I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i
srednjeg školstva u 2024. godini (dalje u tekstu: Odluka), utvrđuju se
kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda u okvirima bilanciranih
sredstava po namjenama utvrđenim u Odlukama Vlade RH o kriterijima i mjerilima
za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog
standarda javnih potreba osnovnih, srednjih škola i učeničkih domova u 2024.
godini.
II.
Ustanove školstva kojima je Primorsko-goranska županija (dalje u
tekstu: Županija) osnivač, a koje su uvrštene u Registar korisnika Proračuna
Primorsko-goranske županije obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i
Odluke o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2024. godinu
(„Službene novine“ broj 48/23 - dalje u tekstu: Odluka o izvršavanju Proračuna)
koje se odnose na izradu financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima,
zaduživanje i davanje jamstava, izvještavanje te nadzor nad poslovanjem i
korištenjem proračunskih sredstava.
III.
Temeljem Odluka Vlade RH u Proračunu Primorsko-goranske županije
za 2024. godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za
realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog i
srednjoškolskog obrazovanja, te za financiranje smještaja i prehrane učenika
srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja
rashoda ustanova školstva u okvirima ukupnih bilanciranih sredstava po
sljedećim namjenama i to:
IV.
Materijalni i financijski rashodi financiraju se školama sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji
obuhvaćaju:
·
skupinu
32 – Materijalni rashodi
·
skupinu
34 – Financijski rashodi
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka
osnovna i srednja škola za materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava
koji se ostvaruje prema kriterijima i mjerilima za:
a) Opseg djelatnosti
b) Stvarne troškove
c) Specifične programe koji se izvode
u sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
a) Kriteriji i mjerila za izračun
sredstava prema opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti
priznaju se osnovnim i srednjim školama prema podacima o visini rashoda
realiziranih tijekom 2023. godine, sukladno smjernicama i uputama za
planiranje.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava
utvrđen prema ovom kriteriju osnovne i srednje škole dužne su rasporediti na
materijalne rashode unutar skupine 32 i financijske rashode unutar skupine 34
(Ova sredstva ne raspoređuju se za materijalne rashode za energente, usluge
prijevoza učenika u školu, zakupnine, premije osiguranja, komunalnu naknadu,
vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća, naknade za prijevoz zaposlenika srednjih
škola, nastavni materijal za praktičnu nastavu srednjih strukovnih škola).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih
sredstava prema opsegu djelatnosti, škole su obvezne planirati sljedeće
namjene:
·
obveznu
pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine prema Pravilniku o
pedagoškoj dokumentaciji i evidenciji te javnim ispravama u školskim ustanovama
·
liječničke
i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za službenike i
namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema Zakonu o
zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
·
usluge
periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme, servisiranja
opreme u kotlovnici škole, usluge servisiranje vatrogasnih aparata, te usluge
mjerenja emisija plinova,
·
računalne
usluge za održavanje programa Županijske riznice i drugih programa neophodnih
za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole
raspoređuju, prema vlastitim potrebama i zahtjevima odgojno obrazovnog procesa,
po namjenama unutar materijalnih i financijskih rashoda skupina 32 i 34
ekonomske klasifikacije.
Navedeni kriterij ne odnosi se na
učeničke domove.
b) Kriteriji i mjerila za izračun
sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za
stvarne troškove, škole raspolažu sredstvima za materijalne rashode iz skupine
32 ekonomske klasifikacije. Ovi rashodi ne priznaju se osnovnim glazbenim
školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje i
rasvjetu priznaju se školama do iznosa prosječne godišnje potrošnje, na bazi
izračuna za posljednje tri godine. Škole su obvezne planirati navedene rashode
na način da planirane godišnje količine pomnože s trenutno važećom cijenom
pojedinog energenta, uzimajući u obzir i indekse kretanja cijena. U slučaju
odstupanja stvarno potrebnih količina od planiranih moguće je uz suglasnost
Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ izvršiti prenamjenu dijela
planiranih sredstava.
Rashodi za zakupnine prostora i
opreme, nužne za izvršenje nastavnog plana i programa, priznaju se školama
prema utvrđenim ugovornim obvezama škole, a uz uvjet da je pribavljena
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ na ugovor prije njegovog
zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine
i djelatnosti priznaju se školama temeljem provedene zajedničke javne nabave
koju za većinu škola provodi Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje
imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima
priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu
naknadu i uslugu odvoza smeća priznaju se školama temeljem rješenja ili računa
izdanih od nadležnih tijela. Ovi rashodi iznimno se priznaju i osnovnim
glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i
čišćenja objekata potrebnih za realizaciju redovitog nastavnog plana i programa
rada škole za koje škola nema osigurane kadrove, priznaju se prema ugovorenim
obvezama, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje PGŽ na ugovor prije njegovog zaključivanja.
Učenički domovi stvarne rashode vezane
za smještaj i prehranu učenika (od I. do V. razreda srednjih škola) planiraju
po prirodnoj vrsti troška.
Navedeni rashodi priznaju se učeničkim
domovima u iznosu od 836,20 eura po učeniku godišnje, a razliku domovi
financiraju iz participacije roditelja. Naknade za smještaj i prehranu učenika
u 2024. godini financiraju se učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do
30. lipnja i od 01. rujna do 31. prosinca tekuće godine.
Pored navedenog priznaju se i sljedeći
stvarni rashodi:
Osnovnim školama
·
rashodi
za usluge prijevoza učenika osnovnih škola sukladno obvezi iz članka 69. Zakona
o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi priznaju se osnovnim školama
do stvarnog iznosa za:
·
obveze
iz zaključenih ugovora Županije ili škole s odabranim prijevoznikom (škole su
obvezne planirati u svojim planovima iznose temeljem ugovorenih cijena, te
uzeti u obzir promjenu broja učenika tokom godine),
·
za
usluge prijevoza učenika vozilom u vlasništvu škole, uključujući izdatke za
redovito servisiranje vozila, registraciju, nabavu auto guma i motornog goriva,
·
za
usluge prijevoza kojeg obavljaju roditelji učenika zbog nemogućnosti korištenja
javnog prijevoza, za koji se priznaje iznos do visine 10% važeće cijene goriva
po prijeđenom kilometru.
Srednjim školama
·
rashodi
za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na način kako
je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za službenike i namještenike u
javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim
ustanovama.
·
rashodi
za nastavni materijal za izvođenje praktične nastave i vježbi u sklopu
teorijske nastave u školskim radionicama, kabinetima i laboratorijima
strukovnih škola.
Učeničkim domovima
·
rashodi
za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na način kako
je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za službenike i namještenike u
javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim
ustanovama.
·
rashodi
za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine prema
Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
·
rashodi
za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za službenike
i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema Zakonu o
zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
·
rashode
za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme,
servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih aparata, te
usluge mjerenja emisija plinova.
·
rashodi
za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se učeničkim domovima
temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola i učeničkih
domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su učenički domovi koji
imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima
priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
c) Kriteriji i mjerila za specifične
programe koji se izvode u sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog
plana i programa rada škole provode specifične programe za koje je potrebno
osigurati dodatna sredstva za materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne
rashode priznaju se školama za sljedeće namjene:
Osnovne škole
·
za
obrazovanje učenika romskog podrijetla, priznaju se povećani troškovi nastavnog
materijala i higijenskih potrepština, do iznosa utvrđenog financijskim planom
škole,
·
Osnovnoj
školi Ivana Gorana Kovačića u Delnicama za održavanje bazena priznaju se
povećani troškovi utroška vode, usluge kontrole ispravnosti vode, čišćenja i
održavanja bazena, do iznosa utvrđenog financijskim planom škole.
Srednje škole
·
certifikacije
sustava upravljanja kvalitetom (redovno obrazovanje pomoraca prema STCW
konvenciji) sukladno utvrđenim ugovornim obvezama, uz uvjet da je pribavljena
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ na ugovor prije njegovog
zaključivanja,
·
za
dokovanje školskog broda, sukladno utvrđenim ugovornim obvezama uz uvjet da je
pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ prije
zaključivanja ugovora,
·
za
izvođenje praktične nastave učenika u školama koje izvode obrazovni program za
zanimanje u pomorstvu u visini stvarnog troška, a prema nastavnom planu i
programu rada škole, na koji suglasnost daje Ministarstvo. Izvođenje praktične
nastave učenika obavlja se na školskom brodu „Kraljica mora“, u vlasništvu
Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ustanove školstva dužne su, I.
izmjenama i dopunama Proračuna Primorsko-goranske županije za 2024. godinu,
uskladiti svoje financijske planove za 2024. godinu s iznosima utvrđenim u
Planovima za materijalne i financijske rashode, iskazanim u tabelarnom prikazu
Tablica 1a-OŠ, 1b-SŠ i 1c- učenički domovi, koji su sastavni dio ove Odluke.
V.
Škole po posebnom zahtjevu mogu
koristiti sredstva za rashode koje ne mogu unaprijed planirati. Ova sredstva
odobravaju se u trenutku nastanka potrebe. Zahtjev za korištenje tih sredstava
škole su dužne dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje PGŽ. To su:
a) Rashodi za intervencije na
objektima i opremi, odnosno popravci kvarova koji se ne mogu unaprijed
planirati i to:
·
otklanjanje
nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom ovlaštene tvrtke,
·
popravci
kvarova na objektima,
·
popravci
vozila i opreme u vlasništvu škole.
Prije otklanjanja štete, škola je
dužna utvrditi da li je nastala šteta pokrivena sklopljenim policama
osiguranja.
U slučaju da osiguravajuće društvo ne
pokriva nastalu štetu, škola mora od Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ
zatražiti suglasnost za izvođenje radova. U tu svrhu potrebno je Odjelu
dostaviti:
·
prijavu
o nastalom događaju,
·
zapisnik
o nastaloj šteti ili inspekcijsko rješenje,
·
fotografije
oštećenja,
·
troškovnik
planiranih radova.
Ukoliko na temelju dostavljene dokumentacije
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje Primorsko-goranske županije (dalje u
tekstu: Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ) utvrdi opravdanost hitnog
izvođenja radova na otklanjanu nedostataka, dostavit će ustanovi školstva
pisanu suglasnost s odobrenim iznosom financiranja.
b) Rashodi za pravnu pomoć u vođenju
sudskih postupaka u kojima je škola stranka u postupku (osim postupaka
proizašlih iz radnih odnosa). Škola je obvezna o poduzetim aktivnostima
obavijestiti Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ u roku od 15 dana od dana
pokretanja postupka. Zahtjev za refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti
odmah po primitku, s priloženim računima i/ili drugom dokumentacijom.
c) Rashodi za izradu projektno
tehničke dokumentacije i procjene vrijednosti od strane ovlaštenih osoba,
neophodni za otklanjanje nedostataka po zahtjevu škole i/ili nadležnih
inspekcijskih službi, uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje PGŽ.
Ove rashode škole ne uključuju u
financijske planove.
VI.
Škole su obvezne u svrhu planiranja i
izvršavanja svojih Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili
doznaku sredstava, koristiti računalni program „Riznica PGŽ“.
Materijalni i financijski rashodi do
visine utvrđene Financijskim planom plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom
direktno dobavljačima ili iznimno na žiro račun (kroz knjigu K09-1) i to na
temelju zahtjeva škole za plaćanje/transfer putem „Riznice PGŽ”.
Računi za plaćanje škole unutar knjige
K-12 unose se u Program svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i
dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća
računa.
Elementi računa koji se unose u
program „Riznica PGŽ“ moraju biti vjerodostojni i moraju odgovarati elementima
originalnog dokumenta na temelju kojeg se unose.
Ravnatelj škole ovjerom Zahtjeva za
plaćanje elektroničkim zapisom u progamu „Riznica PGŽ“ jamči da je odobrio
plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu
mora biti do 15. u mjesecu, a drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje
električne energije i odvoza smeća ukoliko su isti dostavljeni školama s
prekratkim rokom dospijeća, te se isti mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i
izvan navedenih termina dostave.
Ovjerene Zahtjeve za plaćanje škole
dostavljaju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje PGŽ, a Upravni odjel
odobrava plaćanje samo ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim
pozicijama proračuna, vrstom troška i opisom troška koji obvezno mora
odgovarati kontu).
o uz zahtjev za plaćanje, škole
su obvezne dostaviti preslike računa za troškove lož ulja/plina/peleta.
o uz formiranje Zahtjeva
(K09-1), koji su vezani za transfer sredstava, (na IBAN škole) škole su dužne
dostaviti pripadajuće račune, osim za rashode službenih putovanja, prijevoza
zaposlenika u srednjim školama, bankarskih usluga.
o transfer sredstava na račun
škole bit će moguć samo u iznimnim slučajevima.
Za sve ostale materijalne i
financijske rashode škole su dužne dostaviti dokumentaciju tek po posebnom
zahtjevu Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ.
Škole koje razgraničavaju pojedine
troškove s nekom drugom ustanovom/školom (temeljem potpisanih sporazuma o
razgraničenju troškova), unose u Zahtjev za plaćanje isključivo svoj dio
troškova.
VII.
Škole i učenički domovi dužni su
tijekom listopada tekuće godine za narednu godinu, prijaviti potrebe za
investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u funkciji
nastave/smještaja učenika (učenički domovi), s procjenom vrijednosti potrebnih
ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje PGŽ koji temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog
Plana investicijskog održavanja osnovnih škola, srednjih škola i učeničkih
domova (dalje u tekstu: Planovi investicijskog održavanja).
Uvrštenje školske ustanove u Plan
investicijskog održavanja ovisi o stanju objekata i opreme, o utvrđenim
prioritetima uvažavajući zadovoljenje potreba nastavnog procesa.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u
izvođenju investicijskog održavanja zgrada u 2024. godini kako slijedi:
·
otklanjanje
nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
·
održavanje
kotlovnica i sustava grijanja,
·
održavanje
sanitarija i vodovodnih instalacija,
·
održavanje
krovova,
·
održavanje
elektroinstalacija,
·
održavanje
vanjskih otvora (prozori i vrata),
·
održavanje
unutrašnjih uređenja,
·
ostali
zahvati.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje
PGŽ u suradnji s Upravnim odjelom za proračun, financije i nabavu
Primorsko-goranske županije provodi javnu odnosno jednostavnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2024. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu investicijskog održavanja.
Iznimno provedbu postupka nabave može
obavljati škola. Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ pratit će provođenje
postupaka, imenovat će osobu u povjerenstvo za nabavu te pratiti izvršenje
sklopljenog Ugovora.
Prije početka postupka nabave radova,
školi se dostavlja na znanje preslika troškovnika planiranih radova. U postupak
nabave uključen je predstavnik škole i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje
PGŽ.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju
radova investicijskog održavanja objekata provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje PGŽ.
Po završetku radova, u postupku
primopredaje učestvuje i ovlašteni predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje
PGŽ unosi dokumentaciju o izvršenim radovima u program RIZNICA PGŽ. Ukoliko
računi/situacije glase na Županiju ove rashode ustanove školstva ne
evidentiraju u svojim knjigovodstvenim evidencijama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi
potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih radova, a njihovo bi ne izvođenje
ugrozilo sigurnost učenika i nastavni proces, škole takvu potrebu prijavljuju
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje PGŽ.
Žurni i nepredviđeni radovi
financiraju se iz „sredstava rezervi“ utvrđenih Planom rashoda investicijskog
održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao razlika između planirane i
ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se
izmjene i dopune Planova investicijskog održavanja.
Planovi investicijskog održavanja
osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova za 2024. godinu sastavni su dio
ove Odluke i nalaze se u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 2a – OŠ, 2b –
SŠ i 2c - UD).
VIII.
Planom rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2024. godinu
(dalje u tekstu: Plan rashoda za kapitalne projekte), planirani su kapitalni
projekti osnovnog i srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2024.
godine.
a) Dugotrajna imovina - opremanje
škola
Škole su dužne tijekom listopada
tekuće godine za narednu godinu prijaviti potrebe za opremanjem, uredskom
opremom i školskim namještajem, komunikacijskom opremom, sportskom i glazbenom
opremom, opremom za održavanje i zaštitu, te za posebne namjene, s procjenom
njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se
do iznosa iz Plana rashoda za kapitalne projekte, a iskazuje se Planovima
opremanja osnovnih i srednjih škola, te učeničkih domova za 2024. godinu
(nastavno: Plan opremanja).
Nabavu istovrsne opreme, provodi
Primorsko-goranska županija objedinjenim postupcima nabave, sukladno Planu
nabave Primorsko-goranske županije za 2024. godinu.
Po isporuci opreme, škole su dužne
istu evidentirati u svojim poslovnim knjigama temeljem dokumenata o primitku
opreme i Odluke o prijenosu dugotrajne nefinancijske imovine koju donosi Župan
Primorsko-goranske županije sukladno Uputi o suradnji između Primorsko-goranske
županije i korisnika.
b) Dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini - kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini odnose se na kapitalne projekte koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u
izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte
raspoređuju se za:
·
prethodno
preuzete obveze iz zaključenih ugovora i sporazuma s drugim subjektima,
·
nova
ulaganja u pripremljene projekte izgradnje novih ili rekonstrukcije postojećih
objekata,
·
pripremu
projektne dokumentacije za buduća ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih
projekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ.
Za kapitalne projekte kojima je
nositelj realizacije Županija, postupak nabave provodi Primorsko-goranska
županija, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za 2024. godinu. U
postupak nabave uključen je i predstavnik škole – korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje
radova provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki
novoizgrađeni ili dograđeni objekt predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih
projekata, osim sredstava osiguranih u Županijskom proračunu osiguravaju i
sredstva iz proračuna jedinice lokalne samouprave, odnosno Državnog proračuna
RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim sporazumima, koji uz ostalo sadrže i
odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad kapitalnim projektom.
Tijekom godine, po potrebi, donose se
izmjene i dopune Planova kapitalnih ulaganja te Planova opremanja.
Plan rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovno i
srednje školstvo za 2024. godinu nalazi se u tabelarnom prikazu raspodjele,
čiji sastavni dio su i Planovi opremanja osnovnih škola, srednjih škola i
učeničkih domova za 2024. godinu koji se nalaze u tabelarnom prikazu raspodjele
(Tablica 3a-OŠ, Tablica 3b-SŠ, Tablica 3c-UD i Tablica 3d- Plan rashoda za
nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini za osnovno i srednje školstvo).
IX.
Ako se istim objektima ili sredstvima
rada zajedno koristi više škola, ili se njima koriste škola i neka druga
ustanova (subjekt), korisnici su obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se
razgraničavaju troškovi prema kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i
isti dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje PGŽ.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga
ustanova (subjekt) ne mogu postići dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore
uključiti Upravni odjel za odgoj i obrazovanje PGŽ.
Sporazumom se utvrđuje nositelj
troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u korištenju sredstava rada i
prostora), način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio
troškova, dok ostali dio troškova podmiruje ustanova (subjekt) s kojom škola
zajednički koristi prostor ili sredstva rada, i to izravno dobavljačima ili na
žiro-račun škole.
X.
Ravnatelj škole odgovoran je za
točnost, pravodobnost i istinitost podataka, kao i za namjensko trošenje
sredstava.
XI.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje
PGŽ, sukladno Uredbi Vlade RH, može unutar ukupnih bilančnih prava, a u skladu
s objektivnim potrebama, predložiti preraspodjelu sredstava po korisnicima i
namjenama, o čemu je dužan prethodno izvijestiti krajnje korisnike iz svoje
nadležnosti.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske
županije da tijekom godine, na prijedlog Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje
PGŽ, svojim odlukama, unutar ukupno bilanciranih sredstava, izvrši
preraspodjelu sredstava po korisnicima i namjenama, odnosno donosi izmjene i
dopune Financijskih planova, Planova investicijskog održavanja i Plana rashoda
za kapitalne projekte.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana
od dana objave u „Službenim novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 024-04/24-01/1
URBROJ: 2170-01-01/5-24-26
Rijeka, 29. veljače 2024.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
PREDSJEDNIK
Marko Boras Mandić, v.r.