SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXXII. - broj 50. Četvrtak, 12. prosinca 2024.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA

221.

Na temelju članka 18. stavka 1. Zakona o proračunu („Narodne novine“ broj 144/2021), članka 28. stavka 1. točke 5. Statuta Primorsko-goranske županije („Službene novine" broj 23/09, 9/13, 25/13 - pročišćeni tekst, 5/18, 8/18 - pročišćeni tekst, 2/20 i 4/21) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije („Službene novine“ broj 26/09, 16/13, 25/13 - pročišćeni tekst i 4/21), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 32. sjednici održanoj 5. prosinca 2024. godine, donijela je

O D L U K U

o izvršavanju Proračuna
Primorsko–goranske županije za 2025. godinu

I. Opće odredbe

Članak 1.

Ovom Odlukom uređuju se prihodi i primici te rashodi i izdaci Proračuna Primorsko-goranske županije za 2025. godinu (dalje u tekstu: Proračun) i njihovo ostvarivanje odnosno izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Primorsko-goranske županije (dalje u tekstu: Županija), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Župana u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.

Članak 2.

Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke jesu:

1. upravna tijela Županije,

2. proračunski korisnici - ustanove kojima je Županija osnivač i koje su uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika,

3. izvanproračunski korisnik – Županijska uprava za ceste Primorsko-goranske županije (uvrštena u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika),

4. ustanove i neprofitne organizacije kojima je Županija osnivač, a koje nisu uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika,

5. trgovačka društva i druge pravne osobe u kojima je Županija većinski vlasnik ili ima odlučujući utjecaj na upravljanje,

6. ostali korisnici Proračuna su pravne osobe (jedinice lokalne samouprave, ustanove, udruge građana i dr.) i fizičke osobe kojima se osiguravaju proračunska sredstva za realizaciju pojedinog projekta.

Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 1., 2. i 3. ovog članka obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu („Narodne novine“ broj 144/21, dalje u tekstu: Zakon) i ove Odluke koje se odnose na izradu financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, preuzimanje obveza, zaduživanje i davanje jamstva, izvještavanje, odredbe o proračunskom računovodstvu te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.

Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 4. i 5. ovog članka primjenjuju odredbe Zakona i ove Odluke koje se odnose na zaduživanje i davanje jamstva, te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.

Popis korisnika Proračuna iz stavka 1. točke 1., 2. i 3. ovog članka sastavni je dio ove Odluke i ne objavljuje se u „Službenim novinama Primorsko–goranske županije“.

II. Izvršavanje Proračuna

Članak 3.

Župan te čelnik proračunskog i izvanproračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna odnosno financijskog plana.

Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti te uplatu u Proračun i evidentiranje u Proračunu, preuzimanje obveza, verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje i utvrđivanje prava naplate te za izdavanje naloga za naplatu u korist sredstava iz svoje nadležnosti.

Župan te čelnik proračunskog i izvanproračunskog korisnika odgovorni su za zakonito, svrhovito, učinkovito, ekonomično i djelotvorno raspolaganje sredstvima iz svoje nadležnosti.

Upravna tijela i proračunski korisnici koji su ujedno i glave u sklopu organizacijske klasifikacije Proračuna, utvrđeni su kao nositelji sredstava za programe (aktivnosti i projekte) financirane na teret prihoda i primitaka Županije (dalje u tekstu: vlastitih izvora Županije).

Proračunski korisnici nositelji su sredstava za programe financirane iz svojih vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka.

Pročelnik upravnog tijela ima pravo i obvezu nadzirati poslovanje i namjensko korištenje proračunskih sredstava iz vlastitih izvora Županije kao i ostvarenje i trošenje namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih prihoda proračunskih korisnika iz svoje nadležnosti.

Ako se tijekom izvršavanja Proračuna utvrde nepravilnosti, proračunskom korisniku će se privremeno obustaviti isplata sredstava sa pozicija u izvršenju kojih su utvrđene nepravilnosti o čemu odluku donosi Župan na prijedlog pročelnik nadležnog upravnog tijela.

Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz Proračuna izvršena nezakonito i/ili neopravdano, odnosno ako se utvrdi da su sredstva utrošena nezakonito, nenamjenski ili nesvrhovito, korisnik proračuna je dužan odmah zahtijevati povrat sredstava u Proračun.

Članak 4.

Korisnici Proračuna iz članka 2. stavka 1. točke 2. i 3. ove Odluke dužni su najkasnije do 15. siječnja 2025. godine dostaviti nadležnim upravnim tijelima svoje financijske planove za 2025. godinu usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu. Korisnicima iz stavka 1. ovog članka koji ne dostave navedene planove proračunski nadležnim upravnim tijelima neće se odobriti korištenje proračunskih sredstava iz vlastitih izvora Županije.

Članak 5.

Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene financijskim planom ako su za to ispunjeni svi Zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti.

Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, isključivo na temelju odluke Župana.

Iznimno od stavka 2. ovog članka proračunski korisnici mogu preuzeti obvezu po ugovoru koji zahtijeva plaćanje u sljedećim godinama bez odluke Župana iz stavka 2. ovog članka za pojedinačne ugovore za provedbu projekata sufinanciranih iz sredstava Europske unije i sredstava pomoći inozemnih vlada čija vrijednost ne prelazi iznos od 132.722,00 eura.

Odredbe ovog članka ne primjenjuju se na obveze preuzete na temelju međunarodnih akata, pojedinačnih ugovora sufinanciranih sredstvima Europske unije koji se provode putem financijskih instrumenata, ugovore povezane sa dugoročnim zaduživanjem sukladno članku 23. ove Odluke te za rashode za redovno poslovanje koji nastaju kontinuirano.

Pod rashodima za redovno poslovanje podrazumijevaju se troškovi komunalnih usluga (opskrba vodom, odvoz smeća…) i drugi redovni troškovi (troškovi opskrbe strujom, plinom, troškovi telefona, interneta…), zatim troškovi redovnog održavanja postojećih informacijskih sustava, obnavljanja licenci, redovne nabave uredskog materijala i slični troškovi koji se ponavljaju iz godine u godinu i to neovisno o tome poklapa li se razdoblje trajanja ugovora s proračunskom godinom.

Plaćanja koja proizlaze iz obveza preuzetih u skladu s ovim člankom proračunski korisnici moraju kao obvezu uključiti u financijski plan u godini u kojoj obveza dospijeva.

Korisnici Proračuna iz članka 2. stavka 1. točke 1. i 2. mogu preuzeti obveze po investicijskim projektima nakon provedenog stručnog vrednovanja i ocijenjenoj opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta u skladu sa Zakonom i podzakonskim propisom.

Članak 6.

U Proračunu se planiraju svi prihodi i primici koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruju upravna tijela, kao i vlastiti i namjenski prihodi i primici koje ostvaruju proračunski korisnici.

Prihodi i primici što ih ostvare upravna tijela te vlastiti i namjenski prihodi i primici proračunskih korisnika prihodi su Proračuna i uplaćuju se na jedinstveni račun Proračuna.

Obveza uplate iz stavka 2. ovoga članka ne odnosi se na vlastite i namjenske prihode i primitke proračunskih korisnika iz djelatnosti zdravstva, školstva i socijalne skrbi, čiji se prihodi i primici se uplaćuju i izvršavaju preko računa tih korisnika otvorenih u kreditnim institucijama.

Ostvarenje i trošenje vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka iskazuje se u Proračunu, sukladno internim aktima Županije koje donosi Župan.

Članak 7.

Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka mogu se izvršavati do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka, odnosno raspoloživih sredstava za te namjene.

Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem iznosu nego što je planirano u Proračunu, mogu se preuzeti i plaćati obveze do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.

Rashodi i izdaci financirani iz namjenskih prihoda mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstva.

Rashodi i izdaci financirani iz namjenskih primitaka mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstva uz suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu koja se izdaje na zahtjev čelnika proračunskog korisnika, putem nadležnog upravnog tijela.

