4.
Temeljem članka 30. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (N.N. 68/18, 110,18 i 32/20), članka 5. Odluke o komunalnim djelatnostima na području Grada Malog Lošinja (Sl.novine PGŽ br.3/19.), te prethodne suglasnosti Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja, klasa:363-05/22-01/25, urbroj:2213/01-01-22-8, član uprave Komunalnih usluga Cres Lošinj d.o.o., Turion 20/A, Cres, OIB: 43600498596, dana 24.svibnja 2022.godine donosi sljedećeOPĆE UVJETE usluge javne tržnice na malo - ribarnice I. UVJETI PRUŽANJA KOMUNALNE USLUGE Članak 1. Ovim se Općim uvjetima usluge javnih tržnice na malo – ribarnice u Malom Lošinju (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju međusobni odnosi između Isporučitelja usluge i Korisnika usluge i to: - uvjeti pružanja odnosno korištenja komunalne usluge,
- međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika komunalne usluge,
- način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene komunalne usluge.
Članak 2. Isporučitelj komunalne usluge javne tržnice na malo - ribarnice je Komunalno trgovačko društvo Komunalne usluge Cres Lošinj d.o.o., Turion 20/A, Cres (u daljnjem tekstu: Isporučitelj usluge). Korisnici uslužne komunalne djelatnosti tržnice na malo – ribarnice su pravne i fizičke osobe koje pod određenim uvjetima koriste prostor tržnice u cilju izravne prodaje proizvoda na osnovi odgovarajućeg ugovora o zakupu prodajnog mjesta zaključenog s Isporučiteljem usluge. Članak 3. Ribarnica je uređeni i opremljeni prostor gdje Korisnik usluge obavlja izravnu prodaju proizvoda nudeći ih u prvom redu građanima kao krajnjim potrošačima, sukladno odredbama zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta. Promet proizvoda se obavlja se na način kako to uređuju pozitivni propisi i Opći uvjeti. Članak 4. Prodajno mjesto u ribarnici je uređeni prostor namijenjen za prodaju u pravilu istovrsnih i sličnih morskih proizvoda. Prodajna mjesta, njihova namjena, raspored i način korištenja određuje se prema Planu prodajnih mjesta. Plan prodajnih mjesta donosi Uprava Isporučitelja usluge. Općim uvjetima isporuke se uređuje promet na javnoj tržnici na malo - ribarnici u Malom Lošinju, Trg RH bb. Članak 5. Promet roba u ribarnici obavlja se u skladu sa zakonom i drugim propisima, odlukama nadležnih tijela, tržnim redom, ovim Općim uvjetima i dobrim poslovnim običajima. Članak 6. Roba tj. riblji proizvodi u ribarnici izloženi prodaji može se prodavati samo na malo individualnim potrošačima za njihove potrebe. Preprodaja roba u ribarnici je zabranjena. Članak 7. Pravo obavljanja prometa roba na malo i pravo korištenja tržnih usluga imaju, pod jednakim uvjetima, sve fizičke i pravne osobe ako udovoljavaju odredbama zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta. Svi korisnici usluga u ribarnici moraju imati dokaz o pravu na obavljanje djelatnosti. Članak 8. Proizvodi tj. roba koja se nude na tržnici mora odgovarati sanitarnim, veterinarskim i drugim uvjetima određenim u odgovarajućim propisima, vezano uz prodaju roba na malo. Odgovornost preuzimaju korisnici usluge - prodavatelji. Članak 9. Isporučitelj usluge u ribarnici pruža slijedeće usluge: - daje na korištenje prodajna mjesta,
- daje na korištenje tehnička sredstva i uređaje potrebne pri obavijanju prometa robe,
- daje na korištenje skladišne prostore,
- obavlja i druge poslove vezane za promet u ribarnici.
