40.
Na
temelju članka 18. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 144/21) i članka
22. Statuta Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
4/21), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana 26. kolovoza 2024.
godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna Grada Raba
za 2024. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda
i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava,
upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze
proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i
točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti,
specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na osnovi
kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za
sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
Članak 4.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike Grada. U
skladu sa odredbama Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju
Registra korisnika proračuna (»Narodne novine« broj 59/11), proračunskim
korisnicima smatraju se:
- Pučko otvoreno učilište Rab,
- Dječji vrtić »Pahuljica« Rab
- Gradska knjižnica Rab
Proračunski korisnici obvezatno primjenjuju i odredbe Zakona o
proračunu koji se odnose na izradu financijskih planova, upravljanje novčanim
sredstvima, zaduživanje i davanje jamstava, izvještavanje, te nadzor nad
poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 5.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun
financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza, pomoći,
prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih prihoda i prihoda
od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Grada Raba na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine
i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se
sastoje od aktivnosti i projekata.
III. IZVRŠAVANJE I PLANIRANJA PRORAČUNA I FINANCIJSKOG PLANA
PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 6.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za
Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci,
odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna, Gradonačelnik može obustaviti
izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Tekuće donacije planirane proračunom, osim tekućih donacija
propisanih zakonom i odlukama, izvršavat će se u pravilu do razine realizacije
poreznih prihoda.
Gradonačelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme
provođenja mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može
uravnotežiti, Gradonačelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka
za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune
Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i
izdaci Proračuna.
Članak 7.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret proračuna
tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom, ako su za to
ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze po ugovorima
koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz prethodnu
suglasnost Gradonačelnika.
Proračunski korisnici donose financijske planove sukladno svojim
internim propisima. Promjene u financijskom planu vezane za prihode proračuna
mogu se mijenjati isključivo po proceduri za izmjenu i dopunu proračuna, dok se
izmjene i dopune financijskih planova proračunskih korisnika u dijelu ostalih
prihoda mogu donositi i neovisno o izmjenama i dopunama proračuna uz obvezno uključenje
zadnjeg važećeg financijskog plana u prvi naredni plan proračuna, vodeći računa
da se izmjene financijskog plana krajem godine ne mogu donositi ukoliko se ne
planiraju izmjene i dopune proračuna do kraja tekuće godine.
Proračunski korisnici i upravni odjeli mogu preuzeti obveze po
investicijskim projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj
opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta sukladno propisanoj
proceduri koju donosi gradonačelnik.
Čelnici proračunskih korisnika dužni su redovito pratiti
izvršavanje financijskog plana, a obveze izvršavati do visine utvrđene
financijskim planom i izvorima financiranja.
Pročelnici upravnih odjela dužni su redovito pratiti izvršavanje
Proračuna na razini Upravnog odjela, a obveze izvršavati do visine utvrđene
Proračunom i izvorima financiranja.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i
izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za
preuzimanje i potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret
proračunskih sredstava.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito,
svrhovito i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Pročelnik upravnog tijela ima pravo i obvezu nadzirati poslovanje
i namjensko korištenje proračunskih sredstava kod korisnika proračuna za kojeg
je proračunski nadležan.
Članak 8.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne
suglasnosti Gradonačelnika.
Izuzetno, proračunski korisnik može plaćati predujmom bez
prethodne suglasnosti gradonačelnika do pojedinačnog iznosa od 4.000,00 Eura.
Članak 9.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje. Gradonačelnik je obvezan
uz polugodišnje i godišnje izvješće izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli
sredstava.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, preraspodjela sredstava može se
izvršiti najviše do 15% ako se time osigurava povećanje sredstava gradskog
učešća planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju
iz sredstava Europske unije, ako to odobri gradonačelnik.
Članak 10.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 6.636,00 Eura i
koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske
zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan mjesečno izvještavati Gradsko
vijeće o korištenju iste.
Članak 11.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se sredstva u ukupnom
iznosu od 285.600,00 Eura. Svakom mjesnom odboru pripadaju sredstva koja su
raspoređena za male komunalne akcije i kapitalna ulaganja mjesnih odbora.
Sredstva za male komunalne akcije izvršavaju se na osnovi
vjerodostojne dokumentacije ovjerene od strane ovlaštenih osoba Mjesnog odbora
i nadležnog Upravnog odjela.
Članak 12.
Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31. prosinca 2024.
godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne godine
odlučuje Gradsko vijeće pri donošenju Godišnjeg obračuna proračuna za 2023.
godinu.
Članak 13.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro račun Proračuna
Grada Raba u skladu sa Zakonom i drugim propisima, neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Gradonačelnik o naplativosti prihoda u direktnoj nadležnosti
Grada Raba polugodišnje izvještava Gradsko vijeće istovremeno s podnošenjem
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna.
Članak 14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave i prihodi koje
proračunski korisnici ostvare obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio
prihoda Proračuna i uplaćuju se na jedinstveni račun riznice.
Proračunski korisnici obvezni su svoje poslovanje obavljati putem
računa riznice.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se
izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom mogu se u
toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost
Gradonačelnika.
Članak 15.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i
primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave, na području kojih
proračunski korisnici obavljaju djelatnost, vode se kao tekuće i kapitalne
pomoći iz nenadležnih proračuna za programe proračunskih korisnika u Proračunu
Grada.
IV. PRIHODI
Opći prihodi i primici
Članak 16.
Za opće prihode i primitke nije utvrđena namjena korištenja te se
ista utvrđuje kroz plan proračuna. Rashodi planirani iz ovog izvora mogu se
realizirati do visine planiranih rashoda.
Namjenski prihodi i primici
Članak 17.
Namjenski prihodi i primici proračuna jesu pomoći, donacije,
prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene imovine u vlasništvu
države, odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, naknade s
naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja i prodaje dionica i
udjela.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj
godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji povrat
zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se proračunska sredstva u
godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem opsegu nego
što je to iskazano u Proračunu, mogu se preuzeti i plaćati obveze samo u visini
stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćene i prenesene, a manje planirane pomoći, donacije i
prihodi za posebne namjene mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a neplanirane pomoći, donacije, prihodi za
posebne namjene i namjenski primici od zaduživanja mogu se koristiti prema naknadno
utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u Proračunu, uz prethodnu suglasnost
upravnog odjela nadležnog za financije.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se upotrijebiti i
u svrhu održavanja i gradnje objekata školskog i socijalnog sadržaja, za
financiranje vatrogastva, te u druge svrhe sukladno važećim odlukama i
propisima.
Vlastiti prihodi
Članak 18.
Vlastite prihode čine prihodi koji se ostvaruju obavljanjem
poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima koji se ne financiraju iz proračuna.
Ako su vlastiti prihodi naplaćeni u nižem opsegu nego što je
iskazano u proračunu Grada Raba, korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u
visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Ako su vlastiti prihodi uplaćeni u nižem opsegu nego što je iskazano
u proračunu Grada Raba, korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini
stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani vlastiti prihodi mogu se
izvršavati iznad iznosa utvrđenih u proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno
prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a neplanirani vlastiti prihodi mogu se
koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u proračunu uz
prethodnu suglasnost upravnog odjela nadležnog za financije.
Vlastiti prihodi koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini,
prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 19.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe
proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije
isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj, izvršenje radova ili
usluga i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave. Nalog za
isplatu iz Proračuna sa oznakom pozicije, konta i opisa usluge ili radova
izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja
su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama Grada, izvršava se temeljem
dokumentacije ovjerene od odgovorne osobe proračunskog korisnika i nadležnog
pročelnika.
Aktivnosti i projekti financirani iz sredstava Europske unije te
kapitalni projekti, koji nisu izvršeni do kraja 2023. godine, mogu se prenijeti
i izvršavati u 2024. godini, pod uvjetom da su proračunska sredstva, koja su za
njihovu provedbu bila osigurana u Proračunu Grada Raba za 2023. godinu, na
kraju 2023. godine ostala neizvršena ili izvršena u iznosu manjem od
planiranog.
Prenesene aktivnosti i projekti iz stavka 4. ovoga članka mogu se
izvršavati u 2024. godini uz suglasnost Gradonačelnika.
Članak 20.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga, obavljanje
usluga i ustupanje radova moraju se temeljiti na propisima o javnoj nabavi i
naputku o postupanju u nabavi roba, radova i usluga, te Pravilnika o provedbi
postupaka jednostavne nabave roba, radova i usluga.
Odluku o ovlaštenim predstavnicima javnog naručitelja u postupku
javne nabave kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno
odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj 120/16 i 114/22) donosi
Gradonačelnik.
Upravni odjeli gradske uprave mogu sklapati ugovore o nabavi
roba, obavljanju usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima i
zaključku kojeg donosi Gradonačelnik.
