad u postupcima pred upravnim tijelima ili sudovima, u
ostvarenju Odluke o socijalnoj skrbi na području Grada Kastva: zaprima zahtjeve
i izrađuje odgovarajuća rješenja, vodi i izrađuje izvještaje, prati istek roka
ugovora o zakupu i ugovora o koncesiji, u okviru svoje nadležnosti prima
stranke i daje odgovarajuća obrazloženja i tumačenja, obavlja i druge poslove
po nalogu gradonačelnika i pročelnika.
9. REFERENT ZA INFORMATIČKO PRAĆENJE POSLOVANJA
- IV. ili VI. stupanj stručne spreme ekonomskog, informatičkog ili drugog
odgovarajućeg smjera
- 1 godina radnog iskustva
- probni rad 3 mjeseca
- dobro poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obveza polaganja u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: ustrojava odgovarajuće evidencije te u njih unosi podatke o:
obveznicima komunalne naknade, grobnih taksi, spomeničke rente i najamnina,
izrađuje i ispisuje rješenja te mjesečna ili godišnja zaduženja i prati naplatu
prije navedenih naknada, priprema podatke za prisilnu naplatu naknada, obavlja
poslove vezane za popise birača, izrađuje mjesečne i godišnje izvještaje za
potrebe državnih i drugih tijela, surađuje s vanjskim suradnikom-programerom
prilikom izrade novih informatičkih programa, trajno iznalazi poboljšice
postojećih informatičkih programa, obavlja poslove vezane za funkcioniranje web
stranice Kastva i portala gradske uprave (unosi podatke i vodi brigu o
ažurnosti i aktualnosti podataka i informacija i sl.), obavlja i druge poslove
po nalogu gradonačelnika i pročelnika.
10. KOMUNALNI REDAR
- IV. ili VI. stupanj stručne spreme
- probni rad 3 mjeseca
- poznavanje rada na PC-u
- položen državni stručni ispit (obvezno polaganje u zakonskom roku)
- broj izvršitelja: 1
Opis poslova: obavlja poslove nadzora provođenja i održavanja komunalnog
reda, rješenjem naređuje pravnim i fizičkim osobama radnje za održavanje
komunalnog reda, prati izvođenje radova sukladno propisima Grada, zabranjuje
odnosno nalaže postupanja sukladno propisima, prati stanje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, komunalne opreme i prometne signalizacije na području
Grada Kastva, podnosi izvještaje i zahtjeve za njihovo održavanje odnosno
zamjenu, predlaže pokretanje prekršajnog postupka te izdaje rješenja o
prekršaju po skraćenom postupku, izriče mandatne kazne, naplaćuje naknade
propisane odlukama Grada, poduzima i druge radnje neophodne za održavanje
komunalnog reda, obavlja i druge poslove po nalogu gradonačelnika i pročelnika.
IV. RADNI ODNOSI
Članak 12.
Službenici i namještenici primaju se u službu putem natječaja koji se
objavljuje u dnevnom tisku.
Rok za podnošenje prijava na natječaj ne smije biti kraći od 8 dana niti
duži od 15 dana.
Molbe pristigle na natječaj razmatra komisija koja se sastoji od 3 člana
koje imenuje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Rješenje o prijemu u službu i rješenje o rasporedu donosi pročelnik.
Članak 13.
Ispunjavanje uvjeta koje zahtijeva pojedino radno mjesto dokazuje se
odgovarajućim osobnim dokumentima i dokumentima nadležne tijela, odnosno
ustanove.
Svi dokumenti kojima se dokazuje ispunjavanje traženih uvjeta moraju biti u
originalu ili u prijepisu ovjereni od za to nadležnih tijela.
Članak 14.
U postupku izbora kandidata za zasnivanje radnog odnosa provjeravaju se
stručne i druge radne sposobnosti službenika.
Provjera iz stavka 1. Ovog članka obavlja se razgovorom, testiranjem i
provjerom izvršenja zadataka iz domene radnog mjesta za koje se kandidat
natjecao.
U službu može biti primljena osoba koja nema položen državni stručni ispit
pod uvjetom da isti položi u zakonskom roku, koji se računa od dana rasporeda.
Odredbe iz prethodnog stavka ovog članka primjenjuju se i na izbor i
imenovanje pročelnika.
Članak 15.
Tijekom probnog rada obavlja se provjera stručnih i drugih radnih
sposobnosti službenika.