U slučaju provedenih izmjena i dopuna financijskog plana proračunskog korisnika iz članka 25. stavka 3. ove Odluke, koje uključuju odgovarajuće izmjene i dopune stavki financijskog plana iz stavka 4. ovog članka, proračunski korisnik nije dužan ishoditi suglasnost iz stavka 4. ovog članka.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani namjenski prihodi i primici mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u Proračunu uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu koja se izdaje na zahtjev čelnika proračunskog korisnika, putem nadležnog upravnog tijela.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani namjenski prihodi i primici mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim stavkama uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu koja se izdaje na zahtjev čelnika proračunskog korisnika, putem nadležnog upravnog tijela.

U slučaju provedenih izmjena i dopuna financijskog plana proračunskog korisnika iz članka 25. stavka 3. ove Odluke, koje uključuju odgovarajuće izmjene i dopune stavki financijskog plana iz stavka 7. ovog članka, proračunski korisnik nije dužan ishoditi suglasnost iz stavka 7. ovog članka.

Iznimno od stavka 2. ovog članka, Župan može odlučiti da se pojedine dospjele obveze temeljem rashoda i izdataka financiranih iz vlastitih izvora Županije, u slučaju nepravovremene naplate namjenskih prihoda i primitaka, a radi izbjegavanja dodatnih troškova za Proračun, podmiruju na teret ostvarenih prihoda iz izvora općih prihoda i primitaka, a najviše do visine planiranog iznosa i u mjeri koja neće ugroziti izvršenje drugih stavaka Proračuna.

Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u tekuću proračunsku godinu.

Članak 8.

Vlastiti prihodi jesu prihodi koje proračunski korisnici ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima, a koje poslove mogu obavljati i drugi subjekti izvan općeg proračuna.

Ako su vlastiti prihodi uplaćeni u nižem iznosu nego što je planirano mogu se preuzeti i plaćati obveze do visine stvarno uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.

Vlastiti prihodi mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani vlastiti prihodi mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u Proračunu uz suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu koja se izdaje na zahtjev čelnika proračunskog korisnika, putem nadležnog upravnog tijela.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani vlastiti prihodi mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim stavkama uz suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu koja se izdaje na zahtjev čelnika proračunskog korisnika, putem nadležnog upravnog tijela.

U slučaju provedenih izmjena i dopuna financijskog plana proračunskog korisnika iz članka 25. stavka 3. ove Odluke, koje uključuju odgovarajuće izmjene i dopune stavki financijskog plana iz stavka 5. ovog članka, proračunski korisnik nije dužan ishoditi suglasnost iz stavka 5. ovog članka.

Vlastiti prihodi koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini, prenose se u tekuću proračunsku godinu.

Članak 9.

Županija ima jedinstven račun Proračuna otvoren u kreditnoj instituciji, na kojem se ostvaruju priljevi i odljevi Županije i njenih proračunskih korisnika, osim proračunskih korisnika iz članka 6. stavka 3. ove Odluke.

Članak 10.

Pogrešno ili više uplaćeni prihodi na jedinstveni račun Proračuna, vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda.

Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za proračun, financije i nabavu na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik upravnog tijela u čijoj nadležnosti ili u nadležnosti čijih proračunskih korisnika je naplata tih prihoda.

Članak 11.

Aktivnosti i projekti koji nisu izvršeni do kraja 2024. godine mogu se prenijeti i izvršavati u 2025. godini ako su ispunjeni osnovni preduvjeti:

- proračunska sredstva osigurana u Proračunu 2024. godine za aktivnosti i projekte koji se prenose, moraju ostati na kraju 2024 godine neizvršena ili izvršena u iznosu manjem od planiranog.

- prenesene aktivnosti i projekti mogu se izvršavati u 2025. godini uz suglasnost Župana.

Članak 12.

Župan u skladu s odredbama Zakona, odnosno drugih podzakonskih propisa i internih akata, može odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga, prodati, otpisati ili djelomično otpisati potraživanja do iznosa od 132.722,00 eura.

Članak 13.

Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda planiranih u Proračunu.

Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu proračunsku stavku ne smiju biti veći od odobrenih iznosa, osim u slučaju utvrđenom u članku 7. stavku 1., 2., 3., 4., 6. i 7., članku 8. stavku 2., 3., 4. i 5., članku 11. i članku 25. stavku 3.

Članak 14.

Proračunska sredstva na teret vlastitih izvora Županije namijenjena proračunskim korisnicima iz djelatnosti školstva, ukoliko nisu raspoređena u Posebnom dijelu Proračuna, raspoređuje Župan, u okviru planiranih iznosa na stavkama Proračuna.

Ukoliko se rasporedom iz stavka 1. ovog članka mijenja iznos dodijeljenih sredstava na teret općih izvora utvrđen financijskim planom proračunskog korisnika, navedeni raspored se smatra preraspodjelom sredstva i izravno mijenja financijski plan proračunskog korisnika.

Nadležno upravno tijelo dužno je obavijestiti proračunskog korisnika o izvršenom rasporedu iz stavka 1 ovog članka.

Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, pomoći i donacije (transferi ostalim korisnicima), a koja se osiguravaju na teret vlastitih izvora Županije, raspoređuje Župan ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programima javnih potreba ili drugim aktom Županijske skupštine.

Raspored sredstava stavka 1. i stavka 3. ovog članka Župan može izvršiti po korisniku i namjeni najviše do 132.722,00 eura.

Članak 15.

Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju Županijska skupština i Župan.

Članak 16.

U Proračunu su planirana sredstva proračunske zalihe u iznosu od 173.000,00 eura.

Sredstva iz stavka 1. ovoga članka se, sukladno Zakonu, koriste za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.

O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Župan.

Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za pozajmljivanje.

Župan tromjesečno izvještava Županijsku skupštinu o korištenju sredstava proračunske zalihe.

Članak 17.

U slučaju nastupa posebnih okolnosti, a u vezi s člankom 59. stavkom 2. Zakona, tijekom izvršavanja proračuna Župan može donositi odluke kojima se osiguravaju sredstva za financiranje mjera i aktivnosti vezanih za te posebne okolnosti, uključujući i odluke o preraspodjelama bez ograničenja odnosno u postotku većem od propisanog.

Članak 18.

U skladu s Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije, a u vezi s člankom 68. Zakona, raspoređuju se sredstva na proračunske korisnike, a odluka o raspoređivanju objavljuje se u „Službenim novima Primorsko-goranske županije“.

Odluku iz stavka 1. ovog članka donosi Župan.

Članak 19.

Korisnik proračuna može plaćati predujmom isporuke robe, radova i usluga bez prethodne suglasnosti Župana do pojedinačnog iznosa od 2.650,00 eura.

Korisnik proračuna, uz prethodnu suglasnost Župana, može predvidjeti plaćanje predujmom iznad iznosa utvrđenog u stavku 1. ovog članka ako je ispunjen najmanje jedan od sljedećih uvjeta:

- plaćanje predujmom nužan je uvjet za isporuku robe, radova i usluga,

- postiže se povoljnija cijena i

- ostvaruju se kraći rokovi isporuke robe, radova i usluga.

Korisnik proračuna je dužan zahtjev za izdavanje suglasnosti za plaćanje predujmom dostaviti nadležnom upravnom tijelu koje je dužno zahtjev, putem Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu, dostaviti Županu.

U zahtjevu za izdavanje suglasnosti za plaćanje predujmom iz stavka 3. ovog članka, korisnik proračuna je dužan navesti iznos predujma i maksimalni postotni udio predujma u vrijednosti nabave, proračunsku poziciju na kojoj su osigurana sredstva za isplatu predujma te očitovanje o ispunjenju uvjeta za plaćanje predujmom sukladno stavku 2. ovog članka.

Ako primatelj sredstava predujma nije isporučio robu, radove i usluge u skladu s rokom i namjenom za koje je predujam isplaćen, korisnik je obvezan zatražiti povrat sredstava, odnosno poduzeti sve radnje za povrat isplaćenog predujma, uključujući aktivaciju instrumenta osiguranja povrata isplaćenog predujma.

III. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom

Članak 20.

Raspoloživim novčanim sredstvima na jedinstvenom računu Proračuna upravlja Župan.

Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.

Odluku o oročavanju sredstava donosi Župan.

Oročena sredstva, moraju se vratiti u Proračun do 30. prosinca 2025. godine.

Članak 21.

Županijska skupština može, na prijedlog Župana, odlučiti o stjecanju dionica i udjela u kapitalu pravnih osoba ako se time štiti javni interes, odnosno interes Županije.

U slučaju da prestane javni interes Županije za vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Županijska skupština, na prijedlog Župana, može odlučiti da se dionice, odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom.

Sredstva ostvarena prodajom dionica ili udjela u kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga u Računu financiranja.

Ako se sredstva iz stavka 3. ovog članka ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga iz stavka 3. ovog članka, koristit će se za nabavu nefinancijske i financijske imovine te za kapitalne pomoći ako za to postoji javni interes.

IV. Zaduživanje i davanje jamstva

Članak 22.

Županija se može zaduživati, davati suglasnost za zaduživanje, te davati jamstvo u skladu sa Zakonom.

Odluku o dugoročnom zaduživanju Županije, o davanju suglasnosti za zaduživanje te o davanju jamstva donosi Županijska skupština, a ugovor o jamstvu sklapa Župan.

Iznimno od stavka 2. ovog članka, odluku o davanju suglasnosti za zaduživanje te davanju jamstva najviše do 132.722,00 eura može donijeti Župan.

Županija se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci i to samo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza.

Odluku o kratkoročnom zaduživanju Županije najviše do 132.722,00 eura donosi Župan.

Članak 23.

Korisnici proračuna iz članka 2. stavka 1. točke 2. i točke 4. čiji je osnivač ili suosnivač Županija mogu se dugoročno zaduživati samo za namjene utvrđene Zakonom i refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma uz suglasnost Županijske skupštine.

Korisnici proračuna iz članka 2. stavka 1. točke 3. i točke 5. u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Županije mogu se dugoročno zaduživati i refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma uz suglasnost Županijske skupštine.

Ako se pravna osobe iz stavka 2. ovog članka dugoročno zadužuje kod međunarodne financijske institucije, na odluku o davanju suglasnosti za dugoročno zaduživanje obvezno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra financija.

Županija može dati jamstvo jedinici lokalne samouprave na svojem području uz prethodnu dobivenu suglasnost ministra financija.

Županija može proračunskom i izvanproračunskom korisniku, pravnoj osobi u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu i ustanovi čiji je osnivač dati jamstvo za dugoročno zaduživanje, uz prethodnu suglasnost ministra financija.

Zahtjev za odobravanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva iz stavka 1., 2., 4. i 5. ovog članka, podnosi odgovorna osoba pravnog subjekta putem proračunski nadležnog upravnog tijela, koje ocjenjuje opravdanost zaduženja i/ili davanje jamstva podnositelja zahtjeva.

Obrazloženom zahtjevu iz stavka 6. ovog članka prilažu se usvojen financijski plan, preslika zadnjeg raspoloživog godišnjeg financijskog izvještaja i presliku financijskog izvještaja za prethodno obračunsko razdoblje, ponudu i prijedlog ugovora ili pismo namjere kreditora / davatelja zajma s uvjetima kreditiranja, te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate), izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da pod materijalnom i krivičnom odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.

Nadležno upravno tijelo prilikom ocjenjivanja opravdanosti zaduživanja i/ili davanja jamstva dužno je razmotriti opravdanost zahtjeva te njegovu usklađenost sa ciljevima iz strateških dokumenata Županije, bonitet podnositelja zahtjeva, ocjenu stanja zaduženosti podnositelja zahtjeva, te učinak novog zaduženja na mogućnost razvoja i likvidnost podnositelja zahtjeva.

