72.
Na
temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih
prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog
školstva u 2022. godini („Narodne novine“ broj 147/21), točke V. Odluke o
kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih
domova u 2022. godini („Narodne novine“ broj 147/21), članka 28. točke 22.
Statuta Primorsko-goranske županije („Službene novine" broj 23/09, 9/13,
25/13-pročišćeni tekst, 5/18, 8/18 - pročišćeni tekst, 2/20 i 4/21) i članka
84. Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije („Službene
novine" broj 26/09, 16/13, 25/13 – pročišćeni tekst i 4/21), Županijska
skupština Primorsko-goranske županije na 8. sjednici održanoj dana 17. ožujka
2022. godine donijela je
O D L U K U
o kriterijima,
mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i
srednjeg školstva u 2022. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i
srednjeg školstva u 2022. godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se
kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda u okvirima bilanciranih
sredstava po namjenama utvrđenim u Odlukama Vlade Republike Hrvatske o
kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnih, srednjih škola i
učeničkih domova u 2022. godini (u daljnjem tekstu: Odluke Vlade RH).
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2022. GODINU
Ustanove školstva kojima je Primorsko-goranska županija (u
daljnjem tekstu: Županija) osnivač, a koje su uvrštene u Registar korisnika
Proračuna Primorsko-goranske županije obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o
proračunu („Narodne novine“ broj 144/21) i Odluke o izvršavanju Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2022. godinu („Službene novine“ broj 32/21 - u
daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju Proračuna) koje se odnose na izradu
financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje
jamstava, izvještavanje te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih
sredstava.
Člankom 4. Odluke o izvršavanju Proračuna propisano je da je
ravnatelj škole i učeničkog doma odgovoran za:
- planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna što uključuje
odgovornost za preuzimanje i potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje
naloga za naplatu u korist Proračuna.
- zakonito, svrhovito i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je obveza
proračunskih korisnika da do 15. siječnja 2022. godine dostave upravnom tijelu
nadležnom za obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s
odobrenim sredstvima u Proračunu za 2022. godinu.
Ustanovama školstva koje pravovremeno ne dostave financijske
planove Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje
proračunskih sredstava.
Člankom 33. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza
škola i učeničkih domova da dostave godišnji izvještaj o izvršenju financijskog
plana usvojen od strane upravljačkog tijela, najkasnije 30 dana od isteka roka
utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu
(„Narodne novine“ broj 3/15, 93/15, 135/15, 2/17, 28/17, 112/18,126/19, 145/20
i 32/21). Uz navedeni izvještaj dostavlja se i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluka Vlade RH u Proračunu Primorsko-goranske županije
za 2022. godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za
realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog i
srednjoškolskog obrazovanja, te za financiranje smještaja i prehrane učenika
srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja
rashoda ustanova školstva u okvirima ukupnih bilanciranih sredstava po
sljedećim namjenama i to:
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se školama sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji
obuhvaćaju:
• skupinu 32 – Materijalni rashodi,
• skupinu 34 – Financijski rashodi,
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka osnovna i srednja škola za
materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava koji se ostvaruje prema
kriterijima i mjerilima za:
1.1. Opseg djelatnosti
1.2. Stvarne troškove
1.3. Specifične programe koji se izvode u sklopu redovnog
nastavnog plana i programa rada škole
1.1. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava prema opsegu
djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se osnovnim i srednjim
školama prema podacima o visini rashoda realiziranih tijekom 2021. godine,
sukladno smjernicama i uputama za planiranje.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava utvrđen prema ovom kriteriju
osnovne i srednje škole dužne su rasporediti na materijalne rashode unutar
skupine 32 i financijske rashode unutar skupine 34 (ova sredstva ne raspoređuju
se za materijalne rashode za energente, usluge prijevoza učenika u školu,
zakupnine, premije osiguranja, komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza
smeća, naknade za prijevoz zaposlenika srednjih škola, nastavni materijal za
praktičnu nastavu srednjih strukovnih škola).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih sredstava prema opsegu
djelatnosti, škole su obvezne planirati sljedeće namjene:
• obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske
godine prema Pravilniku o pedagoškoj dokumentaciji i evidenciji te javnim
ispravama u školskim ustanovama
• liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora
za službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora
prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
• usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i
opreme, servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
• računalne usluge za održavanje programa Županijske riznice i
drugih programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole raspoređuju prema vlastitim
potrebama po namjenama unutar materijalnih i financijskih rashoda skupina 32 i
34 ekonomske klasifikacije.