Isporučitelj usluge osigurava potrebne tehničke i sanitarne uvjete za korištenje tržnih prostora, održava tržne objekte i prostor, uređaje i opremu te provodi sanitarne mjere. Članak 10. Na tržnici se mogu prodavati: - morska i slatkovodna riba, rakovi, školjke.
Članak 11. Svi proizvodi moraju se prodavati, čuvati i uskladištavati na način kojim se osigurava čuvanje kvalitete i higijenske ispravnosti namirnica. Proizvodi izloženi prodaji moraju udovoljavati sanitarnim i veterinarskim uvjetima propisanim zakonom i drugim propisima. Higijenski neispravni i zdravlju škodljivi prehrambeni proizvodi ne smiju se prodavati i pohranjivati u prostorima ribarnice. Članak 12. Promet robe u ribarnici obavlja se u pravilu na prostoru ribarnice. Članak 13. Roba se mora prodavati samo na za to određenom prodajnom mjestu, prema utvrđenom rasporedu i namjeni prostora ribarnice. Nije dozvoljeno montiranje nikakvih naprava kojima se proširuje ili povećava kapacitet prodajnog mjesta. II. MEĐUSOBNA PRAVA I OBVEZE ISPORUČITELJA I KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE Članak 14. - Isporučitelj osigurava pružanje usluge javne tržnice na malo ribarnice svim sudionicima u prometu roba na malo pod jednakim uvjetima.
Članak 15. Za ribarnicu prodajna mjesta se nude neposredno zakupnicima prodanih mjesta, a cijena prodajnih mjesta je utvrđena posebnom odlukom. Članak 16. Isporučitelj usluge daje korisniku usluge na korištenje prodajno mjesto temeljem ugovora o zakupu na određeno vrijeme, ili temeljem usmenog dogovora kada se radi o jednodnevnom zakupu. Prodajna mjesta ne mogu se dati u podzakup. Članak 17. Ugovor iz članka 16. ovih Općih uvjeta osobito sadrži: 1. naznaku ugovornih strana, 2. naznaku prodajnog mjesta, 3. rok trajanja ugovora, 4. predmet prodaje na prodajnom mjestu. Članak 18. Korisnik usluge se prilikom prodaje mora služiti tehničkim sredstvima i uređajima (vaga i utezi) koje mu na korištenje daje Isporučitelj usluge. Za ispravnost tehničkih sredstava i uređaja iz stavka 1. ovoga članka odgovara Isporučitelj usluge, a za točnost uporabe istih Korisnik usluge. Korisnik usluge mora vagu smjestiti na prodajnom mjestu na način da kupac može neometano kontrolirati vaganje robe. Članak 19. Korisnik ugovorenog prodajnog mjesta ne može taj prostor ustupiti drugoj osobi na stalnu, privremenu ili zajedničku upotrebu, niti vršiti bilo kakve preinake ili adaptacije bez suglasnosti Isporučitelja usluge. Članak 20. Za obavljanje prometa roba na malo u ribarnici moraju biti ispunjeni svi minimalni tehnički uvjeti korištenja poslovno-prodajnog prostora, uređaja i opreme sa svrhom osiguravanja ispravnosti i kvalitete robe stavljenih u prodaju. Članak 21. Za korištenje poslovno-prodajnog prostora, korištenje tehničkih sredstava i pružanje usluga korisnici su dužni plaćati zakupninu ili najamninu, odnosno naknadu. Članak 22. Za naplaćenu dnevnu tržnu uslugu (jednodnevni zakup) odgovorni zaposlenik Isporučitelja usluge izdaje potvrdu koju je korisnik dužan čuvati i na zahtjev ovlaštene osobe pokazati. Ako se tijekom kontrole korisnik zateče bez potvrde ili je zauzeo veći prostor od plaćenog, plaća dvostruku naknadu za zauzeti prodajni prostor. Članak 23. Korisniku prodajnog prostora koji odbija platiti usluge iz članka 21. ovih Općih uvjeta ili da u podzakup prodajni prostor, Isporučitelj usluge može raskinuti ugovor o zakupu ili najmu prodajnog mjesta u ribarnici i prije isteka vremena na koje je zaključen. Članak 24. Korisnik prodajnog prostora i korisnici usluga tržnice dužni su se pridržavati odredaba ovih Općih uvjeta i uputa i naloga ovlaštenih djelatnika Isporučitelja usluge. U slučaju nepoštivanja odredaba iz stavka 1. ovog članka, Isporučitelj usluge može raskinuti ugovor o zakupu ili najmu prodajnog mjesta na tržnici i prije isteka vremena na koje je zaključen. Članak 25. U slučaju da Isporučitelj usluge raskine ugovor o zakupu prodajnog mjesta na tržnici sukladno članku 23. i članku 24. ovih Općih uvjeta, Korisnik usluge ne može više koristiti niti se javljati Isporučitelju usluge za korištenjem prodajnog mjesta. Članak 26. Radno vrijeme tržnice radnim danom, nedjeljom i blagdanom utvrđuje se posebnim odlukama, a radno vrijeme ribarnice je kako slijedi: - od 01. listopada do 31. ožujka svaki dan osim nedjelje od 7:00 do 13:00 sati.
- od 01. travnja do 30 rujna svaki dan od 7:00 do 13:00 sati.
Članak 27. Kad za to postoje opravdani razlozi, tržnica može temeljem odgovarajuće odluke Isporučitelja usluge poslovati duže ili kraće od radnog vremena iz članka 26. ovih Općih uvjeta. Članak 28. Robu zatečenu izvan radnog vremena na tržnom prostoru, Isporučitelj usluge može ukloniti s tržnog prostora. Isporučitelj usluge nije dužan nadoknaditi štetu koja nastane na stvarima uslijed poduzimanja mjera iz prethodnog stavka. Članak 29. Korisnik usluge je dužan pola sata prije isteka radnog vremena započeti pripreme radi napuštanja prodajnog mjesta, a najkasnije pola sata nakon isteka radnog vremena dužan je vratiti u skladište preuzeta tehnička sredstva i uređaje, pohraniti neprodanu robu, očistiti prodajno mjesto i napustiti prostor tržnice. Članak 30. Dostavna vozila mogu koristiti dostavno parkiralište samo za dopremu robe u vremenu određeno člankom 26. ovih Općih uvjeta. Nakon istovara robe isto vozilo mora napustiti dostavno parkiralište. Parkiranje i kretanje dostavnih vozila mimo dostavnog parkirališta tržnice nije dozvoljeno. Članak 31. Korisnik usluge je obvezan prije početka prodaje robu sortirati po grupama i izložiti za prodaju. Na svakoj vrsti izložene robe Korisnik usluge je obvezan istaknuti čitko ispisanu cijenu i druge podatke o robi sukladno propisima. Članak 32. Uskladištenje robe u ribarnici izvan skladišta i drugih prostora namijenjenih toj svrsi nije dopušteno. Članak 33. Radi nesmetanog odvijanja rada i poslovanja, održavanja reda i discipline, svi sudionici u prometu robe na malo u ribarnici dužni su se pridržavati zakona, drugih propisa i ovih Općih uvjeta. Članak 34. Isporučitelj usluge je dužan urediti prostor ribarnice te ga održava u stanju funkcionalne sposobnosti. Zaposlenici Isporučitelja usluge su dužni ponašati se u skladu s ovim Općim uvjetima i drugim pravnim aktima, a osobito: 1. osigurati sve uvjete poslovanja u ribarnici propisane ovim Općim uvjetima i drugim propisima 2. poduzeti mjere za osiguranje pravovremene opskrbe te početka i završetka radnog vremena ribarnice, sukladno odredbama ovih Općih uvjeta, 3. postaviti dovoljan broj odgovarajućih posuda za skupljanje svih vrsta otpada, osigurati prostor za smještaj posuda te s otpadom postupati sukladno propisima za pojedinu vrstu otpada, 4. osigurati da se redovito, sukladno propisima, obavija dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija tržnice i ostalih prostora u funkciji ribarnice, 5. osigurati dovoljnu količinu higijenski ispravne vode za piće, te za pranje prostora tržnice i ostale potrebe, osigurati da su sanitarno-higijenski uređaji, WC i drugi javni objekti na tržnici tijekom rada ribarnice, otvoreni, ispravni i čisti, 6. obavljati pregled prostora ribarnice prije njegove uporabe, 7. na vidnom mjestu na ribarnici istaknuti iznose zakupnine i naknada i radno vrijeme, 8. pratiti rad i ponašanje Korisnika usluge u ribarnici od početka vremena određenog za dostavu robe do završetka radnog vremena, upozoravati ih se ne pridržavaju odredbi ovih Općih uvjeta te poduzimati odgovarajuće mjere, 9. s inspekcijskim službama i drugim organima surađivati u sprječavanju prodaje prehrambenih proizvoda promet kojih nije dozvoljen, jer nemaju utvrđeno podrijetlo i zdravstvenu ispravnost, higijenski nisu ispravni i u promet nisu stavljeni pod propisanim uvjetima, nisu deklarirani, prekupljeni i sl., te ih s pojedinog prostora uklanjati na posebno određeno mjesto 10. poduzeti i druge mjere koje osiguravaju nesmetan promet robe u ribarnici. Članak 35. Korisnici tržnih usluga dužni su se na tržnici ponašati tako da ne remete rad i red, a osobito: 1. pridržavati se ovih Općih uvjeta i drugih propisa kojima se uređuju promet roba, javni red i mir i ponašanje na javnim mjestima 2. pridržavati se vremena propisanog za dostavu robe te radnog vremena ribarnice, 3. pridržavati se rasporeda prodajnih mjesta i prodavati isključivo proizvode sukladno ugovoru o zakupu ili najmu, 4. na svakoj robi izloženoj prodaji jasno i vidljivo istaknuti cijenu i oznaku mjere ili količine te robu mjeriti propisanim mjernim jedinicama. Vage i mjerni uređaji moraju biti baždareni i postavljeni tako da kupci mogu kontrolirati vaganje odnosno mjerenje. 5. prodajno mjesto održavati čistim, a tijekom prodaje i prije napuštanja prodajnog mjesta, ambalažu i drugi otpad odlagati u posude namijenjene za tu vrstu otpada, 6. robu prodavati samo na iznajmljenom prodajnom mjestu ili poslovnom prostoru i na sektoru ili odjeljku za to određenom na tržnici 7. pri prodaji poljoprivredno-prehrambenih proizvoda strogo se pridržavati propisanih higijensko-zdravstvenih mjera, 8. tijekom rada uljudno se ponašati prema potrošačima i drugim sudionicima u prodaji te svojim ponašanjem ne narušavati red na ribarnici, 9. na zahtjev ovlaštene osobe Isporučitelja usluge pokazati odgovarajuće dokumente. Članak 36. Potrošači svojim ponašanjem ne smiju narušavati rad i red na ribarnici. Djelatnici tržnice koji rade na pružanju tržnih usluga dužni su odmah obavijestiti nadležne organe ako na tržnici zapaze osobe neprimjerenog ili nedostojnog vladanja ili izazivače nereda, osobe koje ugrožavaju sigurnost korisnika ribarnice i osobe na kojima su očiti znakovi zaraznih bolesti. Članak 37. Za održavanje reda i čistoće, protupožarne zaštite, zaštite na radu i ispravnosti tehničkih uređaja i sredstava za rad, unutar poslovno-prodajnih prostora koje koriste, odgovorni su korisnici usluga. Članak 38. Proizvodi riba, rakovi i školjke, moraju biti zaštićeni od zagađivanja. Za umatanje i zaštitu prehrambenih proizvoda mogu se koristiti samo čisti bijeli papir, papirnate i plastične vrećice, plastične i aluminijske folije. Članak 39. Zdravstveni list, posebnu radnu odjeću ili obuću moraju imati oni prodavači koji na ribarnici prodaju proizvode, ako je to određeno sukladno posebnim propisima. Članak 40. Sudionici u prometu roba u ribarnici dužni su voditi računa o posebnoj higijeni, moraju biti čisti i uredni, primjerno odjeveni, ne smiju biti pod utjecajem droge ili alkohola, preglasni ili nedostojnog ponašanja. Članak 41. Isporučitelj usluge je ovlašten prijaviti nadležnoj inspekciji nepravilnosti u vezi higijensko- tehničkih i uvjeta propisanih ovim općim uvjetima. Članak 42. Tehnička sredstva i uređaji, omoti (ambalaža) i posude u kojima se drži roba izložena za prodaju moraju biti uredni i čisti, tehnički ispravni i izrađeni od materijala neškodljivog za ljudsko zdravije. Članak 43. Kupcu je zabranjeno dirati prehrambene proizvode, odlagati otpad izvan odgovarajućih posuda, nepotrebno se zadržavati oko prodajnih mjesta i na drugi način remetiti red u ribarnici. Zabranjeno je dovoditi životinje na prostor ribarnice. Članak 44. Korisnik usluge dužan je omogućiti ovlaštenom zaposleniku Isporučitelja usluge nesmetani nadzor i obavijanje njegove dužnosti te poštivati naputke i naloge koje u provedbi ovih Općih uvjeta on odredi. U slučaju narušavanja javnog reda i mira na tržnici, te za slučaj nezakonite prodaje robe, ovlašteni zaposlenik će narediti Korisniku usluge (ili građanima koji se kao kupci ili iz drugih razloga nazočni u ribarnici) određene radnje ili suzdržavanje od činjenja određenih radnji, a ukoliko je potrebno zatražiti intervenciju inspektora Državnog inspektorata, komunalnog redarstva ili policije. III. NAČIN OBRAČUNA I PLAĆANJA ISPORUČENE KOMUNALNE USLUGE Čanak 45. Prodajna mjesta daju se na korištenje temeljem pisanih ugovora kada se radi o zakupu ili najmu ili temeljem usmenog dogovora kada se radi o jednodnevnom zakupu sukladno članku 16. i 17. ovih Općih uvjeta. Ugovor o zakupu sklapa se na određeno vrijeme. Dokaz da je zaključen usmeni dogovor je potvrda o plaćenoj jednodnevnoj naknadi. Članak 46. Korisnici usluge plaćaju uslugu na temelju važećeg cjenika. Isporučitelj komunalne usluge dužan je za cjenik i za svaku njegovu izmjenu i dopunu pribaviti prethodnu suglasnost gradonačelnika, na području na kojem se isporučuje komunalna usluga. Isporučitelj komunalne usluge tržnice na malo dužan je za Cjenik usluga u ribarnici i za svaku njegovu izmjenu i dopunu pribaviti prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Malog Lošinja. Cjenik se objavljuje u ¨Sl. novinama PGŽ“i na web stranici Isporučitelja usluge. Članak 47. Cijena komunalne usluge plaća se Isporučitelju usluge za isporučenu uslugu na temelju ispostavljenog računa. Za naplaćenu dnevnu tržnu uslugu ovlašteni zaposlenik Isporučitelja usluge izdaje potvrdu-račun koju je korisnik dužan čuvati. IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 48. Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«. Ovi će se opći uvjeti objaviti na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Isporučitelja usluge. KOM – 38/22-12/3-I ČLAN UPRAVE:Neven Kruljac, dipl. ing. građ.
|