33.
Temeljem odredbe članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 96/03),
te članka 43. Statuta Općine Čavle (»Službene novine« PGŽ broj 22/01), Općinsko
vijeće Općine Čavle, na sjednici održanoj 24. studenoga 2005. godine, donijelo
je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle za 2006. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka, rashoda i izdataka
Općinskog proračuna Općine Čavle (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, upravljanje općinskom imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog poglavarstva i Općinskog načelnika,
te druga pitanja vezana za izvršavanje Proračuna Općine Čavle.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi, te
prihodi od općinske nefinancijske imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka raspoređenih u
tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za razdoblje
2006.-2008. godina, razrađeni po pojedinim programima, korisnicima, po godinama
u kojima će rashodi za programe teretiti proračune sljedećih godina i po
izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke osiguravaju se korisnicima koji su u njegovom
posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene koje su određene
Proračunom.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo za namjene utvrđene u
Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka, te iz prihoda od pomoći izvršavati će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, Općinsko poglavarstvo može
odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih
proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Članak 5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih dodjela, a u skladu s
raspoloživim sredstvima.
Članak 6.
Za izvršavanje Proračuna odgovorno je Općinsko poglavarstvo.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje proračuna u cijelini je
Općinski načelnik.
Članovi Općinskog poglavarstva nalogodavci su za izvršavanje svog dijela
Proračuna i odgovorni su za zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje
raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Općinska uprava odgovorna je za prikupljanje proračunskih prihoda i za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i
propisima, te za izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima
utvrđenim u posebnom dijelu proračuna.
Članak 7.
Općinsko Poglavarstvo je obvezno izvještavati Vijeće o izvršenju Proračuna
svaka tri mjeseca, i to za razdoblja:
- od 1. siječnja do 31. ožujka;
- od 12. siječnja do 30. lipnja;
- od 1. siječnja do 30. rujna;
- od 1. siječnja do 31. prosinca,
a sukladno Pravilniku o financijskom izvješćivanju u proračunskom
računovodstvu.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 8.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u iznosu 175.000,00 kn.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe do pojedinačnog iznosa do 5.000,00
kn odlučuje Općinski načelnik.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe iznad pojedinačnog iznosa iz
stavka 2. ovog članka odlučuje Općinsko poglavarstvo.
Članak 9.
Općinski načelnik mjesečno izvještava Općinsko poglavarstvo o korištenju
proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
Općinsko poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće o
korištenju sredstava proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za namjene propisane zakonom.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 10.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su
Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske uprave uplaćuju se u proračun.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 11.
Prihodi koje se ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi navedeni u stavku 1. ovog članka mogu se koristiti isključivo za
utvrđene namjene.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini
prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su
bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu proračunsku godinu.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Član Općinskog poglavarstva, odnosno osoba na koju je to pravo preneseno,
mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu
obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Članak 13.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i ustupanje
radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 14.
Općinsko poglavarstvo utvrđuje visinu bruto vrijednosti boda za obračun
plaća zaposlenih u općinskoj upravi.
Općinsko poglavarstvo utvrđuje visinu bruto osnovice za obračun plaća
dužnosnika.
Članak 15.
Sredstva za rad političkih stranaka u Općinskom vijeću, naknade troškova za
rad osoba izabranih na određene dužnosti, naknade troškova za rad Općinskog
vijeća, članova radnih tijela Općinskog vijeća isplaćivat će se temeljem odluke
Općinskog vijeća.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi Općinsko poglavarstvo na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Članak 17.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba, kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga dostavljaju se
upravnom odjelu - financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 18.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz Proračuna bila nezakonita i/ili
neopravdana potrebno je odmah zahtijevati povrat proračunskih sredstava u
Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 19.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim slučajevima i temeljem
prethodne suglasnosti Općinskog poglavarstva.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Općinsko
poglavarstvo.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili
plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načelo
sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova donosi Općinsko
poglavarstvo, a ugovor potpisuje Općinski načelnik.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihod je Proračuna.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 21.
Općinsko poglavarstvo može u cijelosti ili djelomično otpisati dug općini,
ako bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom
potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne podrazumijeva se dug Općini s naslova
javnih davanja.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM OPĆINE
Članak 22.
Općinska uprava upravlja nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva njezino
korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj
imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak 23.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Općine vodi se u
upravnom odjelu - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj dugotrajnoj imovini potrebno je
evidentirati u roku od 30 dana od dana nastanka promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 24.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata utvrđenih Planom razvojnih
programa Općina se može zadužiti sukladno zakonskim propisima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine može se
zadužiti samo uz suglasnost Općinskog poglavarstva sukladno pozitivnim
zakonskim propisima i općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi iz stavka 2.
ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i Odluci Općinskog
poglavarstva. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
XIII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 25.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda ili izdataka odnosno smanjenja
prihoda i primitaka, Općinsko poglavarstvo može poduzeti mjere za uravnoteženje
Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje utvrdit će Općinsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 26.
Općinsko poglavarstvo može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinih
razdjela i između pojedinih razdjela, s tim da umanjenje pojedine pozicije ne
može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinsko poglavarstvo je dužno polugodišnje
izvijestiti Općinsko vijeće.
Članak 27.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2006. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao prihod
Proračuna za 2006. godinu.
Rashodi poslovanja za koje je nastala obveza u 2006. godini rashodi su
Proračuna za 2006. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće
prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna za 2005. godinu.
XIV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
PGŽ, a primjenjuje se od 1. siječnja 2006. godine.
Klasa: 021-05/05-01/6
Ur. broj: 2170-03-05-01-4
Čavle, 24. studenoga 2005.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Općinskog vijeća
Josip Čargonja, v.r.