Odluku o početku postupka javne nabave, čija je procijenjena
vrijednost bez PDV-a za nabavu robe i usluga do 26.545,00 Eura, odnosno za
nabavu radova čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 66.361,00 Eura
donosi Gradonačelnik sukladno Planu nabave Grada za 2024. godinu.
Odluku o odabiru ili poništenju nabave čija je procijenjena
vrijednost bez PDV-a za nabavu robe i usluga do 26.545,00 Eura, odnosno za
nabavu radova čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 66.361,00 Eura
donosi Gradonačelnik.
Pitanja nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za robe i
usluge do 26.545,00 Eura i nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za radove
do 66.361,00 Eura Grada Raba uređena su posebnim aktom.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne
suglasnosti Gradonačelnika, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za povrat
sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Iznimno, proračunski korisnik može plaćati predujmom bez suglasnosti
Gradonačelnika do pojedinačnog iznosa od 3.982,00 Eura.
Članak 21.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju
sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna
prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima,
kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 22.
Sredstva za rad političkih stranaka i nezavisnih vijećnika
zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća
i članova njihovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog
vijeća.
Članak 23.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda, a po nalogu nadležnog Upravnog odjela.
Članak 24.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna
stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel za financije, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao
sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga,
dostavljaju se u Upravni odjel za financije.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Imovinu Grada čine financijska i nefinancijska imovina kojom
upravlja Gradonačelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Grada.
Članak 26.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja
Gradonačelnik.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju pozajmica do iznosa
propisanog zakonom donosi Gradonačelnik.
Oročena sredstva, te sredstva dana kao kratkoročne pozajmice
moraju se vratiti u Proračun do 31.12.2024. godine.
Članak 27.
Gradsko vijeće može na prijedlog Gradonačelnika odlučiti o kupnji
dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su za kupnju osigurana sredstva u
proračunu i ako se s time štiti interes Grada.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili
udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće, na prijedlog Gradonačelnika
može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u
suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste
se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i
financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od
potrebnog za otplatu duga. U slučaju da se radi o stjecanju udjela pretvaranjem
potraživanja po osnovi namjenskih prihoda ostvarena sredstva od prodaje udjela
i uloga u kapitalu koriste se za financiranje rashoda sukladno zakonima kojima
se uređuje namjena tih namjenskih prihoda.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Grad Rab, odlučuje Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 28.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima
potrebna je suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo
veće troškove za Grad.
Članak 29.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine osigurana
su u rashodima poslovanja proračunskih korisnika i upravnih odjela.
Poslove sklapanja ugovora sa osiguravateljima i naplatu šteta
obavlja Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša.
Članak 30.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada
vodi se u Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici upravnih tijela koji upravljaju imovinom Grada dužni
su odmah po nastanku promjene, Upravnom odjelu za financije dostaviti podatke o
svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
Članak 31.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i
kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga, koji se ne
smatraju javnim davanjima, pod uvjetom propisanim Zakonom o proračunu i
podzakonskim aktima.
Nadležno tijelo gradske uprave može donijeti odluku o otpisu
potraživanja za dugovanja po pojedinim vrstama prihoda za koje je nastupila
apsolutna zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada je dužnik umro, a
nije ostavio pokretnina i nekretnina iz kojih se može naplatiti dug kao i u
drugim slučajevima kada je nastupila nemogućnost naplate.
Nadležno tijelo gradske uprave može otpisati potraživanja na ime
javnih davanja koja se nisu uspjela naplatiti ako se u stečajnom postupku koji
je okončan dug nije uspio naplatiti, ako postoji pravomoćno rješenje o brisanju
iz sudskog registra, ako postoji pravomoćno rješenje o sklopljenoj
predstečajnoj nagodbi kojim je utvrđeno da se dug otpisuje.
Gradonačelnik može radi namirenja dospjelog dugovanja na ime
javnih davanja, u cijelosti ili djelomično, sklopiti sa dužnikom upravni ugovor
pod uvjetom propisanim Općim poreznim zakonom.
Proceduru naplate potraživanja donosi Gradonačelnik.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 32.
Grad se može dugoročno zaduživati za investicije uzimanjem
kredita, financijskog leasinga ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu
suglasnost Vlade.