Ukoliko nadležno upravno tijelo zahtjev ocijeni pozitivno, uz pribavljenu suglasnost Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu glede zakonske mogućnosti zaduživanja Županije, izrađuje nacrt prijedloga odluke o davanju suglasnosti za zaduženje i/ili davanju jamstva koji dostavlja Županu.

Članak 24.

Zaduženje Županije na dan 1. siječnja 2025. godine po osnovi glavnice dugoročnih kredita i zajmova iznosit će 1.810.832,92 eura, a očekivani iznos ukupnog duga na kraju 2025. godine po osnovi glavnice iznosit će 6.379.147,16 eura.

U 2025. godini Županija se planira dugoročno zadužiti za 4.800.000,00 eura za realizaciju projekta izgradnje Zdravstvenog centra Rujevica Zapad.

Tekuće otplate glavnice duga po osnovi zaduživanja, iskazane u Računu financiranja za 2025. godinu te pripadajuće kamate, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim rashodima i izdacima.

Iznos danih jamstava u 2025. godini može iznositi najviše 8.000.000,00 eura.

Proračunom za 2025. godinu osigurana je jamstvena zaliha u slučaju protestiranja jamstva za koje je Primorsko-goranska županija dala suglasnost.

U slučaju korištenja jamstvene zalihe, odnosno naplate županijskog jamstva, Županija će od korisnika kredita zatražiti povrat sredstava po osnovi aktiviranog jamstva. U slučaju da korisnik ne izvrši povrat sredstava Županija će poduzeti potrebne mjere naplate duga.

V. Uravnoteženje Proračuna

Članak 25.

Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun ili promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi i/ili izdaci, odnosno smanje prihodi i/ili primici Proračuna, Župan može na prijedlog Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu obustaviti izvršenje pojedinih rashoda i/ili izdataka, a pod uvjetima i na način propisan Zakonom, te o donesenoj odluci odmah obavijestiti Županijsku skupštinu.

Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njihovo ponovno uravnoteženje, putem izmjena i dopuna Proračuna.

Sukladno izmjenama i dopunama Proračuna, korisnici Proračuna iz članka 2. stavka 1. točke 2. i 3. ove Odluke, obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje financijske planove i planove nabave i o istome izvijestiti nadležno upravno tijelo.

Proračunski korisnici mogu u dijelu vlastitih i namjenskih prihoda i primitaka te rashoda i izdataka koji se iz istih financiraju izvršiti izmjene i dopune u svom financijskom planu, uz prethodnu suglasnost Županije. Izvršene izmjene i dopune financijskog plana proračunski korisnik je dužan uključiti u idućim izmjenama i dopunama Proračuna.

Članak 26.

Župan može, na zahtjev pročelnika upravnog tijela, odobriti preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, unutar izvora financiranja opći prihodi i primici i unutar izvora financiranja namjenski primici, s time da umanjenje pojedine stavke donesene od strane Županijske skupštine ne može biti veće od 5 posto.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, preraspodjela sredstava unutar izvora opći prihodi i primici može se izvršiti najviše do 15 posto na razini stavke ekonomske klasifikacije koju donosi Županjska skupština ako se time osigurava povećanje sredstava učešća Županije ili njenih proračunskih korisnika za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, sredstva učešća Županije ili njenih proračunskih korisnika planirana u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije iz izvora financiranja opći izvori i primici te sredstva za financiranje projekta koja se refundiraju iz pomoći Europske unije mogu se preraspodjeljivati između tih projekata:

- bez ograničenja unutar istog razdjela organizacijske klasifikacije,

- najviše do 15 posto između različitih razdjela organizacijske klasifikacije.

Sredstva iz stavaka 2. i 3. ovog članka mogu se preraspodjelom osigurati za naknadno utvrđene aktivnosti i/ili projekte i/ili stavke na razini ekonomske klasifikacije.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, sredstva za otplatu glavnice i kamata duga i županijskih jamstava, negativne tečajne razlike i razlike zbog primjene valutne klauzule mogu se, ako za to postoji mogućnost i sukladno potrebi, tijekom proračunske godine osiguravati preraspodjelom bez ograničenja.