Navedeni kriterij ne odnosi se na učeničke domove.
1.2. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne troškove, škole
raspolažu sredstvima za materijalne rashode iz skupine 32 ekonomske
klasifikacije. Ovi rashodi ne priznaju se osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole
priznaju se školama do iznosa prosječne godišnje potrošnje, na bazi izračuna za
posljednje tri godine. Škole su obvezne planirati navedene rashode na način da
planirane godišnje količine pomnože s trenutno važećom cijenom pojedinog
energenta, uzimajući u obzir i indekse kretanja cijena. U slučaju odstupanja
stvarno potrebnih količina od planiranih moguće je uz suglasnost Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje izvršiti prenamjenu dijela planiranih sredstava.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme, nužne za izvršenje
nastavnog plana i programa, priznaju se školama prema utvrđenim ugovornim
obvezama škole, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za
odgoj i obrazovanje na ugovor prije njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se
školama temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola provodi
Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju sklopljene višegodišnje
police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini
prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća
priznaju se školama temeljem rješenja ili računa izdanih od nadležnih tijela.
Ovi rashodi iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja objekata potrebnih za
realizaciju redovitog nastavnog plana i programa rada škole za koje škola nema
osigurane kadrove, priznaju se prema ugovorenim obvezama, a uz uvjet da je
pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje na ugovor prije
njegovog zaključivanja.
Učenički domovi stvarne rashode vezane za smještaj i prehranu
učenika (od I. do V. razreda srednjih škola) planiraju po prirodnoj vrsti
troška.
Navedeni rashodi priznaju se učeničkim domovima u iznosu od
6.300,00 kuna po učeniku godišnje, a razliku domovi financiraju iz
participacije roditelja. Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2022. godini
financiraju se učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do 30. lipnja i
od 01. rujna do 31. prosinca tekuće godine.
Pored navedenog priznaju se i sljedeći stvarni rashodi:
Osnovnim školama
• Rashodi za usluge prijevoza učenika osnovnih škola sukladno
obvezi iz članka 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
priznaju se osnovnim školama do stvarnog iznosa za:
- obveze iz zaključenih ugovora Županije ili škole s odabranim
prijevoznikom (škole su obvezne planirati u svojim planovima iznose temeljem
ugovorenih cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika tokom godine),
- za usluge prijevoza učenika vozilom u vlasništvu škole,
uključujući izdatke za redovito servisiranje vozila, registraciju, nabavu auto
guma i motornog goriva,
- za usluge prijevoza kojeg obavljaju roditelji učenika zbog
nemogućnosti korištenja javnog prijevoza, za koji se priznaje iznos do visine
10% važeće cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Srednjim školama
• Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i
s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za
službenike i namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za
zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
• Rashodi za nastavni materijal za izvođenje praktične nastave i
vježbi u sklopu teorijske nastave u školskim radionicama, kabinetima i
laboratorijima strukovnih škola.
Učeničkim domovima
• Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i
s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za
službenike i namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za
zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
• Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj
školske godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije
i evidencije o učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
• Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem
Kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i usluge
zdravstvenog nadzora prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
• Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja
objekata i opreme, servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje
vatrogasnih aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
• Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se
učeničkim domovima temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu
škola i učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su
učenički domovi koji imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim
kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih
iznosa.
1.3. Kriteriji i mjerila za specifične programe koji se izvode u
sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i programa rada škole
provode specifične programe za koje je potrebno osigurati dodatna sredstva za
materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode priznaju se školama za
sljedeće namjene:
Osnovne škole
• za obrazovanje učenika romskog podrijetla, priznaju se povećani
troškovi nastavnog materijala i higijenskih potrepština, do iznosa utvrđenog
financijskim planom škole,
• Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Delnicama za održavanje
bazena priznaju se povećani troškovi utroška vode, usluge kontrole ispravnosti
vode, čišćenja i održavanja bazena, do iznosa utvrđenog financijskim planom
škole.
Srednje škole
• certifikacije sustava upravljanja kvalitetom (redovno
obrazovanje pomoraca prema STCW konvenciji) sukladno utvrđenim ugovornim
obvezama, uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje na ugovor prije njegovog zaključivanja,
• za dokovanje školskog broda, sukladno utvrđenim ugovornim
obvezama uz uvjet da je pribavljena suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje prije zaključivanja ugovora,
• za izvođenje praktične nastave učenika u školama koje izvode
obrazovni program za zanimanje u pomorstvu u visini stvarnog troška, a prema
nastavnom planu i programu rada škole, na koji suglasnost daje Ministarstvo.