Provjeru iz prethodnog stavka obavlja komisija od 3 člana koje imenuje
pročelnik.
Članovi komisije moraju imati stručnu spremu najmanje istog stupnja kao i
službenik čije se stručne i druge sposobnosti provjeravaju.
Komisija dnevno prati kvalitetu obavljanja poslova i zadaća službenika, kao
i stupanj racionalnog trošenja radnog vremena, sredstava za rad i materijala.
Komisija vodi zapisnik o svom radu, kojeg potpisuju svi članovi, prije
isteka roka utvrđenog za probni rad, te dostavlja pročelniku svoju ocjenu o
rezultatima rada službenika u pokusnom radu.
Na osnovi negativne ocjene komisije i vlastite ocjene, pročelnik donosi
odluku o prestanku radnog odnosa službenika.
Odredbe ovog članka ne odnose se na vježbenike.
Članak 16.
Pročelnika imenuje gradsko poglavarstvo na temelju javnog natječaja, u
skladu sa uvjetima iz ovog Pravilnika.
Natječajnu komisiju za imenovanje pročelnika imenuje Gradsko poglavarstvo
Grada Kastva.
Članak 17.
Službenik i namještenik može biti odlukom pročelnika raspoređen i na radno
mjesto za obavljanje poslova i zadaća koji odgovaraju njegovim stručnim odnosno
radnim sposobnostima, kada to proizlazi iz potreba obavljanja poslova i
zadataka u Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak 18.
Pročelnik može privremeno rasporediti službenika na drugo radno mjesto koje
ne odgovara njegovom stupnju stručne spreme i bez njegova pristanka, u zakonom
predviđenim slučajevima te na način i po uvjetima predviđenim zakonom.
Službenik i namještenik iz stavka 1. ovog članka ostvaruje pravo na plaću
radnog mjesta s kojeg je raspoređen, ako je to za njega povoljnije.
Članak 19.
Gradsko poglavarstvo Grada Kastva, na prijedlog pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela, odobrava u tekućem mjesecu rad duži od punog radnog vremena
kao i preraspodjelu radnog vremena za naredni mjesec.
Članak 20.
Radni odnos s osobom koja je završila stručno obrazovanje radi svog
osposobljavanja za samostalni rad u zanimanju za koje se školovala (radni odnos
vježbenika) zasniva se na određeno vrijeme.
Odluku o zasnivanju radnog odnosa sa vježbenikom donosi Gradsko
poglavarstvo.
Vježbenički staž traje:
- za osposobavljanje za poslove I. vrste 16 mjeseci
- za osposobljavanje za poslove II. vrste 14 mjeseci
- za osposobljavanje za poslove III. vrste 12 mjeseci.
Članak 21.
Ocjenu rada vježbenika daje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 22.
Pročelnik je dužan pratiti stručni rad i razvoj službenika i namještenika
tijekom rada, te za službenike koji svojom stručnošću i odnosom prema radu
postiže zapažene rezultate rada predložiti Gradskom poglavarstvu da razmotri
mogućnost daljnjeg usavršavanja i osposobljavanja u skladu s potrebama
Jedinstvenog upravnog odjela.
Gradsko poglavarstvo donosi program stručnog usavršavanja službenika i
namještenika i organizira provođenje programa.
V. PLAĆE I NAKNADE SLUŽBENIKA
Članak 24.
Plaću čini osnovna plaća i dodatak po osnovi radnog staža.
Plaće i naknade službenika i namještenika utvrdit će se Pravilnikom o
plaćama u skladu s odgovarajućim kolektivnim ugovorom.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o
unutrašnjem ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Grada Kastva (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 5/02, 24/04 i 42/04).
Članak 26.
Službenici i namještenici, koji su raspoređeni na poslove i radne zadatke
rješenjima u skladu sa odredbama Pravilnika o ustroju Jedinstvenog upravnog
odjela Grada Kastva (»Službene novine« Primorsko-goranske broj 5/02, 24/04 i
42/04), ostaju na istim radnim mjestima, sa opisima iz ovog Pravilnika.
Članak 28.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osam dana od dana objave, a objavit će se u
službenim »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 022-05/05-01/43
Ur. broj: 2170-05-01-05-5
Kastav, 13. prosinca 2005.
GRADSKO POGLAVARSTVO GRADA KASTVA
Predsjednik
Gradskog poglavarstva
Dean Jurčić, ing., v. r.