Grad se može dugoročno zaduživati za investicije uzimanjem
kredita, financijskog leasinga ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu
suglasnost Vlade. Odluku o zaduživanju Grada i Odluku o izdavanju jamstva
donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Grad Rab će se zadužiti za investicije koje se financiraju iz
Proračuna Grada Raba koje potvrdi Gradsko vijeće, a uz suglasnost Vlade
Republike Hrvatske. Grad će u 2024. godini vraćati glavnicu dugoročnog kredita
u iznosu od 171.661,24 Eura za investicije Grada Raba.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja Grada te pripadajuće
kamate iskazane su u Konsolidiranom proračunu Grada Raba za 2024. godinu s
projekcijama za 2025. i 2026. godinu.
Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva
sredstava i dospijeća obveza, gradonačelnik može donijeti odluku kojom se Grad
kratkoročno zadužuje, najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma
ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima
uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Grad se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita ili zajmova
kod poslovnih banaka i drugih kreditnih institucija ili putem okvirnog kredita
kod poslovne banke kod koje ima otvoren račun za iznos do 400.000,00 Eur.
Do visine propisane zakonom odluku o kratkoročnom zaduženju
donosi gradonačelnik.
Grad se može kratkoročno zadužiti kod pravne osobe u većinskom
vlasništvu ili neizravnom vlasništvu za premostit jaz nastalog zbog različite
dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza u iznosu do 400.000,00 Eura.
Grad može temeljem Ugovora o faktoringu kratkoročno premostiti
jaz u podmirenju svojih obveza u iznosu do 200.000,00 Eura.
Članak 33.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
kao i ustanova čiji je osnivač Grad može se dugoročno zadužiti samo za
investiciju uz suglasnost Gradonačelnika i uz uvjete i na način propisan
Zakonom.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
kao i ustanova čiji je osnivač Grad može se kratkoročno zadužiti, uz suglasnost
gradonačelnika, uz obvezu izvještavanja Gradskog vijeća o realiziranom
kratkoročnom kreditu i to iznosom kredita i uvjetima otplate u roku 30 dana od
dana sklapanja Ugovora o kratkoročnom kreditu.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu ili neizravnom vlasništvu
Grada može se kratkoročno zadužiti kod Grada za premostit jaz nastalog zbog
različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza u iznosu do 400.000,00
Eura.
Članak 34.
Gradonačelnik također može dati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač za
ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan
Zakonom. Grad je obvezan prije davanja jamstva ishoditi suglasnost ministra
financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu
Grada u iznosu do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
VIII. IZVJEŠTAVANJE PRORAČUNSKI KORISNIKA
Članak 35.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje svog plana Upravnom odjelu za financije sukladno
Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj o
poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o radu te prijedlog o
korištenju neutrošenih sredstava) nadležnom upravnom tijelu Grada, najkasnije u
roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih financijskih izvještaja
utvrđenog Pravilniku o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
Članak 36.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Gradonačelniku do 05. rujna tekuće godine. Gradonačelnik podnosi Gradskom
vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15 rujna
tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
Gradonačelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu. Gradonačelnik
podnosi Gradskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik godišnji obračun Proračuna dostavlja Ministarstvu
financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana nakon što ga usvoji
Gradsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI GRADONAČELNIKA I ČELNIKA PRORAČUNSKOG
KORISNIKA
Članak 37.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika odgovorni su za
planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito
i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također su odgovorni za
preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika mogu određena
prava unutarnjim propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti
na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih
sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog
upravljanja i kontrola u okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno
financijskom planu Gradonačelnik, pročelnici upravnih tijela i čelnici
proračunskih korisnika sastavljaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 38.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti,
svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu
mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti. Obuhvaća nadzor
računovodstvenih, financijskih i ostalih poslovnih dokumenata. Proračunski
nadzor obavlja Ministarstvo financija.
Nadležni upravni odjel ovlašten je kod proračunskih korisnika kao
i kod ostalih korisnika proračunskih sredstava obavljati nadzor utroška
sredstava proračuna za namjene za koje su sredstva osigurana.
U slučaju da se nadzorom iz stavka 2. ovog članka utvrdi da je
proračunski korisnik odnosno korisnik proračunskih sredstava Proračuna utrošio
nenamjenski, nadležni upravni odjel naložiti će istome povrat sredstava u
Proračun Grada.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 39.
Ova odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u »Službene
novine Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 024-04/24-02/03
URBROJ: 2170-13-02-01/02-24-6
Rab, 26. kolovoza 2024.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Tomislav Matošić, bacc. med. techn.