Na osnovi članka 142. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine« broj
53/91, 73/91, 111/93, 107/95, 7/96, 91/96 i 88/01), te stavka 3. članka 22.
Zakona o zaštiti potrošača (»Narodne novine« broj 96/03), Uprava Trgovačkog
društva Vodovod i čistoća Cres Mali Lošinj d.o o. Cres, Peškera 2, dana 3.
listopada 2005. godine donosi
OPĆE UVJETE ISPORUKE
komunalnih usluga opskrbe pitkom vodom i odvodnje otpadnih voda na području
Grada Cresa i
Grada Malog Lošinja
I . OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim općim uvjetima isporuke komunalne usluge opskrbe pitkom vodom i
odvodnje otpadnih voda određuju se međusobni odnosi između isporučitelja usluge
i korisnika usluge na području Grada Cresa i Grada Malog Lošinja, na kojem
isporučitelj obavlja navedenu komunalnu djelatnost.
Članak 2.
Isporučitelj komunalnih usluga je Vodovod i čistoća Cres Mali Lošinj d.o.o.
Cres, Peškera 2.
Korisnik komunalne usluge su pravne i fizičke osobe koje su priključene na
javni sustav opskrbe pitkom vodom i na odvodne kanalizacijske sustave.
Komunalna usluga je opskrba pitkom vodom i odvodnja otpadnih voda.
Opskrba pitkom vodom podrazumijeva isporuku vode za piće, a odvodnja
otpadnih voda podrazumijeva odvodnju otpadnih sanitarnih voda.
II. UGOVOR O ISPORUCI KOMUNALNIH USLUGA
Članak 3.
Ugovor o isporuci komunalnih usluga zaključuje se na temelju podnesenog
zahtjeva korisnika komunalne usluge isporučitelju usluga u skladu sa Odlukom o
uvjetima priključivanja na komunalnu infrastrukturu Grada Mali Lošinj
(»Službene novine« broj 6/00 i 26/01), i Odlukom o uvjetima priključivanja na
komunalnu infrastrukturu Grada Cresa (»Službene novine« broj 7/00 i 33/01).
Zaključivanjem ugovora korisnik usluga prihvaća u svemu Opće uvjete.
Isporučitelj usluge je dužan bez naknade na traženje korisnika usluga
uručiti ove Opće uvjete.
Članak 4.
Smatra se da je zaključen ugovor o isporuci komunalnih usluga i u
slučajevima kada korisnik usluge nije podnio zahtjev za zaključivanje ugovora o
isporuci komunalnih usluga sukladno odredbi stavka 1. članka 3. ovih Općih
uvjeta, ali je prihvatio isporuku i korištenje komunalnih usluga.
Članak 5.
Ugovor o isporuci komunalnih usluga zaključuje se na neodređeno vrijeme.
Korisnik usluge može ugovor otkazati zbog preseljenja, prestanka korištenja
stana ili poslovnog prostora, uz otkazni rok od 30 dana.
Korisnik usluge ne može otkazati ugovor o isporuci komunalnih usluga kada
istovremeno obavljanje ovih nije osigurao na način propisan Zakonom o
komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 26/03 i 82/04) i Zakonom o
vodama (»Narodne novine« broj 107/95).
III. UVJETI ISPORUKE KOMUNALNE USLUGE
Članak 6.
Isporučitelj usluge je dužan isporučiti vodu za piće prema standardima
kvalitete vode za piće propisanim važećim Pravilnikom o zdravstvenoj
ispravnosti vode za piće (»Narodne novine« broj 46/94, 103/00, 117/00 i 40/01).
Isporučitelj usluge je dužan odmah, odnosno u najkraćem mogućem roku,
obavijestiti korisnike usluge o nemogućnosti korištenja usluge zbog slučaja
isporuke vode koja nije u skladu s propisanim standardima.
Isporučitelj usluge dužan je odmah, odnosno u najkraćem mogućem roku,
obavijestiti korisnike usluga o prekidu isporuke usluga, osim u slučajevima kad
se prekid isporuke usluga nije mogao predvidjeti ni otkloniti.
U slučajevima iz stavka 1. i 2. ovog članka isporučitelj je dužan
obavijestiti o prestanku okolnosti koje su uzrokovale prekid isporuke vode
odnosno nemogućnosti korištenja usluge.
Članak 7.
Isporučitelj je dužan naknaditi štetu koja je nastala korisniku usluge zbog
nepravovremenog obavještavanja o prekidu obavljanja usluga, te štetu uzrokovanu
prekidom obavljanja usluga, ili nepravilnostima u isporuci komunalne usluge,
osim kada se radi o opravdanim slučajevima koje isporučitelj nije mogao
pravovremeno predvidjeti ni otkloniti.
IV. UVJETI KORIŠTENJA KOMUNALNE USLUGE
Članak 8.
Korisnik usluge može koristiti usluge opskrbe pitkom vodom i odvodnju
otpadnih voda isključivo za potrebe svog domaćinstva odnosno poslovnog
prostora.
Korisnik usluge je obvezan pravovremeno obavijestiti isporučitelja usluge
kod promjene namjene prostora ili djelatnosti, te proširenja i izmjene
djelatnosti ili drugih okolnosti koje znatno utječu na povećanje ili smanjenje
potreba komunalne usluge.
Članak 9.
Radi zaštite korisnika usluge i omogućavanja bolje kvalitete usluga,
korisnicima usluge isporučitelj osigurava mogućnost prijave potreba u isporuci
usluga na tel. 233-914 svakog dana od 7.00 do 15,00 sati.
V. NAČIN OBRAČUNA CIJENE USLUGE I NAČIN IZMJENE CIJENA
Članak 10.
Obračun opskrbe (potrošnje) vodom i odvodnje otpadnih voda obavlja se prema
broju kubičnih metara (m3) isporuče
ne vode potrošaču što se utvrđuje očitanjem brojila na
vodomjeru i primjenom tarifnog sustava.
Isporučitelj komunalne usluge opskrbe vodom račun i odvodnje otpadnih voda
ispostavlja za razdoblje od mjesec dana.
Račun sadrži sve vrste usluga koje isporučitelj isporučuje korisniku
(opskrba vodom, sakupljanje i odvoz otpada, odvodnja otpadnih voda itd.).
Članak 11.
U slučaju izmjene cijene usluge prema postupku propisanom zakonom,
isporučitelj komunalnih usluga obavijestiti će pravovremeno korisnike usluga
putem sredstava javnog priopćavanja koje mora sadržavati: dosadašnji iznos
cijene, povećani iznos cijene, postotak povećanja cijena i datum primjene nove
cijene usluge.
VI. NAČIN PLAĆANJA CIJENE USLUGE
Članak 12.
Visina cijene usluge te način plaćanja cijene usluga utvrđen je Odlukom o
načinu načinu plaćanja i visini cijena komunalnih usluga (»Službene novine«
broj 67/05 i 20/04).
Obveznik plaćanja cijene komunalne usluge je vlasnik nekretnine ili korisnik
kada je to vlasnik prenio na korisnika ugovorom.
Potrošač može račun za komunalnu uslugu platiti na način utvrđen važećim
zakonskim propisima.
Rok za podmirenje računa za komunalnu uslugu otisnut je na svakom
ispostavljenom računu i iznosi 10 dana od dana ispostave računa. Ukoliko
potrošač ne plati račun u roku, isporučitelj usluge zaračunat će zakonske
zatezne kamate.
Potrošač je dužan pismeno izvijestiti isporučitelja usluge o svakoj promjeni
vlasništva nekretnine, adrese kao i svakoj drugoj bitnoj promjeni odmah, a
najkasnije u roku od 15 dana od nastanka promjene.
Potrošač ima pravo prigovora (reklamacije) na obračun komunalne usluge u
roku od 8 dana od dostave računa.
Isporučitelj komunalne usluge dužan je odgovoriti na prigovor u roku od 8
dana od dostave prigovora.
Ako je isporučitelj komunalne usluge uvažio prigovor, dužan je izvršiti
usklađivanje obračuna u poslovnim knjigama najkasnije do ispostavljanja
narednog računa s novim obračunom.
U slučaju neispravnosti vodomjera iz bilo kojeg razloga, obračun opskrbe
vodom ispostavlja se korisniku na osnovi prosječnog utroška vode u prethodnih
12 mjeseci.
Isporučitelj komunalne usluge opskrbe vodom može na pismeni zahtjev
osloboditi korisnika plaćanja dijela usluge za količinu vode iznad 200 m3,
ako je zbog kvara uzrokovanog višom silom istekla količina vode više od 200 m3
u jednom mjesecu.
Ukoliko je do veće potrošnje vode došlo zbog propusta potrošača da zaštiti
vodovodne instalacije na internoj vodovodnoj mreži od termičkog udara,
isporučitelj neće osloboditi potrošača obveze plaćanja usluge opskrbe vodom.
Članak 13.
U slučaju da pojedini korisnici učestalo ne plaćaju obavljene komunalne
usluge, odnosno odbijaju plaćanje komunalne usluge isporučitelj može privremeno
obustaviti isporuku usluge do podmirenja duga za obavljene usluge, odnosno
početka korištenja komunalne usluge.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
Ovi Opći uvjeti objavit će se u »Službenim novinama« i na oglasnim pločama
isporučitelja u Cresu i Malom Lošinju.
Broj: 26/05-6/1-I
Cres, 3. listopada 2005.
Direktor
Lino Sinčić, ing., v.r.
SUGLASNOST SKUPŠTINE DRUŠTVA:
Suglasnost dana na sjednici Skupštine Društva 21. 11. 2005. pod točkom 4.