27.
Na
temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09,
150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20) i članka 19. Statuta
Općine Lopar (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 05/21 i
33/22), Općinsko vijeće Općine Lopar na 24. sjednici održanoj dana 15.svibnja
2024. godine donosi
STATUT OPĆINE LOPAR
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje status i ustrojstvo Općine
Lopar (u daljnjem tekstu: Općina) i to samoupravni djelokrug Općine, njena
obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela, način
obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u
pitanjima iz djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi,
oblici suradnje jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave te
druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Lopar.
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno
značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu
navedeni.
II. STATUS, PODRUČJE I GRANICE OPĆINE
Članak 2.
Općina je jedinica lokalne samouprave.
Naziv Općine je: OPĆINA LOPAR.
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Loparu, Lopar 289a.
Članak 3.
Općina Lopar jedinica je lokalne samouprave na području utvrđenom
Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Područje Općine Lopar obuhvaća sjeverno-zapadni dio otoka Raba,
od granice naselja Lopar sa susjednim naseljem Supetarska Draga na području
Grada Raba, te otoke Goli i Grgur
Članak 4.
Područje i granice Općine Lopar prikazani su na preglednoj karti
ovjerovljenoj 12. veljače 2007. g., koju je Općini Lopar izdala Državna
geodetska uprava i nalaze se uz izvorni tekst ovog Statuta.
Granice Općine Lopar mogu se mijenjati na način i po postupku
koji su propisani zakonom.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE
Članak 5.
Općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz svoga
samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i Zakonom i
podliježe nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.
Članak 6.
Općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog
značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili
Zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje
- prostorno i urbanističko planiranje
- komunalno gospodarstvo
- brigu o djeci
- socijalnu skrb
- primarnu zdravstvenu zaštitu
- odgoj i osnovno obrazovanje
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport
- zaštitu potrošača
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša
- protupožarnu i civilnu zaštitu
- promet na svom području
- te ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
U skladu s posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine
djelatnosti iz stavka 1. ovog članka Općina će odrediti poslove čije je
djelatnosti Općina dužna organizirati te poslove koje može obavljati.
Članak 7.
Općinsko vijeće može odlučiti da se pojedini poslovi iz
samoupravnog djelokruga Općine iz članka 6. ovog Statuta prenesu na županiju,
odnosno mjesnu samoupravu.
Općinsko vijeće može tražiti od županijske skupštine uz
suglasnost tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave da se pojedini poslovi njezinog samoupravnog djelokruga
povjere Općini, ako Općina za to osigura dovoljno prihoda za njihovo
obavljanje.
IV. OBILJEŽJA, PEČAT I DAN OPĆINE
Članak 8.
Općina ima svoja obilježja.
Obilježja Općine su:
- grb Općine Lopar
- zastava Općine Lopar
Obilježjima iz stavka 2. ovog članka predstavlja se Općina i
izražava pripadnost Općini.
Članak 9.
Grb Općine Lopar oblikovan je u obliku štita, tamno plave boje sa
zlatno žutim torzom Sv. Marina-klesara koji u desnoj ruci drži čekić, a u
ljevici špicu u pratnji gore lijevo i desno sa dva srebrna (bijela) cvijeta
rajčice i krumpira.
Članak 10.
Zastava Općine Lopar je jednobojna - svijetloplave boje, a u
središtu se nalazi grb Općine Lopar.
Članak 11.
O načinu isticanja i uporabe grba i zastave Općine Lopar,
Općinsko vijeće donosi posebnu odluku.
Članak 12.
Općina ima pečat.
Tijela Općine mogu imati poseban pečat.
Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovoga članka te način njihove
uporabe i čuvanje, uređuju se posebnom odlukom Općinskog načelnika u skladu s
Zakonom.
Članak 13.
Dan Općine Lopar je 8. rujna (Blagdan Male Gospe) kao povijesni
dan mjesne samouprave i završetka glavne turističke sezone na području Općine
Lopar.
Dan Općine Lopar svečano se obilježava.
V. JAVNA PRIZNANJA OPĆINE
Članak 14.
Javna priznanja Općine Lopar su:
1. Počasni građanin Općine Lopar
2. Nagrada Općine Lopar za životno djelo
3. Nagrada Općine Lopar
4. Zahvalnica Općine Lopar
Članak 15.
Općinsko vijeće Općine Lopar (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće)
dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Općine Lopar, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju
gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša,
športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za
poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Javnim priznanjima se ne stječu posebna prava odnosno obveze.
Javna priznanja se mogu opozvati ako se osoba pokaže nedostojnom
javnog priznanja.
VI. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA
OPĆINE
Članak 16.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i Općinski načelnik.
Članak 17.
Ovlasti i obveze koji proizlaze iz samoupravnog djelokruga Općine
Lopar podijeljene su između Općinskog vijeća kao predstavničkog tijela i
Općinskog načelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno koje je
tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine,
poslovi što se odnose na uređivanje odnosa zakonodavne naravi u nadležnosti su
Općinskog vijeća, a poslovi izvršne naravi u nadležnosti su Općinskog
načelnika.
Ako se po prirodi poslova ne može utvrditi nadležnost prema
stavku 2. ovog članka, nadležno je Općinsko vijeće.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 18.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne
samouprave, koje donosi akte u okviru djelokruga Općine te obavlja druge
poslove u skladu sa Ustavom, Zakonom i ovim Statutom.
Članak 19.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Poslovnik o radu
- Odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz
samoupravnog djelokruga Općine
- Odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama
u vlasništvu Općine
- Proračun i Odluku o izvršavanju proračuna
- Polugodišnje i godišnje izvješće o izvršenju Proračuna
- Odluku o privremenom financiranju
- nadzire ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina te
drugom raspolaganju imovine Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnine i nekretnine, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna
- donosi Smjernice razvoja Općine
- Odluku o promjeni granice Općine
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Općine
- utvrđuje Programe razvoja pojedinih djelatnosti i javnih
potreba od značaja za Općinu
- donosi dokumente prostornog uređenja
- donosi Odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načina
provođenja ocjenjivanja
- osniva Javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge
pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalne i drugih
djelatnosti od interesa za Općinu
- daje prethodne suglasnosti na Statut ustanova, ukoliko Zakonom
ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano
- donosi odluke o potpisivanju Sporazuma o suradnji s drugim
jedinicama lokalne samouprave, u skladu s općim aktom i Zakonom
- raspisuje referendum
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednika Općinskog
vijeća
- osniva radna tijela Općinskog vijeća, bira i razrješuje članove
tih tijela te bira, imenuje i razrješuje i druge osobe određene zakonom, drugim
propisom ili Statutom.
- odlučuje o pokroviteljstvu
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu
javnih priznanja
- dodjeljuje javna priznanja
- imenuje i razrješava i druge osobe određene Zakonom, ovim
Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u
djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak 20.
Općinsko vijeće ima 9 članova, koji se biraju na način utvrđen
posebnim Zakonom.
Općinsko vijeće može imati i više od 9 vijećnika ako je to
potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost nacionalne manjine u
Općinskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina
(»Narodne novine« broj 155/02, 47/10, 80/10, 93/11).
Članak 21.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika, a biraju
se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Ako Općinsko vijeće ima dva potpredsjednika, u pravilu se biraju
tako da se jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke većine, a drugi iz
reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice Općinskog vijeća,
predsjeda sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi, a
najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća na
obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Općinskog vijeća, u roku od
15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz
stavka 5. ovoga članka, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova
Općinskog vijeća, sjednicu će sazvati Općinski načelnik, u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 6. ovog članka sjednicu može
sazvati, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Općinskog
vijeća, čelnik tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Sjednica Općinskog vijeća sazvana sukladno odredbama stavka 5.,
6. i 7. ovog članka mora se održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovoga članka smatra se
nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak 22.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća
i potpisuje akte Općinskog vijeća
- predlaže dnevni red sjednica Općinskog vijeća
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani
postupak
- brine o postupku donošenja odluka i Općinskih akata
- održava red na sjednici Općinskog vijeća
- usklađuje rad radnih tijela Općinskog vijeća
- potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće
- dužan je dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi opći
akt (u daljnjem tekstu: opći akt) nadležnom tijelu državne uprave u čijem je
djelokrugu opći akt.
- dostavlja akte koje donosi Općinsko vijeće bez odgode Općinskom
načelniku
- brine o suradnji Općinskog vijeća i Općinskog načelnika
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća
- brine o zaštiti prava vijećnika
- obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom
Općinskog vijeća.
Ostala prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog
vijeća utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju spriječenosti ili
odsutnosti, zamjenjuje jedan od potpredsjednika na način utvrđen Poslovnikom
Općinskog vijeća.
Članak 23.
Mandat člana Općinskog vijeća Općine Lopar izabranog na redovnim
izborima traje do dana stupanja na snagu Odluke Vlade RH o raspisivanju
slijedećih redovnih izbora koji se održavaju svake četvrte godine sukladno
odredbama zakona kojim se uređuju lokalni izbori, odnosno do dana stupanja na
snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju predstavničkog tijela
sukladno odredbama zakona o lokalnoj i područnoj samoupravi.
Mandat člana Općinskog vijeća Općine Lopar izabranog na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata predstavničkog tijela
izabranim na redovnim izborima koji se održavaju svake četvrte godine sukladno
odredbama zakona kojim se određuju lokalni izbori, odnosno do dana stupanja na
snagu odluke Vlade RH o raspuštanju predstavničkog tijela sukladno odredbama
ovog zakona.
Članak 24.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je
izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana
prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog
bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne
sposobnosti danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako mu prestane prebivalište na području Općine Lopar, danom
prestanka prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama
zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
Vijećniku kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji je
državljanin države članice Europske unije, mandat ne prestaje prestankom
hrvatskog državljanstva.
Članak 25.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Član Općinskog vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran
na bilo koji način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova
na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje
dužnosti koja je prema odredbama posebnog zakona nespojiva s dužnošću člana
Općinskog vijeća, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za
to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama posebnog zakona.
Vijećnik je dužan u roku od 8 dana od dana prihvaćanja nespojive
dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje
mirovati protekom tog roka.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s
obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku
Općinskog vijeća u roku od 8 dana od dana prestanka obnašanja nespojive
dužnosti.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese
pisani zahtjev iz stavka 5. ovog članka, smatrat će se da mu mandat miruje iz
osobnih razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u
mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku
Općinskog vijeća, a mirovanje mandata počinje teći od dana dostave pisanog
zahtjeva sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku.
Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može trajati kraće od 6
mjeseci, a vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave
pisane obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak 26.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom
redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i
podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća
- postavljati pitanja Općinskom načelniku o njegovu radu
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na
njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati
- prihvatiti se članstva u najmanje 3 radna tijela u koje ga
izabere Općinsko vijeće
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti
vijećnika, od tijela Općine, te u svezi s tim koristiti njihove stručne i
tehničke usluge.
Prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i način njihova
ostvarivanja pobliže se uređuje Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 27.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima
plaću.
Član Općinskog vijeća i član radnog tijela Općinskog vijeća ima
pravo na naknadu u skladu s Odlukom Općinskog vijeća.
Članovi Općinskog vijeća imaju pravo uvida u registar birača za
vrijeme dok obavljaju dužnost.
Ostala prava i dužnosti članova Općinskog vijeća utvrđuju se
zakonom, ovim Statutom i poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 28.
Općinsko vijeće smatra se konstituiranim izborom predsjednika, na
prvoj sjednici po provedenim izborima za članove Općinskog vijeća, na kojoj je
nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Članak 29.
Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova nazočnih članova,
ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Većinom glasova svih članova Općinskog vijeća, Općinsko vijeće
donosi:
- Statut Općine
- Proračun Općine Lopar
- Odluku o izvršavanju Proračuna Općine Lopar
- Godišnje Izvješće o izvršavanju Proračuna Općine
- Odluku o raspisivanju referenduma
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća.
Poslovnikom Općinskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o
kojima se odlučuje većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Članak 30.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se javno, ako Općinsko
vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima
predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općine.
Sjednicama Općinskog vijeća prisustvuje Općinski načelnik.
Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i elektroničkim putem.
U slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju
događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije
moglo utjecati, a koje trenutačno ugrožava pravni poredak, život, zdravlje ili
sigurnost stanovništva te imovinu veće vrijednosti, za vrijeme trajanja
posebnih okolnosti sjednica se može održati elektroničkim putem. Uputu o načinu
održavanja elektroničke sjednice vijećnicima će se dostaviti putem upravnog
odjela Općine Lopar.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine Lopar uredit će se
osiguranje praćenja rasprave i sudjelovanje u radu i odlučivanju.
Članak 31.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene odbore i druga radna
tijela u svrhu pripreme odluka iz njegova djelokruga.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 1.
ovog članka utvrđuje se Poslovnikom ili posebnom odlukom o osnivanju radnog
tijela.
Članak 32.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatna komisija,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva,
- Odbor za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
- Odbor za proračun, financije i imovinu,
- Odbor za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata,
Članak 33.
Osim stalnih radnih tijela osnovanih Statutom Općine Lopar,
Vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela ako zaključi da je to
opravdano.
Stalna radna tijela, osim Mandatne komisije i Odbora za izbor i
imenovanja, imaju predsjednika, zamjenika predsjednika i određeni broj članova,
koji se biraju iz redova vijećnika, znanstvenika i stručnih djelatnika.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu između vijećnika.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz
redova vijećnika.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika, zamjenika i tri
člana koji se biraju iz redova vijećnika.
Članak 34.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj sjednici Vijeća na
prijedlog najmanje 1/3 vijećnika. Prijedlog se podnosi u pisanom obliku uz
potpis predlagača.
Odbor za izbor i imenovanja bira se u pravilu na konstituirajućoj
sjednici Vijeća na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika. Prijedlog se podnosi u
pisanom obliku uz potpis predlagača.
Prijedlog za izbor članova ostalih stalnih radnih tijela
osnovanih Statutom Općine Lopar može dati Odbor za izbor i imenovanja ili
najmanje 1/3 vijećnika. Prijedlog se podnosi u pisanom obliku uz potpis
predlagača.
O prijedlogu koji podnose vijećnici prije izbora očituje se Odbor
za izbor i imenovanja.
Članak 35.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika
Vijeća,
- predlaže izbor i razrješenje članova radnih tijela Vijeća,
- predlaže imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih
Statutom i drugim aktima Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene Statutom, ovim Poslovnikom i
drugim aktima Vijeća.
Članak 36.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima predsjednika, zamjenika i
tri člana.
Predsjednik Odbora bira se iz redova vijećnika.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- razmatra prijedlog statuta Općine i poslovnika Vijeća,
- predlaže pokretanje postupka izmjena i dopuna Statuta i
Poslovnika,
- na zahtjev Vijeća razmatra prijedloge općih akata u pogledu
njihove usklađenosti s Ustavom i zakonima, te o tome daje mišljenje i
prijedloge Vijeću,
- utvrđuje i objavljuje pročišćene tekstove akata Vijeća kada je
tim aktima na to ovlašteno, ili kad ocijeni potrebnim,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i drugim
aktima Vijeća.
Članak 37.
Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva ima predsjednika,
zamjenika i tri člana.
Predsjednik Odbora bira se u pravilu iz redova vijećnika.
Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva:
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog razvitka Općine,
- razmatra prijedloge i daje mišljenje na materijale, odluke i
druge akte iz područja gospodarskog razvoja i gospodarske infrastrukture,
- razmatra i predlaže mjere u svrhu učinkovitijeg korištenja
poslovnih prostora,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i drugim
aktima Vijeća.
Članak 38.
Odbor za urbanizam i prostorno planiranje i zaštitu okoliša ima
predsjednika, zamjenika i tri člana.
Predsjednik Odbora bira se u pravilu iz redova vijećnika.
Odbor za urbanizam i prostorno planiranje i zaštitu okoliša:
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz područja
prostornog planiranja,
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz područja
kulturno-povijesnog naslijeđa,
- razmatra i predlaže strategiju gospodarenja prostorom Općine,
- razmatra i predlaže mjere za poboljšanje kvalitete stanovanja,
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz područja zaštite
okoliša,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i drugim
aktima Vijeća.
Članak 39.
Odbor za proračun, financije i imovinu ima predsjednika,
zamjenika i tri člana.
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz područja
financija
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i drugim
aktima Vijeća.
Članak 40.
Odbor za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata ima
predsjednika, zamjenika i 3 člana.
Predsjednik Odbora bira se u pravilu iz redova vijećnika.
Odbor za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata:
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata iz područja prava
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata,
- razmatra i predlaže poduzimanje mjere zaštite hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata,
- razmatra i predlaže poduzimanje mjere u cilju zaštite
vrijednosti iz Domovinskog rata,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i drugim
aktima Vijeća.
Članak 41.
U cilju aktivnog uključivanja u javni život Općine Lopar,
Općinsko vijeće osniva Savjet mladih Općine Lopar, kao svoje savjetodavno
tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora članova te druga
pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Općine Lopar uređuju se odlukom
Općinskog vijeća.
Članak 42.
Način rada Općinskog vijeća uređuje se Poslovnikom Općinskog
vijeća u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 43.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti u
Općini.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri (4) godine, a počinje
prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do
prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog
Općinskog načelnika.
Članak 44.
Općinski načelnik bira se na neposrednim izborima sukladno
posebnom zakonu.
Članak 45.
U obavljanju izvršne vlasti Općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata koje donosi Općinsko
vijeće
- izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća
- utvrđuje prijedlog proračuna i izvršenje proračuna Općine
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u
vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Općinskog
vijeća
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina i
raspolaganju ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u
kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina odnosno
raspolaganju ostalom imovinom, u skladu s Zakonom, ovim Statutom i posebnim
propisima. Stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina te raspolaganje
ostalom imovinom mora biti planirano u proračunu Općine i provedeno u skladu sa
zakonom.
- stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina te raspolaganju
ostalom imovinom većom od vrijednosti utvrđenom izračunom visine pojedinačne
vrijednosti, odlučuje Općinsko vijeće.
- imenuje i razrješava predstavnike Općine u tijelima javnih
ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba za obavljanje
gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu
osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno.
Odluku o imenovanju i razrješenju predstavnika Općine Općinski
načelnik dužan je dostaviti Općinskom vijeću u roku od 8 dana od donošenja i
objaviti u službenom glasilu Primorsko-goranske županije
- upravlja prihodima i rashodima Općine
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna
Općine
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u
većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za
zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina
- donosi Pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela
Općine
- nadzire rad upravnih tijela
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine u obavljanju
poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave ako
su preneseni Općini
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih odjela
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora
- utvrđuje Plan prijama u službu u upravna tijela Općine
- predlaže izradu Prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune
na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni
predlagatelji
- obavlja i druge poslove utvrđene posebnim zakonima i ovim
Statutom.
Članak 46.
Ako za vrijeme trajanja mandata općinskog načelnika koji nema
zamjenika nastupe okolnosti zbog kojih je općinski načelnik onemogućen obavljati
svoju dužnost zbog duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti, općinskog
načelnika zamijenit će privremeni zamjenik kojeg će imenovati općinski načelnik
na početku mandata iz reda pripadnika nacionalnih manjina, odnosno pripadnika
hrvatskoga naroda u jedinicama u kojima pripadnici nacionalnih manjina čine
većinu stanovništva ili iz reda članova predstavničkog tijela.
Odluku o imenovanju privremenog zamjenika iz reda članova
predstavničkog tijela općinski načelnik može promijeniti tijekom mandata.
Zamjenik općinskog načelnika iz reda pripadnika nacionalnih
manjina, odnosno pripadnika hrvatskoga naroda u jedinicama u kojima pripadnici
nacionalnih manjina čine većinu stanovništva ili član predstavničkog tijela iz
stavka 2. ovog članka je privremeni zamjenik općinskog načelnika koji
zamjenjuje općinskog načelnika za vrijeme trajanja duže odsutnosti ili drugih
razloga spriječenosti zbog kojih je općinski načelnik kojemu mandat nije
prestao onemogućen obavljati svoju dužnost.
Privremeni zamjenik ovlašten je obavljati samo redovne i nužne
poslove kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje općine.
Privremeni zamjenik za vrijeme zamjenjivanja općinskog načelnika
ostvaruje prava općinskog načelnika.
Ako zbog okolnosti iz stavka 1. ovoga članka nastupi prestanak
mandata općinskog načelnika u toj jedinici raspisat će se prijevremeni izbori
za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog
načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Ovlast privremenog zamjenika za zamjenjivanje općinskog načelnika
prestaje danom nastavljanja obavljanja dužnosti općinskog načelnika po
prestanku razloga zbog kojih je općinski načelnik bio onemogućen u obavljanju
svoje dužnosti, odnosno u slučaju iz stavka 6. ovoga članka danom stupanja na snagu
rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske.
O okolnostima iz stavka 1. i 2. ovoga članka općinski načelnik
ili pročelnik upravnog odjela dužan je obavijestiti predsjednika predstavničkog
tijela odmah po nastanku tih okolnosti.
O okolnostima iz stavka 6. ovoga članka predsjednik
predstavničkog tijela će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske
radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Članak 47.
Općinski načelnik može posebnom odlukom osnovati Savjet Općinskog
načelnika, odnosno imenovati savjetnike iz samoupravnog djelokruga Općine
propisanih člankom 6. Statuta.
Članovi Savjeta Općinskog načelnika ostvaruju pravo na naknadu za
obavljanje poslova u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Savjetnik Općinskog načelnika ne može biti vijećnik u Općinskom
vijeću.
Članak 48.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost
obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost
akata upravnih tijela Općine.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća. Ako ocijeni
da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, Općinski načelnik donijet će
odluku o obustavi općeg akta u roku od 8 dana od dana donošenja općeg akta.
Općinski načelnik, ima pravo zatražiti od Općinskog vijeća da u
roku od 8 dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke u općem
aktu.
Ako Općinsko vijeće ne otkloni uočene nedostatke u općem aktu,
Općinski načelnik dužan je bez odgode o tome obavijestiti nadležno tijelo
državne uprave u čijem je djelokrugu opći akt.
Općinski načelnik dva (2) puta godišnje podnosi polugodišnja
Izvješća o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može pored Izvješća iz stavka 6. ovog članka od
Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegova
djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 7. ovog
članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za
podnošenje Izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od Općinskog načelnika
izvješće o bitno podudarnom pitanju prije roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog Izvješća o istom pitanju.
Članak 49.
Općinskom načelniku mandat prestaje po sili zakona:
1. ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke sukladno
pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
2. ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta poslovna
sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne
sposobnosti,
3. ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca, danom pravomoćnosti sudske presude,
4. ako mu prestane prebivalište na području jedinice, danom
prestanka prebivališta,
5. ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka
državljanstva sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko
državljanstvo,
6. smrću.
Članak 50.
Općinski načelnik može se opozvati putem referenduma.
Raspisivanje referenduma za opoziv može predložiti 20% ukupnog
broja birača u jedinici u kojoj se traži opoziv općinskog načelnika, 2/3
članova općinskog vijeća. Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložila
20% ukupnog broja birača u jedinici u kojoj se traži opoziv, predstavničko
tijelo raspisat će referendum za opoziv općinskog načelnika koji je izabran
zajedno s njima, u dijelu koji se odnosi na utvrđivanje je li prijedlog bio
podnesen od potrebnog broja birača u jedinici.
Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 2/3 članova
općinskog vijeća odluku o raspisivanju referenduma za opoziv općinskog
načelnika koji je izabran zajedno s njima predstavničko tijelo donosi 2/3
većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.
Referendum za opoziv općinskog načelnika ne smije se raspisati
prije proteka roka od šest mjeseci od održanih izbora ni ranije održavanog
referenduma za opoziv, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za
općinskog načelnika.
Članak 51.
Odluka o opozivu Općinskog načelnika donesena je ako se na
referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasovali, uz uvjet da ta
većina iznosi najmanje jednu trećinu ukupnog broja birača upisanih u popis
birača Općine.
Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu Općinskog
načelnika mandat mu prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada
Republike Hrvatske imenovati će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za
obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
Na postupak referenduma za opoziv odgovarajuće se primjenjuju
odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i zakona kojim
se uređuje provedba referenduma.
VII. UPRAVNA TIJELA OPĆINE
Članak 52.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Lopar,
utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su
zakonom povjereni Općini Lopar, ustrojavaju se upravna tijela Općine Lopar.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Članak 53.
U obavljanju povjerenih poslova državne uprave upravna tijela
imaju ovlasti i obveze tijela državne uprave sukladno zakonu kojim se uređuje
sustav državne uprave.
Članak 54.
Pravilnikom o unutarnjem redu Općinske uprave Općine Lopar
utvrđuje se upravljanje i organizacija poslova u Općinskoj upravi Općine Lopar,
unutarnji ustroj upravnih tijela Općine Lopar, sistematizacija radnih mjesta,
vrednovanje radnih mjesta i kriteriji za isplatu plaća službenika i
namještenika te druga pitanja u vezi s organizacijom i djelovanjem upravnih
tijela Općine Lopar.
Članak 55.
Upravna tijela u oblastima za koja su ustrojena i u okviru
djelokruga utvrđenog posebnom odlukom neposredno izvršavaju provođenje općih
akata Općinskog vijeća i akata koje sukladno posebnim zakonima donosi općinski
načelnik.
Članak 56.
Službenik koji upravlja upravnim tijelom ili ustrojstvenom
jedinicom odgovoran je za vlastiti rad i rad službenika u upravnom tijelu ili
ustrojstvenoj jedinici kojom upravlja.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici.
Članak 57.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju se u Proračunu Općine
Lopar, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
Članak 58.
Upravne, stručne i ostale poslove u upravnim tijelima Općine
obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga u
kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga pitanja od značenja za
rad službenika i namještenika uređuju se posebnim zakonom.
Općinski načelnik Planom prijama u službu utvrđuje popunjenost
radnih mjesta i planira zapošljavanje potrebnog broja pripadnika nacionalnih
manjina radi ostvarivanja zastupljenosti sukladno Ustavnom zakonu o pravima
nacionalnih manjina.
Članak 59.
Službenici Općine poticati će se na trajno stručno
osposobljavanje i usavršavanje putem tečajeva, seminara i školovanja, na osnovi
strategije i plana trajnog osposobljavanja i usavršavanja lokalnih službenika.
Članak 60.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti poslovanja, Općina može zajedno
i u sporazumu s drugim jedinicama lokalne samouprave zajednički organizirati
obavljanje pojedinih poslova iz svog samoupravnog djelokruga, te u tom cilju
osnovati zajednička tijela, uprave, odjele i službe, odnosno zajednička
trgovačka društva i ustanove, sukladno Zakonu.
O osnivanju, ustrojstvu i djelokrugu zajedničkog upravnog tijela
odlučuju predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave.
Temeljem odluke predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave, izvršna tijela sklopit će sporazum o osnivanju zajedničkog upravnog
tijela kojim se propisuje financiranje, način upravljanja, odgovornost,
statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja od značaja za to
tijelo.
VIII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak 61.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska prava koja
pripadaju Općini Lopar čine njenu imovinu.
Općina upravlja, koristi se i raspolaže svojom imovinom pažnjom
dobrog gospodara, a u njezino ime Općinski načelnik i Općinsko vijeće u skladu
s odredbama ovog Statuta i zakona.
Općina vodi evidenciju o svojoj imovini.
Članak 62.
Općinski načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine donosi
pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju ovog Statuta, zakona i
općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak 63.
Općina ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga
slobodno raspolaže.
Prihodi Općine moraju biti razmjerni s poslovima koje obavljaju
tijela Općine u skladu sa Zakonom.
Prihodi Općine su:
- Općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe u
skladu s Zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća;
- prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i imovinskih prava
Općine;
- prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u
vlasništvu Općine, odnosno u kojima ima udjele ili dionice;
- prihodi od naknada za koncesiju;
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje
propiše Općinsko vijeće u skladu sa Zakonom;
- udio u zajedničkom porezu;
- sredstva pomoći Republike Hrvatske predviđena u državnom
proračunu;
- prihodi od imovine po osnovi posebnih Ugovora;
- drugi prihodi određeni Zakonom.
Općina, grad i županija dužne su javno objaviti informacije o
trošenju proračunskih sredstava na svojim mrežnim stranicama tako da te
informacije budu lako dostupne i pretražive.
Objava informacija iz stavka 1. ovoga članka obavlja se u skladu
s odredbama zakona kojim se uređuje planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje
proračuna te uputa i drugih akata ministarstva nadležnog za financije.
Članak 64.
Temeljni financijski akt Općine je proračun.
Općinsko vijeće donosi Proračun za proračunsku godinu na način i
u rokovima propisanim posebnim zakonom.
Općinski načelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj predlaže
Općinskom vijeću donošenje proračuna. Podneseni prijedlog proračuna Općinski
načelnik, može povući i nakon glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o
proračunu u cjelini.
Proračun Općine dostavlja se Ministarstvu financija u skladu s
posebnim zakonom.
Članak 65.
Ako općinsko vijeće ne donese proračun prije početka proračunske
godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na
osnovi odluke o privremenom financiranju, nastavlja financiranje poslova,
funkcija i programa tijela Općine Lopar.
Odluku o privremenom financiranju iz stavka 1. ovog članka donosi
do 31. prosinca Općinsko vijeće u skladu s posebnim zakonom, a na prijedlog
općinskog načelnika ili povjerenika Vlade Republike Hrvatske, te drugog
ovlaštenog predlagatelja utvrđenog poslovnikom predstavničkog tijela.
U slučaju kada je raspušteno samo predstavničko tijelo, a
općinski načelnik nije razriješen do imenovanja povjerenika Vlade Republike
Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i
izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koje donosi
općinski načelnik.
Po imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske, općinski
načelnik predlaže povjereniku novu odluku o financiranju nužnih rashoda i
izdataka u koju su uključeni ostvareni prihodi i primitci te izvršeni rashodi i
izdatci u vremenu do dolaska povjerenika.
Ako se do 31. ožujka ne donese proračun, povjerenik donosi odluku
o financiranju nužnih rashoda i izdataka za razdoblje do donošenja proračuna.
Odluka o financiranju nužnih rashoda i izdataka iz stavaka 3, 4.
i 5. ovog članka sadržajno odgovara odluci o privremenom financiranju
propisanoj posebnim zakonom ali razmjerno razdoblju za koje se donosi.
Članak 66.
Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun
u jedinici u kojoj je općinski načelnik koji nema zamjenika onemogućen u
obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i
nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i
izdataka koju donosi predstavničko tijelo na prijedlog privremenog zamjenika
općinskog načelnika iz članka 46. ovoga Statuta.
Članak 67.
Kada je u jedinici konstituirano novoizabrano predstavničko
tijelo nakon provedenih prijevremenih izbora, do donošenja proračuna jedinice
financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka
temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi općinski
načelnik.
Članak 68.
Kada u postupku nadzora zakonitosti općeg akta nadležno tijelo
državne uprave donese odluku o obustavi proračuna, odnosno odluku o potvrdi
odluke općinskog načelnika o obustavi proračuna, za vrijeme trajanja obustave
proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i
izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi
općinski načelnik.
Ako Visoki upravni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene
zakonitosti općeg akta ukine proračun jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave, predstavničko tijelo dužno je donijeti proračun u roku od 45 dana
od objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u »Narodnim
novinama«. Do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih
i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i
izdataka koju donosi općinski načelnik.
Članak 69.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te utvrđeni rashodi i
izdaci Općine iskazuju se u Proračunu Općine.
Svi prihodi i primici Proračuna moraju biti raspoređeni u
proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi i izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i
uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak 70.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili
povećaju rashodi i izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti
sniženjem predviđenih rashoda i izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna
po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak 71.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire
Općinsko vijeće.
Zakonitost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire
Ministarstvo financija.
IX. AKTI OPĆINE
Članak 72.
Općinsko vijeće donosi Statut Općine Lopar, Poslovnik Općinskog
vijeća, odluke i druge opće akte, proračun, polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada, u
skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i
pravnih osoba.
Članak 73.
Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke,
zaključke, rješenja, pravilnike i druge opće akte kada je na to ovlašten
zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Općinski načelnik osigurava izvršavanje općih akata Općinskog
vijeća na način i u postupku propisanom Statutom, te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada upravnih tijela Općine koja obavljaju poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine.
Općinski načelnik donosi i druge pojedinačne akte kada, u skladu
s zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba.
Članak 74.
Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u
službenom glasilu Općine.
Službeno glasilo Općine Lopar su Službene novine Primorsko
goranske županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove
objave.
Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga
odrediti da stupa na snagu prvog dana od dana objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak 75.
Upravna tijela Općine neposredno izvršavaju opće akte Općinskog
vijeća.
Upravna tijela u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi
pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).
Upravna tijela jedinice lokalne samouprave u obavljanju
povjerenih poslova državne uprave rješavaju u upravnim stvarima u prvom
stupnju.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 2. ovog članka koje donose
upravna tijela može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Županije, a
protiv pojedinačnih akata koja u prvom stupnju donose upravna tijela Županije
može se izjaviti žalba nadležnom ministarstvu, ako posebnim zakonom nije
drukčije propisano.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima, protiv
pojedinačnih akata iz ovog članka može se pokrenuti upravni spor.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se primjenjuju odredbe
Zakona o općem upravnom postupku.
Članak 76.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Općinskog načelnika
kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor, ako
posebnim zakonom nije drukčije propisano.
Članak 77.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donose Općinsko vijeće i Općinski načelnik obavljaju
nadležna tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu sukladno posebnom
zakonu.
Protiv rješenja kojim se pojedinačni neupravni akt proglašava
ništavim nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred
nadležnim upravnim sudom.
X. JAVNOST RADA
Članak 78.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i upravnih tijela
Općine je javan.
Članak 79.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima
predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Općinskog vijeća.
O radu Općinskog vijeća i odlukama koje Općinsko vijeće donosi,
kao i o temama o kojima Općinsko vijeće raspravlja izvješćuje se javnost, a
prijedlozi akata Općinskog vijeća odnosno akti Općinskog vijeća objavljuju se
na web stranicama Općine.
Radi izvješćivanja javnosti o radu Općinskog vijeća i njegovih
radnih tijela daju se priopćenja.
Ostvarivanje javnosti rada Općinskog vijeća podrobnije se uređuje
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 80.
Općinski načelnik je dužan upoznati javnost s obavljanjem poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine putem sredstava javnog priopćavanja, web
stranica Općine ili na drugi prikladan način.
Članak 81.
Općina Lopar organizirati će svoj rad i poslovanje tako da
građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran način ostvariti svoja
Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te ispunjavati građanske
dužnosti.
Članak 82.
Građani i pravne osobe moraju biti javno obaviješteni o svim
važnim pitanjima za rad upravnih tijela Općine.
Članak 83.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Općine te druge materijale
u svezi s radom tijela Općine omogućit će se svim pravnim i fizičkim osobama na
temelju njihovog zahtjeva, sukladno zakonu i općim aktima Općine kojima se
uređuje pravo na pristup informacijama.
Članak 84.
Na zgradama u kojima su smještena tijela Općine mora biti
istaknut naziv tijela.
XI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak 85.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim
poslovima putem lokalnog referenduma (u daljnjem tekstu: referendum), mjesnog
zbora građana i podnošenja prijedloga u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 86.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o
promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja od lokalnog
značaja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom i ovim Statutom.
Referendum temeljem odredbi zakona i ovog Statuta raspisuje
Općinsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može dati najmanje jedna
trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, 20% ukupnog broja birača
upisanih u popis birača i većina vijeća mjesnih odbora na području Općine.
Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina
članova Općinskog vijeća odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio
Općinski načelnik, te ako je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća
mjesnih odbora na području Općine, Općinsko vijeće dužno je izjasniti se o
podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju
referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Odluka o raspisivanju
referenduma donosi se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od ukupnog broja
birača u jedinici, predsjednik Općinskog vijeća dostavit će zaprimljeni
prijedlog tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od
dana dostave utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga, odnosno utvrditi je li
prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u jedinici i je li referendumsko
pitanje sukladno odredbama Zakona te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom
vijeću. Ako tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat će
referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke. Protiv odluke tijela državne
uprave kojom je utvrđeno da prijedlog nije ispravan nije dozvoljena žalba, već
se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske.
Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum o
pitanjima iz svog djelokruga.
Članak 87.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- naziv tijela koje raspisuje referendum
- područje za koje se raspisuje referendum
- naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem, odnosno kojima će birači odlučivati na referendumu
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem, odnosno kojima se
raspisuje referendum
• referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojem će birači odlučivati
• dan održavanja referenduma.
Od dana objave odluke o raspisivanju referenduma do dana
održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više od 40 dana.
Članak 88.
Na referendumu imaju pravo sudjelovati birači koji imaju
prebivalište na području Općine Lopar, odnosno na području za koje se raspisuje
referendum i upisani su u popis birača.
Članak 89.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je za Općinsko vijeće,
osim odluke donesene na savjetodavnom referendumu koja nije obvezatna.
Općinsko vijeće ne može donijeti akt ili odluku koja je sadržajno
suprotna odluci donesenoj na referendumu prije proteka roka od godine dana od
dana održavanja referenduma.
O istom pitanju, odnosno pitanjima, ne može se ponovno raspisati
referendum prije proteka roka od 6 mjeseci od dana održanog referenduma.
Članak 90.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu
podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 91.
Radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima od lokalnog
značenja, raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga
za rješavanje pitanja od lokalnog značaja sazivaju se zborovi građana.
Mjesne zborove građana može sazvati Općinsko vijeće kada traži
mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja
iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Odlukom o sazivanju mjesnog zbora građana određuje se pitanje o
kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva mjesni zbor građana.
Mjesni zbor građana saziva se najmanje osam dana prije održavanja
putem sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na plakatima, oglasnim
pločama mjesnih odbora i slično.
Članak 92.
Odluke na mjesnom zboru građana donose se javnim glasovanjem,
osim ako se većinom glasova prisutnih građana ne donese odluka o tajnom
glasovanju.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana obvezatna je za mjesni
odbor, ali ne obvezuje Općinsko vijeće.
Članak 93.
Građani imaju pravo Općinskom vijeću predlagati donošenje
određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu iz stavka 1. ovog
članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis
birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima prijedloga
najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 94.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i
pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad upravnih tijela Općine te na
nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine, odnosno
pročelnik upravnog tijela dužan je građanima i pravnim osobama odgovoriti u
roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
Članak 95.
Građani imaju pravo izjašnjavati se o pitanjima iz djelokruga
Općine koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i rad i putem
iznošenja pisanih mišljenja, primjedbi i prijedloga.
Općinski načelnik određuje mjesto na kojem će građani ulagati
pismena iz stavka 1. ovog članka.
Članak 96.
Općinski načelnik saziva jednom godišnje, sastanak s građanima,
radi izjašnjavanja o pitanjima iz samoupravnog djelokruga koja neposredno i
svakodnevno utječu na njihov život i rad.
XII. MJESNA SAMOUPRAVA
1. OSNIVANJE MJESNIH ODBORA
Članak 97.
Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o
lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad
građana, na području Općine osnivaju se mjesni odbori.
Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više međusobno povezanih
manjih naselja ili za dio naselja, koji u odnosu na ostale dijelove čine
zasebno razgraničenu cjelinu (dio naselja), na način i po postupku propisanim
zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije
uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 98.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mogu dati
građani i članovi Općinskog vijeća, zborovi građana te općinski načelnik.
Inicijativa u smislu stavka 1. ovog članka mora se obrazložiti,
podnosi se u pisanom obliku, a upućuje se Odboru za mjesnu samoupravu.
2.TIJELA MJESNOG ODBORA, IZBOR, OVLASTI I
NADZOR ZAKONITOSTI
Članak 99.
Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog odbora i predsjednik
vijeća mjesnog odbora.
Vijeće Mjesnog odbora ima 5 članova.
Mandat članova Vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila
mjesnog odbora, Poslovnik o svom radu u skladu sa Statutom, financijski plan i
godišnji obračun te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.
Članak 100.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora
koji imaju biračko pravo.
Za člana Vijeća mjesnog odbora može biti biran građanin koji ima
biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora čije se Vijeće bira.
Članovi Vijeća biraju se na neposrednim izborima, tajnim
glasovanjem, razmjernim izbornim sustavom. Postupak izbora članova Vijeća
mjesnih odbora uređuje Općinsko vijeće općim aktom, odgovarajućom primjenom
odredaba zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela.
Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko
vijeće.
Članak 101.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava većinom glasova svih
članova bira predsjednika vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora u skladu sa Statutom
predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora.
Za obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine, koji su od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana
na području mjesnog odbora predsjednik vijeća mjesnog odbora odgovara Općinskom
načelniku.
Članak 102.
Vijeće mjesnog odbora, u skladu sa Statutom radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
mjesnog značaja, može sazivati mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za dio područja mjesnog odbora koji
čini određenu cjelinu (dio naselja).
Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili
član Vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće.
Članak 103.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati Zakona i ovog
Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja
Općinski načelnik, te na njegov prijedlog Općinsko vijeće može raspustiti
Vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši ovaj Statut, pravila mjesnog odbora
ili ne izvršava povjerene mu poslove.
3. PROGRAM RADA MJESNOG ODBORA
Članak 104.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada mjesnog
odbora, te ga podnosi na potvrdu zboru građana.
Program rada iz stavka 1. ovog članka mora se zasnivati na
realnim potrebama i mogućnostima, a donosi se najkasnije do kraja listopada
prethodne godine, za narednu godinu.
Članak 105.
Program rada mjesnog odbora sadržava popis aktivnosti te izvore
sredstava za njihovu realizaciju.
Jedan primjerak programa iz stavka 3. članka 100. ovog Statuta
dostavlja se Općinskom načelniku.
4. PRAVILA MJESNOG ODBORA
Članak 106.
Osnovama pravila mjesnih odbora propisuje se kako slijedi:
• izbor predsjednika i članova vijeća mjesnog odbora ograničava
se na najviše dva uzastopna mandata;
• predsjednik i članovi vijeća mjesnog odbora navedene dužnosti
obavljaju volonterski, bez naknade.
Suglasno osnovama pravila, odnosno odredbama stavka 1. ovog
članka, mjesni odbori donose pravila mjesnog odbora.
5. NAČIN FINANCIRANJA DJELATNOSTI MJESNIH
ODBORA
Članak 107.
Za djelatnost mjesnih odbora, u smislu osiguravanja nužnih
sredstava za njihovo poslovanje (minimalne administrativne troškove) te za
obavljanje povjerenih im poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, mjesnim
odborima se sredstva osiguravaju u proračunu Općine.
Za financiranje svojih djelatnosti, koje nisu obuhvaćene stavkom
1. ovog članka, mjesni odbori mogu osiguravati druga sredstva i to:
-prihode od imovine i imovinskih prava mjesnih odbora;
-donacije je pravnih subjekata i građana.
6. OBAVLJANJE ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH
POSLOVA ZA MJESNE ODBORE
Članak 108.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način administrativnog i
financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima.
Članak 109.
Upravna tijela Općine osiguravaju odgovarajuće uvjete radi
pružanja pomoći mjesnim odborima u obavljanju administrativnih,
računovodstvenih i drugih odgovarajućih poslova.
XIII. PRAVA NACIONALNIH MANJINA
Članak 110.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini imaju pravo sudjelovati u
javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina (u daljnjem tekstu: vijeća i predstavnici nacionalnih
manjina).
Članak 111.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Općini imaju pravo:
• predlagati tijelima Općine mjere za unapređivanje položaja
nacionalne manjine u Općini, uključujući davanje prijedloga općih akata kojima
se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu tijelima koja ih donose
• isticati kandidate za dužnosti u tijelima Općine
• biti obaviješteni o svakom pitanju o kojem će raspravljati
Općinsko vijeće i radna tijela Općinskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne
manjine
• davati mišljenja i prijedloge na programe radijskih i
televizijskih postaja na lokalnoj razini namijenjene nacionalnim manjinama ili
na programe koji se odnose na manjinska pitanja.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava iz stavka 1. ovog
članka uređuje se općim aktima Općine.
Članak 112.
U pripremi prijedloga općih akata Općinski načelnik je dužan od
vijeća i predstavnika nacionalnih manjina zatražiti mišljenje i prijedloge o
odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak 113.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina mogu ovlastiti
koordinaciju vijeća i predstavnika nacionalnih manjina, ako je osnovana, da u
njihovo ime poduzima pojedine radnje iz članka 104. ovog Statuta.
Članak 114.
Sredstva za rad vijeća i predstavnika nacionalnih manjina,
uključujući sredstva za obavljanje administrativnih poslova za njihove potrebe,
osiguravaju se u proračunu Općine.
U proračunu se mogu osigurati i sredstva za provođenje određenih
aktivnosti utvrđenih programom rada vijeća i predstavnika nacionalnih manjina.
Sredstva koja vijeća i predstavnici nacionalnih manjina ostvare
iz proračuna Općine mogu se koristiti isključivo za namjene određene
proračunom, odnosno odlukom kojom se uređuje izvršavanje proračuna.
Način financiranja rada i programa vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina uređuje se odlukom koju donosi Općinsko vijeće.
Članak 115.
Statuti vijeća nacionalnih manjina te financijski planovi i
završni računi vijeća i predstavnika nacionalnih manjina objavljuju se u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
XIV. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak 116.
Za obavljanje poslova iz svog samoupravnog djelokruga, Općina
može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom vlasništvu, sukladno posebnom
Zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka djelatnosti
iz njihova djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak 117.
Općina nadzire rad i vodi brigu o racionalnom i zakonitom radu
trgovačkih društava i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezni su
Općinu redovito izvještavati o svom radu, odnosno poslovanju, u rokovima kako
odluči Općinsko vijeće.
XV. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE TE PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 118.
Općina posebno surađuje sa Primorsko-goranskom županijom, te svim
jedinicama lokalne samouprave u njezinu sastavu.
Članak 119.
Općina može uspostaviti i posebne prijateljske odnose s drugim
Općinama i gradovima u Republici Hrvatskoj, kao i u inozemstvu, sukladno
Zakonu.
O prijateljskom odnosu potpisuje se posebna povelja, koju u ime
Općine potpisuje Općinski načelnik, sukladno Odluci Općinskog vijeća.
Članak 120.
Radi ostvarivanja suradnje u smislu članka 119. ovog Statuta,
Općina s drugim Općinama može osnovati trgovačka društva i ustanove u
zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela te uspostaviti druge
odgovarajuće oblike suradnje.
XVI.NADZOR ZAKONITOSTI RADA I OPĆIH AKATA
Članak 121.
Nadzor zakonitosti rada Općinskog vijeća obavlja tijelo državne
uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Kada utvrdi nepravilnosti u radu Općinskog vijeća tijelo državne
uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu donijet će odluku
kojom će sjednicu Općinskog vijeća ili njezin dio proglasiti nezakonitom, a
akte donesene na sjednici proglasiti ništavim.
Protiv odluke iz stavka 2. ovog članka nije dopuštena žalba, ali
se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske.
Na prijedlog tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske istovremeno će
raspustiti predstavničko tijelo i razriješiti općinskog načelnika,
gradonačelnika, odnosno župana i njihovog zamjenika koji je izabran zajedno s
njima ako u zakonom određenom roku ne bude donesen proračun, odnosno odluka o
privremenom financiranju.
Članak 122.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u samoupravnom djelokrugu
donosi Općinsko vijeće obavljaju nadležna tijela državne uprave, svako u svojem
djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je dostaviti Statut,
Poslovnik, proračun ili drugi opći akt nadležnom tijelu državne uprave u čijem
je djelokrugu opći akt zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na
postupak donošenja općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15
dana od dana donošenja općeg akta.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je akte iz stavka 2. ovog
članka bez odgode dostaviti Općinskom načelniku.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 123.
Prijedlog za promjenu Statuta Općine može podnijeti Općinski
načelnik ili najmanje jedna trećina članova Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen a podnosi se predsjedniku
Općinskog vijeća.
O promjeni Statuta Općine odlučuje Općinsko vijeće većinom
glasova svih članova Općinskog vijeća.
Članak 124.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Općine i
Zakona uskladiti će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje
pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama ovog Statuta
primjenjivat će se opći akti Općine u onim odredbama koje nisu u suprotnosti s
odredbama zakona i ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1. ovog
članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovog Statuta.
Članak 125.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta prestaje važiti Statut
Općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 5/21 i 33/22).
Članak 126.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«
KLASA: 024-02/24-01/4
URBROJ: 2170-24-01-24-6
U Loparu, 15.svibnja 2024. godine
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik Općinskog vijeća
Damir Paparić prof., v. r.