Obrazloženi zahtjev za preraspodjelom sredstava, uz prilog odgovarajuće dokumentacije kojom se daje na uvid razlozi potrebe za dodatnim sredstvima na proračunskoj stavci koja se povećava do kraja godine, odnosno razlozi za smanjenje odobrenih proračunskih stavki, proračunski nadležno upravno tijelo dostavlja Županu putem Upravnog odjela za proračun, financije i nabavu.

Proračunski nadležno upravno tijelo dužno je izvijestiti proračunskog korisnika o usvojenim preraspodjelama na teret i u korist njegovog financijskog plana.

O provedenim preraspodjelama u proteklom razdoblju Župan izvještava Županijsku skupštinu u sklopu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.

VI. Izvještavanje

Članak 27.

Upravni odjel za proračun, financije i nabavu podnosi Županu mjesečne izvještaje o izvršenju Proračuna.

Polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Župan podnosi Županijskoj skupštini u rokovima propisanim Zakonom.

Članak 28.

Izvanproračunski korisnik polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana za 2025. godinu dostavlja nadležnom upravnom tijelu najkasnije u Zakonom utvrđenim rokovima.

Nadležno upravno tijelo dužno je polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana izvanproračunskog korisnika za 2025. godinu dostaviti Upravnom odjelu za proračun, financije i nabavu najkasnije u Zakonom utvrđenim rokovima, a Županu istodobno s polugodišnjim i godišnjim izvještajem o izvršenju Proračuna iz članka 27. stavka 2. ove Odluke.

Članak 29.

Korisnik iz članka 2. stavka 1. točke 2. dužan je svoj polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana za 2025. godinu, usvojen od strane upravljačkog tijela, dostaviti nadležnom upravnom tijelu najkasnije u rokovima propisanim Zakonom.

Korisnik iz stavka 1. ovog članka dužan je uz godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana za 2025. godinu dostaviti i odluku o rasporedu rezultata za 2025. godinu usvojenu od strane upravljačkog tijela sukladno podzakonskim propisom koji regulira proračunsko računovodstvo.

Upravna tijela dužna su polugodišnje i godišnje izvještaje o izvršenju razdjela za 2025. godinu dostaviti Upravnom odjelu za proračun, financije i nabavu najkasnije u rokovima utvrđenim Zakonom.

Nadležno upravno tijelo, ukoliko u svojoj nadležnosti ima manje od deset proračunskih korisnika, dužno je, najkasnije do kraja travnja 2026. godine, pojedinačne godišnje izvještaje o izvršenju financijskih planova za 2025. godinu proračunskih korisnika iz svoje nadležnosti, zajedno sa odlukama o raspodjeli rezultata za 2025. godinu, dostaviti Županu.

Proračunski nadležno upravno tijelo, ukoliko u svojoj nadležnosti ima deset ili više proračunskih korisnika, dužno je, najkasnije do kraja travnja 2026. godine, dostaviti Županu konsolidirani godišnji izvještaj o izvršenju financijskih planova za 2025. godinu proračunskih korisnika iz svoje nadležnosti, zajedno sa pojedinačnim odlukama o raspodjeli rezultata.

Članak 30.

Pravne osobe u većinskom vlasništvu jedinica lokalne i područne samouprave u kojima Županija ima najmanje 25% udjela u kapitalu dužne su najkasnije u roku od 9 mjeseci nakon isteka poslovne godine, dostaviti Županu, putem nadležnog upravnog tijela financijske izvještaje te podnijeti sve revizijske izvještaje i izvještaje nadzornih tijela za proteklu poslovnu godinu.

VII. Završna odredba

Članak 31.

Ova Odluka objavit će se u „Službenim novinama Primorsko–goranske županije“, a stupa na snagu 1. siječnja 2025. godine.

 

 

 

KLASA: 024-04/24-01/9

URBROJ: 2170-01-01/5-24-17

Rijeka, 5. prosinca 2024.

PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština

PREDSJEDNIK

Marko Boras Mandić, v.r.

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=2356&mjesto=00001&odluka=221
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr