64.
Na
temelju članka 18. stavak 8. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
144/2021) i članka 21. Statuta Grada Novi Vinodolski (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 12/13, 18/14, 4/18, 5/20 i 5/21) Gradsko
vijeće Grada Novi Vinodolski na 20. sjednici održanoj dana 28. studenog 2023.
godine donosi
O D L U K U
o izvršavanju Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2024. godinu
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2024. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika u izvršavanju
Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun
financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih
prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine
i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka
proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću
proračunsku godinu.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili programi
na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u
Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim
projekcijama i mogućnostima.
Ako se tijekom godine ne izvrše pojedini projekti u visini
planiranoj u tekućoj godini mogu se nastaviti izvršavati naredne godine do
visine kako su prethodno bili utvrđeni bez potrebe izrade rebalansa proračuna.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani,
kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa
utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno
predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske
zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Za izvršavanje Proračuna odgovoran je Gradonačelnik.
Ako se u tijeku proračunske godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda i rashoda Proračuna predložiti će se izmjene i dopune
Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i rashodi Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva u
slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza
dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne
suglasnosti Gradonačelnika.
Članak 8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje, a sve na razini skupine
ekonomske klasifikacije.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, preraspodjela sredstava može se
izvršiti najviše do 15% ako se time osigurava povećanje sredstava gradskog
učešća planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju
iz sredstava Europske unije, ako to odobri gradonačelnik.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 6.600 EUR i koristit
će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje Gradonačelnik, a o korištenju iste dužan je izvijestiti Gradsko
Vijeće.
Članak 10.
Rukovoditelj upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve isplate
na teret proračunskih sredstava za koje je to upravno tijelo određeno
nositeljem sredstava, odnosno ukoliko su u proračunu planirana sredstva.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
• za sredstva u Proračunu koja se izvršavaju kao subvencije,
donacije i pomoći, osim sredstva dodijeljena kao nagrade,
• za projekte i aktivnosti koje izvršavaju ustanove – proračunski
korisnici iznad zakonskog standarda,
• za sve nabave roba, usluga i izvođenja radova, čija je
vrijednost bez PDV-a 9.290,60 EUR i više,
• za autorske honorare, osobne usluge, usluge agencija
studentskog servisa.
Rukovoditelji upravnih tijela potpisuju ugovore iz stavka 2.
točke 1. i 2. do iznosa od 9.290,60 EUR bez PDV-a.
Gradonačelnik potpisuje ugovore iz stavka 2. točke 1., 2. u
vrijednosti od 9.290,60 EUR bez PDV-a i više , te ugovore iz točke 3. i 4.
Ukoliko krajnji korisnik odnosno radovi i usluge nisu utvrđeni
samim Proračunom, sredstva za subvencije, donacije i pomoći po pojedinom
korisniku kao i sredstva za plaćanje radova i usluga, a u iznosu do 4.000 EUR
raspoređuju se temeljem odluke, odnosno narudžbenice nadležnog rukovoditelja
odjela.
Rukovoditelji upravnih tijela su obvezni izvijestiti Gradonačelnika
o izvršenim rasporedima iz stavka 1. ovog članka.
Za korisnika odnosno radove i usluge iz stavka 5., a iznad 4.000
EUR odluku donosi odnosno narudžbenicu potpisuje Gradonačelnik.
Članak 11.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju Gradsko vijeće i Gradonačelnik.
Gradonačelnik donosi odluke o raspoređivanju sredstava iz stavke
- tekuće donacije u ukupnom iznosu od 10.600 EUR, te iz stavke – jednokratne
potpore udrugama u iznosu od 8.000 EUR.
Članak 12.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće godine odobrava
Gradonačelnik, a preuzimanje obveza na teret Proračuna naredne godine odobrava
Gradsko vijeće.
Članak 13.
Sve isplate proračunskih sredstava planiranih u vidu donacije za
provođenje programskih projekata vršit će se po zaključenom ugovoru sa korisnikom
donacije, a na temelju priloženog ugovora zaključenog između korisnika donacije
i izvođača radova, odnosno isporučitelja usluga, te ispostavljenih računa,
odnosno situacija, isporučitelja ili izvođača korisniku donacije.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa
Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i
primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u
Proračun.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za
amortizaciju zgrada i opreme za 2024. godinu.
III UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak 16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja
Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati ili
oročavati u poslovnim bankama te ulagati u vrijednosne papire poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banaka donosi Gradonačelnik.
Proračunski korisnici izvršavaju svoje prilive i odlive putem
vlastitih računa njihovih ustanova.
Članak 17.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili
udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika može
odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju ako to nije u
suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u
kapitalu koristi se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku
nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak 18.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati dug
ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja.
Potraživanja koja su temeljem odredbi Općeg poreznog zakona dospjela
u zastaru otpisuje čelnik upravnog tijela i o tome obavještava Gradonačelnika.
Članak 19.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost
Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun
Grada.
Članak 20.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako postoji
zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam korisnik poštujući načela
učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u
protivnom nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj imovini
isplaćuje iz Proračuna.
IV ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 21.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem
vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi Gradsko vijeće, uz
prethodnu suglasnost Vlade ili Ministra financija.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi najviše do 20%
ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a u iznos
ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz
prethodnih godina.
Restriktivne odredbe članka 121. Zakona o proračunu i gornjeg
stavka ove Odluke ne primjenjuju se na dugoročne kredite koji se podižu radi
osiguravanja vlastitog učešća u projektima financiranim iz EU fondova ili
projektima energetske učinkovitosti.
Grad također može sklapati ugovore o javno-privatnom partnerstvu
poštujući uvjete i ograničenja iz članaka 125. i 126. Zakona o proračunu te uz
prethodno mišljenje Ministarstva financija.
Članak 22.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je
osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost Gradonačelnika.
Grad se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita ili zajmova
kod poslovnih banaka, drugih kreditnih institucija ili drugih osoba ili
institucija izvan financijskog sektora, te putem okvirnog kredita kod poslovne
banke kod koje ima otvoren račun.
Ugovor o kratkoročnom zaduženju ne može se sklopiti na rok dulji
od godinu dana.
Odluku o kratkoročnom zaduženju donosi Gradonačelnik.
Članak 23.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je
osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost Gradonačelnika.
Gradonačelnik također može davati jamstva pravnoj osobi u
većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač, uz prethodnu
suglasnost ministra financija.
V PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 24.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i
izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost,
svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za
izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik
proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu sa
zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak 25.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za
zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i
svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i financijskim
planom.
Članak 26.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje o
izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu
do 30. srpnja 2024. godine koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem Proračuna
čine konsolidirani financijski izvještaj.
Upravni odjel za financije i javnu nabavu polugodišnji izvještaj
o izvršenju proračuna dostavlja Gradonačelniku do 15. rujna 2024., a
Gradonačelnik polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje
Gradskom vijeću do 30. rujna 2024. godine.
Članak 27.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju godišnje izvještaje o
izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za financije i javnu nabavu
do 31. ožujka 2025. godine. Nadležna upravna tijela Grada dostavljaju
konsolidirane godišnje financijske izvještaje Proračunskih korisnika Upravnom
odjelu za financije i javnu nabavu do 10. veljače 2025. godine. Godišnji
financijski planovi proračunskih korisnika konsolidirani na razini upravnog tijela
i nacrt godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna dostavlja Upravni odjel za
financije gradonačelniku do 5. svibnja 2025. godine. Prijedlog godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do
31. svibnja 2025. godine.
VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
Ova Odluka objavit će se u "Službenim novinama
Primorsko-goranske županije", a stupa na snagu od 01.01.2024.
godine.
KLASA: 400-02/23-01/6
URBROJ: 2170-11-01-23-2
Novi Vinodolski, dana 28. studenog 2023. godine
GRADSKO VIJEĆE GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Neven Pavelić, v.r.