Izvođenje praktične nastave učenika obavlja se na školskom brodu „Kraljica
mora“, u vlasništvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ustanove školstva dužne su, I. izmjenama i dopunama Proračuna Primorsko-goranske
županije za 2022. godinu, uskladiti svoje financijske planove za 2022. godinu s
iznosima utvrđenim u Planovima za materijalne i financijske rashode, iskazanim
u tabelarnom prikazu Tablica 1a-OŠ, 1b-SŠ i 1c- učenički domovi, koji su sastavni
dio ove Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU PO POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti sredstva za rashode
koje ne mogu unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju se u trenutku
nastanka potrebe. Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su dužne dostaviti
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje. To su:
1. Rashodi za intervencije na objektima i opremi, odnosno
popravci manjih kvarova koji se ne mogu unaprijed planirati i to:
• otklanjanje nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili
zapisnikom ovlaštene tvrtke,
• popravci manjih kvarova na objektima,
• popravci vozila i opreme u vlasništvu škole.
Prije otklanjanja štete, škola je dužna utvrditi da li je nastala
šteta pokrivena sklopljenim policama osiguranja.
U slučaju da osiguravajuće društvo ne pokriva nastalu štetu,
škola mora od Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje zatražiti suglasnost za
izvođenje radova. U tu svrhu potrebno je Odjelu dostaviti:
- prijavu o nastalom događaju,
- zapisnik o nastaloj šteti ili inspekcijsko rješenje,
- fotografije oštećenja,
- troškovnik planiranih radova.
Ukoliko na temelju dostavljene dokumentacije Upravni odjel za
odgoj i obrazovanje utvrdi opravdanost hitnog izvođenja radova na otklanjanu
nedostataka, dostavit će ustanovi školstva pisanu suglasnost s odobrenim
iznosom financiranja.
2. Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih postupaka u kojima
je škola stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz radnih odnosa). Škola
je obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka. Zahtjev za
refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po primitku, s priloženim
računima i/ili drugom dokumentacijom.
3. Rashodi za izradu projektno tehničke dokumentacije i procjene
vrijednosti od strane ovlaštenih osoba, neophodni za otklanjanje nedostataka po
zahtjevu škole i/ili nadležnih inspekcijskih službi, uz prethodnu suglasnost
Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i izvršavanja svojih
Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili doznaku sredstava,
koristiti računalni program „Riznica PGŽ“.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim
planom plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom direktno dobavljačima ili
iznimno na žiro račun (kroz knjigu K-09) i to na temelju zahtjeva škole za
plaćanje/transfer putem „Riznice PGŽ”.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-12 unose se u Program
svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva puta
mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća računa.
Elementi računa koji se unose u program „Riznica PGŽ“ moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju
kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu za plaćanje jamči da
je odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u mjesecu, a
drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje električne energije i odvoza
smeća ukoliko su isti dostavljeni školama s prekratkim rokom dospijeća, te se isti
mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i izvan navedenih termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (potpisane i ovjerene) škole dostavljaju
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel odobrava plaćanje samo
ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim pozicijama proračuna,
vrstom troška i opisom troška koji obvezno mora odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne dostaviti samo preslike
računa za troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske rashode škole su dužne
dostaviti dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s nekom drugom
ustanovom/školom (temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju troškova),
unose u Zahtjev za plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I
INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
Škole i učenički domovi dužni su tijekom listopada tekuće godine
za narednu godinu, prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i
opreme koji su u funkciji nastave/smještaja učenika (učenički domovi), s
procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji
temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana investicijskog
održavanja osnovnih škola, srednjih škola i učeničkih domova (u daljnjem
tekstu: Planovi investicijskog održavanja).
Uvrštenje školske ustanove u Plan investicijskog održavanja ovisi
o stanju objekata i opreme, o utvrđenim prioritetima uvažavajući zadovoljenje
potreba nastavnog procesa.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog
održavanja zgrada u 2022. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u suradnji s Upravnim
odjelom za proračun, financije i nabavu provodi javnu odnosno jednostavnu
nabavu radova investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2022. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u
Planu investicijskog održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi se dostavlja na
znanje preslika troškovnika planiranih radova. U postupak nabave uključen je
predstavnik škole i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog
održavanja objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje učestvuje i
ovlašteni predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje unosi dokumentaciju o
izvršenim radovima u program „Riznica PGŽ“. Ukoliko računi/situacije glase na
Županiju ove rashode ustanove školstva ne evidentiraju u svojim
knjigovodstvenim evidencijama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih,
nepredviđenih radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika i
nastavni proces, škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i
obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz „sredstava rezervi“
utvrđenih Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva
nastala kao razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune Planova
investicijskog održavanja.
Planovi investicijskog održavanja osnovnih i srednjih škola te
učeničkih domova za 2022. godinu sastavni su dio ove Odluke i nalaze se u
tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 2a – OŠ, 2b – SŠ i 2c - UD).
VIII.
3. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNIH
ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Planom rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Plan
rashoda za kapitalne projekte), planirani su kapitalni projekti osnovnog i
srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2022. godine.
3.1. Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom listopada tekuće godine za narednu godinu
prijaviti potrebe za opremanjem, uredskom opremom i školskim namještajem,
komunikacijskom opremom, sportskom i glazbenom opremom, opremom za održavanje i
zaštitu, te za posebne namjene, s procjenom njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se do iznosa iz Plana rashoda
za kapitalne projekte, a iskazuje se Planovima opremanja osnovnih i srednjih
škola, te učeničkih domova za 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Plan opremanja).
Nabavu istovrsne opreme, provodi Primorsko-goranska županija
objedinjenim postupcima nabave, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske
županije za 2022. godinu.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu evidentirati u svojim
poslovnim knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme i Odluke o prijenosu
dugotrajne nefinancijske imovine koju donosi Župan Primorsko-goranske županije
sukladno Uputi o suradnji između Primorsko-goranske županije i korisnika.
3.2. Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini - kapitalni
projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini odnose se na kapitalne
projekte koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u izgradnju, rekonstrukciju,
adaptaciju i opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se za:
• prethodno preuzete obveze iz zaključenih ugovora i sporazuma s
drugim subjektima,
• nova ulaganja u pripremljene projekte izgradnje novih ili
rekonstrukcije postojećih objekata,
• pripremu projektne dokumentacije za buduća ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata provodi Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj realizacije Županija,
postupak nabave provodi Primorsko-goranska županija, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2022. godinu. U postupak nabave uključen je i
predstavnik škole – korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova provodi Upravni odjel
za odgoj i obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki novoizgrađeni ili dograđeni
objekt predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih projekata, osim sredstava
osiguranih u Županijskom proračunu osiguravaju i sredstva iz proračuna jedinice
lokalne samouprave, odnosno Državnog proračuna RH, međusobni odnosi uređuju se
posebnim sporazumima, koji uz ostalo sadrže i odredbu o utvrđivanju prava
vlasništva nad kapitalnim projektom.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune Planova
kapitalnih ulaganja te Planova opremanja.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovno i srednje školstvo za 2022.
godinu nalazi se u tabelarnom prikazu raspodjele, čiji sastavni dio su i
Planovi opremanja osnovnih škola, srednjih škola i učeničkih domova za 2022.
godinu koji se nalaze u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 3a-OŠ, Tablica
3b-SŠ, Tablica 3c-UD i Tablica 3d- Plan rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovno i
srednje školstvo).
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi više
škola, ili se njima koriste škola i neka druga ustanova (subjekt), korisnici su
obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema
kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga ustanova (subjekt) ne
mogu postići dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore uključiti Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za
razgraničavanje (udio u korištenju sredstava rada i prostora), način i rok
plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok ostali dio troškova
podmiruje ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički koristi prostor ili
sredstva rada, i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun škole.
X.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost, pravodobnost i
istinitost podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
XI.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, sukladno Uredbi Vlade
Republike Hrvatske, može unutar ukupnih bilančnih prava, a u skladu s
objektivnim potrebama, predložiti preraspodjelu sredstava po korisnicima i
namjenama, o čemu je dužan prethodno izvijestiti krajnje korisnike iz svoje
nadležnosti.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine,
na prijedlog Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, svojim odlukama, unutar
ukupno bilanciranih sredstava, izvrši preraspodjelu sredstava po korisnicima i
namjenama, odnosno donosi izmjene i dopune Financijskih planova, Planova
investicijskog održavanja i Plana rashoda za kapitalne projekte.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenim
novinama Primorsko-goranske županije“.
KLASA: 024-04/22-01/2
UR.BROJ: 2170-01-01/5-22-32
Rijeka, 17. ožujka 2022.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Marko Boras Mandić, v. r.
*datoteka se nalazi na kraju
dokumenta*